Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

franssie

Save the albatross

PdeBie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Dank voor de tip! Voelt gelijk vanaf begin af aan een stuk intuitiever! _/-\o_

Wellicht iets om op te nemen in je topic start
Lost dit ook het 'probleem' op dat de controller verkeers om stuurt? Als ik omhoog wil trek ik de knop omlaag (als in een vliegtuig) en dit spel doet het bij mij steeds verkeerd om. Ik zoek naar een modus waarbij het overeen komt met een vliegtuig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
franssie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Lost dit ook het 'probleem' op dat de controller verkeers om stuurt? Als ik omhoog wil trek ik de knop omlaag (als in een vliegtuig) en dit spel doet het bij mij steeds verkeerd om. Ik zoek naar een modus waarbij het overeen komt met een vliegtuig.
Nee, dat is een andere setting. Invert Flight geloof ik dat hij heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PdeBie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Nee, dat is een andere setting. Invert Flight geloof ik dat hij heet.
Ga ik daar eens naar op zoek, dank.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Dat was ook de eerste setting die ik zocht. Naar je toe trekken is omhoog! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PdeBie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:38:
Dat was ook de eerste setting die ik zocht. Naar je toe trekken is omhoog! :P
gevonden - ik speel xbox en je hebt controls en settings controls oid, in de tweede kon ik inderdaad het goed zetten. Mijn vriendin opperde al om de controller ondersteboven te houden maar dit werkt net lekkerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Mijn 'roestige' Logitech Extreme 3D Pro doet het prima op mijn PC en maakt het allemaal een stuk makkelijker. Heb dat ding al jaren. Nooit gedacht dat ik m nog eens nodig zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
Ik dacht: 'Laat ik Squadrons eens proberen via EA Origin Acces', maar mijn eerste indruk is alles behalve positief. :(

Ook al haal ik met mijn systeem hoge fps @4K, het voelt alles behalve smooth. :S

[YouTube: Star Wars: Squadrons - What a (micro)stuttering mess! (i9-9900K + RTX 3090)]

Update: EA is working on it: https://twitter.com/EAHelp/status/1313392090689150976?s=20

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 13-10-2020 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 12:44
Vraagje aan de PC spelers hier.

Omdat ik een VR bril heb (Rift S) dacht ik dat dit wel een leuke game zou zijn om te kopen. Vervolgens vanwege het prijsniveau het spel voor origin gekocht. Achteraf had ik misschien beter voor steam kunnen halen want het lukt mij maar niet met de controllers.

Het spel vindt het blijkbaar een goed idee dat je via he toetsenbord speelt met je bril op. Je ziet dan dus niets. Vervolgens krijg je ongebruikelijke knoppen combinaties zoals Q en E voor de menus. Een toetsenbord lijkt mij dan ook compleet onbruikbaar.

Gelukkig heb ik nog een steam controller. Daar kan ik echter kort over zijn. De muis werkt als muis in het spel maar daar houd alles ook mee op. Tot nu toe kan ik helaas niets met de controller.

Dan maar eens een PS4 controller proberen. Die sluit ik dan via kabel aan want ik heb geen bluetooth op de PC zitten momenteel. Ook geen verdere software geïnstalleerd voor deze controller. In het spel wordt de controller herkent maar alle knoppen worden aangegeven als 1,2 3, 4, 5, etc... Ook compleet onbruikbaar dus. Het lukte mij niet om een spel te starten, laat staan dat het speelbaar zou zijn.

Iemand anders hier die dit spel via Origin met een controller speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:01
Blijkbaar staat de patch live die de refreshrate/FPS problemen op PC en in VR sets zou moeten fixen. Patch notes zijn er nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/751356801060175963/771027794200231966/Screenshot_20201028-110553.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:08
JackAvery schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:21:
Blijkbaar staat de patch live die de refreshrate/FPS problemen op PC en in VR sets zou moeten fixen. Patch notes zijn er nog niet.

[Afbeelding]
Iemand al bevestiging? Als de VR patch z'n werk doet schaf ik m pas aan. Zijn er naast de campagne mogelijkheden om de multiplayer modes lokaal tegen bots te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@kwdtje helaas nog geen patch notes maar dit reddit thread lijkt een goede indicatie dat de refreshrate issues opgelost te zijn voor monitors, maar not sure mbt VR.

Je kan alle multiplayermodes ook offline tegen bots spelen ja, maar vraag me niet hoe lang je dat geïnteresseerd houdt.

Overigens is er momenteel 25% korting op Squadrons.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 30-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:13

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik krijg mijn Thrustmaster T-Flight Hotas One maar niet geconfigureerd voor flight ... hij pakt de Y-axis niet. Verder werkt alles.. maar dit vliegt zo ongelukkig. yaw = x-axis, roll = z-axis .. maar geen pitch dus 8)7

pc herstart, firmware/software geupdate .. en in Windows doen de controls het perfect! Alle knoppen, alle richtingen .. maar SW:S pakt de Y-axis dus niet ...

iemand? -O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10
Even een crosspost, ook in VR topic geplaatst, maar gaat ook over controllers. Spel op zich gaaf, maar met keyboard en muis en VR niet te spelen:

Iemand Squadrons al fijn weekend met een Nintendo Switch Pro controller op een makkelijke manier? Ik heb Squadrons laten refunden. Waarom werkt een Xbox controller wel maar kunnen de Quest controllers niet terwijl deze volgens mij nog meer knoppen hebben dan de Xbox controller, beetje vaag dus.

Of zijn er nog andere tips om Squadrons makkelijk werkend te krijgen met de Quest 2? Google heeft mij weinig wijs gemaakt, behalve het advies om voor een dure HOTAS te gaan of een Xbox controller te kopen waar ik beide niet op zit te wachten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:54:
Ik krijg mijn Thrustmaster T-Flight Hotas One maar niet geconfigureerd voor flight ... hij pakt de Y-axis niet. Verder werkt alles.. maar dit vliegt zo ongelukkig. yaw = x-axis, roll = z-axis .. maar geen pitch dus 8)7

pc herstart, firmware/software geupdate .. en in Windows doen de controls het perfect! Alle knoppen, alle richtingen .. maar SW:S pakt de Y-axis dus niet ...

iemand? -O-
Ik heb het anders opgelost....

Op default settings stond de Y-axis standaard al gemapped, dus teruggezet naar default en wat aanpassingen gedaan aan de overige knoppen en nou vliegt ie wel, nadat ik invert flight aangezet heb, prima! :)

Nou de rest van de controls tweaken en dan VR proberen :9

Toch wel zeer bizar dat een vlieg sim een joystick niet juist detecteert.. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-10-2020 18:25 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 20:14
ik lees hier al meer over ontevredenheid over muis/tobo controls. heb het spel net zelf ook gekocht en geprobeerd in combinatie met een index en muis/tobo, ben binnen 10 minuten gestopt want het was volslagen hopeloos. Zelf heb ik behalve de index controllers niks liggen en heb ook geen ervaring met joysticks of console controllers. Kunnen jullie mij nog een controller aanraden die noob friendly en betaalbaar is of kan ik de game beter retouren in mijn geval?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

YES !! ... _eindelijk_ mijn Thrustmaster T.16000M Hotas binnen!! *O*

Spul is slecht aan te komen zeg .. pfff .. nu de andere Hotas retour sturen

[ Voor 61% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
aminam schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:04:
ik lees hier al meer over ontevredenheid over muis/tobo controls. heb het spel net zelf ook gekocht en geprobeerd in combinatie met een index en muis/tobo, ben binnen 10 minuten gestopt want het was volslagen hopeloos. Zelf heb ik behalve de index controllers niks liggen en heb ook geen ervaring met joysticks of console controllers. Kunnen jullie mij nog een controller aanraden die noob friendly en betaalbaar is of kan ik de game beter retouren in mijn geval?
Ik gebruik een Xbox Elite controller, maar een gewone Xbox controller werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vraagje, ik heb nu wat dogfights gedaan, ben level 6 geloof ik .. maar ik heb nog steeds geen missiles, ik mis de left en right auxiliary's ... moet ik nog iets inschakelen? Ik doe nu alles met laser en countermeasures

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPs2vU6Z3Wl-1qE850LNyS5fLII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DMT88lPn1ZOhA1WAHhuopc0E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-11-2020 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Star Wars Squadrons krijgt een dikke update voor de kerst (meer info in deze officiële post op Reddit):

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zafd0cp3lxz51.jpg?width=1081&format=pjpg&auto=webp&s=d922d9c694f65075c97958baf4799e7fc6f58577

Behalve de befaamde Tie Defender en B-Wing komt er in december ook nog de optie om custom matches te houden.

Volgende week komt er ook een grote update, met een hoop balancing en fixes, maar ook een nieuwe map (Fostar Haven uit de proloog) en vier nieuwe components.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:13:
Vraagje, ik heb nu wat dogfights gedaan, ben level 6 geloof ik .. maar ik heb nog steeds geen missiles, ik mis de left en right auxiliary's ... moet ik nog iets inschakelen? Ik doe nu alles met laser en countermeasures

[Afbeelding]
Nou, inmiddels ook aan de praat gekregen! Ik had ze gebind aan dumb-fire, maar je kunt de knop beter aan combo toevoegen, dan is hij gewoon te locken en mocht je frontaal op iemand afgaan of achter iemand hangen, dan dubbeltik je en heb je alsnog dumb-fire en schiet hij gewoon rechtuit!

Inmiddels al redelijk wat dogfighting gedaan, max score 1525 ofzo. Hangt wel enorm van je tegenstanders af, maar ook wie je om je heen hebt. Als je iemand met LvL 50 in je team hebt, win je wellicht wel, maar schiet hij alles voor je neus weg :+

Voor de liefhebber wat streams..

gister..

zojuist..

De topper die ik zag zat over de 2500 punten en zo'n 20 kills !! :o

Ik zal binnenkort eens beginnen met de Single player campaign en de Fleetbattle tutorial. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

tjonge .. dooie boel hier!? :?

Ik ben inmiddels ook maar eens met de singleplayer campaign gestart. Best geinig :)

Prologue

en verder..
Mission 1, Mission 2, Mission 3, Mission 4, Mission 5

de rest moet ik nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:26
@Alfa Novanta Ik heb de story mode uit en begin nu een beetje met on-line, maar ik heb het idee dat dit spel, net als Battlefront 2, een beetje een vroege -online- dood is gestorven. Ik zie online niet echt veel matches...

Ik heb hem in de aanbieding gekocht, dus hij was €15,- of-zo en ik heb me wel vermaakt met de story, maar online valt wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Vuikie ja geen idee. Misschien is het teveel van hetzelfde, te repeterend. Ik wou dat ik er meer tijd voor had, maar heb iedere week al een kampioenschapsrace met AC/ACC dus kom aan Squadrons niet toe terwijl dat eigenlijk veel ontspannender is. Misschien als de kampioenschappen aflopen dat ik het weer ga oppakken.
En er zit sowieso vakantie aan te komen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:38
Wel bijzonder dat de game niet erg populair is gebleken. Ikzelf heb me enorm vermaakt met de story-mode in VR. Eigenlijk is het een van mijn beste VR-games tot nu toe. Helaas door gebrek aan tijd ook nog niet veel verdiept in de multiplayer modus. Enige wat ik altijd wel een beetje heb, is dat ik verdwaal in de maps omdat de ruimte niet een duidelijke boven en onderzijde kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb Squadrons ook maar eens gekocht, heb vroeger veel X-Wing Alliance gespeeld en ben wel bekend met het concept. En ik had nog ergens een Logitech Attack 3 joystick in de kast staan :p

De singleplayer was leuk maar erg kort, zeven uur en dan was het klaar. Ik zal binnenkort maar wat multiplayer uitproberen. Toch heb ik het idee dat de space battles in Battlefront 2 leuker waren, al kan ik niet goed beschrijven waarom dat zo voelt. Wellicht omdat de 3rd person view van Battlefront 2 meer overzicht biedt? Positief is dan weer dat Squadrons in tegenstelling tot Battlefront 2 wel joystick ondersteuning heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 08-06-2021 21:42 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Misschien interessant voor de fans van X-Wing singleplayer... vorige week releaste de 1.0 versie van de
TIE Fighter Total Conversion voor X-Wing Alliance. Men heeft voor deze mod de volledige campagne van de originele TIE Fighter game herbouwd op basis van al de fan updates die over de jaren heen voor X-Wing Alliance gemaakt zijn.

Het zal natuurlijk er nooit zo mooi uitzien als Squadrons maar desondanks een heel mooie upgrade voor een klassieker in het genre. Als me nu eens zou durven inzetten op singleplayer DLC voor Squadrons...

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 06-07-2021 12:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste