Acties:
  • +4Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Eéntje voor de X-Wing/Tie Fighter fans ;)

Na 20 jaar wachten is Star Wars: Squadrons de eerste spirituele opvolger van de X-Wing games, een serie van first-person arcade flight simulators in het Star Wars universum. In SW: Squadrons ben je een piloot en ga je door een campagne die zich afspeelt in de maanden na de Battle of Endor. Behalve een singeplayer campaign focust Squadrons zich vooral op 5 vs 5 multiplayer. Het is een multiplatform game (PC/XBO/PS4) waarbij VR ondersteunt wordt via PSVR of de verschillende headsets beschikbaar op PC. De multiplayer ondersteunt ook crossplay.

Cockpit

De cockpit dient als HUD voor je spel, en er is deze keer duidelijk gekozen om zoveel mogelijk de getrouwe cockpits uit de film na te bootsen en de HUD verder te beperken. Toch zien we een hoop klassieke elementen uit de X-Wing serie terugkomen: power distributie, een radar, een throttle, een target select en een laser indicator.

Kenmerkend voor de X-Wing series is het 'power management' systeem: je schip heeft een bepaald vermogen dat je moet verdelen tussen je lasers, je schilden en je motoren. Hierbij moet je als piloot inschatten wanneer je best welke systemen meer energie geeft. In SW: Squadrons voegt Motive nog een extra element aan dit managementsysteem toe: bonussen wanneer je een bepaald systeem aan maximum power doet werken. Zet je bijvoorbeeld je motoren op volle kracht, ga je niet alleen sneller bewegen, maar ga je ook een 'boost charge' opladen - dit is gelijkaardig aan een afterburner die je kan gebruiken om bijvoorbeeld uit een dogfight te raken.

Beschikbare schepen

Voorlopig zijn acht speelbare schepen bevestigd die vier 'classes' vertegenwoordigen:
  • Fighters: T65 X-Wing en TIE/LN Fighter
  • Interceptors: RZ-1 A-Wing en TIE/IN Interceptor
  • Bombers: BTL Y-Wing en TIE/SA Bomber
  • Support: UT-60D U-Wing en TIE/RP Reaper

Components?

In Squadrons heb je de mogelijkheid om je piloot en schip te customisen. Het gaat hier niet enkel om cosmetische veranderingen, het kiezen van de loadout van je schip is ook een tactische beslissing. Elk schip heeft 7 component slots, en er zijn een 50-tal componenten waarmee je je schip dus kan modificeren: varianten van missiles, proton torpedoes, bommen, schilden, reparatie drones, hull armor... EA Motive heeft beloofd dat dit geen directe upgrades gaan worden (e.g. Laser II is beter dan Laser I), maar functionele varianten die dus veranderen hoe je het spel speelt.

Een volledige uitleg van de components kan je vinden op de website van Star Wars: Squadrons.

Game modes & locaties

• Campaign: doorloop de singleplayer campagne voor de New Republic met je co-piloten van Vanguard Squadron of vlieg voor het Empire in Titan Squadron.
  • Dogfight: pure multiplayer deathmatch, 5 vs 5 teambased
  • Fleet Battle: een missie die bestaat uit drie fases: een dogfight, een raid op medium sized schepen, en tenslotte het neerhalen van een capital ship. Fleet Battle kan je alleen, co-op tegen de AI of tegen andere spelers spelen.
Er zijn zes locaties beschikbaar voor de multiplayer matches, waaronder bekende omgevingen als Yavin Prime maar ook nieuwe plekken zoals de Nadiri Dockyards (alle maps vind je hier).

Controls

Hieronder vind je de standaard instellingen van Star Wars: Squadrons. Er zijn meerdere controlschema's op console, op PC kan je natuurlijk ook je keys remappen.
Keyboard/Mouse

Controller

Joystick

HOTAS (Console)

FAQ

Wanneer releast Star Wars: Squadrons?
2 oktober 2020!

Is SW: Squadrons een first-person of een third-person game?
First-person! Het idee is dat je een piloot bent met volledige controle over de cockpit, waarbij iets meer nadruk ligt op immersie, de individuele mogelijkheden van de schepen en de capaciteit van de speler. Dit is dus geen game zoals Rogue Squadron of Battlefront. Qua complexiteit ligt het dus ergens tussen Rogue Squadron en flight simulators.

Ondersteunt het spel een joystick/HOTAS/TrackIR?
Joysticks en HOTAS werken op alle platformen (net als dubble joystick setups), TrackIR kan helaas niet gebruikt worden.

Welke VR sets worden ondersteund door SW:Squadrons?
Voorlopig beveelt EA Motive de PSVR of een setje van Oculus aan. Volgens de Steam pagina worden echter ook de Index en de Vive ondersteund. Wanneer je VR gebruikt, ga je wel nog altijd een controller of keyboard+muis nodig hebben - geen motion controls dus.

Zijn er microtransacties in SW: Squadrons?
EA Motive heeft expliciet gezegd dat er geen microtransacties zullen zijn. Ook gewone DLC zijn nog niet aangekondigd.

Is Squadrons een full-price game?
Neen, men is voor een iets goedkopere game gegaan met een launchprijs van €40.

PC specificaties:
Minimum (non-VR)
  • Processor (AMD): Ryzen 3 1300X
  • Processor (Intel): Intel I5-6600K
  • Memory: 8GB
  • Graphics Card (AMD): Radeon HD 7850 or Equivalent
  • Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 660 or Equivalent
  • DirectX: 11.1
  • Multiplayer Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
  • Hard Drive Space: 40GB
Recommended (non-VR) / Minimum (VR)
  • Processor (AMD): Ryzen 7 2700X
  • Processor (Intel): Intel I7-7700
  • Memory: 16GB
  • Graphics Card (AMD): Radeon RX 480 or Equivalent
  • Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 1060 or Equivalent
  • Multiplayer Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
Recommended (VR)
  • Processor (AMD): Ryzen 7 2700X
  • Processor (Intel): Intel I7-7700
  • Memory: 16GB
  • Graphics Card (AMD): Radeon RX 570 or Equivalent
  • Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 1070 or Equivalent

Meer info?

[Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 03-10-2020 14:50]

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 10:20
Ik ben benieuwd, het concept van een starfighter only game trekt me nog niet zo. Maar ik moet wel zeggen dat het er wel tof uit ziet, ook dat de game geen UI heeft maar dat je alles moet aflezen uit je cockpit.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:34
Hier heb ik 21 jaar op zitten wachten. Hopelijk doen ze wel wat moeite voor de singleplayer, een campaign zoals in X-wing Aliance en Tie-fighter uit de jaren 90 zou geweldig zijn.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:42
raiders schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:18:
Ik ben benieuwd, het concept van een starfighter only game trekt me nog niet zo. Maar ik moet wel zeggen dat het er wel tof uit ziet, ook dat de game geen UI heeft maar dat je alles moet aflezen uit je cockpit.
Er zal wel iets meer van UI zijn. Ik weet niet hoeveel, maar op zijn minst een crosshair voor het mikken.

Zelf kijk ik ernaar uit omdat het me een leuk spel in VR lijkt en sowieso vroeger zulk soort dingen gespeeld, wat om één of andere reden al heel lang er niet meer was. Tegelijk heb ik toch als minpunten voor nu:
1. Het lijkt me onwaarschijnlijk als de campaign meer dan een paar uur is. Ik hoop dat het succesvol is en als DLC er een echte campaign komt. (Overigens daarom heb ik niks tegen microtransacties voor cosmetics of unlocks die je ook gewoon in een normale tijd spelend kan bereiken, als ze daardoor het spel langer ondersteunen).
2. De cockpits vind ik wel echt verouderd eruit zien. Ja dat zal komen doordat het Star Wars is, maar ik ben niet zo'n Star Wars fan dat ik vind dat het er uit moet zien als een 50 jaar oude film.

• JackAvery
Sissors schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Er zal wel iets meer van UI zijn. Ik weet niet hoeveel, maar op zijn minst een crosshair voor het mikken.

Zelf kijk ik ernaar uit omdat het me een leuk spel in VR lijkt en sowieso vroeger zulk soort dingen gespeeld, wat om één of andere reden al heel lang er niet meer was. Tegelijk heb ik toch als minpunten voor nu:
1. Het lijkt me onwaarschijnlijk als de campaign meer dan een paar uur is. Ik hoop dat het succesvol is en als DLC er een echte campaign komt. (Overigens daarom heb ik niks tegen microtransacties voor cosmetics of unlocks die je ook gewoon in een normale tijd spelend kan bereiken, als ze daardoor het spel langer ondersteunen).
2. De cockpits vind ik wel echt verouderd eruit zien. Ja dat zal komen doordat het Star Wars is, maar ik ben niet zo'n Star Wars fan dat ik vind dat het er uit moet zien als een 50 jaar oude film.
Crosshair is inderdaad bevestigd in een interview. Er is gekozen voor bijna geen enkel wapen te hebben dat 'gimbaled' is, het wordt dus old school mikken waar de lasers gaan convergeren. Motive voegt blijkbaar ook geen lead crosshair toe (die laat zien of je schot zal raken of niet).

Trouwens helemaal akkoord wat punt 1 betreft - het is geen full-price release, en men spreekt vooral over de multiplayer. Als de campagnes tussen de 5 en 10 uur in totaal duren ben ik al tevreden voor die prijs. Hopelijk zitten er een paar degelijke missies tussen. Verder valt het te zien hoe goed het spel het doet... maar ik kreeg de indruk dat er nog enkele speelbare fighters onthuld moeten worden. Zelf zou ik graag nog een B-Wing, een Tie Defender en een Assault Gunboat zien. Een pure singleplayer DLC zou ik ook heel blij mee zijn, maar verwacht ik niet meteen.

Ik vind die cockpits net fantastisch :D Het enige waar ik me zorgen om maak is dat die enkele radar tekort gaat schieten in vergelijking met de dubbele (front en back) sensoren van de originele reeks.

• raiders
In de concept arts / sketches die ze tijdens de EA play presentatie lieten zien zat er wel een soort blauwdruk bij van een B-wing. Nou is dat natuurlijk van een design fase dus kan alles veranderen, maar at some point hebben ze het dus wel overwogen. Wellicht dat ze nog geen gameplay laten zien omdat ze niet weten of het af komt voor release. Zou in ieder geval wel heel tof zijn om in een B-wing te kunnen vliegen.

Ik kwam gisteren dit plaatje tegen met de locaties in de game maar volgens mij is dat alleen multiplayer. In de eerste trailer vlogen ze ook boven een planeet met een grote stad wat volgens mij Hosnian Prime is. Dus er zijn hopelijk wel wat meer unieke missions in de campaign en niet alleen de multiplayer maps geport naar single player.

[Voor 7% gewijzigd door raiders op 20-06-2020 13:02]

• JackAvery
Het zou me ook niet echt verbazen als de MP locaties in de SP verwerkt worden. Fingers crossed op een goede singeplayer campaign...

Overigens, dit zijn de andere schepen die ik gespot heb in de trailer:

Imperial Raider-class corvette
Corellian CR90 Corvette
Arquitens-class command cruiser
Nebulon-B Frigate
MC75 Star Cruiser
Imperial Star Destroyer

GR-75 medium transport

Tie Advanced prototype
Lambda-class T-4a shuttle

Edit: en in de concepts van de campaign zagen we ook een shot van een New Republic Starhawk-class battleship. Mogelijk wordt de bouw ervan een plotpunt in de campaign? Starhawks worden gebouwd in de Nadiri Dockyards, een van de locaties die EA Motive al onthuld heeft.

[Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 22-06-2020 10:54]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 19:30
Ben benieuwd of de gameplay in Squadrons te vergelijken is met de gameplay van het vliegen in BF2.
Mij doet deze game nog niet zoveel en dat komt met name omdat ik de gameplay in BF2 echt ruk vindt.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
aaaido schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:43:
Ben benieuwd of de gameplay in Squadrons te vergelijken is met de gameplay van het vliegen in BF2.
Mij doet deze game nog niet zoveel en dat komt met name omdat ik de gameplay in BF2 echt ruk vindt.
Kan je aangeven waarom dit aan BF2 doet denken? Ik zie t niet

This is the Way.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raiders
Het lijkt erop dat dit veel uitgebreider is. Zelf power management (bijvoorbeeld meer snelheid, maar minder shield en blasters of net andersom). Het is ook first person only en je krijgt volgens mij veel meer vrijheid qua controls.

Maar het beste is om even de beta af te wachten, er is nog geen datum bekend maar die gaat er vast komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackAvery
X-Wing serie valt eigenlijk helemaal niet met Battlefront te vergelijken. BF2 is dan weer een slap aftreksel van Rogue Squadron/Leader :+ Ik hoop wel dat de ruimte volledig 3D zal zijn, het feit dat er maar één sensorscherm is i.p.v. 2 doet me dat toch wat in twijfel trekken.

Als je een idee wilt hebben van wat te verwachten, probeer X-Wing Alliance of het nog oudere Tie Fighter eens wanneer ze nog eens in de korting staan. X-Wing Alliance is de 'modernste' van de serie en heeft een mod die een bijna volledige grafische overhaul verzorgt.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 19:34
Ik hoop zo dat deze de moeite waard wordt. Tie Fighter, XvT en XWA vroeger enorm veel gespeeld. Hoop echt dat het vergelijkbaar wordt en dat ze het niet te makkelijk maken.

Kan me voorstellen dat de singleplayer campagne vrij kort wordt en dan misschien als het succesvol is een uitgebreide campagne later als een uitbreiding. Beetje zoals Balance of Power voor XvT kwam (en ook de B-Wing introduceerde die niet in de originele release zat).

Moest wel even zoeken naar deze thread, "Shooters" was niet het forum waar ik dit verwacht had haha

• JackAvery
@Tomcat84 , ik wist het ook niet goed, maar gezien het niet echt een sim is en ik in Algemeen zelden topics voor individuele games zie, leek het me de beste oplossing :+

----
IGN heeft nog een kort interview gedaan:

• aaaido
NoTimeRemains schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Kan je aangeven waarom dit aan BF2 doet denken? Ik zie t niet
Ik hoop juist niet dat squadrons te vergelijken is met het vliegen van BF2 ;)

• aaaido
JackAvery schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:00:
[...]

X-Wing serie valt eigenlijk helemaal niet met Battlefront te vergelijken. BF2 is dan weer een slap aftreksel van Rogue Squadron/Leader :+ Ik hoop wel dat de ruimte volledig 3D zal zijn, het feit dat er maar één sensorscherm is i.p.v. 2 doet me dat toch wat in twijfel trekken.

Als je een idee wilt hebben van wat te verwachten, probeer X-Wing Alliance of het nog oudere Tie Fighter eens wanneer ze nog eens in de korting staan. X-Wing Alliance is de 'modernste' van de serie en heeft een mod die een bijna volledige grafische overhaul verzorgt.
Dit klinkt zeker beter :) Wat mij betreft mag het allemaal best wel in de stijl van BF2 maar dan met totaal andere gameplay want die is echt ruk in BF2.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:18
Ziet er in first-person echt te gek uit ! Deze staat op mijn must-have lijstje.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 16:00
Ziet er mooi uit, ben ook erg benieuwd naar VR! Kleine VR bij Star Wars Battlefront I (PS4) was super gaaf. Inmiddels dit spel alvast besteld voor 2/10.

PSN: TDBtje

• jori040
TDB schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:22:
Ziet er mooi uit, ben ook erg benieuwd naar VR! Kleine VR bij Star Wars Battlefront I (PS4) was super gaaf. Inmiddels dit spel alvast besteld voor 2/10.
Nadeel van de huidige PS4/VR is dat je meteen zo'n grote downgrade krijgt.Ben zelf nog niet in bezit van VR maar heb wel al een paar games bij een kennis kunnen checken.

Hoop dat Sony straks met de PS5 de techniek kan verbeteren met een nieuwe versie.

Crew: er ging iets fout.

• jori040
Nadeel van de huidige PS4/VR is dat je meteen zo'n grote downgrade krijgt.Ben zelf nog niet in bezit van VR maar heb wel al een paar games bij een kennis kunnen checken.

Hoop dat Sony straks met de PS5 de techniek kan verbeteren met een nieuwe versie.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 16:00
jori040 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Tuurlijk geeft de huidige VR een veel minder beeld dan op de tv, maar de meerwaarde van VR beeld doet mij iig heel veel. Hangt er natuurlijk ook van af wélk spel je speelt. Aanrader: Until Dawn: Rush of Blood, Robinson (zeker laatste gedeelte super leuk, bijna hoogtevrees), Driveclub VR.

PSN: TDBtje

• jori040
TDB schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Tuurlijk geeft de huidige VR een veel minder beeld dan op de tv, maar de meerwaarde van VR beeld doet mij iig heel veel. Hangt er natuurlijk ook van af wélk spel je speelt. Aanrader: Until Dawn: Rush of Blood, Robinson (zeker laatste gedeelte super leuk, bijna hoogtevrees), Driveclub VR.
Driveclub VR heb ik kunnen testen en die vond ik best nice.

Ben ook heel benieuwd hoe die Iron Man game ontvangen gaat worden door het VR publiek.

Mocht Valve straks Half-Life: Alyx naar de PS5 brengen dan koop ik meteen een VR set.Gezien Valve met Portal 2 al een reclame deal had met Sony zie ik het zomaar gebeuren. ;)

• liquidox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 22:24
Maar goed ook, dadelijk is het nog uitverkocht! 8)7

Anyway, super pumped, enorm fan van de XW serie, dit ziet er gewoon bruut uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackAvery
Hoewel ik aanraad om nooit iets te pre-orderen, toch een tip voor zij die het niet kunnen laten: in de Steam Summer Sale krijg je momenteel 5 euro korting bij een minimumbesteding van €30. Dit werkt ook op de pre-order van SW: Squadrons :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackAvery
In een interview met IGN Japan (Engelse samenvatting)zijn er wat nieuwe customisation details boven water gekomen:
  • Customisation van de schepen van andere spelers kan je aan/uit zetten. Puristen kunnen dus gewoon de cosmetics van andere spelers negeren.
  • UI-gewijs bestaat een extra HUD die je helpt je te oriënteren, maar dit kan je uitzetten, waarmee je navigeert enkel door je cockpitinstrumenten te gebruiken
  • Power management kan individueel aangepast worden, maar voor beginnende spelers zijn er ook gewoon knoppen die een bepaald systeem maxen.
Klinkt alsof je kan kiezen tussen een 'standaard' en een 'hardcore' modus qua UI enzo. Ook Field-of-View en specifieke visuele effecten kunnen aangepast worden.

Wat de 'lore' betreft heeft de Star Wars Databank een update gekregen, met onder andere artikels over de Starhawk, de capital ships van Vanguard en Titan Squadron, en hun officieren. Hier is bvb nog een mooie render van de MC75 Temperance, het vlaggenschip voor de New Republic campagne.

[Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2020 09:14]

• JackAvery
EA Motive heeft een nieuwe update gepost op de Star Wars: Squadrons website. Hierin bespreken ze power management, de rollen van de verschillende ruimteschepen en de cockpit in meer detail.

Ook interessant: deze twee threads op reddit verzamelden allerlei kleine beetjes info die door de community manager zijn onthuld in interviews, op reddit of Discord (thread 1 - juni ; thread 2 - juli).

• JackAvery
Behalve de preview van Tweakers zelf (reviews: Star Wars: Squadrons - Nog niet het niveau van Rogue) zijn er ook een hoop andere media die Squadrons aan de tand gevoeld hebben. De focus van de previews ligt vooral op de multiplayer, maar men heeft ook een stuk van de campaign prologue kunnen spelen.

JackFrags' video is best geschikt als je een introductie tot Squadrons wilt hebben. Hij legt verschillende systemen helder uit. Ook nuttig voor het perspectief van een FPS speler, mss minder als je al een veteraan in het genre bent.

Voor mensen met wat meer interesse in hoe het spel "voelt" of meer details willen zien. Goede video van iemand die ervaring heeft met het genre, en EckhartLadder heeft nog andere videos met meer gameplay.

Perspectief van een X-wing veteraan.

Een paar geschreven previews:Al bij al, blij om te horen dat er op eerste zicht weinig compromissen worden gemaakt ten opzichte van de klassieke sim gameplay :p

Ondertussen houdt EA Motive vol dat er voorlopig geen DLC gepland is (US Gamer interview)
Speaking during a recent press event, Star Wars: Squadrons Director Ian Frazier responded to requests for the B-wing. "Man, the love of the B-wing is strong!" Frazier jokes. But he reiterates the team's commitment to delivering one whole Squadrons package.

"So we don't have any plans for DLC or live service content at this time, we're trying to stay very focused on a game that is complete, whole, and feels good when you buy it," said Frazier. "Like here's the box, thank you for your $40, please enjoy."

• JackAvery
Zo eens kijken of er nog animo is voor dit topic :P Nieuwe trailer van de single player!

Die briefing heeft echt sterke Tie-Fighter vibes :P Een minder puntje: zag ik daar een soort auto-aim?

[Voor 42% gewijzigd door JackAvery op 28-08-2020 10:15]

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2022

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Nog eventjes geduld en ik kan men X52 weer tevoorschijn halen :)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• JackAvery

Een nieuwe CGI trailer introduceert Varko Grey, de CO van Titan Squadron ;-) Mooi gedaan.

[Voor 1% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2020 20:52. Reden: Greg -> Grey lol]

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 21:52
JackAvery schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:13:
[YouTube: Star Wars: Squadrons – “Hunted” CG Short]

Een nieuwe CGI trailer introduceert Greg, de CO van Titan Squadron ;-) Mooi gedaan.
Hyped 😬

• JackAvery
Een gelimiteerde editie Xbox controller met charger stand komt blijkbaar uit in de USA (2500 exemplaren). Deze set kost 170 dollar op de website ControllerGear...

Kunnen we geen custom HOTAS krijgen ofzo? :P

[Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 20-09-2020 20:00]

• JackAvery
EA Motive verduidelijkte eerder vandaag in een nieuwe update hoe het progressiesysteem van Star Wars: Squadrons gaat werken. Een paar cliffnotes:
  • Challenges zijn er in twee soorten: daily en operation challenges. Beide zijn tijdelijke opdrachten/achievements die je kan halen om cosmetische items en requisition (een resource die je verzamelt om meer schipcomponenten te unlocken) te krijgen.
  • Operations duren 8 weken lang. Tijdens deze periode zijn er unieke cosmetische items te verdienen, en zijn er dus specifieke Operation Challenges beschikbaar. Operations functioneren als een soort seizoen - na elke operation reset je Fleet Battle Rank.
  • Dit Rank systeem deelt je in verschillende tiers in op basis van hoe goed je in fleet battles speelt. Naarmate je in rank stijgt, krijg je een aantal unieke cosmetics en verdien je 'Glory' op het einde van een operation - dit is nog een resource die gebruikt wordt om meer cosmetische items te unlocken...
  • Tenslotte heeft elke speler zijn eigen level. Wanneer je levelt, verdien je requisition. I.t.t. ranks reset je level nooit.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Ik ben aangenaam verrast over de diepgang.
Het blijkt toch niet zo'n laagdrempeligebgame te worden.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:07

Freshnezz

Why so serious?

Ik was al helemaal vergeten dat deze game morgen bezorgd wordt!

Heb er niet al te veel over gekeken/gelezen, ben erg benieuwd hoe deze game zal zijn als old skool Rogue Squadron / X-Wing vs Tie-Fighter fan... *O*

• Sissors
UploadVR had het over 12 uur aan campaign ruwweg, als dat een beetje klopt valt mij dat reuze mee, ik was uitgegaan van een 3-4 uur.

Nu alleen nog de grote vraag of ik hem koop en nu met mijn Rift ga spelen, of wacht tot mijn Reverb G2 er is over een maand :P . (En heb altijd nog mijn TV als backup als ik hem toch liever regulier speel).

• JackAvery
Sissors schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:54:
UploadVR had het over 12 uur aan campaign ruwweg, als dat een beetje klopt valt mij dat reuze mee, ik was uitgegaan van een 3-4 uur.

Nu alleen nog de grote vraag of ik hem koop en nu met mijn Rift ga spelen, of wacht tot mijn Reverb G2 er is over een maand :P . (En heb altijd nog mijn TV als backup als ik hem toch liever regulier speel).
Ik ga zelf waarschijnlijk wachten tot ik een nieuwe desktop heb staan, dus nog ff geduld (en komop hardware launches...) :'( Maar 10-12 uur valt inderdaad goed mee, ik had minder verwacht. Het zouden 16 missies zijn. Ben benieuwd!
Edit: Eckhart heeft het eerder over 6 uur...

Reviews:
Polygon - "Motive delivers a satisfying single-player campaign combined with a rich multiplayer mode"
Twinfinite - "If you enjoy aerial combat or Star Wars, then Squadrons is a no-brainer recommendation. It encapsulates everything that makes those epic dogfights from the movies so magical, and puts you right at the heart of it."

Eckharts review:

IGN singleplayer review

Laat het trouwens gerust horen als er nog verzoekjes zijn om de topicstart up te daten.

[Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 01-10-2020 17:45]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
Iemand een idee wanneer de game beschikbaar komt?
Op Steam stond een countdown timer die naar 0:00 vannacht wees maar die is verwijderd.

De Aussies lijken al te kunnen spelen....

Wanneer mogen wij?

• Retrospect
  • Nu online
Bij mij is hij nu op de Xbox aan het downloaden.
Kon het als oud X-Wing speler niet weerstaan.

Edit: kan nog niet spelen.

[Voor 13% gewijzigd door Retrospect op 01-10-2020 19:46]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 11:52
Leader98 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:13:
Iemand een idee wanneer de game beschikbaar komt?
Op Steam stond een countdown timer die naar 0:00 vannacht wees maar die is verwijderd.

De Aussies lijken al te kunnen spelen....

Wanneer mogen wij?
Op Origin staat:

EA Play Pro release date: October 2, 2020 12:00 AM CEST

Dus dat zou inderdaad 0:00 vannacht zijn, of dat ook geldt voor steam of andere platformen durf ik niet te zeggen.

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:34
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Op Origin staat:

EA Play Pro release date: October 2, 2020 12:00 AM CEST

Dus dat zou inderdaad 0:00 vannacht zijn, of dat ook geldt voor steam of andere platformen durf ik niet te zeggen.
Steam nu, EGS en consoles over 2 uur als het goed is.

• Leader98
Mijn eerste indrukken:

Just started and ignored the tutorial missions... What a ride!
After the first story missions I am going back to the tutorials.
This game has a learning curve, which I like very much!

The VR implementation has been done properly. Even when I move all over the place I am not getting VR sick :-)

Will come back for more!

HOTAS is een aanrader (tenzij je wellicht een controller wizz bent) en VR is zooooo lekker _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Leader98 op 02-10-2020 09:09]

• Sissors
Verplicht is vast een groot woord. Hotas is één van die dingen die ik heb weggegooid na de initiele Star Citizen / Elite Dangerous hype. Ik heb een controller, en ga hem daarmee wel spelen.

VR schijnt indrukwekkend, maar buggy te zijn momenteel. Dus ik wacht vooralsnog nog wel even tot ik nieuwe VR headset heb, en ze de bugs eruit hebben gehaald.

• Retrospect
  • Nu online
Ik ga het ook eerst met controller proberen.
Mocht dat echt niet gaan en ik heb de behoefte dan kijk ik wel ok ik nog ergens goedkoop een joystick kan vinden. Een hele hotas lijkt me ook zo'n gedoe op de bank.

• Leader98
Sissors schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:14:
Verplicht is vast een groot woord. Hotas is één van die dingen die ik heb weggegooid na de initiele Star Citizen / Elite Dangerous hype. Ik heb een controller, en ga hem daarmee wel spelen.

VR schijnt indrukwekkend, maar buggy te zijn momenteel. Dus ik wacht vooralsnog nog wel even tot ik nieuwe VR headset heb, en ze de bugs eruit hebben gehaald.
Je hebt gelijk, geen HOTAS verplichting maar in mijn ogen wel erg handig.
Ik heb mijn post aangepast.

Snap al die negatieve reviews niet. VR lijkt (op de CV1) gewoon out of the box goed te werken en qua gameplay ben ik ook erg tevreden.

• JackAvery
Een joystick/HOTAS is wat mij betreft verplichte kost, maar ik heb ook al de oudere X-Wing games zo gespeeld dus ik ben zeker bevooroordeeld ;p Gewoon leuker voor de immersie.

Anyway ik lees ook wel wat verhalen over crashes, en blijkbaar zijn er gelijkaardige authentificatieproblemen tussen Epic en EA launcher als tijdens de launch van Fallen Order. Apart dat Epic/EA dat ondertussen niet gefixed hebben.

[Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 02-10-2020 09:30]

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 10:02

Arm1n

Zeven over half twee

Iemand die het spel aan de praat heeft gekregen via de Epic Game Store? Ik had daar nog een €10 tegoedbon dus het spel gekocht voor €30. Maar als de egs launcher het spel wil koppelen in Origin krijg ik een foutmelding (Origin ziet het als een "unidentified game" en vraag daarna om een key).

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• JackAvery
Arm1n schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:30:
Iemand die het spel aan de praat heeft gekregen via de Epic Game Store? Ik had daar nog een €10 tegoedbon dus het spel gekocht voor €30. Maar als de egs launcher het spel wil koppelen in Origin krijg ik een foutmelding (Origin ziet het als een "unidentified game" en vraag daarna om een key).
Mogelijk dus slechts een kwestie van geduld... en anders support eens contacteren?

[Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 02-10-2020 09:47]

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Bedankt! Het ligt dus gelukkig niet aan mij. Ik kijk het nog even aan en koop het anders gewoon op origin voor €36 (10% play korting)

• Sipio
  • Niet online
Hier ook een hotas aangeschaft voor de One X, laatste keer met een joystick gedpeeld was nog op de PC dat is voor mij al even geleden dus ik ben nog all over de place :+

Klein stukje single player gedaan maar zag het ook al op reddit voorbij komen, na een poosje krijg ik de melding dat de controller disconnected is en dan moet je dus op A drukken, op de joystick werkt dit dan niet dus dan moet je de controller er weer bij pakken, nou maakt dat in de single player niet zoveel uit maar online is dat wat lastiger, hoop dat ze dit er nog uit patchen.

Ik vind de graphics er wel een beetje, ja hoe om te omschrijven, had er wel iets volwassener uit mogen zien of zo, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Elite Dangerous, maar ok totaal andere game ook natuurlijk.

Straks nog maar verder proberen, zit op een usb verlengkabel te wachten, zit net iets te ver van de tv af om lekker te zitten.

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-06 13:00
Arm1n schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:30:
Ik heb gisteren het spel via Epic gekocht. Toen ook direct geinstalleerd.
De eerste keer deed Origin wat lastig. Dan alles opnieuw opgestart.
(Manueel dus Epic launcher en Origin launcher)
Daarna kwam het spel tussen al de andere in Origin. Gisteren avond ook nog alles kunnen downloaden.
En straks na het werk gaan we er in vliegen *O*

• Retrospect
  • Nu online
Inmiddels de proloog en de eerste missie gespeeld.
Al meerdere keren doodgegaan door raketten die ik niet af kon schudden. Inmiddels iets handiger in geworden. Er zit idd een leercurve in. Geen probleem omdat je ook savepoints hebt en dus niet elke keer een hele missie over hoeft te doen. Het frustratie niveau is dus nog laag. :)
Online durf ik nog niet aan. :)

• Sipio
  • Niet online
Retrospect schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:22:
Inmiddels de proloog en de eerste missie gespeeld.
Al meerdere keren doodgegaan door raketten die ik niet af kon schudden. Inmiddels iets handiger in geworden. Er zit idd een leercurve in. Geen probleem omdat je ook savepoints hebt en dus niet elke keer een hele missie over hoeft te doen. Het frustratie niveau is dus nog laag. :)
Online durf ik nog niet aan. :)
Hier inmiddels ook wat van de story gespeeld, het is toch nog behoorlijk uitgebreid qua controls, denk dat ik ook eerst daar maar ff mee doorga voordat ik me online in de pan laat hakken :+

• Retrospect
  • Nu online
Sipio schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Hier inmiddels ook wat van de story gespeeld, het is toch nog behoorlijk uitgebreid qua controls, denk dat ik ook eerst daar maar ff mee doorga voordat ik me online in de pan laat hakken :+
Dit is idd echt een game waar ik met een beetje pech 3 keer wordt afgeknald voordat ikzelf eens raak schiet.

Gelukkig is het slechts 5 tegen 5 dus dan valt de chaos nog enigszins mee. Ik moet er niet aan denken om dit 64 vs 64 te spelen. Alhoewel, misschien brengt dat juist hele leuke uitdagingen met zich mee.

En ik ben er vroeg bij, dus wellicht is nog niet iedereen volmaakt piloot en vliegen er ook nog blinde postduiven rond.

[Voor 8% gewijzigd door Retrospect op 02-10-2020 16:59]

• jori040
Sipio schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Hoe lang is die story ongeveer ?
Klopt het dat je missies nog voor goud kan doen ?

• Sipio
  • Niet online
@Retrospect Ik las op reddit ergens een post dat sommigen ook gewoon hun ship stil zetten en om hun heen schieten online dus misschien valt het nog enigszins mee 😉

@jori040 Geen idee hoe lang de story mode is sorry, maar volgens mij is het meer een veredelde tutorial, tenminste tot nu toe, beetje de verschillende systemen beheren etc, voor een mooi verhaal zou ik deze game niet halen denk ik, tis meer online gericht volgens mij.
Nou ben ik niet per se een Star Wars fan moet ik zeggen, voor een ander zou het misschien ook wel de moeite waard zijn.

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 18:33
Ik heb een PS4, een PSVR, een soort pilotseat met een Hotas 4 links en rechts op de armleuningen. Star Wars Squadrons is aan het downloaden, bijna klaar met thuiswerken, weekend met prutweer voor de boeg...

Woohoo! Af en toe weer een klein kind zijn is best leuk:)

• BrainGasm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10-2020
Heb nu al aantal potjes online gespeeld, super vet. Wel en dikke learningcurve, maar dat is juist goed.
Het is wel aan te raden om het met vrienden samen te spelen, ik speel online eigenlijk altijd alleen, omdat ik de enige star wars fan ben van me vrienden groep.

In mijn geval ben je dan na 1/2 potjes uitgespeeld en ga ik weer wat anders doen. Als je dit met enkele mensen samen speelt is deze game zeker de moeite waard.

Alleen Online spelen 7/10
Met Vrienden Online Spelen 10/10

• Sipio
  • Niet online
Pff met mijn oude botten valt deze game nog niet mee, sowieso nog steeds wennen aan het vliegen met de hotas maar het is lang geleden dat ik letterlijk met het zweet in de handen aan de stick zit, en dan nog steeds niet online geweest dat gaat nog wat worden :+

Kan me helaas niet voorstellen hoe deze game in VR moet zijn maar lieve help dat zal een ervaring zijn denk ik, wel mooi dat ze dat ook geïmplementeerd hebben (y)

[Voor 24% gewijzigd door Sipio op 02-10-2020 18:48]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Sipio schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:46:
Kan me helaas niet voorstellen hoe deze game in VR moet zijn maar lieve help dat zal een ervaring zijn denk ik, wel mooi dat ze dat ook geïmplementeerd hebben (y)
Oh yes, dat is het zeker! HOTAS in m'n handen en VR-bril op m'n hoofd is genieten! :) De menu's besturen met de HOTAS ik kan immers m'n muis en toetsenbord niet zien, en sowieso staat m'n stick in de weg is een béétje onhandig, maar te overzien.
De overall ervaring is al supergaaf, maar ook de details. Als ik me in een X-Wing omdraai zie ik mijn astromech achter me zitten te draaien en fluiten enzo :) Dit is wat ik vroeger als kind al wilde toen ik X-Wing vs. Tie Fighter speelde *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:21
Ik heb ivm flight simulator een yoke (logitech saitek) en geen joystick/hotas. Denken jullie dat het spel daarmee ook goed te besturen is?

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:09
Als ik me in een X-Wing omdraai zie ik mijn astromech achter me zitten te draaien en fluiten enzo :) Dit is wat ik vroeger als kind al wilde toen ik X-Wing vs. Tie Fighter speelde *O*
Jaja.. verleid een mens maar tot het kopen van een VR headset :-)

Na wat zoeken op zolder voor mijn Tflight hotas4 .. het eerste deel van de story gedaan. Vliegen nog wat rusty en ik moet toch es goed uitzoeken hoe ik al die buttons ga mappen. (standaard is er blijkbaar een algemene hotas instelling die toch niet perfect is voor de hotas4.

Maar dit brengt de X-wing, Tie-Fighter, X-wing Alliance, enz experience weer helemaal terug.
De tijd waar goeie joysticks eenvoudig te vinden waren :)

• VonBraunschweig
Koja78 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:18:
[...]

Jaja.. verleid een mens maar tot het kopen van een VR headset :-)
Ik wil je best wel even over de streep trekken:) In de storymode begin je in een Tie-fighter met een vrij beperkt gezichtsveld door de vorm van de cockpit, je kan eigenlijk alleen vooruit kijken.

Gelukkig kom je al snel in de X-wing terecht...en dan zit je écht in een cockpit met vrij zicht rondom. Met een R2 unit achter je idd en een instrumentenpaneel rondom, met de belangrijke indicatoren recht voor je. Alles goed scherp, mooi geintergreerd, gedetailleerd en stijlvol niet-nieuw.

Maar het is de belichting op dat paneel, in de cockpit die het gevoel voor mij echt...ja, gewoon wauw! In dat level komt er vanuit 1 richting een vrij fel licht, dat je afwisselend in het pikdonker en fel verlicht laat zitten. In het donker zie je alleen de ledjes van je instrumenten, de rest is aardedonker. Echt cool. In het felle licht zie je opeens alles weer, met een metallic look. Met constant de snaarstrakke schaduwen van de bovenkant van de cockpit die daar overheen schieten.

Dat alles terwijl je rakelings over een Stardestroyer scheert achter een paar Tie-fighters aan. Wanneer je de turrets jouw kant op ziet draaien. De lasers daarna, de schilden die het begeven en opeens poef! rechts van je in de cockpit verschijnt de admiraal, met de orders. Dat hologrammetje, gewoon briljant:)

• JackAvery
Rogier.V schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:51:
Ik heb ivm flight simulator een yoke (logitech saitek) en geen joystick/hotas. Denken jullie dat het spel daarmee ook goed te besturen is?
In principe kan je dit gewoon proberen. Het lijkt me niet echt gewoonlijk voor combat sims maar het zou eigenlijk canon zijn voor de meeste van die schepen. Op YouTube is er één persoon die een CH Products yoke gebruikt heeft voor de introductiemissie, dus het lijkt te kunnen - al zegt die niet of het meteen zal werken of wat extra mapping software oid nodig heeft.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
Klinkt echt gaaf om dit in VR uit te proberen, vind de prijs echter wel fors. Ben niet van plan MP te spelen en benieuwd of de SP de aankoopprijs rechtvaardigd. Maar even wat reviews er op na slaan.

• jori040
Wil opzich ook wel een stick maar die Hotas van Thrustmaster[PS4] heeft geen rumble aan boord en dat is wel een dingetje.

Ben de game op PSN binnen aan het halen. :)

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 21:26
Ik keek er naar uit om deze game te spelen in VR met mijn Thrustmaster Hotas, maar telkens word de Hotas niet herkent in de game zodra de throttle of elk andere USB buttonbox of joystick is aangesloten.

Na 1,5 uur proberen heb ik het maar opgegeven en de game refund via Steam

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:38
Speelt wel tof eenmaal het wat lukt :D

Mense die samen willen spelen PSN bierka89

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Voor wie het spel crasht naar de desktop als je op VR toggle klikt: Het spel spelen in windowed mode verhelpt dit probleem.

• JoeriJC
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 13:14
Ik weet dat een joystick/hotas-combinatie aan te raden is, maar zijn de controls eenvoudig genoeg om het in VR te spelen met muis en keyboard?

• VonBraunschweig
Op zaterdagmiddag de weekendboodschappen doen in versnelde pas terwijl je merkt dat je een Star Wars deuntje aan het neuriën bent, dan gaat er toch iets goed:)

Gisteren na eerst wat storymode gespeeld te hebben ging ik rond 22:00 nog een half uurtje dogfights proberen in trainingmode, vooral ook om de verschillende targetingmodes en hotas-instellingen te proberen. Net na middernacht zette ik de PSVR pas weer van m'n hoofd, om daarna nog een uurtje bij te komen van alles (en hier nog wat lyrisch te posten:)

Wát een actie zeg. Hulde voor de makers van de headset, ook na 2 uur met dat ding op je kop plus de 3D audio headset daaroverheen en fysiek nergens last van.

En hulde voor de Hotas intergratie, je kan vrij alle buttons en acties zelf mappen zoals je het wil hebben, en het speelt heerlijk intuïtief. Alle vliegbewegingen, alle 3 de assen dus ook de roerfunctie bedien je met alleen de rechter pols. Alle powermanagementfuncties met de kleine stick bovenop, alle aanvalsfuncties met je rechter duim en wijsvinger. Met je linkerhand de throttle en alle overige targetingfuncties en infowheels met je linker duim en wijsvinger.

Met een uurtje oefenen merk je dat je alles tegelijk aan het doen bent en al bijna zonder nadenken. Een Hotas 4 wordt vaak een stuk plastic rommel genoemd wat zeker waar is op een klein beetje rubber en metaal na. Maar het wel een betaalbaar stuk plastic IN DE VORM VAN EEN HOTAS!

Sorry voor de caps:) Een hotasje dus, met een snoer van net een halve meter tussen throttle en stick. Ik had de mazzel dat het zich makkelijk voorop de armleuningen van mijn comfortabele leunstoel liet monteren, en het geeft net als een racegame met een goed stuur spelen net die extra immersie.

Het ding kost maar 70 euro ofzo, ik zou zeggen: als je deze game (voor de lage prijs van 40 euro) écht leuk maar moeilijk vind, geef jezelf dan die Hotas voor Sinterklaas. Of Singlesday. Of Halloween. Black Friday. Ik zou niet wachten tot Kerst in ieder geval:)

• JackAvery
JoeriJC schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:00:
Ik weet dat een joystick/hotas-combinatie aan te raden is, maar zijn de controls eenvoudig genoeg om het in VR te spelen met muis en keyboard?
Misschien helpt deze lijst met kb/m controls: Star Wars™: Squadrons PC Controls.

Edit: standaard controlschema's toegevoegd aan de topicstart.

[Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 03-10-2020 14:43]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
Hoe bevalt de Storyline? Lees alweer klachten over een hoog SJW gehalte en daar heb ik niet zoveel zin in. Ik wil gewoon plain ol' jaren 80 star wars.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 09:25

s0kkie

Follow The Fool

Net singleplayer uitgespeeld, ongeveer 6 uurtjes mee bezig geweest.
Ik had een beetje hetzelfde probleem als met Jedi Fallen Order, dikke graphics en goede combat/gameplay, maar zo een zwak verhaal met niks zeggende characters dat het een gemiste kans was om het spel nog beter te maken.
Ik ga wel even nog multiplayer proberen maar ik zie mezelf dit niet lang meer spelen. Gelukkig wel een laag prijskaartje.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Sipio
  • Niet online
Paar keer FB online gedaan (en sta bijna elke keer onderaan)😜 maar best fun, maar of ik het lang blijf spelen, ik denk het niet.

Weer ff met de story Mode bezig geweest maar daar heb ik echt weinig mee, had al gezegd dat ik niet per se een star wars fan ben dus voor anderen is het misschien de moeite waard maar ik vind er niet veel aan in ieder geval, idd niks zeggende characters imo, ff met die praten, dan weer met die, klik het maar snel door om zo snel mogelijk weer te vliegen.

Geen spijt iig dat ik een Hotas heb gekocht want qua immersie vind ik dat toch echt wel een stuk mooier dan met de controller, binnenkort Elite Dangerous en Ace Combat 7 maar weer eens opstarten en wachten op Flight Simulator 2020.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Net gekocht vanwege de VR ondersteuning, heb niets met star wars. Met PSVR echter is dit spel echt fantastisch!

Alleen na level 3 of 4 van de Story liep ie vast en bleef ie laden. Straks nog eens proberen, nu eerst maar ff oefenen voordat ik online ga.

• Retrospect
  • Nu online
Ik denk dat je in je skill klasse wordt ingedeeld bij het online gebeuren.
Heb slechts 1 keer gehad dat mijn team redelijk kansloos was. Alle andere keren ging het behoorlijk gelijk op.
In mijn eerste online potje 1 keer neergeschoten en 3 anderen neergeschoten. De keer erop ging het echter een stuk minder. :)
Het is echt een stuk diepgaander dan ik verwacht had, je kan ook aan elk schip heel veel zaken veranderen.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
Erg leuke game, ik speel met muis en toetsenbord. Eerst maar eens de story afmaken en dan zullen we eens kijken naar online matches.

This is the Way.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 00:38

Schurem

Anytime, Anywhere

Dit, in VR, met een HOTAS is het soort droom dat ik toen ik 14 was niet durfde dromen. Zo goed.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 14:31
Helemaal mee eens, het spel met vr en Hotas is echt geweldig, was even rommelen om de Hotas goed ingesteld te krijgen, maar toen dat eenmaalngied was ging het ook meteen lekker, de vliegervaring uit Elite dangerous helpt wel denk ik :).
Is inderdaad een jongensdroom die uitkomt, fantastisch ook hoe getrouw de cockpits zijn nagemaakt! Kan niet wachten tot het werk weer gedaan is voor vandaag.

• BitJager
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-05 08:39
Holy shnitzel beste Tweakers vriendjes. Wat een game is dit in VR. Echt fantastisch. Zoals velen hier al zeggen als kind van de jaren 80 is dit een dream come true. Kippenvel! Hopelijk zit mijn Hotas snel in de bus.

[Voor 10% gewijzigd door BitJager op 05-10-2020 15:22]

• Retrospect
  • Nu online
Ik speel op de Xbox en volgens mij zit er een bug in het spel.

Fleet battles vs AI kan je niet in co-op spelen. Hij zoekt kort naar een game om vervolgens weer zonder teller naar het beginscherm te gaan.

Anderen dezelfde ervaring?
Edit; Gebeurd niet altijd zo te zien.

[Voor 13% gewijzigd door Retrospect op 05-10-2020 20:09]

• DidierDW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-05 16:19
Henkus schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:24:
Ik keek er naar uit om deze game te spelen in VR met mijn Thrustmaster Hotas, maar telkens word de Hotas niet herkent in de game zodra de throttle of elk andere USB buttonbox of joystick is aangesloten.

Na 1,5 uur proberen heb ik het maar opgegeven en de game refund via Steam
Had net hetzelfde voor. Dit loste het voor mij op

HOTAS Not Working Fix
Star Wars Squadrons is all about flying iconic Star Wars ships and what better way to fly them but with a HOTAS. However, a lot of players are reporting that either HOTAS isn’t working at all or if it is, it’s not working properly. Here is how to fix these HOTAS issues.

One reason for the HOTAS to not work could be that you have plugged in a lot of peripherals. Unplug peripherals that you aren’t using and then plug HOTAS back in and it should be working.

If the issue continues to persist then go to your Steam library > right-click Star Wars Squadrons > under “Steam Input per-game Setting” select “Forced Off”. Click ok and this should get HOTAS working with the game.

In case HOTAS is still isn’t working, go to Steam > Settings > Controller > General Controller Settings. Uncheck “Generic Gamepad Configuration Support” and press OK. Launch the game and go to options > controls and scroll down to the bottom of the list and you should see HOTAS listed there. This will get HOTAS working with Star Wars Squadrons.[/quote]
[quote]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:25
Ook gekocht, voor 40 euro kon ik 'm niet laten liggen :)

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:53
Als je in de Epic store even Rocket League (https://www.epicgames.com/store/en-US/product/rocket-league) gratis download krijg je €10 tegoed. Die heb ik meteen gebruikt om Squadrons te kopen voor €29.99.

ISS Detector en meer voor Android

• Rogier.V
Wat een gemis dat ze geen headtracking ondersteunen! Ik gebruik headtracking voor flight simulator en dat werkt perfect. Had wat beter research moeten doen voor de aanschaf. Nu maar even wachten of er goede workarounds komen. Ik houd mij aanbevolen.

[Voor 18% gewijzigd door Rogier.V op 06-10-2020 19:33]

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 10:34
Rogier.V schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:33:
Wat een gemis dat ze geen headtracking ondersteunen! Ik gebruik headtracking voor flight simulator en dat werkt perfect. Had wat beter research moeten doen voor de aanschaf. Nu maar even wachten of er goede workarounds komen. Ik houd mij aanbevolen.
VR heeft ook headtracking.

Instagram

• Rogier.V
Furfoot schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

VR heeft ook headtracking.
Ik bedoel headtracking door middel van TrackIR / opentrack. Dus infrarood lampjes op bijv je headset.
Als ik het goed heb wordt dat niet ondersteund helaas.

• JackAvery
Rogier.V schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Ik bedoel headtracking door middel van TrackIR / opentrack. Dus infrarood lampjes op bijv je headset.
Als ik het goed heb wordt dat niet ondersteund helaas.
Open Track lijkt (half?) te werken als ik Reddit/YouTube mag geloven. Niet supported natuurlijk.

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 06:37
Fuck, nu moet ik hier dus een PSVR headset voor aanschaffen

psn: jagermeistertim

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
RunaR schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:31:
Als je in de Epic store even Rocket League (https://www.epicgames.com/store/en-US/product/rocket-league) gratis download krijg je €10 tegoed. Die heb ik meteen gebruikt om Squadrons te kopen voor €29.99.
Klopt. Heb ik zojuist gedaan. Game wordt as we speak gedownload. Duurt helaas wel even met mijn 250Mbit verbinding terwijl mijn vrouw nog aan het Netflixen is. Zou bijna net als vroeger met de 56k lijntjes roepen 'Get of the damn phone!!!' :D

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:02
Noob-vraag..is het ook te doen met een gewone controller? :)

• PdeBie
Wat versta je onder een gewone controller?

Ik ga mijn Xbox controller gebruiken en dat kan prima.

• anu
  • Laatst online: 01-06 14:31
Hmm, nog iemand die erg last heeft van stotteren / lage FPS in fleetbattles (in VR in mijn geval), Dogfight heb ik nergens last van, maar in de fleetbattles is het bij vlagen bijna onspeelbaar, met name in het begin van de game, later in een potje lijkt het beter te worden (minder (capital) ships?).

Zou dit CPU-gerelateerd kunnen zijn? Dat is de bottleneck in mijn systeem (i5-4460, moet nog geupgrade worden :P)

• PdeBie
Ik heb de game inmiddels even gespeeld (eerste missie). Controls heb ik op Aviator gezet (speel met Xbox Elite controller), maar voelt nog niet helemaal intuitief. Heb ook amper vliegspellen gespeeld in mijn leven (behalve de originele Tie-fighter en X-wing vs Tie-fighter, met muis/keyboard).

Eens kijken of ik met andere settings (misschien moet ik wel gaan customizen) beter kan vliegen. Heb vooral moeite met de juiste richting opsturen zodra er een pitch en jaw benodigd is. Roll en pitch gaat goed, maar zodra de jaw beweging erbij komt ben ik vaker mijn throttle aan het veranderen dan dat ik naar links of rechts ga.

Iemand tips voor een flight game newbie? :)

[Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 08-10-2020 08:30]

• JackAvery
@PdeBie , probeer eens pitch+jaw op linkerstick en roll op de rechterstick te zetten. Ik zou zelf nooit met controller spelen maar ik las dat dat wel eens kan helpen.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:02
PdeBie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:13:
Wat versta je onder een gewone controller?

Ik ga mijn Xbox controller gebruiken en dat kan prima.
ps4-controller sorry :)

• PdeBie
@JackAvery Ga het eens proberen. Lekker klooien in de practice levels.

Het liefst zou ik natuurlijk ook met een HOTAS set incl. voetbediening voor het roer willen spelen in combinatie met een VR bril, maar zoals te lezen speel ik amper vliegspellen (lees gerust: nooit), dus dat is zonde van mijn geld :P

• JackAvery
PdeBie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:48:
@JackAvery Ga het eens proberen. Lekker klooien in de practice levels.

Het liefst zou ik natuurlijk ook met een HOTAS set incl. voetbediening voor het roer willen spelen in combinatie met een VR bril, maar zoals te lezen speel ik amper vliegspellen (lees gerust: nooit), dus dat is zonde van mijn geld :P
Gewoon een joystick is voor mij op PC ook al meer dan voldoende voor dit genre :D Doet al veel voor de immersie. Meer gear is natuurlijk cool, maar de portefeuille gaat niet altijd akkoord.

• PdeBie
Ja, maar ook dat is al een uitgave die ik persoonlijk niet kan verantwoorden voor 1 game ;)

Heb tenslotte al (meerdere) Xbox controllers waarmee het ook kan.

Kan natuurlijk ook altijd nog op de X-wing vs Tie-fighter manier gaan spelen en als een gek met de muis bewegen om rond te draaien :P

• PdeBie
JackAvery schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:30:
@PdeBie , probeer eens pitch+jaw op linkerstick en roll op de rechterstick te zetten.
Dank voor de tip! Voelt gelijk vanaf begin af aan een stuk intuitiever! _/-\o_

Wellicht iets om op te nemen in je topic start

[Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 08-10-2020 19:52]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee