Freeaqingme schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:28:
Ik denk niet dat de betreffende firma zich kan beroepen op de Algemene Voorwaarden - wat daar ook in staat. Zij zijn de professionele partij voor wie dit routinewerk is. Als zij nalaten om eerst met een endoscoop (of vergelijkbaars) de binnenkant van de muur te inspecteren, hadden ze _expliciet_ (niet via Algemene Voorwaarden) klant op de risico's van dit nalaten moeten wijzen.
Zulke 'professionele' bedrijven werken 99% als onderaannemer, daar zit een opzichter/uitvoerder/etc die daar allemaal rekening mee houd, daarom hebben veel van zulke bedrijven aparte voorwaarden waarin staat dat enkel bij apart endoscopisch onderzoek, zij verantwoordelijk zijn. Dit is qua pricing namelijk 10x interessanter, ze 'lijken' veel goedkoper omdat ze gewoon hun ding doen, terwijl er genoeg anderen zijn waar onderzoek wel volledig in de prijs zit.
Of dit ergens tijdens het gesprek van TS is vermeld, kan, of op schrift staan, kan prima, ik was er niet bij en TS verteld daar weinig over, maar dit soort bedrijven zullen bij de vraag 'sla hier een spijker' niet vragen 'wat zit erachter' maar enkel 'hoe diep'.
Echter, ik gok een gevalletje 'vroeger en nu' probleem, woningen vandaag de dag mag dit niet meer, uitsluitend haaks, sinds geisoleerde spouw (mid 90s) staat dit al in de NEN1068, maar zelfs al sinds de tijd van spouw (eind 40 gok ik) werd dit enkel gedaan indien geen alternatief, of gewoon kostentechnisch/estetisch.
Ik zou als TS zijnde meteen overwegen heel je HWA buiten de muur te halen, nu is het een gat wat is geboord, maar als dit ooit kapot/lek raakt, of simpel uit elkaar valt, zal de helft van je muur eruit moeten.
[
Voor 6% gewijzigd door
SinergyX op 18-06-2020 18:05
]