Toon posts:

Vochtschade na isolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:30
Zo’n 3 maanden geleden zijn bij onze jaren 70 woning de muren geïsoleerd met aminotherm. Na een paar weken kwamen er een paar vochtvlekken tevoorschijn aan de binnenmuur. Vorige week kwam ik thuis en zag ik een grote vlek op de voorgevel. Dit heb ik gemeld en vandaag zijn ze langs geweest. Blijkbaar zit er in de spouwmuur een HWA en deze is doorboord en afgevuld met aminotherm. De firma wilt hierin geen verantwoordelijkheid nemen en meldt zich nu met een offerte van €1000 om dat gedeelte van de spouw leeg te halen en opnieuw te vulllen, zonder te reppen over reparatie van de HWA en de verstopping veroorzaakt door de aminotherm in de HWA.

Grote vraag: wat kan ik hiermee?

Beste antwoord (via tweakduke op 25-11-2020 14:17)

• TWCRay
En nu de uitkomst:

@ID-College , je had gelijk. Het is een welles-nietes spelletje geworden.

Ze voelen zich nog steeds niet aansprakelijk voor de veroorzaakte schade, in totaal een kleine 12.000€. Deze is ondertussen vergoed door de verzekering, op het bedrag van het repareren van de spouwmuur isolatie op de plek na, dat zou ik zelf moeten regelen met de veroorzaker . Hierbij geven ze nog steeds niet thuis, maar heb nu besloten het verder te laten rusten, voor die €1000 heb ik geen zin om me verder nog druk te maken, dat is me de ergernis niet waard.

Alle reacties

• TWCRay
@kabeltjekabel , het heeft erg weinig geregend en er loopt wel nog een beetje water door naar beneden. Het is niet helemaal dichtgeslibd

Alles wit laten doen

• TWCRay
Nee, dit is alleen zichtbaar vanaf boven (via de goot) en in de kruipruimte @weertenaar . Men heeft hier ook verder niet naar gevraagd, men is eenvoudig beginnen te boren in een patroon zonder verder onderzoek

• TWCRay
@cryptapix , helaas geen rechtsbijstandsverzekering volgens mij. Nooit gedacht dat ik die ergens voor nodig zou hebben.... (ik had het mis)

• TWCRay
Hmm, in de algemene voorwaarden stelt men:

Xxx Isolatie is aansprakelijk voor schade, tenzij deze haar niet kan worden toegerekend, tot maximaal € 10.000 per gebeurtenis. De aansprakelijkheid voor indirecte schade wordt uitgesloten. Evenmin is Xxx Isolatie aansprakelijk voor schade als gevolg van bevriezing, vervuiling van binnenleidingen, of leiding lekkage, of storingen in het water-, gas- of elektriciteitsnet, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.

In mijn ogen grove schuld, maar goed, ik ben ook de eisende partij. Het zijn professionals die dagelijks woningen isoleren en dus ook de daarbij behorende problemen tegen komen. Er is geen HWA zichtbaar aan mijn woning, behalve aan de HWA van het afdakje van het portaal.

• TWCRay
@MLLL , er is geen HWA zichtbaar, op 1 HWA van het afdak van het portaaltje na.

@SinergyX , ik kan me niet herinneren dat we het over endoscopisch onderzoek hebben gehad of dat het überhaupt is aanbevolen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• TWCRay
En een actie foto....regent keihard hier in het zuiden nu

• TWCRay
eamelink schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:18:
Loopt die pijp ook recht naar boven hier? Dus recht boven de pijp een gat in je goot? En is dat gat gewoon te zien als je op een ladder gaat staan?
Yep, recht van boven naar beneden. Oude foto van de woning, blauwe lijn is HWA

• TWCRay
Precies @_Arthur . Ik noem geen namen hier ;)

In elk geval ga ik niet met het voorstel akkoord en verwacht ik of een kosteloze reparatie of vergoeding om het zelf te laten doen en ik ben zeker bereid om een zaak ervan te maken. Zij doen het dagelijks, ik ben een leek op dit gebied, maar ik verwacht wel dat ze kennis en kunde hebben. Als ik bij de tandarts zit kan ik ‘m ook niet aangeven waar ie moet boren voor een wortelkanaalbehandeling.. daar verwacht ik ook van dat ie weet wat ie doet ;)

• TWCRay
Nee, ik wist hier voor de lekkage ook niks vanaf @Señor Sjon

Acties:
  • Beste antwoord
  • +10Henk 'm!

• TWCRay
En nu de uitkomst:

@ID-College , je had gelijk. Het is een welles-nietes spelletje geworden.

Ze voelen zich nog steeds niet aansprakelijk voor de veroorzaakte schade, in totaal een kleine 12.000€. Deze is ondertussen vergoed door de verzekering, op het bedrag van het repareren van de spouwmuur isolatie op de plek na, dat zou ik zelf moeten regelen met de veroorzaker . Hierbij geven ze nog steeds niet thuis, maar heb nu besloten het verder te laten rusten, voor die €1000 heb ik geen zin om me verder nog druk te maken, dat is me de ergernis niet waard.

• TWCRay
IJsbeer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:12:
Verzekering? De rechtsbijstandsverzekering neem ik aan?
Nee, de opstal & inboedelverzekering. Heb helaas geen rechtsbijstand verzekering.

• TWCRay
@Goudvis , de HWA is al hersteld.

Schade zat ‘m in de vervolgschade, doordat er 3-4 maanden lang water via de spouwmuur in de kruipruimte is gelopen: vloer kelder, stucwerk, schilderwerk etc etc. We hadden net de hele boel opgeknapt. Van de 12k is er 1k niet vergoed.

@cryptapix , ja, ik weet het, principes. Maar de ergernis om dit geregeld te krijgen is me de €1000 niet waard.

• TWCRay
Incluis foto’s @ThinkPad (y)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• TWCRay
ThinkPad schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:32:
@TWCRay Ik neem aan dat je nog wel een kritische (Google) review gaat achterlaten over het bedrijf? Vermoedelijk komen ze dan wel snel met die 1k over de brug ;)
En uiteindelijk heb ik een review achtergelaten, waarna men contact met me heeft opgenomen. Zelf waren ze ook niet geheel gecharmeerd over de gang van zaken en hebben ze de spouwmuur alsnog (kosteloos) gevuld. Binnen en buiten is alles weer opgeknapt, nu kunnen we weer verder. (y)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee