Als je Ruckus Unleashed accespoint wilt/kunt plaatsen kun je ook Unifi plaatsen. Naast de Unifi AC mesh (stom dat ze het mesh noem aangezien het gewoon outdoor modellen zijn die ook MESH ondersteunen net als de indoor modellen...) die omni directionaal uitzenden kun je ook sector antennes gebruiken van Unifi. Op de gewone AC Mesh kun je bijvoorbeeld een sector antenne aansluiten.Raling schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:45:
[...]
Bedankt voor je antwoord!
[...]
Het gaat hier voornamelijk om houten en kunststoffen chalets. De aluminium varianten hebben niet de uitstraling die bij het park past. Daarnaast zal ivm de afstand ook elke client een eigen buitenantenne (moeten) hebben.
[...]
Coax valt eigenlijk af. De eerste vraag die je van de internet-boeren op de recreatie vakbeurs krijgt is: ligt er al coax? Nee, helaas niet. Dus als er gegraven gaat worden, dan lijkt het mij zonde om er nu nog coax in te leggen.
[...]
Goed punt, maar daar is aan gedacht. Delta heeft veel ervaring met vakantieparken, en kan en wil de IPTV op een eigen netwerk doorgeven.
[...]
Unifi bevalt mij thuis zeer goed, maar voor een terrein met een oppervlakte van meer dan 1,5 hectare waar de chalets rondom een grasveld staan en ik eigenlijk geen masten op het middenterrein wil, is Unifi niet heel erg geschikt. Misschien dat het wel leuk is om als AP in elk chalet te plaatsen, en centraal te beheren.
[...]
Dankjewel, ik zal er even naar kijken!
[...]
De afstand tussen elk huisje is ongeveer 10 meter.
[...]
Onze maximale bezettingsgraad is op dit moment ongeveer 60 procent. Het gaat om jaarplaatsen, waarbij men komt en gaat wanneer ze willen. Dus ik zou eerder van maximaal 100 concurrent clients uitgaan.
Ruckus Unleashed ziet er opzich veelbelovend uit, maar wel met een prijskaartje. Op de 1,5hectare zullen er toch best wel een aantal geplaatst moeten worden. Ik houd hem in m'n achterhoofd.
Je zou een aantal p2p verbindingen of p2mp (point2multipoint) verbindingen kunnen opzetten. Aan het einde v/d p2p/p2mp een AC Mesh PRO. Vervolgens kun je om de X aantal huisjes een AC Mesh plaatsen om het bereik overal dekkend te krijgen.
Je krijgt dan zoiets:

Het grootste voordeel van Unifi vindt ik de prijs. Stel je maakt een compleet Ruckus netwerk, dit kost je voor de outdoor modellen zo'n 1000 euro per accespoint (ja is duur). Na het plaatsen blijkt dat het net niet dekkend is en er moet eigenlijk nog 1 AP bij. Dan hakt die extra 1000 euro er hard in. Een extra Unifi AP AC Mesh plaatsen kost je 100 euro, hierdoor kun je gemakkelijk de dode hoeken/plekken opvangen.
[ Voor 8% gewijzigd door NL_Scratch op 18-06-2020 11:08 ]