Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
ABR2023 Was geweldig, meteen early bird kaarten voor 2024 besteld_eLMo_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:55:
Gaan er nog mensen naar Adventure Bike Festival volgend jaar? Ik ben dit jaar niet geweest, maar zag er wel geslaagd uit.
https://www.abrfestival.com
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Je kunt het zo duur maken als je wilt met die Glamping opties, maar iedereen gaat met een eigen tentje._eLMo_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:50:
Gaan jullie met eigen tenten?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
yup, VIP camping heeft mooi uitzicht_eLMo_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:50:
Gaan jullie met eigen tenten?
/f/image/ZAR5soVEcBd4YiyAKQskNfA0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/01KLPGpUGgEPq7gmjTnzImlS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 03-09-2023 23:34 ]
Oef,
Die hadden geen plaatjes onder de standaard geschoven? xD
Leuk, ik twijfel nog ff dan. Misschien huur ik de tent, want ik heb nu geen kleine tent / klein luchtbed.
Domme zet, want ik verloor steeds meer schroefjes, ze waren best zwaar met alle 3mm dik RVS. Als klap op de vuurpijl was het Bumot rek niet goed, wat er voor zorgde dat ik op de terugweg van Oostenrijk met een vriend die houd van 170 rijden een gesmolten tas, jas en gereedschaps set had

Dus toen de Mosko Moto Backcountry v2.5 uitkwamen in een speciale kleur heb ik snel op kopen geklikt
:strip_exif()/f/image/5izpzBOhBxOlo7gAGQqV1Swi.jpg?f=fotoalbum_large)
Offset set (25+35L) met 4 aux pockets, duffle bag van 35L, een set packing cubes en spanbanden.
Hopelijk gaat deze set wel 10 jaar mee
Hebben jullie de donderdag VIP ticket genomen voor ABR, of gaan jullie gewoon vrijdag tm zondag?
En gaan jullie met eigen tent bij elkaar staan, of pre-pitched?
Ik zit er over te denken om er een weekje ofzo van te maken, en dan nog wat offroad te doen in Wales. Schijnt mooi te kunnen daar.
[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 08-09-2023 20:39 ]
Zit met een schuin oog te kijken of ik een paar uurtjes TET trails mee kan pakken met mn 1290SAS. Nu heb ik er met dit weer wel vertrouwen in dat ik niet vast kom te zitten in de modder. Maar moet ik rekening houden met veel zandpaden? Dat lijkt me minder met deze droogte en Scorpion trails.
Zanderig? Als in we worden stoffig. Of 10cm diep mul zand? Als in we staan er half oktober nog?_eLMo_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:01:
In die buurt zijn het volgens mij wel ~50% van die zanderige paden langs velden af.
Ik zou het niet doen als je Michelin Anakee 3 allroad banden vind
Of Scorpion trail 2's het heel veel beter doen is de vraag_eLMo_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:21:
Er wonen daar genoeg boeren jongens met modderbrommers, dus raad jij maarMeestal kan je er wel langsaf, dus ik zou het gewoon lekker proberen. Omdraaien kan altijd.
Ik zou het niet doen als je Michelin Anakee 3 allroad banden vind
Ik heb tickets gekocht voor het ABR Festival
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large)
Mochten we tegen die tijd nog als groepje willen rijden / bij elkaar staan hoor ik het graag of ik kan aansluiten
did was helemaal tricky.. buitenste sporen voor 4WDs maar er was er al heel lang geen langs geweest zo te zien want het was erg overgroeid.._eLMo_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:05:
@ToolkiT ja, van die diepe sporen vind ik ook vaak lastig, hahaha. Met de boxer was de diepte toch al beperkt ;P
Ik heb tickets gekocht voor het ABR Festival [Afbeelding]
Mochten we tegen die tijd nog als groepje willen rijden / bij elkaar staan hoor ik het graag of ik kan aansluitenSamen is altijd gezelliger.
Binnenste spoor was van mountainbikes.. die rijden er wel veel.. met hoog gras was dat ook vrij diep maar vooral erg smal (MTB banden zijn dunner
Dus het is echt pick the lesser evil..
in begin pakte ik buitenste spoor.. totdat mijn centrestand bleef hangen en ik neer ging..
Daarna maar middelste spoor.. maar dan grijpt af en toe je voorband de zijkant en ga je alsnog..
nu voel ik me een oude man als ik met spierpijn opsta
_eLMo_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:05:
Ik heb tickets gekocht voor het ABR Festival [Afbeelding]
We hebben al een whatsapp groep gestart voor de ABR-gangers.. dus als je me je nummer DMt kan ik je toevoegen
Voor de WA groep graag een invite
Hebben allemaal een VIP ticket, @ToolkiT kan je toevoegen._eLMo_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:12:
Ik heb nog geen VIP tickets, hebben jullie die allemaal wel? Pak ik die ook ff.
Voor de WA groep graag een inviteMisschien kunnen we een ritje tussendoor doen als mensen dat leuk vinden. Moet ik wel wachten tot de Huskie geleverd is, hahaha.
Een ritje is altijd leuk
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 11-09-2023 15:34 ]
Awesome
Eerste meters nog ingehaald door een stel driewielers en rolstoelen. Maar toen het eenmaal begon te wennen ging het best prima!
Deze en aflevering twee doen mij toch wel een beetje toegeven dat Frankrijk ook mooi kan zijn!
Prachtig mooie stukken voor de ogen en mooie technische stukken voor de motor.
Frankrijk is schitterend. En in de meeste mooie plekken is geen toerist te vinden.kneusteun schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:43:
YouTube: NOT Your Typical FRENCH Tour - Trans Euro Trail France - EP. 1
Deze en aflevering twee doen mij toch wel een beetje toegeven dat Frankrijk ook mooi kan zijn!
Prachtig mooie stukken voor de ogen en mooie technische stukken voor de motor.
Leuk! Wordt nog druk daar. Mijn vriendin heeft de kaartjes besteld, geen idee of het de VIP tickets zijn (weet ook NOG niet wat dat zijn).ToolkiT schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:51:
[...]
did was helemaal tricky.. buitenste sporen voor 4WDs maar er was er al heel lang geen langs geweest zo te zien want het was erg overgroeid..
Binnenste spoor was van mountainbikes.. die rijden er wel veel.. met hoog gras was dat ook vrij diep maar vooral erg smal (MTB banden zijn dunner)
Dus het is echt pick the lesser evil..
in begin pakte ik buitenste spoor.. totdat mijn centrestand bleef hangen en ik neer ging..
Daarna maar middelste spoor.. maar dan grijpt af en toe je voorband de zijkant en ga je alsnog..
nu voel ik me een oude man als ik met spierpijn opsta![]()
[...]
heb je ook VIP tickets voor de extra dag?
We hebben al een whatsapp groep gestart voor de ABR-gangers.. dus als je me je nummer DMt kan ik je toevoegen
Wij gaan die kant op met een SAS (wel met spaakvelgen tegenwoordig, in de standaard velgen zitten kleine butsjes, die zijn nu enkel voor straatgebruik en straat banden) en een 390.
Zal een DM sturen voor de App groep.
een SAS? die ken ik niet... wat is dat voor motor? google geeft me vooral links naar Special Air Sevice (britse comandos dus)Snuitebolletje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:45:
[...]
Leuk! Wordt nog druk daar. Mijn vriendin heeft de kaartjes besteld, geen idee of het de VIP tickets zijn (weet ook NOG niet wat dat zijn).
Wij gaan die kant op met een SAS (wel met spaakvelgen tegenwoordig, in de standaard velgen zitten kleine butsjes, die zijn nu enkel voor straatgebruik en straat banden) en een 390.
Zal een DM sturen voor de App groep.
Een 1290 Super Adventure S (SAS), de R is de SAR.ToolkiT schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:35:
[...]
een SAS? die ken ik niet... wat is dat voor motor? google geeft me vooral links naar Special Air Sevice (britse comandos dus)
Niet ideaal, en ben aan het sparen voor een T7. Prima voor op de weg voor de vriendin, en voor mij voor van de weg
Och, juiste banden eronder en je komt een eind.Snuitebolletje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:41:
[...]
Een 1290 Super Adventure S (SAS), de R is de SAR.
Niet ideaal, en ben aan het sparen voor een T7. Prima voor op de weg voor de vriendin, en voor mij voor van de weg
Blijft wel een zware tank als het wat zwaarder wordt. En oppassen met grote sprongen heb ik gehoord.
Precies.. de trail is gemaakt voor alle soort ADVs en ervaring nivosMikeyMan schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:52:
[...]
Och, juiste banden eronder en je komt een eind.
Blijft wel een zware tank als het wat zwaarder wordt. En oppassen met grote sprongen heb ik gehoord.
dus meer een verkapte TVP dan echt nuttige info van mij.
Over 4 weken wel naar Millevache's alhoewel dat over verharde wegen gaat en met het zijspan, alleen het laatste stukje zal wel ploegen worden
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
:strip_exif()/f/image/Q8sgTQvFr84T4pWnSW0eOMY6.jpg?f=fotoalbum_large)
Locatie: https://www.google.com/ma...1.3928725,5.8227158,1152m
Volgende keer sla ik dit over als het modderig is... Twee sporen tegelijk, begin te kantelen. Probeer 'm even op te vangen, schiet m'n been ineens tot over de knie onder water.
1300 meter, dik half uur over gedaan
Wow, dit is ook niet een beetje modderigMelkunie schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:24:
[Afbeelding]
Volgende keer sla ik dit over als het modderig is... Twee sporen tegelijk, begin te kantelen. Probeer 'm even op te vangen, schiet m'n been ineens tot over de knie onder water.
In een opwelling heb ik in september mijn motor rijbewijs gehaald en wil in 2024 ook meer meters gaan maken buiten de geasfalteerde wegen.
Ik heb een KTM Adventure 790 gekocht en twijfel of ik niet de domme fout heb gemaakt dat deze motor alsnog te zwaar is voor een beginner in de bagger.
Zal het gewoon een kwestie zijn van doen en gaandeweg leren? Of is dat niet de juiste manier.
Ik heb er een reisverslag van geschreven: https://www.bmwgsclub.nl/...rslag-alpen-offroad-2023/
@MagereHeinz dus dat moet wel lukken joh. Wees wel voorbereid op valpartijen en schades, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Mijn motor is wat ouder, dat scheelt. Zie ook m'n conclusie in het reisverslag.
TET Nederland heb ik nog niet veel van gedaan, wil ik wel doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 29-11-2023 12:38 ]
Willen is kunnenMagereHeinz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:25:
[...]
Wow, dit is ook niet een beetje modderigGoed dat je jezelf er ook weer uit hebt weten te trekken.
In een opwelling heb ik in september mijn motor rijbewijs gehaald en wil in 2024 ook meer meters gaan maken buiten de geasfalteerde wegen.
Ik heb een KTM Adventure 790 gekocht en twijfel of ik niet de domme fout heb gemaakt dat deze motor alsnog te zwaar is voor een beginner in de bagger.
Zal het gewoon een kwestie zijn van doen en gaandeweg leren? Of is dat niet de juiste manier.
Uiteindelijk is het vooral een kwestie van doen. En ervaring krijgen. Banden doen een hoop natuurlijk.
Je leercurve is gewoon wat hoger dan als je op een enduro stapt.MagereHeinz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:25:
[...]
Wow, dit is ook niet een beetje modderigGoed dat je jezelf er ook weer uit hebt weten te trekken.
Maar met een enduro motor in NL moet je niet perse tet willen rijden, dat is veeeeeel te makkelijk.
mijn guzzi is 22kg zwaarder en ik ga er als n00b mee door de modder..MagereHeinz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:25:
[...]
YouTube: Prinsessia - Muziekfragment - Als je maar wil
(zocht eigenlijknaar Bert Visser, maar die werkt ook)
Goede banden maakt wel een hoop verschil.. en sportschool abbo om spieren te kweken voor wanneer (niet als !
MSX125/Grom kopen, fiets je dr zo doorheenMelkunie schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:24:
[Afbeelding]
YouTube: 55Km of TET Southern Netherlands on MSX125
(23:45 als de timestamp niet werkt, vermoed dat dat hetzelfde stukje is)
leeg
Ja dit zijn de plaatjes waar je het voor doet he. Ik ga je reisverslag doorlezen. Het eerste stuk is alvast leukAikon schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:33:
Ik kende dit topic ook nog niet, maar ik ben paar maandjes geleden via de TET naar de middelandse zee heen en weer gereden. Had geen offroad ervaring, en ben solo op m'n GS1200 met volle bepakking gegaan, maar het ging me verbazend goed af. In de zin van, niet al te vaak gevallen, gewicht was goed te doen en weinig stukken hoeven overslaan, eigenlijk alleen als het echt te modderig werd zoals hierboven. Ik had TKC70 gemonteerd. Was echt heel tof.
Ik heb er een reisverslag van geschreven: https://www.bmwgsclub.nl/...rslag-alpen-offroad-2023/
@MagereHeinz dus dat moet wel lukken joh. Wees wel voorbereid op valpartijen en schades, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Mijn motor is wat ouder, dat scheelt. Zie ook m'n conclusie in het reisverslag.
TET Nederland heb ik nog niet veel van gedaan, wil ik wel doen.
[Afbeelding]
Ook ga ik zeker mijn huidige banden wisselen voor iets wat beter om kan gaan met wat offroad.
Met de auto houden veel mensen er ook een set winter en zomer velgen/banden op na, is dit ook niet gebruikelijk voor on en offroad bij motoren?
Niet alleen gelukt hoor, had ik absoluut hulp van mijn rijmaatje bij nodig anders lag ik er nog steedsMagereHeinz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:25:
[...]
Als ik hier alleen was geweest, was ik waarschijnlijk meteen al omgedraaid.
Ik ben zelf ook nog wel een beginner en mijn motor (Tenere World Raid) is nog een flink stuk zwaarder dan de jouwe.
Hiervoor wat aangerommeld met een 2006 V-Strom 650 en een 2014 KLX250.
Maar gewoon rustig beginnen en zoals @MikeyMan al aangeeft, geschikte banden maken echt verschil.
En gebruik je verstand, als een pad er bij aankomst echt heftig uitziet en je bent met z'n tweeën, prima, samen krijg je meestal uiteindelijk alles wel uit de blubber gesleept. Ben je alleen, omdraaien is prima, morgen weer een dag toch?
Precies daar inderdaad!4x2 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:54:
[...]
MSX125/Grom kopen, fiets je dr zo doorheen
YouTube: 55Km of TET Southern Netherlands on MSX125
(23:45 als de timestamp niet werkt, vermoed dat dat hetzelfde stukje is)
Tja, het is maar net wat je wilt natuurlijk. Tweede set velgen kan ook, maar ik zou er niet direct aan beginnen. Mijn tkc70 zijn echt goed als allrounder, en hoe zwaarder de motor hoe minder nuttig die noppenbanden zijn. Erg afhankelijk van je gebruik, maar met een zware motor zorgt het gewicht al voor veel grip, en anders heb je misschien eerder de verkeerde motor dan de verkeerde banden. Zie ook de conclusie van mn reisverslag.MagereHeinz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:58:
[...]
Ja dit zijn de plaatjes waar je het voor doet he. Ik ga je reisverslag doorlezen. Het eerste stuk is alvast leuk
Ook ga ik zeker mijn huidige banden wisselen voor iets wat beter om kan gaan met wat offroad.
Met de auto houden veel mensen er ook een set winter en zomer velgen/banden op na, is dit ook niet gebruikelijk voor on en offroad bij motoren?
Benieuwd wat jij anders doet? (of je hebt het over over straat gebruik)Aikon schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:58:
[...]
Tja, het is maar net wat je wilt natuurlijk. Tweede set velgen kan ook, maar ik zou er niet direct aan beginnen. Mijn tkc70 zijn echt goed als allrounder, en hoe zwaarder de motor hoe minder nuttig die noppenbanden zijn. Erg afhankelijk van je gebruik, maar met een zware motor zorgt het gewicht al voor veel grip, en anders heb je misschien eerder de verkeerde motor dan de verkeerde banden. Zie ook de conclusie van mn reisverslag.
Als ik mijn tkc80's vergelijk met de tkc70 kan ik je vertellen dat je zeker wel verschil merkt.
Natuurlijk heeft de tkc70 wel offroad grip, maar die 80 steekt daar zo enorm bovenuit.
Als het nat wordt of wat er muller zand is, ligt je achterwiel veeeel vaster met die 80's, die 70's glijden alle kanten uit! Dit was beide op een 235kg+- wegende africa twin
Je gewicht is juist je tegenstander zodra je offroad gaat en het mul en/of nat is, dan zakt ie meteen weg en zit je tot de assen in de drek, met een nop geloof ik wel dat je nog een kans hebt, maar die tkc70's gaan gewoon lekker stoom creëren. En met nat gras exact hetzelfde verhaal, dan merk je zeker verschil.
Dat gezegd hebbende denk ik dat met mooi weer en droge grond je de gehele TET in NL kan afleggen op slicks. Je maakt het alleen wat pittiger
Ik verwoord het niet goed, die 80 zal zeker meer grip hebben. Geen twijfel mogelijk, veel meer nop. Gewicht kan ook juist helpen, mits er een harde ondergrond onder de drek te vinden is.kneusteun schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:48:
[...]
Benieuwd wat jij anders doet? (of je hebt het over over straat gebruik)
Als ik mijn tkc80's vergelijk met de tkc70 kan ik je vertellen dat je zeker wel verschil merkt.
Natuurlijk heeft de tkc70 wel offroad grip, maar die 80 steekt daar zo enorm bovenuit.
Als het nat wordt of wat er muller zand is, ligt je achterwiel veeeel vaster met die 80's, die 70's glijden alle kanten uit! Dit was beide op een 235kg+- wegende africa twin
Je gewicht is juist je tegenstander zodra je offroad gaat en het mul en/of nat is, dan zakt ie meteen weg en zit je tot de assen in de drek, met een nop geloof ik wel dat je nog een kans hebt, maar die tkc70's gaan gewoon lekker stoom creëren. En met nat gras exact hetzelfde verhaal, dan merk je zeker verschil.
Ik doelde echt over mijn situatie/reis: om je voorbeeld aan te halen: als je ergens tot je assen in kan wegzakken, dan rij ik daar in m'n eentje met volle bepakking toch niet in als ik ergens in de bossen van Frankrijk rij. Of ik nu tractorbanden eronder heb of wat dan ook. Maar idd, ik heb het ook over straatgebruik, dat is namelijk zeker de helft van de TET
Om even te quoten wat ik in het verslag schrijf:
Banden, ik heb een hoop gezocht en vergeleken maar uiteindelijk kwam ik op de TKC70’s uit. De meest populaire band zo ongeveer, samen met de TKC80. M’n bandenboer raadde ook de 70 aan, dus die ging eronder. De 80 (of andere band met meer nop) heb ik met name niet genomen omdat ik meer doe dan vakanties, en daarna gewoon de banden op de snelweg op wil rijden, ook in de regen. Wat ik van andere rijders onderweg ook begreep ik dat de 80 echt geen genot is om op te rijden op de snelweg, laat staan in de regen.
Ik heb zelden gehad dat de 70 niet genoeg nop had voor mij. Als dat al zo was, zou de 80 mij niet hebben overtuigd om bijv. die ene modderpoel wel in te gaan of niet om te rijden. Als je in je eentje omvalt of vast komt te zitten met de 80 heb je namelijk hetzelfde probleem als met de 70… Ook onderweg meermaals gehoord: met deze modder/klei en type motor ga je met de 80 of vergelijkbaar ook niet fijn kunnen doorrijden.
Zonder bagage merkte ik wel een paar keer dat m’n achterwiel doorslipte, in die zin heeft de bagage juist geholpen met het gebrek aan nop. Zie ook YouTube: The BEST Adventure Motorcycle Tire - MITAS E-07 - 50/50 road/off-road
Daarnaast zou de 80 misschien simpelweg niet eens de hele vakantie hebben gehaald, met alle gedoe van wisselen etc. Nu heb ik nog een halve band over voor dezelfde prijs.
Sterker, ik denk dat dat voor een heel groot deel van de TET wat ik in Frankrijk heb gereden ook wel op gaat. Met je voorwaarde mooi weer en droog, want ik zag ook veel opgedroogde klei wat echt pittig zal geweest als het nat is.Dat gezegd hebbende denk ik dat met mooi weer en droge grond je de gehele TET in NL kan afleggen op slicks. Je maakt het alleen wat pittiger
Maar ik heb het idee dat sommige stukken in Nederland (Drenthe ofzo?) na een lange hete periode juist weer erg lastig zijn omdat er dan wel heel veel diep mul zand is?
En het zal ook uitmaken of je met 30 of 80 wilt/kan rijden.
https://www.continental-t...cycle/tyres/tkc-70-rocks/
/f/image/n6EVdDV177Cdsywpgv6wLhcS.png?f=fotoalbum_large)
vs
/f/image/ALuv5MbAKr5egK74UnuyIzCW.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik midat E07+ onder de V85TT ook een goede allroader.. weer wat beter offroad, maar ok onroad..
/f/image/tjVFLkOubj4F2z8EJXnwq2HA.png?f=fotoalbum_large)
Het optillen vond ik ook steeds beter te doen, zelfs met volledige bepakking ging dat best prima. Behalve natuurlijk in de klei, je moet wel beetje grip hebben. Wat dat betreft is de GS in het voordeel, hij valt nooit helemaal plat door de boxer. Maar op de foto ligt 'ie volgens mij nog platter dan plat, ondanks je wat uitstekende cilinder. Dan wordt het wel lastig ja
Ik denk dat ik volgend jaar weer ergens een paar weken TET ga doen, Scandinavië schijnt niet erg spannend te zijn, Spanje weer erg technisch. Misschien is Griekenland wel een goede kanshebber. Iemand die gereden?
Ik rij het meest het stuk tussen Gelderland en begin van van Drenthe, en inderdaad de Noordelijke kant is de laatste tijd een enorme drek bendeAikon schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:46:
[...]
[...]
Sterker, ik denk dat dat voor een heel groot deel van de TET wat ik in Frankrijk heb gereden ook wel op gaat. Met je voorwaarde mooi weer en droog, want ik zag ook veel opgedroogde klei wat echt pittig zal geweest als het nat is.
Maar ik heb het idee dat sommige stukken in Nederland (Drenthe ofzo?) na een lange hete periode juist weer erg lastig zijn omdat er dan wel heel veel diep mul zand is?

Laatste keer was bij omgeving Mander het helemaal een bende omdat er veel tractoren ook door de drek waren geknald, met het gevolg dat er een rij van mega ruts ligt.
Dat stuk is in de zomer inderdaad lekker diep mul zand, dus in alle seizoenen is het een mooi "oefen" stuk.
Net ervoor bij Vasse heb je een soort dun laagje kleigrond wat met regen spekglad wordt.... dat is ook wel lastig denk ik met te weinig profiel.
Stoel en stuur verwarming aan joh, niks aan de hand
Handen waren wel koud op de terugweg, maar die waren niet waterdicht.
Voeten ging prima, gebruik sealskinz waterdichte sokken, dat werkt tot nu toe dikke prima nog.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik heb wat jaartjes ge-greenlaned, zoals de Engelsen dat zo mooi noemen, op een stokoude 350cc Royal Enfield met de nodige aanpassingen (hogere uitlaat, k60 banden bijvoorbeeld) dat gaat op zich best ok, vanaf stationair heb je verrassend veel koppel om eigenlijk overal wel uit/op te komen, maar echt geschikt is de motor niet. De grondspeling is laag, de stepjes klappen niet weg, er kan geen bagage op en, ondanks dat ie me nooit heeft laten staat, je bent wel met een motor uit 1976 onderweg waar geen echt dealernetwerk meer voor bestaat. Onderdelen zijn geen issue, als je geduld hebt....
Een paar wat avontuurlijkere motorreizen op huirmotoren hebben mij geleerd dat snelheid niet boeiend is, gewicht wel. O.a. op 250cc Chinese Honda kopietjes, waarop ik vooral het koppel van mijn Enfield laag in de route echt miste.
Vrijdag heb ik een wat langere testrit gedaan op een Enfield Himalayan. Niet de aller lichtste motor ooit, maar ook weer niet te, wel een laag zwaartepunt. En niet te veel plastic. Zithouding heerlijk, vlot genoeg denk ik, alleen onderin de touren viel het tegen. Waar mijn Enfield vanaf 800 rpm met heerlijke warme ploffen er wat snelheid in brengt, houdt een Himalayan er blijkbaar echt niet van onder de 2000 rpm te komen. Warm ploffen zat er eigenlijk ook niet echt in, echt mooi klinkt ie niet. De rest viel vooral mee (vooral ook omdat ik vooraf mijn verwachtingen van de bouwkwaliteit/afwerking juist had gezet).
Je leest het al, ik ben niet helemaal om. Hoe wordt er hier gedacht over de Himalayan (doel: ook stukken TET rijden. Met name nl, be, lu en fr)
Er komt binnenkort een nieuwe Himalayan uit met iets meer pit.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large)
![]() | ![]() |
Die foto's heb ik eerder gezien!!! (DMD2 Discord_eLMo_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:38:
De TET (Nijmegen - Horst) ligt er prima bij gezien de hoeveelheid water die gevallen is de afgelopen tijd [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Omstandigheden nu duidelijk beter dan waar ik afgelopen zaterdag doorheen mocht blubberen..
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
In het grote motor topic wordt er wel eens een balletje over op gegooid om een weekendje te doen inclusief kamperen. Ik zou zeggen draag je steentje bij.MacDokie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:32:
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een stuk TET gereden op mijn Africa Twin. Vanaf Groningen naar Meppel. Superleuk! Maar was alleen. Mijn motormaten zijn niet van het offroad rijden. Zijn er mogelijkheden om eens samen met anderen te rijden? En zo ja, hoe kom ik in contact? Wil wat meer gaan rijden, eind september ga ik van Griekenland door Albanie heen en wil meer ervaring opdoen.
Ja daar was/ben ik mee bezig.nehal3m schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:05:
[...]
In het grote motor topic wordt er wel eens een balletje over op gegooid om een weekendje te doen inclusief kamperen. Ik zou zeggen draag je steentje bij.
Behalve dat het een beetje stilstaat door drukte en chaos met eigen vakantie
Is ook lastig, heb zelf nu wel wat mensen om mee te rijden, maar dan heb je nog te maken met agenda's die moeten matchen.MacDokie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:32:
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een stuk TET gereden op mijn Africa Twin. Vanaf Groningen naar Meppel. Superleuk! Maar was alleen. Mijn motormaten zijn niet van het offroad rijden. Zijn er mogelijkheden om eens samen met anderen te rijden? En zo ja, hoe kom ik in contact? Wil wat meer gaan rijden, eind september ga ik van Griekenland door Albanie heen en wil meer ervaring opdoen.
Uiteindelijk rij ik toch veel alleen ook, maar af en toe met een groep is ook leuk! dan hou je ook pauzes en ga je wat kletsen en eventueel nieuwe dingen proberen.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Nadeel: ik heb al 2 jaar geen motor gehad en daarvoor heel weinig gereden. Dus ik ben de fiets totaal niet 'eigen' en wil graag mezelf en de fiets heel houden.
Ideeën?
Ik zou het lekker in de 'achtertuin' houden en naar Drenthe gaan. Heb je offroad ervaring?Blomminator schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:03:
Ga nu 3 weken wandelen in Noorwegen maar afgelopen weekend mijn 411 Himalayan opgehaald. Als ik terug kom ik fraulein nog een weekendje weg en wil ik dat weekend wat touren. Optie is; Noordwijk deel (ik woon Flevoland) en vind Drenthe altijd mooi. Of! stukje tet rijden vanaf Essen in België, daar ook een vakantieadres.
Nadeel: ik heb al 2 jaar geen motor gehad en daarvoor heel weinig gereden. Dus ik ben de fiets totaal niet 'eigen' en wil graag mezelf en de fiets heel houden.
Ideeën?
Als er wat gebeurt ben je lekker in de buurt.
En qua km per dag? Kan mezelf wel rijk rekenen en een camping na 200km inplannen.. maar misschien is 50km realistischer. En.. tis vakantie dan he. Dus niet eindeloos karre. Ik doe alles in t Cappuccino klassement. Kalm an..
Maar waarom offroad beginnen dan? Zeker als je twee jaar niet gereden hebt zou ik eerst lekker wat kilometers gaan maken.Blomminator schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:21:
Ja zeker. Heb weinig offroad ervaring. Dus het is vooral om t touren en niet om de adrenaline. Dus beginnen op een makkelijk stuk! Drenthe is niet verkeerd denk ik.
En qua km per dag? Kan mezelf wel rijk rekenen en een camping na 200km inplannen.. maar misschien is 50km realistischer. En.. tis vakantie dan he. Dus niet eindeloos karre. Ik doe alles in t Cappuccino klassement. Kalm an..
En je rijden aanpassen naar verstandig, na de eerste dag heb je het zo weer in de vingers en dan komt het vast helemaal goed.
Misschien dat er wat mensen te verzamelen zijn om een dag een stuk mee te rijden? als je niet alleen bent geeft dat ook nog wat peace of mind vaak.
Met weinig ervaring is 200km offroad wel veel op een dag hoor, 50/100 lijkt me beter. Baby steps!Blomminator schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:21:
Ja zeker. Heb weinig offroad ervaring. Dus het is vooral om t touren en niet om de adrenaline. Dus beginnen op een makkelijk stuk! Drenthe is niet verkeerd denk ik.
Maar je kan natuurlijk altijd je GPS op avontuurlijk zetten en je weg vervolgen over asfalt als je in de knijp komt qua tijd. Hou 't gewoon leuk.
Even ter info, de TET in België is verhard, in elk geval dat deel vanaf Essen tot Namur (dat is wat ik heb gereden), dus daar schiet je niks mee op als je offroad wilt rijden. Zou zonde zijn als je daar staat en je komt er dan achterBlomminator schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:03:
Ga nu 3 weken wandelen in Noorwegen maar afgelopen weekend mijn 411 Himalayan opgehaald. Als ik terug kom ik fraulein nog een weekendje weg en wil ik dat weekend wat touren. Optie is; Noordwijk deel (ik woon Flevoland) en vind Drenthe altijd mooi. Of! stukje tet rijden vanaf Essen in België, daar ook een vakantieadres.
Ideeën?
Ik heb dit jaar weer wat stukjes TET gereden, in zuid-Frankrijk dit keer. Erg wisselend qua moeilijkheidsgraad, de ene keer prachtig strak gravel en dan geulen van een meter diep... Zal nog wel wat meer info/foto's posten over een tijdje.
Google Maps weigerde ook... dus irritant. Uiteindelijk uit wanhoop op mijn horloge (Fenix 7x) de route als 'motorrijden' gestart en het horloge aan het stuur gebonden. Dat navigeert natuurlijk helemaal balle...
Tot aan Barneveld ging het aardig maar westelijk van Barneveld op de 'kruising' van de A30 en de Achterveldseweg was ik de weg kwijt. Doodlopende weg, met groot hek, maar de route ging er wel in. Of moest ik via de slootkant...?
Inmiddels was ik aardig koud, zin in koffie en thuis genoeg klussen die spelen. Kortom, TET kappen, horloge weer om de pols en binnendoor naar Lelystad terug.
Nu dus navi regelen (en een USB/draad maken) en warmere kleding (heb nu alleen kevlarbroek en leren jack) en dan kan ik weer een stuk oppakken.
Dit was mijn eerste ritje op de motor en vond t heerlijk.
Osmand of iets moet het goed komen.
Je hebt gelijk. Op mn foon (Android) in Garmin explore was het een 'spoor' en nu gedupliceerd als 'koers'. Dan export en dan Import in Tripper. Dan ziet t de route wel. Dat is even wat werk, met overzetten en ik vraag me af of de richting omkeerbaar is. Nu is de aanname dat je zuidelijk begint. Maar goed. Details.kneusteun schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:01:
De tet gpx kan niet door elke app of iets geopend worden omdat het een track is en geen route dacht ik.
Osmand of iets moet het goed komen.
Ben benieuwd hoe de Tripper zich houdt op dergelijke wegen... En neem aan dat er geen Spoken Directions zijn a la Google Maps. Wat het leven wel extreem makkelijk maakt...
Via de slootkant inderdaad.Blomminator schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:57:
Tot aan Barneveld ging het aardig maar westelijk van Barneveld op de 'kruising' van de A30 en de Achterveldseweg was ik de weg kwijt. Doodlopende weg, met groot hek, maar de route ging er wel in. Of moest ik via de slootkant...?
Helaas - iets wat ik echt niet had gedacht - was het kneitermistig. Nat, koud en je ziet geen fluit. Kortom, niet ideaal rijden. In een uurtje naar Gijsselte, even 2x de straat op en neer gerend om weer warm te worden en de Tripper pod via de RE app met de route gestart. Pakte mooi op, en begonnen. Nog steeds koud en matig weer. Ik hoopte op een snelle opklaring.
Tijdens het rijden ging de navi .. met wisselend succes. De Tripper geeft prima aan wat je moet doen, maar pakt soms ook een eigen leven naar mijn idee. Ik heb écht keurig opgelet op de route én een beetje nagedacht. Maar toch..
Om een uur of 10 een kop koffie. En even later passeer ik diezelfde bakker weer! Terwijl ik zeker wist al dat er geen lussen zouden zijn. Kortom, vreemd. Nu blijft Drentje mooi, rond 11 kwam er duidelijk meer zon en kreeg ik het warmer (niet meer koud). En eigenlijk ging het lekker. Rustig doorrijden dan maar.
Tot aan Yde de route gevolgd. Daar was ik het zat. Ik stond weer op een N-weg te springen terwijl ik ergens paar 100 links langs het kanaal moest. En dan nog 90 minuten via de snelweg naar huis.. kortom. Tijd om af te taaien.
Net de GPX'en naast elkaar. Eentje van de Garmin (horloge) en eentje gedownload van TET. Los van de rechte streep waar ik mijn horloge op pauze had gezet... Zie je duidelijk dat er vreemde routes tussendoor komen. Daar ben ik wel een beetje chagrijnig over.. want nu "moet" het nog een keertje eigenlijk.
Kijk naar de routes; Groen ben ik, rood TET;
![]() | ![]() | ![]() |
Los daarvan, wel een heerlijke ochtend. 350km gereden totaal, zo'n 7 uur onderweg met 1 koffiepauze, 1x plassen in een weiland en 1x tanken.
:strip_exif()/f/image/zmMMWzOtLUBev8u8iW7qDoWZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JVKitlWuwuCXioDIqP37HlJU.jpg?f=fotoalbum_large)
Slecht idee... Hoe laat?
Offroad moet je ook met een track rijden, niet met een route.Blomminator schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:53:
Vanmorgen 0600 de wekker. Douche, boterham erin, tassen op de Himalayan en de Tripper pod naar Gijsselte. Daar wilde ik de route oppakken voor een stuk noorderlijk van de TET.
Helaas - iets wat ik echt niet had gedacht - was het kneitermistig. Nat, koud en je ziet geen fluit. Kortom, niet ideaal rijden. In een uurtje naar Gijsselte, even 2x de straat op en neer gerend om weer warm te worden en de Tripper pod via de RE app met de route gestart. Pakte mooi op, en begonnen. Nog steeds koud en matig weer. Ik hoopte op een snelle opklaring.
Tijdens het rijden ging de navi .. met wisselend succes. De Tripper geeft prima aan wat je moet doen, maar pakt soms ook een eigen leven naar mijn idee. Ik heb écht keurig opgelet op de route én een beetje nagedacht. Maar toch..
Om een uur of 10 een kop koffie. En even later passeer ik diezelfde bakker weer! Terwijl ik zeker wist al dat er geen lussen zouden zijn. Kortom, vreemd. Nu blijft Drentje mooi, rond 11 kwam er duidelijk meer zon en kreeg ik het warmer (niet meer koud). En eigenlijk ging het lekker. Rustig doorrijden dan maar.
Tot aan Yde de route gevolgd. Daar was ik het zat. Ik stond weer op een N-weg te springen terwijl ik ergens paar 100 links langs het kanaal moest. En dan nog 90 minuten via de snelweg naar huis.. kortom. Tijd om af te taaien.
Net de GPX'en naast elkaar. Eentje van de Garmin (horloge) en eentje gedownload van TET. Los van de rechte streep waar ik mijn horloge op pauze had gezet... Zie je duidelijk dat er vreemde routes tussendoor komen. Daar ben ik wel een beetje chagrijnig over.. want nu "moet" het nog een keertje eigenlijk.
...
Veel software maakt van de track een route, daar ligt ook het probleem, dan gaan ze dus vaak een nette route maken en de software ziet zandpaden als no-go.N!co schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:00:
[...]
Offroad moet je ook met een track rijden, niet met een route.
Het is btw niet moeilijk apps en meuk die gewoon tracks kunnen weergeven.
Mijn aloude GPS unit gpsmap 62 die ik op mijn Transalp op mijn stuur had, liet natuurlijk wel stug een Track zien, en volgde dat keurig.
Ik kan alleen geen andere apps koppelen dan RE aan mijn dashboard, dus betwijfel of dit dat goed gaat werken. Maar er zijn hier vast anderen die het beter snappen. En ik kan nog verder experimenteren..
Sinds de drive app icm de XT denk ik. Daarmee kun je een bestemming of een track naar het apparaat sturen.kneusteun schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:04:
Garmin dat eindelijk gefixed? Hoorde altijd hordes mensen erover mopperen.
Het is btw niet moeilijk apps en meuk die gewoon tracks kunnen weergeven.
Voorheen zat je vziw vast aan basecamp. Das nog steeds ruk. En EOL zonder directe opvolger.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-09-2024 09:15 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Oh ja... Een app kun je best inzetten voor maar 1 model...GSX-MAN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:57:
Ik heb de XT2, die werkt blijkbaar niet meer met Drive, maar met Tread. Ben er nog niet offroad mee geweest, maar als het er ooit van komt hoop ik de Garmin daarvoor wel te kunnen gebruiken.
Ja, deze is dan weer ook compatible met de Tread-apparaten. Ik had er nog niet van gehoord, maar dat zijn wel meer off road-gerichte apparaten, da's wel positief.MikeyMan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:11:
[...]
Oh ja... Een app kun je best inzetten voor maar 1 model...
Slecht idee... Hoe laat?
Tja, wat moet ik er van zeggen eigenlijk.Aikon schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:20:
[...]
Ik heb dit jaar weer wat stukjes TET gereden, in zuid-Frankrijk dit keer. Erg wisselend qua moeilijkheidsgraad, de ene keer prachtig strak gravel en dan geulen van een meter diep... Zal nog wel wat meer info/foto's posten over een tijdje.
Inmiddels heb ik een reisverslagje geschreven over m'n vakantie, er zit redelijk wat TET in, vanaf dag 6 tot dag 18. Ik probeer alles zo goed mogelijk te beschrijven. Wellicht leuk om te lezen en het geeft een idee wat te verwachten.
Zie hier: https://www.bmwgsclub.nl/...isverslag-frankrijk-2024/

Ik ga morgen op vakantie en heb pas sinds een maandje weer een motor, maar wat een heerlijk verhaal!
Dit soort vakanties droom ik van. Heel leuk!
Het UNIMOG museum ben ik vorig jaar geweest. Enorm leuk.
@GSX-MAN Lees je ook even mee?
[ Voor 6% gewijzigd door Blomminator op 27-09-2024 14:25 ]
[edit] maar ff spammen hoor voor degene die t leuk vinden (alleen Alpen is veel TET, rest verhard):
Alpen 2023
Spanje 2022
Baltische Zee 2022
Balkan 2021
[ Voor 95% gewijzigd door Aikon op 27-09-2024 14:30 ]
Nee, morgen vliegen naar Griekenland. weekje gyros aan het zwembad. Een "moetje" zogezegd..
Doel van mijn recent gekochte Himalayan is wel dit soort vakanties. Ik zou graag willen horen hoe je je plannetjes grof smeedt. Ik zit ook naar de Pyreneeen en Scandinavie te kijken.. ben ervaren kampeerder en reis graag, maar nog nooit met de motor gedaan.. En wil enkel mooie wegen rijden natuurlijk.
Oh tof! Heerlijk, ik duik erin!Aikon schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:26:
@Blomminator Jij leest snelBedankt, ga je met de motor weg?
[edit] maar ff spammen hoor voor degene die t leuk vinden (alleen Alpen is veel TET, rest verhard):
Alpen 2023
Spanje 2022
Baltische Zee 2022
Balkan 2021
Tja, je zal het wel doorhebben na het lezen van de verhalen, maar veel wordt er niet gesmeedt... Gewoon gaan en niet de lelijke wegen in rijdenBlomminator schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:35:
Ik zit in een refinement en ga morgen weg. Dus let niet op.. Focus op mooie verhalen! Veel leuker.
Nee, morgen vliegen naar Griekenland. weekje gyros aan het zwembad. Een "moetje" zogezegd..
Doel van mijn recent gekochte Himalayan is wel dit soort vakanties. Ik zou graag willen horen hoe je je plannetjes grof smeedt. Ik zit ook naar de Pyreneeen en Scandinavie te kijken.. ben ervaren kampeerder en reis graag, maar nog nooit met de motor gedaan.. En wil enkel mooie wegen rijden natuurlijk.
Dat Unimog-museum hadden we geen tijd voor, we kwamen om te rijden. Afgelopen mei in Vogezen, Zwarte Woud en Eifel was supergaaf. Nou ja, Zwarte Woud was wel echt teringweer.Blomminator schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:22:
[...]
Ik ga morgen op vakantie en heb pas sinds een maandje weer een motor, maar wat een heerlijk verhaal!
Dit soort vakanties droom ik van. Heel leuk!
Het UNIMOG museum ben ik vorig jaar geweest. Enorm leuk.
@GSX-MAN Lees je ook even mee?
Edit: Ik zie nu pas dat dit het TET-topic is. Dan moet ik ook nog een andere fiets

[ Voor 7% gewijzigd door GSX-MAN op 27-09-2024 16:18 ]
Slecht idee... Hoe laat?
En het probleem is...?GSX-MAN schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:58:
[...]
Dat Unimog-museum hadden we geen tijd voor, we kwamen om te rijden. Afgelopen mei in Vogezen, Zwarte Woud en Eifel was supergaaf. Nou ja, Zwarte Woud was wel echt teringweer.
Edit: Ik zie nu pas dat dit het TET-topic is. Dan moet ik ook nog een andere fiets
Geld. Het probleem is geld.
Slecht idee... Hoe laat?
Inschatting qua tijd? (Jaag eerst over asfalt naar Hamburg.)
Wil volgende week mogelijk een rondje doen daar.
Open Street Map kom ik niet helemaal uit. Daar zit een veld in met of het toegestaan is, maar die is veel te vaak leeg, toch lukt het tools als Kurviger (ook niet foutloos) om daar een redelijk resultaat uit te halen.
Iemand hier die wat dieper in OSM zit die kan helpen met hoe ik filter op waar rijden is toegestaan?
Hij had eerst via zijn werk toegang tot dergelijke lijst, maar blijkbaar is het als particulier niet echt te vinden.
Hou er ook rekening mee dat er te pas en on te pas wegen worden afgesloten en er veel zijn die bereikbaar zijn voor mensen die er wat te zoeken hebben (bestemmingsverkeer etc)