Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:47
Matched: e7q
naaitsab schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:32:
Iemand toevallig bekend met de stabiliteit/kwaliteit van de T-Table van Modulor? Verre van een budget oplossing maar je kan wel alles naar wens en maat krijgen. De keuze voor een Melamine blad staat mij wel aan. Dit gezien ik onderhand wel heb gelezen dat je bij de Ikea zo'n beetje elk blad moet mijden. Behalve wellicht de volledig houten opties. Met bijbehorend prijskaartje. Blad wat ik zoek zit rond de 150x80cm maar 70/75 diep is ook prima.

Ik ben zelf vrij lang dus als ik het bureau wil gebruiken in de sta-positie staat deze bij velen richting de maximale positie (~115cm). Waarbij ik nogal gevoelig ben voor monitor-wobble als ik met tekst aan het werk ben. Niet zo'n goeie combo dus. Een van mijn primaire eisen is daarom ook stabiliteit. Ik zag dat 'DeskHaus' een zogenaamd C-frame heeft waarbij elke poot 2 motorpoten heeft. Zie hieronder. Dit is uiteraard niet goedkoop maar wel bijzonder stabiel. Alleen versturen ze niet naar NL. Ben zelf geen ander bedrijf tegengekomen die deze levert maar wellicht nog niet goed genoeg gezocht.

[Afbeelding]
Flexispot E7Q heeft ook 4 motoren. Echter heeft deskhaus ook hele geringe monitor wobble met een grotere blad 180x90 en monitor armen. Maar bijna niks in vergelijking met een 2 plots.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:22
Rembock schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:38:
@naaitsab Melamine is alleen de coating die op het blad zit. Meestal zit onder de melamine een houtfineer laag of kunstof laag, en daaronder simpelweg spaanplaat. Een Ikea Karlby blad is overigens exact zo opgebouwd. Wil je kwaliteit, moet je toch echt voor een massief blad gaan :)
Klopt, volledig melamine ga je de trap niet op krijgen :P Heb nu een keukenblad, watervast verlijmd spaanplaat met een wat dikkere toplaag. Dat werk op zich prima en verhoudingsgewijs goedkoop. Die zou ik natuurlijk kunnen hergebruiken.
Djankie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:23:
[...]

Flexispot E7Q heeft ook 4 motoren. Echter heeft deskhaus ook hele geringe monitor wobble met een grotere blad 180x90 en monitor armen. Maar bijna niks in vergelijking met een 2 plots.
Dat is qua constructie wel precies wat ik zoek. Stabieler ga je niet krijgen. Alleen minimaal 180cm breed dus dat is te groot.160 is maximale wat ik realistisch kwijt kan. Wel knullig gezien de "blad-houder" constructie de standaard inschuifbare kokerbalk lijkt te zijn had deze makkelijk smaller kunnen worden.

E: Hmm in tegenstelling tot the handleiding lijkt het alsof de poten zelf minimaal op 110 gezet kunnen worden? Mailtje waard dus :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nX76bra.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door naaitsab op 23-02-2023 19:11 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 22:22
Via Reddit antwoord van Flexispot gekregen. De E7Q ondersteund bureaus vanaf 140cm breed. Diepte is net boven de 70cm dus voor standaard maten zit je dan op 80cm diep. Of de beugel steekt aan de achterkant iets onder je bureau vandaan. Voorkeur schijnt 85-90 diep te zijn als je een monitorklem wil toepassen. Al heb ik het idee dat die niet dieper dan 10cm zijn? Dus lijkt mij groen licht voor 150x80cm met een monitorklem voor 2 schermen.

1e batch is wel uitverkocht, volgende komt ergens rond mei pas weer. Dus mooi nog eventjes sparen...

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
naaitsab schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:39:
Via Reddit antwoord van Flexispot gekregen. De E7Q ondersteund bureaus vanaf 140cm breed. Diepte is net boven de 70cm dus voor standaard maten zit je dan op 80cm diep. Of de beugel steekt aan de achterkant iets onder je bureau vandaan. Voorkeur schijnt 85-90 diep te zijn als je een monitorklem wil toepassen. Al heb ik het idee dat die niet dieper dan 10cm zijn? Dus lijkt mij groen licht voor 150x80cm met een monitorklem voor 2 schermen.

1e batch is wel uitverkocht, volgende komt ergens rond mei pas weer. Dus mooi nog eventjes sparen...
Ik heb deze aangeschaft na ontevredenheid over de E7H (ingeruild). Deze is vele malen stabieler. Vooral geen last meer van front to back wobble.

Tip: op Reddit kun je Ramses dmen voor een coupon code van 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Beun schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:23:
Er is bij mij een aanzienlijk stuk budget erbij gekomen. Nu twijfel ik tussen de Fully Jarvis met het bamboeblad en een Flexispot E7 met een eigen blad.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik zie dat de meningen enorm verschillen.
Als je gevoelig bent voor monitor wobble dan raad ik de E7Q aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Djankie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:32:
[...]

Als je gevoelig bent voor monitor wobble dan raad ik de E7Q aan.
Die is 999 euro. Denk niet dat er zoveel budget bij is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik ben momenteel op zoek naar een degelijk sta/zit bureau voor thuis en dankzij dit topic ben ik inmiddels op de FlexiSpot site aan het kijken.

Ik werk fulltime thuis en ben daarnaast ook vaak voor/na het werk bezig, dus het zal ergens tussen de 40 en 55 uur per week gebruiken.

Zowel de E7 als E8 lijken me prima bureaus. De E7Q ziet er ook mooi uit, maar twijfel of zoiets nodig is voor m'n setup. De meerprijs is wel aanzienlijk ten opzichte van de andere twee.
Qua setup heb ik op dit moment 3 27" schermen, speakers, lichten, stopcontacten & natuurlijk een desktop. Het laadvermogen van 100kg van de E7/E8 lijkt me meer dan voldoende is hiervoor. Door de poot in het midden te hebben vermoed ik echter wel dat deze twee meer wiebelen vergeleken met de E7Q.

Wat ik me echter afvraag is hoe de PC-houder, de CH2, wordt gemonteerd aan het frame. Is dat aan de balk in het midden, wat ik vermoed afgaande op de 'clip' aan de bovenkant van de CH2, of schroef je die in het blad?

Andere vraag is of er ook andere merken of bureaus zijn die ik even zou moeten controleren? Ik zie hier dat verschillende mensen alleen een frame hebben gekocht & zelf een blad maken. Heel mooi, maar voor mij geen optie, want moet een heel bureau om het te kunnen declareren.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
Jan_V schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:20:
Ik ben momenteel op zoek naar een degelijk sta/zit bureau voor thuis en dankzij dit topic ben ik inmiddels op de FlexiSpot site aan het kijken.

Ik werk fulltime thuis en ben daarnaast ook vaak voor/na het werk bezig, dus het zal ergens tussen de 40 en 55 uur per week gebruiken.

Zowel de E7 als E8 lijken me prima bureaus. De E7Q ziet er ook mooi uit, maar twijfel of zoiets nodig is voor m'n setup. De meerprijs is wel aanzienlijk ten opzichte van de andere twee.
Qua setup heb ik op dit moment 3 27" schermen, speakers, lichten, stopcontacten & natuurlijk een desktop. Het laadvermogen van 100kg van de E7/E8 lijkt me meer dan voldoende is hiervoor. Door de poot in het midden te hebben vermoed ik echter wel dat deze twee meer wiebelen vergeleken met de E7Q.

Wat ik me echter afvraag is hoe de PC-houder, de CH2, wordt gemonteerd aan het frame. Is dat aan de balk in het midden, wat ik vermoed afgaande op de 'clip' aan de bovenkant van de CH2, of schroef je die in het blad?

Andere vraag is of er ook andere merken of bureaus zijn die ik even zou moeten controleren? Ik zie hier dat verschillende mensen alleen een frame hebben gekocht & zelf een blad maken. Heel mooi, maar voor mij geen optie, want moet een heel bureau om het te kunnen declareren.
Vooral in sta-positie zul je merken, dat als je op het bureau leunt, dat de achterkant wat omhoog gaat. Dit zorgt ook voor monitor wobbling. Als je daar niet gevoelig voor bent dan zou ik het geld besparen en voor een 2 poots gaan.

Ik zelf was daar wel gevoelig voor en had de E7H geretourneerd om een E7Q aan te schaffen.

Edit: ik had wel een bureau diepte van 90cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07 08:44
Djankie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Vooral in sta-positie zul je merken, dat als je op het bureau leunt, dat de achterkant wat omhoog gaat. Dit zorgt ook voor monitor wobbling. Als je daar niet gevoelig voor bent dan zou ik het geld besparen en voor een 2 poots gaan.

Ik zelf was daar wel gevoelig voor en had de E7 geretourneerd om een E7Q aan te schaffen.
ik heb de E7H, met 2 monitors aan een arm en ben onder de indruk van de stabiliteit. Ik vind het wiebelen enorm meevallen, maar is dus idd persoonlijk.

Let wel op het gewicht van je bureaublad zelf, die was bij mij al aardig fors, maar de E7H heeft als ik het goed heb 125kg draagvermogen. (mijn desktop staat naast het bureau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Jan_V schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:20:

Helaas is m'n verzoek voor de E7Q afgewezen vanwege de prijs, wat ik op zich niet heel gek vind maar natuurlijk wel jammer.
De E7 helaas ook, want daarmee kom ik op ongeveer 820 euro, inclusief de desktop houder.

Nu dus op zoek naar een (vergelijkbaar) alternatief. Blijkbaar is het budget dat HR voor ogen heeft tussen de 500 en 700 euro. Prive bijbetalen is lijkt helaas geen optie te zijn.
Ik ga dus even zoeken, maar mochten er hier mensen zijn met suggesties dan houd ik me aanbevolen.

Heb nu een 'vergadertafel' gevonden op Multi Ratio: https://www.multiratio.nl...rgadertafel-mrc-rechthoek
Dit lijkt een prima bureau, maar vraag me een beetje af waarom dit als vergadertafel staat bestempeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 20-03-2023 11:57 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:18
Jan_V schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Helaas is m'n verzoek voor de E7Q afgewezen vanwege de prijs, wat ik op zich niet heel gek vind maar natuurlijk wel jammer.
De E7 helaas ook, want daarmee kom ik op ongeveer 820 euro, inclusief de desktop houder.

Nu dus op zoek naar een (vergelijkbaar) alternatief. Blijkbaar is het budget dat HR voor ogen heeft tussen de 500 en 700 euro. Prive bijbetalen is lijkt helaas geen optie te zijn.
Ik ga dus even zoeken, maar mochten er hier mensen zijn met suggesties dan houd ik me aanbevolen.

Heb nu een 'vergadertafel' gevonden op Multi Ratio: https://www.multiratio.nl...rgadertafel-mrc-rechthoek
Dit lijkt een prima bureau, maar vraag me een beetje af waarom dit als vergadertafel staat bestempeld.
@Jan_V op basis van de foto’s zou ik zeggen dat het als vergadertafel wordt verkocht omdat de poten wat meer in het midden onder het blad staan, dus met een behoorlijke overhang door de grotere afstand tussen poot/drager en rand van het blad.

Reden (vermoed ik) is dat je dan zo lekker fijn met z’n allen over dat bureau kunt hangen en niemand z’n knieën stoot aan de poten.

Minder fijn (lijkt me) is dat het minder stabiel zal juist zijn door de grotere afstand tussen poten en rand blad.

Ik zou even verder kijken naar een ‘echt’ zit sta bureau, helemaal als je eigenlijk voor een stabiele 4-poot wilde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeEmGu
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 00:04
Jan_V schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Zelf mocht ik voor mijn bureau niet over de 600. Als het 601 was dan kreeg ik niks terug. Dus ik heb een blad en frame los aangezien een frame + mooi blad snel boven de 600 zit.

De vergadertafel is ook 1 meter diep en heeft poten in het midden. Ik heb meeste bureaus gezien met een blad tussen de 60 en 80 cm diep.
Ook moet je er rekening mee houden dan het max gewicht dat er op mag vaak anders is in beweging dan stilstaand.
Het frame dat ik heb gekozen heeft 120kg in beweging en 140 stilstaand:
https://www.hornbach.nl/p...r-61-127-cm-wit/10333669/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 14:05
Hallo allemaal,

ik ben opzoek na een zit/sta bureau voorkeur elektrisch, nu zit ik te kijken naar de flexispot e7 of e7q of e8. (die q vindt ik wel echt heel duur). maar ik zie iedereen eigenlijk zijn eigen blad er op leggen, maar krijg zo snel door de 100 paginas niet gevonden waarom.

moet ik dit ook doen? of is dit omdat mensen hun bladen niet mooi vinden?

hoor het graag.

(betreft een blad van 180cm breedt en 80 of 90 diep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaWoe
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-05-2024
Djankie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb deze aangeschaft na ontevredenheid over de E7H (ingeruild). Deze is vele malen stabieler. Vooral geen last meer van front to back wobble.

Tip: op Reddit kun je Ramses dmen voor een coupon code van 150 euro.
Ik ben van plan een E7Q te gaan kopen. Zou je mij meer kunnen vertellen over deze coupon code? Ik ben niet bekend met Ramses of waar ik hem/haar kan vinden en hoe ik hem/haar kan benaderen hiervoor. Kom ik hiervoor überhaupt in aanmerking?

Bedankt alvast! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• negruj
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-05 22:29
mesout schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:59:
Hallo allemaal,

ik ben opzoek na een zit/sta bureau voorkeur elektrisch, nu zit ik te kijken naar de flexispot e7 of e7q of e8. (die q vindt ik wel echt heel duur). maar ik zie iedereen eigenlijk zijn eigen blad er op leggen, maar krijg zo snel door de 100 paginas niet gevonden waarom.

moet ik dit ook doen? of is dit omdat mensen hun bladen niet mooi vinden?

hoor het graag.

(betreft een blad van 180cm breedt en 80 of 90 diep).
Als ik voor mezelf spreek dan kocht ik een afzonderlijk tafelblad om twee redenen:
  • esthetiek: zo'n dik eiken tafelblad met boomstamranden heeft net iets meer schoonheid dan een persplaat met eiken laminaat laag.
  • duurzaamheid: het tafelblad is uit natuurhout wat hopelijk jarenlang zal meegaan en stevigheid biedt.
Uiteraard moet je zien wat jouw wensen, nood en budget zijn. Je kan ook kiezen voor een basisplaat en later upgraden. £

Zelf kocht ik de Maidensite t2 pro plus als frame. Zeer tevreden van.
Daarnaast haalde ik een eiken tafelblad bij de eikenhanden (eikenhuis) in Kelpen-Oler (NL, net over grens met BE) maat 180x80.

In de Skylt gezet, tweemaal onderaan en erna 3x bovenaan. Dan 14 dagen laten uitharden. Top resultaat en heel fijn werken.

Dankzij dit forum heb ik heel wat opgestoken en goede keuzes kunnen maken, waarvoor dank iedereen. Blij ook iets terug te kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door negruj op 06-05-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimachaerus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11-2023
Heeft iemand hier de E7Q? Ik wil deze kopen alleen ik twijfel over de stabiliteit van het bureau. Ik wil echt minimaal gewiebel. Het bureau zal voornamelijk gebruikt worden in de zitpositie.

Ik had begrepen dat een kleiner formaat bureau stabieler is dan een groter bureau.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 180x80 in plaats van de 160x80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Dimachaerus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:28:
Heeft iemand hier de E7Q? Ik wil deze kopen alleen ik twijfel over de stabiliteit van het bureau. Ik wil echt minimaal gewiebel. Het bureau zal voornamelijk gebruikt worden in de zitpositie.

Ik had begrepen dat een kleiner formaat bureau stabieler is dan een groter bureau.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 180x80 in plaats van de 160x80.
Ik heb de E7Q. Had daarvoor een E7H, die ik heb terrug gedaan vanwege het wiebelen van de monitoren.

Ik heb zelf een 180 x 90 bureaublad. Aangeraden wordt een blad met een diepte van > 85cm als je gebruikt wilt maken van armen.

Het wiebelen is nog zeker aanwezig, maar veel minder dan een 2 poot zit sta tafel. Ik werk er nu 2 maanden mee en ik kan je vertellen dat ik het niet meer zie.

Minder wiebel ga je volgens mij niet kunnen krijgen met een zit sta bureau.

Wil je helemaal van het wiebelen af, dan zou ik een gewone zit bureau nemen die handmatig wat in hoogte verstelbaar is met 4 poten aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PXXL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Mooi draadje om te lezen. Ik ben zelf al een jaar op zoek naar een zit/sta bureau. Net als iemand anders in deze thread kwam ik uiteindelijk op Deskhaus uit, maar die shippen alleen binnen de US en Canada. Je kan wel een burea bij ze bestellen, maar daar komt dan container shipment prijs over.

Daarna heb ik andere bedrijven gezocht die misschien iets met solidwood doen.
Flexispot verkoopt bijvoorbeeld een mooie walnut solidwood top, maar dat is alleen voor in de US.
https://www.flexispot.com/flexispot-odin-4-leg-standing-desk

Omnidesk verkoopt een mooie suar solidwood versie, maar die shippen niet naar Nederland.
https://theomnidesk.com/pages/ichi-collection

Daarna nog gezocht naar L shaped zit/sta bureaus, maar dan krijg je ook vaak alleen wit/zwart of bamboe tops bij. Dus ik zit nu na te denken over de Flexispot E7Q Odin met black bamboo top van 200x90. Dan hoef ik niet zelf met lak en schuren bezig te zijn en heb ik toch een beetje die solidwood/walnut look en feel (hoop ik).

Ik zag meerdere mensen die nadachten over de E7Q of deze al hadden besteld. Als je daar ook een black bamboo top bij hebt besteld zie ik graag een foto hier terug.

[ Voor 9% gewijzigd door PXXL op 01-06-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PXXL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb een nieuwe kandidaat gevonden. Fezibo zit/sta bureaus.
De versie waar mijn ook op is gevallen is de Triple Motor L-shaped Standing Desk V2 met een walnut desktop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjZmqSVmSLLqmw28Pgpr5PnfADM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oaokdD6KJO3CYKM42XIOn4wo.jpg?f=user_large

Iemand ervaring met dit merk? Het scheelt de helft van de prijs vergeleken met de Flexispot E7Q en je hebt meer oppervlakte om mee te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door PXXL op 05-06-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:40
PXXL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:44:
Ik heb een nieuwe kandidaat gevonden. Fezibo zit/sta bureaus.
Iemand ervaring met dit merk? Het scheelt de helft van de prijs vergeleken met de Flexispot E7Q en je hebt meer oppervlakte om mee te werken.
Inderdaad een ontzettend interessante optie, heb jij deze inmiddels wellicht al in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-06 21:21
Hi, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Flexispot e7q?
Ik wil een zit sta bureau aanschaffen en ben na het lezen van dit topic wel erover uit dat het een Flexispot gaat worden. Het blad 180*80 schaf ik zelf aan omdat ik graag een donkere kleur wil en ze dat niet in die maat verkopen. Zal waarschijnlijk licht eiken gaan lakken.

Soms maak ik gebruik van mijn tekenpad op het bureau, en zal dit ook staande gaan doen. Het is dan erg belangrijk dat het niet wiebelt als ik met mijn arm erop leun (reviews hierover zijn divers). Nu verkopen ze ook de E7q die een stuk steviger lijkt. Dese kost dan ook meer dan het dubbele.. voor diegene met ervaring hiermee; is dit het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Vanmiddag een FlexiSpot E7Q (4 poten) besteld met een 140x80 donker bamboeblad (de kleinste configuratie), ik had er graag een 140x60 blad opgezet, maar de minimum diepte van het frame is 70cm (volgens specs).

Ik heb al heel wat jaren een 2e hands zit/sta bureau van een ongespecificeerd merk/model, mooi tafelblad, maar ik gebruik deze weinig op een hogere stand ivm. stabiliteit en gewicht. Dat lost de E7W dus op, geen 2 maar 4 poten en kan tot 200kg omhoog/omlaag krijgen, wat een hele hoop meer is dan wat 20+ jaar oude elektrische zit/sta bureau aankan...

Ben niet weer voor 2e hands gegaan, omdat de meeste die thuis bezorgen, deze alleen afleveren geassembleerd en dat is zeker voor de wat massievere modellen een zwaar probleem. De vorige kreeg ik niet heel fatsoenlijk uit elkaar (blad los en wat onderdelen) waardoor het naar zolder krijgen een hels karwei was. Daarnaast zo goed als geen goede vier potige elektrische zit/sta bureaus te krijgen (of ik moet zelf ergens in Nederland de boel gaan ophalen in een vrachtwagentje).

Ik ben ook al langer op zoek naar een degelijk zit/sta bureau welke wat meer gewicht aan kon (meerdere monitoren, meerdere passief gekoelde PCs met een blok aluminium er aan, etc.), stabiel was, makkelijk te bedienen, met een degelijk en mooi blad. Ik verzoop in de hoeveelheid keuze en teveel compromis en te ondoorzichtig in de kwaliteit. Nu zag ik laatst in een PC build bij Linus Tech Tips dat er ook zoiets was als een elektrisch vier potig zit/sta bureau en de U-vorm van de poten vond ik helemaal top. Echter bij mij stond het niet hoog op de prioriteiten lijst, maar met de hittegolf en wat onverwachte omstandigheden, nu toch snel de knoop moeten doorhakken.

Ik moet zeggen dat de NL FlexiSpot keuze qua bureaubladen erg beperkt is, fijn dat je wel kan kiezen voor iets massief (bamboe) wat niet meteen in maar 1 maat te krijgen is en €600+ kost, maar niet echt happy op dit vlak. Maar ook van 3e partijen is de keuze extreem beperkt, bijna iedereen bied de standaard (namaak) meuk aan. Alternatieven zijn of maar beperkt verkrijgbaar per maat, beperkt in materiaal keuze of gewoon nog niet afgewerkt om te gebruiken als bureaublad.

Ik ben zeer benieuwd wat de kwaliteit is van zowel het frame als het bamboeblad, hoe makkelijk het werkt in de praktijk, etc. Als het bevalt verwacht ik een tweede te bestellen en mogelijk het oude 2e handse frame te vervangen.

Ik heb verschillende 2 poot bureau's in m'n hobby/werkkamer staan en over de jaren komt toch de realisatie dat dit niet heel stabiel is. Kwaliteit kan daar een hele hoop in betekenen, maar het blijft een bepaalde (betaalbare) constructie die niet heel stijf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaanie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 12:40
Ik heb vanmiddag FlexiSpot E7Q opgezet, kan je dus geen duurtest review geven maar ben tot nu toe erg onder de indruk. Het onderstel zit solide in elkaar en de handleiding is duidelijk.

Op de hoogste stand voelt het bureau erg solide aan. Ik kon ook niet het juiste blad vinden bij flexispot, dus heb bij karwei een woood blad gekocht en deze met matte transparante lak afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
Ook hier de E7Q besteld. Levertijd was 6-10 dagen echter vandaag (na 2 dagen) werd het al geleverd. Ik wilde een blad van 180 en deze waren niet op voorraad. Bij de Hornbach een vuren timmerpaneel gekocht 180 bij 80 en deze inmiddels 3 keer gebeitst om het donker te krijgen. Morgen ga ik alles in elkaar zetten. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Voor de E7Q best een breedte nemen van 90 cm als je nog iets aan je bureau wilt mounten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
Djankie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:50:
Voor de E7Q best een breedte nemen van 90 cm als je nog iets aan je bureau wilt mounten
Ja wilde ik in eerste instantie ook maar helaas kan ik geen 90 kwijt ivm het openen van de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08
Zoals een monitor arm? Dit gaat door het onderstel niet met 80 cm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
vaanie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:54:
Ik heb vanmiddag FlexiSpot E7Q opgezet, kan je dus geen duurtest review geven maar ben tot nu toe erg onder de indruk. Het onderstel zit solide in elkaar en de handleiding is duidelijk.

Op de hoogste stand voelt het bureau erg solide aan. Ik kon ook niet het juiste blad vinden bij flexispot, dus heb bij karwei een woood blad gekocht en deze met matte transparante lak afgewerkt.
Ik heb hem ook vorige week binnen gekregen. Ik had echter wel wat kritiek op de handleiding, niet hele grote issues. Ze hebben het over blauwe doosjes waarop je het frame moet zetten, geen blauwe doosjes in de verpakking. De bruine werkte ook ;)

Bij de stap waar je het netje vastzet met zes schroeven geven ze bij de onderdelen lijst niet aan dat je de zwarte plastic (G) moet gebruiken.

Daarnaast wordt er een zakje met extra schroeven geleverd, maar 1-2-3 niet duidelijk waarvoor. Pas achteraf na dat ik het bureau in elkaar had gezet en een Ikea momentje had (onderdelen over) werd duidelijk waarvoor die waren. Een aantal schroeven in het frame waren te lang en staken ~5mm uit, wat me niet netjes leek in de eerste instantie.

Wat mij 100% meeviel was dat in het 140x80 bamboe blad (donker) de gaten wel al voor geboord waren en dat maakte assemblage een heel stuk fijner!

Het is wel een bijzonder zwaar frame/bureau, alleen het frame is 50-55kg. Je moet het ondersteboven in elkaar zetten en als je dat in je uppie recht wil zetten is dat last als er al een blad op is bevestigd (zoals in de handleiding staat) ik vermoede dat de kans groot is dat het blad beschadigd zou worden. Ik heb het blad dus pas achteraf bevestigd, wat ook prima werkt.

De enige klacht die ik heb over het geheel is eigenlijk een DPD issue. Maandag kreeg ik het blad binnen met de helft van het frame en donderdag pas de tweede helft van het frame. Dat zijn behoorlijke grote en zware pakketten die behoorlijk in de weg kunnen staan.

Garantie is een beetje ondoorzichtig, hoofdwebsite staat 15 jaar garantie, op de NL site staat 10 jaar garantie:
https://www.flexispot.com/warranty
https://www.flexispot.nl/garantie

Daarnaast staat er in de bijgeleverde handleiding/garantiebepaling de E7Q helemaal niet bij en ieder type nummer dat niet op die lijst staat zou slechts 3 jaar garantie krijgen...

Er staat wel overal consistent dat ze 5 jaar garantie geven op het bamboe bureaublad.

Veel stabieler dan de twee-poot staande bureaudesks, echter merk ik als ik veel kracht zet dat beide zijden meebewegen op een lagere stand, terwijl het op 125cm wat meer 'twist', afhankelijk van welke kant je (flink) kracht zet. Dit is nog zonder gewicht op het bureau van monitoren/PCs. Wellicht dat dit effect groter is met een groter bureaublad dan wat ik nu heb.

Het omlaag en omhoog bewegen gaat bijzonder 'smooth' en ik vind het relatief stil.
Djankie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:24:
Dus met 80 cm breedte heb je nog maar 4.8cm voor een monitor arm.
Ik heb een 140x80 blad en heb voor en achter ~8cm over... Alleen aan de uiteinden (links en rechts) van het blad zitten eind stukken die een stuk breder zijn, dus als je het helemaal tegen de zijkant wil zetten, heb je een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephdt
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-03 17:37
Is dit ook het geval voor de E7?

Ik wil een 160 x 80 x 4 eikenhouten tafelblad bestellen maar weet nou niet of ik fan ook naar de 90 cm toe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
zephdt schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:23:
[...]

Is dit ook het geval voor de E7?

Ik wil een 160 x 80 x 4 eikenhouten tafelblad bestellen maar weet nou niet of ik fan ook naar de 90 cm toe moet.
Nee dit geld alleen voor de E7Q. Voor de E7 zou ik wat kleiner gaan. Afmetingen die je hierboven mee geeft lijk mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephdt
  • Laatst online: 31-03 17:37
Djankie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Nee dit geld alleen voor de E7Q. Voor de E7 zou ik wat kleiner gaan. Afmetingen die je hierboven mee geeft lijk mij prima.
Ik had niet zo'n snelle reactie verwacht. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 17:40
Cergorach schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb hem ook vorige week binnen gekregen. Ik had echter wel wat kritiek op de handleiding, niet hele grote issues. Ze hebben het over blauwe doosjes waarop je het frame moet zetten, geen blauwe doosjes in de verpakking. De bruine werkte ook ;)

Bij de stap waar je het netje vastzet met zes schroeven geven ze bij de onderdelen lijst niet aan dat je de zwarte plastic (G) moet gebruiken.

Daarnaast wordt er een zakje met extra schroeven geleverd, maar 1-2-3 niet duidelijk waarvoor. Pas achteraf na dat ik het bureau in elkaar had gezet en een Ikea momentje had (onderdelen over) werd duidelijk waarvoor die waren. Een aantal schroeven in het frame waren te lang en staken ~5mm uit, wat me niet netjes leek in de eerste instantie.

Wat mij 100% meeviel was dat in het 140x80 bamboe blad (donker) de gaten wel al voor geboord waren en dat maakte assemblage een heel stuk fijner!

Het is wel een bijzonder zwaar frame/bureau, alleen het frame is 50-55kg. Je moet het ondersteboven in elkaar zetten en als je dat in je uppie recht wil zetten is dat last als er al een blad op is bevestigd (zoals in de handleiding staat) ik vermoede dat de kans groot is dat het blad beschadigd zou worden. Ik heb het blad dus pas achteraf bevestigd, wat ook prima werkt.

De enige klacht die ik heb over het geheel is eigenlijk een DPD issue. Maandag kreeg ik het blad binnen met de helft van het frame en donderdag pas de tweede helft van het frame. Dat zijn behoorlijke grote en zware pakketten die behoorlijk in de weg kunnen staan.

Garantie is een beetje ondoorzichtig, hoofdwebsite staat 15 jaar garantie, op de NL site staat 10 jaar garantie:
https://www.flexispot.com/warranty
https://www.flexispot.nl/garantie

Daarnaast staat er in de bijgeleverde handleiding/garantiebepaling de E7Q helemaal niet bij en ieder type nummer dat niet op die lijst staat zou slechts 3 jaar garantie krijgen...

Er staat wel overal consistent dat ze 5 jaar garantie geven op het bamboe bureaublad.

Veel stabieler dan de twee-poot staande bureaudesks, echter merk ik als ik veel kracht zet dat beide zijden meebewegen op een lagere stand, terwijl het op 125cm wat meer 'twist', afhankelijk van welke kant je (flink) kracht zet. Dit is nog zonder gewicht op het bureau van monitoren/PCs. Wellicht dat dit effect groter is met een groter bureaublad dan wat ik nu heb.

Het omlaag en omhoog bewegen gaat bijzonder 'smooth' en ik vind het relatief stil.

[...]

Ik heb een 140x80 blad en heb voor en achter ~8cm over... Alleen aan de uiteinden (links en rechts) van het blad zitten eind stukken die een stuk breder zijn, dus als je het helemaal tegen de zijkant wil zetten, heb je een probleem...
Mag ik vragen wat je impressie is van de kwaliteit van het geleverde blad? Ik zit zelf te denken over het 200*90 zwarte bamboe blad maar ben eigenlijk benieuwd naar de look & feel van het blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 18:30
Ik ben op zoek naar een onderstel in hoogte verstelbaar, voor een eiken blad van 200x90cm
Ik heb reeds wat gebladerd in dit topic, en de bekende namen zoals flexispot en maidesite tegengekomen, maar het probleem is dat deze slechts tot 200x80cm max gaan.

Enige die ik zag is de Flexispot E7Q... 999euro zonder blad. Zijn er eventueel andere goede en goedkopere alternatieven te vinden?
Eigenlijk moet dit zelfs niet elektrisch zijn (mag dus via een draaihendel als er zo wel alternatieven zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door fjskmdl2 op 25-07-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11
Ja daar zat ik ook net met mijn vriendin over na te denken, ik denk dat ik er een wil hebben met handslinger en 4 poten.
Dat heb ik nog nergens gezien in dit topic (en ja heb het allemaal gelezen).
Zat te twijfelen aan een Maidensite T2 Pro een E-Dual 126 van betaalbare werkplek met 30% ING korting of evt een Flexispot E7 pro.
Maar het lijkt erop dat alles beweegt en schommelt en dan weet ik dat ik niet ga staan omdat ik me dan uitermate irriteer. Heb een 38" Alienware en een 27" aan monitor geweld en de PC moet er ook op 200x 80(90) bureau.
Dus ik kwam uit op de E7Q voor een hele hoop geld en toen bedacht ik me, ja als het kapot gaat is het schroot.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:16
Bad Brains schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:33:
Ja daar zat ik ook net met mijn vriendin over na te denken, ik denk dat ik er een wil hebben met handslinger en 4 poten.
Dat heb ik nog nergens gezien in dit topic (en ja heb het allemaal gelezen).
Zat te twijfelen aan een Maidensite T2 Pro een E-Dual 126 van betaalbare werkplek met 30% ING korting of evt een Flexispot E7 pro.
Maar het lijkt erop dat alles beweegt en schommelt en dan weet ik dat ik niet ga staan omdat ik me dan uitermate irriteer. Heb een 38" Alienware en een 27" aan monitor geweld en de PC moet er ook op 200x 80(90) bureau.
Dus ik kwam uit op de E7Q voor een hele hoop geld en toen bedacht ik me, ja als het kapot gaat is het schroot.
Handslinger zou ik echt niet aan beginnen. Tenzij je vrijwel nauwelijks de sta functie gebruikt. Het is een heel gedoe, de eerste paar weken denken je dat doe ik wel even, maar enkele maanden later frustreer je je eraan dat het niet makkelijk elektrisch kan en gebruik je de sta functie niet vaak meer als gevolg. Daarnaast bij het draaien aan een handslinger schut het bureau ook flink vanwege de draaibeweging die je maakt met je arm/lichaam, lijkt me niet fijn als ik zie wat voor formaat scherm jij hebt. Al valt dat misschien wel mee met 4 poten, maar dit is zeker her geval bij 2.

Volgens mij was dat bureau van betaalbare werkplek een paar keer voorbij gekomen in dit forum met ook niet bepaald positieve reacties.

Begrijp ik goed dat er een 38 en 27 inch scherm en PC op moet? Lijkt me allemaal flink zwaar. Over het algemeen hoe zwaarder de belasting, des te meer kans op schommeling er is.

Misschien is een hoekbureau een optie? Een hoek opstelling heeft ook minder last van schommeling en dan heb je ook meer opp voor je hardware.

Voordeel van de Flexispot is wel flink lange garantie, volgens mij 7 jaar? Met hun hoge volumes zullen er wel nog spare parts zijn na de garantie periode.

Zelf kies ik waarschijnlijk voor de E7 pro. Deze is volgens mij recentelijk uitgekomen, helaas nog niet zoveel review over. Maar schijnt sterker te zijn dan de E7 in constructie en semi C poot is ook een voordeel in mijn situatie. Ik wacht de black friday af voor hopelijk een mooie korting en na wat meer reviews gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja, maar als de winkel zegt dat het kan, mag ik verwachten dat het werkt. Maar ik mag zowieso retour sturen, daar niet van.

De e7q van flexispot kan geen 200x100 aan, dus die valt ook af. wel balen, want blad heb ik al gaten in gemaakt en kan dat niet retour doen (blad komt van andere leverancier)

morgen winkel maar eens bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door xoror op 13-08-2023 10:33 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
@Hipkip90 Welke rode vlaggen zie je trouwens aan het ontwerp van die ergonice?

Ik was even aan het kijken bij flexispot.nl/de/fr voor de e7q.
Het is heel apart, maar in NL is de basis prijs van de e7q 100 meer. Dan krijg je deze maand 8% korting (nl/de/fr). De nl orders worden ook nog eens door de duitse tak afgehandeld. We worden een beetje benadeeld hier in NL.

[ Voor 64% gewijzigd door xoror op 15-08-2023 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
@Hipkip90 Ik ga het frame retour sturen, dat mag gewoon, dus niets aan de hand. Ze deden niet moeilijk omdat het volgens hun specificatie zou moeten kunnen. En je zou daar gewoon vanuit moeten kunnen gaan.

Overigens heb ik de OEM fabrikant gevonden van dat pro frame, en het grappige is dat deze max 200x80 toestaat. Ergonice (nederlandse distributeur) heeft er vrolijk 200x100 van gemaakt, want overal staat dat zo gespecificeerd bij resellers. Ik denk dus dat de winkeliers hier niets fout doen, zij nemen specificatie gewoon over. Ergonice is gewoon fout in deze.

Ik heb ondertussen de flexispot e7q gekocht en vandaag gemonteerd. Deze is met 200x100 blad stabiel. Zelf in de sta stand is hij stabieler dan het vorige frame in de laagste stand.

Overigens mag van flexispot max 240x90 blad erop, maar had op youtube al gezien dat iemand ook een 200x100 massief blad op had gedaan. Dat ging gewoon prima.

Verder kreeg ik te horen van de flexispot klantenservice dat ze 29e augustus allerlei aanbiedingen hebben ivm 7 jarig jubileum. De e7q gaat dan voor € 749,99 in de aanbieding voor wie hem nog zoekt.

Voor de gene die ook een massief blad van 200x100 wil gebruiken is de e7q prima geschikt.

[ Voor 17% gewijzigd door xoror op 17-08-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
xoror schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:47:
@Hipkip90

Ik heb ondertussen de flexispot e7q gekocht en vandaag gemonteerd. Deze is met 200x100 blad stabiel. Zelf in de sta stand is hij stabieler dan het vorige frame in de laagste stand.
Goed om te horen dat de e7q wel naar wens is. Zo zie je maar weer hoe makkelijk er met specificaties wordt omgegaan als een distributeur ze zelfs onterecht ophoogt, met certificaten/normering gebeurd dit niet ;) .

Heb je deze bij de Duitse of Nederlandse flexispot website besteld?

Voor mijn gebruik heb ik slechts 140x80 als formaat. Ik denk dat ik dan voor de e7 pro ga, al twijfel ik nu wel om misschien toch de e7q te kopen met die mooie jubileum korting. Ik vermoed dat op 140 breed die voorste poten een beetje in de weg zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Hipkip90 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

Goed om te horen dat de e7q wel naar wens is. Zo zie je maar weer hoe makkelijk er met specificaties wordt omgegaan als een distributeur ze zelfs onterecht ophoogt, met certificaten/normering gebeurd dit niet ;) .

Heb je deze bij de Duitse of Nederlandse flexispot website besteld?

Voor mijn gebruik heb ik slechts 140x80 als formaat. Ik denk dat ik dan voor de e7 pro ga, al twijfel ik nu wel om misschien toch de e7q te kopen met die mooie jubileum korting. Ik vermoed dat op 140 breed die voorste poten een beetje in de weg zitten.
Flexispot is een beetje rare winkel. Ze resellen frames van loctek ergonomic. We kunnen als NL'ers niet op de duitse site bestellen. Mijn pakket komt letterlijk uit duitsland en de duitsters handelen ook nl orders af. In duitsland is de e7q 100 euro goedkoper en hebben ze andere aanbiedingen. Je moet de klanten service vragen of je al gebruik kan maken van de promoties als je niet wil wachten tot 29e. Grote kans dat de e7 pro ook in de aanbieding gaat hoor. Maar ik had alleen voor de e7q gevraagd.

De reguliere e7 is met aanbieding iets van 330 euro, dat is ook wel aantrekkelijk (in duitsland).

Overigens moet ik eerlijk melden dat de ergonice echt wel goed in elkaar zit. De poten zijn zwaarder etc. dus als je gewoon aan de OEM voorschriften houdt is er niets aan de hand. Ik vind verder de touch panel bediening van de flexispot ook onhandig, te gevoelig en raakt te snel per ongeluk aan. Een normale knop is wat handiger. Maar goed als ik me hier aan erger, kunnen we altijd andere bediening op zetten. Stabiliteit is belangrijkste voor mij iig.

Met 80 diep blad moet je even kijken of je nog voldoende ruimte heb voor een cpu houder of monitor arm. Omdat je dubbele stangen heb, heb je daar minder ruimte voor bij wat 'smaller' blad (ook een van de reden waarom ik 100 diep wilde). Bij de e7 (pro) loopt er maar 1 dwarsligger in het midden vs 2 bij de e7q.

Een frame met 2 poten is wel veel mooier. Zou gewoon even vragen wat de jubileum prijs wordt en dan beslissen?

[ Voor 4% gewijzigd door xoror op 18-08-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
xoror schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:59:
[...]
Met 80 diep blad moet je even kijken of je nog voldoende ruimte heb voor een cpu houder of monitor arm. Omdat je dubbele stangen heb, heb je daar minder ruimte voor bij wat 'smaller' blad (ook een van de reden waarom ik 100 diep wilde). Bij de e7 (pro) loopt er maar 1 dwarsligger in het midden vs 2 bij de e7q.

Een frame met 2 poten is wel veel mooier. Zou gewoon even vragen wat de jubileum prijs wordt en dan beslissen?
De controller heeft ook kinder beveiliging waarmee je hem kan blokkeren. Ook is er volgens mij een duurdere controller van flexispot die je erop kunt zetten. Vindt persoonlijk de standaard controller niet echt mooi en passen bij een bureau van die prijsklasse.

Goed punt. CPU houder heb ik niet, maar er komt wel een amazon basic monitor arm op met zo’n klem aan de onderzijde van blad. Dan heb ik zo’n 6-7cm afstand nodig van blad tot aan frame, wat krap aan lijkt, kijkende naar de afbeelding van onderzijde met 80 diep blad.

Zo’n e7q is allemaal wat industriëler qua look. Volgens mij meer bedoeld voor een groot bureau of eet-, vergadertafel situatie. In een standaard slaapkamer met 140 breed, misschien een beetje overkill. Helaas ook alleen in het zwart uitgevoerd en met een licht eiken blad erop vindt ik een wit frame toch mooier staan. Denk dat ik inderdaad maar voor de e7 pro ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Hipkip90 op 18-08-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shofel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-07 15:16
Djankie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Kun je er niet gewoon een blokje o.i.d. als spacer tussenzetten wat op het blad klemt i.p.v. het frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 17:40
Ik heb hier inmiddels ook een E7Q staan.

Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het gebruik van studiomonitor statief (speaker platform) icm een elektrisch bureau.

Ik maak mij een klein beetje zorgen dat de speakers hier vanaf kunnen vallen door het bewegen van de tafel.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:21
Ik lees je reacties en de ervaring van xoror. De e7q is mooi maar ondersteund geen blad van slechts 60cm diep. Xoror heeft het over instabiliteit maar dat komt als ik het goed begrijp door een te diep blad. Op bureau op maat geven ze aan dat het bureau extreem sterk en stabiel is. Weet je zeker dat dit niet waar kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
michielvz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:57:
Ik lees je reacties en de ervaring van xoror. De e7q is mooi maar ondersteund geen blad van slechts 60cm diep. Xoror heeft het over instabiliteit maar dat komt als ik het goed begrijp door een te diep blad. Op bureau op maat geven ze aan dat het bureau extreem sterk en stabiel is. Weet je zeker dat dit niet waar kan zijn?
Als ik dat zeg, dan weet ik dat zeker ja 8)7.

Mensen denken dat een zit sta bureau kopen hetzelfde is als IT hardware kopen of iets. Waarbij je gewoon requirements uit kan zetten tegen specificaties. Het moet toch wel goed zijn, want er staat dit of dit (niet onderbouwd) in mooie termen of getallen. Even googlen en dan kom je uit op een mooie website of een amazon link en dan zal het toch wel goed zijn, want het staat er toch?

Je wilt graag geloven dat het wat daar staat klopt en werkt, maar technische gezien is deze breedte problematisch. Als je mijn berichten goed had doorgelezen, dan had je gelezen dat je moet kijken naar normeringen/certificeringen/test resultaten, etc. en niet marketing termen als "extreem sterk en stabiel". Stabiliteit is een redelijk subjectief iets en moeilijk vast te leggen eigenschap.

Het feit dat ze "extreem sterk en stabiel" aangeven bij een product die je kan configureren als 100x60 t/m 240x100, moet toch al een grote rode vlag zijn? Zowel de kleinste als breedste kan toch nooit net zo even sterk en stabiel zijn? En zou ook een heel ander product moeten zijn, i.p.v. een standaard bureau verlengen tot aan 240.

Voor deze breedte heb je een tafel met 3 en beter 4 poten nodig. Daarnaast is het formaat ook vreemd, waarom zou je een breed maar niet diep bureau willen? Normaal gesproken neem je een breed bureau in een grote ruimte en om dit proportioneel er niet vreemd uit te laten zien neem je dan ook een wat diepere variant. Met 60 diep zit je met je voeten tegen de muur aan en met je ogen dicht op het scherm, niet bepaald ergonomisch.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:21
Hipkip90 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:45:
[...]

Zo te lezen heb ik je een potentiële miskoop bespaard ;) . Adverteren met extreem stabiel en later toegeven dat er wel wat trillingen zijn, sluit niet echt op elkaar aan. Dat valt dus te interpreteren als extreem stabiel enkel in de zit stand. Met jouw formaat had je hier echt wel hinder van ondervonden. Alleen een vierpotige tafel en misschien een flexispot zou werken.

Een tafel met muurbeugel is wel interessant, nog nooit een dergelijk product gezien. Ik kan mij voorstellen dat dit misschien instabiliteit verminderd, maar niet zo goed als een 4 potige tafel. Prijs is alleen dan weer niet interessant.

Stukje waardering voor mijn (professionele) feedback zou ik wel kunnen waarderen, maar dat is vrijblijvend. Schrijf hele epistels om zaken 3x uit te leggen aan mensen die het topic amper lezen en een wc eend verhaal liever geloven. Dan stop ik mijn energie liever in leden die mijn advies kunnen waarderen. Ik ben maar 1 mens, maar zover ik heb kunnen lezen wel de enige mens met werkervaring in deze branche.
Ik waardeer je input zeker. Duimpjes omhoog ;) Ik heb niet het hele topic gelezen maar wel een groot deel. Blijkbaar te oppervlakkig. Ik ga is in de buurt opzoeken naar adressen waar ik wat kan testen. Ik denk niet dat ik hypergevoelig ben voor trillingen maar wil er niet door afgeleid worden. Waarom denk.je dat een flexispot wel stabiel genoeg kan zijn? Bedoel je dan de e7 of de vierpotige e7q? Volgens @Cpt-Cholo is dit voor hem stabiel genoeg. De q is voor mij te diep. Ik werk al jaren aan een 60cm ikea bureau, prima voor mij. Zelfs met een ultrawide. Deze diepte past ook goed bij de kamer. Ik heb wel in de breedte ruimte over die ik graag beter zou willen benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGH009
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-07 11:34
DGH009 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Zekers, ik ga woensdag kijken. Nog een laatste vraagje, heeft het blad staalprofielen? Ivm kromtrekken.
Nou, ik ben dus vanochtend langs geweest om dit bureau te bekijken. Verstellen gaan snel en best wel stil, ook op volle hoogte prima stabiel naar mijn mening (volle hoogte heb ik niet nodig, zelfs met mijn 2m lengte). Zoals eerder vermeld zijn dit inderdaad de FlexiSpot E7Q onderstellen, inclusief het "hangmatje" voor kabel beheer (moet je ook maar fan van zijn, ik houd het op mijn 2 kabelgoten). Gezien de tig youTube videos erover is hier niks mis mee. Ja, op max hoogte wiebelt het wat maar dan zit je ook flink te duwen eraan. Het blad heeft inderdaad staalprofielen en ontlastingsgleuven aan de onderkant. Het blad was ook in 200 cm x 100 cm te verkrijgen zei de vriendelijke verkoper. Maar een diepte van 1 meter is maatwerk en hij moest eerst een offerte maken voordat hij een prijs wist. Ik heb aangegeven hierin interesse te hebben en later op de dag, wellicht morgen, zou ik per mail antwoord krijgen.

Nou, binnen een uur had ik de offerte al. Het bureau met 200 cm x 100 cm massief eikenblad komt neer op 1700 euro. Ik ben akkoord gegaan. Ik moet helaas een paar weken geduld hebben (want maatwerk) maar dat gaat het wel waard zijn. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door DGH009 op 18-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
DGH009 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Nou, binnen een uur had ik de offerte al. Het bureau met 200 cm x 100 cm massief eikenblad komt neer op 1700 euro. Ik ben akkoord gegaan. Ik moet helaas een paar weken geduld hebben (want maatwerk) maar dat gaat het wel waard zijn. 8)
Dat is toch een flink bedrag, zeker omdat er een flexispot e7q onderstel onder zit. De flexispot e7q onderstel kost excl. korting 899. Als je daar een woood blad bijneemt ben je rond de 1000 euro kwijt in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:50
Hipkip90 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:21:
[...]

Dat is toch een flink bedrag, zeker omdat er een flexispot e7q onderstel onder zit. De flexispot e7q onderstel kost excl. korting 899. Als je daar een woood blad bijneemt ben je rond de 1000 euro kwijt in totaal.
Vergelijk het blad van het bureau van @DGH009 eens met een Woood blad, bijna 2x dikker en maar een paar balken i.p.v. de aan elkaar gelijmde latjes van een woood blad.
Een betere vergelijking zal dan een duurder woood blad zijn t.o.v. een blad dat waarschijnlijk jij bedoeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 12:32

Cpt-Cholo

I did it again...

Uit de nieuwsbrief Flexispot:

Vroegboekkorting
Gebruik de geheime code BFPREE7Q om €400 te besparen op de E7Q.

(599 ipv 999)

de code werkt van 24 tot 27 november

[ Voor 21% gewijzigd door Cpt-Cholo op 14-11-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Cpt-Cholo schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:23:
Uit de nieuwsbrief Flexispot:

Vroegboekkorting
Gebruik de geheime code BFPREE7Q om €400 te besparen op de E7Q.

(599 ipv 999)
De code werkt hier niet, geldt er misschien een ingangsdatum voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
  • Laatst online: 21-03 09:57
Kan je bij de Flexispot E7Q een monitorarm gebruiken bij een blad met diepte van 80cm?

Hoe makkelijk is het bovendien om die bij een verhuis opnieuw uit elkaar te halen en in elkaar te stopppen?

[ Voor 39% gewijzigd door schaakspeler op 17-11-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
schaakspeler schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:18:
Kan je bij de Flexispot E7Q een monitorarm gebruiken bij een blad met diepte van 80cm?

Hoe makkelijk is het bovendien om die bij een verhuis opnieuw uit elkaar te halen en in elkaar te stopppen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik hoor veel over de WOOOD bladen. Zover ik het begrijp, moet je deze na aanschaf zelf behandelen. Klopt dat?

Waarom zijn deze zo populair? Is het alleen vanwege de prijs? Is het voor een leek op het gebied van hout goed te doen om te behandelen?

Liefst zou ik de kleur iets donkerder willen maken dan wat ik op de foto's van de WOOOD bladen zie. Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Ik ben ook nog sterk aan het nadenken over welk frame ik wil hebben, maar daar begrijp ik dankzij dit topic meer van :).

Wel 1 vraag: Is het goed te doen om een E7Q een blad van 200x100 te geven? Die heb ik nu liggen. Dat zou genoeg geld en werk schelen dat ik de hogere prijs best kan accepteren.

[ Voor 14% gewijzigd door coptician op 21-11-2023 11:19 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
coptician schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:16:
Wel 1 vraag: Is het goed te doen om een E7Q een blad van 200x100 te geven? Die heb ik nu liggen. Dat zou genoeg geld en werk schelen dat ik de hogere prijs best kan accepteren.
Het bureau wat ik besteld heb heeft een E7Q onderstel met ook een 200x100 blad van 4cm dik eikenhout dus moet kunnen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 12:06
Code voor de E7Q deed het pas om 00:10, dat hadden ze sluw bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidjbasi
  • Laatst online: 24-06 21:25
Steveedge schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:47:
Code voor de E7Q deed het pas om 00:10, dat hadden ze sluw bedacht.
Best triest dit hoor. Kansloos voor die 100% cashback. Denk dat het binnen een paar seconden al gedaan was. Maar misschien dachten ze dat zoveel korting op de E7Q goed genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57
Zojuist ook een E7 Pro besteld. Ik ben toch afgehaakt van de E7Q vanwege de dwarsbalken, dat gaat me in de weg zitten. En het was toch maar voor de heb, zo'n quad-motor quad-leg model.

Nu nog een blad zoeken...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Geen matches
Die zelfde twijfel had ik ook, is nu helemaal weg. Maar wederom, ik heb geen E7 (Q). Maar ben blij met mijn E7pro, zou hem zo weer kiezen. Net wat minder aanwezig dan een 4poot. Maar je mag hem altijd terug sturen als het toch niet is wat je zoekt. Het blad kan vast op beide onderstellen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henkdevriez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 01:59
Tijdens het 8-jarig jubileum van flexispot een E7Q besteld zonder blad. Bij de lokale tafelbladenboer een eikenhouten blad van 4 cm dik gekocht. (180x100 waarvan 1 kant recht afgezaagd om op 180x80 uit te komen.) Behandeld met 2 componenten blanke lak voor vloeren en trappen, onderkant 3 lagen en bovenop 4 lagen. Tussen elke laag heb ik het blad opgeschuurd. Begonnen met korrel 80 daarna 120 en tussen de laatste lagen 180. Zeer tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCHk5VXZTNzFJmY7kf82hDBGdO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJyqOu9csX7Z0N5X3ukONQSC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjcUuoGJqgxIKDb4ZlwcaHlx8O8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYjLK8tmHwA4jDiBJW2LZZxf.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige waar ik spijt van heb is de breedte. Nu ik hem heb staan denk ik dat ik toch liever 200 had of zelfs 220. Mocht iemand interesse hebben in dit blad (180x83 op het verste punt) stuur me gerust een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
Er is een nieuw goedkoper onderstel met 4 poten bij Flexispot, de E2Q (https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e2q-4-poots.html). Iemand ervaring mee, hoe verschilt deze van de duurdere E7Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:20
Ik ben even door het topic heen aan het gaan, en zie veel de Flexispot E7Q voorbij komen.

Het enige waar ik wat zorgen bij heb, is het frame en de controller e.d. die allemaal onder het frame zitten.
Ik zit vaak (als een echte man) met mijn benen over elkaar en als er een frame ergens zit, dan heb ik daar vaak last van,

Ik weet alleen niet hoe hoog (dik) dat frame en die controller zijn, en of ik hier echt last van ga hebben.
Kan iemand mij hun ervaring geven hierover?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
De Flexispot E7 Pro staat inmiddels in elkaar. Boven verwachtingen goed. Het is toch echt wel een zeer massief frame, ook de poten en de kolom zijn wel een fractie groter/breder t.o.v. Ikea. Achteraf wel blij dat ik voor de E7 pro heb gekozen en niet de E7Q, die is nog massiever (is voor mijn doel net te veel) en stabiliteit is al perfect van de E7 pro.

Heeft iemand een goed adresje voor (betaalbare) laagpolige vloerkleden met een festonneer rand, voor onder het bureau? Bij voorkeur met een filiaal in omgeving Brabant. Heb al wat rond gekeken, maar alleen maar prijzige opties gevonden, van projecttapijt op maat gemaakt, ging al richting de 1000 euro. Zoek meer standaard maten en max. 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09-2024
StealthyPeanut schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:03:
[...]

Ik zit al jaren in de kantoormeubelwereld en voor 400 euro ex btw kun je in de b2b markt echt een high end genormeerd bureau kopen van 120x80 tot 180x80. Dit met een 22mm melamine blad erop, geheugen, europese productie, anticollision etc etc. Eventueel voor een paar tientjes inclusief inbouwunits met 230v, utp, hdmi etc. Ook voldoenend aan alle europese normeringen. Maar dan heb je een zakelijk bureau van hoogwaardig materiaal, zonder dat je allerlei homey-poespas erop hebt (houten wangen, ronde vormen etc).

Bedrijven als Ikea en allerlei andere merken en verkopers, gooien hun inkoop x 2.5, 3 of 4, omdat er in de particulieren markt zo weinig echt goed aanbod is. Echt schrikbarend eigenlijk en veelzeggend over hoe het systeem werkt.

Wij verkopen ook aan particulieren, dus mocht je echt nog op zoek zijn, stuur even een DM. Er is echt geen enkele reden dat je voor bijna 600 euro geen kwalitatief hoogstaand bureau kunt kopen die gewoon van 62 tot 130 cm in hoogte elektrisch verstelbaar is, terwijl je in de sta-stand gewoon erop kunt zitten. Zo stabiel zijn ze.
Thanks voor je bericht! Ik heb vorige week, nadat ik het Bekant bureau had geretourneerd bij Ikea, een Flexispot E7 onderstel met 160x80 bamboeblad aangeschaft. Ik heb het bureau gister in elkaar gezet en het is echt wel een veel degelijker bureau dan het Bekant bureau. Wel jammer dat er toch wat gewiebel in zit als je staat. Ik kan mij voorstellen dat de E7Q dat in mindere mate heeft, maar er stond vorige week dat deze pas in januari leverbaar was en zo lang wilde ik niet wachten. Nu dat ik aan het typen ben merk ik dat ik wel kan wennen aan de E7, maar ik vroeg mij nog wel een ding af... Helpt een monitorarm om enige wiebel tegen te gaan? De monitor die ik heb is de AOC 27G2SPAE/BK. Ik gebruik het bijgeleverde voetje en zou eigenlijk de monitor iets meer naar achter willen plaatsen, want met dit voetje komt de monitor dus toch best ver naar voren. Daarnaast staat hij ook wat laag als ik achter het bureau ga staan. Ik zat te denken om gewoon de M21 te kopen, maar als de wiebel hiermee erger wordt dan moet ik iets anders bedenken.

Ik heb geprobeerd wat meer info te vinden over het bovenstaande, maar kan het niet vinden in deze thread.
Mocht iemand iets meer kunnen vertellen hierover dan hoor ik het graag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Kevingroene schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:44:
Hallo allen,
In januari begin ik aan een nieuwe functie waarbij ik veel vanuit huis ga werken, daarom wil ik graag mijn oude bureau vervangen met een zit/sta bureau. Ik heb bedacht maximaal zo'n €800,- uit te willen geven, maar vind ik het lastig om een keuze te maken, aangezien er zoveel keuze is!

Zo keek ik bijvoorbeeld even bij de Ikea, en zag ik de BEKANT en de IDÅSEN waarvan ik de BEKANT ietwat gammel vond. Dan kijk ik ook rond op Youtube, en dan zie ik dat een bureau in het ene filmpje de hemel in word geprezen, en in de volgende video volledig wordt afgekraakt.

Het verleden leert mij dat Tweakers een plek is waar ik vaker goed advies heb gekregen voor een aankoop, mijn vraag is dus ook wat jullie mij aanraden.

- Thuiswerkplek
- ~800e
- Maximaal 160 x 80cm
- Stabiel
- Fatsoenlijke cable management
Ik zou rustig gaan onderzoeken wat er allemaal op de markt is en alvast 1 tip vooraf: Rush dit proces niet. Een goed bureau koop je voor een heel lange tijd en het is voor je lichaam belangrijk dat je iets koopt wat goed is voor jou. Toevallig ben ik begonnen met een kleine verbouwing in de woonkamer en heb ook een zit/sta bureau gekocht. Ik ben daarin veel te gemakkelijk geweest en heb het Bekant hoekbureau van Ikea gekocht. Dit was een flinke miskoop en sindsdien ben ik meer onderzoek gaan doen. Ik heb het E7 bureau gekocht van Flexispot, maar ben erachter gekomen dat ik toch te gevoelig ben voor de wiebel die dit bureau heeft. Daarom heb ik vannacht het E7Q onderstel gekocht.
Het E7 bureau van Flexispot is echt al 10x degelijker dan dat van Ikea. De geheugenstand is voor mij ook wel prettig en wel een soort van must. Ikea heeft dit allemaal niet.

Er zijn meerdere merken waar je naar kunt kijken, maar mijn aandacht is dus vooral op FlexiSpot gevallen. Meerdere merken vind je allemaal terug in deze thread. Zo te zien heb je al goed nagedacht over je setup. Probeer ook goed na te denken over zaken als monitor wobbling. Als je hier gevoelig voor bent dan is het belangrijk om dit mee te nemen in je overwegingen. Daarnaast kan design ook belangrijk zijn. 4 poten is best wel aanwezig in je kamer, en wellicht vind je dit ook belangrijk. Allemaal overwegingen.

Deze thread is trouwens ook niet alles: je kunt ook veel informatie op Reddit vinden. Ik kom er zojuist achter dat FlexiSpot bezig is met een "E7 Plus" bureau, dat 4 poten heeft en dus veel stabieler is, maar wel prijsvriendelijker (gaat rond de 600 euro zitten voor het onderstel). Misschien een leuke optie voor jou :)

Veel succes met je zoektocht!

[ Voor 8% gewijzigd door Nollie29 op 12-12-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Er is ook de E2Q, nu met korting voor 400.
https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e2q-4-poots.html
Is de lichtere variant van de E7Q, 2 motoren ipv 4. Minder draag gewicht, eigenlijk is die E7Q overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
xoror schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:13:
Er is ook de E2Q, nu met korting voor 400.
https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e2q-4-poots.html
Is de lichtere variant van de E7Q, 2 motoren ipv 4. Minder draag gewicht, eigenlijk is die E7Q overkill.
Inderdaad veel goedkoper, maar 3 jaar garantie en hij heeft toch minder draagkracht. Het is het goedkope alternatief voor de E7Q.

De E7Q is het vlaggenschip van FlexiSpot.

[ Voor 3% gewijzigd door Nollie29 op 12-12-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Ik heb trouwens wel 1 vraag ten aanzien van de E7Q. Zit de voorste balk onderin niet in de weg met je benen? Ik wil nog wel eens van positie veranderen (daarom neem ik ook een sta/zit) en lees in een review op de website van FlexiSpot wel een minder goede review hierover. Ik ben 194 cm lang, maar heb geen dikke/brede benen. Juist best smal en stootgevoelig. Ik wil nog wel eens wat flexibele houdingen aannemen en/of kontedraaien.

Ik had even contact met FlexiSpot om te vragen om advies en hij zegt hierover 2 dingen: dit is persoonlijk & wij bevelen 160x80 aan.
Ik heb voorheen altijd 160x80 gehad, maar had voorheen niet een balk die zo dicht bij m'n benen zou zitten. Ik ben op zoek naar ervaringen van andere E7Q gebruikers. Ergens had ik gelezen dat iemand zei dat de ideale maat 180x90 is. Dat kan ik ook best wel kwijt in mijn kamer. Hopelijk kan iemand hier meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Kevingroene schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:57:
Ik heb 3 monitoren op mijn bureau staan, maar dat kan de E2Q toch prima aan lijkt me? Hij ziet er wel stevig uit.
Ja de E2Q is een prima zit/sta bureau en gaat zeker weten 3 monitoren dragen. Je kunt er vermoedelijk dan zelfs nog op gaan zitten :)

Check ook even deze link: https://www.reddit.com/r/..._delivered_today_and_put/

Dit is de E7 Plus die binnenkort naar Europa komt. Die heeft nog betere motoren dan de E7Q en is lager geprijsd. Misschien ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
Nollie29 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:59:
Ik heb trouwens wel 1 vraag ten aanzien van de E7Q. Zit de voorste balk onderin niet in de weg met je benen? Ik wil nog wel eens van positie veranderen (daarom neem ik ook een sta/zit) en lees in een review op de website van FlexiSpot wel een minder goede review hierover. Ik ben 194 cm lang, maar heb geen dikke/brede benen. Juist best smal en stootgevoelig. Ik wil nog wel eens wat flexibele houdingen aannemen en/of kontedraaien.
Ik denk dat ik dit wel kan beantwoorden. Ik heb het E7Q onderstel en ben zelf 200cm lang (mijn benen zijn vooral lang). Ik heb het bureau op 83cm hoog staan en kan dan zelfs prima met mijn benen gekruist zitten. Als je de cable management optie hebt heb je een hangmatje voor alle kabels en meuk, die zou je kunnen voelen met je knie (maar alleen als ik met mijn benen gekruist zit). Het frame is max 4,5 cm dik, ik heb er zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Van de E7Q zijn er meerdere versies. Ik heb een "oudere" (half jaar oid) versie die 200kg gewicht kan dragen. De huidige revisie kan 300kg. Ik heb hier een 4cm 200x100 massief eiken blad (~60kg) erop. Verder ook geen last van stang aan je been. De E2Q is qua draag gewicht bijna het zelfde als de "oudere" revisie. En die is heel stabiel. De 300kg versie heeft min hoogte van 65cm, en de 200kg 60cm. Voor minder lange mensen ook belangrijk om op te letten.

Vandaar mijn stelling dat de huidige e7q ws vaak overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Wat een geruststellende berichten. Even netjes wachten op de E7Q dan.

Heeft er iemand ervaring met een eenvoudige monitor arm inclusief gasveer? Ik zoek eigenlijk iets zoals
Neomounts by Newstar FPMA-D865BLACK maar dan een die ik kan bevestigen aan het bureau en eenvoudig is te verstellen in hoogte.

Ik zoek op monitorarm enkelvoudig gasdrukveer maar kom er niet helemaal uit.

EDIT: Ik hou het toch maar bij de Neomounts die ik nu heb. Het is niet zo erg dat hij niet eenvoudig in hoogte verstelbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Nollie29 op 13-12-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
Mensen met ervaring met de Flexispot E2Q? Ik twijfel om deze aan te kopen. Heb het gevoel dat deze even goed is als de E7Q, maar met minder draagkracht die ik toch niet nodig heb.

Zou daar graag een eigen blad op monteren. Hoe makkelijk / moeilijk is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.diepenbroe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 10:36
Heb vorige week een Flexispot E7Q besteld en is vandaag geleverd :) tevens had ik elders een eiken blad van 220x80x2,5 besteld. Die was niet meer op voorraad en nu is het een 240x80x2,5 geworden. Alles in elkaar gezet en opgebouwd (computer, beeldschermen en laptop (voorwerk)) en geïnstalleerd.

Het staat als een huis (in de lage en hoge positie) en als het blad van positie wordt veranderd en er staat een kop thee/ koffie op maak ik mij geen zorgen! Ik vind het een verademing om staand te typen en dan straks de afwisselingen tussen zitten en staan (veel thuiswerk).

Ik geef toe, het is geen goedkoop zit-sta bureau; maar ik wilde geen bureau dat zou gaan wiebelen, dus dat ben ik voor gebleven door voor vier verstelbare poten te gaan.

Moet nog wel wat aan kabelmanagement gaan doen, want dat oogt nu niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bart.diepenbroe op 22-12-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Heeft er iemand nog interesse in de aanschaf van een Flexispot E7 Pro onderstel (kleur wit)?

Ik wil die van mij (2 weken jong) omruilen voor een E7Q, omdat mijn plannen zijn gewijzigd. Ik ga plots verhuizen naar een grotere kamer en wil een blad erop van 240x100, wat niet gaat met de E7 pro.

Ik kan hem retouren naar Flexispot voor omruil, maar krijg helaas geen korting zoals de black friday deal. Als iemand interesse heeft kan ik hem ook verkopen, voor dezelfde black friday prijs 399 Eur. Stuur maar een PM, locatie Veldhoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
Die magnetische kabelslang die ik heb van bureaustoel24 is toch echt wel een heel ander product, dan de alternatieven die hier genoemd worden. Het voordeel van die ik heb, is dat hij naast magneten, maar 1 richting op kan bewegen, waardoor die mooi strak hangt. De slang hangt boven de poot, waardoor die niet in de weg hangt, neemt geen extra ruimte in, en je kan er bijv. niet met je benen tegenaan kan komen.

Die bovengenoemde amazon linkjes vindt ik m.i. niet mooi. Heb je een bureau van honderden euro's en ga je er zo'n goedkoop chinees product aan hangen. Op aliexpress zijn dezelfde amazon kabelslangen zelfs voor minder te koop. Het kan alle kanten op bewegen, op de vloer heb je weer een baseplate die jij in principe ook vast moet zetten. Dan kun je net zo goed een spiraalband kabelslang kopen, die valt ook minder op.

Als je echt goedkoop uit wilt zijn, kun je eventueel een goedkope kabelslang kopen, de baseplate eraf halen, wat inkorten tot onderkant poot, en er twee sterke magneten op lijmen. Dan heb je hetzelfde idee.

Deze week ontvang ik de E7Q, ter vervanging van mijn nieuwe E7 pro, welke nog te koop staat. Mocht iemand interesse hebben, voor dezelfde prijs als black friday (scheelt 173 euro t.o.v. huidige prijs met korting). Anders gaat die einde van de week retour naar flexispot binnen het retourtermijn. Maakt mij niet zoveel uit, maar misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hipkip90 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:07:
Heeft er iemand nog interesse in de aanschaf van een Flexispot E7 Pro onderstel (kleur wit)?

Ik wil die van mij (2 weken jong) omruilen voor een E7Q, omdat mijn plannen zijn gewijzigd. Ik ga plots verhuizen naar een grotere kamer en wil een blad erop van 240x100, wat niet gaat met de E7 pro.

Ik kan hem retouren naar Flexispot voor omruil, maar krijg helaas geen korting zoals de black friday deal. Als iemand interesse heeft kan ik hem ook verkopen, voor dezelfde black friday prijs 399 Eur. Stuur maar een PM, locatie Veldhoven.
Hier ligt er een 220x80 blad op, zonder problemen. Die 240x100 gaat ook wel werken.

@Vintelligence als je de E7pro wilt checken, ik woon in Lelystad en je bent welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door DaWizza op 01-01-2024 14:56 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Ik heb mijn E7Q ontvangen, alleen bij de montage heb ik een ongelukje gehad.. ;(

Ik heb twee poten per ongeluk om laten vallen, met als gevolg dat de poten op de bedrading zijn gevallen. De bedrading is kapot.

Kan iemand mij gedetailleerd uitleggen hoe ik dit zelf kan repareren? Zo te zien, is het een 4 aderige kabel. Ik zie blauw, bruin en 2 dunne kabels (waarschijnlijk voor de hoogte aansturing). Kan ik de kabels strippen en welke materiaal kan ik ze weer aan elkaar krijgen? Ik heb zelf wel wat basis elektro kennis, ben even benieuwd hoe ik dit semi professioneel kan repareren.

Bij 1 poot is de bedrading duidelijk kapot, bij de andere poot zit er alleen een kleine deuk in de buitenhuls van de bedrading, hopelijk niet van binnen kapot, moet ik deze ook voor de zekerheid repareren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DivtmyE0yAv4YZIOZwL9HyaCjHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr16lUfBWwr7bwGs4BOwHKid.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hipkip90 op 05-01-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 15:27
@Yorro Gewoon fijn om die extra marge te hebben. Op werk zet ik 'm ook vrij laag. De E2Q leek perfect, omdat ie ook als eetkamer tafel zou fungeren (klein appartement). Nu moet ik haast wel voor de E7Q gaan, of accepteren dat mijn eettafel meer op een bureau lijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Laatst online: 12:18
evanraalte schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:48:
@Yorro Gewoon fijn om die extra marge te hebben. Op werk zet ik 'm ook vrij laag. De E2Q leek perfect, omdat ie ook als eetkamer tafel zou fungeren (klein appartement). Nu moet ik haast wel voor de E7Q gaan, of accepteren dat mijn eettafel meer op een bureau lijkt :p
Je kúnt natuurlijk ook met de zaag aan de gang en daarna met de soldeerbout, je moet ten slotte toch al klussen ivm het blad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DGH009
Zo, dat heeft even geduurd zeg. Vorig jaar oktober een verstelbaar bureau bij MultiRatio besteld, een E7Q onderstel met een bureaublad van 200cm x 100cm x 4cm van massief eiken hout. Door de diepte van 1 meter was het maatwerk en zou levering dus langer duren werd gezegd, 4 tot 5 weken. Dat werdt dus 3 maanden want gisteren was het eindelijk zo ver, het juiste blad werd geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fyICsqfBKEGXattdVUV7aTg10o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAFAIOjTR0UskIoFR5Ktj7Lg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5y1oB7y6SWosziwZoM7dWpgk6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqllmwSmSfBtAlQ94KGnuGYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAkNVt5LGzJLHNTXzpGipHQKIBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGnokarktjCQQzZ7o4ALtU6i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhyx0_r22fUlII2MVZX4teCsCq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8xLjXgLFaKTnAQETGyj3Zww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_klUjVhImC3U3yXswk9fuin3LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv5A4rH7th4VkPDk87QE1D0x.jpg?f=fotoalbum_large

Heel erg tevreden ermee! Na 2 uur sporten gisteravond nog bezig geweest om de kabelgoot te monteren en alles weg te werken zodat ik vandaag een goede werkplek heb.

Oh ja, de kleine flaptop is voor werk, de grote privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 12:21
Begreep van de Flexispot chat-medewerker dat een E7Q met bamboeblad van 200cm nog een maand of 2 kan duren. Die 200 cm is eigenlijk al iets kleiner dan ik wil - en ik heb eigenlijk geen tijd de komende twee maanden om zelf te klussen.

In de tussentijd ben ik dus aan het kijken naar alternatieven, kwam ik deze tegen: PRIMUS Schwerlasttisch. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 03-07 16:39
Giku schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:50:
Begreep van de Flexispot chat-medewerker dat een E7Q met bamboeblad van 200cm nog een maand of 2 kan duren. Die 200 cm is eigenlijk al iets kleiner dan ik wil - en ik heb eigenlijk geen tijd de komende twee maanden om zelf te klussen.

In de tussentijd ben ik dus aan het kijken naar alternatieven, kwam ik deze tegen: PRIMUS Schwerlasttisch. Iemand daar ervaringen mee?
Niet wat jij zoekt, maar ik heb 1 feb de combinatie 180x80 bamboeblad en E7 besteld, het blad kwam gisteren al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi12345
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 10:22
Volgens de Flexispot site en klantenservice is de minimale breedte voor het blad op een E7Q 1.40m. Ik wil graag voor dit frame gaan (wit, 4 poten + het blad wordt 1m diep dus stevig frame nodig), maar deze ruimte heb ik niet.

Weten jullie of een korter (bijv. 1.30 m. breed) blad toch past, wat is de echte minimale breedte van het blad voor de E7Q?

[ Voor 19% gewijzigd door hoi12345 op 08-03-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Laatst online: 03-07 16:39
Landon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:51:
Wellicht kan iemand mij op weg helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zou graag een elektrisch verstelbaar frame willen hebben met een geheugenfunctie voor mijn bureau. Mijn bureaublad heeft momenteel afmetingen van 200x100, en ik zou dit graag willen behouden bij het overstappen naar een elektrisch frame.

Mijn oog viel op de E7H Pro, echter heeft deze een maximale diepte van 80 in plaats van 100.

Op dit moment zijn er 3 monitoren bevestigd met behulp van een gasbeugel, en ik zou graag willen dat deze stabiel blijven wanneer het bureau omhoog staat.

Is dit mogelijk met dit model, of kan ik beter naar een ander model kijken?
Volgens hun Koopgids is geen enkel onderstel voor 100 cm diepe bureaus, zelfs de E7Q, maar volgens mij zijn hier genoeg mensen met een 100cm diep blad met een onderstel van Flexispot, dus zoek maar even terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGH009
AceAceAce schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Volgens hun Koopgids is geen enkel onderstel voor 100 cm diepe bureaus, zelfs de E7Q, maar volgens mij zijn hier genoeg mensen met een 100cm diep blad met een onderstel van Flexispot, dus zoek maar even terug.
Jup, ik heb 200x100x4 met een E7Q onderstel, nog steeds zeer tevreden ermee. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:45
Thanks, het wordt de E7Q!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevriez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 01:59
henkdevriez schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:50:
Tijdens het 8-jarig jubileum van flexispot een E7Q besteld zonder blad. Bij de lokale tafelbladenboer een eikenhouten blad van 4 cm dik gekocht. (180x100 waarvan 1 kant recht afgezaagd om op 180x80 uit te komen.) Behandeld met 2 componenten blanke lak voor vloeren en trappen, onderkant 3 lagen en bovenop 4 lagen. Tussen elke laag heb ik het blad opgeschuurd. Begonnen met korrel 80 daarna 120 en tussen de laatste lagen 180. Zeer tevreden met het resultaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het enige waar ik spijt van heb is de breedte. Nu ik hem heb staan denk ik dat ik toch liever 200 had of zelfs 220. Mocht iemand interesse hebben in dit blad (180x83 op het verste punt) stuur me gerust een PM.
Nog iemand interesse in een prachtig afgewerkt bureaublad van 4 cm massief eiken van 180x80 die hierboven staat afgebeeld? Plug and play voor de Flexispot E7Q. Ik heb inmiddels een blad van 2.20 en deze mag dus weg.

Edit; andere tweakert blij mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Ik heb inmiddels mijn stekkerdoos gevonden. Merk Bachmann, type Primo. Professioneel merk, aluminium behuizing, verschillende varianten mogelijk (ook met surge protection), eenvoudige montage onder tafelblad. Voor mij is het grote voordeel dat er een schroefklepje op zit waarmee je het netsnoer kan demonteren.

De surge protection is alleen wel 2x zo duur (120 euro). Is dit het waard? Overspanning komt misschien in de toekomst vaker voor met groter risico op een overbelast lichtnet. Zo'n stekkerdoos kan misschien wel een levenlang mee, maar mijn aangesloten hardware is slechts een Intel NUC, werk laptop, monitor en flexispot E7Q.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkLVnyulbZNx48v6EL_T76CB2IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrmCXrkMKhwtu2EzZ5fYIuur.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hipkip90 op 28-04-2024 06:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Hipkip90 schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:28:
Ik heb inmiddels mijn stekkerdoos gevonden. Merk Bachmann, type Primo. Professioneel merk, aluminium behuizing, verschillende varianten mogelijk (ook met surge protection), eenvoudige montage onder tafelblad. Voor mij is het grote voordeel dat er een schroefklepje op zit waarmee je het netsnoer kan demonteren.

De surge protection is alleen wel 2x zo duur (120 euro). Is dit het waard? Overspanning komt misschien in de toekomst vaker voor met groter risico op een overbelast lichtnet. Zo'n stekkerdoos kan misschien wel een levenlang mee, maar mijn aangesloten hardware is slechts een Intel NUC, werk laptop, monitor en flexispot E7Q.

[Afbeelding]
Ik ben na lang zoeken een jaar geleden ook overgestapt op Bachmann stekkerdozen, en dan vooral omdat ik geen kinderbeveiliging meer wilde hebben. Ik kreeg in sommige oude dozen de stekkers er alleen met veel geweld nog in.
En de modulaire opbouw maakt montage erg makkelijk en kwalitatief zitten ze erg netjes in elkaar. Maar ik heb de modellen zonder protection, in de meterkast, op zolder bij mijn servers en een lange 12-voudige onder mijn zit-sta bureau.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Autarky schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:58:
Hoe verhoud een kabelnet zich tov een kabelgoot?

Zoals ik het nu zie kies je OF een kabelnet OF een kabelgoot om je kabels weg te werken. Wat zijn echter de voor- en nadelen tussen deze twee?
Ik heb ervaring met beide. Mijn E7Q heeft een kabelnet. Het nadeel van een net is dat deze gaat doorhangen, als je er los adapters en een stekkerdoos in legt, dan gaat het gewicht hangen en komt het net verder naar beneden. Met als gevolg dat je er met je knieeen tegenaan kan komen. Oplossing is om een stekkerdoos en adapters vast te schroeven aan het blad en alleen losse kabels in het net.

Zelf vindt ik een kabelnet wel netter staan, omdat je hiermee wel alles kan verbergen uit het zicht, alleen vereist het wat kabelmanagement (zoals hierboven genoemd).

Hangt er ook een beetje vanaf waar je bureau staat, staat die bijv. in een open ruimte dan wil je liever niet tegen een kabelgoot aankijken vanaf de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westerveld14
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-06 14:02
Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk zit-sta bureau, maar hoe meer research ik doe, hoe moeilijker de keuze. Het bureau moet het volgende kunnen:
  • Stabiliteit: niet al te veel gewiebel wanneer je typt in sta-positie
  • Draagvermogen: er komen 2 monitors en 1 laptop op te staan
  • Formaat: 160 of 140 x 80
  • Gemak: ik ben onhandig dus wil niet te veel zelf hoeven klussen aan het ding
Ik twijfel tussen de volgende modellen:
  • Flexispot E7Pro
  • Flexispot E7Q (vooral vanwege stabiliteit)
  • Lineaflex MRC Pro
  • Autonomous SmartDesk Pro
Ik ben (na lang online-zoeken en doodgegooid te worden met marketing) vaak geneigd om iets te kopen wat veel te luxe is voor mijn wensen en gebruik. Ik wil dus niet onnodig te high-end te gaan voor mijn gebruik gebaseerd op mooie websites en kieskeurige gebruikers die je online tegenkomt (werk nu al 3 jaar aan een klein tafeltje op een harde houten stoel). Mijn concrete vragen: zijn bovenstaande modellen echt nodig voor mijn gebruik of volstaat een goedkoper bureau van pakweg 200 / 300 euro (zoals deze, of deze)? Hoe erg bewegen goedkope modellen als je staat, wat calls doet, en zo nu en dan wat typt? Disclaimer: Het mag best wat kosten, want ik hoop er m'n leven lang gebruik van te maken, dus wil waken voor goedkoop=duurkoop.

Dank alvast _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Tja, ik had dezelfde twijfels en lang naar de E7Q gekeken maar uiteindelijk toch voor de E7Pro gegaan en een klein jaar later nog geen spijt van. Op 1,21m staand werken gaat eigenlijk prima, zit een klein beetje beweging in als je er tegenaan duwt maar niet storend.

Heb op een 22mm Rubberwood blad van 165x80cm (zelf gemaakt) een 47” monitor van 21kg op een arm aan hangen en die is erg stabiel, wellicht juist ook door z’n hoge gewicht.

De 4 poots E7Q zal vast nog wat stabieler zijn maar vond hem te aanwezig, staat bij mij in de woonkamer, en de C-poot van de E7Pro heeft de poot mooi zitten waar het gewicht zit en stoort niet bij een smaller bureau. Kom bij het wegdraaien op mn stoel nooit tegen een poot aan.

Komt er denk ik op neer hoe gevoelig je bent voor beweging van je bureau, en dat kun je alleen zelf bepalen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
westerveld14 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:09:
Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk zit-sta bureau, maar hoe meer research ik doe, hoe moeilijker de keuze. Het bureau moet het volgende kunnen:
  • Stabiliteit: niet al te veel gewiebel wanneer je typt in sta-positie
  • Draagvermogen: er komen 2 monitors en 1 laptop op te staan
  • Formaat: 160 of 140 x 80
  • Gemak: ik ben onhandig dus wil niet te veel zelf hoeven klussen aan het ding
Ik twijfel tussen de volgende modellen:
  • Flexispot E7Pro
  • Flexispot E7Q (vooral vanwege stabiliteit)
  • Lineaflex MRC Pro
  • Autonomous SmartDesk Pro
Ik ben (na lang online-zoeken en doodgegooid te worden met marketing) vaak geneigd om iets te kopen wat veel te luxe is voor mijn wensen en gebruik. Ik wil dus niet onnodig te high-end te gaan voor mijn gebruik gebaseerd op mooie websites en kieskeurige gebruikers die je online tegenkomt (werk nu al 3 jaar aan een klein tafeltje op een harde houten stoel). Mijn concrete vragen: zijn bovenstaande modellen echt nodig voor mijn gebruik of volstaat een goedkoper bureau van pakweg 200 / 300 euro (zoals deze, of deze)? Hoe erg bewegen goedkope modellen als je staat, wat calls doet, en zo nu en dan wat typt? Disclaimer: Het mag best wat kosten, want ik hoop er m'n leven lang gebruik van te maken, dus wil waken voor goedkoop=duurkoop.

Dank alvast _/-\o_
De keuze moet je uiteindelijk natuurlijk zelf maken, maar ik heb hier ook een E7 Pro, daarop heb ik een monitorarm met 3 schermen gemonteerd (1 paal in het midden). Op stahoogte is het onderstel volgens de display op 118cm (bovenkant blad op ±122cm). In mijn ervaring is alles prima stabiel, ik heb echt niet het idee dat de boel überhaupt zichtbaar aan het wiebelen is bij het typen. Uiteraard is het wel wat aan het wiebelen te krijgen, maar dan moet ik er voor mijn gevoel toch echt aardig stevig tegenaan stoten.

Ik kan de E7 Pro dus zeker aanbevelen, hoewel ik zeker toegeef dat het een aardig prijzige aanschaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:55
Zie op de site nu dat er een E5Q staat voor erg aanlokkelijke prijs, is ietsjes kleiner en heeft maar 2 motoren tov de E7Q. Wel een stuk goedkoper.

Maar kan online niks vinden over de e5q, geen reddit post, hier niet. Noppes nada. Iemand informatie?

https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e5q-4-poots.html

Vroeg mij af met al het stunten van de prijzen wat flexispot doet. Wat is een goede prijs om de E7Q te scoren?
Heb max 900 budget, misschien kan ik wel een los blad halen buiten dat budget. Maar wordt dus krap met de huidige prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xylon
  • Laatst online: 27-04 18:59
Horatius schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 02:37:
Zie op de site nu dat er een E5Q staat voor erg aanlokkelijke prijs, is ietsjes kleiner en heeft maar 2 motoren tov de E7Q. Wel een stuk goedkoper.

Maar kan online niks vinden over de e5q, geen reddit post, hier niet. Noppes nada. Iemand informatie?

Vroeg mij af met al het stunten van de prijzen wat flexispot doet. Wat is een goede prijs om de E7Q te scoren?
Heb max 900 budget, misschien kan ik wel een los blad halen buiten dat budget. Maar wordt dus krap met de huidige prijs
De E5Q is basically de Europese naam voor de E7 Plus. Primaire verschil is volgens mij garantie en het controle paneel (geen kinderslot). Verder hetzelfde. Op reddit kun je onder E7 Plus iig een heleboel meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb afgelopen week 2 E5Q thuis geïnstalleerd met massief eik werkblad 4cm dik. Ik ben persoonlijk wel erg tevreden mee en het is stabiel wat voor mij erg belangrijk was met 2 schermen en pc erop.

Er zijn wel 2 minpuntjes vind ik.
De verbinding staaf kopstuk dat in de motor ingaat is van plastiek terwijl al de rest van erg stevig metaal is. Precies bewust omgedaan als zwakste punt.

Je benen kunnen tegen frame botsen of in de weg staan. Dat wist ik vooraf wel als nadeel. Ik hoop eraan te wennen na tijdje :P
Horatius schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 02:37:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlamerNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben aan het overwegen om een zit-sta bureau kopen van Flexispot. De keuze gaat nu tussen de E5Q (4 poten) of de E7 PRO (2 poten). Eventueel een E7Q als hier een goede aanbieding van komt.
De grootste twijfel zit hem in het onderstel waar je mogelijk met benen/knieën tegenaan zou kunnen komen.
Het onderstel-frame ziet er bij deze twee heel anders uit.
Heeft iemand een 4poot variant van Flexispot (maakt niet uit welke, het onderstel zal dezelfde vorm hebben) waar ik een keer mag proefzitten?
Het hoeft niet veel tijd te kosten, maar het is geen pakje boter dat je koopt, daarom fijn om het even te proberen.

Of misschien dat iemand voor mij even onder het bureau de maten zou willen opmeten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WyKtZToMK3YcQbc5tlsbnFiy-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tJOLMcrIFIL1GgwIeQOmxtoP.png?f=user_large
Dit aanzicht is van de E7Q, bij de E5Q zijn het enkele stangen ipv dubbele.
Ik zou graag willen weten:
  • maat A
  • maat B/C (ik neem aan dat B en C dezelfde afmeting hebben)
  • de hoogte van B/C
Dan kan ik eventueel thuis nameten of ik niet gek ga worden van stotende knieën (ik zit vaak met de knieën over elkaar).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:21
De kortingmaand bij Flexispot is gestart!

@FlamerNL
Ter info:
E7 Pro momenteel voor 349€
E7Q vanaf 21/8 aan 599€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlamerNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-12-2024
TheCeet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:50:
De kortingmaand bij Flexispot is gestart!

@FlamerNL
Ter info:
E7 Pro momenteel voor 349€
E7Q vanaf 21/8 aan 599€
Ooh dat is heel interessante informatie! Zeker van de E7Q. Staat die informatie ergens op de site of heb je inside info? Dankjewel in ieder geval.
Pagina: 1 2

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen