Dag Tweakers,
Afgelopen nacht hebben we noodweer gehad. Onzettend harde bliksem vlak boven ons huis.
Vanochtend kom ik beneden, wil TV aanzetten, doet niet.
* Mijn Ziggobox Horizonbox vertoond niets op het display
* Mijn LG TV heeft wel een rood standbye lampje, maar gaat niet aan.
Alle apparaten spanningloos gemaakt d.m.v. stekkers eruit halen.
Na een uur alles weer opgestart. Geen resultaat.
Mijn vragen:
Kan dit schade door blikseminslag zijn? Mijn Ziggo modem doet het wel nog namelijk, heb gewoon Wifi verbinding in huis.
Als dit schade door bliksem is, had dan de aardlekschakelaar er niet uit moeten klappen?
Alles deed het namelijk gewoon nog verder que elektronica in huis. Ik denk dan, als het blikseminslag is geweest dan had ik tijdelijk even zonder spanning in de woning moeten zitten?
Mijn PS4 stond heeeeeeeel toevallig niet aangesloten met de HDMI op de TV. Heb daarom mijn PS4 aan de TV gehangen nu, maar ook daar blijft de TV zwart scherm vertonen.
Iemand die mij kan vertellen wat er gebeurd is?
Afgelopen nacht hebben we noodweer gehad. Onzettend harde bliksem vlak boven ons huis.
Vanochtend kom ik beneden, wil TV aanzetten, doet niet.
* Mijn Ziggobox Horizonbox vertoond niets op het display
* Mijn LG TV heeft wel een rood standbye lampje, maar gaat niet aan.
Alle apparaten spanningloos gemaakt d.m.v. stekkers eruit halen.
Na een uur alles weer opgestart. Geen resultaat.
Mijn vragen:
Kan dit schade door blikseminslag zijn? Mijn Ziggo modem doet het wel nog namelijk, heb gewoon Wifi verbinding in huis.
Als dit schade door bliksem is, had dan de aardlekschakelaar er niet uit moeten klappen?
Alles deed het namelijk gewoon nog verder que elektronica in huis. Ik denk dan, als het blikseminslag is geweest dan had ik tijdelijk even zonder spanning in de woning moeten zitten?
Mijn PS4 stond heeeeeeeel toevallig niet aangesloten met de HDMI op de TV. Heb daarom mijn PS4 aan de TV gehangen nu, maar ook daar blijft de TV zwart scherm vertonen.
Iemand die mij kan vertellen wat er gebeurd is?