Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG TV & Ziggo Horizonbox kapot door blikseminslag?

Pagina: 1
Acties:

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13:29
Dag Tweakers,

Afgelopen nacht hebben we noodweer gehad. Onzettend harde bliksem vlak boven ons huis.

Vanochtend kom ik beneden, wil TV aanzetten, doet niet.

* Mijn Ziggobox Horizonbox vertoond niets op het display
* Mijn LG TV heeft wel een rood standbye lampje, maar gaat niet aan.

Alle apparaten spanningloos gemaakt d.m.v. stekkers eruit halen.

Na een uur alles weer opgestart. Geen resultaat.

Mijn vragen:

Kan dit schade door blikseminslag zijn? Mijn Ziggo modem doet het wel nog namelijk, heb gewoon Wifi verbinding in huis.

Als dit schade door bliksem is, had dan de aardlekschakelaar er niet uit moeten klappen?

Alles deed het namelijk gewoon nog verder que elektronica in huis. Ik denk dan, als het blikseminslag is geweest dan had ik tijdelijk even zonder spanning in de woning moeten zitten?

Mijn PS4 stond heeeeeeeel toevallig niet aangesloten met de HDMI op de TV. Heb daarom mijn PS4 aan de TV gehangen nu, maar ook daar blijft de TV zwart scherm vertonen.

Iemand die mij kan vertellen wat er gebeurd is?

• ArnoldSmiley
PROnline schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:57:
Niet toevallig netstoring op een enkele fase?
Kan je dit uitleggen? TV heeft wel spanning, maar gaat gewoon niet meer aan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
bonzz.netninja schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:51:
[...]

En zelfs daarmee heb je met echte blikseminslag geen garanties.

Bij bliksem adviseren ze niet voor niets om gewoon de stekkers eruit te halen van je apparaten (maar ik doe dat ook nooit)
I know, sliep alleen al

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hackus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:57:
@ArnoldSmiley TV ook getest op andere wandcontactdoos ?(stopcontact)
Nee, kwam wrachter dat de hele buurt inslagschade heeft.

Verzekering gebeld. Keert dagwaarde uit...100 euro. PS4 hoop ik dat ie het nog doet. Fingers crossed. Meevaller: Mijn pa attendeerde me op een Phillips 55"" 4K UHD...en maakte vervolgens een bijdrage over naar mijn rekening. Financiele schade valt dus te overzien 😁🙏
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True