Nee, Bitvavo gebruikt Bunq als bankrekening voor hun (fiat) assets.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:20:
BITVAVO is van de Bunq bank
Je fiat geld, ja. Maar je bitcoins staan niet bij een bank, die staan op de blockchain. Waarvan Bitvavo over de private keys beschikt. Maar dit is allemaal ongerelateerd. Het is namelijk niet dat dieven een kluis bij de bank hebben opengebroken, ze hebben jouw logingegevens gestolen en hebben zich als jou voorgedaan om vervolgens een geldopname te doen. Zoiets kan natuurlijk bij eender welke bank dan ook gebeuren.en die zouden mijn geld veilig moeten houden zou je denken.
Je hebt nog niet gereageerd op de vraag hoe je aan dat IP-adres komt. Heeft Bitvavo dat overhandigd? Heb je een geautomatiseerd mailtje gehad van Bitvavo dat er een login was vanaf dat ip?want blijkbaar is het een ziggo adres dat gewoon bekend is bij ziggo.
Hoe kom je tot de conclusie dat de persoon die de opname heeft gedaan, iemand anders is dan degene die in eerste instantie heeft ingelogd?Nadat ik gister op de ledger een overboeking naar mijn eigen wallet heb gedaan, zijn ze ingelogd op de bitavo site, hebben mijn e-mail adres veranderd en hebben daar een wachtwoord reset naar toe laten sturen volgens mij. De overige 35K die dus op de bitvavo exchange is dus simpelweg daarna door iemand anders van de bitavo exchange af gehaald.
Je geld stond op zich ook veilig, alleen ben je zelf onzorgvoldig met je gegevens geweest. Ik snap dat dit niet is wat je wil horen, maar het lijkt me handig om te stoppen met vingerwijzen naar Bitvavo want het is A. niet waar, en B. het helpt je zaak op geen enkele manier.Dacht ik dat dus mijn geld veilig stond.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.