Gehackt bitvavo crypto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39
DaCoTa schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:48:
[...]

Gewoon de QR code printen en ergens in de la stoppen? Je kan ze blijven scannen, ook op meerdere devices. Codes lopen synchroon, geen noodzaak voor cloud sync, wat toch weer een attack vector is. Ook ideaal als actieve backup voor codes van een partner.
Kan ook. Ruim voldoende opties.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarioK82
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2020
Beste,

Ik heb een probleem met het inloggen bij Bitvavo. Ik heb al enkele maanden niet meer naar mijn account gezien omdat ik weld geld had staan maar geen crypto in het bezit had. Ik wilde me dus weer inloggen met mijn smartphone om Bitcoin te kopen.
Zodra ik mijn e-mail en wachtwoord heb ingegeven krijg ik melding dat het apparaat niet geverifieerd is en er een e-mail wordt verzonden. Ik heb geen email ontvangen. Later heb ik met de laptop die zeker al geverifieerd is geprobeert. Met hetzelfde resultaat.
De e-mails staan niet bij spam. In het verleden is het ook altijd gewoon correct aangekomen.
Nu begin ik argwanend te worden dit te lezen.

Ik heb zeker geen extensie gedownload.

Maar dat ik geen email krijg doet me denken dat mijn e-mail adres verdanderd is.

Een f2a had ik nog niet in gebruik.
Ik heb het probleem verstuurd naar bitvavo. Maar die zullen morgen nog niet helpen vermoed ik?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39
Wij zijn hier geen Bitvavo helpdesk? Bel met Bitvavo is mijn advies.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drilling
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-04 18:12
Ik ben heel blij met het uitgebreide verhaal van het gehackte Bitvavo account. Beetje jammer dat zoveel mensen bij zoiets dan ‘eigen schuld, dikke bult’ als reactie geven. Dat voegt namelijk heel weinig toe behalve dat het vaak jezelf zo’n goed gevoel geeft ‘in control’ te zijn.
We doen allemaal ‘domme dingen’. En als het misgaat hebben we daar nooit bewust voor gekozen en is het gewoon heel erg pijnlijk.
Ik vind het heel dapper en goed dat iemand dit verhaal deelt want het doet een hoop lezers dubbelchecken of hun beveiliging ok is (voor zover je dat kan beoordelen).
Daarnaast MOET Bitvavo gewoon 2FA standaard aan hebben! (Wat nu trouwens de vage term ‘gebruik biometrie’ heeft). Met 2FA voorkom je namelijk dit soort ellende. En kom op zeg... Er gaan grote bedragen in om maar 2FA is een keuze? Dat vind ik persoonlijk een veel zwaardere nalatigheid van een groot en betrouwbaar claimend bedrijf in een fraudegevoelige sector dan een huisvrouw die met een simpele truc 35k gejat wordt van haar crypto account.
Het doet mij in ieder geval sterk twijfelen of ik wel tot dit soort bedragen wil hebben staan op mijn Bitvavo account.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:15
Drilling schreef op maandag 10 mei 2021 @ 02:47:
Ik ben heel blij met het uitgebreide verhaal van het gehackte Bitvavo account. Beetje jammer dat zoveel mensen bij zoiets dan ‘eigen schuld, dikke bult’ als reactie geven. Dat voegt namelijk heel weinig toe behalve dat het vaak jezelf zo’n goed gevoel geeft ‘in control’ te zijn.
We doen allemaal ‘domme dingen’. En als het misgaat hebben we daar nooit bewust voor gekozen en is het gewoon heel erg pijnlijk.
Ik vind het heel dapper en goed dat iemand dit verhaal deelt want het doet een hoop lezers dubbelchecken of hun beveiliging ok is (voor zover je dat kan beoordelen).
Daarnaast MOET Bitvavo gewoon 2FA standaard aan hebben! (Wat nu trouwens de vage term ‘gebruik biometrie’ heeft). Met 2FA voorkom je namelijk dit soort ellende. En kom op zeg... Er gaan grote bedragen in om maar 2FA is een keuze? Dat vind ik persoonlijk een veel zwaardere nalatigheid van een groot en betrouwbaar claimend bedrijf in een fraudegevoelige sector dan een huisvrouw die met een simpele truc 35k gejat wordt van haar crypto account.
Het doet mij in ieder geval sterk twijfelen of ik wel tot dit soort bedragen wil hebben staan op mijn Bitvavo account.
En je hebt je speciaal (midden in de nacht) bij Tweakers geregistreerd om in een topic van een jaar oud dit te melden….

Waarom? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Drilling schreef op maandag 10 mei 2021 @ 02:47:
Geen idee waarom je daar weken later mee komt, maar het lijkt erop dat je sowieso alleen leest wat je wil lezen. Ik zie een heleboel serieuze, behulpzame antwoorden.

Ook dat de leverancier te wijten is door geen goede klantbeveiliging te regelen is al uitvoerig besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drilling
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-04 18:12
Wacht... sorry, ik begin de format van Tweakers nu iets beter te begrijpen...
Laat ik een vraag stellen:
Is ‘biometrie’ zoals ze het nu noemen dan de 2FA vervanger? Want ik zie verder geen 2FA mogelijkheid. En bij het overschrijven naar mijn rekening kan ik mij ook geen 2FA maatregel herinneren.

[ Voor 108% gewijzigd door Drilling op 11-05-2021 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart123x
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Nieuw in de cryptowereld een verleden week een account geopend bij Bitvavo .

** Je bent hiervoor niet in het juiste topic, kijk even in bijv. het [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20. **

[ Voor 50% gewijzigd door Taro op 06-11-2021 17:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste