Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 17:24
Voor zover ik weet zijn er nog geen leasers die hun auto in ontvangst hebben genomen. 24 Sep ben ik aan de beurt volgens de LM. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

BlacKstaR- schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:07:
[...]

Voor zover ik weet zijn er nog geen leasers die hun auto in ontvangst hebben genomen. 24 Sep ben ik aan de beurt volgens de LM. Ik ben benieuwd.
Las in een Facebook groep dat er al een aantal via hun lease maatschappij gekregen hebben, heb er nog geen van leaseplan gezien

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:10
Vandaag bij Bluekens Roosendaal naast de eerder gemelde P2 nu ook een Magnesium broertje gezien. Ik kon niet stoppen maar leek een non PP 20” te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Beetje verontrustende berichten op Facebook..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xC4lySKf4ps7AXs52urYP7XWl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGYEaVX8ZRMrq4M04mhtguG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzrQxBkWWvWIKQ_c4-7CgyOOrD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuQSnzuUHtbCc5qMnMjX6jpt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Ik hoop voor alle p2 leaserijders dat dit Facebook kwaliteit informatie is. En mocht het kloppen hopelijk snel opgelost. Anders kan het nog aardig wat bijtelling gaan kosten 😨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 18:19
Dit is meer een aanloopprobleem dan iets waar de mensen wiens auto in december gepland staat last van gaan hebben, lijkt me. Als het allemaal waar is laat het wel weer zien dat het aan de productiekant allemaal aardig snor zit, maar dat men aan de service-kant te laat uit de startblokken is vertrokken. Laten we nog even geduld hebben en kijken waar het naartoe gaat. Volgens Alphabet zou ik in de eerste of tweede week van september iets te horen krijgen, dus daar hou ik me nog even aan vast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
ach-jee schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:38:
Dit is meer een aanloopprobleem dan iets waar de mensen wiens auto in december gepland staat last van gaan hebben, lijkt me. Als het allemaal waar is laat het wel weer zien dat het aan de productiekant allemaal aardig snor zit, maar dat men aan de service-kant te laat uit de startblokken is vertrokken. Laten we nog even geduld hebben en kijken waar het naartoe gaat. Volgens Alphabet zou ik in de eerste of tweede week van september iets te horen krijgen, dus daar hou ik me nog even aan vast :)
Dan hebben ze nog vier kansen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ummmm, na de opmerkelijke vraag van mij́n LM of ik akkoord ging met een ander interieur en de verzekering dat levering in oktober plaats zou vinden zie ik in de Polestar app nu toch echt januari staan }:|

@Aghanim hieronder; een indicatie van november zou ik nog niet zorgelijk vinden, als het een weekje later in december is heb je hem nog steeds dit jaar met de huidige regels.
Maar ik heb nu makkelijk praten.....

[ Voor 35% gewijzigd door Fladder80 op 07-09-2020 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de glijdende schaal van het uitstellen van aflevering indicaties toch lastig begin te vinden. Het maakt mij niet zoveel uit of ik een week eerder of later kan rijden, maar ik zou uiterlijk deze week iets moeten horen volgens Alphabet om de leverdatum van 8 oktober te behalen.

Aangezien mijn auto nog op de boot staat ga ik deze week natuurlijk niet een aflever afspraak kunnen inplannen. Zeker niet omdat andere lease auto's al een tijd op de kade staan en ook nog niet ingepland zijn.

Er is echter 0 indicatie of het begin oktober, eind oktober of misschien wel ergens in november zal worden. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat mijn bestelling in 2021 uitgeleverd wordt, maar ik zou me als leaserijder met een indicatie van november 2020 toch serieus zorgen beginnen te maken. Misschien is dat volledig onterecht? of is de capaciteit qua uitlevering te beperkt om de vertragingen weer in te lopen? Wie zal het zeggen...

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 07-09-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnosnl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12-2020
Heeft iemand dit al via PS en / of een LM bevestigd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Goedemorgen,
Het is nu begin september, had eigenlijk al wel ergens een persbericht verwacht van Volvo dat de eerste P8 Recharge van de band was gerold. Heeft iemand anders iets gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33
Recharge365 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:00:
Goedemorgen,
Het is nu begin september, had eigenlijk al wel ergens een persbericht verwacht van Volvo dat de eerste P8 Recharge van de band was gerold. Heeft iemand anders iets gezien?
Ik hoorde van mijn dealer dat de eerste vorige week van de band gerold is. Helaas nergens iets van voorbij gekomen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

vinnosnl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:52:
[...]

Heeft iemand dit al via PS en / of een LM bevestigd gekregen?
Niets van leaseplan
P2 Details pagina geeft aan September
Handover Dealer heeft de auto nog niet binnen, maar zag 10 dagen geleden wel dat het klaar om getransporteerd te worden naar de dealer. Nog niet binnen, heb nog contact gehad afgelopen zaterdag met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Hoi allen, welke range VIN nummers worden op het moment ongeveer uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:14
Àflevering staat hier gepland voor vrijdag. Maar geen kenteken dus kan de betaling niet doen.
Kastje / muur verhaal tussen Polestar en de dealer. Ga het meemaken maar ben er bang voor dat het niet doorgaat zoals het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
P2 - Snow schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:09:
Ik zit tussen de 2200 - 2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-07 14:05
2800, volgende week

[ Voor 3% gewijzigd door michr op 08-09-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Laatst online: 20-09-2021
Dankjewel voor de reacties. Dan mag ik gaan hopen voor de kerst met VIN van 8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 19:26
P2 - Snow schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:37:
Dankjewel voor de reacties. Dan mag ik gaan hopen voor de kerst met VIN van 8000.
12000 hier staat momenteel voor eind november (week 48), moet lukken dan zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:51
204x vorige week dinsdag

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 09:26
dnns85 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:20:
[...]

12000 hier staat momenteel voor eind november (week 48), moet lukken dan zou je zeggen.
Da's interessant, ik heb met een VIN achterin de 11000 December staan. Is een leaseauto in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Shorteh schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:13:
[...]

Da's interessant, ik heb met een VIN achterin de 11000 December staan. Is een leaseauto in dit geval.
Die van mij ook, Polestar Leasing (ALD). Week 48 is gecommuniceerd vanuit LM per mail, in account staat december. Heb VIN nu een week ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het gaat vooral interessant zijn of de uitlevering na het lossen in Zeebrugge voldoende snel zal gaan. Om onverklaarbare redenen staan er een heleboel leaseauto's al meer dan een maand stof te happen in België. Daar komen bijna wekelijks nieuwe ladingen bij.

Dus de voorraad stapelt zich op terwijl het onduidelijk is wanneer er uitgeleverd kan gaan worden en in hoeverre er voldoende capaciteit is om dat ook snel te realiseren.

Ik tel voor mezelf in elk geval alle weken dat de auto's nu al stilstaan bij mijn eigen leverdatum op. Tot nu toe gaat het hele proces erg matig, dus aannemen dat het op korte termijn ineens wel naar verwachting zal lopen vind ik wat naïef.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Morgen D-day .... euh P2-day :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Vanmorgen reactie vanuit Volvo dealer betreffende mijn in februari 2020 bestelde XC40 P8:

De productie is vorige week op gang gekomen en vanaf volgende week gaan de klant verkochte auto's in productie.

Aflevering verwacht per half november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertPL
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik heb helaas geen VIN nummer kunnen achterhalen, ik heb wel een ordernummer 110065xx.
Zijn er mensen die in deze reeks reeds een aflevering (gepland) hebben. Besteld via ALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
RobertPL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:34:
Ik heb helaas geen VIN nummer kunnen achterhalen, ik heb wel een ordernummer 110065xx.
Zijn er mensen die in deze reeks reeds een aflevering (gepland) hebben. Besteld via ALD.
Mijn order is 110070xx en via ALD (in BE) en morgen aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertPL
  • Laatst online: 26-10-2020
Opvallend. Jullie zitten wat duidelijk dichter bij de haven :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 13:01
Zaterdag de 26e ontvang ik mijn Polestar 2. Order 439x! (Nederland)
Kon ook twee dagen eerder, maar had natuurlijk al een afspraak staan die ik niet kon afzeggen :/

[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 09-09-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 08:23
dnns85 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:14:
[...]

Die van mij ook, Polestar Leasing (ALD). Week 48 is gecommuniceerd vanuit LM per mail, in account staat december. Heb VIN nu een week ongeveer.
Hoe heb je je VIN bij ALD losgekregen?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
  • Nu online
wiljums schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:15:
[...]

Lokale dealers bellen.... zo kwam ik achter mijn aflever dealer die meer info kon delen. niet via ALD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07 11:00
Zojuist contact gehad met PS support en ook eindelijk een VIN kunnen achterhalen. Is er nog een mogelijkheid om op basis van VIN te achterhalen waar mijn P2 zich bevindt? Op de vessel finder kan ik namelijk niet meer op cargo_id zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Pasman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:50:
Zojuist contact gehad met PS support en ook eindelijk een VIN kunnen achterhalen. Is er nog een mogelijkheid om op basis van VIN te achterhalen waar mijn P2 zich bevindt? Op de vessel finder kan ik namelijk niet meer op cargo_id zoeken
"Is er nog een mogelijkheid om op basis van VIN te achterhalen waar mijn P2 zich bevindt"
Nee, die is er niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinoL
  • Laatst online: 28-03-2024
Gisteren bericht gekregen van Polestar dat mijn P2 (via Leaseplan) in oktober geleverd wordt.
Vandaag mailtjes ontvangen met daarin VIN en de bevestiging dat hij thuis wordt afgeleverd.
-----------------------------
Beste T.

De dag waarop uw Polestar 2 wordt overgedragen, komt snel dichterbij.

De auto krijgt een servicebeurt. Hij wordt klaargemaakt. En geïnspecteerd. Nadat de laatste puntjes op de i zijn gezet, is het tijd voor de overdracht van uw Polestar 2.
-------------

Ik kan alleen nog geen slot aangeven.

Het komt steeds dichter bij ;-)

Mijn ordernummer is: 11006441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
TinoL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:57:
Gisteren bericht gekregen van Polestar dat mijn P2 (via Leaseplan) in oktober geleverd wordt.
Vandaag mailtjes ontvangen met daarin VIN en de bevestiging dat hij thuis wordt afgeleverd.
-------------

Gefeliciteerd! Kan je aangeven wat ongeveer je ordernummer is?

Gisteren zijn er overigens weer 14 op naam gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuzuqsZWgR5ftWahbtTbaGaErts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxchUGmnz1vmN05lxRNfpn8d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 07:58

LSH

Volgende week vrijdag is het zover. Ordernr 43xx. Moon.pp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
LSH schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:22:
Volgende week vrijdag is het zover. Ordernr 43xx. Moon.pp :)
Congrats! Koop of lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 07:58

LSH

Koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Beste T.

De auto krijgt een servicebeurt. Hij wordt klaargemaakt. En geïnspecteerd. Nadat de laatste puntjes op de i zijn gezet, is het tijd voor de overdracht van uw Polestar 2.
-------------

Heb je helemaal naar beneden gescrolled? Ik ontdekte bij min of meer bij toeval helemaal onderaan de pagina dat daar 2 mogelijke datum/tijdstippen werden getoond om te selecteren

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
Anoniem: 160587 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:55:
[...]

"Is er nog een mogelijkheid om op basis van VIN te achterhalen waar mijn P2 zich bevindt"
Nee, die is er niet meer.
Toevallig heb ik uit een google doc (https://docs.google.com/s...2OwPytnDSAligmYw/htmlview) nog een schip weten te vissen waar hij op staat; Themis. Als ik deze in de vessel finder gooi, zie ik dat hij als bestemming Le Havre heeft en geen Zeebrugge. Gaat hij hier later nog naar door, of worden er ook wagens gelost in Le Havre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ja die vaart door, was hiervoor in Bristol. 14 september in Zeebrugge. Ook de Polestars voor Duitsland worden in Zeebrugge gelost omdat men daar laadmogelijkheden heeft voor grote aantallen elektrische auto’s. Als het goed is staat de mijne er ook op (81xx)

Besteld op 29 augustus, koop, Thunder, Charcoal, 19”, trekhaak. Ik had blijkbaar het geluk dat iemand anders deze geannuleerd had. Planning staat op oktober.

[ Voor 28% gewijzigd door guido66 op 09-09-2020 15:18 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
wiljums schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:15:
[...]

Stond ineens in m'n Polestar account. Overigens is het private lease van Polestar, maar dat wordt (slecht) geregeld door ALD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Beste T.

-------------

Hmm, dat klinkt als 1 van de eerste Leaseplan bestellingen (ik vermoed dat deze auto al sinds juli in Zeebrugge staat) gezien het ordernummer. Dan is levering oktober geen goed voorteken voor de auto's op de Themis die 15-9 arriveren en uitlevering gepland op begin oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
Aghanim schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:58:
[...]

Hmm, dat klinkt als 1 van de eerste Leaseplan bestellingen (ik vermoed dat deze auto al sinds juli in Zeebrugge staat) gezien het ordernummer. Dan is levering oktober geen goed voorteken voor de auto's op de Themis die 15-9 arriveren en uitlevering gepland op begin oktober.
Wie weet, wellicht zijn het alleen opstart problemen en wanneer het eenmaal op gang is kunnen ze wel snel leveren. Anders gaat het inderdaad nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik merk dat ik toch wel wat vast begin te lopen in mijn gedachten. Het is voor mij een hele irritante situatie vanwege de onvoorspelbaarheid over de status en verwachting die nu al maanden lang door gaat. Als ik nu weet dat oktober ook niet meer haalbaar is dan ga ik annuleren en over op een ander plan (Tesla of poolauto oprijden). Maar je wilt niet 3 weken voor levering annuleren natuurlijk :+ Niemand kan echter iets aangeven, al staan de indicaties niet gunstig in mijn geval.

Nu klinkt het ongetwijfeld heel negatief en ongeduldig. Voor mij is het wel zo dat ik in 2019 bestelde met leverindicatie juni. Dat is steeds een beetje opgeschoven en iedere keer opnieuw teleurstelling en uitstel van privé beslissingen (aankoop tweede auto/mobiliteitsbudget etc.). Daar ben ik wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Had ik al eerder geweten dat het september of later zou worden dan had ik de P2 niet besteld namelijk. Dan was de focus op rijden in juni/juli geweest. Het was sowieso mijn 2e keus na de XC40 P8, die ik niet heb besteld omdat die pas in Q4 geleverd zou worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Nap
  • Laatst online: 02-11-2020
[...]

De mijne staat (ook) al sinds 28 juli in Zeebrugge en afleveren staat in de portal nog steeds op oktober, medewerker helpdesk wist wel te melden dat hij waarschijnlijk deze week op transport gaat naar Nederland, maar dat is niet (meer) na te gaan. De dealer/afleverspecialist is bekend maar die weet verder ook niets....

Hoop dat ik hem voor mijn vakantie (22/9) heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Nap
Aghanim schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:13:
Het gaat vooral interessant zijn of de uitlevering na het lossen in Zeebrugge voldoende snel zal gaan. Om onverklaarbare redenen staan er een heleboel leaseauto's al meer dan een maand stof te happen in België. Daar komen bijna wekelijks nieuwe ladingen bij.

Dus de voorraad stapelt zich op terwijl het onduidelijk is wanneer er uitgeleverd kan gaan worden en in hoeverre er voldoende capaciteit is om dat ook snel te realiseren.

Ik tel voor mezelf in elk geval alle weken dat de auto's nu al stilstaan bij mijn eigen leverdatum op. Tot nu toe gaat het hele proces erg matig, dus aannemen dat het op korte termijn ineens wel naar verwachting zal lopen vind ik wat naïef.
Ik heb als reden gehoord dat de auto een software update moet hebben die (nog) niet over the air gedaan kan worden. De servicemensen die dit moesten doen zijn te laat ingevlogen en daardoor is er een flinke achterstand. Die zou komende weken minder moeten gaan worden, maar er is niemand die het echt weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Nap
Beste T.

-------------

Ze gaan dus niet chronologisch op ordernummer, mijne is 11005065 en nog steeds staat aflevering op oktober en wist helpdeskmedewerker dat hij waarschijnlijk rond 23 september overgedragen zal worden, maar ik weet nog niets en om het proces niet te frustreren heb ik alvast de hele auto betaald, je krijgt toch hooguit negatieve rente van de bank.....
:*) :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rahza92
  • Laatst online: 10-08-2022
Aghanim schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:36:
Ik merk dat ik toch wel wat vast begin te lopen in mijn gedachten. Het is voor mij een hele irritante situatie vanwege de onvoorspelbaarheid over de status en verwachting die nu al maanden lang door gaat. Als ik nu weet dat oktober ook niet meer haalbaar is dan ga ik annuleren en over op een ander plan (Tesla of poolauto oprijden). Maar je wilt niet 3 weken voor levering annuleren natuurlijk :+ Niemand kan echter iets aangeven, al staan de indicaties niet gunstig in mijn geval.

Nu klinkt het ongetwijfeld heel negatief en ongeduldig. Voor mij is het wel zo dat ik in 2019 bestelde met leverindicatie juni. Dat is steeds een beetje opgeschoven en iedere keer opnieuw teleurstelling en uitstel van privé beslissingen (aankoop tweede auto/mobiliteitsbudget etc.). Daar ben ik wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Had ik al eerder geweten dat het september of later zou worden dan had ik de P2 niet besteld namelijk. Dan was de focus op rijden in juni/juli geweest. Het was sowieso mijn 2e keus na de XC40 P8, die ik niet heb besteld omdat die pas in Q4 geleverd zou worden :+
Heel herkenbaar. Het gebrek aan communicatie is echt vervelend. En het ge-kastje-naar-de-muur tussen Polestar en LM helpt ook niet. Ik heb mij nu maar voorgenomen om een stapje terug te nemen. Beter voor mijn gemoedsrust en sneller gaat het toch niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Nap
michr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:24:
[...]

Bij mij hetzelfde, ook Scholten Arnhem, kreeg deze week bericht dat ik 'm de 17e thuisgeleverd krijg. VIN 2882, maar dat zegt volgens mij niet zoveel aangezien hogere VIN's al uitgeleverd zijn.
Ik heb nog steeds geen bericht, misschien morgen? Kwam dat bericht op een bepaalde dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Rahza92 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:55:
[...]

Heel herkenbaar. Het gebrek aan communicatie is echt vervelend. En het ge-kastje-naar-de-muur tussen Polestar en LM helpt ook niet. Ik heb mij nu maar voorgenomen om een stapje terug te nemen. Beter voor mijn gemoedsrust en sneller gaat het toch niet. ;)
Dat herken ik ook. En laten we eerlijk zijn, we zitten er hier ook wel heel erg bovenop.

Ik word zelf ook niet veel wijzer. Ik voel de druk van de bijtellingswijziging in 2021. Deze week met de LM contact gehad of zij een VIN voor me hadden. Kreeg terug dat ze nog niets over de bestelde Polestar hadden ontvangen. Toen ik vroeg of ze een ordernummer tijdens de bevestiging hadden ontvangen, kreeg ik door dat ze dat niet ontvangen hebben. Ik kreeg te horen dat ik op mijn zakelijke mailadres een Polestar ID kan aanmaken om dit soort gegevens in te zien. Als ik dat check staat er dat er momenteel geen order is... Daar word ik wel onrustig van.
Polestar gebeld en die laten helemaal niets los omdat ik geen eigenaar ben, dus ik heb nu mijn LM gevraagd om te checken of de order überhaupt wel goed doorgekomen is. De bestelling is 3 juli gedaan en via de LM hoor ik in eerste instantie week 48 als verwachte leverdatum. Ik zou verwachten dat er dan wel een bevestiging moet zijn en wellicht ook een VIN. Hoe lang duurt transport tussen fabriek in China en aankomst in België?

Als ik maar weet dat de order goed aangekomen is, stap ik er tussenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
Dit bericht doet me toch wel een beetje goed na alleen maar stilte vanuit LP plus verontrustende berichten op FB over gedoe met contracten tussen LMs en PS. Iedere kruimel info voelt als een footlong sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 10:08
Henk Nap schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:52:
[...]
Ik heb als reden gehoord dat de auto een software update moet hebben die (nog) niet over the air gedaan kan worden. De servicemensen die dit moesten doen zijn te laat ingevlogen en daardoor is er een flinke achterstand. Die zou komende weken minder moeten gaan worden, maar er is niemand die het echt weet.....
Het zal wachten zijn op die softwareupdate. Die zal er niet 1-2-3 zijn en zolang / als het niet OTA kan.... Polestar wil niet al die auto's weer terug moeten roepen of laten stranden met bijvoorbeeld het 12V probleem. Ze zullen er heel zeker van willen zijn dat dat wat ze uitleveren goed is - dus daarmee wordt het wachten beloond.

Het best knap wat ze voor elkaar hebben gekregen als we vergelijken hoe het gaat met de ID3 - alleen de communicatie is belachelijk - daar zijn we het gelukkig allemaal over eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVHL15
  • Laatst online: 02-05-2021
JoeMusashi schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:02:
...
Hoe lang duurt transport tussen fabriek in China en aankomst in België?
...
De Thermopylae is op 19/07 vertrokken in Shangai en op 26/08 toegekomen in Zeebrugge (met tussenstopje in Bristol )... dus reken maar een vijftal weken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afrokwijt
Aghanim schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:36:

Ik snap dit volledig en heb hetzelfde gevoel. Het is een tikkeltje ongeduld, dat weet ik, maar ook wel deels terecht. Helemaal geen info kunnen krijgen (in 8 maanden 3 keer een berichtje gestuurd naar LP of ze iets weten, maar nope). Ik heb zelf nooit contact opgenomen met Polestar, maar lees hier mee en op FB, ik zie vaak terugkomen dat de partijen vooral naar elkaar wijzen. Geen transparantie en kastje-naar-de-muur zijn altijd vervelende dingen die zorgen voor ongenoegen en ongeduld.

Hou vol @Aghanim. We zijn er bijna, de laatste loodjes zijn het zwaarst. Vooral omdat we niet weten hoeveel loodjes het nog zijn.

Ik zag de testauto van de space in Ehv vandaag weer rijden en keek ‘m helemaal na. So close, yet so far away.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MMookhoek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:28:
Vanmorgen reactie vanuit Volvo dealer betreffende mijn in februari 2020 bestelde XC40 P8:

De productie is vorige week op gang gekomen en vanaf volgende week gaan de klant verkochte auto's in productie.

Aflevering verwacht per half november.
Ik heb dezelfde verwachting gezien in de planner; week 2 van november! Welke samenstelling g krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Laatst online: 03-07 09:48
_--[]--__ schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:34:
Plotseling een belletje dat de auto vrijdag wordt geleverd terwijl Polestar eerst zei dat het eind september zou worden. d:)b Vanuit Polestar volgens de dealer helaas nog geen duidelijkheid over de SCM 3 certificering en dat moet volgens de verzekering wel binnen 2 weken geregeld zijn (nu dus zelf maar voor de keylessprotector oplossing gegaan). Volvo insurance eist geen SCM3 maar die zijn 2x zo duur :N
Kijk naar Univé, statement van Univé:
De situatie omtrent toekenning van alarmklasse SCM 3 voor de Polestar 2 is ons bekend. Vooralsnog is het standaard ingebouwde alarm voldoende om te voldoen aan de alarmklasse SCM 3 voor de Polestar 2 met een catalogusprijs tot € 85.000,- (incl. BTW). Een aanpassing in de sleutel (protected Keyless) is dan vooralsnog ook niet nodig. Indien er meer duidelijk wordt over de toekenning en Univé hierop zijn standpunt wijzigt, zullen wij onze relaties actief benaderen en voor de aanpassing ook een redelijke termijn stellen.
En ze zijn voor mij vrij voordelig ook!

Sinds wanneer heb jij een kenteken? En in welke regio zit je? Ik heb vandaag een kenteken gekregen en mijn auto wordt vrijdag bij Mobility Center Rotterdam afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Arie van Dijk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:21:
[...]

Het zal wachten zijn op die softwareupdate. Die zal er niet 1-2-3 zijn en zolang / als het niet OTA kan.... Polestar wil niet al die auto's weer terug moeten roepen of laten stranden met bijvoorbeeld het 12V probleem. Ze zullen er heel zeker van willen zijn dat dat wat ze uitleveren goed is - dus daarmee wordt het wachten beloond.

Het best knap wat ze voor elkaar hebben gekregen als we vergelijken hoe het gaat met de ID3 - alleen de communicatie is belachelijk - daar zijn we het gelukkig allemaal over eens. :P
Tot nu toe hebben ze een aantal auto’s uitgeleverd met bugs en staan er tientallen en misschien wel honderd en aan een kade in België. Wat is daar precies knap aan? Volkswagen heeft uiteindelijk duizenden ID3’s in Duitse weilanden gehad, ook door een software issue. Die stonden daar maanden en werd schenden van gesproken, sommige P2’s staan er sinds half juli... vind het zelf dan nog niet onwijs knap ofzo ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMookhoek
JohnDoe77 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb dezelfde verwachting gezien in de planner; week 2 van november! Welke samenstelling g krijg je?
Mijn configuratie:

Volvo XC40 P8
Onyx black
19" standaard velgen
Arienne leder
Audio & park assist met fisheye view
Extra getint glas achterportieren en achterruit
Warmtepomp
Trekhaak 13 polig semi elektrisch

Wat heb jij voor samenstelling besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinoL
  • Laatst online: 28-03-2024
[...]

Ik heb hem besteld voordat Leaseplan in Nederland prijzen bekend had gemaakt. Dus waarschijnlijk wel een van de eerste. :)

Onderaan de details pagina van de order staat nu:

Kies een tijdslot
Wij wachten op een voorstel van je Handover Specialist om een afspraak te kunnen maken. Dit voorstel zal slechts enkele weken voor de aflevering van je auto naar je worden verstuurd. Je wordt per e-mail op de hoogte gesteld wanneer er data en tijdstippen beschikbaar zijn.

Ik kan dus nog niets aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:29
GuiltyNL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:38:
[...]

Kijk naar Univé, statement van Univé:

[...]

En ze zijn voor mij vrij voordelig ook!

Sinds wanneer heb jij een kenteken? En in welke regio zit je? Ik heb vandaag een kenteken gekregen en mijn auto wordt vrijdag bij Mobility Center Rotterdam afgeleverd.
Ik heb maandag contact gehad met Univé en die gaven me toen twee weken de tijd om een SCM3 certificaat te regelen. Heb de Volvo dealer dus gevraagd een keylessprotector te regelen, de auto is te duur om te riskeren dat de verzekering niet uitkeert bij diefstal. Blijkbaar is intussen het standpunt van Univé gewijzigd. Ik zal kijken of ik de kosten bij polestar kan declareren als ze zelf uiteindelijk met een oplossing komen. Ik zit in regio Groningen. Nog twee nachtjes slapen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MMookhoek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:40:
[...]

Mijn configuratie:

Volvo XC40 P8
Onyx black
19" standaard velgen
Arienne leder
Warmtepomp

Mooi ook zwart!

Mijn configuratie:

Volvo XC40 P8
Thunder Grey
20" velgen
Lounge pakket
Lightning pakket
Versatility line
Alarm klasse 3
Warmtepomp
Draadloze telefoonlader

Nog twee maanden.... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
pjevdbrink schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:05:
Ik heb bij Alphabet een Snow P2 gemeld staan met aflevering op 11 september, maar ik heb nog geen enkel bericht van niemand weten te achterhalen waar ik hem dan kan ophalen.

De Polestar (Snow, 19 inch en trekhaak) is in maart besteld.

Als ik Alphabet spreek zeggen ze dat Polestar contact met me gaat opnemen en als ik Polestar bel weten ze niks en zeggen ze dat de dealer voor aflevering contact met me gaat opnemen.

Hoe weet iedereen al een V nummer of zoiets, want daar kan ik nergens iets over vinden.
Wie heeft er al een Polestar via Alphabet geleverd gekregen?

Paul
Even verhuisd van topic. Mijn Alphabet P2 staat in het Alphabet portaal nog steeds op een verwachte leverdatum van 28 augustus, maar hij staat dus ook nog niet voor de deur :) Ik heb nog geen dealers gebeld en Polestar ook niet, dus mogelijk staat die van mij ook al ergens te wachten tot Polestar en de leasemaatschappijen uitgesteggeld zijn. Ik denk dat @Johnbeer gelijkt heeft en het wachten is op een software update. Het Polestar portaal werkt bij mij overigens ook nog steeds niet, dus geen idee wat het VIN is.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-07 08:53
Een software update zou kunnen, maar waarom komen er dan wel steeds meer andere P2's op de weg. Lijkt me niet dat alleen lease P2's een update krijgen.

Communicatie is gewoon erg jammer en laat zowel voor de LM's als Polestar geen goede indruk achter.

Blijft afwachten denk ik. Mijn leverdatum van 14-9 komt ook steeds dichterbij

• ach-jee
BartWNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:28:
Een software update zou kunnen, maar waarom komen er dan wel steeds meer andere P2's op de weg. Lijkt me niet dat alleen lease P2's een update krijgen.

Communicatie is gewoon erg jammer en laat zowel voor de LM's als Polestar geen goede indruk achter.

Heb jij een leverdatum gekregen vanuit Polestar Bart? Of is dit de Alphabet inschatting?

• BartWNL
ach-jee schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:50:
[...]

Heb jij een leverdatum gekregen vanuit Polestar Bart? Of is dit de Alphabet inschatting?
Nee ook Alphabet inschatting inderdaad

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:47:
[...]

Mooi ook zwart!

Mijn configuratie:

Volvo XC40 P8
Thunder Grey
20" velgen
Lounge pakket
Lightning pakket
Versatility line
Alarm klasse 3
Warmtepomp
Draadloze telefoonlader

Nog twee maanden.... 8)
MMookhoek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:40:
[...]

Mijn configuratie:

Volvo XC40 P8
Onyx black
19" standaard velgen
Arienne leder
Warmtepomp

Jullie beide niet voor de Powerseats gegaan?

Hier mijn config:

Volvo XC40 P8
Sage Green / Glacier Silver (keuze moet nog steeds gemaakt worden)
20" velgen
Versatility line
Warmtepomp
Draadloze telefoonlader
871 Verwarmbare voorruit (erg handig in de winter mocht hij niet onder de carport staan)

Niet gedaan:
Alarm klasse 3 Reden: blijkbaar niet nodig bij mijn verzekering, pas boven de 75k
Lightning pakket Reden: Was ook al twijfel bij mijn huidige XC40 R-design maar mis het niet (had het voorheen wel op mijn V40 Rdesign)
Lounge oftewel 030 Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm Reden: met mijn 1,97 komt het dak 10cm omlaag en is dus niet fijn.

Nog 2 maandjes haha!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• JohnDoe77
Een beetje Off-topic, maar is het een iPhone gebruiker al gelukt om de iPhone agenda door Google Assistant te laten inzien? Als ik die app nu open zie ik geen afspraken, dan gaat dat ook niet werken in de auto...

Suggesties waar ik dit het best kan vragen zijn ook welkom O-)

• MMookhoek
mvrooij schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:22:
[...]

[...]

Jullie beide niet voor de Powerseats gegaan?

Hier mijn config:

Volvo XC40 P8
Sage Green / Glacier Silver (keuze moet nog steeds gemaakt worden)
20" velgen
Versatility line
Warmtepomp
Draadloze telefoonlader
871 Verwarmbare voorruit (erg handig in de winter mocht hij niet onder de carport staan)

Niet gedaan:
Alarm klasse 3 Reden: blijkbaar niet nodig bij mijn verzekering, pas boven de 75k
Lightning pakket Reden: Was ook al twijfel bij mijn huidige XC40 R-design maar mis het niet (had het voorheen wel op mijn V40 Rdesign)
Lounge oftewel 030 Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm Reden: met mijn 1,97 komt het dak 10cm omlaag en is dus niet fijn.

Nog 2 maandjes haha!
Inderdaad niet voor power seats en lightning pakket gegaan i.v.m. de kosten.

Lightning heb ik nog wel overwogen omdat ik dit nu ook heb op mijn V60 R-design, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik heb in de plaats hiervoor gekozen voor een leder interieur omdat ik de originele R-design stoelen zeer stroef vond (zeker de hoofdsteunen), dit voelde tijdens de proefrit niet prettig.

Power seats niet omdat ik vrijwel als enige in de auto rijd. Als mijn vrouw rijdt hoeft zij de stoelinstelling niet aan te passen (gelukkig... ;) ).

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:28:

Alles lijkt er sterk op dat privé kopers voorrang krijgen. Ik lees ook meerdere voorbeelden van kopers die in augustus besteld hebben en hun auto op de Themis hebben staan die komende week in België aankomt. Mogelijk is er te weinig uitlever capaciteit en kijken ze naar alternatieven voor de batch bestellingen van de lease maatschappijen (zet ze maar op een parkeerplaats zoals bij Tesla, dan halen we ze zelf wel op :+ )

@BartWNL @ach-jee Ik begrijp dat jullie zelf nog niet naar Alphabet gebeld hebben met de vraag waarom er nog geen contact opgenomen is 4 weken voor levering en je leverdatum in het verleden/volgende week ligt? Kan ik me ook wel voorstellen want ik verwacht niet dat je een antwoord krijgt waar je iets mee kunt, maar ergens voelt het ook wel alsof Alphabet en andere LMs zich er gemakkelijk van af maken met de houding 'we weten niks en zien het allemaal wel'. Ik had verwacht dat die flink zouden drukken bij Polestar om die auto's te leveren (zodat ze zelf ook geld gaan verdienen).

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 10-09-2020 09:58 ]

• mvrooij
MMookhoek schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:36:
[...]

Inderdaad niet voor power seats en lightning pakket gegaan i.v.m. de kosten.

Lightning heb ik nog wel overwogen omdat ik dit nu ook heb op mijn V60 R-design, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik heb in de plaats hiervoor gekozen voor een leder interieur omdat ik de originele R-design stoelen zeer stroef vond (zeker de hoofdsteunen), dit voelde tijdens de proefrit niet prettig.

Power seats niet omdat ik vrijwel als enige in de auto rijd. Als mijn vrouw rijdt hoeft zij de stoelinstelling niet aan te passen (gelukkig... ;) ).
Ah duidelijk!

Lightning zit ik beetje hetzelfde in, met Xeon verlichting (had ik op mijn oude V40) heb je andere soort lichtbundel dan als met LED en vond met LED dat ik het niet nodig had.
Ah ja dat vond ik dus andersom, ik ook zitten twijfelen om voor volledig leder te gaan maar ik vond dit gewoonweg minder ogen, vind de nappa leder met de naden sportiever kijken maar dat is gewoonweg ieder zijn eigen smaak natuurlijk!

Ja mijn vriendin rijd er wel vaker in, dan is een profiel kiezen met de juiste zit instellingen wel fijn en blijkbaar is het voor de restwaarde ook wel een goede toevoeging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
[...]

Alles lijkt er sterk op dat privé kopers voorrang krijgen. Ik lees ook meerdere voorbeelden van kopers die in augustus besteld hebben en hun auto op de Themis hebben staan die komende week in België aankomt. Mogelijk is er te weinig uitlever capaciteit en kijken ze naar alternatieven voor de batch bestellingen van de lease maatschappijen (zet ze maar op een parkeerplaats zoals bij Tesla, dan halen we ze zelf wel op :+ )

@BartWNL @ach-jee Ik begrijp dat jullie zelf nog niet naar Alphabet gebeld hebben met de vraag waarom er nog geen contact opgenomen is 4 weken voor levering en je leverdatum in het verleden/volgende week ligt? Kan ik me ook wel voorstellen want ik verwacht niet dat je een antwoord krijgt waar je iets mee kunt, maar ergens voelt het ook wel alsof Alphabet en andere LMs zich er gemakkelijk van af maken met de houding 'we weten niks en zien het allemaal wel'. Ik had verwacht dat die flink zouden drukken bij Polestar om die auto's te leveren (zodat ze zelf ook geld gaan verdienen).
Wel gevraagd, zowel Polestar als Alphabet. Beide blijven naar elkaar wijzen.
"Auto moet vanuit Polestar komen, zij weten de laatste status"
"Alphabet is eigenaar van de auto, zij kunnen je het laatste nieuws vertellen"

enz enz

Ben op eigen houtje maar naar de lokale dealer gegaan om daar te kijken, die kon iets meer licht op de situatie schijnen. Maar blijft allemaal vaag.

Zijn als ik de facebook groep zie al wel lease auto's uitgeleverd, dus denk dat dat geen blocking issue meer moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:29
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:32:
Een beetje Off-topic, maar is het een iPhone gebruiker al gelukt om de iPhone agenda door Google Assistant te laten inzien? Als ik die app nu open zie ik geen afspraken, dan gaat dat ook niet werken in de auto...

Suggesties waar ik dit het best kan vragen zijn ook welkom O-)
Ik heb hier al uitgebreid naar gekeken. Als het alleen om de agenda gaat zou je kunnen proberen je andere agenda's te "delen" en deze dan toe te voegen aan je google agenda (Other calendar / from URL)

Ik heb ook gekeken naar microsoft flow voor office365 agenda's maar MS heeft de templates voor sync met google verwijderd dus dat werkt niet meer.

Ik ben uiteindelijk op SyncGene uitgekomen omdat ik ook al mijn contacten uit andere accounts in mijn google account wilde hebben. Werkt uitstekend maar kost wel € 70 per jaar om 5 verschillende (Microsoft, Google & Apple) accounts te kunnen syncen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Heb jullie even gequote in ander topic, daar meer op zijn plek. Thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door BartWNL op 10-09-2020 10:48 ]

• ach-jee
Aghanim schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
[...]

Ik verwacht dat een belletje niet veel meer oplevert dan extra frustratie dus ik heb het de afgelopen weken even laten schieten. Morgen is de deadline verstreken die Alphabet mij een maand geleden mededeelde, dus dan kruip ik denk ik wel even in de telefoon, maar ik ga er van uit dat het niets oplevert. Ik heb geen Facebook-account dus ik kan niet meer in de P2-groep spieken, maar volgens mij worden er nog geen Alphabet auto's opgeleverd, dus dan hoef ik me ook geen zorgen te maken.

Toevallig moet m'n huidige afloopauto naar de Volvo-dealer voor onderhoud (verspilde tijd voor mij vanwege de verlate uitlevering van Polestar). Die dealer is (verwacht ik i.v.m. nabijheid) ook de dealer die de uitlevering van mijn Polestar gaat doen, dus misschien dat ik dan daar ook nog even ga polsen.

• BartWNL
ach-jee schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:51:
[...]

Ik verwacht dat een belletje niet veel meer oplevert dan extra frustratie dus ik heb het de afgelopen weken even laten schieten. Morgen is de deadline verstreken die Alphabet mij een maand geleden mededeelde, dus dan kruip ik denk ik wel even in de telefoon, maar ik ga er van uit dat het niets oplevert. Ik heb geen Facebook-account dus ik kan niet meer in de P2-groep spieken, maar volgens mij worden er nog geen Alphabet auto's opgeleverd, dus dan hoef ik me ook geen zorgen te maken.

Toevallig moet m'n huidige afloopauto naar de Volvo-dealer voor onderhoud (verspilde tijd voor mij vanwege de verlate uitlevering van Polestar). Die dealer is (verwacht ik i.v.m. nabijheid) ook de dealer die de uitlevering van mijn Polestar gaat doen, dus misschien dat ik dan daar ook nog even ga polsen.
Dat kan zeker geen kwaad!
Officieel mogen dealers helemaal geen contact hebben met de Polestar klanten, maar vaak overwint het enthousiasme en kunnen ze je toch enigzins verder helpen. Kans is groot dat ze meer info voor je hebben.

• Aghanim
  • Niet online
Vreemd genoeg heeft Alphabet mij 2 weken geleden nadrukkelijk bevestigd dat de Volvo dealer geen (Alphabet) leaseauto's uitlevert. Het is thuis afleveren door Polestar zelf, zonder tussenkomst van een Volvo garage volgens degene die het directe contact met Polestar onderhoudt. Vandaar dat ik mij wat zorgen maak over de uitlevercapaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Aghanim schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:13:
Vreemd genoeg heeft Alphabet mij 2 weken geleden nadrukkelijk bevestigd dat de Volvo dealer geen (Alphabet) leaseauto's uitlevert. Het is thuis afleveren door Polestar zelf, zonder tussenkomst van een Volvo garage volgens degene die het directe contact met Polestar onderhoudt. Vandaar dat ik mij wat zorgen maak over de uitlevercapaciteit.
Ik vraag me af waarom dat bij Alphabet anders zou verlopen dan bij de overige maatschappijen. Alphabet is ook nog niet eens de grootste leasemaatschappij die Polestars aan heeft geschaft. Als ik zie hoe dat tot nu toe verloopt wordt het gewoon iemand van een Volvo dealer die een Polestar-shirt aantrekt en zodra hij je auto afgeleverd heeft weer aan Volvo's gaat sleutelen. We zullen het pas zeker weten als de auto afgeleverd is denk ik.

Gister zijn er overigens weer 15 bij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
ach-jee schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:18:
[...]

Ik vraag me af waarom dat bij Alphabet anders zou verlopen dan bij de overige maatschappijen. Alphabet is ook nog niet eens de grootste leasemaatschappij die Polestars aan heeft geschaft. Als ik zie hoe dat tot nu toe verloopt wordt het gewoon iemand van een Volvo dealer die een Polestar-shirt aantrekt en zodra hij je auto afgeleverd heeft weer aan Volvo's gaat sleutelen. We zullen het pas zeker weten als de auto afgeleverd is denk ik.

Gister zijn er overigens weer 15 bij gekomen.
Exact

Het wordt gedaan door Volvo dealers, heeft de lokale dealer zelf bevestigd.
Ze dienen de auto schoon te maken, de laatste updates door te voeren en de auto op te laden voor aflevering. Ze moeten echter een Polestar shirt aantrekken, of in ieder geval niets dat de indruk wekt dat ze van Volvo zijn.

Tot november is er sowieso geen capaciteit om het in Beesd te doen las ik ergens, dus tot die tijd iig alles via het dealer netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 10-09-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rahza92
Klopt, bij Arval waren ze ook in die veronderstelling. Beste man wist niet wat hij zag toen ik hem foto’s van P2s bij Volvo-dealers door heel Nederland stuurde. :p

• pjevdbrink
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb bij Alphabet een Snow P2 gemeld staan met aflevering op 11 september, maar ik heb nog geen enkel bericht van niemand weten te achterhalen waar ik hem dan kan ophalen.

Als ik Alphabet spreek zeggen ze dat Polestar contact met me gaat opnemen en als ik Polestar bel weten ze niks en zeggen ze dat de dealer voor aflevering contact met me gaat opnemen.

Hoe weet iedereen al een V nummer of zoiets, want daar kan ik nergens iets over vinden. Ik heb al wel een account gemaakt in de Polestar app en die kende mijn contactdetails en adres, maar dat is ook alles.

Hoe is dat verlopen?

Paul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
pjevdbrink schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:38:

Hoe weet iedereen al een V nummer of zoiets, want daar kan ik nergens iets over vinden. Ik heb al wel een account gemaakt in de Polestar app en die kende mijn contactdetails en adres, maar dat is ook alles.

Hoe is dat verlopen?

Paul
Er staan hierboven een aantal reacties op je oorspronkelijke bericht in het andere topic, je moet de laatste 20/30 posts ofzo even teruglezen. Komt er op neer dat je je auto waarschijnlijk niet op 11 september gaat krijgen, vrees ik. Dit is een indicatie van Alphabet die niet per se gekoppeld is met enige concrete info van Polestar. Als je inlogt in je Polestar account via de website van Polestar kun je je order bekijken. Bij sommige mensen staat hier een VIN-nummer, volgens mij krijg je deze normaliter als de auto al geproduceerd is en vanaf productie op jouw naam staat. Voor de early birds zoals jij en ik wordt dit VIN-nummer pas gekoppeld zodra de aflevering ingepland wordt, omdat wij een auto krijgen die niet op onze naam is geproduceerd, maar komt van een batch auto's die de leasemaatsschappij vooruitbesteld heeft. Het is nog even geduld hebben vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
pjevdbrink schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:38:

Hoe is dat verlopen?

Paul
Ik heb via Alphabet mijn Vin nummer gevraagd, dat wilden ze uiteindelijk wel geven. Zo kunnen achterhalen dat mijn P2 via de Morning Linda eind juli was aangekomen in Zeebrugge.
(besteld in Feb en verwachte levering 14 september)

De leverende dealer zal contact met je opnemen en je 2 of 3 data voorstellen voor een aflevermoment. Tot die tijd zal het hoogstwaarschijnlijk stil blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb een datum staan, aflevering op vrijdag 18 september om 09.00!
En hoe bizar is mijn traject verlopen. Ik heb mijn Polestar 2 namelijk pas twee weken geleden besteld (op 27 augustus)

Uit de Facebook groep. Zo kan het dus ook :)

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:46
TinoL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:47:
[...]

Ik heb hem besteld voordat Leaseplan in Nederland prijzen bekend had gemaakt. Dus waarschijnlijk wel een van de eerste. :)

Onderaan de details pagina van de order staat nu:

Kies een tijdslot
Wij wachten op een voorstel van je Handover Specialist om een afspraak te kunnen maken. Dit voorstel zal slechts enkele weken voor de aflevering van je auto naar je worden verstuurd. Je wordt per e-mail op de hoogte gesteld wanneer er data en tijdstippen beschikbaar zijn.

Ik kan dus nog niets aangeven.
Grappig. Ik wilde begin okt 2019 al bestellen, maar kon/mocht nog niet omdat de P2 nog niet in het systeem stond van LeasePlan. Er waren dus nog geen prijzen bekend. Toen ik (ergens half oktober) aangaf de P2 inmiddels wel al bij LeasePlan België bestelbaar was, veranderde hun antwoord niet. Eind november kwam de P2 ineens in de LeasePlan tool. Meteen besteld, maar bij bestelling definitief maken in hun tool moest ik een leverende dealer kiezen uit een lege drop-down. Kon dus nog steeds niet bestellen. Dat hebben ze met het handje in hun back-end systeem moeten corrigeren om mijn bestelling in te kunnen voeren. Daarvan kreeg ik 3 dec bevestiging.
Ik dacht dat ik daarom al minimaal bij de eerste 3 zou zitten omdat eerder bestellen niet kon.
Jij geeft nu aan dat je al besteld hebt voordat hij in hun systeem stond. Dat kon ik niet......
Overigens nog steeds een voorlopige datum van begin oktober (datum 2 is mondeling gevallen), en nog steeds geen enkele duidelijkheid van zowel Polestar als LeasePlan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letradski
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-10-2020
Zojuist contact gehad met Polestar. Bij mij staat aflevering in oktober nadat dit een aantal keren is veranderend in september en weer terug. Gisteren werd het kenteken bekend in de portal. Deze week staat de P2 bij de handoverspecialist (nu op transport) welke pas 23 september contact met mij opneemt om een voorstel te doen voor de aflevering. Kennelijk hebben ze ongeveer 2 weken nodig om de auto gereed te maken. De uitleg was wat wazig, maar het is wat het is. Levering in oktober lijkt hiermee in ieder geval plausibel. Het betreft eigen koop, geen lease overigens. Ordernummer ergens in de 8700 range.

Ik woon zelf in Deventer en kreeg te horen dat voor mijn regio alle P2's worden afgeleverd door Nieuwenhuis uit Apeldoorn. Verwacht dat er daar dan aardig wat zullen staan.

[ Voor 12% gewijzigd door letradski op 10-09-2020 14:27 ]

• BartWNL
letradski schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:25:
Zojuist contact gehad met Polestar. Bij mij staat aflevering in oktober nadat dit een aantal keren is veranderend in september en weer terug. Gisteren werd het kenteken bekend in de portal. Deze week staat de P2 bij de handoverspecialist (nu op transport) welke pas 23 september contact met mij opneemt om een voorstel te doen voor de aflevering. Kennelijk hebben ze ongeveer 2 weken nodig om de auto gereed te maken. De uitleg was wat wazig, maar het is wat het is. Levering in oktober lijkt hiermee in ieder geval plausibel. Het betreft eigen koop, geen lease overigens. Ordernummer ergens in de 8700 range.

Ik woon zelf in Deventer en kreeg te horen dat voor mijn regio alle P2's worden afgeleverd door Nieuwenhuis uit Apeldoorn. Verwacht dat er daar dan aardig wat zullen staan.
Thanks voor de info!

Hoorde variërende tijden van 1 tot 2 weken, maar dat zal inderdaad ook te maken hebben met het aantal P2's bij de dealer.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 18:01
Mijn auto moet nog voorzien worden van een TomTom blackbox voor de ritregistratie. Bij mijn vorige leaseauto heeft het een week geduurd tussen het bij de dealer op de parkeerplaats zetten, en het (laten) plaatsen van de blackbox door Alphabet.

Ik ga er even vanuit dat het er alle partijen aan gelegen is, om de auto's zo snel mogelijk van hun parkeerterrein en bij ons voor de deur te hebben.

Het aanvragen van een laadpaal, en het verzwaren van de aansluiting thuis, is overigens ook op behoorlijke vertraging uitgelopen. Ipv binnen 10 werkdagen de offerte, heeft dat al ruim een maand geduurd. En nu is de eerste mogelijke datum voor het uitvoeren van de verzwaring 2 december. En dan moet ook de laadpaal monteur eerst nog de werkzaamheden uitgevoerd hebben. Daar heb ik nog geen indicatie van ontvangen :/ Publieke laadpalen zijn er bij mij in de buurt nauwelijks.

Volgens de oorspronkelijke planning van Alphabet, wordt de auto in de week van 30 oktober geleverd. Maar 1e/2e week van september wordt ik gebeld door Polestar.

Voorlopig ga ik maar uit van 30 oktober, en dan een maandje laden via de 220v stekker, en wat extra wandelen voor een publieke laadpaal.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-07 16:34
vandijk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:29:
[...]

Volgens de oorspronkelijke planning van Alphabet, wordt de auto in de week van 30 oktober geleverd. Maar 1e/2e week van september wordt ik gebeld door Polestar.

Voorlopig ga ik maar uit van 30 oktober, en dan een maandje laden via de 220v stekker, en wat extra wandelen voor een publieke laadpaal.
Ah, je zit in hetzelfde schuitje als ik. Ook aflevering op 30 oktober aldus Alphabet (order nummer 98xx). Ik kijk het voorlopig maar even aan want het antwoord van zowel polestar als alphabet is steeds hetzelfde ("we/ze nemen contact op"). Er werd nog wel aangegeven dat ze bij de dealer in Beesd misschien iets weten, maar daar wacht ik nog wel even mee. Begin september maar weer proberen iets te weten te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Quark2 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:41:
Ik ben NL klant van Arval. Ik kreeg vandaag een mailtje vanuit Polestar met de volgende tekst.
Overigens is in lease en Polestar Portals nog niets gewijzigd. Ook de 404 error verschijnt nog als je op details aflevering klikt.

Beste FilloutName,

Gefeliciteerd,

We hebben uw Polestar-order gecontroleerd en verwerkt. U hoort weer van ons wanneer het tijd is om uw Polestar ID aan te maken en de overdracht te regelen: ongeveer 4-6 weken voor de overdracht van uw Polestar.

Uw Polestar-ordernummer is 11006xxx en de aflevering volgt naar verwachting in September 2020

Polestar heeft uw persoonsgegevens ontvangen om met u te kunnen communiceren tijdens het leveringsproces van uw Polestar-voertuig en zodat u een Polestar-ID kunt aanmaken. Als u meer wilt lezen over hoe we uw gegevens verwerken,lees dan onze Privacybeleid en onze kennisgevingen met betrekking tot Productaankoop en Polestar ID.
Vandaag ook deze mail gekregen. Voorlopige levering stond volgens LeasePlan op 1e/2e week oktober (2 oktober staat schijnbaar in hun systeem).
Het e-mail adres waarop ik de mail kreeg is al gekoppeld aan het Polestar ID.....
Maar gewoon afwachten, neem ik aan?

• Afrokwijt
PvS_68 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:59:
[...]

Vandaag ook deze mail gekregen. Voorlopige levering stond volgens LeasePlan op 1e/2e week oktober (2 oktober staat schijnbaar in hun systeem).
Het e-mail adres waarop ik de mail kreeg is al gekoppeld aan het Polestar ID.....
Ik ook (ook leaseplan). Oktober staat er.

• PvS_68
Afrokwijt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:00:
[...]

Ik ook (ook leaseplan). Oktober staat er.
Bij mij idd ook. Details pagina nog steeds 404...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PvS_68
En inmiddels een mail vanuit LeasePlan dat de aflevering voor 29 september gepland staat. 1 Week van tevoren wordt er contact met me opgenomen......

Nu wordt het ineens wel spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
PvS_68 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:40:
En inmiddels een mail vanuit LeasePlan dat de aflevering voor 29 september gepland staat. 1 Week van tevoren wordt er contact met me opgenomen......

Mooi nieuws, in dat geval blijf ik gewoon rustig afwachten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ralphzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb inmiddels van Polestar mail gehad voor oktober levering (LP). Portal werkt ook en volgende stap is volgende mij aflevermoment bepalen.

• M.Koers
Levering morgen ochtend zal helaas niet doorgaan.
Lang achter Polestar aangezeten voor een kenteken en factuur.
Kenteken sinds gister avond bekend (fouten en weet ik wat allemaal) maar als factuur enkel een pro forma.
Die wordt helaas niet geaccepteerd dus kan er geen betaling plaats vinden.
Nu dus kastje naar de muur want Polestar geeft pas een factuur na betaling.

Inmiddels ook al wat contacten hogerop via de facebook groep beheerder maar tot nu toe heeft die helaas nog niks kunnen regelen hiervoor.

Blijf het zelf toch vreemd vinden dat ze geen factuur kunnen geven. Normaal krijg je een factuur, betaal je en het is klaar. Nu krijg je enkel een proforma factuur, betaal je (als dat kan) en krijg je wederom een factuur met exact dezelfde gegevens...?

Zal een wonder zijn als het dit weekend nog gaat lukken.

(Not amused met de gang van zaken, goed een maand bezig geweest om dat kenteken boven water te krijgen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:06

aip

Vanavond even langs Svala Hillegom gereden (eten halen bij de gouden bogen). Staan er daar als ik het goed zie 8 klaar voor aflevering. Dat gaat een drukke maand worden gok ik zo.

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

PvS_68 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:40:

Nice hier is vanuit leaseplan 0,0 communicatie.

Maar hier nog steeds geen aflever tijdstip ontvangen of kenteken zichtbaar in mijn Detail pagina.
Ik zal mijn handover specialist een mailtje sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rahza92
PvS_68 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:59:
[...]

Same here! En detailspagina is ook tot leven gekomen. Kenteken en VIN staan erbij. Voorlopige leverdatum staat nu op oktober. Vorige week heb ik Polestar Support telefonisch gesproken en gaf men aan dat het 18 september met 1 a 2 weken marge zou worden. Ik ben benieuwd. Ik ben allang blij dat er wat beweging in zit. Weer een stapje dichterbij! :D

Nu de Detailspagina in de gaten houden of er tijdsloten aangeboden worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Rahza92 op 10-09-2020 21:06 ]

• JohnDoe77
aip schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:40:
Vanavond even langs Svala Hillegom gereden (eten halen bij de gouden bogen). Staan er daar als ik het goed zie 8 klaar voor aflevering. Dat gaat een drukke maand worden gok ik zo.
Wat heb jij besteld? Mijn P8 moet daar vandaan komen. Zag je die toevallig ook staan? :9
Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste