ALD is ook mijn LM, dus ik zou ik snel aan de beurt moeten zijn 
Voorziene levering: eind augustus,
En nog niets gehoord? Dat wordt wel krap dan.S2000jan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:48:
ALD is ook mijn LM, dus ik zou ik snel aan de beurt moeten zijn
[ Voor 99% gewijzigd door AartJW op 12-08-2020 17:58 . Reden: Off topic ]
Wilde deze ook in het andere topic posten, snugger...
[ Voor 55% gewijzigd door BartWNL op 12-08-2020 17:47 ]
[ Voor 97% gewijzigd door AartJW op 12-08-2020 17:58 . Reden: Off topic ]
Nee helaas ben je zeker niet de enige.... Hoogstwaarschijnlijk gaan ze dit ook op korte termijn niet oplossen. Ben er ondertussen ook al 6 weken mee bezig.michr schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:21:
Nog mensen hier financial lease, zoals ik? Op Facebook staat een bericht dat Polestar pas een factuur stuurt ná levering. Dat levert een probleem op, aangezien een financier een factuur nodig heeft om geld over te maken voor de betaling. Financial lease wordt daarmee zo goed als onmogelijk. Polestar geeft aan hier niks aan te doen vanwege geringe aantal FL.Ben benieuwd of er idd zo weinig FL is en of mensen goede alternatieven hebben.
Wat een gedoe met dat Polestar....
Ik heb dezelfde geschatte afleverdatum, is vorige week bijgesteld naar de 28e. Mogelijk zit er dan toch wat aan te komen dit keer. Ik heb gisteren mijn LM (Alphabet) gemaild over de afleverprocedure, laat het wel weten als ik daar antwoord op heb.foxtrotc schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:56:
1 April auto besteld.
Indicatie was 21 september levering.
Gisteren bericht gekregen dat verwachte levering al 28 augustus is.
Als mensen die 'm vóór die tijd krijgen?
Ik bel maandag wel even met Polestar om uit te vissen hoe het in z'n werk ga.
Ik heb trouwens geen idee wat mijn ordernummer is.
LM is Multilease.
Neen, nog niets vernomenPvS_68 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:27:
[...]
En nog niets gehoord? Dat wordt wel krap dan.
Het lijkt mij eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn. Dat zou betekenen dat je de P2 (veel) eerder ontvangt dan anderen die maanden eerder al besteld hebben. En dat het bij Polestar order/prio technisch toch nogal wat te verbeteren valt....foxtrotc schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:56:
1 April auto besteld.
LM is Multilease.
[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 13-08-2020 13:17 ]
Nice! Ziet er goed uit en veel plezier vandaag!Laurent1602 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:15:
Vandaag was het zo ver! Het is blijkbaar nog maar de 4e die afgeleverd wordt in België. Gent is tot nu toe het enige Handover Centre dat al heeft afgeleverd.
Als er vragen zijn, shoot! Ik ga voor de rest van de dag wat rondrijden, heb verlof genomen vandaag:D
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P2
Veel plezier! Ben benieuwd naar de ervaringen na een paar dagen rijplezier.Laurent1602 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:15:
Vandaag was het zo ver! Het is blijkbaar nog maar de 4e die afgeleverd wordt in België. Gent is tot nu toe het enige Handover Centre dat al heeft afgeleverd.
Als er vragen zijn, shoot! Ik ga voor de rest van de dag wat rondrijden, heb verlof genomen vandaag:D
Geniet ervan!!!! Maar dat stickertje op de voordeuren hangt dus ook op de afgeleverde modellen...Laurent1602 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks voor de info!P2 - Snow schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:26:
@BartWNL Ik heb van de LM (ALD) week 14 September als leverdatum ontvangen. Zal wel de aankomstdatum per boot betekenen. Hopelijk staat hij hierop. Ordernummer: 110112xx
De gegevens binnen het Polestar account zijn voor een leaserijder een stuk beperkter dan dat van een privé persoon. Ze zijn wel bezig om dit verder uit te bouwen maar veel informatie is er eigenlijk nog iet op te halen voor een leaserijder.Uiteraard zal Polestar met meneer contact leggen op het moment dat de aflevering ingepland kan worden.
Ik heb de Polestar ook via een LM besteld. Had later een Polestar ID aangemaakt om net als velen direct informatie over levering etc te kunnen zien. Ik kan alleen niet inloggen via de app, wel via de site. Daar zie ik alleen geen order staan én onder account blijft het scherm laden zonder resultaten te tonen. Account verwijderen en opnieuw aanmaken (gesuggereerde oplossing hier) werkt dus ook niet. Maar goed, ik kreeg na contact met Polestar support onderstaande melding over mijn issue:BartWNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:49:
Ik heb aan Alphabet gevraagd waarom de knop in mijn Polestar account niet werkte en of ze bijvoorbeeld info als het VIN konden zien. Die hebben ze toen wel gegeven via de mail.
Wellicht heb ik mazzel gehad.
Wel kreeg ik deze info
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door JoeMusashi op 13-08-2020 14:48 ]
Je ordernummer kan je zien in het portaal van Polestar. Heb je al een account aangemaakt? Ik zit ook bij Mulitlease. Gewoon je met je werk email een account aanmaken.foxtrotc schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:56:
1 April auto besteld.
LM is Multilease.
Wat gaaf, gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen. Als het je eigen auto is, voelt het toch anders dan een proefrit...Laurent1602 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:15:
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Je kan schijnbaar opzoeken welke boten welke VIN’s vervoeren, daarna houdt het tracken wel op. Leaserijders hebben op enkele uitzonderingen na niet de beschikking over het nummer. Zie de OP voor de link.Arie van Dijk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:50:
Hoe zien jullie aan het vin nummer waar de auto zich bevind? Mis ik iets? Of bellen jullie daar polestar voor?
Ik kan ook 18 pagina's terug lezen?
Congrats! Hoe bevalt de Magnesium kleur?Laurent1602 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:15:
Ben jij ondertussen al gebeld door Polestar voor een afleverafspraak?ach-jee schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:53:
[...]
Je kan schijnbaar opzoeken welke boten welke VIN’s vervoeren, daarna houdt het tracken wel op. Leaserijders hebben op enkele uitzonderingen na niet de beschikking over het nummer. Zie de OP voor de link.
Nope, ook nog geen reactie van Alphabet op m’n verzoek. Ik moet het allemaal nog zien gebeurenAghanim schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Ben jij ondertussen al gebeld door Polestar voor een afleverafspraak?
[ Voor 20% gewijzigd door ach-jee op 13-08-2020 19:21 ]
Op de facebookgroep staat een bijgewerkt bestand met auto's per schip vanuit de track and trace van Walleniuswilhemsen, de rederij.Arie van Dijk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:50:
Hoe zien jullie aan het vin nummer waar de auto zich bevind? Mis ik iets? Of bellen jullie daar polestar voor?
Ik kan ook 18 pagina's terug lezen?
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Tikkeltje off-topic, maar zou je t.z.t. als je een keer in het donker hebt gereden kunnen laten weten wat je ervaringen zijn met de koplampen?Laurent1602 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:16:
Bedankt iedereen voor de fijne reacties. Ik houd jullie op de hoogte van m’n bevindingen. Vandaag ongeveer 300km gereden, voornamelijk autosnelweg, met een gemiddeld verbruik van 24kWh/100km. Airco moest wel hard werken, en ik heb met momenten wel vlot gereden. Lijkt me wel prima dus eigenlijk:)
@Frankvantoren Magnesium kleur bevalt prima, zit veel meer effect in dan een foto kan tonen. Ik vind het in alle geval sportief, en dus een goeie match met het PP
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Heeft iemand een kopietje van die lijst? (heb geen FB account)Autowina schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:41:
[...]
Op de facebookgroep staat een bijgewerkt bestand met auto's per schip vanuit de track and trace van Walleniuswilhemsen, de rederij.
Ik heb net een account aangemaakt en zie het volgende:BlacKstaR- schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:53:
[...]
Je ordernummer kan je zien in het portaal van Polestar. Heb je al een account aangemaakt? Ik zit ook bij Mulitlease. Gewoon je met je werk email een account aanmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door foxtrotc op 14-08-2020 09:22 ]
Doe geen moeite, iedereen waarvan de auto op een boot staat (of al weken ergens in België of Nederland) heeft deze status...foxtrotc schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Ik heb net een account aangemaakt en zie het volgende:
Ordernummer: 11063**
Orderdatum: 20.05.05 (bijzondere datumnotatie..)
Status: Aflevering in te plannen
Betekent dat, dat ik op de lijst sta om gebeld te worden? Ik ga ze straks zelf maar even bellen denk ik.
Gisterenavond rond 23u naar huis gereden in het donker. De koplampen zijn zeker prima! Ik had het gevoel dat ze behoorlijk hoog schenen wel, en mogelijks dus aankomend verkeer kunnen verblinden. Het hele matrix gebeuren heb ik niet zien werken, maar het regende dus was moeilijk te zien. Het zou ook kunnen dat je dit nog moet inschakelen, zoals Active High Beam op moderne Volvo’s met een draaibeweging aan de knop, maar toen ik dit probeerde leek er niets te veranderen. Ook geen indicatie op het dashboard ofzo. Verder is de start sequence zowel voor- als achteraan ongelooflijk cool in het echt in het donkerach-jee schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:09:
[...]
Tikkeltje off-topic, maar zou je t.z.t. als je een keer in het donker hebt gereden kunnen laten weten wat je ervaringen zijn met de koplampen?
Ik heb precies hetzelfde, mijn orderdatum is 20.06.04, ordernummer ook 11063**. Blijkbaar gaat Polestar contact opnemen om een datum te prikken. Ik ben benieuwd. Krijg je ook een error als je op "details" klikt>foxtrotc schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Ik heb net een account aangemaakt en zie het volgende:
Ordernummer: 11063**
Orderdatum: 20.05.05 (bijzondere datumnotatie..)
Status: Aflevering in te plannen
Betekent dat, dat ik op de lijst sta om gebeld te worden? Ik ga ze straks zelf maar even bellen denk ik.
P.S. doorklikken op details geeft een 404 pagina weer. Beetje buggy site...
Yes, dan krijg ik een error. Ook als ik op mijn opties wil doorklikken.BlacKstaR- schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:50:
[...]
Krijg je ook een error als je op "details" klikt>
Heb jouw tip opgevolgd en ook mijn VIN van Alphabet gekregen (had overigens niet verwacht dat die er al was omdat mijn bestelling nog op 'bevestigd' staat). Waar heb je jouw auto kunnen traceren? De link in de OP geeft bij mij geen resultaten (vraag me sowieso af of er werkelijk gezocht wordt op die website). Waar vul je jouw VIN in? De link naar het Excel bestand op de Facebook groep is van 22-7 en daar staat mijn VIN niet bij in elk geval.BartWNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Thanks voor de info!
Is dat al wat vooraf ook gecommuniceerd was, of is dit nu gewijzigd?
Ik heb zelf vanochtend het VIN nummer verkregen via de leasemaatschappij (Alphabet) en kwam erachter dat de auto op de Morning Linda stond en dus al in Zeebrugge moet zijn. Mijn geschatte levering staat ook op 14 september, echter mijn ordernummer ligt wel iets lager nml 110057XX
Vallen weinig touwtjes aan vast te knopen...
[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 14-08-2020 10:59 ]
Ik heb ook maar even gebeld naar Alphabet (volgens mij wordt er meegelezen op de verschillende groepen/fora). Mijn keuze is (zonder bevestiging van mijn kant) omgezet naar Thunder Grey van Void, dus dat is onverwacht goed nieuws. Schijnbaar heeft Alphabet al vrij vroeg een batch auto's besteld (ze beweerden daar één van de eerste LM's van Nederland mee te zijn) zonder dat er al door klanten besteld was. In deze batch was nog een Thunder beschikbaar met mijn configuratie, dus mijn switch heeft geen impact gehad op de leverdatum.Aghanim schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Heb jouw tip opgevolgd en ook mijn VIN van Alphabet gekregen (had overigens niet verwacht dat die er al was omdat mijn bestelling nog op 'bevestigd' staat). Waar heb je jouw auto kunnen traceren? De link in de OP geeft bij mij geen resultaten (vraag me sowieso af of er werkelijk gezocht wordt op die website). Waar vul je jouw VIN in? De link naar het Excel bestand op de Facebook groep is van 22-7 en daar staat mijn VIN niet bij in elk geval.
Mijn conclusie zou dan zijn dat mijn auto nog niet op de THERMOPYLAE staat, mijn VIN is 400 hoger dan wat er op dit schip staat..Dus de volgende of daaropvolgende lading zou dan logisch zijn. De telling is wel chronologisch maar tegelijkertijd zitten er ook weer lege plekken of sprongen van 10 tussen.
[ Voor 99% gewijzigd door Aghanim op 14-08-2020 12:46 ]
Die van mij stond wel in dat Excel bestand, stond op de Morning Linda. Schepen die niet van Wallenius zijn kan je helaas niet doorzoeken via de link in de OP.Aghanim schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Heb jouw tip opgevolgd en ook mijn VIN van Alphabet gekregen (had overigens niet verwacht dat die er al was omdat mijn bestelling nog op 'bevestigd' staat). Waar heb je jouw auto kunnen traceren? De link in de OP geeft bij mij geen resultaten (vraag me sowieso af of er werkelijk gezocht wordt op die website). Waar vul je jouw VIN in? De link naar het Excel bestand op de Facebook groep is van 22-7 en daar staat mijn VIN niet bij in elk geval.
Mijn conclusie zou dan zijn dat mijn auto nog niet op de THERMOPYLAE staat, mijn VIN is 400 hoger dan wat er op dit schip staat..Dus de volgende of daaropvolgende lading zou dan logisch zijn. De telling is wel chronologisch maar tegelijkertijd zitten er ook weer lege plekken of sprongen van 10 tussen.
Thanks voor de info!ach-jee schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
Ik heb ook maar even gebeld naar Alphabet (volgens mij wordt er meegelezen op de verschillende groepen/fora). Mijn keuze is (zonder bevestiging van mijn kant) omgezet naar Thunder Grey van Void, dus dat is onverwacht goed nieuws. Schijnbaar heeft Alphabet al vrij vroeg een batch auto's besteld (ze beweerden daar één van de eerste LM's van Nederland mee te zijn) zonder dat er al door klanten besteld was. In deze batch was nog een Thunder beschikbaar met mijn configuratie, dus mijn switch heeft geen impact gehad op de leverdatum.
De verwachte datum van 28-8 gaat zo goed als zeker niet gehaald worden (de gehele eerste batch van Alphabet wordt ergens in de eerste weken van september afgeleverd). Een VIN kan ik niet krijgen omdat deze eerste batch allemaal op naam van Alphabet besteld is, Polestar zou op dit moment bezig zijn om dit soort batches te koppelen aan persoonlijke accounts, waarna het VIN te verkrijgen is en het afleverproces te volgen zou moeten zijn. @Aghanim ik vrees dat dan misschien wel betekent dat jouw auto niet bij deze eerste batch zit omdat jij wel een VIN hebt.
De volledige eerste batch van Polestars in Nederland zou afgeleverd worden in Beesd volgens het contact dat ik aan de lijn had. Persoonlijke bezorging zit er niet in i.v.m. gebrek aan capaciteit. Later zouden nog andere afleverlocaties beschikbaar komen. Ik heb geen idee of dat alleen voor de leaserijders geldt, maar ik verwacht van niet.
Dat spreekt elkaar dan weer tegen, in dat geval valt er geen pepernoot over te zeggen lijkt het. Misschien wel weer een glimmertje hoop voor andere wachtenden. Het is een kwestie van geduld...BartWNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Die van mij stond wel in dat Excel bestand, stond op de Morning Linda. Schepen die niet van Wallenius zijn kan je helaas niet doorzoeken via de link in de OP.
Wel fijn dat je iig je VIN nummer hebt, maak het wat tastbaarder en wellicht makkelijker te achterhalen allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Philipvm op 14-08-2020 17:25 ]
Echt jammer dat ze niet een fatsoenlijk volg systeem hebben en dat lease rijders een of andere foutmelding krijgen. Ik kreeg woensdag een telefoontje dat iets moest bevestigen op de site. Maar daar krijg ik net als iedereen een 404 error. Ik wacht nog steeds op een verdere reactie van de helpdesk want die snapte het ook niet meer.Crabro schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Doe geen moeite, iedereen waarvan de auto op een boot staat (of al weken ergens in België of Nederland) heeft deze status...
Hier kun je de track & trace inzien obv je VIN:Bart2385 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:37:
[...]
Echt jammer dat ze niet een fatsoenlijk volg systeem hebben en dat lease rijders een of andere foutmelding krijgen. Ik kreeg woensdag een telefoontje dat iets moest bevestigen op de site. Maar daar krijg ik net als iedereen een 404 error. Ik wacht nog steeds op een verdere reactie van de helpdesk want die snapte het ook niet meer.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Nice! Hier staat mijn VIN wel bij. Zou 15-9 in Zeebrugge arriveren volgens deze lijst.BartWNL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:35:
Via de P2 FB groep een link van een Noorweegse “Tweaker” die heel veel informatie van VIN nummers heeft weten te achterhalen. De VIN nummers zijn linkjes an sich waarmee je verdere info kan bekijken.
https://docs.google.com/s...nDSAligmYw/htmlview#gid=0
Thanks. Ik ga de lease maatschappij eens vragen om het vin nummer. Is Terberg lease. Heeft nog iemand hier een auto via terberg besteld?P2Hattem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:37:
[...]
Hier kun je de track & trace inzien obv je VIN:
https://docs.google.com/s...AwOF2OwPytnDSAligmYw/edit
Stond op FB P2 pagina 😊
Via je leasemaatschappij, even bellen of mailen. Ervaring leert dat bellen sneller werkt bij Alphabettmhe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:45:
Hoj
Wanneer en hoe kan ik zo’n VIN nummer eigenlijk achterhalen?
Is dat via Polestar of via LM?
Heb namelijk eind juni via LM (alphabet) besteld en mogelijke lever datum van eind oktober nu naar 9 december gegaan. Begin toch beetje zenuwachtig te worden😬
Ik krijg mijn P2 via Terberg. Heb echter geen VIN nummer van ze doorgekregen.Bart2385 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:48:
[...]
Thanks. Ik ga de lease maatschappij eens vragen om het vin nummer. Is Terberg lease. Heeft nog iemand hier een auto via terberg besteld?
Ok jammer. Ik bel wel eens om de levertijd te controleren.2tpoint schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Ik krijg mijn P2 via Terberg. Heb echter geen VIN nummer van ze doorgekregen.
Denk dat je dit beter in het gewone P2/P8 topic kunt vragen, dit zou puur over de levering moeten gaan.mvrooij schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:14:
De Polestar 2 kan niet worden geleverd met de Warmtepomp die je bij de Volvo XC40 P8 wel kunt kiezen als optie toch? Wat zal de reden hiervan zijn?
Optie:
1092 Warmtepomp (range verlenger)
De warmtepomp maakt gebruik van warmte uit de buitenlucht en restwarmte van de elektromotor en batterij om het interieur te verwarmen. Hierdoor is minder energie nodig voor verwarming en neemt de range toe.
Tevens kan de warmtepomp de batterij verwarmen of koelen om de prestaties en range te optimaliseren.
Dit kan tot maximaal 30km extra range opleveren.
De warmtepomp is actief tussen de 0°C en 30°C en het meest efficiënt tussen de 5°C en 15°C
Prijs 670 euro.
Heb zelf deze optie aangevinkt omdat ik er zeker wel een meerwaarde in zie hier in Nederland. Wat denken jullie?
Zelfde bericht gekregen, eind juli besteld. Ordernr 11012...dnns85 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:24:
Hier een P2 besteld via private lease van Polestar zelf (ALD). Ging niet helemaal lekker in het begin met ondertekenen contract, maar zojuist voor het eerst proactief een melding gekregen over levertijd. Deze staat nu op week 48 - eind november. Ordernummer 11009xxx, half juli besteld. Nog geen VIN bekend, in account staat order nog op bevestigd en aflevermaand december.
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Van het kastje naar de muur lopen...
Hier dezelfde info vanuit leaseplan (ordernr. 110071xx). Ik heb alleen geen idee wie de leverende dealer zou zijn. Mij is verteld aflevering aan huis...DancePlaza schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:24:
Via leaseplan maar is opgevraagd wat de status is: Die weten het niet.
Via Polestar mail, terug gebeld met de medeling dat de auto in Zeebrugge staat te wachten voor een software update en vervolgens getransporteerd zou worden ri de leverende Volvodealer. Dealer is nog niet op de hoogte, wordt 2 weken vooraf levering gedaan.
Verwachting is 1e week oktober, misschien eerder als het goed gaat met de update Ordernr.11007xxx
nav van mijn mail hadden ze mij gebeld. Ze hebben nog niet de capaciteit om thuis af te leveren. Hij (niet ahmed, een andere persoon) kon het zien in het systeem. Hij kon mijn geen exacte leverdatum noemen, maar kon wel mij de hand dealer vertellen.PvS_68 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Hier dezelfde info vanuit leaseplan (ordernr. 110071xx). Ik heb alleen geen idee wie de leverende dealer zou zijn. Mij is verteld aflevering aan huis...
Hoe ben jij erachter gekomen wie de "handover specialist"/dealer is?
[ Voor 5% gewijzigd door DancePlaza op 17-08-2020 15:49 ]
Dat is sne inderdaad, vooral de levering. Lm had deze vast nog in reserve staan of iemand heeft afgezegd....KnikkerBak schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:21:
Bij Volvo ging het voor mij gelukkig net even anders
XC40 P8
Fusion Red
Park Assist met 360 Fisheye view
Power Seats
Warmtepomp
Besteld 5-8 bij LM Alphabet
Bevestigt 6-8 door dealer
Op 8-8 de productie en aflevering voor 2020 bevestigt gekregen
Huidige status, eind november staat tie bij de dealer
Mag em helaas van de baas pas op 29-12 ophalenvanwege de huidige LA, maar ik ben er blij mee
Volgens de dealer zijn er nog productie plekken vrij, die zijn van andere landen afgesnoeptmaar verwacht ook dat het eind augustus echt op is voor dit jaar
Hoorde van mijn dealer ook dat er inderdaad wat plekken in NL extra vrij zijn gekomen vanuit andere landen om in 2020 te kunnen leveren vanwege de extra grote interesse door de bijtelling. Dit is ook de reden dat wij op moment van bekendmaking ook direct gekozen hebben om onze huidige lease te stoppen op moment van levering en over te gaan naar de P8. Als je dit over bijv. 5 jaar kijkt was dit niet zo moeilijk en hebben we stukje boete moeten nemen.KnikkerBak schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:21:
Bij Volvo ging het voor mij gelukkig net even anders
XC40 P8
Fusion Red
Park Assist met 360 Fisheye view
Power Seats
Warmtepomp
Besteld 5-8 bij LM Alphabet
Bevestigt 6-8 door dealer
Op 8-8 de productie en aflevering voor 2020 bevestigt gekregen
Huidige status, eind november staat tie bij de dealer
Mag em helaas van de baas pas op 29-12 ophalenvanwege de huidige LA, maar ik ben er blij mee
Volgens de dealer zijn er nog productie plekken vrij, die zijn van andere landen afgesnoeptmaar verwacht ook dat het eind augustus echt op is voor dit jaar
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Beste x
Gefeliciteerd,
We hebben uw Polestar-order gecontroleerd en verwerkt. U hoort weer van ons wanneer het tijd is om uw Polestar ID aan te maken en de overdracht te regelen: ongeveer 4-6 weken voor de overdracht van uw Polestar.
Uw Polestar-ordernummer is 11007xxx en de aflevering volgt naar verwachting in Eerste leveringen vanaf juli 2020
Polestar heeft uw persoonsgegevens ontvangen om met u te kunnen communiceren tijdens het leveringsproces van uw Polestar-voertuig en zodat u een Polestar-ID kunt aanmaken. Als u meer wilt lezen over hoe we uw gegevens verwerken,lees dan onze Privacybeleid en onze kennisgevingen met betrekking tot Productaankoop en Polestar ID.
Vragen?
Neem contact op met uw autoleverancier als u vragen hebt over uw Polestar-order.
[ Voor 90% gewijzigd door DancePlaza op 18-08-2020 12:28 ]
[ Voor 5% gewijzigd door P2 - Snow op 18-08-2020 12:34 ]
Haha, das op zich goed nieuws, maar mag 908 ook? Close enough toch? (woon wel in het Noorden, maar ik gok dat het bij mij via Broekhuizen in Groningen zal lopen...)P2 - Snow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:31:
Iemand in verwachting van een P2 met Vin dat eindigt op 980... Er zijn vandaag 5 stuks aangekomen bij van der Schaaf Leeuwarden![]()
[ Voor 15% gewijzigd door P2 - Snow op 18-08-2020 12:51 ]
zouden hier de auto's van FrieslandLease worden afgeleverd? (vroeg hij hoopvol)P2 - Snow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:31:
Iemand in verwachting van een P2 met Vin dat eindigt op 980... Er zijn vandaag 5 stuks aangekomen bij van der Schaaf Leeuwarden![]()
Hmmm Void, non PP, 19" Das die van mij! Maar ik woon niet in Friesland...P2 - Snow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:50:
Sprak nog een monteur en die gaf aan dat ze ze gaan klaarmaken voor aflevering. Zal geen weken meer gaan duren dus.
Er stonden 1x snow PP, 2x snow non PP 19", 1x void non PP 19", 1x midnight PP. Je kon wel zien dat ze een tijdje op de parking hadden gestaan in Zeebrugge.....
Maar dat mag de pret niet drukken, ze komen eraan.
En wat is het een dikke bak trouwens!!!
Oh yes! Ik hoop zo dat die midnight van mij is! Kan niet wachten!P2 - Snow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:50:
Sprak nog een monteur en die gaf aan dat ze ze gaan klaarmaken voor aflevering. Zal geen weken meer gaan duren dus.
Er stonden 1x snow PP, 2x snow non PP 19", 1x void non PP 19", 1x midnight PP. Je kon wel zien dat ze een tijdje op de parking hadden gestaan in Zeebrugge.....
Maar dat mag de pret niet drukken, ze komen eraan.
En wat is het een dikke bak trouwens!!!
Mijn midnight VIN eindigt op *72 😉 thx!P2 - Snow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:41:
@theusibo Wat is je verwachte leverdatum? Rij er zo nog even langs kan wel checken welke VIN nummer het is?
Die gaat heen en weer van eind augustus naar eind oktober en weer terug. En sindsdien is het stil vanuit de LM
Welke dealer was dit dan?MarvinOA schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:05:
Met wat inspiratie vanuit de Facebook groep ben ik vandaag maar eens langs de lokale Volvo dealer gereden.
De eerste leveringen starten volgens hem volgende week!
[ Voor 50% gewijzigd door P2Hattem op 18-08-2020 18:09 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Harrie Arendsen en dan volgens mij alle vestigingen
[ Voor 9% gewijzigd door MarvinOA op 18-08-2020 18:09 ]
Thanks! Helaas niet mijn dealer 😏MarvinOA schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:09:
[...]
Harrie Arendsen en dan volgens mij alle vestigingen
Verwijderd
Geen straf, exact de mijne 🤓Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:47:
Interessant om te delen wellicht dat ik vandaag te horen heb gekregen dat Polestar een leveringsprobleem had met specifiek mijn midnight versie voor dit jaar via de LM dat te horen gekregen. Void moest nog wel lukken dit jaar dus ik heb nu een void - non PP - 19inch met charcoal in de bestelling staan :-)
Misschien leuk als je in het andere forum ook mee praat? Leuk om wat meer P8 eigenaren te hebben!mvrooij schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Hoorde van mijn dealer ook dat er inderdaad wat plekken in NL extra vrij zijn gekomen vanuit andere landen om in 2020 te kunnen leveren vanwege de extra grote interesse door de bijtelling. Dit is ook de reden dat wij op moment van bekendmaking ook direct gekozen hebben om onze huidige lease te stoppen op moment van levering en over te gaan naar de P8. Als je dit over bijv. 5 jaar kijkt was dit niet zo moeilijk en hebben we stukje boete moeten nemen.
Tot 15 september kunnen we nog opties of kleuren aanpassen daarna niet meer. Levering begin November, aflevering staat nu op 11 nov. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Cool! Gefeliciteerd, doe je verhaal ook hier;7sem10 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:58:
Heb echt super mazzel gehad. Wilde al een tijdje een P2 bestellen voor operational lease, maar door het alsmaar vooruit schuiven door vakanties van onze lease-broker en backoffice mensen was het niet gelukt. De maatschappijen gaven uiteindelijk aan geen levering meer te kunnen garanderen voor 2020.
Drie dagen geleden wordt ik opgebeld door de tussenpersoon van m'n bedrijf met de melding dat ik hem 'urgent' moest terugbellen. Hij had nog 5 P2s gevonden die nog wel geleverd konden worden. Hoewel ik natuurlijk niet meer zelf een configuratie kon kiezen, zat er een optie tussen die me erg aansprak: Thunder + 20'' velgen + Charcoal interior. Direct de knoop doorgehakt en vandaag bevestiging gekregen dat hij is gereserveerd met verzekering dat hij nog in 2020 op kenteken staat.
De eerste auto's worden komende week al geleverd getuige de Facebook groep. Gaat via de Volvo dealer (Almere in dat specifieke geval). Informatie blijft best tegenstrijdig zo.De fiscalist schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:14:
Ter info:
De auto's die vanaf juli op de kade staan in Zeebrugge worden waarschijnlijk in de eerste helft van september geleverd. Ik kreeg als eerste mogelijke datum 7 sept.
Alle auto's worden in Nederland op locatie geleverd. Het is inmiddels kennelijk ook mogelijk om de locatie te wijzigen. Bij mij is dat iig gebeurd, wel binnen het servicegebied van dezelfde Volvo dealer (Niham Den Haag).
Ik verwacht de komende week dus een bericht om de levering in te plannen.
Nieuwenhuijse Zwolle is een delivery dealer. (Aanname dat je in Hattem woont).
Klopt, daar al geïnformeerd gisteren n.a.v. de updates op Facebook, maar ze weten nog niets bij Nieuwehuijse begreep ikweghorst schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:51:
[...]
Nieuwenhuijse Zwolle is een delivery dealer. (Aanname dat je in Hattem woont).
Wat voor gedoe heb je gehad mbt BTW aftrek?Henk Nap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:39:
... inderdaad ook veel gedoe gehad met helpdesk over facturatie ivm BTW aftrek...
[ Voor 81% gewijzigd door DancePlaza op 19-08-2020 11:30 . Reden: screenshot erbij. ]
Enne... Wat zie je daar?DancePlaza schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:06:
Net weer een mail gehad en ik kan nu op de details knop klikken van mijn polestar pagina 💪
Ik wilde de factuur vooruit hebben zodat ik hem bij mijn BTW aangifte Q2 kon meenemen, nu moet ik namelijk bij levering in Q3 de BTW voorfinancieren tot het aftrekmoment Q3 (1 oktober en dus teruggaaf eind oktober). Resultaat van deze starre houding (ze verschuilen zicht achter een geautomatiseerd facturatieproces) is dat ik bijna 11k zelf moet voorfinancieren voor 2 maanden....._--[]--__ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
Wat voor gedoe heb je gehad mbt BTW aftrek?
Ik zit met hetzelfde maar dan voor q4. Zou ook graag een proforma hebben.Henk Nap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Ik wilde de factuur vooruit hebben zodat ik hem bij mijn BTW aangifte Q2 kon meenemen, nu moet ik namelijk bij levering in Q3 de BTW voorfinancieren tot het aftrekmoment Q3 (1 oktober en dus teruggaaf eind oktober). Resultaat van deze starre houding (ze verschuilen zicht achter een geautomatiseerd facturatieproces) is dat ik bijna 11k zelf moet voorfinancieren voor 2 maanden.....
Dit is wel hoopvol nieuws allemaal!DancePlaza schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:06:
Net weer een mail gehad en ik kan nu op de details knop klikken van mijn polestar pagina 💪
titel mail: Binnenkort wordt uw Polestar afgeleverd – Ordernummer 11007xxx
Details pagina:
Afleverlocatie; thuis adres van mij
Vin nummer:
Kenteken:
Verwachtte leverdatum:
sorry kan niet het plaatje toevoegen aan mijn album -> https://imgur.com/olxNLkB
En ook exact de mijne! Hoop voor je dat jouw levering soepeler verloopt 😅Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:47:
Interessant om te delen wellicht dat ik vandaag te horen heb gekregen dat Polestar een leveringsprobleem had met specifiek mijn midnight versie voor dit jaar via de LM dat te horen gekregen. Void moest nog wel lukken dit jaar dus ik heb nu een void - non PP - 19inch met charcoal in de bestelling staan :-)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq