Vrijdag 28 oktober per toeval moeten werken in het zuiden (woon zelf bij Arnhem in de buurt) en dan kom ik vrij dicht bij Beesd langs, en ik was al aan het orienteren op de EV markt voor mijn nieuwe bedrijfsauto. Mijn voorkeur ging uit naar een long range dual motor met plus en pilot pakket, en daar hadden ze er dan ook wel een van staan voor een proefrit. Ik verwachtte dat de wagen veel bodyroll zou hebben en zich echt als een suv achtige zou gedragen, maar niet was minder waar. Reed werkelijkwaar heerlijk, was eigenlijk meteen verkocht. In de aanloop heirvan had ik al gereden met een Model Y performance (gewone LR niet beschiklbaar voor proefrit), en de BMW i4 eDrive40. waarbij de Tesla als toch heel praktische keuze (ruimte en overzichtelijkheid) maar toch een beetje plastic over kwam (en het is net alsof het een aan de voorkant platgeslagen vis is) en de BMW was enorm scherp en precies en reed echt fantastisch, maar stukken minder praktisch en achterin zitten met mij achter het stuur eigenlijk volledig onmogelijk (1m92)
En in de snel leverbaar lijst stond er nog een aantal (4 of 5 waarvan 2 of 3 met performance package en 1 met leer o.i.d.) die dichtbij genoeg bij mijn wensen pakket vielen en rondom budget. Helaas was diezelfde avond geen enkele PS2 nog op de site te vinden die voldeed.... alles verkocht of gereserveerd.
Toen was het terugvallen op de bekende weg, en zou het dan maar wachten worden op de Kia EV6 AWD met Pluspakket. tot ik te horen kreeg dat de levertijd ook maar ff rustig opgeschoven zou kunnen worden naar november a december 2023. toen begon toch de twijfel toe te slaan,... toch maar in de 2de hands jong gebruikt kijken? 12-2020 of 12-2021 geleverde wagens zouden natuurlijk met een bijtelling voordeel ook wel kunnen maar alle aanbieders bij die bedrijven willen echt het onderste uit de kan omdat het allemaal slecht te krijgen is op dit moment. Dus een leaseprijs wat ruim boven de waarde van de wagen ligt.... had een redelijk aanbod liggen van een i4 40 liggen welke naar mijn zin eigenlijk net te kaal was, maar dan wel direct leverbaar..... had hier bijna op in gegaan.... tot ik toch nog een keer op de site van polestar ging kijken bij het snel leverbaar kopje.... en daar stond ie.... Snow LRDM, Plus, pilot lite en performance. gelukkig was hij na het weekend nog beschikbaar.... want nu staat hij in bestelling voor mij. (dit is wat ik graag als config had gewild helaas alleen geen trekhaak en de performance pakket zit er dan wel op die niet had gehoeven dus ook wel een beetje meebetaling vereist van mij maar dat neem ik dan voor lief)
levering half december dit jaar....
[
Voor 4% gewijzigd door
Tvdl2000 op 15-11-2022 18:10
. Reden: miste nog iets ]