• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-09 20:36
Ik zie op de statistieken van Sander Potjer dat de afleveringen gestaag door zijn gegaan, er zijn al bijna 2000 P8-en (het beloofde aantal voor dit jaar) en op een haartje na 2750 P2’s op de weg gekomen. En dat ondanks de beperkingen.....goed gedaan dus!

Zijn er nog (veel) mensen hier die nog dit jaar nog hun P2 of P8 verwachten?

De mijne (P8) komt in januari als het goed gaat- hij zou in wk2 gemaakt worden.

[Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 28-12-2020 12:58]

Volvo XC40 P8 [MY21]

• GF
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-09 07:46
Mga1600 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:49:
Ik zie op de statistieken van Sander Potjer dat de afleveringen gestaag door zijn gegaan, er zijn al bijna 2000 P8-en (het beloofde aantal voor dit jaar) en op een haartje na 2750 P2’s op de weg gekomen. En dat ondanks de beperkingen.....goed gedaan dus!

Zijn er nog (veel) mensen hier die nog dit jaar nog hun P2 of P8 verwachten?

De mijne (P8) komt in januari als het goed gaat- hij zou in wk2 gemaakt worden.
Mijn P8 wordt deze week gebouwd en nog op de valreep in 2020 op naam gezet. Volgende week hopelijk geleverd 🥳.

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21-09 08:57
GF schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:48:
[...]

Mijn P8 wordt deze week gebouwd en nog op de valreep in 2020 op naam gezet. Volgende week hopelijk geleverd 🥳.
Close call! Over het algemeen zit er tussen maken en leveren 2/3 weken. Nu heb je het over 2/3 dagen... :D

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

• GF
JohnDoe77 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:39:
[...]

Close call! Over het algemeen zit er tussen maken en leveren 2/3 weken. Nu heb je het over 2/3 dagen... :D
Dat is het zeker! Nog even zweten tot ik in ieder geval het kenteken weet :X

• P8-adept
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07:37
[P8] contract 5/10 getekend . . . . 8/12 gebouwd . . . . 20/12 naar dealer . . . . 30/12 levering 🤓

P8-Driver

• Rubu123
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 23:34
P8-adept schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:38:
[P8] contract 5/10 getekend . . . . 8/12 gebouwd . . . . 20/12 naar dealer . . . . 30/12 levering 🤓
P2. Half okt getekend. Gebouwd geen idee. Maakt me niet zoveel uit eigenlijk.
Levering 30-12 in beesd. Vandaag op kenteken gezet zag ik. K-???-GX. Nog 2 daagjes geduld.

• JohnDoe77
Rubu123 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:53:
[...]

P2. Half okt getekend. Gebouwd geen idee. Maakt me niet zoveel uit eigenlijk.
Levering 30-12 in beesd. Vandaag op kenteken gezet zag ik. K-???-GX. Nog 2 daagjes geduld.
Bij P2 zit er nog wat weken boot tussen. Maar mijn P8 is week 20/10 gebouwd en 14/11 levering. Ik zou 3 dagen knap vinden, ik ga vast duimen...

• Willi1908
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 13-04 22:11
Dit is de eerste keer dat ik een zakelijke lease auto heb besteld (ergens in oktober) via Alphabet.

Levering wordt verwacht op 24 februari.

Nu vraag ik me af, hoe de communicatie verder verloopt? Wat zijn de stappen in het proces? Ik heb inmiddels een ordernummer van Polestar, maar nog geen PolestarID die hieraan is gekoppeld.

Ook een andere vraag; wanneer lever je je huidige lease auto in? Haha

• JohnDoe77
Willi1908 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:08:
Dit is de eerste keer dat ik een zakelijke lease auto heb besteld (ergens in oktober) via Alphabet.

Levering wordt verwacht op 24 februari.

Nu vraag ik me af, hoe de communicatie verder verloopt? Wat zijn de stappen in het proces? Ik heb inmiddels een ordernummer van Polestar, maar nog geen PolestarID die hieraan is gekoppeld.

Ook een andere vraag; wanneer lever je je huidige lease auto in? Haha
Ik zou dit topic even terug lezen, er is heel veel gedeeld over het proces.

Je leaseauto lever je einde contract vaak in, of zodra je nieuwe auto geleverd wordt. Maar tenzij iemand van je huidige leasemaatschappij hier mee leest, kan niemand daar het correcte antwoord op geven. Gewoon even een mailtje sturen. Succes en van harte!

• sanniep9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:41
GF schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:48:
[...]

[P8] 17/12 gebouwd, 30/12 wordt ie geleverd _/-\o_

• Ovinomis
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:31
Dan toch nog een dag gehad waar het goed weer geweest is en een mooie foto kunnen maken. Nog steeds erg blij 8) Na de rit terug naar huis komend weekend zal ik nog eens een iets uitgebreidere eerste indruk geven als niet ervaren elektrische auto met 2x een rit van 650 km achter de kiezen

P2

• GF
JohnDoe77 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:39:
[...]

Kentekenbewijs inmiddels ontvangen :9 , nu de auto nog _/-\o_.

[Voor 25% gewijzigd door GF op 29-12-2020 16:48]

• JohnDoe77
GF schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:24:
[...]

Kentekenbewijs inmiddels ontvangen :9 , nu de auto nog _/-\o_.
Oh top man! Die auto; lekker boeien! Als hij dit jaar maar op kenteken staat en dat is gelukt. Wel gaaf. Iets van de voorpret meegemaakt of was dit redelijk spontaan? :*)

• GF
JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:08:
[...]

Oh top man! Die auto; lekker boeien! Als hij dit jaar maar op kenteken staat en dat is gelukt. Wel gaaf. Iets van de voorpret meegemaakt of was dit redelijk spontaan? :*)
Ik heb toch liever de auto dan het kenteken ;-), maar het verschil tussen 31 december of 1 januari is toch wel extreem groot in de portemonnee. Bijtelling :'( . Het koste nog behoorlijk wat moeite, frustraties en stress om het dit jaar rond te krijgen na een reeks van issues met de bestelling. Dus spontaan is het zeer zeker niet, sinds feb dit jaar actief met de P2 en de P8, dus inmiddels redelijk veel gelezen en gezien. Nu tijd voor een echt exemplaar.

• P2Hattem
  • Laatst online: 20:06
Ovinomis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:08:
Dan toch nog een dag gehad waar het goed weer geweest is en een mooie foto kunnen maken. Nog steeds erg blij 8) Na de rit terug naar huis komend weekend zal ik nog eens een iets uitgebreidere eerste indruk geven als niet ervaren elektrische auto met 2x een rit van 650 km achter de kiezen

[Afbeelding]
Mooi plaatje! Met (2x) 650 km ben je wel buiten NL lijkt me?! Als je straks dan thuis quarantaine hebt, kun je iig een leuk verhaaltje schrijven en wat foto’s maken op de oprit 🤔.

Maar goed, ik ben benieuwd naar jouw gemiddelde verbruik en rij-ervaringen op dit soort afstanden.

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• Ovinomis
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:31
P2Hattem schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:23:
[...]

Mooi plaatje! Met (2x) 650 km ben je wel buiten NL lijkt me?! Als je straks dan thuis quarantaine hebt, kun je iig een leuk verhaaltje schrijven en wat foto’s maken op de oprit 🤔.

Maar goed, ik ben benieuwd naar jouw gemiddelde verbruik en rij-ervaringen op dit soort afstanden.
Dat is een goede inschatting ;)

Dikke week voor vertrek quarantaine en ook eigenlijk nu alleen bij de schoonfamilie. (afgezien van een paar ritjes in de buurt)

Straks inderdaad weer 10 dagen thuis quarantaine en dan hebben we zeker tijd om een leuk verhaaltje te schrijven. Als nieuwe e-rijder zeker veel geleerd :*)

P2

• Rubu123
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 23:34

Na 3 lange maanden wachten was het vandaag zover. Prima overdracht in Beesd. Wel aangepast (buiten). Prima. Alles netjes gekoppeld. En rijden maar. Wat een bak! Wat een power. Erg blij met Thunder.
Nu hopelijk probleemloos genieten. Het is het wachten waard.

• Mga1600
Rubu123 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]Na 3 lange maanden wachten was het vandaag zover. Prima overdracht in Beesd. Wel aangepast (buiten). Prima. Alles netjes gekoppeld. En rijden maar. Wat een bak! Wat een power. Erg blij met Thunder.
Nu hopelijk probleemloos genieten. Het is het wachten waard.
Heel mooi! Veel veilige en fijne kilometers gewenst.

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Sander28
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 15-09 08:23
Mijn P8 met productiedatum van 22/12 wordt plotseling morgen geleverd. De dealer belde vanmiddag met de vraag of ik morgen in de gelegenheid ben de auto in ontvangst te nemen. Vorige week werd nog gemeld dat dit waarschijnlijk pas tweede week januari zou worden, dus Volvo lijkt er wat extra vaart achter te zetten. Maar ik schik mij uiteraard graag naar deze aanpassing. Alleen is mijn laadpas nog niet binnen dus ik hoop dat volvo hem een beetje heeft opgeladen voor me.

• GF
Gisteren opgehaald na een verrassend belletje dat hij gisterenochtend was binnengekomen.
Super blij mee! Eerste indruk is WOW :*) !

• GJV63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:20
GF schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:09:
Gisteren opgehaald na een verrassend belletje dat hij gisterenochtend was binnengekomen.

[Afbeelding]
Erg mooi. Had deze kleur ook op het oog voor mijn P8 maar wilde ook Lava Red in het interieur en dat ging helaas niet samen. Heb toen Glacier silver metallic besteld. Ook mooi :) Wens je veel plezier met de P8.

• Morkie69
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:48
mijn P8 op 24 december geleverd, jippy lagere bijtelling. Nu blijkt alleen dat ze de LOUNGE optie ergens tijdens het bestellen eraf gehaald hebben. Dilemma, "minder" auto die minder kost, of toch nieuwe bestellen met de juiste opties erop, maar meer bijtelling (wordt aprl 2021).... shit... ook geen witte kentekenplaat erbij (zit toch echt een trekhaak op) en bij Fleetpoort afleveren met 15%.... jammer dealer, vele foutjes.
Maar verder supermooie auto!!! Rijdt lekker.
Ohja, Volvo on call werkt niet met P8, wachten op update... kan dan pas auto voorverwarmen op afstand etc, moet nu via timer, niet echt makkelijk.

• GF
GJV63 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:20:
[...]

Erg mooi. Had deze kleur ook op het oog voor mijn P8 maar wilde ook Lava Red in het interieur en dat ging helaas niet samen. Heb toen Glacier silver metallic besteld. Ook mooi :) Wens je veel plezier met de P8.
Dank je! Gaat zeker goed komen.

Ik denk niet dat het rode interieur mooi geweest zou zijn met de rode koets. Glacier silver is ook erg mooi, en zie je niet zoveel :).
Morkie69 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:04:
mijn P8 op 24 december geleverd, jippy lagere bijtelling. Nu blijkt alleen dat ze de LOUNGE optie ergens tijdens het bestellen eraf gehaald hebben. Dilemma, "minder" auto die minder kost, of toch nieuwe bestellen met de juiste opties erop, maar meer bijtelling (wordt aprl 2021).... shit... ook geen witte kentekenplaat erbij (zit toch echt een trekhaak op) en bij Fleetpoort afleveren met 15%.... jammer dealer, vele foutjes.
Ohja, Volvo on call werkt niet met P8, wachten op update... kan dan pas auto voorverwarmen op afstand etc, moet nu via timer, niet echt makkelijk.
Dat is echt mega zuur. Ik snap je dilemma. Ik weet niet wat ik in deze situatie zou doen. Dit is nu juist een van de meest wenselijke opties.

Volvo on Call App had ik al ergens gelezen dat dit nog niet werkte. Gisteren ook zelf confirmed. Even wennen na het al 5 jaar meerdere malen per week te hebben gebruikt op mijn v60. Ik heb echter ook niet de timer optie kunnen vinden in de auto. Mijn systeemversie is nog van september. First world problems :X .

• JohnDoe77
GF schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:09:

[Afbeelding]
Hoe is je tweede indruk? En wil je die in het andere P2/P8 topic melden? Zijn meer mensen met interesse denk ik. Ik vind hem wel erg dik met 20” en rood! :Y

• JohnDoe77
Morkie69 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:04:
Je zou voor de grap eens moeten uitzoeken hoeveel verschil het maakt. Ik denk dat je zult schrikken!

• GF
JohnDoe77 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Hoe is je tweede indruk? En wil je die in het andere P2/P8 topic melden? Zijn meer mensen met interesse denk ik. Ik vind hem wel erg dik met 20” en rood! :Y
Thnx. Zal ik zeker doen.

• Jehanthar
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21-09 21:50
🥺 mijn P2 zou a.s. donderdag 07-01 geleverd worden. Maar kreeg net een telefoontje dat de auto nog bij de transporteur staat en dat donderdag niet gehaald gaat worden. 🥺😩😡🤬
Moet wachten op nieuwe afleverdatum.........

Polestar2, Void, charcoal, non PP/19

• Mga1600
Jehanthar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:28:
🥺 mijn P2 zou a.s. donderdag 07-01 geleverd worden. Maar kreeg net een telefoontje dat de auto nog bij de transporteur staat en dat donderdag niet gehaald gaat worden. 🥺😩😡🤬
Moet wachten op nieuwe afleverdatum.........
Dat is enorm balen! Is er al een nieuwe datum gegeven en wordt er iets geregeld om de extra
tijd te overbruggen (of is dat niet nodig)?

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Jehanthar
Nadat ik woensdagmiddag gebeld heb of ze al nieuwe datum konden noemen, bleek dat de auto net in Beesd was aangekomen en dat ze hem tóch nog konden klaarmaken en vandaag afleveren. Dus het is allemaal gelukkig goedgekomen en staat er nu een prachtige void Polestar op de oprit.

• Jehanthar
Ze leveren géén papieren handleiding (meer) zei de handoverguy maar helaas bleek de onlineversie op het middenscherm ook niet te werken (nog geprobeerd de android webview app updates te deïnstalleren maar dat werkte niet). Dus nu moet je in de auto op je telefoonschermpje turen naar de handleiding op de website van Polestar. Niet erg handig. Hopelijk komt er snel een werkende oplossing. Ook probleempje gehad met sluiten/openen achterklep die niet goed werkte omdat hij niet goed/volledig automatisch bleek te sluiten. Maar: wat rijdt dit ding heerlijk! En zo stil!

• SuperGroover2
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-08 16:38
Jehanthar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:49:
Nadat ik woensdagmiddag gebeld heb of ze al nieuwe datum konden noemen, bleek dat de auto net in Beesd was aangekomen en dat ze hem tóch nog konden klaarmaken en vandaag afleveren. Dus het is allemaal gelukkig goedgekomen en staat er nu een prachtige void Polestar op de oprit.
[Afbeelding]
Via de polestar app kun je de handleiding ook openen, waarschijnlijk handiger dan via de mobile website

• Jehanthar
Ja maar nog steeds op een klein telefoonschermpje. Ik heb trouwens de handleiding op het middenscherm wel weer werkend gekregen door het verwijderen van de updates van Android webview app. Maar ondanks uitschakelen van automatische update van de apps blijkt de webview app de volgende keer toch weer geupdate te zijn en moet je de handeling herhalen.

• Willi1908
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 13-04 22:11
Ik heb inmiddels een leverdatum voor de handover in Beesd, 2 februari. Hoe lang van te voren is meestal het kenteken bekend?

• Jehanthar
Zo’n 2 a 1 week vóór de afleverdatum. Elke dag je order bekijken en dan opeens staat het kenteken erbij.

• Mga1600
Mijn P8 is afgelopen maandag bij de dealer ‘gelost’ en wordt a.s. dinsdag aan mij afgeleverd. Er was nog wel even wat gedoe over het alarmcertificaat wat de verzekering eist want het blijkt dat Volvo op de XC40 weliswaar in slaap vallende sleutels toepast, maar met de verkeerde wachttijd.
Na 1 januari 2021 zijn de verzekeringsmaatschappijen in NL streng en wordt een auto van deze waarde niet meer zonder compleet alarmcertificaat in diefstal-dekking genomen. Alleen Volvo Insurance doet het (nog) zonder, maar ik wil eigenlijk niet al mijn eieren in hetzelfde mandje hebben.....dus bij voorkeur een andere maatschappij via onze eigen tussenpersoon.

Voor het verkrijgen van dat certificaat zijn nu aanvullende eisen (KE01) van toepassing. Er schijnt al 1 1/2 jaar coulance betracht te zijn geweest, maar Volvo en veel andere fabrikanten hebben gewoon al die tijd zitten pitten.

Enfin, de sleutels worden dus omgebouwd om te voldoen en voor de rest hoeft de dealer eigenlijk alleen nog maar de trekhaak te monteren.

Erg blij dat het lange wachten dinsdag beloond wordt!

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:11

Ktenolix

Pijlsnel

Dit topic is aardig stil, maar goed, ik heb mijn P2 tijdje geleden besteld en zag dat ie nu een VIN heeft gekregen.
Betekent dat dat ie geproduceerd is en alleen nog verscheept hoeft te worden? Of is ie nog niet klaar?

Jammer dat je niet meer adhv VIN kunt checken of ie op de boot zit. :(

Levering staat gepland voor september.

[Voor 20% gewijzigd door Ktenolix op 01-07-2021 15:03]

Polestar 2 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak | Status: In Zeebrugge - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• MaxxMark
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:16

MaxxMark

HT is Tof!

Je kunt een telefoontje aan Polestar Support er aan wagen. Afhankelijk van de persoon die je krijgt kunnen ze nog wel eens een en ander zien.

Het kan zijn dat ze eind vorig jaar onderbezet waren, want toen was het zo dat je nog wel eens iemand sprak die (veel) meer kon zien, maar dat wist je niet van te voren. Waar de een op kenteken of ordernummer niet verder kwam dan "ik zie niets, dus staat hij niet op de boot" waren er anderen die konden zien dat er dingen mis waren met de koppeling tussen VIN en je order.

Bij mij was het zo (volgens mij kan je het terugvinden in dit topic op mijn naam) dat ik op een maandag iemand sprak die niets wist en op basis daarvan bepaalde dat mijn wagen pas in 2021 zou komen (en dus niet meer in 8% bijtelling). En dinsdag iemand met duits accent sprak die vervoglens zag dat er allerhande zaken mis waren, en die meteen ff met Zweden kon schakelen om mijn polestar ID te fixen en kon vertellen dat nog geen 3wk daarna de ready was om afgehaald te worden in Beesd.

Misschien dat de digitalisering nu wat meer op orde is en dat ze allemaal wat meer kunnen zien. Dus mocht je bellen met Support, laat even weten wat ze zeggen, ik ben zelf best benieuwd of het wat meer op orde is!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@MaxxMark Eigenlijk ben ik tot nu erg positief over hoe het gaat. Leasemaatschappij heeft de P2 besteld, ik kon vrij snel daarna een Polestar ID aanmaken en zag de order netjes staan. Even later zag ik netjes een VIN verschijnen en vanmorgen wisten ze bij Polestar Support mij te melden dat de auto op de boot zit naar Zeebrugge! De levering in September gaat zeker weten gehaald worden.

De twee keren dat ik contact gehad heb met Support konden ze mij meer vertellen over de order.

Alles loopt zoals het moet bij mij in ieder geval :)

Polestar 2 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak | Status: In Zeebrugge - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:16

MaxxMark

HT is Tof!

Goed om te horen! Betekent dat ze in ieder geval aan die kant al weer héél veel goed hebben gemaakt! (in ieder geval in jouw situatie). Dat was in dit topic in november en december 2020 wel anders :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:08
Op de Polestar website geven ze nog steeds aan: nu bestellen is in Oktober geleverd. Toevallig mensen die recent besteld hebben en kunnen bevestigen dat de levertijd idd zo (relatief) snel is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mitchellvs94
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 23-07 10:47
@Slomy

Mijn polestar is besteld in begin juli met de volgende configuratie:
sinlge motor
plus pakket
void
20 inch velgen

ze geven inderdaad aan dat als je hem nu besteld deze wordt geleverd in oktober. Echter heb ik in mijn polestar app staan december. hierop volgend heb ik contact opgenomen met polestar en de geschatte levering van december blijkt te kloppen.

Polestar geeft aan dat dit komt door wijziging in productieplanning. helaas is het dus iets langer wachten.

Zijn er andere mensen die hier ook ervaring mee hebben momenteel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:08
mitchellvs94 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:46:
@Slomy

Mijn polestar is besteld in begin juli met de volgende configuratie:
sinlge motor
plus pakket
void
20 inch velgen

ze geven inderdaad aan dat als je hem nu besteld deze wordt geleverd in oktober. Echter heb ik in mijn polestar app staan december. hierop volgend heb ik contact opgenomen met polestar en de geschatte levering van december blijkt te kloppen.

Polestar geeft aan dat dit komt door wijziging in productieplanning. helaas is het dus iets langer wachten.

Zijn er andere mensen die hier ook ervaring mee hebben momenteel?
Mijn bestelling zou ook een single motor, standard range zijn met een 2tal paketten erbij.
Proefrit staat voor aanstaande zondag gepland, maar levering in 2021 zou wel cruciaal zijn (vanuit lease - bijtellings perspectief).

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Zojuist uitgebreid contact gehad met een dame van Polestar Support. Mijn auto zit nog steeds op de boot naar Zeebrugge, net als een maandje terug, maar kan elk moment aankomen. De bootreis duurt doorgaans zo’n vier weken. Vanuit Zeebrugge duurt de transport naar Beesd ongeveer twee weken en het rijklaar maken erna rekenen ze ook twee weken voor. Dit komt overeen met de initieel verwachtte leverdatum van 01-09.

Ik had al een voorgestelde handover datum gekregen van 31-08, maar helaas moeten afwijzen. Ik zit nog met een lopend leasecontract (tot 01-02-22 ;() dus de leasemaatschappij heeft de leverdatum op januari laten zetten. In ieder geval komt ie op kenteken zodra de auto in NL aankomt. Dus over 2 à 3 weken zou ik een kenteken moeten zien in het portaal. Dus gelukkig sowieso in 2021 op kenteken :)

Wel een verschil met de vorige keer dat ik contact opnam trouwens. Toen wist ene Clint mij niks te vertellen over waar de auto was of wanneer ie op kenteken kwam. :?

• dutchman666
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-09 17:10
Vorige dinsdag 3 augustus is mijn Polestar dual motor eindelijk afgeleverd door de Hand-over specialist opties :

- Midnight metallic kleur
- napta leer
- Pilot
- Plus
- Performance

Feitelijk exact de configuratie van de proef rit die mijn vrouw en ik bijna een jaar geleden in augustus hebben gemaakt. Sinds die proefrit wist ik direct, dit wordt de volgende lease wagen voor mij. De laatste weken waren een marteling vooral toen bleek dat de wagen als sinds 2 maanden zich in Nederland (Beesd) bevond. De wagen was in Maart besteld maar mijn huidige lease contract liep tot 1 augustus.

Inmiddels met vakantie en nu lekker met vrouw lief door het land aan het toeren. De auto is een genot om in te rijden. En vreemd genoeg een veel 'rustiger' cruiser dan mijn vorige lease wagen een BMW 2 coupe. De Polestar kan het wel, maar nodigd niet direct uit om altijd sportief te rijden.

Ik heb vorige week ook direct een Opti Coat pro plus coating laten plaatsen. De wagen blijft nu na een simpele afspoel beurt in een wash-box netjes show-room ready.

Ben super blij en tevreden om de overstap naar een EV gemaakt te hebben, 17 augustus wordt eindelijk de Eneco mobility laadpaal geplaatst dan hoef ik ook niet steeds bij fastned langs om op te laden. Met het gewone stop contact duurd het veel te lang ;)

[Voor 42% gewijzigd door dutchman666 op 12-08-2021 08:49]

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:05
@dutchman666 Congrats! Mooie bak.

Die coating ( Opti Coat pro plus coating) wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag? En wat is de verwachtte levensduur?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• dutchman666
Thanks!

cornholio24 de offertes zijn op maat. En gebaseerd op het type wagen en met name de omvang.

Ik heb er ex btw 1200 euro voor betaald. Je hebt dan 7 jaar garantie.

Er zijn 3 opties:

Opti-Coat Pro = 5 jaar garantie (1000 ex btw)
, Pro Plus = 7 jaar garantie (1200 ex btw)
en Pro3. = is onbeperkt garantie (3000 ex btw )

Tot de behandeling behoord ook het schoonmaken, poetsen en polijsten van de lak en de velgen.

Ik ben absoluut blij voor keramische coating gekozen te hebben.

Ik heb de afgelopen dagen als gevolg van de vele insecten op de dijkjes en wegen na lange trips toch al 2 x de wasbox bezocht. Na 5 minuten glimt de wagen weer als vanouds (alleen de vlekvrije water spoel optie gebruiken).

Zondag ga ik voor het eerst met een emmertje sop (met speciale wasmiddel die je bij de Opti Coat Pro dealer kunt aanschaffen) de wagen met de hand grondig schoonmaken zodat de water afstotende werking en de glans van de keramische lak 100% blijft.

Mijn vrouw vind het allemaal best zolang ik haar auto ook even doe :)

Omdat ik bij Hoofddorp in de buurt woon ben bij deze specialist geweest. Maar volgens mij zitten er meer over Nederland verdeeld.

https://vanderwalcardetailing.nl/

• sander-molenaar
  • Laatst online: 21-09 22:08
@Ktenolix Welke versie heb jij besteld? En heb je al een kenteken in je Polestar omgeving?

SanderM

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

sander-molenaar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:40:
@Ktenolix Welke versie heb jij besteld? En heb je al een kenteken in je Polestar omgeving?
Standard Range Single Motor. Ik heb nog geen kenteken. Kreeg vandaag te horen dat ie nog steeds bij de importeur staat in Zeebrugge. Transport issues.

• sander-molenaar
Ah oke, idem hier. Ook standard range. Aflevering stond gepland voor morgen 27-08. Is geannuleerd, ook die van mij staat nog in Zeebrugge.
Ze weten helaas ook niet hoe lang het gaat duren.
Volgens mij zijn er meerdere met hetzelfde probleem.

SanderM

• sander-molenaar
@Ktenolix polestar support (Celine) geeft aan dat er geen vertraging op levering staat maar dat er een rdw storing is.
Oftewel dat de auto’s al wel in Beesd staan. Wat het nu precies is, i dont know.

SanderM

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

sander-molenaar schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:54:
@Ktenolix polestar support (Celine) geeft aan dat er geen vertraging op levering staat maar dat er een rdw storing is.
Oftewel dat de auto’s al wel in Beesd staan. Wat het nu precies is, i dont know.
Bizar. Dus de een meldt dat ie in Zeebrugge staat en de ander in Beesd? :+

To be precise, bij mij gaven ze letterlijk aan: “ Je Polestar staat momenteel bij de importeur, en zal binnenkort deze kant op komen”. Ik ga er van uit dat de importeur in Zeebrugge zit. :P of ze moeten ergens anders in NL de importeur hebben zitten als tussenstap tussen Zeebrugge en Beesd.

Vind het wel bijzonder dat je verschillende berichten krijgt, afhankelijk van wie je van Support Chat spreekt. Ik heb het vermoeden dat een groot deel vanuit Tempo Team wordt ingezet als supportmedewerker en die hebben geen toegang tot het systeem. En dat bijv Carina een eigen medewerker is die wèl rechten heeft.

[Voor 35% gewijzigd door Ktenolix op 27-08-2021 19:49]

• nokings
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:23
Mijn P2 heeft nu een kenteken in de portal, maar nog geen afleverdatum (thuislevering). Geplande aflevering is nog steeds September.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@nokings had je al een voorsteldatum gekregen voor de handover?

Ik heb nog geen kenteken gekregen. Hij staat nog steeds bij de importeur. Cherane van Support zegt dat waarschijnlijk andere auto's voorrang krijgen, omdat m'n leasemij de auto pas eind van het jaar wil hebben. Vervolgens zegt ze dat het ook kan dat de auto alsnog naar Beesd komt een dezer weken. :') Ze had verder geen inzicht in wanneer de auto naar Beesd zou komen.. Afwachten dus.

[Voor 63% gewijzigd door Ktenolix op 31-08-2021 09:55]

• nokings
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:23
Ktenolix schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:35:
@nokings had je al een voorsteldatum gekregen voor de handover? Ik heb nog geen kenteken gekregen.
Nee, nog niet. Ik denk dat een thuislevering wat trager is dan zelf ophalen in Beesd? Geen idee...

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

nokings schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Nee, nog niet. Ik denk dat een thuislevering wat trager is dan zelf ophalen in Beesd? Geen idee...
Dat zou kunnen. Ik kreeg al vrij snel (16/7) een voorstel voor de handover op 31 aug.

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:53
Et voilá!

Gisteren opgehaald in Beesd, 1e lading al weggereden (met natuurlijk de nodige stoplicht sprintjes).

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Skyrunner schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:00:
Et voilá!

Gisteren opgehaald in Beesd, 1e lading al weggereden (met natuurlijk de nodige stoplicht sprintjes).

[Afbeelding]
Je zoontje op de achtergrond vindt het maar een slaapverwekkende auto >:)

Dit is een SMLR? In Snow? Zonder Plus pack, heb je wel het Pilot pack erbij?

www.google.nl

• Skyrunner
MisteRMeesteR schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:55:
[...]

Je zoontje op de achtergrond vindt het maar een slaapverwekkende auto >:)

Dit is een SMLR? In Snow? Zonder Plus pack, heb je wel het Pilot pack erbij?
Haha, nou mijn zoon (bijna 16) vond het juist te gek (met name de acceleratie).

SMSR, white metallic.

Zonder Pilot Pack, dat zat er lease technisch niet meer in helaas.

Wel heb ik bij Polestar een lijntje uitgezet over de mogelijkheid de driver assistents los te verkrijgen, omdat de benodigde hardware immers al in de auto zit.

Onder de streep ERG blij mee.

• cornholio24
Skyrunner schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:54:
[...]

Haha, nou mijn zoon (bijna 16) vond het juist te gek (met name de acceleratie).

SMSR, white metallic.

Zonder Pilot Pack, dat zat er lease technisch niet meer in helaas.

Wel heb ik bij Polestar een lijntje uitgezet over de mogelijkheid de driver assistents los te verkrijgen, omdat de benodigde hardware immers al in de auto zit.

Onder de streep ERG blij mee.
Fantastisch en wat een auto in die (wat mij betreft mooiste) kleur (krijg m zelf ook volgende maand :+ )

Kan niet wachten!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• Skyrunner
cornholio24 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:22:
[...]

Fantastisch en wat een auto in die (wat mij betreft mooiste) kleur (krijg m zelf ook volgende maand :+ )

Kan niet wachten!
Met de zon erop is-ie ECHT schitterend in deze kleur, maar moet toegeven dat een geheel zwarte, die ik laatst zag, ook beestachtig (mooi) overkwam, zeker gezien de 'stance' van de auto.

Dit is mijn 1e EV. Was altijd heel sceptisch over de techniek, maar nu ik er eenmaal in rijd zie ik mezelf niet teruggaan naar een ICE, ooit.

Het is het wachten waard :-)

• cornholio24
Skyrunner schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:43:
[...]

Met de zon erop is-ie ECHT schitterend in deze kleur, maar moet toegeven dat een geheel zwarte, die ik laatst zag, ook beestachtig (mooi) overkwam, zeker gezien de 'stance' van de auto.

Dit is mijn 1e EV. Was altijd heel sceptisch over de techniek, maar nu ik er eenmaal in rijd zie ik mezelf niet teruggaan naar een ICE, ooit.

Het is het wachten waard :-)
Ik wil die schittering ook zo lang mogelijk behouden - denk er zelf over na (ondanks dat het een leaseblik is) hem volledig in de keramische coating te zetten en ook nog iets te customizen ... kan niet wachten!

• Skyrunner
cornholio24 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:53:
[...]

Ik wil die schittering ook zo lang mogelijk behouden - denk er zelf over na (ondanks dat het een leaseblik is) hem volledig in de keramische coating te zetten en ook nog iets te customizen ... kan niet wachten!
Alvast veel plezier en post een pic!

• cornholio24
Krijg net bericht door door. ..de PS2 is geproduceerd en onderweg. Eind oktober uitleveren ... het komt eraan :+

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@cornholio24 spannend! Ze leveren op zich best snel volgens mij. :)

Zijn er meer mensen die op de orderpagina de gegevens niet meer kunnen inzien? Ik zie het volgende:

Via support gevraagd, daarvan moest ik een mail met uitleg sturen naar customer service. :P Was wel benieuwd of ik de enige ben. Heb het al sinds vrijdag.

• dutchman666
Hoi @Ktenolix

Het lijkt erop dat het jou account betreft.

Ik kan momenteel nog steeds bij mijn order gegevens.

• cornholio24
Ha @Ktenolix

Heel benieuwd ja! Ik hou voorlopig maar eind oktober aan... komt met een korte vakantie ook nog wel goed uit eigenlijk (moet veel bagage en spullen mee)... dus nog maar even met de passat station :+

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

dutchman666 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:07:
Hoi @Ktenolix

Het lijkt erop dat het jou account betreft.

Ik kan momenteel nog steeds bij mijn order gegevens.

[Afbeelding]
Oh, misschien dus toch een oepsie door Polestar en m'n order uit het systeem geknikkerd :+ :P

EDIT: Gebeld door Polestar, ze hebben iets gedaan waardoor ik het weer kan zien. Wat er nu mis was, geen idee. Werd mij niet heel duidelijk.

[Voor 11% gewijzigd door Ktenolix op 07-09-2021 13:21]

• geertkb
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:27
sorry verkeerde topic

[Voor 86% gewijzigd door geertkb op 09-09-2021 11:43. Reden: verkeerde topic]

• p2010
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 20-09 16:15
cornholio24 schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:54:
Krijg net bericht door door. ..de PS2 is geproduceerd en onderweg. Eind oktober uitleveren ... het komt eraan :+
Wanneer heb jij hem besteld?

• cornholio24
@p2010 30 juni

En jeetje wat duurt t lang. Ben helemaal klaar met wachten.

[Voor 64% gewijzigd door cornholio24 op 09-09-2021 16:22]

• fkeizer
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:45
@cornholio24 Ik heb mijn polestar op 13 juli besteld en zie net in de app day hij pas in januari geleverd gaat worden! Dat zou wel een teleurstelling zijn. Ook vanwege verhoogde bijtelling. Morgen maar even bellen.

• cornholio24
@fkeizer dat snap ik en zou idd super vervelend zijn! Wat was de opgegeven leverdatum na bestellingen, ook oktober?

Je bericht zit me toch niet lekker ... ik ga toch nog maar eens even navragen en checken.

Dank voor het delen

• Italia
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 15:52
fkeizer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:51:
@cornholio24 Ik heb mijn polestar op 13 juli besteld en zie net in de app day hij pas in januari geleverd gaat worden! Dat zou wel een teleurstelling zijn. Ook vanwege verhoogde bijtelling. Morgen maar even bellen.
Misschien kunnen ze hem al wel op kenteken zetten?

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12:18
Italia schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:42:
[...]

Misschien kunnen ze hem al wel op kenteken zetten?
Dit is tegenwoordig niet meer mogelijk. Auto moet in NL zijn voordat hij een kenteken kan krijgen afaik.

• cornholio24
fkeizer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:51:
Heb ook maar even contact gezocht. De heer op de chat gaf aan levering half oktober voor mijn PS2, dat betekend dat hij mogelijk zelfs iets eerder komt dan verwacht :+ .

• fkeizer
@cornholio24 Ik heb vandaag contact gehad en in het systeem konden ze zien staan dat de levering 15 december plaats zou vinden. Dat is een opluchting.

Bij bestelling was de mogelijke levering inderdaad oktober. Voor mij geldt dat het tenminste half november zou worden voor ik erin zou kunnen rijden ivm huidige lease contract

Hopelijk verschuift het nog iets naar voren!

• cornholio24
@fkeizer mooi maar toch best een flinke vertraging komende van oktober. Maar goed, inderdaad fijn en belangrijk dat hij dit jaar nog op kenteken komt.

Hier loopt mn leasecontract begin januari pas af. Lm doet gelukkig niet moeilijk over het eerder inleveren.

• fkeizer
@cornholio24 dat is tof van jouw lm. Het bedrijf waar ik werk is van leasemaatschappij gewisseld. Vandaar dat de oude leasemaatschappij niet heel happig is op het eerder af laten lopen van het contract.

Weet iemand overigens hoe je kan uitvinden op welk schip je auto zit? Ik zag daar in augustus 2020 een paar post over, maar ik kan niet achterhalen hoe je dit kan opzoeken. Zou erg leuk zijn om het schip te tracken via shiptracker!

(Ik zag al een vin nummer voor mijn p2 staan)

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

fkeizer schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:00:
@cornholio24 dat is tof van jouw lm. Het bedrijf waar ik werk is van leasemaatschappij gewisseld. Vandaar dat de oude leasemaatschappij niet heel happig is op het eerder af laten lopen van het contract.

Weet iemand overigens hoe je kan uitvinden op welk schip je auto zit? Ik zag daar in augustus 2020 een paar post over, maar ik kan niet achterhalen hoe je dit kan opzoeken. Zou erg leuk zijn om het schip te tracken via shiptracker!

(Ik zag al een vin nummer voor mijn p2 staan)
Dat kun je helaas niet meer checken. Hebben ze dichtgezet.

Ik kan waarschijnlijk mijn huidige leaseauto per 1/12 inleveren ipv 1/2. Kost dan iets, maar dat is nog wel te overzien. Even wachten op de daadwerkelijke offerte, daarna wordt alles in gang gezet.

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee