Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-06 16:14
Mijn Polestar is sinds deze week ook onderweg vanuit China met de Thermopylae, samen met 413 andere Polestars. Als je wilt zien of de jouwe er ook tussen staat kun je bookingnumber CNSHA1926455 intypen via deze link: https://www.2wglobal.com/...KJr_OP5yDanguaN61kP0cZcwg

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Zojuist contact gehad met LP, helpdesk nam contact op met afdeling die hier iets over zou moeten weten.
Ze vroegen mij om het bestelnummer, vanuit LP echter nooit een nummer ontvangen. Door dit forum weet ik wel dat ik 'm kan zien bij Polestar zelf.

Hun eigen indicatieve week staat op week 45. De volgende levering van de Polestar is in augustus.
Maar een goede indicatie voor mijn auto hebben ze niet. Nul info daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Autowina schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:45:
Mijn Polestar is sinds deze week ook onderweg vanuit China met de Thermopylae, samen met 413 andere Polestars. Als je wilt zien of de jouwe er ook tussen staat kun je bookingnumber CNSHA1926455 intypen via deze link: https://www.2wglobal.com/...KJr_OP5yDanguaN61kP0cZcwg
Spannend!
Hoe weet je dat jouw auto daar tussen zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
Ik heb ingelogd op de website van Polestar en kan daar het VIN-nummer zien van de auto. Ik heb de auto zelf besteld. Bij bestelling via een leasemaatschappij weet ik niet of je het VIN-nummer ook krijgt als de auto geproduceerd is. Via de link die ik hierboven gaf kan je de VIN-nummers zien die op dit schip staan. Bij mij staat levering in oktober gepland (dus ergens tussen week 40 en week 44).

[ Voor 11% gewijzigd door Autowina op 22-07-2020 13:58 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 14:47
Autowina schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:56:
Ik heb ingelogd op de website van Polestar en kan daar het VIN-nummer zien van de auto. Ik heb de auto zelf besteld. Bij bestelling via een leasemaatschappij weet ik niet of je het VIN-nummer ook krijgt als de auto geproduceerd is. Via de link die ik hierboven gaf kan je de VIN-nummers zien die op dit schip staan. Bij mij staat levering in oktober gepland (dus ergens tussen week 40 en week 44).
Kan wel kloppen met de aankomst van de boot, eind augustus. Staat volgens mij ruim een maand tussen aankomst en levering aan klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW1900
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-06-2021
Autowina schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:56:
Komen de laatste cijfers van het VIN nummer overeen met de laatste cijfers van het ordernummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:20
Even een vraagje: Als ik op de website van Polestar kijk, dan zie ik dat de orderdatum 17-7 is en de status "Lopende aanvraag" is, als ik in de app kijk, dan zie ik een verwachte leverdatum van augustus. Het order nummer is 11011xxx. Is de verwachte leverdatum van augustus 2020 dan niet erg optimistisch (niet dat ik het erg vind :))?

De bestelling bij de lease maatschappij is eind juni / begin juli gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door AWEF op 22-07-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
TW1900 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Komen de laatste cijfers van het VIN nummer overeen met de laatste cijfers van het ordernummer?
Nee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TW1900
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-06-2021
Het zou ook te mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
AWEF schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:21:
Even een vraagje: Als ik op de website van Polestar kijk, dan zie ik dat de orderdatum 17-7 is en de status "Lopende aanvraag" is, als ik in de app kijk, dan zie ik een verwachte leverdatum van augustus. Het order nummer is 11011xxx. Is de verwachte leverdatum van augustus 2020 dan niet erg optimistisch (niet dat ik het erg vind :))?

De bestelling bij de lease maatschappij is eind juni / begin juli gedaan.
Ja, dat lijkt mij veel te optimistisch. Ik denk dat het dan eerder eind november/begin december zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Autowina schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Ja, dat lijkt mij veel te optimistisch. Ik denk dat het dan eerder eind november/begin december zal worden.
Dat vermoeden had ik ook, wel vreemd dat ze in de app een verwachte leverdatum van augustus melden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Uit dit artikel een opvallende en bemoedigende passage gehaald.

https://de.motor1.com/rev...2020-test-stromverbrauch/
Beeindruckende Beschleunigung bis zur Höchstgeschwindigkeit

Vom Norden Münchens aus fahre ich mit dem vollgetankten Polestar zunächst einmal quer durch die Stadt; die 408 PS der Elektroantriebs sind im dichten Verkehr nicht mal ansatzweise erfahrbar. Aber auf der Autobahn nach Garmisch aber gehe ich dann doch aufs Gas, und bevor ich mich versehe, stehen knapp über 200 km/h auf dem Tacho. Schwierigkeiten, die Höchstgeschwindigkeit (205 km/h) zu erreichen, kennt der Polestar 2 also nicht. Und die Beschleunigung ist gewaltig.

Die Rechnung folgt, als ich am südlichen Endpunkt meiner Ausfahrt einen Blick auf den Stromverbrauch werfe: 26,3 kWh/100 Kilometer. Das ist heftig. Beim Zurückfahren nehme ich mich mehr zusammen, schwöre ich mir. Nicht weil ich Angst habe, dass mir der Saft ausgeht (die Anzeige steht immer noch auf 83%). Ich will einfach wissen, wie viel Strom das Auto bei alltagsgemäßem Gebrauch braucht.

Das Ergebnis (ich nehme es schon mal vorweg) verblüfft sogar Polestar-Geschäftsführer Alexander Lutz: 14,8 kWh/100 km, so wenig hat Polestar selbst nie hingekriegt, sagt Lutz. Dabei war ich nun wirklich nicht übermäßig sparsam gefahren. Mit diesem Verbrauch sind die angegebenen 470 Kilometer jedenfalls machbar - 72 kWh netto geteilt durch 14,8 ergeben sogar 486 km.
Indrukwekkende acceleratie tot topsnelheid

Vanuit het noorden van München rijd ik eerst door de stad met de volgestookte Polestar; de 408 pk van de elektrische aandrijving is bij zwaar verkeer nauwelijks te beleven. Maar op de autobahn naar Garmisch ga ik op het gas en voor ik het weet zit er iets meer dan 200 km / u op de snelheidsmeter. De Polestar 2 heeft geen moeite om de topsnelheid (205 km / h) te halen. En de acceleratie is enorm.

De berekening volgt als ik kijk naar het stroomverbruik aan de zuidkant van mijn uitgang: 26,3 kWh / 100 kilometer. Dat is zwaar. Bij het terugtrekken trek ik mezelf meer bij elkaar, ik zweer bij mezelf. Niet omdat ik bang ben dat ik geen sap meer heb (de advertentie staat nog steeds op 83%). Ik wil gewoon weten hoeveel elektriciteit de auto dagelijks gebruikt.

Het resultaat (ik neem het van tevoren) verbaast zelfs Polestar-directeur Alexander Lutz: 14,8 kWh / 100 km, Polestar heeft nog nooit zo weinig kunnen bereiken, zegt Lutz. Ik was echt niet overdreven zuinig. Met dit verbruik is de opgegeven 470 kilometer haalbaar - 72 kWh netto gedeeld door 14,8 resulteert in 486 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Mijn leverweek is vandaag aangepast vanuit de LM naar week 53. 🤞 Bestelling op 6 juli bevestigd door polestar. Bestellingnr in 11010xxx
In de app vam polestar staat nog verwachte levering oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
Ronndr83 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:13:
Mijn leverweek is vandaag aangepast vanuit de LM naar week 53. 🤞 Bestelling op 6 juli bevestigd door polestar. Bestellingnr in 11010xxx
In de app vam polestar staat nog verwachte levering oktober
En nog geen VIN-nummer? In de facebookgroep Polestar 2 staat een excellijst waarop per schip dat onderweg is (geweest) te zien welke Vin-nummers op deze schepen staan. Tot nu toe zijn dit de schepen TULANE, TORRENS, TITUS, MORNING POST, FIGARO, MORNING LINDA en THERMOPYLAE. Via Vesselfinder.com (en nog wat andere sites) kun je vervolgens zien waar jouw Polestar inmiddels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Waar zien de leaserijders in de app van Polestar een verwachte levering staan?

Ik zie dit in de app (iOS):
Polestar 2
Eerste leveringen vanaf juli 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 29-05-2023
Afrokwijt schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:10:

[...]
Ben geen leaserijder, maar de app is verre van up-to-date. Hij lijkt wel uit een andere bron te putten. In de app heb ik ook eerste leveringen juli staan. Op de website staat gewoon september, zoals met ondertekenen van de overeenkomst gecommuniceerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
Afrokwijt schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:10:

[...]
Als ik inlog op de Polestar app, dan zie ik bij mijn profiel een foto met de gekozen configuratie en daarbij de geschatte leverdatum (voor wat die waard is).

Ik heb een account met mijn zakelijke mail adres aangemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door AWEF op 22-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Autowina schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:23:
[...]

En nog geen VIN-nummer? In de facebookgroep Polestar 2 staat een excellijst waarop per schip dat onderweg is (geweest) te zien welke Vin-nummers op deze schepen staan. Tot nu toe zijn dit de schepen TULANE, TORRENS, TITUS, MORNING POST, FIGARO, MORNING LINDA en THERMOPYLAE. Via Vesselfinder.com (en nog wat andere sites) kun je vervolgens zien waar jouw Polestar inmiddels is.
Nee helaas. Zo snel gaat het niet. Heb wel vrij laat besteld. Krijgen leaserijders wel een vin nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
gerkie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:22:
Ik zie een hoop posts over de P2. Ik ben zelf echter voor de XC40 P8 gegaan. Ik heb deze gisteren bevestigd bij de LM. Het was de laatste die zij toegekend hadden. Volgens de LM geeft Volvo aan dat deze nog steeds in 2020 geleverd worden, is dit conform de berichten die andere P8 bestellers te horen hebben gekregen?
Ik heb ook gekozen voor de P8, deze heb ik zelf besteld bij een Volvo dealer.
Voor mij zit er dus geen leasemaatschapij tussen.
Levering idd nog in 2020 d:)b

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
Hoe blij kan je zijn door iets kleins..
Sinds vandaag zie ik ook bij Polestar de status Aflevering in te plannen waar dat tot nu toe Lopende aanvraag was. :)
Geen VIN. Maar ik begreep dat geen OL'er dat ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:47
Afrokwijt schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:15:
Hoe blij kan je zijn door iets kleins..
Sinds vandaag zie ik ook bij Polestar de status Aflevering in te plannen waar dat tot nu toe Lopende aanvraag was. :)
Geen VIN. Maar ik begreep dat geen OL'er dat ziet.
Mijn status is ook vandaag van bevestigd naar aflevering in te plannen gegaan. Volgens de LM was de leverdatum 24 september. Ik ben benieuwd 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:42
BlacKstaR- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Mijn status is ook vandaag van bevestigd naar aflevering in te plannen gegaan. Volgens de LM was de leverdatum 24 september. Ik ben benieuwd 🤞
Bij mij nu ook in Aflevering in te plannen (orderdatum 20\5). Volgens LM zou de afleverdatum 5 oktober zijn. Maar lijkt er toch op dat deze auto's allemaal op dezelfde boot staan. 👍🏻

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 23-07-2020 12:35 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:51
En ook bij mij een wijziging in de status:

Polestar 2 Ordernr. 110071xx
Orderdatum 20.05.22
[LeasePlan]

Status Aflevering in te plannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Overigens weet LeasePlan nog van niets. Ze gaven aan dat Polestar zelf contact met me op zou nemen en dat ik het dus waarschijnlijk eerder zou horen dan LP zelf.
Over die honderden die ze in augustus in ontvangst gaan nemen werd niet op ingegaan...
Uw auto staat nog steeds op 2 oktober......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Ik kan eindelijk de details van mijn bestelling online bekijken, hier staat ook het VIN nummer bij.

Na wat speurwerk zie ik dat mijn auto op de Morning Post staat die nu in Spanje in de haven ligt, komt 28-07 aan in Zeebrugge.

Levering is voorzien in september via Polestar Lease.
Ordernr. 110032xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 09:12
Zie net op de website dat ik (zomaar) van augustus naar september geschoven ben voor de levering. Ik heb toch geen ID.3 besteld 8)7 ?!

De auto stond op de Titus en is dus sinds 11/7 al aan wal. Dat hoeft toch geen 6-8 weken te duren zou ik denken?!

Beetje jammer dat PS zo onduidelijk blijft. Communicatie hierover zou toch niet zo moeilijk hoeven te zijn lijkt me?

Las op het ‘andere P2/P8’ forum dat in augustus phone-as-key beschikbaar komt en dat zal dan wel met een aantal andere zaken eerst geïnstalleerd moeten worden voordat ze afgeleverd worden. Aangezien dat OTA gaat hoef ik daar toch niet per se op te wachten. Dat kan ook gewoon op de oprit.

Erg jammer dit :(

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
PvS_68 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:57:
Overigens weet LeasePlan nog van niets. Ze gaven aan dat Polestar zelf contact met me op zou nemen en dat ik het dus waarschijnlijk eerder zou horen dan LP zelf.
Over die honderden die ze in augustus in ontvangst gaan nemen werd niet op ingegaan...
Uw auto staat nog steeds op 2 oktober......
Toch weer een beetje meer info! Gaat dus rechtstreeks met Polestar en niet via LeasePlan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
P2Hattem schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:38:
Zie net op de website dat ik (zomaar) van augustus naar september geschoven ben voor de levering. Ik heb toch geen ID.3 besteld 8)7 ?!

De auto stond op de Titus en is dus sinds 11/7 al aan wal. Dat hoeft toch geen 6-8 weken te duren zou ik denken?!

Beetje jammer dat PS zo onduidelijk blijft. Communicatie hierover zou toch niet zo moeilijk hoeven te zijn lijkt me?

Las op het ‘andere P2/P8’ forum dat in augustus phone-as-key beschikbaar komt en dat zal dan wel met een aantal andere zaken eerst geïnstalleerd moeten worden voordat ze afgeleverd worden. Aangezien dat OTA gaat hoef ik daar toch niet per se op te wachten. Dat kan ook gewoon op de oprit.

Auto wordt vanaf de boot vervoert naar een tussenstation, in dit geval Polestar Automotive NL in Beesd, om daar klaar gemaakt te worden voor de klant. De auto is een soort fabrieks/transport modus en dient nog helemaal geconfigureerd te worden voordat deze naar de klant gaat. Dit kan dus helaas niet zomaar op de oprit.

Phone as Key komt idd over ongeveer 3 weken als update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
BartWNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Auto wordt vanaf de boot vervoert naar een tussenstation, in dit geval Polestar Automotive NL in Beesd, om daar klaar gemaakt te worden voor de klant. De auto is een soort fabrieks/transport modus en dient nog helemaal geconfigureerd te worden voordat deze naar de klant gaat. Dit kan dus helaas niet zomaar op de oprit.

Phone as Key komt idd over ongeveer 3 weken als update
Ik begrijp zeker dat de initiële installatie/configuratie in ‘de werkplaats’ plaats moet vinden, maar alle updates kunnen ook later via OTA toch? En zo’n basis landconfiguratie wordt toch ook gewoon OTA uitgerold, daar zit toch echt geen mannetje/vrouwtje alle menuutjes na te lopen en in te stellen ... het is 2020!

Maar goed ... Wat me hier het meest aan irriteert is het complete stilzwijgen van PS. Laat gewoon even weten dat er vertraging is en je alles er aan doet om het zo snel mogelijk te regelen en je kweekt heel wat meer goodwill!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
P2Hattem schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Ik begrijp zeker dat de initiële installatie/configuratie in ‘de werkplaats’ plaats moet vinden, maar alle updates kunnen ook later via OTA toch? En zo’n basis landconfiguratie wordt toch ook gewoon OTA uitgerold, daar zit toch echt geen mannetje/vrouwtje alle menuutjes na te lopen en in te stellen ... het is 2020!

Maar goed ... Wat me hier het meest aan irriteert is het complete stilzwijgen van PS. Laat gewoon even weten dat er vertraging is en je alles er aan doet om het zo snel mogelijk te regelen en je kweekt heel wat meer goodwill!
Er zal toch een Nederlandse sim-kaart in moeten. Zo heeft KPN een deal met Tesla heb ik ooit begrepen. Verder moet er hier en daar wat beschermfolie verwijderd worden. Dit kan niet allemaal OTA. En misschien willen ze a.h.v. de proefritten voordat ze gaan uitleveren al gaan tunen t.a.v. verbruik zodat jij niet meteen negatief bent hierover.
Kunnen allerlei redenen zijn, maar in jouw schoenen had ik hem ook liever gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
PvS_68 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:45:
[...]

Er zal toch een Nederlandse sim-kaart in moeten. Zo heeft KPN een deal met Tesla heb ik ooit begrepen. Verder moet er hier en daar wat beschermfolie verwijderd worden. Dit kan niet allemaal OTA. En misschien willen ze a.h.v. de proefritten voordat ze gaan uitleveren al gaan tunen t.a.v. verbruik zodat jij niet meteen negatief bent hierover.
Kunnen allerlei redenen zijn, maar in jouw schoenen had ik hem ook liever gisteren.
Tuurlijk, ben wat dat betreft net een klein kind (zoals de meesten hier denk ik), dus heb 'em liever gisteren dan vandaag, maar ik vind het gebrek aan communicatie hierover gewoon slecht. We hebben het niet over een flesje wijn van een paar euro, dus enige klantenservice lijkt me wel op z'n plaats hier. Ze kunnen toch gewoon een mailing de deur uit doen met uitleg over de reden?
De boodschap wordt er niet anders van, maar het gaat vaak om de verpakking (daarom heb ik ook voor een P2 gekozen en niet een M3 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
P2 configurator geeft nu al januari 2021 als geschatte levertijd. Nu nog bestellen voor dit jaar zit er dus niet meer in.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
edit: meer geschikt in andere P2/P8 topic

[ Voor 91% gewijzigd door BartWNL op 24-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 00:56
AWEF schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Als ik inlog op de Polestar app, dan zie ik bij mijn profiel een foto met de gekozen configuratie en daarbij de geschatte leverdatum (voor wat die waard is).

Ik heb een account met mijn zakelijke mail adres aangemaakt.
Hmm overal weer anders blijkbaar. In de app hier, crapple iphone, staat die gele balk er nog steeds met eerste leveringen Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
M.Koers schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Hmm overal weer anders blijkbaar. In de app hier, crapple iphone, staat die gele balk er nog steeds met eerste leveringen Juli.
Ach, bij mij nog steeds "eerste leveringen in juni" 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Inmiddels staat in de Polestar configurator: levering in 2021. De mijne is dinsdag door Athlon besteld,.met verwachte levering in week 47. 🤞

Wel frustrerend dat het niet mogelijk is om de bestelling via LM ergens te tracken. Hopen dat de order op en bepaald moment in m'n Polestar account verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alphabet gaf bij mij 2 weken geleden bestellen is eind november leveren. Dat kon ik doen als ik de kleur alsnog wilde wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Begin deze week na uitvoerig overleg met zowel Polestar als Athlon besteld omdat beiden verzekerden dat de P2 nog dit jaar geleverd zou worden. Bestelling is op de 22e bevestigd met als leverdatum week 46, so far so good.

Order verschijnt zojuist in de Polestar app.... Januari 2021.... 😭.

Dat wordt maandag maar eens even een rondje bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Zou me niet teveel aantrekken van de app, die laat zelden accurate data zien. Kan zeker geen kwaad om rond te bellen, maar zou niet ongerust worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
BartWNL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:32:
Zou me niet teveel aantrekken van de app, die laat zelden accurate data zien. Kan zeker geen kwaad om rond te bellen, maar zou niet ongerust worden :)
Dat stelt mij in ieder geval een klein beetje gerust :). Via de website staat er nog geen leverdatum:

Status: Lopende aanvraag
Order nr: 11013xxx
Order datum: 24-07-2020 (wat wel bijzonder is gezien de bevestiging van dinsdag)

Spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Laatst online: 23-05 16:47
Mij is verzekerd door de Polestar support dat de app een ‘worst case scenario’ aangeeft.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Ik weet niet hoe Polestar de verschillende data bepaald maar je wordt er niet wijzer van:
Volgens de app zou die van mij een verwachte leverdatum van augustus 2020 hebben, dit terwijl de auto eind juni / begin juli besteld is door de LM.

Op de site had de bestelling "lopende aanvraag" met een orderdatum van 14-07-2020. Gisteren is de status gewijzigd naar "Bevestigd" en is de order datum veranderd naar 24-07-2020....

Als iemand het snapt / een verklaring heeft, dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door AWEF op 25-07-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 00:40
AWEF schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:43:
Ik weet niet hoe Polestar de verschillende data bepaald maar je wordt er niet wijzer van:
Volgens de app zou die van mij een verwachte leverdatum van augustus 2020 hebben, dit terwijl de auto eind juni / begin juli besteld is door de LM.

Op de site had de bestelling "lopende aanvraag" met een orderdatum van 14-07-2020. Gisteren is de status gewijzigd naar "Bevestigd" en is de order datum veranderd naar 24-07-2020....

Als iemand het snapt / een verklaring heeft, dan hoor ik dat graag :)
Dat is afhankelijk van hoe je leasemaatschappij de order afhandelt. Je hebt pas zekerheid als je een VIN hebt die je kunt traceren. De indicatieve levering is van zoveel factoren afhankelijk dat ik daar geen waarde aan zou hechten.

Daarnaast kan het zo zijn dat jouw order precies dezelfde is als de order van iemand die zijn bestelling geannuleerd heeft, waardoor jij zijn/haar productieplek hebt overgenomen (dat geluk heb ik nl gehad).

[ Voor 11% gewijzigd door n0zem op 25-07-2020 09:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 09:42
Orderdatum 10-06-2020 nr. 11008680, gisteravond contract getekend en VIN ontvangen, aflevering staat op oktober gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Zijn er mensen die de status "Aflevering in te plannen" zien bij hun order, waar al contact mee is opgenomen door Polestar voor de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Afrokwijt schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Toch weer een beetje meer info! Gaat dus rechtstreeks met Polestar en niet via LeasePlan.
Inmiddels nog een antwoord op mijn vraag via de mail. Datum blijft 1e/2e week oktober.
mail:
'Ook in onze berichtgeving op onze website is er sprake van levering vanaf oktober a.s.'

Dat klopt. Op dezelfde pagina staat:

'
Bestel 'm deze maand en rijd nog in 2020 tegen 8% bijtelling!
+ Laatste mogelijkheid met 8% bijtelling
+ Vanaf oktober leverbaar
+ 470 km actieradius
'

EN

'
De productie is van start gegaan. LeasePlan verwacht in augustus honderden Polestars in ontvangst te nemen. Ben jij één van de gelukkigen?
'

Ik dat dat die P2's een maand (of 2) in quarantaine moeten omdat ze vanuit China komen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Inmiddels nog een antwoord op mijn vraag via de mail. Datum blijft 1e/2e week oktober.
mail:
'Ook in onze berichtgeving op onze website is er sprake van levering vanaf oktober a.s.'

Dat klopt. Op dezelfde pagina staat:

'
Bestel 'm deze maand en rijd nog in 2020 tegen 8% bijtelling!
+ Laatste mogelijkheid met 8% bijtelling
+ Vanaf oktober leverbaar
+ 470 km actieradius
'

EN

'
De productie is van start gegaan. LeasePlan verwacht in augustus honderden Polestars in ontvangst te nemen. Ben jij één van de gelukkigen?
'

Ik dat dat die P2's een maand (of 2) in quarantaine moeten omdat ze vanuit China komen.... 8)7
Die reis van China naar Nederland is genoeg om eventuele Corona virus te doden. Verder doet de dealer nog een zogenaamde PDI (pre-delivery-inspection). Dus schoonmaken eventuele opties monteren of schades die zijn opgetreden tijdens transport herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
BlacKstaR- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:41:
[...]

Die reis van China naar Nederland is genoeg om eventuele Corona virus te doden. Verder doet de dealer nog een zogenaamde PDI (pre-delivery-inspection). Dus schoonmaken eventuele opties monteren of schades die zijn opgetreden tijdens transport herstellen.
Maar dat doet de dealer voordat LeasePlan ze kan 'ontvangen' zoals ze op de website schrijven. Ik snap dat er wat extra tijd tussen zit, maar dat LeasePlan in augustus al P2's 'ontvangt' lijkt me misleidende informatie om potentiële leasers te overtuigen dat ze nog in 2020 kunnen leveren.
Tegelijkertijd zeggen ze tegen mij dat ik het van Polestar waarschijnlijk eerder ga horen dan dat zij iets horen over de aflevering omdat Polestar dat rechtstreeks met de klant doet en zij daar niet tussen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Maar dat doet de dealer voordat LeasePlan ze kan 'ontvangen' zoals ze op de website schrijven. Ik snap dat er wat extra tijd tussen zit, maar dat LeasePlan in augustus al P2's 'ontvangt' lijkt me misleidende informatie om potentiële leasers te overtuigen dat ze nog in 2020 kunnen leveren.
Tegelijkertijd zeggen ze tegen mij dat ik het van Polestar waarschijnlijk eerder ga horen dan dat zij iets horen over de aflevering omdat Polestar dat rechtstreeks met de klant doet en zij daar niet tussen zitten...
Ik zie op hun website levering vanaf oktober en als je in juli besteld dat je hem gegarandeerd in 2020 kan rijden.

https://www.leaseplandire...en/polestar-2/pilot-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 12:45

Zie net dat bij mij hetzelfde is gebeurd :'(

Wel raar want ik ben wel een van de vroegbestellers (reservering maart 2019 en besteld op 10 maart 2020 en auto stond op de Titus).
Ga toch maar eens navraag doen bij Polestar.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
PvS_68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Er is alleen maar onduidelijkheid vanuit LP. Om mij te helpen vroegen ze om het bestelnummer. Die heb ik nooit ontvangen vanuit LP.

Ten tijde van de bestelling heb ik na een paar keer zelf contact mijn wagenparkbeheerder moeten laten pushen op een bevestiging dat ze hebben besteld.

Je krijgt alleen info vanuit LeasePlan als je het er bijna letterlijk zelf uittrekt. De klant proactief informeren wordt niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Cello66 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:41:
[...]

Zie net dat bij mij hetzelfde is gebeurd :'(

Wel raar want ik ben wel een van de vroegbestellers (reservering maart 2019 en besteld op 10 maart 2020 en auto stond op de Titus).
Ga toch maar eens navraag doen bij Polestar.
Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
P2Hattem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Volgens een post op instagram komen de eerste klanten auto voor Noorwegen en Zweden deze week aan. De eerste levering betrof enkel show/test auto's. Dus er staan geen auto aan wal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 17:26
PvS_68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:20:
Dan hoop ik dat ze bij de post een groot magazijn hebben als ze ook alle pakketjes van AliExpress twee maanden moeten bufferen. :+

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Laatst online: 17-05 00:40
BlacKstaR- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Volgens een post op instagram komen de eerste klanten auto voor Noorwegen en Zweden deze week aan. De eerste levering betrof enkel show/test auto's. Dus er staan geen auto aan wal.
Er zijn al legio klanten-VINs traceerbaar aan wal, hoor. O.a. Titus en Figaro zijn al uitgeladen in Zeebrugge en morgen is Morning Post aan de beurt. Volgende week Morning Linda. Tellen in toto toch al gauw enkele duizenden Polestars voor het Europese vasteland.

Dat de eerste auto’s voor klanten deze week in Noorwegen en Zweden aankomen zou kunnen. Die zijn vanuit Zeebrugge gedistribueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
n0zem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Er zijn al legio klanten-VINs traceerbaar aan wal, hoor. O.a. Titus en Figaro zijn al uitgeladen in Zeebrugge en morgen is Morning Post aan de beurt. Volgende week Morning Linda. Tellen in toto toch al gauw enkele duizenden Polestars voor het Europese vasteland.

Dat de eerste auto’s voor klanten deze week in Noorwegen en Zweden aankomen zou kunnen. Die zijn vanuit Zeebrugge gedistribueerd.
Afgelopen weekend zag ik er 3 bij een Volvo dealer in Keulen, dus dat zullen wel klantenauto’s zijn. Dus er kunnen ook best al auto’s in Scandinavië zijn tbv uitleveren.

En op basis van het VIN dat ik heb gekregen is deze al 2 weken aan wal. Maar moet toch nog wachten tot september voordat ‘ie geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
P2Hattem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Net Polestar gebeld.
Mijn bestelling heeft de juiste status om geleverd te kunnen worden, dus alles lijkt ok.

Er werd mij verteld dat je 2-3 weken van tevoren wordt bericht over de definitieve afleverdatum en er in 2 groepen wordt uitgeleverd: Start begin maand en start einde maand.....
Volgens de medewerker starten ze half augustus met uitleveren.
Waarom mijn bestelling nu ineens op september staat kon hij me niet zeggen.

Kreeg wel excuses voor de onduidelijkheid, maar duidelijk is het volgens mij helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Cello66 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Net Polestar gebeld.
Mijn bestelling heeft de juiste status om geleverd te kunnen worden, dus alles lijkt ok.

Er werd mij verteld dat je 2-3 weken van tevoren wordt bericht over de definitieve afleverdatum en er in 2 groepen wordt uitgeleverd: Start begin maand en start einde maand.....
Volgens de medewerker starten ze half augustus met uitleveren.
Waarom mijn bestelling nu ineens op september staat kon hij me niet zeggen.

Kreeg wel excuses voor de onduidelijkheid, maar duidelijk is het volgens mij helemaal niet.
Voor de goede jouw order heeft niet de status "aflevering in te plannen" maar "order af te leveren" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
BlacKstaR- schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Voor de goede jouw order heeft niet de status "aflevering in te plannen" maar "order af te leveren" ?
De status van mijn bestelling is “Aflevering in te plannen”

Ik ben niet bekend met de statussen en hun volgorde.
Is “Order af te leveren” dan een volgende of vorige status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Cello66 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:32:
[...]

De status van mijn bestelling is “Aflevering in te plannen”

Ik ben niet bekend met de statussen en hun volgorde.
Is “Order af te leveren” dan een volgende of vorige status?
Nee, mijn status is gelijk aan die van jouw. Ik dacht dat jij een stapje verder was. Omdat je zei dat hij klaar om geleverd te worden was.

[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 28-07-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
Er zijn volgens mij nog geen nieuwe kentekens uitgegeven aan Polestar 2.
Denk dat dat de volgende hint is dat aflevering aan klanten eraan komt......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrokwijt
Wauw dit is wel heel erg.. Ik heb gewoon gedroomd dat ik een mailtje kreeg van de LM met mijn nieuwe kenteken.. Voor de zekerheid nog even mijn mail gecheckt. Ben net een klein kind net voor pakjesavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Ik begin er toch wel redelijk een beetje de ... in te krijgen. Communicatie is onduidelijk / non-existing. Mails worden niet beantwoord, chat is offline gehaald. Status wijzigt om de haverklap van tekst maar zegt hetzelfde. Aflevermaand wordt steeds opgeschoven. Voor een auto uit nagenoeg de 1e batch.
Daar waar ze hadden kunnen leren van de problemen bij Tesla vorig jaar hobbelen ze er nu doodleuk achteraan. Ondertussen wordt je wel doodgemaild met allerlei reclame ''welkom bij de club", "boek nu je proefrit", "configureer je polestar". Allemaal leuk en aardig maar lever dat ding gewoon af. Staat al even aan wal. Nu las ik al wel dat er nu her en der Volvo dealers zijn die de afleveringen gaan doen.
Al met al is de communicatie uitermate teleurstellend. Als je niks te vertellen hebt of slecht nieuws wees dan duidelijk. Zwijgen gaat je niet helpen je imago op te poetsen.

</rantmode> :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:51
Ze kijken wel iets te goed naar Tesla.... :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
M.Koers schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:25:
Ik begin er toch wel redelijk een beetje de ... in te krijgen. Communicatie is onduidelijk / non-existing. Mails worden niet beantwoord, chat is offline gehaald. Status wijzigt om de haverklap van tekst maar zegt hetzelfde. Aflevermaand wordt steeds opgeschoven. Voor een auto uit nagenoegd de 1e batch.
Daar waar ze hadden kunnen leren van de problemen bij Tesla vorig jaar hobbelen ze er nu doodleuk achteraan. Ondertussen wordt je wel doodgemaild met allerlei reclame ''welkom bij de club", "boek nu je proefrit", "configureer je polestar". Allemaal leuk en aardig maar lever dat ding gewoon af. Staat al even aan wal. Nu las ik al wel dat er nu her en der Volvo dealers zijn die de afleveringen gaan doen.
Al met al is de communicatie uitermate teleurstelled. Als je niks te vertellen hebt of slecht nieuws wees dan duidelijk. Zwijgen gaat je niet helpen je imago op te poetsen.

</rantmode> :+
Helaas moet ik je bevindingen delen. Vorige week een mail gestuurd over het wijzigen van de aflevermaand van aug naar sep zonder enige vorm van communicatie, maar (nog) geen enkele reactie terug gehad.

Begrijp ook best dat ze overspoeld worden door vragen van inmiddels 'gefrustreerde kerels' die hun speeltje op de oprit willen, maar dat had ze ook al van tevoren kunnen bedenken dat dat zou gaan gebeuren |:(.
Maar misschien heeft de chat/support afdeling wel bouwvak en ligt het daar aan ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:21
Ik zou het liefst al willen weten of het begin september wordt of eerder eind september met zelfs een kans op oktober. Die informatie kunnen ze helaas niet verstrekken nog. Als niet-leaserijder en dus gewoon koper wil ik graag mijn huidige auto kwijt zijn voor ik de Polestar krijg, zodat ik niet of zo kort mogelijk met dubbele kosten zit. Ik heb mijn auto nu al wel te koop staan en een redelijk bod ook al, maar er is voor mij financieel ook een verschil of ik 1 of 2 maanden zonder auto zit straks... Hopelijk binnen 2 weken uitsluitsel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 15:41
Ik zie nu op de website van Polestar staan dat de verwachte leverdatum Januari is volgend jaar. Ik zie in de spreadsheet dat mensen die deze maand besteld hebben, hem in Oktober verwacht krijgen. Is het zinvol om de auto te bestellen en hoop te hebben op dit jaar nog levering? Of is dat bij voorbaat al kansloos?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Bloemstukje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:53:
Ik zie nu op de website van Polestar staan dat de verwachte leverdatum Januari is volgend jaar. Ik zie in de spreadsheet dat mensen die deze maand besteld hebben, hem in Oktober verwacht krijgen. Is het zinvol om de auto te bestellen en hoop te hebben op dit jaar nog levering? Of is dat bij voorbaat al kansloos?
Bestellingen nu gaat Polestar dus waarschijnlijk in 2021 afleveren. Ik weet niet of je wilt kopen, of leasen. Er zijn misschien mogelijkheden via leasemaatschapppijen?
https://www.leaseplandire...962-1596401322.1595512507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
P2Hattem schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Helaas moet ik je bevindingen delen. Vorige week een mail gestuurd over het wijzigen van de aflevermaand van aug naar sep zonder enige vorm van communicatie, maar (nog) geen enkele reactie terug gehad.

Begrijp ook best dat ze overspoeld worden door vragen van inmiddels 'gefrustreerde kerels' die hun speeltje op de oprit willen, maar dat had ze ook al van tevoren kunnen bedenken dat dat zou gaan gebeuren |:(.
Maar misschien heeft de chat/support afdeling wel bouwvak en ligt het daar aan ;) ?
Sterker nog, je moet 7 dagen voor levering betalen. Nu wordt ik nogal huiverig om 68k over te maken naar een bedrijf wat zo slecht communiceert. Kans is groot dat je betaald en men wederom de data niet nakomt.
Laat mij m maar bij een volvo dealer halen, terplekke betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
M.Koers schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Sterker nog, je moet 7 dagen voor levering betalen. Nu wordt ik nogal huiverig om 68k over te maken naar een bedrijf wat zo slecht communiceert. Kans is groot dat je betaald en men wederom de data niet nakomt.
Laat mij m maar bij een volvo dealer halen, terplekke betalen.
De mijne is 2 weken geleden al betaald i.v.m. vakantie van deze en gene hier op kantoor :X
Dit om te voorkomen dat de auto geleverd zou kunnen worden, maar de factuur niet betaald is en het feestje dus niet doorgaat ... Maar ja, toen stond levering ook nog op augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 15:41
PvS_68 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Bestellingen nu gaat Polestar dus waarschijnlijk in 2021 afleveren. Ik weet niet of je wilt kopen, of leasen. Er zijn misschien mogelijkheden via leasemaatschapppijen?
https://www.leaseplandire...962-1596401322.1595512507
De bedoeling is kopen, maar als leasen betekend dat leveren zou kunnen in 2020, zou dat zeker interessant kunnen zijn. Dankje :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zou er niet te hard op gokken. Eerdere berichten zijn dat de leveringen ver na oktober en zelfs begin 2021 zijn en de eerst bestelde auto's uit 2019 zouden ook al in juni geleverd worden. Op mijn oprit staat voorlopig ook nog niks dus ik zou eerder vertraging dan versnelling verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Als LeasePlan zegt nog te kunnen leveren in 2020 en ze onderbouwen dat met gratis annulering voor als het niet blijkt te lukken, lijkt het me een te nemen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 19:14
https://www.autozine.nl/p...ar-2-in-europa-afgeleverd

Eerste afgeleverd in Europa.
Nu persmoment voorbij is kunnen ze van start!

[ Voor 11% gewijzigd door tjib op 30-07-2020 16:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Autowina
Er vertrekt nu vrijwel wekelijks een schip uit Shanghai richting Zeebrugge, ook deze week weer één: de Traviata. Zie https://www.walleniuswilhelmsen.com/track-trace en vul in nummer CNSHA1929263.
Ik neem aan dat ze dit niet doen om hier de parkeerterreinen bij de importeur overvol te zetten en ga er dus vanuit dat ook hier binnenkort de eerste afleveringen wel zullen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Autowina schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:53:
Er vertrekt nu vrijwel wekelijks een schip uit Shanghai richting Zeebrugge, ook deze week weer één: de Traviata. Zie https://www.walleniuswilhelmsen.com/track-trace en vul in nummer CNSHA1929263.
Ik neem aan dat ze dit niet doen om hier de parkeerterreinen bij de importeur overvol te zetten en ga er dus vanuit dat ook hier binnenkort de eerste afleveringen wel zullen starten.
Thanks, toegevoegd aan de OP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:35:
Als LeasePlan zegt nog te kunnen leveren in 2020 en ze onderbouwen dat met gratis annulering voor als het niet blijkt te lukken, lijkt het me een te nemen risico.
Gratis annuleren is geen onderbouwing dat je het gaat waarmaken. Dat is een oplossing voor het geval het niet lukt. Ze zullen je niet zwart op wit een P2 met 8% bijtelling voor 1-1-2021 aanbieden.

Op zich fijn van het gratis annuleren maar dan moet je niet teleurgesteld zijn als je dus daadwerkelijk moet annuleren omdat het toch uitgesteld is. Het ligt er ook aan hoe graag je een P2 wilt dan wel een auto nodig hebt op 1-1-2021 natuurlijk. In 2021 kun je ook prima leveren maar dan is het alleen wat duurder.

Ik ben misschien wat negatief maar mijn LM kan mij niet vertellen in welke maand mijn P2 komt die ik in december 2019 besteld heb. Dus knap als ze wel een voorspelling kunnen doen wat wel/niet haalbaar is voor einde jaar. Ervan uitgaande dat er geen batches besteld zijn en alle bestellingen daadwerkelijk 1 op 1 aan een berijder gekoppeld zijn, zoals Alphabet mij aangegeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem

Krijg net het volgende te horen:
Er zijn inderdaad meerdere auto´s gearriveerd in Zeebrugge echter zat uw voertuig nog niet bij deze levering.

Dus:
Of mijn VIN klopt niet, maar dat zal niet want dat hebben ze zelf afgegeven.
Of de lijst met VIN’s van de rederij klopt niet, dus dan weet niemand of zijn/haar auto in Zeebrugge is aangekomen . Maar ook dat lijkt me stug.
Of het antwoord dat ik gekregen heb heeft iets van doen met een kluitje en riet.

Ik moet nog enkele weken geduld hebben, dat was de bottom-line van het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Gratis annuleren is geen onderbouwing dat je het gaat waarmaken. Dat is een oplossing voor het geval het niet lukt. Ze zullen je niet zwart op wit een P2 met 8% bijtelling voor 1-1-2021 aanbieden.

Op zich fijn van het gratis annuleren maar dan moet je niet teleurgesteld zijn als je dus daadwerkelijk moet annuleren omdat het toch uitgesteld is. Het ligt er ook aan hoe graag je een P2 wilt dan wel een auto nodig hebt op 1-1-2021 natuurlijk. In 2021 kun je ook prima leveren maar dan is het alleen wat duurder.

Ik ben misschien wat negatief maar mijn LM kan mij niet vertellen in welke maand mijn P2 komt die ik in december 2019 besteld heb. Dus knap als ze wel een voorspelling kunnen doen wat wel/niet haalbaar is voor einde jaar. Ervan uitgaande dat er geen batches besteld zijn en alle bestellingen daadwerkelijk 1 op 1 aan een berijder gekoppeld zijn, zoals Alphabet mij aangegeven heeft.
Of je hem alsnog wilt in 202 is dus wat ik bedoel met een te nemen risico. Als je echtt het risico op uitloop kunt dragen en bereid bent om dan alsnog voor een andere auto te gaan, prima.
Ze zullen idd niet kunnen garanderen dat je hem in 2020 krijgt. Er kan van alles gebeuren. Maar als ze op hun website durven te roepen dat ze nog in 2020 kunnen leveren moeten ze ook de bereid zijn de order kosteloos te annuleren mocht dat niet lukken.
Ik heb eerder de indruk gekregen dat LeasePlan juist wel in batch(es) besteld heeft. Daarom is de mijne ook pas 22 mei definitief besteld i.p.v. de eerste dag na opening orderboeken (dacht 19 maart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
P2Hattem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Krijg net het volgende te horen:
Er zijn inderdaad meerdere auto´s gearriveerd in Zeebrugge echter zat uw voertuig nog niet bij deze levering.

Dus:
Of mijn VIN klopt niet, maar dat zal niet want dat hebben ze zelf afgegeven.
Of de lijst met VIN’s van de rederij klopt niet, dus dan weet niemand of zijn/haar auto in Zeebrugge is aangekomen . Maar ook dat lijkt me stug.
Of het antwoord dat ik gekregen heb heeft iets van doen met een kluitje en riet.

Ik moet nog enkele weken geduld hebben, dat was de bottom-line van het bericht.
Ik weet niet wie je dat antwoord heeft gegeven. Helpdesk? Maar ik gok op het kluitje of het riet😬
Hopelijk ga je alsnog positief verrast worden, met een spoedig afleveringsbericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
gisteren te horen gekregen van de leasemij (FrieslandLease) dat de mijne niet eind aug/begin sept maar pas eind oktober komt. Ordernr lijkt ook te zijn gewijzigd.

Geen idee hoe het kan, maar ik zal dus 2 maanden langer geduld moeten hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als ik de berichten uit de Facebook groep moet geloven schuiven veel leveringen van de preorders die direct gekocht zijn nu ook van augustus naar september. Wel vreemd want de boten met P2s zijn flink onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 08:36
Is er iets met het leverings en besteloverzicht Google doc gebeurd(uit TS)?
Heb het idee dat er info mist(ik had ordernummer al lang geleden toegevoegd en verwachte leverdatum aangepast maar deze staan nu niet meer in de sheet?

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:34:
Als ik de berichten uit de Facebook groep moet geloven schuiven veel leveringen van de preorders die direct gekocht zijn nu ook van augustus naar september. Wel vreemd want de boten met P2s zijn flink onderweg.
Klopt, de mijne is gisterennamiddag ook gewijzigd naar september, ondanks dat er al bevestigd was dat de levering tussen 10-16/8 zou gaan plaatsvinden. Direct eens gebeld naar support, maar meer dan “door coronamaatregelen loopt alles wat vertraging op” krijg je daar ook niet te horen... Het zou dan toch wel héél zeker september worden deze keer... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Butchie.nl
  • Laatst online: 04-06 14:26
Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:34:
https://www.polestar.com/...qaqfPEIZP1JIqumCfWjx68Ji8
[quote]
De aflevering van de eerste Polestar 2 in Europa markeert een cruciale stap voor de elektrische startup. Na Zweden volgen China en Noorwegen. Snel daarna start de levering in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Nederland, waar de eerste auto’s nog deze zomer worden afgeleverd.

Nederland dus pas later aan de beurt.... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
PvS_68 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:26:
[...]

Ik weet niet wie je dat antwoord heeft gegeven. Helpdesk? Maar ik gok op het kluitje of het riet😬
Hopelijk ga je alsnog positief verrast worden, met een spoedig afleveringsbericht.
Maar de community hier zorgt er voor dat alles traceerbaar is ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZqc41-kVDZdcM41N8CddXqz54c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rglGHkgPicjaBLUvp4C5C3Ey.jpg?f=fotoalbum_large

Het statement 'Er zijn inderdaad meerdere auto´s gearriveerd in Zeebrugge echter zat uw voertuig nog niet bij deze levering' kan dus ook de prullenbak in. Zo slecht, dit!

Kortom, auto is al weg uit Zeebrugge (23/7), dus dan zou het toch niet tot september (6 weken!) moeten duren voordat 'ie geleverd kan worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Lijkt me ook niet. Maar misschien is het ook wel een beetje hype opbouwen.
Volgens mij hebben ze niet in de gaten hoe close (tracking etc.) ze in de gaten worden gehouden door hun eerste kopers (believers) en gaan ze er dus van uit dat niemand inzage heeft in het leverproces. Op datgene na dat ze in hun app/website laten zien uiteraard.
Als je iedere week in een ander land kan laten zien dat je de 1e auto aflevert genereert dat natuurlijk veel meer publiciteit dan in één keer voor heel Europa.....
We zullen het er helaas mee moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Er moet dan toch ergens een plek zijn in Europa waar gigantisch veel P2´s geparkeerd staan die klaar staan om uitgeleverd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
BartWNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:08:
Er moet dan toch ergens een plek zijn in Europa waar gigantisch veel P2´s geparkeerd staan die klaar staan om uitgeleverd te worden?
Ik denk voor NL in Beesd bij de Volvo/Polestar importeur?! Alhoewel, hier parkeer je er ook niet meer dan 100:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-qFELggI-rMdVhbSwT5yKP74eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SySalC9iZa2Ero6575B2PfOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Anders moeten we morgen allemaal langs de Volvo dealers gaan rijden om te kijken of ze daar staan?!
(In Keulen stonden ze daar i.i.g. wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
P2Hattem schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Ik denk voor NL in Beesd bij de Volvo/Polestar importeur?! Alhoewel, hier parkeer je er ook niet meer dan 100:

[Afbeelding]

Anders moeten we morgen allemaal langs de Volvo dealers gaan rijden om te kijken of ze daar staan?!
(In Keulen stonden ze daar i.i.g. wel)
Ik ben de afgelopen dagen langs VOLVO Beesd gereden maar daar slechts 1x Polestar 1 en 1x Polestar 2 gezien die buiten stonden. Dus daar staan ze volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
De grote zoektocht naar de P2. Iemand bereid om het volgende schip op te wachten en een transport te achtervolgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gelukkig ben ik erg geduldig. Weekje meer of minder maakt nu ook niet meer uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGOorDC423qx2L8g5iD7tpT93fQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pY0JTyUoJug77kltV6706V0.png?f=fotoalbum_large
Leveringen in Noorwegen blijkbaar naar voren gehaald, van september naar augustus. Hopelijk betekent dit ook goed nieuws voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
BartWNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:08:
Zeebrugge
Die moeten ook nog allemaal geladen worden. Als er een schip binnen komt met paar k auto's, zoveel laadpalen zullen er niet staan...

Edit:
https://www.google.be/map...2!3d51.334565!4d3.2184712
Of hier:
https://www.google.be/map...2!3d51.334565!4d3.2184712

[ Voor 31% gewijzigd door High-Voltage2 op 31-07-2020 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Auto’s komen echt niet allemaal fysiek langs de importeur, maar gespecialiseerde bedrijven verzorgen transport, opslag en distributie. Misschien Gefco in Oosterhout?

https://goo.gl/maps/iKqk78rZF64aL6fUA

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:58
Volgens de medewerker bij het experience centre in Amsterdam zou 11 augustus de eerste Polestar 2 aan een klant in Nederland afgeleverd worden. Zijn bron was overigens een Facebook groep, geen interne informatie o.i.d., dus weet niet zeker in hoeverre dat bericht betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
https://m.facebook.com/groups/1134159410114712/

Deze i.i.g. In de week van 17 augustus
Update: is een zuiderbuur, dus die lopen voor. Staat ook iemand bij die 11/8 in Gent zijn P2 kan ophalen.

[ Voor 35% gewijzigd door P2Hattem op 02-08-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:58
Dat zal 'm dan wel zijn ja. Ik heb geen Facebook (meer), maar ik ga ervan uit dat als daar nieuwe informatie beschikbaar komt dit vanzelf wel weer op dit forum terecht komt ;) Er lijkt in ieder geval wat beweging te komen in de leveringen.

Weet iemand toevallig of de ordernummers land-specifiek zijn? Of kan bv. 110041XX een Nederlandse/Belgische zijn, 110045XX een Duitse, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
ach-jee schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:18:
Volgens de medewerker bij het experience centre in Amsterdam zou 11 augustus de eerste Polestar 2 aan een klant in Nederland afgeleverd worden. Zijn bron was overigens een Facebook groep, geen interne informatie o.i.d., dus weet niet zeker in hoeverre dat bericht betrouwbaar is.
Volgens mij is dit een levering in België.

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste