.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:21 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:21 ]
Anoniem: 93050
Echt ?Anoniem: 93050 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 06:50:
Heel veel adviezen zijn: met de hand wassen. In de gemeente waar ik woon, en volgens mij in veel gemeentes, is dat verboden. Zul je dus net lekker de auto in het sop hebben, komen er een paar BOA's langs .... Mijn auto gaat gewoon lekker de wasstraat door, nog nooit problemen gehad.
Met je spullen naar de lokale wasbox en het daar doen. Vergt logistiek even wat meer planning en best doe je het niet op hele drukke momenten.Mektheb schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:03:
[...]
Echt ?
Nog nooit geweten, en waar kan je dat wel dan doen ?
Want ik ken er genoeg met een bepaalde auto die echt dat niet door de wasstraat ermee gaan.
Anoniem: 525104
Ging vroeger wekelijks met mijn eigen spullen naar een wasbox, maar maakte alsnog gebruik van afspoelen, foam en wassen en streepvrij afspoelen, alleen daarnaast wou ik gewoon goede wax gebruiken ipv die waterbasis meukKnoxNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:55:
De nagel aan mijn doodskist, die mensen die uitgebreid in de wasbox hun auto staan te wassen, met hun eigen spullen en dus de voorzieningen van de wasbox op dat moment NIET gebruiken.
T is gewoon asociaal.
Gelukkig gaan de meesten er wel uit en buiten verder als ze zien dat je staat te wachten, maar toch.
Ik gebruik de wasbox dus alleen maar om 1 x in de week even de ergste zooi te spoelen met demi water, wassen doe ik thuis (ongeacht de apv, ze kunnen me wat).
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 12-06-2020 10:09 ]
In mijn gemeente is het verboden voor de deur te wassen. Dus moet ik wel naar een wasbox. Ik gebruik gewoon de hogedruk spuit, de foam lans en nadien afspoelen met osmose water. Alleen het wassen zelf en de velgenreiniger komen van mijzelf weg, aangezien ik daar de veel betere producten voor heb. En je hebt echt geen uren nodig om je auto te wassen, vooral niet als je het bijhoudt. Daarnaast heeft mijn auto een keramische coating, waardoor het schoonmaken een stuk makkelijker gaat.KnoxNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:55:
De nagel aan mijn doodskist, die mensen die uitgebreid in de wasbox hun auto staan te wassen, met hun eigen spullen en dus de voorzieningen van de wasbox op dat moment NIET gebruiken.
T is gewoon asociaal.
Gelukkig gaan de meesten er wel uit en buiten verder als ze zien dat je staat te wachten, maar toch.
Ik gebruik de wasbox dus alleen maar om 1 x in de week even de ergste zooi te spoelen met demi water, wassen doe ik thuis (ongeacht de apv, ze kunnen me wat).
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Anoniem: 316512
(ongeacht de apv, ze kunnen me wat).
Good taste is for people who can’t afford sapphires
in elk geval Almere. reden: gescheiden hemelwater/riool afvoer. Het 'hemelwater' wordt geacht schoon te zijn. Daar moet dus geen autosop in terechtkomen. Het heeft dus niets met de auto, maar met gemeentelijke verordeningen te makenMektheb schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:03:
[...]
Echt ?
Nog nooit geweten, en waar kan je dat wel dan doen ?
Want ik ken er genoeg met een bepaalde auto die echt dat niet door de wasstraat ermee gaan.
En hoe doen ze dat dan als je je kliko aan het schoonmaken ben etc?.Anoniem: 93050 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:39:
[...]
in elk geval Almere. reden: gescheiden hemelwater/riool afvoer. Het 'hemelwater' wordt geacht schoon te zijn. Daar moet dus geen autosop in terechtkomen. Het heeft dus niets met de auto, maar met gemeentelijke verordeningen te maken
geen idee .. dat doe ik misschien 1 a 2 x per jaar .. ik gooi er alleen tuinafval in, dus echt goor is die niet.Mektheb schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:26:
[...]
En hoe doen ze dat dan als je je kliko aan het schoonmaken ben etc?.
Dat doe je ook niet alleen met water, en uiteraard bij voorkeur met groenezeep.
Anoniem: 39993
Ik zou vooral niet teveel waarde hechten aan een disclaimer. Als je de spullen van een ander beschadigt, dan gaat bijna geen enkele disclaimer je beschermen. Vergelijk het maar met een "de direchte is niet aansprakelijk voor diefstal of beschadiging van uw eigendommen" bij een betaalde garderobe. Yeah right.... natuurlijk is de directie dat wel.Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:14:
Die disclaimer is volgens mij vooral voor minuscule krasjes. Als je grote krassen krijgt is er toch gewoon wat aan de hand met de borstels of zo.
Ik zou het niet te snel opgeven. Misschien help je er ook nog iemand mee. Straks zijn er meer mensen die allemaal krassen krijgen in de wasstraat.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq