Auto gekrast door wasstraat, wat nu?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 26.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Heel veel adviezen zijn: met de hand wassen. In de gemeente waar ik woon, en volgens mij in veel gemeentes, is dat verboden. Zul je dus net lekker de auto in het sop hebben, komen er een paar BOA's langs .... Mijn auto gaat gewoon lekker de wasstraat door, nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Anoniem: 93050 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 06:50:
Heel veel adviezen zijn: met de hand wassen. In de gemeente waar ik woon, en volgens mij in veel gemeentes, is dat verboden. Zul je dus net lekker de auto in het sop hebben, komen er een paar BOA's langs .... Mijn auto gaat gewoon lekker de wasstraat door, nog nooit problemen gehad.
Echt ?

Nog nooit geweten, en waar kan je dat wel dan doen ?
Want ik ken er genoeg met een bepaalde auto die echt dat niet door de wasstraat ermee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Een wasstraat laat altijd krassen achter op de lak. De borstels in een wasstraat pakken het vuil op van de auto's. Moet je nagaan als er eentje heeft zitten 'off-roaden'. Je auto wordt met nylon vezels en zand geborsteld... Na vaak door de wasstraat te gaan kan de lak hierdoor dof uitzien.

Toen ik in de garage werkte (zon 18 jaar geleden) heb ik vele autos moeten polijsten vanwege de wasstraat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 09:54
Mektheb schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:03:
[...]

Echt ?

Want ik ken er genoeg met een bepaalde auto die echt dat niet door de wasstraat ermee gaan.
Met je spullen naar de lokale wasbox en het daar doen. Vergt logistiek even wat meer planning en best doe je het niet op hele drukke momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:01
De nagel aan mijn doodskist, die mensen die uitgebreid in de wasbox hun auto staan te wassen, met hun eigen spullen en dus de voorzieningen van de wasbox op dat moment NIET gebruiken.

T is gewoon asociaal.

Gelukkig gaan de meesten er wel uit en buiten verder als ze zien dat je staat te wachten, maar toch.

Ik gebruik de wasbox dus alleen maar om 1 x in de week even de ergste zooi te spoelen met demi water, wassen doe ik thuis (ongeacht de apv, ze kunnen me wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

KnoxNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:55:
De nagel aan mijn doodskist, die mensen die uitgebreid in de wasbox hun auto staan te wassen, met hun eigen spullen en dus de voorzieningen van de wasbox op dat moment NIET gebruiken.

T is gewoon asociaal.

Gelukkig gaan de meesten er wel uit en buiten verder als ze zien dat je staat te wachten, maar toch.

Ik gebruik de wasbox dus alleen maar om 1 x in de week even de ergste zooi te spoelen met demi water, wassen doe ik thuis (ongeacht de apv, ze kunnen me wat).
Ging vroeger wekelijks met mijn eigen spullen naar een wasbox, maar maakte alsnog gebruik van afspoelen, foam en wassen en streepvrij afspoelen, alleen daarnaast wou ik gewoon goede wax gebruiken ipv die waterbasis meuk :) Eigenaar van de wasbox vond dit echt niet erg hoor.. Die kwam vaak zat even een praatje maken.

Edit: Bij ons staan er wel 5-6 wasboxen naast elkaar, dus je zit er nooit te wachten

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 12-06-2020 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

KnoxNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:55:

T is gewoon asociaal.

In mijn gemeente is het verboden voor de deur te wassen. Dus moet ik wel naar een wasbox. Ik gebruik gewoon de hogedruk spuit, de foam lans en nadien afspoelen met osmose water. Alleen het wassen zelf en de velgenreiniger komen van mijzelf weg, aangezien ik daar de veel betere producten voor heb. En je hebt echt geen uren nodig om je auto te wassen, vooral niet als je het bijhoudt. Daarnaast heeft mijn auto een keramische coating, waardoor het schoonmaken een stuk makkelijker gaat.

Ik ga meestal wel op de minder drukke tijden. Dan hebben zeer weinig mensen eventueel last van me. En als het wel druk is, jammer dan. Ik moet ook wachten op anderen en anderen op mij. Ik kan er niets aan doen dat er maar een paar officiele wasboxen in de gehele stad zijn. Zodra de auto gewassen en afgespoeld is, rij ik uit de box en droog ik de auto iets verderop. Zou niet weten wat er asociaal aan is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Die disclaimer is volgens mij vooral voor minuscule krasjes. Als je grote krassen krijgt is er toch gewoon wat aan de hand met de borstels of zo.

Ik zou het niet te snel opgeven. Misschien help je er ook nog iemand mee. Straks zijn er meer mensen die allemaal krassen krijgen in de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

(ongeacht de apv, ze kunnen me wat).
:S

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:01
Dat mag je ook aso vinden inderdaad :)

Maar ik ga een beetje off-topic realiseer ik me, excuses :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mektheb schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:03:
[...]

Echt ?

in elk geval Almere. reden: gescheiden hemelwater/riool afvoer. Het 'hemelwater' wordt geacht schoon te zijn. Daar moet dus geen autosop in terechtkomen. Het heeft dus niets met de auto, maar met gemeentelijke verordeningen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Anoniem: 93050 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:39:
[...]

in elk geval Almere. reden: gescheiden hemelwater/riool afvoer. Het 'hemelwater' wordt geacht schoon te zijn. Daar moet dus geen autosop in terechtkomen. Het heeft dus niets met de auto, maar met gemeentelijke verordeningen te maken
En hoe doen ze dat dan als je je kliko aan het schoonmaken ben etc?.

Dat doe je ook niet alleen met water, en uiteraard bij voorkeur met groenezeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mektheb schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:26:
[...]

En hoe doen ze dat dan als je je kliko aan het schoonmaken ben etc?.

Dat doe je ook niet alleen met water, en uiteraard bij voorkeur met groenezeep.
geen idee .. dat doe ik misschien 1 a 2 x per jaar .. ik gooi er alleen tuinafval in, dus echt goor is die niet.
Maar je hebt wel gelijk, nooit over nagedacht eerlijk gezegd. Maar goed .. even opletten of je een BOA ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:14:
Die disclaimer is volgens mij vooral voor minuscule krasjes. Als je grote krassen krijgt is er toch gewoon wat aan de hand met de borstels of zo.

Ik zou het niet te snel opgeven. Misschien help je er ook nog iemand mee. Straks zijn er meer mensen die allemaal krassen krijgen in de wasstraat.
Ik zou vooral niet teveel waarde hechten aan een disclaimer. Als je de spullen van een ander beschadigt, dan gaat bijna geen enkele disclaimer je beschermen. Vergelijk het maar met een "de direchte is niet aansprakelijk voor diefstal of beschadiging van uw eigendommen" bij een betaalde garderobe. Yeah right.... natuurlijk is de directie dat wel. :) De directie hoopt alleen dat jij afdruipt vanwege dat bordje.

Je kunt natuurlijk als wasstraat heel duidelijk gaan aangeven dat het "normaal" is dat je auto bekrast uit de wasstraat komt en je wasstraat een "was- en krasstraat" noemen. Of dat goed voor je business gaat zijn.... waarschijnlijk niet. Ze komen er meestal mee weg, omdat het meerendeel van de bezoekers geen zin heeft in een procedure om een vergoeding te krijgen voor een paar krassen, maar ook te lui is om zelf de auto te wassen en een goede autowasservice te duur vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:25
Topic kwam naar voren omdat mijn ouders op hun tweedehands auto van een paar jaar auto niet lang nadat zij door de Textiel wasstraat waren gereden krassen zichtbaar waren op de motorkap. Op een lak die verder helemaal mooi is valt dat helaas wel op.

Lastig lastig, ik kan mij een verhaal herinneren van een collega die lang bij een autospuiter heeft gewerkt waar sommige krassen ook gewoon een bepaald laagje eroverheen kregen dat het in eerste instantie totaal mooi was/ niet zichtbaar en uiteindelijk zouden ze wel zichtbaar worden.

Carwash zit hier btw ook bij mij in de buurt, was ik laatst nog langs daarna nooit meer. Mocht even 24 euro aftikken voor de duurste wasbeurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@MetalSonic dit topic is vijf jaar oud. Deze gaat weer terug in de sloot bij de rest van de koeien
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.