MoldyInko schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:00:
Gewoon wat random dingen wat mij te binnen schiet.
Autoriteit en respect naar de politie is minder geworden.
Ik vond de blauwe pakken en de hoge pet meer gezag geven.
Huidige politie straalt weinig gezag uit. Met die rare petjes. Maar dat is mijn mening. Ik vind het geen uitstraling hebben.
Vroegah was meneer de agent ook gewoon een wit overhemd met een stropdas; dat straalde ook geen gezag uit. Het uniform door de (tientallen) jaren heen veranderd, maar de maten van gezaguitstraling is niet bijster veranderd door de jaren heen. Bovendien is het niet het uniform maar vooral de houding en mentaliteit die gezag uitstraalt. Dat is door de jaren heen niet veranderd.
Van altijd u > jij aanspreken. Ik hoor bijna geen u meer.
Daar heeft u een valide punt mijnern beste kerel. Edoch kan dat ook thans verklaerd worden dat de goegemeente een taal spreekt die in deze mooderne tijd ook onderhevig is aan veraendering.
En steeds meer achterstandwijken. Je zit soms grote verschillen tussen een welgestelde wijk en een arme wijk.
De algehele welvaart is steeds meer omhoog gegaan. Vroeger woonden men met een gezin van 14 in een arbeiderswoning van 50 vierkante meter met twee slaapkamers, was er geen geld voor een vakantie en kon je enkel ter voet ergens komen omdat vervoer te duur was.
In de afgelopen 50 jaren is de welvaart enorm omhoog gegaan. De achterstandswijken van nu zijn vele malen beter dan een arbeiderswoning van vroeger.
De NOS. Is een hard op weg om alleen naar sensatie journalistiek te worden. De telegraaf was dit altijd al maar vroeger deed NOS alleen maar nieuws brengen. De grens tussen nieuwswaarde en sensaties wordt steeds minder zichtbaar.
Dit is een kwestie van vraag en aanbod. Men wil veelal geen uitgebreid nieuws, of wil hier niet voor betalen. Een bedrijf als de Telegraaf zal dus meeveranderen aan de vraag om te zorgen dat het kanblijven bestaan
Communicatie vanuit de overheid. Vroeger was het speciaal. Nu is meer een “meh” feeling. Constant in het nieuws.
Met de huidige Coronacrisis is dit ook niet abnormaal. Vergeet niet dat de situatie vergelijkbaar is met een oorlog waar we in zitten (dit keer niet tegen de duitsers, maar wel tegen een piepkleine vijand) Het is momenteel erg belangrijk dat het volk op de hoogte wordt gehouden en 'moed wordt ingesproken'. Dan de manier waarop; had Rutte het moeten doen met een1960 polygoonstem? Met de woorden en stijl die in 1800 gebruikelijk was? Basisles van communicatie: "Spreek de taal van de ontvanger" In dit geval dus de taal van het volk op een manier dat het voor iedereen te begrijpen is (dus bejaarden, laaggeletterde personen, doven en blinden. Dus expliciet niet enkel de taal van de witte hoogopgeleide jongeman)
Of het onder normen en waarden valt.. kan. Maar zijn wel dingetjes die veel mensen hebben zien veranderen. Net zoals de Europese Unie.
Verandering blijf je houden. Het heeft ervoor gezorgd dat we een wiel, bier en brood hebben. Verandering heeft ervoor gezorgd dat we geen Middelnederlands meer spreken; we niet meer met gezinnen met 15 kinderen wonen, niet meer doodgaan aan de pest en dat we TV kunnen kijken.
Deel van deze verandering gaat mondiaal. Maar om hier de VS de schuld van te geven is wat onzinnig. Want ook vrogeah, toen Amerika nog ontdekt moest worden was er ook al sprake van soortgelijke veranderingen. (zoek maar eens een geschreven stuk op uit het jaar 1100 en 1400, daar zit ook al een groot verschil in)
[Voor 4% gewijzigd door Theo op 03-06-2020 09:09]