Toon posts:

Ervaringen met VanMoof S3/X3

Pagina: 1
Acties:
  • 6.971 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-02 21:05
Beste mede-tweakers,

Er bestaat al een algemeen VanMoof electrified topic maar dat zit al behoorlijk vol met reacties en ik wil graag een (ervaring)topic over alleen de nieuwe S3/X3. Ik heb me laten verleiden tot voorintekening en ben inmiddels de trotse bezitter van een S3. Hij ziet er waanzinnig mooi uit, de app werkt prima en het fietsen zelf, tja, ik heb hem net binnen.. ;)

Aanleiding voor dit topic is een error melding (error 44) waarvan ik niet kon achterhalen wat dat nou betekent. Het heeft waarschijnlijk iets met de versnelling te maken want die van mij schakelt opeens niet meer naar zijn 3e of 4e versnelling. Ziet er een beetje lullig uit als je met 25km per uur (de motor doet nu al het werk) nutteloos in de rondte trapt.. BTW, ik vind hem erg hakerig schakelen, met een behoorlijke tik schakelt hij door, maar misschien hoort het zo of wellicht is het de oorzaak van de error...
Edit: inmiddels contact gehad met de helpdesk. Is inderdaad een schakelprobleem. Omdat ze nog geen spare parts hebben wordt de fiets omgeruild. Keurig opgelost dus.

Enfin, dit topic is dus bedoeld voor ervaringen met de S3/X3 en hopelijk kunnen we elkaar daarmee helpen.

[Voor 7% gewijzigd door Pablamor op 02-06-2020 21:55]

• Pablamor
Inmiddels heb ik de Vanmoof S3 zo'n 3 maanden en hij bevalt redelijk goed. Hij fietst prima, de schijfremmen doen het goed, de motor is fijn en alles werkt naar behoren. Een paar kleine minpuntjes: het automatisch schakelen gaat soms hakerig, dat is een kwestie van niet teveel kracht zetten op schakelmoment anders gaat het met een luide tik. Wat ik ook mis is voor- en evt. achtervering. Als je met 30km over hobbels rijdt is dat niet echt een pretje. Wat dat betreft is het echt een stadsfiets. Ook het zadel zorgt op den duur voor zadelpijn maar dat kan ook aan mij liggen. Maar al met al een prima fiets.

• Pablamor
Note: eindelijk heb ik mijn frontcarrier binnen. In tegenstelling tot de bagagedrager achter is dit wel een nuttig ding waar je makkelijk het e.e.a. op kwijt kan. De bagagedrager achter is piepklein en meer voor de sier.

Overigens kreeg ik na het monteren van de frontcarrier, waarbij je het voorlicht verlengd, een error 17 en error 20. Dat schijnt iets te maken hebben met de accu.

Error 17: probleem in de aandrijving. Schijnt door warm weer te komen. Update kan het verhelpen.
Error 20: probleem in de stroomvoorziening van / naar de accu.
Een reset zou mogelijk helpen. YouTube: Electrified S2 & X2 | How to reset your bike

Meer over error 17: Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

• Bart VWP
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-01-2021
Heb afgelopen week een tweedehandse S3 gekocht en heb een aantal vragen/problemen.

Zo nu en dan krijg ik "error 54" De aanwijzingen op de vanMoof site om dit op te lossen werken niet.

Sinds eergisteren heb ik helemaal geen geluid meer. Dit is waarschijnlijk omdat ik de laatste keer dat ik fietste een aantal keer ( waarschijnlijk te vaak) op de bel knop gedrukt heb.

Heeft iemand anders deze klachten?

• Pablamor
Error 54 geeft aan dat je fiets de interne SIM-kaart niet herkent. Een reset of firmware update wordt geadviseerd. Zie ook https://support.vanmoof.c...cles/44002046560-error-54

De fietsbel vertoont bij mij ook kuren, hij blijft nl. hangen en ik krijg dan een error 40. Maar het probleem zit echt in de belknop zelf. Als ik erop druk blijft hij ingedrukt en veert niet meer (goed) terug. Vanmoof schrijft dat er mogelijk water is ingekomen maar ja, daar zou zo'n belknop wel tegen moeten kunnen. Ik zal het eens proberen met WD-40, misschien komt ie dan los. Maar ik ben bang dat ik naar een servicepunt van Vanmoof moet want dit lijkt mij een "hardware" probleem.
Edit: de WD-40 lijkt geholpen te hebben, hij doe het weer zonder problemen. Maar het is ook een stuk minder koud nu..

[Voor 7% gewijzigd door Pablamor op 14-03-2021 12:22]

• Pablamor
Weer VanMoof E-shifter problemen. Een paar weken geleden ging mijn e-shifter niet verder dan de 2e versnelling, net als de vorige keer. De aandrijving blijft wel actief en gaat ook sneller zodat je op een gegeven moment in het luchtledige trapt. VanMoof bood mij aan om of naar Amsterdam te komen of een nieuwe E-shifter op te sturen. Je kan hem dan zelf vervangen of naar een fietsenmaker gaan. VanMoof vergoedt de kosten.

VanMoof heeft een instructievideo hoe je hem zelf kan vervangen (deze van een gebruiker is uitgebreider) maar ik heb geen zin om zelf te gaan prutsen. Helaas willen of kunnen fietsenmakers in de buurt de versnelling niet vervangen. Veel gehoorde reden is dat ze er geen verstand van hebben maar volgens mij hebben ze er gewoon geen zin in. Anyway, ik heb gebeld met FietsNed en binnen 3 dagen kwam er iemand langs die tegen een zeer aantrekkelijk tarief de E-shifter heeft vervangen. Normaal gesproken maak ik geen reclame maar dit vind ik echt wel een aanrader. Hij fietst weer prima en de versnelling schakelt soepeler dan de oude.

[Voor 4% gewijzigd door Pablamor op 14-03-2021 12:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pablamor
Inmiddels zo'n 2.000km er mee gereden en weer wat kleine probleempjes. De pas vervangen E-shifter trapt door. Bij elke 3-4 slagen schiet hij door. Daarnaast blijft de bel weer hangen (had ik eerst gefixed met WD-40), de kabel van achterrem moet opnieuw gesteld worden want hij remt nauwelijks en de front carrier laat los.

Ik ben er klaar mee, hij gaat terug naar Vanmoof.

• RKischem
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik heb een S3. Ik wil graag een verende zadelpen.
Heeft iemand daar ervaring mee?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04 13:09

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Voor de VanMoof fietsen is tegenwoordig één centraal topic: Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)

Deze gaat daarom op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee