• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:07
Matched: Error, 17
Wheeliemaker schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:09:
Bij mij is hij ook binnen. Net exemplaar 😅. Zou afgelopen zaterdag binnenkomen toen verschoven naar vrijdag voor qc en nu toch al bezorgd. Eerste bevindingen zijn goed. Ziet er keurig uit. Geen schades ontdekt. Wel speling op voorvork die ik zelf met de instructie hier heb opgelost. Die schroef zat echt gewoon los los. Motorkabel in het frame ging redelijk makkelijk bij mij.
We moeten nog wel even wennen aan elkaar. Heb 2x kort een foutmelding gehad maar fiets deed het wel gewoon (error 19 en dacht ook 20). Ik was zo enthousiast dat ik niet kon wachten tot 100% volle batterij. Dat heb ik geweten. Opgeladen tot 50%. Na 5km stond de batterij nog op 25%. Schoot daarna naar 100%. Even geladen. Bleef op 100% staan. Dus toch maar weer even fietsen en toen kwam er weer een realistisch percentage uit van 25%. Staat nu rustig te laden. Morgen nieuwe kansen als we starten met een frisse volle lading. Zijn eerste vaste retourtje huis naar werk.
Die US stand en boostknop zijn echt beestachtig. Note to self: zonnebril altijd mee want je krijgt nogal wat ongedierte langs.
Dat eerste retourtje heeft ie niet gered. Na een stop op de terugweg error 17 en geen ondersteuning meer. Maar zonder en in zijn 1 naar huis gereden. Hoe soepel dit fietst valt me nog niet tegen eerlijk gezegd. Thuis werd het error 22. Support is ermee aan de slag maar wordt waarschijnlijk omwisselen ☹️

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:15
Nou het is zover ik blijf nu error 17 houden op mijn S3 en ik kan het niet meer verhelpen met een reset. Morgen maar even naar VanMoof Amsterdam ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen 😳

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schalkkie
Ik heb dus een probleem met error 17. Wat ik nu gedaan heb is met een schroevendraaier de kicklock volledig naar buiten gedrukt en vervolgens was error 17 weg en werkte de S3 weer naar behoren. Ik weet niet of dit de oplossing is maar het is wel toevallig. Ik weet ook niet of daarmee error 17 wegblijft maar het is wel frappant. Ik ga morgen evengoed bij VM ASD langs te kijken of dit een logische verklaring kan zijn. 😳

• Schalkkie
Ik ben met het error 17 verhaal bij van Moof geweest en zij konden geen antwoord geven of het kicklock van invloed was op error 17. Bij mij werkt het in ieder geval. Ze hebben meteen mijn lichtsensor even afgesteld waardoor de automatische verlichting weer goed werkt👍🏻 En niet de hele tijd blijft branden in stand automatisch. Maar even kijken hoe het gaat met error 17 maar vooralsnog opgelost.

• Schalkkie
Laatste update voor error 17. Het schijnt iets te maken hebben met de batterij en het elektronische circuit😳. Ik maak wel een afspraak bij VM want het is nu iedere keer een loterij of ik de S3 aan de praat krijg is dus niet echt ideaal. Wordt ongetwijfeld vervolgd

• Wheeliemaker
Schalkkie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:42:
Laatste update voor error 17. Het schijnt iets te maken hebben met de batterij en het elektronische circuit😳. Ik maak wel een afspraak bij VM want het is nu iedere keer een loterij of ik de S3 aan de praat krijg is dus niet echt ideaal. Wordt ongetwijfeld vervolgd
Same here. Bij mij is de melding ook terug gekomen. Hij gaat omgewisseld worden. Tip dus als je de fiets ontvangt: kijk goed hoe je hem uit pakt, je zou hem wel eens moeten inpakken..

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

eisbaer

VanMoof S3

Schalkkie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:42:
Je had het toch opgelost door de kicklock naar buiten te duwen. Is error 17 dan terug gekomen?

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Schalkkie
eisbaer schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:45:
[...]
Je had het toch opgelost door de kicklock naar buiten te duwen. Is error 17 dan terug gekomen?
Ik dacht dat dat de oplossing was maar dat is dus kennelijk niet het geval ik heb een afspraak komende dinsdag bij VM in ASD en dan ga ik wel zien hoe ze dit oplossen. Error 17 blijkt iets te maken te hebben met de batterij en de verbinding met het aandrijfsysteem. Op een of andere manier komt die verbinding dus kennelijk niet tot stand met als gevolg error 17.

• Schalkkie
Even een update voor error 17.. ik had zelf al min of meer het vermoeden dat deze error temperatuurs afhankelijk is. Ik heb namelijk deze error niet als het in de ochtend wat koeler is en de fiets heeft binnen gestaan. Vervolgens heb ik de fiets een half uur drie kwartier in de volle zon gezet en ja hoor error 17. De laatste dagen met het koelere weer geen enkel probleem gehad met de fiets ook al stond hij buiten. Het was ook beduidend koeler dan voor het weekend. Vanmorgen bij van moof geweest in ASD en zij konden dat bevestigen en zij gaven aan dat ze bezig zijn met een update om dit probleem te verhelpen. Ze konden echter niet aangeven op wat voor een termijn deze update komt. Dus volgens de weerberichten zit ik de eerste 14 dagen wel goed met mijn fiets😂

• Wheeliemaker
Schalkkie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
Even een update voor error 17.. ik had zelf al min of meer het vermoeden dat deze error temperatuurs afhankelijk is. Ik heb namelijk deze error niet als het in de ochtend wat koeler is en de fiets heeft binnen gestaan. Vervolgens heb ik de fiets een half uur drie kwartier in de volle zon gezet en ja hoor error 17. De laatste dagen met het koelere weer geen enkel probleem gehad met de fiets ook al stond hij buiten. Het was ook beduidend koeler dan voor het weekend. Vanmorgen bij van moof geweest in ASD en zij konden dat bevestigen en zij gaven aan dat ze bezig zijn met een update om dit probleem te verhelpen. Ze konden echter niet aangeven op wat voor een termijn deze update komt. Dus volgens de weerberichten zit ik de eerste 14 dagen wel goed met mijn fiets😂
Aha dat zou idd goed kunnen. Bij mij stond de fiets ook in de volle zon toen dat gebeurde. Had ook het idee dat de horizontale buis erg warm was maar weet niet of het door de zon qua of door oververhitte electronica. Maar goed dat exemplaar is dus al terug en vandaag komt de nieuwe. Even rondje sauna dan om het te testen :)

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12 20:00
Schalkkie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
Hm, goed om te weten. Welke VanMoof heb je?

Ik had mijn fiets van de week tijdens hockeytraining (1,5 uur) in de volle zon naast het veld staan, maar daarna nergens last van. Misschien waaide het toen genoeg, dat hij ook weer wat gekoeld werd.

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 19:20
De error 17 betekent:
Het is te warm om te fietsen ga niet drinken ! Haha

VanMoof heeft geluisterd naar de klachten
Ze gaan de dozen verstevigen.
Leuk stukje om te lezen
https://www.vanmoof.com/b...easy-everyone-would-do-it

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-11 19:13
max.schollen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:02:
De error 17 betekent:
Het is te warm om te fietsen ga niet drinken ! Haha

VanMoof heeft geluisterd naar de klachten
Ze gaan de dozen verstevigen.
Leuk stukje om te lezen
https://www.vanmoof.com/b...easy-everyone-would-do-it
Heeft mijn berichtje zeker geholpen op Trustpilot. Mijn advies was om de verpakking te verstevigen.
👌

• Wheeliemaker
Mijn 2e S3 is binnen na de vorige met error 17 teruggestuurd te hebben. Uiterlijk top. Maar toch een probleem met de boost knop en de ondersteuning. Deze lijkt op lagere snelheid te haperen. Mijn 1e S3 (toen hij het deed) trok vanuit stilstand in één streep naar de topsnelheid. Deze doet dat niet. Vreemd. Dacht zelf aan een los contact of zo maar zou niet weten waar. Heb wel de stuurverhogers erop gezet maar ben voorzichtig met de kabels omgegaan. Deze klacht nog niet eerder gehoord maar dit is niet acceptabel. Zal de kabels nog eens nalopen maar ben bang dat hij weer terug gaat.

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-11 19:13
Wheeliemaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:31:
Mijn 2e S3 is binnen na de vorige met error 17 teruggestuurd te hebben. Uiterlijk top. Maar toch een probleem met de boost knop en de ondersteuning. Deze lijkt op lagere snelheid te haperen. Mijn 1e S3 (toen hij het deed) trok vanuit stilstand in één streep naar de topsnelheid. Deze doet dat niet. Vreemd. Dacht zelf aan een los contact of zo maar zou niet weten waar. Heb wel de stuurverhogers erop gezet maar ben voorzichtig met de kabels omgegaan. Deze klacht nog niet eerder gehoord maar dit is niet acceptabel. Zal de kabels nog eens nalopen maar ben bang dat hij weer terug gaat.
Wat een gedoe

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 19:20
Wheeliemaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:31:
Waarschijnlijk net iets te hard aan de kabels getrokken.
Of ergens een knik in gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schalkkie
Daniel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Is toch niet zo gek? Hoe beter de ervaring (als ie werkt ;)), hoe meer nadelen je bereid bent om te accepteren. Een iPhone kan ook van alles niet, maar andere dingen weer wel heel goed. Is altijd een afweging.

Wat niet wegneemt dat VM nog steeds grote moeite lijkt te hebben een consistente kwaliteit te leveren. Mijn fiets is probleemloos (geen schade, geen errors) maar volgens mij heeft een nogal significant percentage van de klanten niet zo veel geluk. Dat continue vervangen van fietsen is ook een stevige schadepost lijkt me. Het moeten vervoeren van de fietsen is een factor maar niet de enige. Het scala aan defecten is ook nogal zorgwekkend.
Nu blijft het een fiets - en geen high end, relatief gezien - en geen stuk precision engineering, maar de 3e iteratie zou toch niet zo veel kinderziektes meer mogen kennen.
Eens je kiest niet voor niets voor deze fiets dat komt toch omdat het design en de specs je aanspreken. Ik heb zelf problemen gehad met error 17 maar sinds het koel weer is heb ik geen problemen meer en rijdt de fiets fantastisch. Ik moet natuurlijk wel ff afwachten als het weer zeer warm wordt wat error 17 gaat doen maar als het goed is komt daar een update voor. Het is natuurlijk wel balen als je voor de tweede of derde keer een defecte fiets krijgt dan kan ik mij voorstellen dat je het allemaal wel gelooft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schalkkie
Even een update over error 17. Ik heb vandaag de S3 anderhalf uur vol in de zon gezet en ja hoor daar was error 17 weer. Vervolgens heb ik de fiets een half uur op een koele plaats in de schaduw gezet en alles weer in orde. Ik hoop dat er snel een update komt voor dit probleem zoals toegezegd tijdens mijn bezoek aan VM ASD. 😳

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-12 16:17
Schalkkie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:06:
Even een update over error 17. Ik heb vandaag de S3 anderhalf uur vol in de zon gezet en ja hoor daar was error 17 weer. Vervolgens heb ik de fiets een half uur op een koele plaats in de schaduw gezet en alles weer in orde. Ik hoop dat er snel een update komt voor dit probleem zoals toegezegd tijdens mijn bezoek aan VM ASD. 😳
Als tweakert kan je er toch een dikke cooler opzetten ;)

• Schalkkie
Even een update over error 17. Ik heb vandaag de 1.1.35 beta update op de fiets geïnstalleerd. Dat zou de oplossing voor error 17 moeten zijn. Ik ben benieuwd. Nu even wachten op zonnig warm weer zodat ik het kan testen

• Schalkkie
Ik fiets nu ruim een week met de nieuwe firmware en een nieuwe cartridge. Ik heb sindsdien geen last meer gehad van storingen en doet de S3 het fantastisch. Vandaag kon ik testen of error 17 nog terug kwam ivm de warmte maar dat was niet het geval. Dus ik ga ervan uit dat alles in orde is 😀. In vergelijking met de S2 vind ik de S 3 een stap voorwaarts en dan met name de stillere en sterkere motor en de 4 versnelling. De versnelling voel je snel genoeg aan het is een kwestie van gevoel van weerstand.
Is het dan allemaal koek en ei met VM dat is niet het geval. Er zijn teveel kinderziektes waarvan je last kan hebben. Ook al ben ik ervan overtuigd dat er ook genoeg fietsen zijn die geen problemen hebben. Het is jammer dat je alleen in ASD terecht kunt en ik hoop dan ook dat daar een oplossing voor komt. Overigens vind ik de klantenservice perfect. Als ik niet vlak bij ASD zou wonen zou ik nog wel twijfelen of ik een VM zou aanschaffen. Maar de fietservaring met zowel de S2 en S3 blijf ik heerlijk vinden. Dus overall ben ik zeer tevreden met de fiets en het blijf natuurlijk een geweldig design

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 22:51
Vandaag mijn S3 binnen gehad.

Doet het niet. Laadt niet op. Afwisselend (heel kort) error 17 of error 18. Lijkt dat de accu geen connectie maakt.

Herkenbaar voor iemand? En belangrijker, is er een oplossing?

Bij chatten met Vanmoof kreeg ik om 17:00 eindelijk een reactie. “How can I help you” om vervolgens afgekapt te worden dat het “outside business hours” is. Kansloos.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

eisbaer

VanMoof S3

Lekkerbek312 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:12:

Doet het niet. Laadt niet op. Afwisselend (heel kort) error 17 of error 18. Lijkt dat de accu geen connectie maakt.

Bij chatten met Vanmoof kreeg ik om 17:00 eindelijk een reactie. “How can I help you” om vervolgens afgekapt te worden dat het “outside business hours” is. Kansloos.
Wat ik zou doen is
1. Controleren of de kabel wel stevig in het oplaadblok zit
2. Met een multimeter meten of er spanning staat op de oplaadplug.
3. Aansluiten op de fiets en een reset geven.
4. Als dat geen resultaat oplevert dan verwacht ik niet dat je het zelf op kunt lossen.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12 20:00
Lekkerbek312 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:12:

Misschien staat hij nog in "shipping mode". Daar zou hij uit moeten gaan bij eerste keer opladen, maar wellicht ging dat mis. Zie support site van VanMoof over die shipping mode. Hopelijk op te lossen met de resetknop, als je die langer ingedrukt houdt.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:49
Rub147 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:08:
Vandaag m'n bestelde S3 Black ontvangen (besteld 27 april). Fiets ziet er helemaal in orde uit. Helaas wil hij niet opladen, ook met een andere lader niet. Trekt maximaal 4W uit het stopcontact, resetten etc heeft geen nut...

Ben benieuwd hoe dit opgelost wordt, hopelijk sturen ze snel een nieuwe fiets ;-)
Maatje van mij ook, error 21 en error 17.. wacht nu nog op het ophalen van zijn oude fiets en het opsturen van een nieuwe.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 11:10
Toevallig een Moofer in Zeeuws Vlaanderen? Ik zit hier op een camping en mijn S3(v1) doet helemaal niets meer. Gisteren error 17 gekregen. Daarna gereset en leek het ok. Niet meer mee gereden. Nu reageert de fiets helemaal nergens meer op. Maar…
Het kickslot zit er nog in. Echter zonder reactie van de fiets blijft hij op slot en kan ik mijn fiets niet gebruiken.
Ook heb ik mijn lader niet bij aangezien mijn vrouw geen e-bike heb dus ik dacht het wel met een volle accu te kunnen redden een weekje.
Ik wil alleen even kijken of na een oplaad sessie de fiets weer van het slot wilt gaan. Ik zit in Cadzand-Bad. Iemand in de buurt toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-11 09:37
Zit nu rond de 4000 kilometers en heb de eerste error te pakken, om precies te zijn error 17. Kreeg de fiets niet aan de praat met het resetten van de fiets. Dus naar de Van Moof winkel in Rotterdam gebracht. Hier hebben ze hem ingenomen en de batterij vervangen.

Gelijk de fiets een gratis beurt gegeven.
Opzich best netjes opgelost :)
Pagina: 1

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee