Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterboy1602
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-07-2020
We hebben een nieuwe beamer aangeschaft, omdat de oude zodanig verouderd was en nog steeds verbonden was via VGA. Nu hebben we een nieuwe beamer en kunnen we verbinden met HDMI.

Maar daarbij hadden we niet gerekend dat een HDMI kabel trekken voor zoveel problemen zou zorgen. Nu wil namelijk de VGA kabel langs geen kanten bewegen. Zit volledig vast in het vals plafond (geen optie om open te breken). We hebben wel een wachtbuis gevonden: buiten diameter 20mm, binnen diameter 15mm.

Nu willen we graag een overbrugging maken van 15 m (computer tot beamer) door een 15mm dunne buis. De optie mini hdmi - hdmi van 15 meter leek ons de beste, maar is nergens online te vinden. Net zoals 15 meter USB C nergens te bespeuren is.

Wat is de beste optie om dit op te lossen? Liefst ook binnen haalbaar budget (max 50 euro).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 08:59
HdMI met verwijderbare connector, fiberHDMI, een HDMI over CAT oplossing (vb hdbt), of gewoon draadloos (60ghz). Maar 50€ wordt een challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 11:50
Misschien zoeken naar zoiets maar dan binnen jouw budget: https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel-door-buis/

HDMI kabel met afneembare connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:43

BCC

Past HDMI mini? Dan kun je gewoon weer verlopen aan de ene kant.
https://www.allekabels.nl...-mini-verloopstekker.html

En anders solderen :)

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 29-05-2020 09:12 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb op Ebay voor weinig een 15m HDMI kabel gekocht. Werkt prima.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterboy1602
@aZuL2001 Mag ik vragen of jij persoonlijk ervaring hebt met zo'n HDMI UTP extenders? Ik vraag me af of deze niet te veel kwaliteit verliezen of voor merkbare vertraging zorgen? De beamer is vooral bedoeld om naar films te kijken, waarbij het geluid niet via de HDMI zal lopen. Als bijvoorbeeld dan het geluid veel voorloopt op het beeld, is dit geen ideale situatie.
spookz0r schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:09:
Misschien zoeken naar zoiets maar dan binnen jouw budget: https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel-door-buis/

HDMI kabel met afneembare connector
@spookz0r @road rebel Zo goed als nergens HDMI kabels te vinden met afneembare connecter binnen een prijsbudget van 50 euro. Zo'n kabels gaan al rap boven de honderd euro.
Tusk schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:10:
ik heb op Ebay voor weinig een 15m HDMI kabel gekocht. Werkt prima.
@Tusk Is niet mogelijk voor mij, omdat een HDMI connector basis 20mm breed is. Dat past dus niet in de buis die momenteel aanwezig is. Er is ook geen mogelijkheid om deze buis te vervangen.
BCC schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:08:
Past HDMI mini? Dan kun je gewoon weer verlopen aan de ene kant.
https://www.allekabels.nl...-mini-verloopstekker.html

En anders solderen :)
@BCC Ik heb momenteel nog nergens een HDMI mini kabel gevonden die langer is dan 10m. Ik heb minstens 15m nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door waterboy1602 op 30-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
(jarig!)
waterboy1602 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:54:
[...]

@aZuL2001 Mag ik vragen of jij persoonlijk ervaring hebt met zo'n HDMI UTP extenders? Ik vraag me af of deze niet te veel kwaliteit verliezen of voor merkbare vertraging zorgen? De beamer is vooral bedoeld om naar films te kijken, waarbij het geluid niet via de HDMI zal lopen. Als bijvoorbeeld dan het geluid veel voorloopt op het beeld, is dit geen ideale situatie.

[...]

@spookz0r @road rebel Zo goed als nergens HDMI kabels te vinden met afneembare connecter binnen een prijsbudget van 50 euro. Zo'n kabels gaan al rap boven de honderd euro.

[...]

@Tusk Is niet mogelijk voor mij, omdat een HDMI connector basis 20mm breed is. Dat past dus niet in de buis die momenteel aanwezig is. Er is ook geen mogelijkheid om deze buis te vervangen.
[...]

@BCC Ik heb momenteel nog nergens een HDMI mini kabel gevonden die langer is dan 10m. Ik heb minstens 15m nodig.
toon volledige bericht
HDMI over >10m is sowieso geen goed idee. De kans dat dat werkt is klein.
Ik heb regelmatig mediaconverters gebruikt. Werkt fantastisch. Maar nog niet voor een toepassing waarbij er ook geluid is dat op een andere kabel staat.

Ik zou een winkel zoeken met een ruimhartig omruilbeleid. Als je dan de verpakking netjes houdt kun je het thuis proberen. En terug sturen als het niet goed werkt. Je zit hooguit met een UTP kabel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Heb ik. Één IP-TV ontvanger naar meerdere TV's en een beamer.
Werkt prima. Ook via meerdere switches.
(Let er wel op dat je dan continu een 8 Mbps aan traffic hebt lopen)

Geluid over een ander kanaal hebben we niet getest.
RocketKoen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:07:
[...]
Ik zou een winkel zoeken met een ruimhartig omruilbeleid. Als je dan de verpakking netjes houdt kun je het thuis proberen. En terug sturen als het niet goed werkt.
Dat dus ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]
Ik heb regelmatig mediaconverters gebruikt. Werkt fantastisch. Maar nog niet voor een toepassing waarbij er ook geluid is dat op een andere kabel staat.

Ik zou een winkel zoeken met een ruimhartig omruilbeleid. Als je dan de verpakking netjes houdt kun je het thuis proberen. En terug sturen als het niet goed werkt. Je zit hooguit met een UTP kabel.
Met 4k 60Hz content is het van wat ik begrijp allemaal wat twijfelachtiger hoe goed het werkt (behalve als je dus de optische kabels oid gebruikt). Maar ik heb hier een 15 meter goedkope HDMI kabel liggen voor 1080p 60Hz, en dat heeft met verschillende TVs en verschillende videokaarten altijd nog perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@waterboy1602 Als 't met die HDMi kabels écht niet wil lukken dan is een Apple TV 4K misschien wel een oplossing voor je? Zo'n ding kun je bij de Beamer aan 't plafond bevestigen en dan middels UTP óf WiFi laten verbinden met het device waar je je content vandaan wilt laten komen.

Als je WiFi netwerk een beetje op orde is dan wordt de 'Uplink' van het Accespoint waar je dat ding mee laat babbelen zelfs bijna de beperkende factor (AC-WiFi = 866Mbit vs. 980Mbit wat de limiet van Gbit is) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 31-05-2020 12:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dit ook nog een optie? Gaat alleen niet verder dan 4K@25p
https://www.blackmagicdes...rters/techspecs/W-CONM-26
https://www.blackmagicdes...rters/techspecs/W-CONM-27

Dan kun je met 1 of 2 SDI kabels toe. Die krijg je wel door een 15mm pijpje heen. Om connectoren te knijpen moet je misschien even een locale electronicazaak vinden die je zo'n tang kan lenen tegen een kleine vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ie z'n budget vertienvoudigt misschien wel :P

@waterboy1602 voor wat betreft zorgen over audio-sync: wat hangt er aan de audiokant aan? Beetje AV receiver heeft vaak wel een instelbare audio delay om te compenseren voor vertragingen elders in het systeem.

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 31-05-2020 12:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 23:41
[...]

Ik heb er ook goede ervaringen mee met iig 10m ethernetkabel ertussen, op 1080p 60hz. Hogere resolutie ondersteunt mijn hdmi extender helaas niet dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik heb het gebruik met een pc in de meterkast en een tv in de woonkamer om mee te gamen zonder lawaai onder het tv meubel. Geen merkbare lag of stotteringen en audio was ook synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
aZuL2001 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Heb ik. Één IP-TV ontvanger naar meerdere TV's en een beamer.
Werkt prima. Ook via meerdere switches.
(Let er wel op dat je dan continu een 8 Mbps aan traffic hebt lopen)
Huh? Dan heb jij een andere extender dan waar je naar linkt? De gelinkte producten doen HDMI over UTP, maar dat is geen HDMI over ethernet. Het werkt alleen maar met een kabel rechtstreeks tussen die 2 kastjes, dus niet via een switch en ook niet van 1 zender naar meerdere ontvangers.

Wat heb jij dan precies in gebruik? Niet iets van die pagina van kabelshop.nl lijkt het. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xander schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Huh? Dan heb jij een andere extender dan waar je naar linkt? De gelinkte producten doen HDMI over UTP, maar dat is geen HDMI over ethernet. Het werkt alleen maar met een kabel rechtstreeks tussen die 2 kastjes, dus niet via een switch en ook niet van 1 zender naar meerdere ontvangers.

Wat heb jij dan precies in gebruik? Niet iets van die pagina van kabelshop.nl lijkt het. :)
Waarom zou een HDMi Extender niet kunnen werken op een simpel L2 netwerk? UTP (kabel) is een L1 device waar 'toevallig' ook ETHERNET (L2) overheen kan gaan. Op het moment dat je er TCP/IP aan toevoegt wordt 't vervolgens automagisch een L3 netwerk :*)

Waarschijnlijk babbelen die spullen op basis van (een soort van) APIPA nu ook middels L3 in een 169.254/16 IPv4 netwerk. De rede dat ik expliciet APIPA aanhaal is omdat de meeste mensen zo'n IPv4 adres vanuit een Microsoft Windows omgeving wel kennen, eigenlijk is het gewoon een 'Link Local' adres op een IPv4 L3 netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 31-05-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Will_M schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Waarom zou een HDMi Extender niet kunnen werken op een simpel L2 netwerk? UTP (kabel) is een L1 device waar 'toevallig' ook ETHERNET (L2) overheen kan gaan. Op het moment dat je er TCP/IP aan toevoegt wordt 't vervolgens automagisch een L3 netwerk :*)
Omdat dergelijke goedkoper extenders helemaal niets met een netwerk te maken hebben, behalve dan de overeenkomst dat ze UTP-kabel met RJ45 connectoren gebruiken. Mijn deurbel en analoge huistelefoon zijn ook aangesloten met UTP-kabel, gaat dat lekker werken als ik het in mijn switch prik denk je? :+

Hier een stukje uit een random handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ym17OFEPxb8r2n2Ov4ejP5WNrNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hegYXKOWfv3OSR7HXUqrVP26.png?f=user_large

Er zijn wel HDMI over IP extenders maar die zijn een stukje duurder...

Maar voor TS is zo'n simpele extender natuurlijk prima, hij kan gewoon een kabel rechtstreeks van transmitter naar receiver leggen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 31-05-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Xander Dit wordt (stiekem) nog wel eens interessant om te onderzoeken als je dat door jou gelinkte Marmitek plaatje bekijkt. Eigenlijk zou er dus niet eens een eis mogen zijn naar CAT5E/CAT6 qua Gbit UTP spec's.... Als dat spul toch niet op L3 hoeft te babbelen dan is CAT3 waarschijnlijk ook al voldoende :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Will_M schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:17:
@Xander Dit wordt (stiekem) nog wel eens interessant om te onderzoeken als je dat door ju gelinkte Marmitek plaatje bekijkt. Eigenlijk zou er dus niet eens een eis mogen zijn naar CAT5E/CAT6 qua UTP spec's.... Als dat spul toch niet op L3 hoeft te babbelen dan is CAT3 waarschijnlijk al voldoende :o
Zeker niet. Dat gekke spul stelt veel hogere eisen dan 1000BASE-T.

"Vroeger" had je veel van die kastjes die zelfs 2 kabels nodig hadden. De nu gelinkte varianten gebruiken veelal maar één kabel maar stellen wel allemaal arbitraire eisen aan de lengte ("tot maar liefst 50m", "tot maximaal 30 meter", ...), valt het op dat dit niet de normale ethernet specs van 90+10m zijn? ;)

Dat er geen standaard protocol overheen gaat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen hoge bandbreedte nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En zie daar de rede waarom er soms PoE(+) poorten op (érg dure) L2 switches spontaan 'stuque' gaan als willekeurige mensen at random in patchkasten kunnen rommelen.... 8)

Hebben die dingen ook nog een eigen volgorde qua connectors knijpen óf is er met RJ11/RJ12/RJ45 ook maar een beetje door elkaar gerommeld waarbij RJ45 tegenwoordig dus écht een risicogroep is vanwege de 'standaard' connector op UTP?

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 31-05-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterboy1602
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:46:
[...]

@waterboy1602 voor wat betreft zorgen over audio-sync: wat hangt er aan de audiokant aan? Beetje AV receiver heeft vaak wel een instelbare audio delay om te compenseren voor vertragingen elders in het systeem.
De computer die het signaal uitzendt verbinden we rechtstreeks aan een mengpaneel die op zich dan weer rechtstreeks verbonden is met een versterker. Beiden met weinig instelmogelijkheden. Misschien valt de delay zeer goed mee of is het mogelijk om dit in te stellen in windows zelf.

Het beeld signaal zou dus over HDMI moeten lopen naar de beamer en het geluid naar de versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterboy1602
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:46:
[...]

@Orion84 Zou ik eens mogen polsen welke extender je precies gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:21
Zou je het niet helemaal anders aanpakken? Bijv. een Raspberry PI aansluiten op de beamer die een netwerkschijf als bron heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

waterboy1602 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:53:
[...]

@Orion84 Zou ik eens mogen polsen welke extender je precies gebruikt?
Denk dat je me verwart met iemand anders hier, ik gebruik geen extenders.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 09:52
[...]

Onzin, afhankelijk van de standaard zit daar een specificatie aan voor hoeveel meter Daarnaast speelt de kwaliteit van de kabels ook mee en de manier van aansluiten. Daarnaast zou ik voor alles boven de 10 meter voor actieve hdmi kiezen. Heb je alleen geen ARC meer. De kans als je goede kabel hebt dat het werkt met 15 meter en het is een actieve kabel zeg ik 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterboy1602
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Denk dat je me verwart met iemand anders hier, ik gebruik geen extenders.
Inderdaad, mijn excuses. Mijn vraag was bedoeld voor @sigmundfreund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterboy1602
MarcoC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:57:
Zou je het niet helemaal anders aanpakken? Bijv. een Raspberry PI aansluiten op de beamer die een netwerkschijf als bron heeft?
De computer is vooral bedoeld om Films/PPT of gemakkelijk iets te delen op een groot scherm. Ik denk niet dat een Raspberry Pi daar ideaal voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
(jarig!)
jagermaster schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Onzin, afhankelijk van de standaard zit daar een specificatie aan voor hoeveel meter Daarnaast speelt de kwaliteit van de kabels ook mee en de manier van aansluiten. Daarnaast zou ik voor alles boven de 10 meter voor actieve hdmi kiezen. Heb je alleen geen ARC meer. De kans als je goede kabel hebt dat het werkt met 15 meter en het is een actieve kabel zeg ik 100%.
Ik had nog nooit van actieve HDMI kabel gehoord. Weer wat geleerd.
Lijkt inderdaad een prima oplossing. Alleen niet binnen het budget waar de TS op had gehoopt. Maar met een kabel van €50 gaat dit niet werken.
waterboy1602 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:00:
[...]

De computer is vooral bedoeld om Films/PPT of gemakkelijk iets te delen op een groot scherm. Ik denk niet dat een Raspberry Pi daar ideaal voor ons.
Als dat het doel is zou ik er een chromecast in prikken.
Eventueel met de ethernet uitbreiding als je geen vertrouwen hebt in je wifi.

[ Voor 22% gewijzigd door RocketKoen op 31-05-2020 17:07 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:39
jagermaster schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Waarom zou je geen ARC hebben met een actieve HDMI kabel? Wij gebruiken altijd deze: https://www.qed.co.uk/qed-performance-active-hdmi.html#tab1 Werkt altijd feilloos, en heeft ook ARC.

@waterboy1602 Ik zit in de sector, wij doen bijna dagelijks HDMI verbindingen van 15m of veel meer. Als je ondersteuning wilt voor de huidige standaarden (4K, HDR, 10bit...) zijn er maar 2 manieren om dit te doen:
- Een goede actieve of optische HDMI kabel
- Een goede HDBASE-T oplossing (dus vooral GEEN Marmitek)

Beide oplossingen zitten VER boven de 50€. Eender welke oplossing van 50€ gaat je bijna gegarandeerd op één of andere manier kopzorgen bezorgen. Als dat echt je maximale budget is, dan zou ik doen wat @MarcoC voorstelt en je bron bij de projector zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Xander schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Deze:
https://www.allekabels.nl...i-verlenger-via-utp.html#

Mijn eerdere link was blijkbaar een hoger google resultaat.
Om een suggestie te geven. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterboy1602
Ik denk dat ik voor de optie HDMI extender via UTP zal gaan. Die spreekt mij momenteel het meest aan.

Ik ben niet echt fan om een Chromecast of Raspberry Pi te gebruiken als bron die zich dicht bij de beamer kan bevinden. Dit is helemaal niet vlot om beelden/PPT's/films/streams te tonen op een beamer. Ik heb zelf een Chromecast en heb al voldoende gemerkt dat als de website Chromecast niet ondersteunt, de kwaliteit al snel niet denderend kan zijn.

Het is voor mij gemakkelijk om aan voldoende meters UTP Cat6 kabels te komen. Ik heb daarnaast ook al wat opgezocht op verschillende webshops. Momenteel spreekt deze me het meest aan.

Moest mijn budget wat hoger liggen, had ik het zeker overwogen om HDMI kabels met verwijderbare connector te gebruiken. Spijtig genoeg is dit momenteel echt niet mogelijk. Allemaal bedankt voor jullie respons! Ik heb zo weer veel bijgeleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 23:41
waterboy1602 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Inderdaad, mijn excuses. Mijn vraag was bedoeld voor @sigmundfreund.
Het was specifiek deze. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:39
waterboy1602 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:21:

Het is voor mij gemakkelijk om aan voldoende meters UTP Cat6 kabels te komen. Ik heb daarnaast ook al wat opgezocht op verschillende webshops. Momenteel spreekt deze me het meest aan.
Ik weet niet of het voor jou iets uitmaakt, maar die set gaat maar tot 1080P. Hij ondersteunt dus geen 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterboy1602
mathias82 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet of het voor jou iets uitmaakt, maar die set gaat maar tot 1080P. Hij ondersteunt dus geen 4K.
Daar ben ik me van bewust, maar is geen enkel probleem. De beamer die ik aangekocht heb, ondersteunt ook niet meer dan 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 08:59
[...]

Hdmi over cat is geen actieve encoding, maar passieve technologie. De bandbreedte (MHz) van de cat kabel wordt gebruikt voor het doorsturen Van het hdmi signaal zonder verlies. Bij HDBaseT heb je zodus het equivalent van een hdmi 1.4 kabel, dus 1080p60 1 op 1.
Vertraging is niet waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Op ebay kun je voor een habbekrats HDMI-connectors met solder pads vinden. Ik durf niet te garanderen dat het een succes wordt (met 15m zit je natuurlijk toch al een beetje op het randje qua goeie signaaloverdracht, laat staan als je de boel gaat ontrafelen om te solderen) maar je zou kunnen proberen een stekker van een kabel af te knippen en zo'n ding eraan solderen.
Pagina: 1