Vraag

• waterboy1602
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-07-2020
We hebben een nieuwe beamer aangeschaft, omdat de oude zodanig verouderd was en nog steeds verbonden was via VGA. Nu hebben we een nieuwe beamer en kunnen we verbinden met HDMI.

Maar daarbij hadden we niet gerekend dat een HDMI kabel trekken voor zoveel problemen zou zorgen. Nu wil namelijk de VGA kabel langs geen kanten bewegen. Zit volledig vast in het vals plafond (geen optie om open te breken). We hebben wel een wachtbuis gevonden: buiten diameter 20mm, binnen diameter 15mm.

Nu willen we graag een overbrugging maken van 15 m (computer tot beamer) door een 15mm dunne buis. De optie mini hdmi - hdmi van 15 meter leek ons de beste, maar is nergens online te vinden. Net zoals 15 meter USB C nergens te bespeuren is.

Wat is de beste optie om dit op te lossen? Liefst ook binnen haalbaar budget (max 50 euro).

Alle reacties

• waterboy1602
@aZuL2001 Mag ik vragen of jij persoonlijk ervaring hebt met zo'n HDMI UTP extenders? Ik vraag me af of deze niet te veel kwaliteit verliezen of voor merkbare vertraging zorgen? De beamer is vooral bedoeld om naar films te kijken, waarbij het geluid niet via de HDMI zal lopen. Als bijvoorbeeld dan het geluid veel voorloopt op het beeld, is dit geen ideale situatie.
spookz0r schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:09:
Misschien zoeken naar zoiets maar dan binnen jouw budget: https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel-door-buis/

HDMI kabel met afneembare connector
@spookz0r @road rebel Zo goed als nergens HDMI kabels te vinden met afneembare connecter binnen een prijsbudget van 50 euro. Zo'n kabels gaan al rap boven de honderd euro.
Tusk schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:10:
ik heb op Ebay voor weinig een 15m HDMI kabel gekocht. Werkt prima.
@Tusk Is niet mogelijk voor mij, omdat een HDMI connector basis 20mm breed is. Dat past dus niet in de buis die momenteel aanwezig is. Er is ook geen mogelijkheid om deze buis te vervangen.
BCC schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:08:
Past HDMI mini? Dan kun je gewoon weer verlopen aan de ene kant.
https://www.allekabels.nl...-mini-verloopstekker.html

En anders solderen :)
@BCC Ik heb momenteel nog nergens een HDMI mini kabel gevonden die langer is dan 10m. Ik heb minstens 15m nodig.

[Voor 12% gewijzigd door waterboy1602 op 30-05-2020 11:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterboy1602
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Als ie z'n budget vertienvoudigt misschien wel :P

@waterboy1602 voor wat betreft zorgen over audio-sync: wat hangt er aan de audiokant aan? Beetje AV receiver heeft vaak wel een instelbare audio delay om te compenseren voor vertragingen elders in het systeem.
De computer die het signaal uitzendt verbinden we rechtstreeks aan een mengpaneel die op zich dan weer rechtstreeks verbonden is met een versterker. Beiden met weinig instelmogelijkheden. Misschien valt de delay zeer goed mee of is het mogelijk om dit in te stellen in windows zelf.

Het beeld signaal zou dus over HDMI moeten lopen naar de beamer en het geluid naar de versterkers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterboy1602
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Als ie z'n budget vertienvoudigt misschien wel :P

@waterboy1602 voor wat betreft zorgen over audio-sync: wat hangt er aan de audiokant aan? Beetje AV receiver heeft vaak wel een instelbare audio delay om te compenseren voor vertragingen elders in het systeem.
@Orion84 Zou ik eens mogen polsen welke extender je precies gebruikt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waterboy1602
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Denk dat je me verwart met iemand anders hier, ik gebruik geen extenders.
Inderdaad, mijn excuses. Mijn vraag was bedoeld voor @sigmundfreund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterboy1602
MarcoC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:57:
Zou je het niet helemaal anders aanpakken? Bijv. een Raspberry PI aansluiten op de beamer die een netwerkschijf als bron heeft?
De computer is vooral bedoeld om Films/PPT of gemakkelijk iets te delen op een groot scherm. Ik denk niet dat een Raspberry Pi daar ideaal voor ons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterboy1602
Ik denk dat ik voor de optie HDMI extender via UTP zal gaan. Die spreekt mij momenteel het meest aan.

Ik ben niet echt fan om een Chromecast of Raspberry Pi te gebruiken als bron die zich dicht bij de beamer kan bevinden. Dit is helemaal niet vlot om beelden/PPT's/films/streams te tonen op een beamer. Ik heb zelf een Chromecast en heb al voldoende gemerkt dat als de website Chromecast niet ondersteunt, de kwaliteit al snel niet denderend kan zijn.

Het is voor mij gemakkelijk om aan voldoende meters UTP Cat6 kabels te komen. Ik heb daarnaast ook al wat opgezocht op verschillende webshops. Momenteel spreekt deze me het meest aan.

Moest mijn budget wat hoger liggen, had ik het zeker overwogen om HDMI kabels met verwijderbare connector te gebruiken. Spijtig genoeg is dit momenteel echt niet mogelijk. Allemaal bedankt voor jullie respons! Ik heb zo weer veel bijgeleerd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waterboy1602
mathias82 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet of het voor jou iets uitmaakt, maar die set gaat maar tot 1080P. Hij ondersteunt dus geen 4K.
Daar ben ik me van bewust, maar is geen enkel probleem. De beamer die ik aangekocht heb, ondersteunt ook niet meer dan 1080P.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee