Problemen met buren...ik weet niet meer wat ik moet doen!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 15:33
philip020z schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:49:
Hi,

Info over mij:
Ik ben 30 jaar oud en heb nog nooit in mijn leven problemen gehad met buren. Ik ben alles gewend. Ik ben niet iemand die snel klaagt als ik geluidsoverlast of wiet ruik bij de buren.

Enkele jaren geleden heb ik een woning gekocht. Een rijtjeshuis, in deze gehele straat zijn het enkel koopwoningen te vinden.
Met uitzondering een deur naast mij...

Deze word verhuurt aan Oost-Europeanen. Om de half jaar of om de jaar komen er telkens nieuwe mensen in.
Heb ik opzich geen probleem mee, dus het is vooral niet racistisch bedoelt. Maar het blijft lastig als je om de half jaar met nieuwe mensen te maken hebt. Vooral als ze geen Nederlands spreken...

Voor mijn tijd:
Volgens een ander buurman klopt het dat ze het nonstop aan Oost-Europeanen verhuren en dat hij zelfs te maken had met extreme geluidsoverlast. Dit was in ieder geval voor mijn tijd, heb ik dus gelukkig niet meegemaakt. Dit waren toen ook weer andere inwoners, maar toevallig ook uit Oost-Europea.

Alleen 1 buurman & ik hebben dus last hiervan. De lastige inwoners wonen tussen ons in.
We delen de muren wel met elkaar. Dus achter de muurtje van mijn woonkamer is er een woonkamer van deze inwoners.

Probleem 1:
We hebben de politie+gemeente ingeschakeld omdat we al maanden lang last hadden van extreme wiet geur.
Het viel ons vooral op dat er geen onderhoud werd gepleegd aan hun tuin (wat mij niet boeit) maar ook dat al hun ramen bedekt waren met handdoek achtige dingen inplaats van gordijnen. Het zag er absoluut niet uit in ieder geval...

De politie+gemeente is langsgeweest en hebben van binnen gecontroleerd, ze hebben aangegeven dat het inderdaad "niet deugd" meer dan dat hebben ze niet verteld. Deze buren zijn plotseling weg.

Probleem 2:
Probleem 1 is opgelost, mooi! hopelijk kunnen we nu verder in vrede...maar NEE !

Nu hebben we weer nieuwe Oost-Europese buren en deze zijn nog erger! Ze wonen er inmiddels een jaartje ongeveer.

In de eerste 3 maanden hadden ze constant schreeuwend ruzie. Ze vloekten nonstop en sloegen de duren keihard dicht. Luid muziek wat door de gehele buurt afgespeeld word (gelukkig niet op gekke tijden maargoed).

Ik heb zelfs heel vaak in het begin meegemaakt dat een vrouw moest gillen. Alsof meerder mannen haar gingen aanvallen...

Geluids overlast is zo goed als weg gelukkig. Het kan zijn data de agressor is vertrokken? Ik hoop van wel.

Maar waar ik me nu aan irriteer is dat er weer extreme wiet geuren binnenkomt. Letterlijk in mijn woonkamer & voorraadkast. Ookal heb ik de tuindeur dicht. Het lijkt erop alsof ze wel bijna dagelijks wiet roken.

Ik ben geen zeikerd want ik heb altijd in de stad gewoond en van geluidsoverlast of een beetje wietgeur ben ik niet bang, maar dit is wel echt extreem.

Ik ben zo geirriteerd dat ik bij hun wil aankloppen en mijn verhaal wil doen. Maar de kans is groot dat er gezeik gaat ontstaan want ze gaan natuurlijk niet zeggen "oh we stoppen wel met wiet roken" of "we stoppen wel met lawaai maken meneer". Wantja ze spreken ook geen Nederlands |:(

Erger zelfs...het kan dat ze schade gaan veroorzaken en zomaar vertrekken. En dan zullen we weer andere random buren krijgen...

Probleem 3:
Het lijkt erop alsof ze thuis aan het klussen zijn. De eerste 2-3 maanden dacht de buurman en ik "oh ze zijn vast nog aan het verhuizen". Maar we zijn nu een jaar verder en ze blijven op hele rare tijden boren & kasten verschuiven.

Ik heb hier opzicht geen problemen mee omdat het heel even is. Maar blijft raar dat er ieder week wat verbouwt word of met kasten geschoven word.

Het is in ieder geval niet een eetstoel die ze verschuiven.

Probleem 4:
Ze hebben in hun tuin. Bij de tuindeur(uitgang naar de straat) een camera geplaatst bij hun schuur. Een hele rare locatie voor een camera want hiermee kijken ze naar hun eigen woning. Normaal plaats je het van je woning richting de tuin met de tuindeur mocht er invallers binnen klimmen.

Heb ik hier last van? Muah...
Ze kunnen dus onze tuin & slaapkamer gordijnen in de gaten houden. Dus als ze intensies hebben kunnen ze zelfs zien wanneer we wel of niet thuis zijn of op vakantie zefs! of hoelaat we slapen...

Wat moet ik in godsnaam? Gemeente neemt mij niet serieus omdat er telkens wat is...als ik ga aankloppen ga ik hoogstwaarschijnlijk ruzie krijgen omdat ze zelf ook geen Nederlands spreken en waarschijnlijk het zo prima vinden...ik kan contact zoeken met de huiseigenarese (zelfs Nederlands) maar wat gaat zij doen behalve een praatje doen? dan kan ik beter zelf aankloppen.

Opnieuw de politie inschakelen??? Ik wil gewoon geen ruzie of schade want als ik schade en ruzie krijg ben ik iemand die hun wat zou kunnen aandoen, en uiteindelijk zal ik achter de trailies eindigen 8)7

En als er schade is gaan zij het natuurlijk niet betalen, voordat je het weet zijn ze weer weg naar hun moederland en succes ;w

De buurman en ik vermoeden ook dat het allemaal zwart verhuurt word. Want hoe kan het zijn dat er jarenlang alleen Oost-Europeanen wonen in een woonwijk met gezinnen? Ze komen met meerdere mannen & vrouwen in 1 woning wonen. Ieder half jaar of om de jaar hebben we telkens nieuwe buren.

Dus ookal ben ik van deze buren af. Wie weet wat ik over een jaartje weer krijg :(
Je blijft zo bezig...
Een wietlucht. Boren en de boel verbouwen. En een camera op de woning. Hmmm. Ik zou me zorgen maken om iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-07 12:24
Even over de camera. Vanuit de AVG is het zo dat er enkel zicht mag zijn op het EIGEN terrein. Als er duidelijk zicht is op je woning dan worden daarmee ook gegevens verwerkt die onrechtmatig worden verkregen. Er is vanuit de eigenaar van de camera geen belang of rechtsgrond die gegevens te mogen verwerken. Ook niet als bijvangst, sterker nog het is een aantasting van de persoonlijke leefomgeving. Dit kan aan de AP worden gemeld, maar in principe zou de wijkagent hier op moeten toezien.

https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Tweakez schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:34:
Met verbazing dit topic gelezen en daarnaast nog verbaasder over hoe menig tweaker reageert op de situatie. Bel gewoon aan, ga het dialoog aan, neem een krat bier mee of een fles vodka en praat met de seizoensarbeiders die daar tijdelijk wonen.

Elk half jaar, opnieuw, opnieuw en opnieuw. Hopend dat iedere nieuwe bewoner eventueel hetzelfde reageert. Met bewoners van een woning die continu wisselen, weet je nooit wat je kunt verwachten. Situatie waar ik zelf wat mee heb te maken, is dat ik thuis rook en laatst een onderbuurvrouw voor de deur had staan, of ik even naar beneden wilde komen (flat) want ze had wat voor me. Geen flauw idee wie het was, wat ze kwam doen of wat ze van me wilde. Maar vertellen wat ze voor me had, dat wilde ze niet. Ik moest maar naar beneden komen.

Op dat moment was ik met andere dingen bezig, dus heb zelf geen tijd om haar even te woord te staan. (Iemand die zo raar doet, ga ik ook niet te woord staan _O- ) en vervolgens blijkt dat ze last hebben van mijn rookgedrag. Schijnt naar beneden in hun woning te trekken. Prima. Maar vertel dat dan normaal in plaats van aan de deur te gaan dreigen met, als je niet stopt met roken dan gaan we het anders oplossen (bedreiging much?). Na een melding daarover te hebben gedaan bij de woningcorporatie werd het advies gegeven bij de betreffende persoon aan te bellen en het dialoog aan te gaan. Geloof me, dat begon direct met een tirade, geschreeuw en een bedreiging van heb ik jou daar.

Ik snap de TS dus wel, dat hij niet even aan gaat bellen en al helemaal niet als het continu wisselt want elk halfjaar ben je opnieuw de sjaak *O*

Nu na, mijn ervaring met buren. Mijn advies; neem je verlies, en verhuis. Klinkt heel kort door de bocht, ja je maakt wellicht wat verlies op de woning. Maar in dit soort situaties heb je gewoon te maken met een huisjesmelker die de woning volpropt met seizoensarbeiders en daar een leuk zakcentje aan overhoudt. Tenzij, ze besluit om gezien de overlast en de gezelligheid voor de buurt, de woning te verkopen, op te knappen en aan een net gezin te verhuren maar ja, daar kun je alleen op hopen.

Sterkte!

[...]

offtopic:
Hij heeft een term geleerd die eerder in het topic naar voren is gekomen. Laat hem even trots zijn! :(:)
Je weet inderdaad nooit wat je kunt verwachten. Als je niet tenminste 1x aanbelt om te proberen, zul je dat ook nooit weten.
1x aanbellen per half jaar is veel minder rigoreus dan verhuizen. Misschien wordt je uitgescholden, dan ga je verder kijken maar 1x om te proberen moet toch wel kunnen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dossiervorming en constant blijven klagen bij de politie is optie 1 inderdaad. Iedere keer als iemand gilt bel je 112 met de melding: "Er vindt huiselijk geweld plaats naast mij, ik maak me zorgen voor iemands leven."

Iedere keer als je een sterke wietlucht ruikt bel je 112 met de melding: "Er heerst een enorme wietlucht en de ramen zijn allemaal gesloten en afgedekt. Ik vermoed een wietplantage bij oost Europese buren. Ik voel me bedreigd in mijn veiligheid."

Iedere keer als er geluidsoverlast is bel je aan en geef je aan bij de buren: "Stop hiermee." Zodra ze moe van je worden gaan ze dreigen. En dan bel je 112 met de melding: "Wegens geluidsoverlast kan ik al dagen niet slapen en ben ik gaan klagen bij de buren, ze bedreigden mij zojuist met mijn leven, ik vrees voor mijn directe veiligheid."

Hou dit vol. De politie is ervoor om de wet te handhaven en deze mensen breken veel regels. De politie begint met waarschuwingen, vervolgens boetes, en als het escaleert nemen ze deze mensen mee naar het bureau. Met goede hoop treffen ze illegale praktijken aan en wordt het huis voor langere tijd dichtgetimmerd.

Ondertussen zoek je de eigenaar/verhuurder van het huis op en beklaag je jezelf ook bij die persoon of instantie. Een telefoonnummer, e-mailadres, of postadres is erg handig. Dit is ook om een paper-trail aan te leggen voor toekomstige onderbouwing van een eventuele zitting. Als je het adres weet te achterhalen van deze persoon dan ga je naar dat adres toe zodra je overlast ondervindt (ook 's avonds laat) en bel je aan totdat ze opendoen.

Dan heb je over een paar jaar mogelijk resultaat, veel haaruitval door de stress, en mogelijk een rits andere gezondheidsproblemen hierdoor.

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:26
Dit zou best kunnen werken, maar het is wel een ramkoers. Misschien is het niet handig om hiermee te beginnen, want als je hiermee begint dan kun je elke poging tot medewerking wel uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Blue-eagle schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:57:
Dossiervorming en constant blijven klagen bij de politie is optie 1 inderdaad. Iedere keer als iemand gilt bel je 112 met de melding: "Er vindt huiselijk geweld plaats naast mij, ik maak me zorgen voor iemands leven."

Iedere keer als je een sterke wietlucht ruikt bel je 112 met de melding: "Er heerst een enorme wietlucht en de ramen zijn allemaal gesloten en afgedekt. Ik vermoed een wietplantage bij oost Europese buren. Ik voel me bedreigd in mijn veiligheid."

Iedere keer als er geluidsoverlast is bel je aan en geef je aan bij de buren: "Stop hiermee." Zodra ze moe van je worden gaan ze dreigen. En dan bel je 112 met de melding: "Wegens geluidsoverlast kan ik al dagen niet slapen en ben ik gaan klagen bij de buren, ze bedreigden mij zojuist met mijn leven, ik vrees voor mijn directe veiligheid."

Hou dit vol. De politie is ervoor om de wet te handhaven en deze mensen breken veel regels. De politie begint met waarschuwingen, vervolgens boetes, en als het escaleert nemen ze deze mensen mee naar het bureau. Met goede hoop treffen ze illegale praktijken aan en wordt het huis voor langere tijd dichtgetimmerd.

Ondertussen zoek je de eigenaar/verhuurder van het huis op en beklaag je jezelf ook bij die persoon of instantie. Een telefoonnummer, e-mailadres, of postadres is erg handig. Dit is ook om een paper-trail aan te leggen voor toekomstige onderbouwing van een eventuele zitting. Als je het adres weet te achterhalen van deze persoon dan ga je naar dat adres toe zodra je overlast ondervindt (ook 's avonds laat) en bel je aan totdat ze opendoen.

Dan heb je over een paar jaar mogelijk resultaat, veel haaruitval door de stress, en mogelijk een rits andere gezondheidsproblemen hierdoor.

Sterkte.
Ik denk dat de politie niet geamuseerd is dat je het noodnummer 112 hiervoor gebruikt. Voor luide buren en een wietplantage is 112 niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat de politie niet geamuseerd is dat je het noodnummer 112 hiervoor gebruikt. Voor luide buren en een wietplantage is 112 niet bedoeld.
Wel als jij je bedreigd voelt in je veiligheid. Als ik vermoed dat naast mij criminelen bezig zijn met een drugslab of plantage dan veins ik met alle plezier diepgaande angsten.

Laat de politie maar aan mij uitleggen dat het niet zo gevaarlijk is. Op hun verzoek bel je 0800-8112 vanaf dat moment. Tot die tijd zou ik het zien als een mogelijk levensbedreigende situatie. Het is niet aan jou om te beoordelen of dat feitelijk waar is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

wsn1979 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:53:
Even over de camera. Vanuit de AVG is het zo dat er enkel zicht mag zijn op het EIGEN terrein. Als er duidelijk zicht is op je woning dan worden daarmee ook gegevens verwerkt die onrechtmatig worden verkregen. Er is vanuit de eigenaar van de camera geen belang of rechtsgrond die gegevens te mogen verwerken. Ook niet als bijvangst, sterker nog het is een aantasting van de persoonlijke leefomgeving. Dit kan aan de AP worden gemeld, maar in principe zou de wijkagent hier op moeten toezien.

https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen
Met de AVG heeft dat alleen vrij weinig te maken. Uit je eigen link:
"Cameratoezicht door personen valt in principe niet onder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De Autoriteit Persoonsgegevens houdt hier dus ook geen toezicht op."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 16:41
Phoeee, verschrikkelijk zeg. Zulke buren kunnen je leven thuis aardig verpesten :/

Ook hier jaren boven een gezin gewoond, met 10 kinderen, welke om 21:00 beginnen te leven O_o .. De oudste 2 jongens waren pittige criminelen, waar je zeker geen ruzie mee wil hebben qua niveau boefjes ;)

Maar toch ben ik naar beneden gegaan en aangegeven dat ze zoveel lawaai maken, dat ik niet kan slapen en gevraagd of ze daar rekening mee wilden houden.

Ik kreeg te horen. Sorry buurman en de muziek ging meteen uit en geen gegil meer. Lastige was dit ik dit om de paar dgn had en elke x naar beneden gaan en hetzelfde horen vond ik ook vervelend worden.

Maar elke x zeiden ze sorry en meteen geen overlast meer.

Ik geloof ze ook oprecht, want ze komen uit een warm land, waar de mensen in de namiddag/avond beginngen te leven, vanwege de temperaturen.Nou hebben we die temps hier niet zo, maar ik kan het ze ook niet kwalijk nemen en waardeerde het enorm dat ze er toch rekening mee hielden wanneer ik daarom vroeg.

Ik schijrf dit, omdat ik nogal wat aannames lees van de TS en andere.posters. Wat je denkt dat het voor mensen kunnen zijn en hoe ze tegen elkaar reageren, kan enorm afwijken hoe ze tegen een ander reageren.

Ik zou met ze praten op een respectvolle manier en vriendelijk vragen om er rekening mee te houden, wan tde uitkomst kan je net zo verbazen als bij mij.

Nee hebt je toch al en als je met ze praat in een respectvolle manier, dan is de kans wel erg klein dat ze gek gaan reageren. En doen ze dat wel, dan meteen het gesprek afkappen, bedanken en weg lopen, om verdere escalaties te voorkomen.

Sterkte ermee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 20:15
philip020z schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Ik hoor geen ventilatie. Geur van de wiet is ook niet 24u aanwezig.
Soms ruik ik het heel lichtjes en soms ook erg extreem.
Alsof de geur door de woonkamer muur dringt, terwijl de tuindeur dicht is.
Dat zou toch niet moeten kunnen zou je denken.

Maar we vermoeden dat de vorige inwoners wel een wietplantage hadden anders had de politie niet gezegd "het deugde inderdaad niet" met de plotselinge verdwijning van de oude inwoners.
Zeker wel. Ik heb dat soort problemen (kookgeuren en rookgeuren) verschillende keren opgespoord, maar ook regelmatig dat ik tijdens normale testen tegenkwam dat er luchtlekkage tussen geschakelde woningen was.

Zeker als de ene woning mechanische ventilatie heeft en de andere niet, dan staat de woning met mechanische ventilatie permanent op onderdruk en zuigt dus continu lucht aan uit de andere woning (als er openingen zijn tussen de woningen). Bij geen mechanische ventilatie hangt het van het weer af (wind vnml.).

Bij moderne woningen gaat het meestal wel goed omdat de woningscheidende wand bijna altijd van beton is en uit 1 stuk bestaat. Bij oudere woningen met gemetselde woningscheidende wanden is het risico een stuk groter. Metselwerk is van zichzelf niet luchtdicht. Het is meestal poreus en er zitten naden in de voegen (stootvoegen vooral). Stucwerk maakt het wel dicht, maar vaak zit er geen stucwerk boven het plafond (bij holle houten vloeren), achter keukenkastjes of in ingebouwde bergingen bijvoorbeeld. Houten verdiepingsvloeren vergroten het probleem, omdat de houten balkenlaag in de muur steekt en omdat hout krimpt scheurt het altijd los, waardoor je een kier krijgt rond de balken. Als de muur dik is (wat me niet per se het geval lijkt gegeven de geluidsoverlast) en de balken liggen versprongen en netjes ingemetseld, dan kan het goed gaan natuurlijk, maar grote kans van niet.

Verbinding via de kruipruimte i.g.v. houten vloeren is ook een reëele mogelijkheid. Onder het maaiveld is de afwerking lang niet altijd even netjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

Qwerty-273

Meukposter

:') lekker vooroordelen weer in dit topic.

Jouw buren zijn ook gewoon mensen, ook heb je binnen de autochtone gemeenschap pareltjes zitten die je liever niet als buren wilt zien. Dat is dus totaal niet land of nationale cultuur afhankelijk.

Probeer gewoon op een rustige manier het gesprek aan te gaan met de huidige bewoners met een combinatie van Nederlands/Engels/Duits maak je het wel begrijpbaar genoeg van beide kanten. Maar als die regelmatig wisselen is dat natuurlijk een stuk lastiger, dan is de enige optie om bij de eigenaar aan te bellen dat die daar meer op gaat letten.

Neem ook mee dat de gastarbeiders ook een bepaald beeld hebben van Nederland (iedereen zit aan de drugs, hoeren overal, etc. etc.) waar je wellicht ook wat licht op kan laten schijnen dat niet iedereen dat doet.

Verder is het ook maar een bepaalde sub groep die als gastarbeider aan de slag gaat. Dat is toch vaak van een dropje zonder veel werkgelegenheid waar men dan er voor kiest om 1000-1500+ km verder te gaan werken voor een beter salaris wat lokaal niet te krijgen is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 01:20

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Qwerty-273 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:10:
:') lekker vooroordelen weer in dit topic.

Jouw buren zijn ook gewoon mensen, ook heb je binnen de autochtone gemeenschap pareltjes zitten die je liever niet als buren wilt zien. Dat is dus totaal niet land of nationale cultuur afhankelijk.

Probeer gewoon op een rustige manier het gesprek aan te gaan met de huidige bewoners met een combinatie van Nederlands/Engels/Duits maak je het wel begrijpbaar genoeg van beide kanten. Maar als die regelmatig wisselen is dat natuurlijk een stuk lastiger, dan is de enige optie om bij de eigenaar aan te bellen dat die daar meer op gaat letten.

Neem ook mee dat de gastarbeiders ook een bepaald beeld hebben van Nederland (iedereen zit aan de drugs, hoeren overal, etc. etc.) waar je wellicht ook wat licht op kan laten schijnen dat niet iedereen dat doet.

Verder is het ook maar een bepaalde sub groep die als gastarbeider aan de slag gaat. Dat is toch vaak van een dropje zonder veel werkgelegenheid waar men dan er voor kiest om 1000-1500+ km verder te gaan werken voor een beter salaris wat lokaal niet te krijgen is.
Het valt mij wel op dat de mensen die steeds over etniciteit of raciale verschillen beginnen de mensen zijn in dit topic die het hardst roepen dat TS en anderen niet mogen generaliseren terwijl die juist afkomst helemaal niet noemen als oorzaak van het probleem.

Naar mijns inziens gaat het in dit topic niet zozeer over de afkomst van de herrieschoppers maar over hoe omgaan met buren die overlast veroorzaken. TS heeft daarbij aangegeven dat er een taalbarriere is. En daarnaast dat het seizoensarbeiders zijn die dus wisselen waardoor het probleem zich steeds opnieuw zal gaan herhalen. Blijkens zijn ervaringen heeft hij wel enige recht om dit aan te nemen.

Ik kan in dit topic geen voorbeelden vinden waarin mensen die zeggen dat praten niet zoveel zin heeft, dit gooien op de afkomst van de overlastveroorzakers. Het punt is dat in de regel (enkele uitzonderingen daargelaten) bij mensen die ernstig overlast veoorzaken er vaak drugsgebruik, alcohol en andere middelen aan ten grondslag liggen dat er uberhaupt overlast is.

Dat is volgens mij ook wat mensen proberen te zeggen in dit topic, verspil er niet te veel energie aan want je komt beslagen ten ijs.

Dat je dan vervolgens te horen krijgt dat je generaliseert op afkomst vind ik dan wat kort door de bocht en is niet het punt wat sommige hier proberen te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door juggle op 27-05-2020 18:27 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dat gezeur altijd over etnische verschillen en gebruiken.

Woon je in Nederland, dan hebben we Nederlandse normen en waarden, woon je op een woonwagenkamp dan heb je die normen en waarden, woon je in een nette buurt, dan heb je die normen en waarden.

Kortom, mensen moeten zich aanpassen aan hun omgeving. Ben je "tokkie" en je gaat wonen in een villa wijk, dan ga je je als villa wijk bewoner gedragen. Ga je als boer in een doorzon woonwijk wonen, dan laat je je tractor thuis en pas je je aan aan de rest van de bewoners.

Het is toch van den zotte dat mensen die ergens wonen, last moeten hebben van anderen omdat die zich niet kunnen aanpassen. Het is heel simpel, past het niet, moet je het ook niet doen. En dat heeft niets met afkomst, ras, cultuur te maken. Iedereen mag lekker naast elkaar wonen, bij elkaar wonen, zolang de meerderheid maar gerespecteerd wordt.

In dit land beginnen we een beetje door te slaan met leven en laten leven. Maar wanneer ik TS was geweest, dan had ik via mijn kennissenkring er al voor gezorgd dat er iedere paar maanden een inval was geweest van een AT of iets dergelijks.

En ik heb in de jaren 1 ding geleerd, begin je te praten met mensen, dan lachen ze mee, houden ze het een paar dagen vol, maar eigenlijk is het gewoon al een verloren zaak. Daarom heeft tot nu toe altijd de methode "tot hier en niet verder, en anders gestrekt been" het beste gewerkt. Goede buren zijn fijn, maar niet nodig. Door dit kleine land zijn buren meer een noodzakelijk kwaad wanneer je geen vrijstaande woning kan veroorloven.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 27-05-2020 18:20 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-07 12:24
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:29:
[...]

Met de AVG heeft dat alleen vrij weinig te maken. Uit je eigen link:
"Cameratoezicht door personen valt in principe niet onder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De Autoriteit Persoonsgegevens houdt hier dus ook geen toezicht op."
Klopt omdat Art 139f een voorliggende voorziening is, daardoor is het zelfs strafbaar. Het opslaan van het beeld materiaal is echter op zichzelf wel weer een verwerking van persoonsgegevens.

http://www.wetboek-online...an%20Strafrecht/139f.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:23
bewijs verzamelen en naar een kleine lokale gemeente partij toe niet naar de grote want die hebben daar vaak geen zin in

de kleine partijtjes kunnen daar vaak nog wel wat aan doen( houd ze ook van de straat btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

philip020z schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:56:
[...]

Maar laten we zeggen dat jij gelijk hebt....ik ga bij de deur aankloppen en ze geven me gelijk.

Moet ik dit om de half jaar dan blijven doen? Want ieder keer komen en gaan nieuwe mensen.
Begin eerst te achterhalen wie de eigenaar is. Go from there.

Oh ja, dossieropbouw is wel gewenst. "Hoe vaak heeft u overlast meneer en wanneer en hoe lang?" Pak een spreadsheet of desnoods Notepad.exe. Noteer het elke keer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 20:45

Theo

moederbord

Ach, Polen als buren hebben is niet altijd erg :p Vier huizen verderop zit een klein kantoorgebouwtje (of oud klein voormalig hotel) waar zo'n 20 polen in wonen, deze wonen er totdat het pand tegen de vlakte gaat. Hiernaast zijn ze er panisch voor enkel en alleen 'omdat polen'; camera's rond het huis, prikkeldraad op het hek enz. Maar het enige wat je ervan merkt is:
- Er zijn auto's in de straat met een Pools kenteken.
- Ze doen altijd lopend boodschappen, en lopen dan met z'n 2-3'en op de stoep met een grote boodschappentas.
- Ze praten wat luider tijdens het lopen.
- Hun kledingkeuze wijkt af van de gemiddelde Nederlandse mode (meer Maaskantje)

Maar geen enkele van deze observaties zijn negatief in welke vorm dan ook. Dat zij anders zijn, of dingen anders doen maakt hen niet minderwaardig, asociaal of 'eng'.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major Oof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04 15:16
Ik kan heel goed begrijpen waar je van af komt. Ik heb ook voor een hopeloze situatie gestaan met fijne buren.

Zelf ben ik vanuit een (redelijk) rustig dorp verhuisd naar een redelijk drukke stad.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde hoorde je ook alles van de buren in die rijtjeshuizen. Stonden om de haverklap te douchen, en met vloeibaar lood als ik hoorde hoe hard dat klaterde.
In ieder geval,

Ik ben komen te wonen in een mooie flat met ook een leuk prijskaartje qua huur, en een k*t woningbouw die geen scheet uitvoert op wat voor gebied dan ook.

Het begon eerst met ritmisch gebonk op de vloer (alsof je met je hak van je voet op de vloer bonkt) bij de bovenburen. Ik negeerde dat omdat dat niet echt op de late uren was.
Dit gebonk evolueerde zich in gebonk met rare jank geluiden (serieus, what the frick). Ook dit negeerde ik grotendeels. Ik vroeg wel eens bij mijn buren of zij dat ook hoorde en die zeiden dat dat altijd al is geweest.
Spoel een half jaar vooruit. Het gebonk en gejank is weg maar daarvoor zijn nachtelijke schreeuwpartijen en gegooi met deuren voor in de plaats gekomen. Een terroristisch gekrijs en op een volume waar je bang van wordt, vooral om 2-3 uur 's nachts.
Nogmaals.. de eerste 2 keren negeerde ik dit omdat het hooguit 1x per maand was en niet echt lang duurde. Dit werd al heel gauw vaker en langer, tot ik nogmaals bij mijn buren ging vragen. MIJN onderbuurman hoorde het nog, maar mijn naastbuur hoorde niks.
Bij de 4e of 5e keer heb ik samen met de onderbuurman de politie gebeld en die zijn aan de deur geweest.
Blijkt een of andere psycho, met haar vriend te zijn.

Het bezoek van de politie maakte dingen alleen maar erger. De ruzies werden erger en iedere keer midden in de nacht dat je er wakker van schrikt. Talloze keren heb ik de politie gebeld, en met de woningbouw.
''We maken een dossier aan'' zegt de woningbouw doodleuk. Heb ik wat aan.
Het ging zelfs zo ver dat de politie op een gegeven moment niet eens meer kwam, en dat de centrale al precies wist waarvoor ik belde zonder dat ik iets hoefde te zeggen.

Maar, de aanhouder wint. Lekker het verhaal aangedikt.
Half 4 's nachts, weer zo'n ruzie. Ik de politie gebeld voor huiselijk geweld en doodsbedreigingen, dat ik dat door de vloer nog kan horen. Ik hoor deuren dichtslaan, voorwerpen door de kamer vliegen.
Die zijn WEER gekomen, begint die psycho tegen die agenten te flippen (en flink).
Opeens: Stil.

Wekenlang niks meer gehoord, dus ik mijn buurman nog eens gevraagd, blijkt dat die 2 uit elkaar zijn omdat haar vriend het niet kon trekken dat iedere keer vanwege haar de politie aan de deur stond.

Heden:
Die psycho woont nog steeds boven mij, heeft inmiddels ook een nieuwe vriend, maar geen geschreeuw of wat dan ook.
Of het nou aan die ex-vriend heeft gelegen, of dat ze toch zoiets heeft gehad van ''waar ben ik mee bezig'', ik weet het niet. Maar het is wel lekker stil.

~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Een aantal reacties zijn gesneuveld naar de TC.
Hou het on-topic en laat op de man reacties achterwege. Tevens probeer praktische tips te geven en ga niet argumentatie baseren op vooroordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2020 00:40 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:48
Ik zou lekker gaan verhuizen als ik jou was. Het leven is te kort om daar je tijd en moeite in te steken, vooral als je ieder half jaar in de herhaling moet gaan vallen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik zou mijn hoop maar niet teveel vestigen op de verhuurder. Die gaat zonder dwang echt niets veranderen aan de situatie, want dit is gewoon precies de situatie die de verhuurder voor ogen had. De verhuurder doet waarschijnlijk ook zo goed als niets aan de verhuur, want daar heeft deze gewoon een overeenkomst over met een Polen-uitzendbureau of wellicht gewoon een contract met een groot bedrijf wat werkt met tijdelijke Poolse krachten. Van seizoensarbeid is lang niet altijd sprake. Steeds meer Polen komen hier gewoon tijdelijk "gewoon" werk doen. Die zijn hier echt niet alleen om aardbeien te plukken en asperges te steken.

M.a.w.: de buren staan niet eens vermeld op de huurovereenkomst. Dit is zakelijke verhuur en dat is voor verhuurders zeer lucratief en ze kunnen er veel makkelijker vanaf dan van een gewone huurovereenkomst. De overlast is vanwege het tijdelijke karakter van het verblijf ook zo goed als niet aan te pakken. Voor jij een dossier hebt opgebouwd en er daadwerkelijk iets in gang gezet zou kunnen worden, zijn de betreffende Polen alweer weg en je kunt een "nieuwe Pool" niet verantwoordelijk stellen voor het gedrag van de "oude Pool". Dan rest je dus de weg om de verhuurder aan te spreken i.v.m. de vermindering van je woongenot, maar dat is een civiel iets en als de verhuurder alleen de vermoorde onschuld speelt en concreet niets doet, zul je dus moeten gaan procederen. Tegen de tijd dat je een redelijk sterke zaak hebt, ben je ineens meer dan anderhalf jaar vastleggen en klagen verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
ChojinZ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Mond open van verbazing.

Duidelijk dat sommige reagerende tweakers nooit hebben leren praten. Leer vooral je buren niet kennen, maar hou lekker vast aan alle vooroordelen.

Zo.... en dan nu het verhaal van iemand die zelf overlast heeft veroorzaakt:

In een ver verleden, toen ik nog wat jonger was, heb ik ook weleens voor overlast gezorgd. Net op kamers, vrij van je ouders en dus lekker los gaan. Harde muziek draaien, veel vrienden over de vloer, soms tot midden in de nacht, en natuurlijk veel zuipen en blowen.

Totdat de buurman voor mijn deur stond. Hij vond dat ik teveel lawaai maakte. Muziek maakte in princiepe niet uit, alleen het volume was soms te hard en het tijdstip was ook niet altijd handig. En de blowlucht was soms ook wel wat storend.

En wat heb ik toen gedaan? Me rot geschrokken. Mijn excuses aangeboden en een bloemetje gehaald voor zijn vrouw. Gezegd dat ik rekening met ze zou houden. Vervolgens hebben ze nooit meer last van mij gehad.

En ja, ik ben ook zo'n vieze, geimporteerde buitenlander. Zo'n buitenlander waar niemand in de tram naast wil zitten ' omdat hij een kleurtje heeft'. Maar deze ' buitenlander' houd wel degelijk rekening met andere mensen. Deze' buitenlander' kan je gewoon aanspreken op zijn gedrag.

Moraal van het verhaal: assumption is the mother of all f*ck ups
Stel je even niet zo aan zeg. Het buurhuis van een van de vorige woningen waar ik met mijn ouders heb gewoond is tijdens de crisis ook verhuurd geweest aan gastarbeiders. Dat is verschrikkelijk. Ze zitten met 12 tot 14 in 1 huis. Daar ontstaat wrevel, ze gaan met elkaar ruzie maken. Het enige waarvoor die gasten hier komen, is werken. Die hebben geen binding met de omgeving, zelfs niet met elkaar. Ze zitten met elkaar opgescheept en worden voor veel te veel geld met 3 of 4 man in een veel te dure kamer gepropt. Ze hebben geen seks, geen familie, geen vrienden, geen sport. Alleen hun werk, waar ze 12 uur per dag afgebeuld worden, TV en drank. En een beetje internetporno. Frustraties lopen daar aan alle kanten over. In feite zijn ze zelf ook slachtoffer van de situatie.

Dat is een heel ander soort overlast dan dat jij in je jonge jaren hebt veroorzaakt. Jij woonde ergens en wilde een duurzame relatie met de omgeving opbouwen. Gastarbeiders komen enkele maanden en zijn weer pleite. En je kleurtje heeft daar al helemaal niets mee te maken.

Mijn vader was iemand die wel de confrontatie aan ging. Inmiddels wordt ie wat ouder en doet ie dat niet meer, maar hij heeft daar dus wel aan de deur gestaan. O.a. over beroerd parkeren (voor en zelfs een keer op onze oprit). Antwoord kwam neer op dat het mocht van de makelaar. En dat was met alles. Midden in de nacht de polka aan om standje 10? Mag van de verhuurder/makelaar. Eigenaar deed er niet veel aan, makelaar ook niet. Er waren meer mensen met overlast, uiteindelijk zijn de privetelefoonnummers van diverse medewerkers van de makelaar ook achterhaald en telkens bij overlast zijn deze mensen ook hun bed uit gebeld. Net zo lang mee doorgegaan totdat het makelaarskantoor en de eigenaar er net zo schijtziek van werden als de rest van de buren. Het letterlijke vuur met vuur bestrijden.

Weet je hoe het ging toen ze eruit moesten? De laatste groep, die alles op moest ruimen, hebben alle ramen open gezet en letterlijk alle inboedel zo hun opritje en op straat gesmeten. Letterlijk alles. Kasten, bedden, stoelen, beeldbuizen, alles ging de ramen uit.

Later zijn er in andere huizen mensen uit de Kaukasus (dus ook met een kleurtje) en Polen komen wonen. Daar had je nooit last. Waarom? Die wilden hier simpelweg hun toekomst opbouwen. Die huren op hun eigen naam een woning, in plaats van dat er via de leegstandswet voor teveel geld een koophuis doorverhuurd wordt. Doen hun best om de taal te leren, zeiden hallo en het belangrijkste: Die zaten niet met 12-14 man in 1 woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

Qwerty-273

Meukposter

Ik vind het wel interessant om te zien dat iedereen bij gastarbeiders gelijk richting OostCentraal Europa wijst. Ik ben opgegroeid in de regio van een havengebied, waar ook veel gastarbeiders te vinden waren, met zijn 6 tot 10'en in een huis. Vrouw en kinderen in land van herkomst. Lange werk dagen, weinig tot geen persoonlijke ruimte in het huis, een bepaalde sociale groep. Ook de samenstelling wisselde regelmatig.

Maar dat waren metaalbewerkers uit Engeland, voornamelijk lassers, die dan een aantal jaren in NL werkte in dezelfde soort arbeidsconstructies. Geen hoog opgeleide mannen maar van de fysieke arbeid.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Pizza_Boom schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:10:
[...]
Stel je even niet zo aan zeg. Het buurhuis van een van de vorige woningen waar ik met mijn ouders heb gewoond is tijdens de crisis ook verhuurd geweest aan gastarbeiders. Dat is verschrikkelijk. Ze zitten met 12 tot 14 in 1 huis. Daar ontstaat wrevel, ze gaan met elkaar ruzie maken. Het enige waarvoor die gasten hier komen, is werken. Die hebben geen binding met de omgeving, zelfs niet met elkaar. Ze zitten met elkaar opgescheept en worden voor veel te veel geld met 3 of 4 man in een veel te dure kamer gepropt. Ze hebben geen seks, geen familie, geen vrienden, geen sport. Alleen hun werk, waar ze 12 uur per dag afgebeuld worden, TV en drank. En een beetje internetporno. Frustraties lopen daar aan alle kanten over. In feite zijn ze zelf ook slachtoffer van de situatie.
poe.... dat zijn een hoop aannames en vooroordelen in 1 alinea....
[...]

Dat is een heel ander soort overlast dan dat jij in je jonge jaren hebt veroorzaakt. Jij woonde ergens en wilde een duurzame relatie met de omgeving opbouwen. Gastarbeiders komen enkele maanden en zijn weer pleite. En je kleurtje heeft daar al helemaal niets mee te maken.
Weer een aanname. Jij kent mij niet, je weet niet wie ik ben en je weet ook niet wat voor soort overlast ik heb veroorzaakt. En wie zegt dat ik een duurzame relatie wilde opbouwen met de buren?

En dat kleurtje, nee dat heeft er inderdaad niets mee te maken. Maar dan heb je dus mijn punt volledig gemist. Ik geef zelf al meerdere malen aan dat kleur en afkomst er NIETS mee te maken heeft en dat ook geen reden mag zijn om iemand niet aan te spreken.
[...]

Mijn vader was iemand die wel de confrontatie aan ging. Inmiddels wordt ie wat ouder en doet ie dat niet meer, maar hij heeft daar dus wel aan de deur gestaan. O.a. over beroerd parkeren (voor en zelfs een keer op onze oprit). Antwoord kwam neer op dat het mocht van de makelaar. En dat was met alles. Midden in de nacht de polka aan om standje 10? Mag van de verhuurder/makelaar. Eigenaar deed er niet veel aan, makelaar ook niet. Er waren meer mensen met overlast, uiteindelijk zijn de privetelefoonnummers van diverse medewerkers van de makelaar ook achterhaald en telkens bij overlast zijn deze mensen ook hun bed uit gebeld. Net zo lang mee doorgegaan totdat het makelaarskantoor en de eigenaar er net zo schijtziek van werden als de rest van de buren. Het letterlijke vuur met vuur bestrijden.

Weet je hoe het ging toen ze eruit moesten? De laatste groep, die alles op moest ruimen, hebben alle ramen open gezet en letterlijk alle inboedel zo hun opritje en op straat gesmeten. Letterlijk alles. Kasten, bedden, stoelen, beeldbuizen, alles ging de ramen uit.
Tegen mij zeggen dat ik mij niet moet aanstellen, maar vervolgens zelf met een zielig verhaal komen. Hoe moet ik daar begrip voor tonen als jij dat niet bij mij doet?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 01:20

juggle

Papa, ondernemer, gamer

ChojinZ schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Roep nou toch niet gelijk over alles dat het vooroordelen zijn en zorg nou dat je zelf eens wat onderzoek doet. Hier ik help je even op weg: https://www.nrc.nl/nieuws...een-melkkoe-werd-a3955114

Het is toch algemeen bekend dat in de regel seizoensarbeiders niet de best betaalde banen hier krijgen en uitgebuit worden door (Nederlandse?) bedrijven...

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
ChojinZ schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:49:
Ik noem het liever ervaring.
Weer een aanname. Jij kent mij niet, je weet niet wie ik ben en je weet ook niet wat voor soort overlast ik heb veroorzaakt. En wie zegt dat ik een duurzame relatie wilde opbouwen met de buren?
Buren noem ik nergens. Ik heb het over je omgeving. Jij was er niet om 6 maanden geld te verdienen in een vreemd land om voor je familie te zorgen en daarna weer terug naar je thuisland te keren. Jij was het huis uit en wilde je eigen bestaan opbouwen.
Dit bestempelen als aanname vind ik overigens ook redelijk bijzonder... Daar ik spreek uit ervaring.
En dat kleurtje, nee dat heeft er inderdaad niets mee te maken. Maar dan heb je dus mijn punt volledig gemist. Ik geef zelf al meerdere malen aan dat kleur en afkomst er NIETS mee te maken heeft en dat ook geen reden mag zijn om iemand niet aan te spreken.
Je bent zelf degene die direct over kleurtje begint. Je noemt jezelf nota bene zelf "vieze, geimporteerde buitenlander":
ChojinZ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:23:
En ja, ik ben ook zo'n vieze, geimporteerde buitenlander. Zo'n buitenlander waar niemand in de tram naast wil zitten ' omdat hij een kleurtje heeft'. Maar deze ' buitenlander' houd wel degelijk rekening met andere mensen. Deze' buitenlander' kan je gewoon aanspreken op zijn gedrag.
Ik noem in mijn post 2x een etniciteit: 1x mensen uit de Kaukasus en 1x mensen uit Polen, die er later zijn gekomen. Verder noem ik 2x gastarbeiders en verder heb ik het niet daarover. En kleurtjes,
Tegen mij zeggen dat ik mij niet moet aanstellen, maar vervolgens zelf met een zielig verhaal komen. Hoe moet ik daar begrip voor tonen als jij dat niet bij mij doet?
Door ergens inhoudelijk op in te gaan, in plaats van alleen maar te huilen? Jij bent de enige die permanent het ras, kleur en nationaliteitsprincipe erbij blijft slepen. Gastarbeiders veroorzaken nou eenmaal vaak overlast. Echter, als je mijn post gelezen had, dan had je gelezen dat daar een prima verklaring voor is. Ze zitten met 12 tot 14 mannen in een eengezinswoning, ver weg van hun familie, vrienden en geliefden. Ze worden afgebeuld (nee, dat is geen aanname, ze worden echt afgebeuld) in fysiek werk en hebben verder helemaal niets. Niet zo gek toch, dat ze aan de drank gaan en dat het regelmatig ruzie is. Iedereen heeft een uitlaatklep nodig: Jij, ik, een gastarbeider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
juggle schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Roep nou toch niet gelijk over alles dat het vooroordelen zijn en zorg nou dat je zelf eens wat onderzoek doet. Hier ik help je even op weg: https://www.nrc.nl/nieuws...een-melkkoe-werd-a3955114
Dit zijn geen vooroordelen?
[...]
Ze hebben geen seks, geen familie, geen vrienden, geen sport. Alleen hun werk, waar ze 12 uur per dag afgebeuld worden, TV en drank. En een beetje internetporno.
:/
Pizza_Boom schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Ik noem het liever ervaring.
Ja, ervaringen die je gelijkt projecteerd op een gehele groep. Hebben ze een naam voor: Vooroordelen. ;)
[...]

Je bent zelf degene die direct over kleurtje begint. Je noemt jezelf nota bene zelf "vieze, geimporteerde buitenlander":
Weer selectief. Hier heb ik al antwoord op gegeven. Jammer dat je dat antwoord negeert:
ChojinZ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Serieus? Er word bijna 4 pagina's lang allerlei relatie's gelegd tussen gastarbeiders en overlast. TS vermeld zelf nadrukkelijk het ras. Ik geef (althans dat probeer ik maar is blijkbaar niet gelukt) met mijn betoog aan dat je juist NIET naar ras en kleur moet kijken en daar val jij vervolgens over? Hmmm.... :/ dat is wel heel selectief te werk gaan.
[...]

Door ergens inhoudelijk op in te gaan, in plaats van alleen maar te huilen? Jij bent de enige die permanent het ras, kleur en nationaliteitsprincipe erbij blijft slepen. Gastarbeiders veroorzaken nou eenmaal vaak overlast. Echter, als je mijn post gelezen had, dan had je gelezen dat daar een prima verklaring voor is. Ze zitten met 12 tot 14 mannen in een eengezinswoning, ver weg van hun familie, vrienden en geliefden. Ze worden afgebeuld (nee, dat is geen aanname, ze worden echt afgebeuld) in fysiek werk en hebben verder helemaal niets. Niet zo gek toch, dat ze aan de drank gaan en dat het regelmatig ruzie is. Iedereen heeft een uitlaatklep nodig: Jij, ik, een gastarbeider.
Huilen? Jij ziet spoken. En ben ik de enige die permanent ras en kleur er bij haalt? Lol.... lees jij eerst maar eens de eerste 4 pagina's door EN mijn bovenstaande quote.... Leuk dat je me probeert te framen, maar helaas..... ;w

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 590973

ChojinZ schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:22:
[...]
Dit zijn geen vooroordelen?
Heb je überhaupt het NRC linkje gelezen? Blijkbaar niet anders had je wel door dat een constatering is van misstanden binnen een sector waar veel gebruik wordt gemaakt van gastarbeiders. (waarbij de gastarbeider zelf niet in diskrediet wordt gebracht, maar de 'uitbuiting' van de gastarbeiders, door de veelal Nederlandse werkgevers!) maar als dit ook vooroordelen zijn volgens jou, prima :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major Oof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04 15:16
Zullen we het wel even beschaafd houden? ;)

~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 21:20
Nogne schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Wat ik heb gemerkt is dat ze onderling best agressief zijn (misschien is dat een cultuur dingetje) maar tegen mij als buurman deden ze altijd super aardig. Na het gesprek wat ik met ze heb gehad hebben ze zelf voor weinig onze gezamenlijke voortuin verbouwd.
Dat kun je op 2 manieren lezen: verbouwd zoals je het wenste of verbouwd omdat ze agressief te keer gingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 21:20
Valorian schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:
@philip020z Die verhuurt dan immers vrijwel zeker zonder toestemming van haar bank (meeste banken staan verhuur van hun eigendom onderpand niet zomaar toe) en zal dus niet zo'n zin hebben in gedoe of kans op problemen.
Even voor je gecorrigeerd ;)
Pagina: 1 2 Laatste