|Specs|
ik ben er nu al verliefd op...hij ziet er ook zo mooi uitOp vrijdag 17 augustus 2001 21:41 schreef BalusC het volgende:
[..]
Ahhh... BP6 blijft onsterfelijk he...![]()
ik heb er alleen nog nooit mee gewerkt...moet 2 celerons hebben! arg
een knaak, een rol drop en een stuk touwOp vrijdag 17 augustus 2001 19:05 schreef UrgoanElsa het volgende:
Niemand mijn Asus p3b-f kopen?
Nu of nooit.![]()
![]()
Verwijderd
Ik moet er 230,- voor hebben nu.Op vrijdag 17 augustus 2001 21:45 schreef Korn21 het volgende:
Niemand mijn Asus p3b-f kopen?
Nu of nooit.
Hoeveel wil je d'r voor hebben dan?
433Op vrijdag 17 augustus 2001 21:47 schreef GraasGast het volgende:
moet 2 celerons hebben! arg
466
500
Enne als nieuwe BP6 user moet je deze sites wel kennen:
http://bp6.gamesquad.net
www.bp6.com/forum
Allereerste wat je echt met je BP6 moet doen is die condensator op EC10 (tussen de sockets, aan de rand van mobo, zie BP6 in mijn sig) vervangen door minimaal een 1500uF 6,3V exemplaar. De 100uF die daar normaal zit trekt echt helemaal niet als je gaat overklokken! Daar is ook over in BP6 forum gesproken.
* Thorne heeft nog nooit aan zijn BP6 zitten rommelen, maar trekt wel een C366@572Mhz uit zijn procs.Op vrijdag 17 augustus 2001 22:04 schreef BalusC het volgende:
[..]
433
466
500
Enne als nieuwe BP6 user moet je deze sites wel kennen:
http://bp6.gamesquad.net
www.bp6.com/forum
Allereerste wat je echt met je BP6 moet doen is die condensator op EC10 (tussen de sockets, aan de rand van mobo, zie BP6 in mijn sig) vervangen door minimaal een 1500uF 6,3V exemplaar. De 100uF die daar normaal zit trekt echt helemaal niet als je gaat overklokken! Daar is ook over in BP6 forum gesproken.
BP6 blijft echt een superbord!
Heb eerder met een P2B-F gedraait, dat draaide ook prima.
Wat mij betreft, is er nog steeds geen betere tjipset dan de BX.
And The Only One
Verwijderd
Ja, dat ga ik ook missen... Er komt hier ook een Abit KT7A i.p.v een Asus p3b-f.Op zaterdag 18 augustus 2001 00:18 schreef dadinanduZ het volgende:
Ik heb dan 2 maanden geleden mijn asus p3b-f vervangen door een Abit kt7-a ( + m'n processor; duh ) & als ik dan kijk naar het gezeik wat ik gehad heb met dit bord van abit, dan komt er maar 1 woord in me op als ik terugdenk aan dat asusplankje; stabiliteit .........
dat ligt eerder aan de VIA chipset dan aan Abit.... maar idd.. BX schopt dikke kont..Op zaterdag 18 augustus 2001 00:18 schreef dadinanduZ het volgende:
Ik heb dan 2 maanden geleden mijn asus p3b-f vervangen door een Abit kt7-a ( + m'n processor; duh ) & als ik dan kijk naar het gezeik wat ik gehad heb met dit bord van abit, dan komt er maar 1 woord in me op als ik terugdenk aan dat asusplankje; stabiliteit .........
/me gaat binnenkort maar eens zijn ouwe PII 350 upgraden naar een PIII 650 ofzo..
Ik heb ook niet gezegd dat het aan Abit ligt, tochOp zaterdag 18 augustus 2001 10:37 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
dat ligt eerder aan de VIA chipset dan aan Abit.... maar idd.. BX schopt dikke kont..
[..]
Maar whatever, ik heb mijn paps inmiddels plezier kunnen doen met dat bx-plankje
Verwijderd
Pentium II 233 - 450 Pentium III 450 - 850E Intel Celeron cpu`s. Max. 1024mb 66/100/133mhz geheugen
6x PCi 1x ISa 1x AGp 1/2x mode. Te koop voor 230,-!
Verwijderd
Helaas werkt het hier niet, anders stond het er al lang.Op zaterdag 18 augustus 2001 17:55 schreef Phreak het volgende:
UrgoanElsa:
Spulletjes te koop aanbieden doe je maar hier.
[topic=206525/1/25]
het antwoord staat ook al in die thread...Op zaterdag 18 augustus 2001 17:58 schreef UrgoanElsa het volgende:
[..]
Helaas werkt het hier niet, anders stond het er al lang.
[topic=206525/1/25]
Dus dan doe je het hier maar?Op zaterdag 18 augustus 2001 17:58 schreef UrgoanElsa het volgende:
[..]
Helaas werkt het hier niet, anders stond het er al lang.
[topic=206525/1/25]
Zo werkt dat dus niet hè
heeft het nut ten opzichte van een gf2mx ?
zou toch wel leuk zijn
waarom zou het niet kunnen??Op zondag 19 augustus 2001 01:30 schreef Klubbheads het volgende:
kan btw een geforce 3 op een cubx bordje? i mean..
heeft het nut ten opzichte van een gf2mx ?
zou toch wel leuk zijn
ligt er alleen aan wat voor systeem er verder omheen zit.. ik bedoel dat als je een PII hebt zou ik er een GF3 in zetten.. koop dat een PIII 1GHz ofzo
Verwijderd
PIII 800EB, en gewoon zo stabiel als een huis, thnx 440BX!!
weliswaar krijgt m'n AGP iets meer stroom maar de GeForce2 kan ertegen.
P3B-F is gewoon een heeeeeeeeeeeel goed bord, nooit zomaar wegdoen dus.
Greetz.
Die-hard Brexiteer
jahOp zondag 19 augustus 2001 01:35 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
waarom zou het niet kunnen??
ligt er alleen aan wat voor systeem er verder omheen zit.. ik bedoel dat als je een PII hebt zou ik er een GF3 in zetten.. koop dat een PIII 1GHz ofzo
ik heb een P3 ghz
nooit een vastloper.. echt never.. nog nooit een of ander registerfout gehad.
hehe die had ik bij elke restart op mijn ali chipset met een amd k6-2..
maar dat kan dus wel? agp poort kan ook genoeg stroom enzo leveren?
ik doe em echt nie weg
Maar met dat ddr toch wel wat achterhaald.
Binnen 2 weken gaat hij er toch bij mij uit.
Verwijderd
Ze hadden mij gezecht dat mijn Amd 1,1 met Abit KT7A en de Coolermaster er morgen waren... dan gaat die Bx weg.
Nu ook zonder stropdas
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Nu een TBird met VIA, maar dit rammelt beduidend meer aan alle kanten. Systeem voelt gewoon wat rammeliger aan...
W2K lijkt ook wat minder relaxed te draaien...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
en wat wil je daar verder mee zeggenOp maandag 20 augustus 2001 10:45 schreef Klubbheads het volgende:
volgens mij hebben de meeste een via+amd systeem... tja..
Als je nix zinnigs te zeggen hebt... zeg dan ook nix
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
The ramblings of an idiot
Verwijderd
Verwijderd
Er zitten 4 dimm sloten waarme ik max. 1 Gig kan adresseren.
/me vindt de BX top!
Verwijderd
Verwijderd
misschien moet je er nog wel een nieuwe bios in flashen
Verwijderd
Ik koop een abit k7ta mobo met een amd thunderbird 1 ghz met axia core ... .
wat ik daarmee bedoel is dat dit topic niet groot zal wordenOp maandag 20 augustus 2001 11:04 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
en wat wil je daar verder mee zeggen
Als je nix zinnigs te zeggen hebt... zeg dan ook nix

duh.. nooit van 2e pc gehoord ofzo? dat jij nou maar 1 pc hebt dass jou probleem niet de mijne...Op maandag 20 augustus 2001 23:04 schreef Klubbheads het volgende:
[..]
wat ik daarmee bedoel is dat dit topic niet groot zal worden
Verwijderd
ik heb een probleempje, misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een asus P2B rev 1.10 mobo (mijne gaat vanaf 1.8v). Ik had (en heb, helaas) een PII 400 Mhz @ 496.Ik heb dus best veel van het BX topic (en meer) gelezen en ik kwam tot de conclusie dat de intel Celeron 1.1 Ghz een goedkope en redelijk goede oplosssing zou zijn (ik zag helaas geen gelukte pogingen maar ook geen mislukte). Ik dus deze processor gekocht en hem op mn convertor Asus 370-DL rev. 1.2 gezet. Voltage op 1.8 en draaien maar... d8 ik... De pc zelf ging aan maar geen beeldsgnaal, opstart geluiden of fout geluiden. Dit kon volgens mij aan 2 dingen liggen 1. Mijn convertor kaartje kan alleen PGA proccs aan of 2. Mn convertor kaartje is door eerdere handelingen verrot gegaan. Mijn vraag (ik heb hierover al topics gelezen): waarom doet ie het niet? Er zit als-het-goed-is geen Tualatin core op. Kan het aan de convertor liggen en zo ja welke moet ik dan wel gebruiken (eentje van Abit ofzo)?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want als dit niet lukt dan ruil ik hem om voor een Intel PIII 850 Mhz (gooi hem dan naar 1054mhz) (1000 Mhz vind ikzlef iets te duur..).
Dus iemand tips of antwoorden? Ik hoor ze graag...
Verwijderd
Ik heb trouwens ook die cel 1ghz gekocht, ik kan alleen nergens die asus convertor krijgen
Core kan het niet aan liggen (idd geen Tualatin), type converter is ook goed. Conclusie: of de converter of de proc werkt niet.Op woensdag 28 november 2001 16:23 schreef agrior het volgende:
...Dit kon volgens mij aan 2 dingen liggen 1. Mijn convertor kaartje kan alleen PGA proccs aan of 2. Mn convertor kaartje is door eerdere handelingen verrot gegaan. Mijn vraag (ik heb hierover al topics gelezen): waarom doet ie het niet? Er zit als-het-goed-is geen Tualatin core op. Kan het aan de convertor liggen en zo ja welke moet ik dan wel gebruiken (eentje van Abit ofzo)?
Op mijn mobo (zie sig) heb ik wel een 256 MB-module. Goede converters zijn er ook van Abit en MSI.Op woensdag 28 november 2001 16:47 schreef joop3 het volgende:
Ik heb ook p2b-ls en in mijn mobo boekje staat dat ie max 128mb moduletjes aankan.
Ik heb trouwens ook die cel 1ghz gekocht, ik kan alleen nergens die asus convertor krijgen
En wat betreft die converter, zoek deze op in de pricewatch ! Staat ie tussen.
-
Ik heb die gasten gebeld en was niet op voorraad (die van asus dan) en wist niet wanneer die weer binnen kwam, als ie al kwam.
Maar hoeft het dan niet asus te zijn? Was mij verteld van wel.
Gebruik jij de standaard Intel koeler? Ik heb dezelfde adapter gehad, bij het monteren van de koeler sprong er een kleine weerstand van de adapter af. Dit heeft mij erg veel moeite gekost om weer terug te solderen. Als jij de standaar intel koeler gebruikt check dit dan even. Het gaat om de weerstand op het board bij het middelste bevestigings nokje van de koeler aan de linker kant. (is niet helemaal duidelijk uitgelegd, maar mischien snap je het)
Ik heb zelf een celeron 1000 op een p2B rev 1.02 draaien.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Verwijderd
Op een lagere (1.75) draiit alleen mn voeding, meer niet (dus geen andere vinnen of wat dan ook). Op 1.8 begint alles te draaien maar geen reactie. Alle jumpers staan goed: ze staan op Intel en coppermine (celeron ook geprobeerd maar geen verschil)
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
mijn BP6 met dual celly 366@550 was toch wel de doorbraak voor mij, mijn BP6'je is nog steeds niet langzaam ofzo. Ik gebruik hem nu voor mijn win2k server en dat gaat retegoed.
440BX rulez, is echt wel een van de beste, zo niet beste chipset geweest.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
maar vind um wel relaxt...
Verwijderd
ik heb hier een p3b-f en daar heb ik weleens 1gig geheugen in gehad 256 per slot en 4 slotenOp dinsdag 07 augustus 2001 03:23 schreef MREn het volgende:
Ik heb een 440BX (asus p2b)en daar kan echt max.768 in hoor!vriend va me heeft een cusl2 en die wil niet verder dan 512
moet je wel duoble sided 256's gebruiken anders ziet ie ze maar als 128
60GB Harddisk, Geforce Pro DDR -> Quadro, 17" Mitsubishi Apricot monitor, en nog steeds tevreden.
Al loop ik wel erg te geilen op een Dual AMD systeem, sinds Windows XP uit is...
u can fool all people some time and fool some people alltime
Asus P2B-L (uit mn hoofd gezegd) met een P3 450.
Loopt al jaren stabiel en er zit nu 512 mb ram in.
OC'en gaat ook flex met dit mobo'tje 133 kan ie goed aan.

Verwijderd
Tja die ISIS is gewoon een rotding, maar op mijn trouwe 440BX geeft ie nooit ook maar één probleem. Hele sys is trouwens mega-stabiel.
Totdat ik genoeg geld heb voor een betere thuisstudio-kit moet ik het dus maar met dit bordje blijven doen.
En als ik er een 800MHz coppermine in duw, kan ik toch redelijk snel Flightsim 2000 spelen?
Long live Intel 440BX Huzaa Huzaa Huzaa
Verwijderd
1x PIII 800EB op Slotket en 1x PIII-s 1400 op Powerleap.
Perfect!
de vervanger is een athlon xp2000+, zat er nog over te denken om powerleap icm. tulatin te gebruiken maar dit is een bijna even dure optie en toch net een tikkeltje sneller.
bx440 mijn dank is groot voor 5 jaren plezier
maargoed, omdat ik ook een bx440 plankje bezit en gebruik, ff posten
ik heb hier een Gigabyte 6bxds plankje met dual p3 450Mhz en 512mb ram.
loopt als een tiet en heb eigenlijk nog geen vastloper meegemaakt (winxp)
Ik ben een beetje op zoek naar P3 slot1 processoren op 1000 Mhz met een 100Mhz systeembus. Ik weet dat ze bestaan, er zit er namelijk een in een server @ work
lijkt me wel grappig om 2 van die dingen er hier in te duwen.
misschien maar eens vragen waar die dingen vandaan komen, hoewel ik een beetje bang ben dat ze wel erg veel geld gaan kosten
Ik heb dit bordje trouwens gratis geregeld op mijn toenmalige stage plaats waar ze hem met kast en al weg wilden pleuren, de barbaren
Haal NOOIT een spookrijder in !
Ondertussen zitten die P2 350's eropBrZ schreef op 07 augustus 2001 @ 13:56:
Maar goed, ik heb nu dus een SuperMicro P6DBE mobo in gebruik in m'n server... Das dus een Dual Slot 1 mobo met BX chipset.. zit nu 2x een P2 266 opMaar werkt dus prima! Komen binnenkort 2 P2 350's op... zodra ik (voor weinig) aan een 2e P2 350 kan komen dus
Verder heb ik ook nog ergens een Chaintech 6BTM mobo'tje liggen...
Daarnaast heb ik nu sinds een half jaar ofzo een 2e dual slot 1 bord.
Een Intel N440BX (Nightshade) bord. on-board VGA, LAN en SCSI.
Zitten nu 2 P2 400's op
* BrZ
Verwijderd
Ik weet nog goed dat ik er indertijd weken op heb lopen wachten, ze werden knettergek van me bij die computerzaak! Nooit spijt gehad van de aankoop echter..
'n Asus,abit(DUAL),GigaByte en 'n MSI.
die MSI is weg en hebben nu 5PC
Dus twee erbij en ene weg.
AMD760 Gigabyte
i850E ASUS
BX gaat er dus uit is oud.
VIA ook tussendoor gehad 2X als set maar die zijn er dus ook uit op 'n VIA southbridge na.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Een "good old" ABIT-BH6 bordje (rev 1.1) met een p3-850 (slot 1) erop.
1 van de beste, stabielste borden die ik tot nu toe gehad heb
De BX chipset kan 1GB geheugen aan. Helaas hebben/hadden de meeste BX boards maar 3 Dimm slots, dus ook maar maximaal 768MB.Verwijderd schreef op 07 augustus 2001 @ 02:33:
Daar kan tenminste nog 768MB RAM in, dan halen die intel-p3-setjes niet, hehe
O.a. Asus maakte BX boards met 4 Dimm slots, dus max 1GB geheugen
Verwijderd
Mzzl, Sun
Neem anders een paar FC-PGA CPU's met slotkey adaptors (die moeten dan wel dual CPU ondersteunen). Overigens is een FC-PGA P!!!1000E (dus met 100 MHz FSB) ook een zeldzaamheid. Er bestaat zelfs een FC-PGA P!!!1100E.ZtaaB schreef op 07 oktober 2002 @ 23:52:
Ik ben een beetje op zoek naar P3 slot1 processoren op 1000 Mhz met een 100Mhz systeembus. Ik weet dat ze bestaan, er zit er namelijk een in een server @ work
lijkt me wel grappig om 2 van die dingen er hier in te duwen.
misschien maar eens vragen waar die dingen vandaan komen, hoewel ik een beetje bang ben dat ze wel erg veel geld gaan kosten
De 850 MHz versie is nog wel redelijk te krijgen
Heiligschennis!Ik heb dit bordje trouwens gratis geregeld op mijn toenmalige stage plaats waar ze hem met kast en al weg wilden pleuren, de barbaren
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
een thread van bijna een jaar oud geactiveerd LOL
Verwijderd
op zich niet zo bijzonder, maar met wat geknutsel was het mogelijk er een dual pentium3 van te maken
bovendien is dit mobo (dat ik inmiddels al 2 jaar niet meer bezit) het stabielste geweest wat ik ooit heb gehad.
soms kan ik mezelf voor me kop slaan dat ik het bord niet gehouden heb, aan een BP6 kom je nooit meer... ik had er perfect een server van kunnen maken met 2 CPU's
Ja, maar nog zeldzamer is de Pentium III die hier op mijn MSI BXMaster draait: een 1100E. Een flipchip (coppermine) met een bussnelheid van 100MHz. Deze chip is gedurende zeer korte tijd door Intel voor de OEM markt geproduceerd. Superzeldzaam. Leukste voor mij was: nieuw voor 90 euro op de kop kunnen tikken bij Alternate, toen ik belde en vroeg of ze hem op voorraad hadden. "Nee, maar we hebben er nog eentje liggen, die kan u wel krijgen". In die tijd kostte een Pentium III 1000EB nog zo'n 200 euro. Hahaha!
Cogito ergo sum
Is zeker weten het stabielste systeem wat ik ooit gehad heb.
P3-450 @ 558 MHz (124 MHz FSB) dat waren nog eens tijden

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Deze is begonnen met een P3-450, heeft daarna een P3-600@675 (4,5 x 150) als kloppend hart gekregen en heeft ook tijdelijk met een Celeron 1000a @1500Mhz (10x150) @1,65v gedraaid.
Een goede slot converter en 2 pootjes uit de Celly 1000a trekken, en het draaide
Ik heb met Sisoft een aantal benchmarks gedraaid en de Celly was eigenlijk gewoon even snel als een Thunderbird op 1500MHz (10x150) alleen op het geheugen moest hij het afleggen (DDR SDRAM <-> SDRAM).
De celly was wel bijna 10 graden koeler als de Thunderbird
Be true to yourself and be honest to others,
Verwijderd
Zoals je onderstaand (signature) kunt lezen heb ik nu een CeleronII-1Ghz@1Ghz lopen op een 100Mhz FSB. Op mijn P2B heb ik ook een AGP 2x en daar zit een XFX GeForce Ti4200 in.
Mijn eerste vraag is nu: als ik het laatse beetje 'juice' uit mijn compu wil halen, dan zet ik de FSB op 133. Wat zijn de gevolgen voor de PCI en AGP bus? Ik weet dat ik de PCI vast kan zetten op 33.3/44.3 MHz en de AGP op 33.3/44.3 MHz, maar vereist dit extra koeling of voorbereiding voor mijn PCI en AGP kaarten? Mijn AGP kaart zal dan op 2x44.3=88.6 gaan lopen en de vraag is of dat goed gaat, ook al kan de kaart 4x AGP aan.
Mijn tweede vraag is: Wat wel raar is: in de handleiding van de P2B-rev-1.02 staat dat bij een FSB van 133Mhz, de PCI "33.3/44.3" wordt. Wat houdt dat in? Dat het de ene keer 33.3 is en de andere 44.3? Of dat het tussen die twee waarden ligt??
Mijn derde een laatste vraag is: de slotket-III van Abit kan ik jumperen op 66/100/133 MHz bus, maar moet dat nu wel 133 worden? Moet ik de Slotket-III niet gewoon op 100 laten staan, omdat de Celeron officieel een 100 MHz bus nodig heeft?
Groeten, Sun
PCI snelheid. Je kan wanneer je de FSB op 133Mhz zet kiezen uit twee opties (zo werkt het op m'n P3B-F, en zo zal het gezien de 33,3/44,4 optie op jouw bord ook werken I guess), namelijk 33,3Mhz of 44,4Mhz. Kies de 33,3Mhz optie en je zit goed
Met slotkets heb ik geen ervaring (heb de mijne nog ongebruikt in de lade liggen

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik zit toch nog even met die FSB van 133Mhz. Dan is de PCI dus volgens de beschrijving 33.3 MHz of 44.3 MHz. Dat zou inhouden dat er zowel een 1/4 als een 1/3 devider op de mobo zit. Het probleem is echter (en hier draaide mijn initiele vraag om): ik kan nergens die keuze maken tussen een PCI van 33.3 Mhz (1/4*133) en 44.3 Mhz (1/3*133). Is dat dan niet raar, of detecteerd een PCI kaart gewoon wat ie wil hebben (lijkt me NIET erg normaal)?
Ik zit niet zo met die GeForce4 in mijn maag, maar meer met de PCI kaarten (b.v. capture) die misschien wel "moeten" gaan draaien op 44.3 Mhz.
Echt superdingen waren dat, zit een PIII 450 op, draait op 504, toen ik die pc nog gebruikte zat er nog een [stille :)] 92mm fan voorin waardoor ik em stabiel op 558 kreeg zonder enige voltage verhoging
Super
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Als het goed is schakeld de bx dan vanzelf om naar de 1/4 divider. Om zeker te zijn of ie dat ook doet kan je met bv. sisoft sandra even kijken of hij dat ook daadwerkelijk heeft gedaan.Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 17:36:
Ik zit toch nog even met die FSB van 133Mhz. Dan is de PCI dus volgens de beschrijving 33.3 MHz of 44.3 MHz. Dat zou inhouden dat er zowel een 1/4 als een 1/3 devider op de mobo zit. Het probleem is echter (en hier draaide mijn initiele vraag om): ik kan nergens die keuze maken tussen een PCI van 33.3 Mhz (1/4*133) en 44.3 Mhz (1/3*133). Is dat dan niet raar, of detecteerd een PCI kaart gewoon wat ie wil hebben (lijkt me NIET erg normaal)?
Verwijderd
Ik heb mijn FSB op 133MHz gezet, alleen blijft de PC hangen. Kortom: nooit beeld. Wel heb ik in ieder geval de laatse Asus P2B bios: 1014.003 (zonder hardware-monitoring).
Als ik de FSB op 112MHz zet loopt alles als een zonnetje: 1119MHz en de PCI op 37.3, wat ik toch wat veel vind... De GeForce4 Ti4200 pakt het goed op: 3dMark2001 heeft een performance stijging van zo'n 15%.
Zou het kunnen zijn dat bij een FSB van 133, de PCI niet 33.3 wordt, maar 44.3 en dat er dan één van de PCI-kaarten (waarschijnlijk de Pinnacle PCTV Rave capturekaart) het systeem laat vastlopen? Misschien heeft er iemand met een P2B-rev.1.02 ervaring met een bus van 133MHz?
Ik ga in ieder geval toch nog ff proberen de FSB-jumper op de Abit Slotket-III op 133 te zetten. Ik weet dat dat niet zou moeten uitmaken, maar we hebben het hier wel over extreme omstandigheden voor een 5 jaar oude mobo
Groeten, Sun
wouter76 schreef op woensdag 09 oktober 2002 @ 10:10:
Hier ook nog een BXje (AOpen AX6BC) met een p!! 350 proc. eropDraait nu alweer anderhalf jaar als (web)server en daarvoor heb ik em 3 jaar als vaste bak gebruikt. Supersysteem en wat mij betreft gaat ie nog lang niet weg. Wel ga ik denk van het winter proberen een p!!! >500 slot1 cpu op de kop te tikken voor het machientje
Dit topic is gesloten.