Toon posts:

Het grote 440BX topic deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 648 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 01:30 schreef Klubbheads het volgende:
kan btw een geforce 3 op een cubx bordje? i mean..
heeft het nut ten opzichte van een gf2mx ?
zou toch wel leuk zijn >:)
waarom zou het niet kunnen??

ligt er alleen aan wat voor systeem er verder omheen zit.. ik bedoel dat als je een PII hebt zou ik er een GF3 in zetten.. koop dat een PIII 1GHz ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heeft een P3B-F en deze loopt op 133Mhz
PIII 800EB, en gewoon zo stabiel als een huis, thnx 440BX!!

weliswaar krijgt m'n AGP iets meer stroom maar de GeForce2 kan ertegen.

P3B-F is gewoon een heeeeeeeeeeeel goed bord, nooit zomaar wegdoen dus.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Afgelopen zaterdag toch maar besloten om mijn good ol BXje wat op te waarderen, echt rap is ie nu toch wel geworden ( raid kaartje scheelt een hoop! ), nog geen vastlopers :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:29

JeroenT

hoi!

Op zondag 19 augustus 2001 01:35 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

waarom zou het niet kunnen??

ligt er alleen aan wat voor systeem er verder omheen zit.. ik bedoel dat als je een PII hebt zou ik er een GF3 in zetten.. koop dat een PIII 1GHz ofzo :)
jah :) dus het kan wel..
ik heb een P3 ghz :) op 140fsb op een cubx raid..
nooit een vastloper.. echt never.. nog nooit een of ander registerfout gehad.

hehe die had ik bij elke restart op mijn ali chipset met een amd k6-2..

maar dat kan dus wel? agp poort kan ook genoeg stroom enzo leveren?

ik doe em echt nie weg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Bx is zeker een mooi board.
Maar met dat ddr toch wel wat achterhaald.
Binnen 2 weken gaat hij er toch bij mij uit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk er nu nog mee.
Ze hadden mij gezecht dat mijn Amd 1,1 met Abit KT7A en de Coolermaster er morgen waren... dan gaat die Bx weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Het is een betrouwbaar beestje :P

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

volgens mij hebben de meeste een via+amd systeem... tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

p3-500@620 + bx@124 + 384mb ram = nog steeds snel genoeg voor moi :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:02
BX is perfect. Niet meer de snelste, maar zeker 1 van de meest stabiele allertijden...

Nu een TBird met VIA, maar dit rammelt beduidend meer aan alle kanten. Systeem voelt gewoon wat rammeliger aan...
W2K lijkt ook wat minder relaxed te draaien...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 10:45 schreef Klubbheads het volgende:
volgens mij hebben de meeste een via+amd systeem... tja..
en wat wil je daar verder mee zeggen :?

Als je nix zinnigs te zeggen hebt... zeg dan ook nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik heb een Chaintech CT-6BJM met een PIII 733 erop + GF1, echt superrr stabiel. Als ik over al dat gelazer met AMD's en VIA chipsets lees ben ik meteen weer erg blij met mn BX'je.Ik kan m alleen niet overklokken dan start de comp niet meer op :((

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:50

McBoom

Broem

BX is the king! Ik heb jaren een AOpen AX-6BC gehad, retestabiel. Een aantal maanden terug overgestapt op een Asus CUSL2-c, ook hardstikke stabiel. De AOpen is nu bij m'n vriendin in gebruik met een PII-350. :) Intel had de BX beter als uitgangspunt kunnen gebruiken voor een PIII-mobo i.p.v. die brakke i820. Moet je je eens voorstellen een BX met DDR ondersteuning, AGP4x en ATA100. :9~ (ik weet het, zal wel lastig worden, maar toch.) Misschien de i845 :?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj, ik het hetzelfde bordje. Je zou wat hoger kunnen klokken als je actieve koeling op je northbridge zet (jammer dat er geen gaten in het bord zitten). Het voltage is niet in te stellen, maar daar valt ook wel een mouw aan te passen (voltage mod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero draait een Aopen AX6B (BX chippie erin). Twee jaar geleden heb ik em gekocht met een Celeron 300A erop. Begin dit jaar heb ik mn 300A vervangen voor een 566 die nu op 876 draait.;)

Er zitten 4 dimm sloten waarme ik max. 1 Gig kan adresseren.

/me vindt de BX top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ASUS P2B met een PIII800(Socket370, 133MHz), op 100MHz draaiend met een socket370-->slot1 converter (dus op 600MHz)... Lukt dat??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
terugclocken kan altijd.. :)

PIII 733 @ 366 had ik hier werkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat terugclocken kan weet ik. Maar is de (oude) ASUS P2B (440BX) ook compatibel met een nieuwe processor. Het cache geheugen is toch ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het cache geheugen is het probleem niet echt.. het probleem ligt het hem bij het voltage.. misschien dat je moederbord dat niet kan leveren.. maar daarvoor moet je op de asus site kijken welke revisies het ondersteunen en welke niet. kijk dan op je moederbord welke revisie hebt en dan weet je zeker dat het wel/niet kan..
misschien moet je er nog wel een nieuwe bios in flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een a-open ax6bc met een p2 333 @ 417 erop ... zonder extra koeling ... hij ondersteund tot 933 mhz ... maar helaas ... dat rot ding gaat de sloot in ...

Ik koop een abit k7ta mobo met een amd thunderbird 1 ghz met axia core ... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overloper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Op maandag 20 augustus 2001 11:04 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

en wat wil je daar verder mee zeggen :?

Als je nix zinnigs te zeggen hebt... zeg dan ook nix
wat ik daarmee bedoel is dat dit topic niet groot zal worden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 23:04 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

wat ik daarmee bedoel is dat dit topic niet groot zal worden :Z
duh.. nooit van 2e pc gehoord ofzo? dat jij nou maar 1 pc hebt dass jou probleem niet de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
ik heb een probleempje, misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een asus P2B rev 1.10 mobo (mijne gaat vanaf 1.8v). Ik had (en heb, helaas) een PII 400 Mhz @ 496.Ik heb dus best veel van het BX topic (en meer) gelezen en ik kwam tot de conclusie dat de intel Celeron 1.1 Ghz een goedkope en redelijk goede oplosssing zou zijn (ik zag helaas geen gelukte pogingen maar ook geen mislukte). Ik dus deze processor gekocht en hem op mn convertor Asus 370-DL rev. 1.2 gezet. Voltage op 1.8 en draaien maar... d8 ik... De pc zelf ging aan maar geen beeldsgnaal, opstart geluiden of fout geluiden. Dit kon volgens mij aan 2 dingen liggen 1. Mijn convertor kaartje kan alleen PGA proccs aan of 2. Mn convertor kaartje is door eerdere handelingen verrot gegaan. Mijn vraag (ik heb hierover al topics gelezen): waarom doet ie het niet? Er zit als-het-goed-is geen Tualatin core op. Kan het aan de convertor liggen en zo ja welke moet ik dan wel gebruiken (eentje van Abit ofzo)?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want als dit niet lukt dan ruil ik hem om voor een Intel PIII 850 Mhz (gooi hem dan naar 1054mhz) (1000 Mhz vind ikzlef iets te duur..).
Dus iemand tips of antwoorden? Ik hoor ze graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 15:49

WiD

De pin-layout van PPGA (je oude PII400) en FCPGA (nieuwe celly, maar ook zo'n PIII850) is verschillend. Waarschijnlijk heb je dus een ander convertorkaartje nodig. Je zal wel even moeten zoeken vrees ik om die dingen nog te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja vergeten te zeggen, de pII 400 heeft niks met het convertor kaartje te maken want de PII is Slot1 in-a-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus P2B LS 440 BX maximaal 4x256=1024=1gig intern.
Ik heb er nu 4x128 inzitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 19:12

joop3

Ik heb ook p2b-ls en in mijn mobo boekje staat dat ie max 128mb moduletjes aankan.

Ik heb trouwens ook die cel 1ghz gekocht, ik kan alleen nergens die asus convertor krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 28 november 2001 16:23 schreef agrior het volgende:
...Dit kon volgens mij aan 2 dingen liggen 1. Mijn convertor kaartje kan alleen PGA proccs aan of 2. Mn convertor kaartje is door eerdere handelingen verrot gegaan. Mijn vraag (ik heb hierover al topics gelezen): waarom doet ie het niet? Er zit als-het-goed-is geen Tualatin core op. Kan het aan de convertor liggen en zo ja welke moet ik dan wel gebruiken (eentje van Abit ofzo)?
Core kan het niet aan liggen (idd geen Tualatin), type converter is ook goed. Conclusie: of de converter of de proc werkt niet.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 28 november 2001 16:47 schreef joop3 het volgende:
Ik heb ook p2b-ls en in mijn mobo boekje staat dat ie max 128mb moduletjes aankan.

Ik heb trouwens ook die cel 1ghz gekocht, ik kan alleen nergens die asus convertor krijgen :(
Op mijn mobo (zie sig) heb ik wel een 256 MB-module. Goede converters zijn er ook van Abit en MSI.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik heb de P2B-S en daar heb ik 2 maal 256 MB dimmen op gehad. Werkt perfect.

En wat betreft die converter, zoek deze op in de pricewatch ! Staat ie tussen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 19:12

joop3

Bedankt voor reactie

Ik heb die gasten gebeld en was niet op voorraad (die van asus dan) en wist niet wanneer die weer binnen kwam, als ie al kwam.

Maar hoeft het dan niet asus te zijn? Was mij verteld van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Heb je de jumpers op de converter goed ingesteld? Voltage jumper staat standaard op default, wat in dit geval 1,75volt is. Deze 1,75 volt kan je mobo niet leveren, hij zal het dus ook niet doen. Check de voltage instellingen nog eens. Check dan ook meteen de andere jumper instellingen.

Gebruik jij de standaard Intel koeler? Ik heb dezelfde adapter gehad, bij het monteren van de koeler sprong er een kleine weerstand van de adapter af. Dit heeft mij erg veel moeite gekost om weer terug te solderen. Als jij de standaar intel koeler gebruikt check dit dan even. Het gaat om de weerstand op het board bij het middelste bevestigings nokje van de koeler aan de linker kant. (is niet helemaal duidelijk uitgelegd, maar mischien snap je het)

Ik heb zelf een celeron 1000 op een p2B rev 1.02 draaien.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten goeie voltage: 1.8
Op een lagere (1.75) draiit alleen mn voeding, meer niet (dus geen andere vinnen of wat dan ook). Op 1.8 begint alles te draaien maar geen reactie. Alle jumpers staan goed: ze staan op Intel en coppermine (celeron ook geprobeerd maar geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Mobo fsb instellingen staan ook gewoon op 100?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep op 100.4 Mhz ofzo dus dat moet goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke lullo haalt er nou zon oud topic naar boven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke
en ik ben geen lullo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agrior, dus en ja hij is geen lullo.

we zetten gewoon een slotje.

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

kom ik ook nog ff snel :P
mijn BP6 met dual celly 366@550 was toch wel de doorbraak voor mij, mijn BP6'je is nog steeds niet langzaam ofzo. Ik gebruik hem nu voor mijn win2k server en dat gaat retegoed.
440BX rulez, is echt wel een van de beste, zo niet beste chipset geweest.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
me heeft nog steeds een p3 500Mhz katmai met 440Bx shipsset (chipset) en is er zeer tevreden over..loopt zelden vast..ja door mij..logisch alle coolers uitzetten >:) maar hij leeft nog..:)

maar vind um wel relaxt...

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 03:23 schreef MREn het volgende:
Ik heb een 440BX (asus p2b)en daar kan echt max.768 in hoor!vriend va me heeft een cusl2 en die wil niet verder dan 512 >:)
ik heb hier een p3b-f en daar heb ik weleens 1gig geheugen in gehad 256 per slot en 4 sloten
moet je wel duoble sided 256's gebruiken anders ziet ie ze maar als 128

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik draai nu XP op mn ABit BX6 2.0 op 366@566 en met vier dimmsloten allemaal vol 768 MB (256+256+128+128).
60GB Harddisk, Geforce Pro DDR -> Quadro, 17" Mitsubishi Apricot monitor, en nog steeds tevreden.

Al loop ik wel erg te geilen op een Dual AMD systeem, sinds Windows XP uit is...

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024
k heb nu een asus P2B-DS rev 1.6 met 1 keer een p3-550 erop (ik had er 2 maar 1 verkocht) nu wil ik kijken of ik er 2 x een p3 1000 of 1133 op kwijt kan, ik heb er iig al een keer een p3-933 op 133 op gehad en dat werkte perfect.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hier een celly 1000 op een bx bord. Machine heeft nooit problemen, qua stabiliteit overtreft het nog steeds de p4 en amd en dat het langzamer loopt is niets van te merken. Dit wordt binnenkort een heel mooi servertje. Nog nooit heb ik zo een perfect stuk hardware gehad.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hier :7

Wel leuk zoŽn oud forum naar boven halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Laatst online: 08-10 20:08
We hebben hier nog een BX draaien.
Asus P2B-L (uit mn hoofd gezegd) met een P3 450.
Loopt al jaren stabiel en er zit nu 512 mb ram in.
OC'en gaat ook flex met dit mobo'tje 133 kan ie goed aan. B-)

Verwijderd

Ik heb ook nog een 440BX chipset, en ik heb mijn Guillemot Maxi Studio ISIS geprobeerd op een Intel 820, Intel 850, Via (weetikniet) Duron 800MHz systeem en in geen van die configs kreeg ik hem lekker aan de gang.

Tja die ISIS is gewoon een rotding, maar op mijn trouwe 440BX geeft ie nooit ook maar één probleem. Hele sys is trouwens mega-stabiel.

Totdat ik genoeg geld heb voor een betere thuisstudio-kit moet ik het dus maar met dit bordje blijven doen.

En als ik er een 800MHz coppermine in duw, kan ik toch redelijk snel Flightsim 2000 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:12
Welnu, mijn Abit BE6-2 gaat morgen uit bedrijf. Na enkele jaren trouwe dienst werd het tijd om hem te vervangen. Ik hoop dat de MSI 648 Max (SiS648) een waardige opvolger voor hem zal zijn.

Long live Intel 440BX Huzaa Huzaa Huzaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hier ook nog 2x 440BX, beide BE6-II rev. 1.1.
1x PIII 800EB op Slotket en 1x PIII-s 1400 op Powerleap.
Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
ik ga mijn abit BE6-II met celeron 1000 binnenkort ook wegdoen als me vast bak, hij blijft nog wel in bedrijf want het ding is gewoon niet vast te krijgen dus gaat een mooi servertje worden.

de vervanger is een athlon xp2000+, zat er nog over te denken om powerleap icm. tulatin te gebruiken maar dit is een bijna even dure optie en toch net een tikkeltje sneller.

bx440 mijn dank is groot voor 5 jaren plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36
hehe anders wordt er wel ff een oud topic gekicked :P

maargoed, omdat ik ook een bx440 plankje bezit en gebruik, ff posten :)

ik heb hier een Gigabyte 6bxds plankje met dual p3 450Mhz en 512mb ram.
loopt als een tiet en heb eigenlijk nog geen vastloper meegemaakt (winxp)

Ik ben een beetje op zoek naar P3 slot1 processoren op 1000 Mhz met een 100Mhz systeembus. Ik weet dat ze bestaan, er zit er namelijk een in een server @ work :)
lijkt me wel grappig om 2 van die dingen er hier in te duwen.
misschien maar eens vragen waar die dingen vandaan komen, hoewel ik een beetje bang ben dat ze wel erg veel geld gaan kosten :|

Ik heb dit bordje trouwens gratis geregeld op mijn toenmalige stage plaats waar ze hem met kast en al weg wilden pleuren, de barbaren :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:38

BrZ

BrZ schreef op 07 augustus 2001 @ 13:56:
Maar goed, ik heb nu dus een SuperMicro P6DBE mobo in gebruik in m'n server... Das dus een Dual Slot 1 mobo met BX chipset.. zit nu 2x een P2 266 op :P Maar werkt dus prima! Komen binnenkort 2 P2 350's op... zodra ik (voor weinig) aan een 2e P2 350 kan komen dus :D

Verder heb ik ook nog ergens een Chaintech 6BTM mobo'tje liggen...
Ondertussen zitten die P2 350's erop ;)

Daarnaast heb ik nu sinds een half jaar ofzo een 2e dual slot 1 bord.
Een Intel N440BX (Nightshade) bord. on-board VGA, LAN en SCSI.
Zitten nu 2 P2 400's op :)

* BrZ O+ dual BX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicMouse draait ook nog immer met een good old BX'je in de vorm van een Abit BE6-II..

Ik weet nog goed dat ik er indertijd weken op heb lopen wachten, ze werden knettergek van me bij die computerzaak! Nooit spijt gehad van de aankoop echter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

We hadden ooit 4 PC's allen BX'jes
'n Asus,abit(DUAL),GigaByte en 'n MSI.

die MSI is weg en hebben nu 5PC
Dus twee erbij en ene weg.
AMD760 Gigabyte
i850E ASUS

BX gaat er dus uit is oud.
VIA ook tussendoor gehad 2X als set maar die zijn er dus ook uit op 'n VIA southbridge na.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 01-10 21:30
Suk, heeft ook nog altijd een BX'je draaien :)
Een "good old" ABIT-BH6 bordje (rev 1.1) met een p3-850 (slot 1) erop.
1 van de beste, stabielste borden die ik tot nu toe gehad heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2001 @ 02:33:
Daar kan tenminste nog 768MB RAM in, dan halen die intel-p3-setjes niet, hehe >:)
De BX chipset kan 1GB geheugen aan. Helaas hebben/hadden de meeste BX boards maar 3 Dimm slots, dus ook maar maximaal 768MB.

O.a. Asus maakte BX boards met 4 Dimm slots, dus max 1GB geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Heb zelf nog steeds een MSI-6119 draaien met een PIII/600e@800MHz.
Echt retestabiel plankje en dat met een 133MHz FSB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik draai nog steeds de Celly 1000 op m'n Asus P2B. Heb er nu ook al een GeForce Ti 4200 bijgestoken. Het beestje zit nu echt tot de nok vol. Het enige wat denk ik nog een verbetering zou zijn is een "P-III-1000 @ 100-fsb"...

Mzzl, Sun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 21:04

EXX

EXtended eXchange

ZtaaB schreef op 07 oktober 2002 @ 23:52:
Ik ben een beetje op zoek naar P3 slot1 processoren op 1000 Mhz met een 100Mhz systeembus. Ik weet dat ze bestaan, er zit er namelijk een in een server @ work :)
lijkt me wel grappig om 2 van die dingen er hier in te duwen.
misschien maar eens vragen waar die dingen vandaan komen, hoewel ik een beetje bang ben dat ze wel erg veel geld gaan kosten :|
Neem anders een paar FC-PGA CPU's met slotkey adaptors (die moeten dan wel dual CPU ondersteunen). Overigens is een FC-PGA P!!!1000E (dus met 100 MHz FSB) ook een zeldzaamheid. Er bestaat zelfs een FC-PGA P!!!1100E.
De 850 MHz versie is nog wel redelijk te krijgen
Ik heb dit bordje trouwens gratis geregeld op mijn toenmalige stage plaats waar ze hem met kast en al weg wilden pleuren, de barbaren :P
Heiligschennis!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Laatst online: 06-10 22:24
Hier ook nog een BXje (AOpen AX6BC) met een p!! 350 proc. erop :) Draait nu alweer anderhalf jaar als (web)server en daarvoor heb ik em 3 jaar als vaste bak gebruikt. Supersysteem en wat mij betreft gaat ie nog lang niet weg. Wel ga ik denk van het winter proberen een p!!! >500 slot1 cpu op de kop te tikken voor het machientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 12:54

wiewatwaar

whatever

Hier draait een AOpen AX6B al 4 jaar en steeds probleemlozer. P2-350, bordje op 112 MHz, 300Mb RAM en een 20GB 7200rpm schijf. Ik wil hem nog niet kwijt voor een eerste P4 model. Thuis zoiets opgewaardeerd met een P3-450@502Mhz. Ook een prima machine voor al hert dagelijks werk.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier 2 BX borden in de vorm van een Abit BX6-II en een Abit BE6-II die vrolijk hun rondjes maken met een Celly-1000 en PIII-850 .... Uitgerust met een GeForce2 en 3 en 512 Mb geheugen maken dat het heerlijke werk machinetjes zijn die alles slikken wat ik ze vraag. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn Abit BE6 ROCKS! Super stabiel, NOOIT een BSOD gezien! gewoon aan en gaan!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit BH6 (ouwe 440bx mobo) is leuke mobo. Ik heb die op een computerstort gevonden. Daarna heb ik een cmos-batterij erop gesoldeert en bijna alles werkt. Jammer is de ps/2 muispoortje kapot. Nu draait er een celly 700 MHz op dat mobo. De Tualatin-mod op dat mobo draaide maar 99% stabiel en geen 100, dus failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Laatst online: 14-09 20:04
zonder dat iemand er wat van zegt wordt er zomaar weer
een thread van bijna een jaar oud geactiveerd LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Abit BP6 gehad, het dual celeron mobo!
op zich niet zo bijzonder, maar met wat geknutsel was het mogelijk er een dual pentium3 van te maken :D
bovendien is dit mobo (dat ik inmiddels al 2 jaar niet meer bezit) het stabielste geweest wat ik ooit heb gehad.
soms kan ik mezelf voor me kop slaan dat ik het bord niet gehouden heb, aan een BP6 kom je nooit meer... ik had er perfect een server van kunnen maken met 2 CPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ego
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 08:26

Ego

BeyondHorizon schreef op 16 augustus 2001 @ 16:44:
[...]

P3-900E ?? Zijn die er ook dan :?
Ja, maar nog zeldzamer is de Pentium III die hier op mijn MSI BXMaster draait: een 1100E. Een flipchip (coppermine) met een bussnelheid van 100MHz. Deze chip is gedurende zeer korte tijd door Intel voor de OEM markt geproduceerd. Superzeldzaam. Leukste voor mij was: nieuw voor 90 euro op de kop kunnen tikken bij Alternate, toen ik belde en vroeg of ze hem op voorraad hadden. "Nee, maar we hebben er nog eentje liggen, die kan u wel krijgen". In die tijd kostte een Pentium III 1000EB nog zo'n 200 euro. Hahaha!

Cogito ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 19:36
Ik heb een Abit BH6. Ik heb er een tijdje geleden een celeron 950 opgezet, deze is inmiddels overclocked naar 1178 MHz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 21:43
Als 2e bak heb ik een Asus P2B-DS, met 2 PIII 450 erop en 512mb geheugen.
Is zeker weten het stabielste systeem wat ik ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die Abit BE6 mobo's die heersten echt! Daar heb ik ook mijn eerste overclocks mee gemaakt :D
P3-450 @ 558 MHz (124 MHz FSB) dat waren nog eens tijden :z

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruthless
  • Laatst online: 12-01 01:10
Ik heb jaren met plezier gewerkt met een ASUS P3B-F, super stabiel en snel.

Deze is begonnen met een P3-450, heeft daarna een P3-600@675 (4,5 x 150) als kloppend hart gekregen en heeft ook tijdelijk met een Celeron 1000a @1500Mhz (10x150) @1,65v gedraaid.
Een goede slot converter en 2 pootjes uit de Celly 1000a trekken, en het draaide })

Ik heb met Sisoft een aantal benchmarks gedraaid en de Celly was eigenlijk gewoon even snel als een Thunderbird op 1500MHz (10x150) alleen op het geheugen moest hij het afleggen (DDR SDRAM <-> SDRAM).

De celly was wel bijna 10 graden koeler als de Thunderbird :)

Be true to yourself and be honest to others,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eens even een nieuwe vraag stellen in deze oude thread.

Zoals je onderstaand (signature) kunt lezen heb ik nu een CeleronII-1Ghz@1Ghz lopen op een 100Mhz FSB. Op mijn P2B heb ik ook een AGP 2x en daar zit een XFX GeForce Ti4200 in.

Mijn eerste vraag is nu: als ik het laatse beetje 'juice' uit mijn compu wil halen, dan zet ik de FSB op 133. Wat zijn de gevolgen voor de PCI en AGP bus? Ik weet dat ik de PCI vast kan zetten op 33.3/44.3 MHz en de AGP op 33.3/44.3 MHz, maar vereist dit extra koeling of voorbereiding voor mijn PCI en AGP kaarten? Mijn AGP kaart zal dan op 2x44.3=88.6 gaan lopen en de vraag is of dat goed gaat, ook al kan de kaart 4x AGP aan.

Mijn tweede vraag is: Wat wel raar is: in de handleiding van de P2B-rev-1.02 staat dat bij een FSB van 133Mhz, de PCI "33.3/44.3" wordt. Wat houdt dat in? Dat het de ene keer 33.3 is en de andere 44.3? Of dat het tussen die twee waarden ligt??

Mijn derde een laatste vraag is: de slotket-III van Abit kan ik jumperen op 66/100/133 MHz bus, maar moet dat nu wel 133 worden? Moet ik de Slotket-III niet gewoon op 100 laten staan, omdat de Celeron officieel een 100 MHz bus nodig heeft?

Groeten, Sun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:28
Een fatsoenlijke AGP kaart kan 89Mhz AGP met gemak hebben, m'n GF3 deed er iig totaal niet moeilijk om en m'n oudere Matrox G400 doet het ook al drie jaar met die snelheid :) Met een Ti 4200 zou ik me er niet druk om maken.

PCI snelheid. Je kan wanneer je de FSB op 133Mhz zet kiezen uit twee opties (zo werkt het op m'n P3B-F, en zo zal het gezien de 33,3/44,4 optie op jouw bord ook werken I guess), namelijk 33,3Mhz of 44,4Mhz. Kies de 33,3Mhz optie en je zit goed :)

Met slotkets heb ik geen ervaring (heb de mijne nog ongebruikt in de lade liggen :X ). Wat ik wel weet is dat zo'n slotket het niet voor het zeggen heeft op je bord, het bord bepaalt hoe snel de FSB draait (als je het via het BIOS op 133Mhz 'forceert' zal het zaakje op 133Mhz draaien).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik ben er inderdaad net achter dat er op de Slotket maar twee van de drie settings van belang zijn: de v-core (die heb ik goed) en de coppermine jumper (die is ook goed). Het is inderdaad zo dat de FSB jumper niet van invloed is: je mobo bepaald die waarde zelf.

Ik zit toch nog even met die FSB van 133Mhz. Dan is de PCI dus volgens de beschrijving 33.3 MHz of 44.3 MHz. Dat zou inhouden dat er zowel een 1/4 als een 1/3 devider op de mobo zit. Het probleem is echter (en hier draaide mijn initiele vraag om): ik kan nergens die keuze maken tussen een PCI van 33.3 Mhz (1/4*133) en 44.3 Mhz (1/3*133). Is dat dan niet raar, of detecteerd een PCI kaart gewoon wat ie wil hebben (lijkt me NIET erg normaal)?

Ik zit niet zo met die GeForce4 in mijn maag, maar meer met de PCI kaarten (b.v. capture) die misschien wel "moeten" gaan draaien op 44.3 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Draait er hier ook nog 1, op een Asus P3B-F :)

Echt superdingen waren dat, zit een PIII 450 op, draait op 504, toen ik die pc nog gebruikte zat er nog een [stille :)] 92mm fan voorin waardoor ik em stabiel op 558 kreeg zonder enige voltage verhoging :P

Super :) Alleen is die pc nu veel en veel te sloom :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 17:36:
Ik zit toch nog even met die FSB van 133Mhz. Dan is de PCI dus volgens de beschrijving 33.3 MHz of 44.3 MHz. Dat zou inhouden dat er zowel een 1/4 als een 1/3 devider op de mobo zit. Het probleem is echter (en hier draaide mijn initiele vraag om): ik kan nergens die keuze maken tussen een PCI van 33.3 Mhz (1/4*133) en 44.3 Mhz (1/3*133). Is dat dan niet raar, of detecteerd een PCI kaart gewoon wat ie wil hebben (lijkt me NIET erg normaal)?
Als het goed is schakeld de bx dan vanzelf om naar de 1/4 divider. Om zeker te zijn of ie dat ook doet kan je met bv. sisoft sandra even kijken of hij dat ook daadwerkelijk heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, er werkt iets niet goed denk ik:

Ik heb mijn FSB op 133MHz gezet, alleen blijft de PC hangen. Kortom: nooit beeld. Wel heb ik in ieder geval de laatse Asus P2B bios: 1014.003 (zonder hardware-monitoring).

Als ik de FSB op 112MHz zet loopt alles als een zonnetje: 1119MHz en de PCI op 37.3, wat ik toch wat veel vind... De GeForce4 Ti4200 pakt het goed op: 3dMark2001 heeft een performance stijging van zo'n 15%.

Zou het kunnen zijn dat bij een FSB van 133, de PCI niet 33.3 wordt, maar 44.3 en dat er dan één van de PCI-kaarten (waarschijnlijk de Pinnacle PCTV Rave capturekaart) het systeem laat vastlopen? Misschien heeft er iemand met een P2B-rev.1.02 ervaring met een bus van 133MHz?

Ik ga in ieder geval toch nog ff proberen de FSB-jumper op de Abit Slotket-III op 133 te zetten. Ik weet dat dat niet zou moeten uitmaken, maar we hebben het hier wel over extreme omstandigheden voor een 5 jaar oude mobo :o

Groeten, Sun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Laatst online: 06-10 22:24
En ik heb em nog! Draait nog steeds superstabiel :) Dát is nou de echte kracht van de 440BX. Nu met Powerleap i.c.m. Celly 1400 (Tualatin) draait ie inmiddels bijna 5 jaar 24/7!
wouter76 schreef op woensdag 09 oktober 2002 @ 10:10:
Hier ook nog een BXje (AOpen AX6BC) met een p!! 350 proc. erop :) Draait nu alweer anderhalf jaar als (web)server en daarvoor heb ik em 3 jaar als vaste bak gebruikt. Supersysteem en wat mij betreft gaat ie nog lang niet weg. Wel ga ik denk van het winter proberen een p!!! >500 slot1 cpu op de kop te tikken voor het machientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat de 440BX onsterfelijk is, maakt dit topic nog niet onsterfelijk ;) Het is in ieder geval niet de bedoeling om oude topics uit de sloot te trekken.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.