eeehh ja het is al laat... maar wat vinden jullie van een 440BX topic?? lijkt me dat hier toch veel over gepraat kan worden
Verwijderd
Ach, leuk, maar wat heb je eraa?
(bijna) niemad die og zo'n dig koopt nu. Is mi wel lage tijd de beste chipset geweest.
(bijna) niemad die og zo'n dig koopt nu. Is mi wel lage tijd de beste chipset geweest.
Er staat er hier nog een te draaien, super chipset. 
En wat een tijd was dat......
Toen was er gewoon een goede processor en dat was de Pentium II, ging altijd goed. Geen geneuzel met 4 verschillende soorten geheugen, FSB's, multipliers en dat soort shit.
En wat een tijd was dat......

Toen was er gewoon een goede processor en dat was de Pentium II, ging altijd goed. Geen geneuzel met 4 verschillende soorten geheugen, FSB's, multipliers en dat soort shit.
Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V
Geweest??Op dinsdag 07 augustus 2001 02:17 schreef MREn het volgende:
gaat heen!!!
NOG STEEDS!!!!
NIETS EN NIEMAND KAN MIJN BX-JE VERSLAAN!
Verwijderd
Rustig maar hoor 
/me heeft ook nog een good-old BX
Daar kan tenminste nog 768MB RAM in, dan halen die intel-p3-setjes niet, hehe
/me heeft ook nog een good-old BX
Op dinsdag 07 augustus 2001 02:28 schreef henri het volgende:
NIETS EN NIEMAND KAN MIJN BX-JE VERSLAAN!
ik wel
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Ik heb m'n 440BX (Asus CuBX) net weggedaan ..
heeft het bij mij altijd perfect gedaan in ieder geval ..
Ik heb er nog over zitten denken om 'm gewoon 133 Mhz FSB te laten draaien (wat volgens benchmarks vaak sneller is dan de 815e chipset) met een P3 1Ghz EB
Ik vind iig. jammer dat de chipset nooit zo is aangepast dat de Divider voor de AGP bus correct kon worden ingesteld bij een FSB boven de 100 ..
Uiteindelijk heb ik toch maar een A7V133 (zie ook sig.) gekocht waar ik ook heel tevreden mee ben.
heeft het bij mij altijd perfect gedaan in ieder geval ..
Ik heb er nog over zitten denken om 'm gewoon 133 Mhz FSB te laten draaien (wat volgens benchmarks vaak sneller is dan de 815e chipset) met een P3 1Ghz EB
Ik vind iig. jammer dat de chipset nooit zo is aangepast dat de Divider voor de AGP bus correct kon worden ingesteld bij een FSB boven de 100 ..
Uiteindelijk heb ik toch maar een A7V133 (zie ook sig.) gekocht waar ik ook heel tevreden mee ben.
^^^Op dinsdag 07 augustus 2001 02:55 schreef kibiru het volgende:
...
Dat was ik dus weer , m'n laptop stond nog ingelogd onder kibiru
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Nee joh ... kibiru gebruikt mn laptop wel es ..Op dinsdag 07 augustus 2001 03:00 schreef Cheatah het volgende:
Huh Kloontje??? Leg eens uit?
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
GeeuwOp dinsdag 07 augustus 2001 02:33 schreef MREn het volgende:

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
geloof het of niet, die chipset gebruik in NU, in de vorm van een bp6..
niet het snelste dat er is, maar toch nogsteeds een hele hoop kracht.
Verwijderd
Ik heb een 440BX (asus p2b)en daar kan echt max.768 in hoor!vriend va me heeft een cusl2 en die wil niet verder dan 512
en je bent dronken toch?Op dinsdag 07 augustus 2001 02:16 schreef limp_bizkit het volgende:
tis al laat
Audi A8 W12 6.0
i815 ondersteund maximaal 512MbOp dinsdag 07 augustus 2001 03:11 schreef Dawai het volgende:
[..]
Geeuwi815EP ondersteunt anderhalve gig...
En die BX ondersteunt 1 GB RAM, als ik Asus toch mag geloven.
MMM ik heb ook nog de 440 BX erin zitten maar hij is nodig aan vervanging toe
Ik zit hiet ook nog met een good old BX bordje van PcPartner met helaas
nog een P-II 450 en een Asus3400 deluxe videokaart. Ik moet zeggen dat het systeem gewoon goed blijft draaien en veel hardware zonder problemen slikt.
Maar ja, als ik wat nieuws neem wordt dat een T-bird met een 760 chipset......
Maar ja, als ik wat nieuws neem wordt dat een T-bird met een 760 chipset......
Bij mij thuis:
440BX Abit BX133-RAID PIII1000@1156
440BX Compaq Deskpro EP Celeron 300A@450
De BX kan weliswaar 1 gig aan werkgeheugen aan (chipset). De meeste BX boards hebben echter maar 3 sloten. En geziem 512mb dimms niet ondersteund worden door een bx kan je dan dus niet meer halen dan 768mb.
Met die BX133-raid is niets mis. Goed te overclocken. Prima chipset voor de PIII die good old BX. Het schijnt zelfs dat een 810/815 lagere geheugensnelheden haalt dan een overclockte BX op 133FSB.
440BX Abit BX133-RAID PIII1000@1156
440BX Compaq Deskpro EP Celeron 300A@450
De BX kan weliswaar 1 gig aan werkgeheugen aan (chipset). De meeste BX boards hebben echter maar 3 sloten. En geziem 512mb dimms niet ondersteund worden door een bx kan je dan dus niet meer halen dan 768mb.
Met die BX133-raid is niets mis. Goed te overclocken. Prima chipset voor de PIII die good old BX. Het schijnt zelfs dat een 810/815 lagere geheugensnelheden haalt dan een overclockte BX op 133FSB.
Daar kan ik mee over praten.Op dinsdag 07 augustus 2001 03:22 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
geloof het of niet, die chipset gebruik in NU, in de vorm van een bp6..
Ik multitask zeer veel en mijn BP6 met dual 500@600 laat bijvoorbeeld de suffe p3-800 van mijn werk lichtjaren ver achter zich.
Wat de chipset betreft, het is ongeveer 2,5 jaar geleden geintroduceerd (sorry als ik fout ben, maar is idd een grove schatting, ik weet dat de BP6 op 25 juni 1999 werd geintroduceerd en dat de 440BX chipset toen al een tijdje op de markt was) en is momenteel hier en daar nog steeds in productie (CUBX, BX133-RAID, etc). Dat vind ik zeker wel een prestatie van formaat. Aan de andere kant ook wel begrijpelijk, omdat Intel nog steeds geen waardige opvolger voor de BX heeft...
Ik vind het prima als er een grote BX topic is, maar let er op dat er niet teveel offtopic gegaan wordt. Anders is het slotje of ->[HK]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik denk dat als je een promise raidcontroller of een highpoint raid-controller in je BP6 doet in compinatie met een slocket dat je weer helemaal bij bent op BX133 niveau. (Ik vraag me echter wel af of het niet verstandiger is om dan gewoon een bx133 te kopen)Op dinsdag 07 augustus 2001 08:58 schreef BalusC het volgende:
[..]
Daar kan ik mee over praten.
Ik multitask zeer veel en mijn BP6 met dual 500@600 laat bijvoorbeeld de suffe p3-800 van mijn werk lichtjaren ver achter zich.
Wat de chipset betreft, het is ongeveer 2,5 jaar geleden geintroduceerd (sorry als ik fout ben, maar is idd een grove schatting, ik weet dat de BP6 op 25 juni 1999 werd geintroduceerd en dat de 440BX chipset toen al een tijdje op de markt was) en is momenteel hier en daar nog steeds in productie (CUBX, BX133-RAID, etc). Dat vind ik zeker wel een prestatie van formaat. Aan de andere kant ook wel begrijpelijk, omdat Intel nog steeds geen waardige opvolger voor de BX heeft...
hier be6 met bx + celly 466@525
draait wel aardig stabiel, al heb ik afentoe wel wat windhoos crashes. misschien moest ik hem niet helemaal volstampen met kaarten en winME eraf gooien?
dan loopt m'n abit kt7 (jaja, via) toch net ffe wat stabieler. dat ding is echt niet te crashen!
draait wel aardig stabiel, al heb ik afentoe wel wat windhoos crashes. misschien moest ik hem niet helemaal volstampen met kaarten en winME eraf gooien?
dan loopt m'n abit kt7 (jaja, via) toch net ffe wat stabieler. dat ding is echt niet te crashen!
MSI BX-master draaiend op 133FSB met een P3 650@866, 768Mb PC133 CAS2 geheugen, Matrox G400DH 32Mb op AGP 89Mhz x2.
IBM DLTA 307030 + WD 153BA op de ATA66 controller, voor de rest brander/CDrom/DVD/ZIP op UW SCSI.
Nooit een vastloper gehad met W2k
Waarom zou ik godsnaam een ander systeem willen
* OldButNotSoWise is een tevreden BX gebruiker
IBM DLTA 307030 + WD 153BA op de ATA66 controller, voor de rest brander/CDrom/DVD/ZIP op UW SCSI.
Nooit een vastloper gehad met W2k
Waarom zou ik godsnaam een ander systeem willen
* OldButNotSoWise is een tevreden BX gebruiker
Ik heb een P3B-F, volgens Asus: 4 x DIMM sockets for up to 1024MB PC-100 SDRAMOp dinsdag 07 augustus 2001 03:23 schreef MREn het volgende:
Ik heb een 440BX (asus p2b)en daar kan echt max.768 in hoor!vriend va me heeft een cusl2 en die wil niet verder dan 512
De gewone CUSL2 heeft een i815E chipset, die ondersteunt 512 MB. De CUSL2-C echter heeft een i815EP chipset, die zou 1,5 GB moeten ondersteunen: http://www.tweakers.net/nieuws/14409
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Als je even bij Asus gaat kijken op de site, staat daar nog steeds 512mb max, geen 1.5Gb, ook niet voor de I815EP chipset.Op dinsdag 07 augustus 2001 10:37 schreef Dawai het volgende:
De gewone CUSL2 heeft een i815E chipset, die ondersteunt 512 MB. De CUSL2-C echter heeft een i815EP chipset, die zou 1,5 GB moeten ondersteunen: http://www.tweakers.net/nieuws/14409
KloptOp dinsdag 07 augustus 2001 10:46 schreef WiD het volgende:
[..]
Als je even bij Asus gaat kijken op de site, staat daar nog steeds 512mb max, geen 1.5Gb, ook niet voor de I815EP chipset.
idd, abit's sa6r met de nieuwe 815EP chipset ondersteund ook nog maar 512mb ram...Op dinsdag 07 augustus 2001 10:46 schreef WiD het volgende:
[..]
Als je even bij Asus gaat kijken op de site, staat daar nog steeds 512mb max, geen 1.5Gb, ook niet voor de I815EP chipset.
enne, mijn Abit Be6-II heeft ook altijd flink ass gekickt, alleen issie nu half kapot, en abit heeft nog steeds niet gereageerd op mn email
ik heb voor dit systeem ook maar een nieuw moederbord besteld, namelijk dus die Abit SA6R, dan duw ik op deze BE6-II weer mn good old p3 450, en tnt2 kaartje, en dan ga ik daar es bietje mee tweaken...
BX forever!
Hier bij mij draait nog steeds een "good old" Abit BF6 met een P3-700@980, 256Mb PC133@140 met een Promise Raid-controllertje als een speer.
(inclusief GeForce-2 GTS, SB-LIve etc..)
Voorlopig heb ik absoluut geen behoefte aan een sneller systeempje. Ik heb zelfs het idee dat hij het nog wel een aantal jaar kan volhouden. Alle systemen boven de 1Ghz vind ik op dit moment een beetje overkill.
Voorlopig heb ik absoluut geen behoefte aan een sneller systeempje. Ik heb zelfs het idee dat hij het nog wel een aantal jaar kan volhouden. Alle systemen boven de 1Ghz vind ik op dit moment een beetje overkill.
PSN-id: Chrasher
ROFL!Op dinsdag 07 augustus 2001 11:21 schreef Dr_No_Pants het volgende:
BX is super, zolang je er maar geen Citroën voor zet
P3B-F met Celeron 800@880..
Works like a charm!
Works like a charm!
Heb hier nog 2 bxjes: een asus p2b-f met een p3 850 voor mijn vriendin, een QDI BrillianX, dat is de test pc en de gene van mijn ondertittel.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Draait nog steeds lekker op een BX moederbord, Asus P2B-LS met een P3-800 erop.
De CUSL2-CX heeft gewoon de i815E chipset... verschil met gewone CUSL2 is dattie geen onboard video heeft... Die jij bedoelt is de TUSL2 (en die ondersteunt nog steeds max 512MB)Op dinsdag 07 augustus 2001 10:37 schreef Dawai het volgende:
[..]
Ik heb een P3B-F, volgens Asus: 4 x DIMM sockets for up to 1024MB PC-100 SDRAM
Na dat ik mijn i440BX mobo heb vervangen door een i850 is mijn SB Live! gaan kraken bij het afspelen van MIDI.
De laatste drivers zijn van juli 2000 dus daar zal het wel aan liggen.
De laatste drivers zijn van juli 2000 dus daar zal het wel aan liggen.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
heb hier een BE6-1 draaien met een Celeron 800 en 386 MB Geheugen en een Geforce2 GTS videokaart... draaid echt als een trein.. heb nooit vastlopers (op de normals BSOD's van windows na), echt superstabiel
Ga deze dus echt niet wegdoen voor ik er een vervangend product voor kan krijgen die mij hetzelfde biedt.. en let's face it, er is er geen op het moment die dat kan.
Hij mag wel niet de krachtigste zijn, maar zeker wel een van de stabielste.. En zolang hij nog doet wat ik van hem vraag, doe ik hem never nooit niet weg.
Ja. ik ben een tevreden BX user.
Ga deze dus echt niet wegdoen voor ik er een vervangend product voor kan krijgen die mij hetzelfde biedt.. en let's face it, er is er geen op het moment die dat kan.
Hij mag wel niet de krachtigste zijn, maar zeker wel een van de stabielste.. En zolang hij nog doet wat ik van hem vraag, doe ik hem never nooit niet weg.
Ja. ik ben een tevreden BX user.
Maar goed, ik heb nu dus een SuperMicro P6DBE mobo in gebruik in m'n server... Das dus een Dual Slot 1 mobo met BX chipset.. zit nu 2x een P2 266 op
Maar werkt dus prima! Komen binnenkort 2 P2 350's op... zodra ik (voor weinig) aan een 2e P2 350 kan komen dus 
Verder heb ik ook nog ergens een Chaintech 6BTM mobo'tje liggen...
Verder heb ik ook nog ergens een Chaintech 6BTM mobo'tje liggen...
Verwijderd
helaas is de bp6 een ppga-socket Mobo..dus geen slotkets....Op dinsdag 07 augustus 2001 09:20 schreef Kirpeknots het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een promise raidcontroller of een highpoint raid-controller in je BP6 doet in compinatie met een slocket dat je weer helemaal bij bent op BX133 niveau. (Ik vraag me echter wel af of het niet verstandiger is om dan gewoon een bx133 te kopen)
heb hier dus een oude BH-6 draaien
heb dit ding nu al meer dan 2 jaar en ben nog steeds niet van plan om 'm weg te doen
er zit nu een PIII 850 in
ben begonnen met cel 333@416 en toen een celII 566@850
heb wel zitten denken aan een compleet andere pc, maar zolang het beestje goed blijft draaien wacht ik nog wel fff
ook een tevreden BX gebruiker
heb dit ding nu al meer dan 2 jaar en ben nog steeds niet van plan om 'm weg te doen
er zit nu een PIII 850 in
ben begonnen met cel 333@416 en toen een celII 566@850
heb wel zitten denken aan een compleet andere pc, maar zolang het beestje goed blijft draaien wacht ik nog wel fff
ook een tevreden BX gebruiker
Ik zit op de zaak achter een celly466 op een 810 chipset.
Wat een geweldige videokaart en geweldige mogelijkheden voor uitbereiding......NOT
Wat een geweldige videokaart en geweldige mogelijkheden voor uitbereiding......NOT
Verwijderd
Damn, ben te lang weg geweest geloof ik...
Ikke heb hiero een PIII 500@560 (Katmai ding) en PIII 700@933 heel erg fijntjes lopen op BX boardjes... (Chaintech 6btm en Abit BX133 Raid respectievelijk) and I just
BX
* Stoned-cow moet wakker blijven...
Ikke heb hiero een PIII 500@560 (Katmai ding) en PIII 700@933 heel erg fijntjes lopen op BX boardjes... (Chaintech 6btm en Abit BX133 Raid respectievelijk) and I just
* Stoned-cow moet wakker blijven...
loopt tot nu toe rete stabielOp dinsdag 07 augustus 2001 16:28 schreef Stoned-cow het volgende:
[..]
gecondoleerd![]()
Maaruh, is ie net zo stabiel als 'BX'?
edit:
dit had natuurlijk gewoon in 1 reply gekund![]()
ook lekker snel.. verder kan ik hem niet echt testen want ik heb een brakke videokaart.. dus 3dmark en games nog nie getest..
160MHz FSB :)
Voorlopig blijft de BX bij mij ook favoriet:
P2B, Celeron 850, V7100. Die snellere proc en videokaart hebben het geheel ook stabieler gemaakt.
Voor mijn vriendin heb ik ook een BX-mobo gekocht, een Sono, met een slot en een socket erop. Ik heb er m'n oude PII 350 en Millennium G200 opgezet en dat werkt perfect.
Een tijdje terug dacht ik dat de A7M266 een mooie opvolger voor mijn P2b zou worden, maar ik wacht nog maar even tot er een chipset en proc komen die wat meer uit DDR-geheugen halen dan wat er nu te koop is.
P2B, Celeron 850, V7100. Die snellere proc en videokaart hebben het geheel ook stabieler gemaakt.
Voor mijn vriendin heb ik ook een BX-mobo gekocht, een Sono, met een slot en een socket erop. Ik heb er m'n oude PII 350 en Millennium G200 opgezet en dat werkt perfect.
Een tijdje terug dacht ik dat de A7M266 een mooie opvolger voor mijn P2b zou worden, maar ik wacht nog maar even tot er een chipset en proc komen die wat meer uit DDR-geheugen halen dan wat er nu te koop is.
* jhead22 is ook BX fan.
2,5 jaar geleden ongeveer een aopen AX6B gekocht met celly 266 @ 400. later er een celly 566 @ 850 erin en werkte perfect. Tegenwoordig is dit plankje met pensioen en mag ie het wat rustiger doen als linux server met een p2 333 @ 412.
Mijn celly 566 is verhuisd naar een abit be6-II (ook bx:) ) en draait nu op 884 mhz.
Zusjes pctje is Chaintech 6BTM met celly 266 @ 400 en pa's pc is asus p2b met celly 300A @ 450
Rete stabiel, na 2,5 jaar nog steeds upgreadbaar... oftewel een perfect plankje
2,5 jaar geleden ongeveer een aopen AX6B gekocht met celly 266 @ 400. later er een celly 566 @ 850 erin en werkte perfect. Tegenwoordig is dit plankje met pensioen en mag ie het wat rustiger doen als linux server met een p2 333 @ 412.
Mijn celly 566 is verhuisd naar een abit be6-II (ook bx:) ) en draait nu op 884 mhz.
Zusjes pctje is Chaintech 6BTM met celly 266 @ 400 en pa's pc is asus p2b met celly 300A @ 450
Rete stabiel, na 2,5 jaar nog steeds upgreadbaar... oftewel een perfect plankje
BX........toch een pareltje 
Hiero een P3-700E@1050MHz op een Asus P3B-F rev 1.03 BX chipset wat al maanden zonder morren of nukken draait.
Hiero een P3-700E@1050MHz op een Asus P3B-F rev 1.03 BX chipset wat al maanden zonder morren of nukken draait.
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Ik heb hier nog een P3 550 met BX chipset draaien.
Niet zo snel meer , maar zo stabiel als een huis.
Niet zo snel meer , maar zo stabiel als een huis.
Ha, een BX topic, daar moet ik als fervent BX gebruiker natuurlijk in posten. Heb hier twee P3B-F's (waarvan een sinds gisteren) en dat zijn de beste borden die ik ooit ben tegengekomen. De ene draait hier al 2 jaar op 133MHz. Zelfs met alle 4 DIMM sockets vol (1GB) geeft 'ie geen krimp
. Magnifiek bord, blijft hier voorlopig nog wel een poos draaien totdat 866MHz en 1GB niet meer voldoende zijn (dat duurt nog wel even).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ASUS P2B met daarop 640 MB CAS2-2-2 memory en een P!!!-800E. Draait als een lier.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
1 x BF6 met Celly 566 @ 850 en 256Mb pc133
1 x BE6-2 met P3 750 @ bijna 1ghz en 512 Mb Pc133
Tis alleen op 133mhz soms wel even zoeken naar stabiliteit.. agp 1/2 zou echt wel beter zijn
Verder ben ik al bijna 3 jaar BX fan !
1 x BE6-2 met P3 750 @ bijna 1ghz en 512 Mb Pc133
Tis alleen op 133mhz soms wel even zoeken naar stabiliteit.. agp 1/2 zou echt wel beter zijn
Verder ben ik al bijna 3 jaar BX fan !
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hier nog een 440BX fan! 
M'n dual celeron 500 op een BP6 draait er perfect op!
M'n dual celeron 500 op een BP6 draait er perfect op!
Het grootste geheim van de i443BX (de northbridge) is natuurlijk de random memory performance. Hoewel de BX nu links en rechts voorbij wordt gestreefd door al dat DDR en RDRAM geweld met enorme hoge brute doorvoer, is er nog steeds géén enkele chipset die deze, al in zijn 4e levensjaar verkerende chipset, op dit belangrijke gebied weet te verslagen. Dat zet je toch aan het denken voor wat betreft de 'nieuwste' ontwikkelingen. Hierdoor weet de BX, en dan met name op 133MHz nog prima mee te komen voor zo'n 'old-timer'
En als je dat nog eens combineerd met z'n enorme stabiliteit en welwillendheid (ik kan bijvoorbeeld van alles tegelijk rücksichtslos in de PCI sloten pluggen zonder ook maar één hick-up) is er voor mij nog geen reden om naar iets anders om te kijken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hier werkt een BX-bordje nogsteeds fantastisch voor mijn servertje:
Abit BX6 rev.20
Intel PII 350 (straks ff Celly600 inbouwen)
Perfect combo!
Abit BX6 rev.20
Intel PII 350 (straks ff Celly600 inbouwen)
Perfect combo!
Verwijderd
Hallo allemaal 
Hier dus ook en 440BX op een Seattle.
Wel de fsb (103 ipv 100)overclocked met CPUCool, en PII400@412 (lukte ook met softFSB maar slecht afsluiten) en alleen jammer dat mijn SE een laag serienummer heeft, er kan volgens intel maar een PIII-600/100/512 in..helaas
en die zijn niet meer nieuw te krijgen ook..bah!
Voor de rest is Aussie tevreden
ohja..vergeten..
Fsb van 124 gaat ook wel, alleen dan loopt de AGP vast bij 3D test.. ook als agp op 1x staat.. 2D alles goed, geen problemen.
(schoot me opeens te binnen
)
Hier dus ook en 440BX op een Seattle.
Wel de fsb (103 ipv 100)overclocked met CPUCool, en PII400@412 (lukte ook met softFSB maar slecht afsluiten) en alleen jammer dat mijn SE een laag serienummer heeft, er kan volgens intel maar een PIII-600/100/512 in..helaas
Voor de rest is Aussie tevreden
ohja..vergeten..
Fsb van 124 gaat ook wel, alleen dan loopt de AGP vast bij 3D test.. ook als agp op 1x staat.. 2D alles goed, geen problemen.
(schoot me opeens te binnen
tja, ik heb hier ook nog een dooie Asus P2b liggen, kweet eigenlijk niet of ie helemaal dood is, maar hij doet nix meer, tja, hij laat de fans van voeding en cpu nog af en toe draaien, maar ook niet meer altijd...
maargoed, denk dat ik daar de heatsink maar es van de chipset afsloop, en dan aan de muur hangen
toch nog een leuke BX trofee
maargoed, denk dat ik daar de heatsink maar es van de chipset afsloop, en dan aan de muur hangen
toch nog een leuke BX trofee
Verwijderd
Heb een BX6 rev 1 met een Celeron 700Mhz draaien op 875Mhz via een slot1 -> socket 370 converter. Draait als een tiet! Vraag aan anderen: tot welke processor kan ik hem in de toekomst opwaarderen?
Ik heb hier een P!!! 500 op 750mhz lopen
Met de asus P3B-F, super chipsetje die BX
Verwijderd
Had vroeger een P3B-F, die heb ik toen verkocht (heb ik nu spijt van) en een SA6 (i815EP) gekocht. Die BX was veel stabieler, sneller, beter, etc.
Ik had die BX op 150mhz fsb (max wat ie aankon), met 100mhz agp en CAS2 memory (dat dus ook op 150mhz liep). Liep rockstable
Ik had die BX op 150mhz fsb (max wat ie aankon), met 100mhz agp en CAS2 memory (dat dus ook op 150mhz liep). Liep rockstable
De snelste P3 met een 100MHz FSB moet zeker erop kunnen. Een P3 met 133MHz FSB kan wel op sommige BX bordjes. Ligt eraan of het wel stabiel blijft bij 133MHz FSB. In ieder geval niet op mijn BP6, in uiterste geval trekt ie het tot 124MHz, maarja het is dan ook een extreem mobo die het chipsetje erg ver naar haar grenzen drukt.Op donderdag 16 augustus 2001 12:41 schreef Mobull het volgende:
Vraag aan anderen: tot welke processor kan ik hem in de toekomst opwaarderen?
Het is mij trouwens nog steeds onbekend of een Tualatin op de BX past. De BX kan wel de lage voltage leveren die de Tualatin vereist. Als het mogelijk is, dan kan het een upgrade van wereldformaat zijn!
BX and BP6 4ever!
Verwijderd
Ik heb ook nog een Asus p3b-f.
440 BX, kan 1.5gb max aan 6 PCi sloten 4x DIMM sloten.
Hoop dat ze mijn besteling nou eindlijk vandaag hebben.
(AMd Athlon 1ghz Abit KT7A en Coolermaster).
Mijn Pentium II 350@525 150fsb loopt ook niet vast, 33 - 44 graden max.
EN snel!
Wie zou dit weg doen?
440 BX, kan 1.5gb max aan 6 PCi sloten 4x DIMM sloten.
EN snel!
Wie zou dit weg doen?
1gb max, geen 1,5Op donderdag 16 augustus 2001 13:04 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik heb ook nog een Asus p3b-f.
440 BX, kan 1.5gb max aan 6 PCi sloten 4x DIMM sloten.![]()
EN snel!![]()
Wie zou dit weg doen?
Verwijderd
sinds kort (een week!) een BX chipset in mijn pc! had eerst altijd een VIA Apollo Pro Plus chipset 
Die BX is veeeel sneller en stabieler
Alleen jammer dat er op het mobo maar een 14 Mhz clock PLL zit, nu kan ik de FSB niet verhogen
Dat wordt solderen!!!
(mijn ontmaagding)

Die BX is veeeel sneller en stabieler
Alleen jammer dat er op het mobo maar een 14 Mhz clock PLL zit, nu kan ik de FSB niet verhogen
Dat wordt solderen!!!
Verwijderd
Kheb hier de BE6-1 en de BE6-2 van Abit liggen... Beide perfecte bordjes . Heel stabiel en nog steeds heel krachtig (eentje heeft een celeron 800 en de andere heeft een p3-900e)
Draait als een tiet!
Draait als een tiet!
Verwijderd
Oh, toch...Op donderdag 16 augustus 2001 13:08 schreef arjanscholl het volgende:
[..]
1gb max, geen 1,5
P3-900E ?? Zijn die er ook danOp donderdag 16 augustus 2001 13:33 schreef Techwarrior het volgende:
Kheb hier de BE6-1 en de BE6-2 van Abit liggen... Beide perfecte bordjes . Heel stabiel en nog steeds heel krachtig (eentje heeft een celeron 800 en de andere heeft een p3-900e)
Draait als een tiet!
Die-hard Brexiteer
Wordt bijna niet meer verkocht ... maar nog wel VEEL gebruikt !!!!!!Op dinsdag 07 augustus 2001 02:17 schreef MREn het volgende:
Verwijderd
Ik wil hem wel verkopen hoor...Op donderdag 16 augustus 2001 16:49 schreef NuKeFaCe het volgende:
[..]
Wordt bijna niet meer verkocht ... maar nog wel VEEL gebruikt !!!!!!
Asus p3b-f 100mhz doos erbij alles perfecte nieuwstaat. 250,-
Verwijderd
had ik maar een i440bx 
ik zit nu met een brakke VIA Apollo pro chipset die niet eens boven de 103FSB wil draaien
, op een onbekend merk mobo.
maar heb een Abit VP6 gekocht met twee PIII 733's, moet beter werken. (alhoewel die ook een VIA chipset heeft
)
ik zit nu met een brakke VIA Apollo pro chipset die niet eens boven de 103FSB wil draaien

maar heb een Abit VP6 gekocht met twee PIII 733's, moet beter werken. (alhoewel die ook een VIA chipset heeft
Heb een Abit BE6-II gehad met een celly 333
toen naar celly 600 gegaan
toen naar een abit BX133raid gegaan
en sindskort een 1ghz erop
Nooit problemen onder W2K, vastlopen is er niet bij, alle hardware werkt en gewoon geen gezeik
Nee, ik hou het lekker bij m'n BX, alleen jammer dattie geen 512mb modules slikt (wel een coppermine T
)
toen naar celly 600 gegaan
toen naar een abit BX133raid gegaan
en sindskort een 1ghz erop
Nooit problemen onder W2K, vastlopen is er niet bij, alle hardware werkt en gewoon geen gezeik
Nee, ik hou het lekker bij m'n BX, alleen jammer dattie geen 512mb modules slikt (wel een coppermine T
BX en zo'n VIA chippie vergelijken is ook niet eerlijk.. das hetzelfde als een cyrix 200 met een P4N 2,4GHz vergelijkenOp donderdag 16 augustus 2001 13:30 schreef robgee het volgende:
sinds kort (een week!) een BX chipset in mijn pc! had eerst altijd een VIA Apollo Pro Plus chipset
toch wel leuk om te zien dat dit topic zo lang doorgaat
Verwijderd
Ben ik niet met je eens, de VIA apollo pro chipset is gemaakt voor dezelfde range aan processoren als de BX chipset. Dus de vergelijking mag je zeker maken.Op vrijdag 17 augustus 2001 00:11 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
BX en zo'n VIA chippie vergelijken is ook niet eerlijk.. das hetzelfde als een cyrix 200 met een P4N 2,4GHz vergelijken
toch wel leuk om te zien dat dit topic zo lang doorgaat
Dat er andere prestaties uit komen is duidelijk.
ja ok.. maar het is gewoon niet eerlijk.. die via apollo dingen presteren hooguit brak (vind ik).. dat ze voor dezelfde shit gemaakt zijn als de BX.. OK.. maar dan is en blijft het VIA..Op vrijdag 17 augustus 2001 13:35 schreef pdb het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, de VIA apollo pro chipset is gemaakt voor dezelfde range aan processoren als de BX chipset. Dus de vergelijking mag je zeker maken.
Dat er andere prestaties uit komen is duidelijk.
/me is niet zo'n grote fan van VIA
* GraasGast is BX addict 
heb een Chaintech 6BTM met een P2350@393 128mb, is al 2 jaar m'n dagelijkse werkpaard, doet het nog steeds perfecto en doet in snelheid echt niet veel onder voor een nieuwere machine
ik hoop die 6BTM binnenkort te kunnen vervangen voor een Abit BP6, kijken of 3Dmax daar wat mee kan. Eerst nog 2 celerons scoren dus...
heb een Chaintech 6BTM met een P2350@393 128mb, is al 2 jaar m'n dagelijkse werkpaard, doet het nog steeds perfecto en doet in snelheid echt niet veel onder voor een nieuwere machine
ik hoop die 6BTM binnenkort te kunnen vervangen voor een Abit BP6, kijken of 3Dmax daar wat mee kan. Eerst nog 2 celerons scoren dus...
Ahhh... BP6 blijft onsterfelijk he...Op vrijdag 17 augustus 2001 19:31 schreef GraasGast het volgende:
* GraasGast is BX addict
ik hoop die 6BTM binnenkort te kunnen vervangen voor een Abit BP6
Niemand mijn Asus p3b-f kopen?
Nu of nooit.
Hoeveel wil je d'r voor hebben dan?
Nu of nooit.
|Specs|
ik ben er nu al verliefd op...hij ziet er ook zo mooi uitOp vrijdag 17 augustus 2001 21:41 schreef BalusC het volgende:
[..]
Ahhh... BP6 blijft onsterfelijk he...![]()
ik heb er alleen nog nooit mee gewerkt...moet 2 celerons hebben! arg
een knaak, een rol drop en een stuk touwOp vrijdag 17 augustus 2001 19:05 schreef UrgoanElsa het volgende:
Nu of nooit.![]()
![]()
Verwijderd
Ik moet er 230,- voor hebben nu.Op vrijdag 17 augustus 2001 21:45 schreef Korn21 het volgende:
Nu of nooit.
433Op vrijdag 17 augustus 2001 21:47 schreef GraasGast het volgende:
moet 2 celerons hebben! arg
466
500
Enne als nieuwe BP6 user moet je deze sites wel kennen:
http://bp6.gamesquad.net
www.bp6.com/forum
Allereerste wat je echt met je BP6 moet doen is die condensator op EC10 (tussen de sockets, aan de rand van mobo, zie BP6 in mijn sig) vervangen door minimaal een 1500uF 6,3V exemplaar. De 100uF die daar normaal zit trekt echt helemaal niet als je gaat overklokken! Daar is ook over in BP6 forum gesproken.
* Thorne heeft nog nooit aan zijn BP6 zitten rommelen, maar trekt wel een C366@572Mhz uit zijn procs.Op vrijdag 17 augustus 2001 22:04 schreef BalusC het volgende:
[..]
433
466
500
Enne als nieuwe BP6 user moet je deze sites wel kennen:
http://bp6.gamesquad.net
www.bp6.com/forum
Allereerste wat je echt met je BP6 moet doen is die condensator op EC10 (tussen de sockets, aan de rand van mobo, zie BP6 in mijn sig) vervangen door minimaal een 1500uF 6,3V exemplaar. De 100uF die daar normaal zit trekt echt helemaal niet als je gaat overklokken! Daar is ook over in BP6 forum gesproken.
BP6 blijft echt een superbord!
Draai nu met de MSI 6163Pro en ook een BX-je, en die draait prima.
Heb eerder met een P2B-F gedraait, dat draaide ook prima.
Wat mij betreft, is er nog steeds geen betere tjipset dan de BX.
Heb eerder met een P2B-F gedraait, dat draaide ook prima.
Wat mij betreft, is er nog steeds geen betere tjipset dan de BX.
And The Only One
Ik heb dan 2 maanden geleden mijn asus p3b-f vervangen door een Abit kt7-a ( + m'n processor; duh ) & als ik dan kijk naar het gezeik wat ik gehad heb met dit bord van abit, dan komt er maar 1 woord in me op als ik terugdenk aan dat asusplankje; stabiliteit .........
Verwijderd
Ja, dat ga ik ook missen... Er komt hier ook een Abit KT7A i.p.v een Asus p3b-f.Op zaterdag 18 augustus 2001 00:18 schreef dadinanduZ het volgende:
Ik heb dan 2 maanden geleden mijn asus p3b-f vervangen door een Abit kt7-a ( + m'n processor; duh ) & als ik dan kijk naar het gezeik wat ik gehad heb met dit bord van abit, dan komt er maar 1 woord in me op als ik terugdenk aan dat asusplankje; stabiliteit .........
dat ligt eerder aan de VIA chipset dan aan Abit.... maar idd.. BX schopt dikke kont..Op zaterdag 18 augustus 2001 00:18 schreef dadinanduZ het volgende:
/me gaat binnenkort maar eens zijn ouwe PII 350 upgraden naar een PIII 650 ofzo..
Ik heb ook niet gezegd dat het aan Abit ligt, tochOp zaterdag 18 augustus 2001 10:37 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
dat ligt eerder aan de VIA chipset dan aan Abit.... maar idd.. BX schopt dikke kont..
[..]
Maar whatever, ik heb mijn paps inmiddels plezier kunnen doen met dat bx-plankje
Verwijderd
Asus p3b-f 100mhz slot1 moederboard. 100mhz tot max. 150mhz
Pentium II 233 - 450 Pentium III 450 - 850E Intel Celeron cpu`s. Max. 1024mb 66/100/133mhz geheugen
6x PCi 1x ISa 1x AGp 1/2x mode. Te koop voor 230,-!
Pentium II 233 - 450 Pentium III 450 - 850E Intel Celeron cpu`s. Max. 1024mb 66/100/133mhz geheugen
6x PCi 1x ISa 1x AGp 1/2x mode. Te koop voor 230,-!
Verwijderd
Helaas werkt het hier niet, anders stond het er al lang.Op zaterdag 18 augustus 2001 17:55 schreef Phreak het volgende:
UrgoanElsa:
Spulletjes te koop aanbieden doe je maar hier.
[topic=206525/1/25]
het antwoord staat ook al in die thread...Op zaterdag 18 augustus 2001 17:58 schreef UrgoanElsa het volgende:
[..]
Helaas werkt het hier niet, anders stond het er al lang.
[topic=206525/1/25]
Dus dan doe je het hier maar?Op zaterdag 18 augustus 2001 17:58 schreef UrgoanElsa het volgende:
[..]
Helaas werkt het hier niet, anders stond het er al lang.
[topic=206525/1/25]
Zo werkt dat dus niet hè
kan btw een geforce 3 op een cubx bordje? i mean..
heeft het nut ten opzichte van een gf2mx ?
zou toch wel leuk zijn
heeft het nut ten opzichte van een gf2mx ?
zou toch wel leuk zijn
Dit topic is gesloten.