Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ESXI op Qotom Mini PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-06 20:51
Hallo allen,

Ik wil binnenkort een Qotom Mini pc met 6 netwerk aansluitingen aanschaffen en daarop OPNsense installeren als DNS, Firewall, DHCP etc.

Nu had ik een aanbieding voor de 16GB variant met 128gb gevonden. Nu wou ik ook dus een server erop installeren W2016 en dan een eigen active directory met allemaal shares etc. Dit zou dan via VMware moeten gebeuren. Aangezien het aparaat 24/7 draait moet dit te realiseren zijn.

Nu vroeg ik me af is er ook een gratis versie zoals ESXI ? zodat ik windows en OPNsense dan kan installeren.
De shares worden dan op een synology aangemaakt. Ik weet is over-kill maar vindt het leuk experimenteren.

Want dan moet ik ook de netwerkkaarten van OPNsense in ESXI op NAT zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

https://my.vmware.com/en/web/vmware/evalcenter?p=free-esxi7

Wat had je verder al gevonden?

Zelfbouw project: Firewall / Router / AP

En

Het grote ESXi/vSphere Topic

Staat echt ontzettend veel.
Want dan moet ik ook de netwerkkaarten van OPNsense in ESXI op NAT zetten.
Geen idee wat je hiermee bedoeld :)

[Voor 20% gewijzigd door KRGT op 24-05-2020 12:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-06 20:51
@KRGT ja dat heb ik al gezoch, ik moet een licentie hebben (kost dan geld)

Ik heb een licentie voor Windows 2016 server vanuit me werk MSDN.

Op OPNsense moet ik dan de port aangeven welke vanuit de Modem komt (modem komt op bridge te staan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Je kunt ESXi gewoon gratis installeren en na zestig dagen je gratis licentie invoeren die je krijgt bij het downloaden. De gratis versie heeft minder functionaliteit op het gebied van interconnectie maar werkt prima als single vmhost.
Bij het aanmaken van je vm voor OPNsense kun je het beste kiezen voor vmx3 netwerkadapters in VMware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

theduke1989 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:38:
@KRGT ja dat heb ik al gezoch, ik moet een licentie hebben (kost dan geld)

Ik heb een licentie voor Windows 2016 server vanuit me werk MSDN.

Op OPNsense moet ik dan de port aangeven welke vanuit de Modem komt (modem komt op bridge te staan)
Ik stuur notabene de link mee waar je de FREE ESX7 licentie kan aanvragen.
Register to download your Free Product
Zodra VMWare er tussen staat moet je of een passthrough doen van je NIC of een vSwitch aanmaken met als uplink de juiste NIC naar je modem, dit kan je her en der lezen in de aangegeven topics.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True