Viavia28 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:40:
Hierop wil ik nog wel even reageren. Vind de manier waarop jij aannames doet best schrikwekkend. Het feit dat jij mij hier neerzet als iemand die in de toekomst schuld hulpverlening nodig heeft, terwijl ik dondersgoed mijn financiële huishouding op orde heb en juist een hele bewuste keuze maak... Wat denk je nou?
Ik ga van iemand die geluk heeft dat hij een enorme overwaarde heeft naar iemand die nog steeds een enorme overwaarde heeft en tevens het geluk heeft de reis van zijn dromen te kunnen maken. wie ben jij om daarover te oordelen? En wat daarvan wijst erop dat ik een schuld hulpverlening nodig zou moeten hebben? Ik heb een woning die 600.000 euro waard is en een hypotheek van iets meer dan de helft ervan..
Auch...
Ik heb kennelijk een zenuw geraakt.
Ik twijfelde enorm of ik hier nog op zou reageren. Mijn post was en is zeker geen bedoeling om je de grond in te trappen of om met je te f#cken.
Maar het komt mij over (inderdaad mijn aanname) dat je meer een klankbord zoekt voor je plannen dan dat je daadwerkelijk een vraag stelt. Zoals velen hebben gereageerd, het antwoord lijkt vrij simpel en voor 100% zeker bel je financieel adviseur.
Dan verbaast het mij, (mij WTF moment) dat jij er voor kiest om deze constructie aan te gaan om 70.000 euro te genereren terwijl er een schuld is van 35.000 welke ontstaan is uit "Consumptieve leningen".
Je boert kennelijk goed, maar heb kennelijk boven je standaard geleefd.
Niets mis mee, wederom vele andere zeiden ook al "Carpe Diem".
De rente op deze lening zal laag zijn anders had je dit vast meegenomen in je plannen of je had deze al eerder afgelost.
Maar het komt op mij over "Wow ik heb overwaarde, wat kan ik hier voor cools mee doen, ik weet het we doen een wereld reis waar we helemaal los op gaan", inderdaad een aanname van mijn kant.
Maar als je een Topic als deze maakt, weet je toch dat verschillende meningen komen welke op beperkte informatie gedaan worden en aannames?
Natuurlijk gun ik het je dat je een wereldreis kan maken, ik kan het aanraden zelfs. Maar als je alleen maar positieve reacties wil dan had je een andere vraag moeten stellen. Iets in de trant van "Yo mede-Tweakers, ik wil een wereldreis vinden jullie dat ik het moet doen?"
Ik sluit bewust mijn bericht af met dat je zeker je dromen waar moet maken, En je moet zeker je beslissing niet aflaten hangen van iemand zijn mening op internet.
Maar helaas lopen er teveel mensen met goede banen en salarissen rond die juist door de overvloed blind worden voor de risico's. En hierdoor, ondanks hun goede salarissen, financieel in de knoop komen. Juist voor deze groep is het erg moeilijk om op tijd de stap naar financiële hulp te maken. "Ik heb geen hulp nodig, ik verdien genoeg!"
Maar je heb helemaal gelijk, ik ken je niet, ik ken al helemaal je huishoud boekje niet. Mijn verontschuldiging dat ik je mijn mening heb gegeven op een openbaar forum.
Wat ik wel weet is dat jij financiële beslissingen neemt die ik niet zou nemen. En toch heb ik wereldreiz
en gemaakt en heb fors overwaarde op mijn woning.
Nogmaals:
"Maak je dromen waar, maar maak er geen nachtmerrie van."