Kan een subwoofer in standby overlast bij buren veroorzaken?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larissa 1974
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-02-2022
Mijn vraag
Kan mijn subwoofer in standby overlast veroorzaken bij de buren omdat hij dan nog steeds kan zoeken (bluetooth) en er dus volgens hen nog steeds resonantie is? Zij kijken steeds op hun telefoon welke apparaten bij ons aan staan via Bluetooth..

Wij slapen s nachts en zij zegt dan een "generator" te voelen onder hun bed. Haar partner voelt dit niet.

We hebben al een keer een paar minuten alle stroom eraf gehaald en dat maakte het niet minder erg. Toen zei ze dat er nog resten nagolven en de trillingen niet zomaar ineens weg zijn.

De subwoofer van mijn zoon moet van het stroom. Hebben we gedaan. En nu moet alles van de stroom af s avonds of we moeten plateaus kopen.

Ik word er onderhand tureluurs van.

We wonen in een tussenwoning, maar ze is er van overtuigd dat het van ons komt.

Lijstje met tijden gekregen van de buren wanneer ze het meeste last hebben, we waren er niet of hadden niks aan staan (wel standby).

Wie heeft hier verstand van en kan ons vertellen of een subwoofer in standby overlast kan bezorgen? Het gaat trouwens om 1 buurvrouw die overgevoelig is voor energievelden.
...

Alle reacties

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 15:53
Een woofer in standby staat in principe uit. Wat deze dame zegt kan dus eigenlijk niet. Wat het wel kan zijn is je koelkast bv of vriezer die aanslaat. Zeker als je al zegt dat als de stroom er helemaal er af is en ze het dan nog hoort.....

Misschien moet mevrouw ook maar even wat testjes laten doen in het ziekenhuis.

Vooral dat stukje over nagolven :) Onzin natuurlijk.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • +80 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Geef de buurvrouw een rol alufolie. Tegen energiegevoelige personen helpt verder maar weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 18-05-2020 08:38 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Door je eerste zinnetje;
? Zij kijken steeds op hun telefoon welke apparaten bij ons aan staan via Bluetooth..
Ze hebben dus allang hun mening klaar dat het bij jullie moet liggen.

Ik zou vriendelijk aangeven dat je voor nu alles hebt gedaan wat je nodig achtte uit respect voor elkaar en dat het hier ophoudt, voor je het weet gaan ze je "verplichten" om in de nacht alle zekeringen uit te zetten en ook de muur met hun voorzien van elektromagnetische beschermingsmiddelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:03
Dat Bluetooth trillingen kan veroorzaken lijkt me sterk. Dus ik zou eerder iets anders verwachten.
Bij ons thuis maakt de koelkast soms wel eens zo'n trilling waardoor in de keuken iets mee trilt. Ik zou het eerder in die hoek zoeken.

Als test zou je een keer de hele nacht of een dag de spanning van je woofer afhalen. De buurvrouw dit niet melden en daarna vragen hoe het de afgelopen dagen gegaan is. Heeft ze er niks van gemerkt, dan weet je zelf genoeg.

Persoonlijk denk ik dat je als buren wel rekening met elkaar moet houden, maar een subwoofer op standby laten staan lijkt mij onder "normaal" gebruik te vallen. Dus als ze daar ook last van heeft zal ze denk ik haar eigen woning moeten gaan aanpassen of ergens anders gaan wonen waar geen straling oid is.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-07 10:31

Sebazzz

3dp

Succes met de rijdende rechter. Dit wordt alleen maar ellende.

Wat voor subwoofer heb je als ik vragen mag?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09
Tijd om zendamateur te worden zie ik. :+

Hier kun je verder weinig mee. Deze mensen hebben een geestelijke stoornis. En als jij nu als doelwit van de stoornis bent aangewezen kom je daar niet snel vanaf. Ik hoop dat je er geduldig en professioneel mee om kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55
@Larissa 1974 enorm lastig en knap dat je zover bent gegaan om haar tegemoet te komen.
Vaak is er een onderliggende reden waarom iemand een onprettig gevoel heeft en zoekt dan oorzaken. Als ze gevoelig is voor Facebookiaanse diagnostiek dan is een linkje met iets ontastbaars, onmeetbaars en onbestaanbaars snel gemaakt.

Ik denk wat je kunt doen als je het wél serieus wilt afronden met je buurvrouw is haar laten aangeven wanneer ze last heeft en zelf random de stroom er af halen en houden. Dat gaat uiteraard niet matchen (moet ze wel ff lijstje schrijven) met wat ze ervaart en kun je aangeven dat haar klachten en jullie apparatuur niet met elkaar verbonden zijn. Als ze er dan bij blijft: jouw apparaten voldoen gewoon aan regel- en wetgeving over straling, als ze écht stralingloos wilt leven zit er niets anders op om inderdaad alu om haar hoofd te wikkelen of ergens op de hei te gaan wonen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:40:
@Larissa 1974 enorm lastig en knap dat je zover bent gegaan om haar tegemoet te komen.
Vaak is er een onderliggende reden waarom iemand een onprettig gevoel heeft en zoekt dan oorzaken. Als ze gevoelig is voor Facebookiaanse diagnostiek dan is een linkje met iets ontastbaars, onmeetbaars en onbestaanbaars snel gemaakt.

Ik denk wat je kunt doen als je het wél serieus wilt afronden met je buurvrouw is haar laten aangeven wanneer ze last heeft en zelf random de stroom er af halen en houden. Dat gaat uiteraard niet matchen (moet ze wel ff lijstje schrijven) met wat ze ervaart en kun je aangeven dat haar klachten en jullie apparatuur niet met elkaar verbonden zijn. Als ze er dan bij blijft: jouw apparaten voldoen gewoon aan regel- en wetgeving over straling, als ze écht stralingloos wilt leven zit er niets anders op om inderdaad alu om haar hoofd te wikkelen of ergens op de hei te gaan wonen.
Je weet zelf stiekem ook dat er dan, zoals in je mooie eigen verwoordingen, Facebookiaanse diagnostiek wordt gebruikt om aan te geven dat het, nazingt, er ineens minimaal 7 dagen! geen spanning moet zijn etc... onbegonnen werk.

Ik heb al eens ervaring gehad met zo iemand in de straat, een regelrechte ramp voor die mensen erom heen, het ging zelfs zover dat het automatische lampje van achter in de tuin (20 meter diep!) al volgens haar zorgde voor hoofdpijn.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 08:42
Je kunt altijd zeggen dat de buurvrouw last heeft van haar eigen telefoon. Als ze continu loopt te zoeken naar bluetooth signalen vergeet ze voor het gemak dat haar eigen telefoon veel meer straling afgeeft dan een BT signaal bij de buren, waar ook nog eens een muur tussen zit.

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 18-05-2020 08:44 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Vorkie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Je weet zelf stiekem ook dat er dan, zoals in je mooie eigen verwoordingen, Facebookiaanse diagnostiek wordt gebruikt om aan te geven dat het, nazingt, er ineens minimaal 7 dagen! geen spanning moet zijn etc... onbegonnen werk.

Ik heb al eens ervaring gehad met zo iemand in de straat, een regelrechte ramp voor die mensen erom heen, het ging zelfs zover dat het automatische lampje van achter in de tuin (20 meter diep!) al volgens haar zorgde voor hoofdpijn.
Eens hoor, enige wat je doet is het tot op zekere hoogte serieus nemen en een grens stellen. Beetje als kinderen en spoken zien. Ff wegjagen en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Wat beter werkt is als ze haar eigen huis inricht als een kooi van faraday: dat is een van de weinig manieren om EMV te blokkeren (dat is wat ze eigenlijk bedoelt) met de golven. Niet het geluid maar de magnetische velden:P,
Gewoon overal kippengaas ophangen, tot een gesloten kooi :)

en dan mooi afzetten met afzetlint en een bordje"pas op, sluit deur achter je rug"

[ Voor 15% gewijzigd door 99ruud99 op 18-05-2020 08:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 08:03

SLeddert

SLeddert

Het verhaal van 'nagolven' is natuurlijk totale onzin.
Geluid gaat zo snel, dat is binnen 0,1sec richting de buren uitgegolft :-)

Bluetooth veroorzaakt geen geluid, dus dat issue valt af.

Verder kan het wel dat een standby sub staat te brommen, maar dan hoor en voel je dat zelf ook aan de sub.
Als dat niet het geval is, dan zou ik mijn geld zetten op een koelkast, knalpijp van een auto buiten of airco unit.

Laat alles gewoon aan staan en zeg tegen je buurvrouw dat je alles uit hebt gezet.
Wedden dat 't dan weg is?

Karsten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

SLeddert schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:53:
Verder kan het wel dat een standby sub staat te brommen, maar dan hoor en voel je dat zelf ook aan de sub.
Als dat niet het geval is, dan zou ik mijn geld zetten op een koelkast, knalpijp van een auto buiten of airco unit.
Een warmtepomp?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 19:09
Verouderde mechanische ventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 03:01
Gaat de subwoofer ook echt in standby? Niet dat 'ie een een stoorsignaaltje oppikt op zijn ingang en lekker op bv 50 Hz blijft staan brommen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-07 21:17

Theo

moederbord

Larissa 1974 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:31:
Mijn vraag
We hebben al een keer een paar minuten alle stroom eraf gehaald en dat maakte het niet minder erg. Toen zei ze dat er nog resten nagolven en de trillingen niet zomaar ineens weg zijn.
Wetenschappelijk gezien is dit reinste onzin eerste klas, en valt het in dezelfde categorie als aardstralen, Biostabiel, tarotkaarten en chakra.

Dit ga je niet winnen op het rationele vlak. Metingen, rapportjes en wetenschap daar is ze niet gevoelig voor helaas.. Vraag haar wat voor stralingsfilter zou werken en overtuig haar deze onzin dan te halen. Eventueel betaal je er zelf ook een stukje aan mee.

Dit soort mensen moet je op hun eigen terrein tegemoet komen helaas.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nielson schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:02:
Gaat de subwoofer ook echt in standby? Niet dat 'ie een een stoorsignaaltje oppikt op zijn ingang en lekker op bv 50 Hz blijft staan brommen?
Als de buren de subwoofer zouden merken, merk jij het zeker. Dus het is gewoon geen geluid uit de subwoofer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:43
Het gaat niet over het geluid van de subwoofer. Het gaat om een 'gevoel'

Mevrouw moet denk ik maar een mooi stukje land kopen op Texel en daar gaan wonen :) Meer advies kun je niet geven. Een kansloze discussie wordt het toch wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-07 08:42
lolgast schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:16:

Mevrouw moet denk ik maar een mooi stukje land kopen op Texel en daar gaan wonen :) Meer advies kun je niet geven. Een kansloze discussie wordt het toch wel.
Liever niet op Texel, beetje zonde en ik kom er nog wel eens, dan heb ik last van haar. :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Mijn vraag
Kan mijn subwoofer in standby overlast veroorzaken bij de buren omdat hij dan nog steeds kan zoeken (bluetooth) en er dus volgens hen nog steeds resonantie is? Zij kijken steeds op hun telefoon welke apparaten bij ons aan staan via Bluetooth..

Wij slapen s nachts en zij zegt dan een "generator" te voelen onder hun bed. Haar partner voelt dit niet.

De subwoofer van mijn zoon moet van het stroom. Hebben we gedaan. En nu moet alles van de stroom af s avonds of we moeten plateaus kopen.

Lijstje met tijden gekregen van de buren wanneer ze het meeste last hebben, we waren er niet of hadden niks aan staan (wel standby).

Wie heeft hier verstand van en kan ons vertellen of een subwoofer in standby overlast kan bezorgen? Het gaat trouwens om 1 buurvrouw die overgevoelig is voor energievelden.
...
Je hebt al (veel) meer gedaan dan ik zou doen, als de buurvrouw/buurman hier zou aanbellen dat ze last hebben van "na golven" van de subwoofer of wat voor elektriciteit dan ook zou ik ze vriendelijk een brochure van een hutje op de hei overhandigen en ze succes wensen. Hier kan je toch niet serieus op in gaan?
Luchtbakker schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:19:
Heeft je buurvrouw toevallig ook 'last' van 5G? Dan weet je namelijk al genoeg.
Zou haar niet op ideeën brengen, straks fikt alles in de buurt spontaan af. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door xh3adshotx op 18-05-2020 09:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Laatst online: 09-07 21:52

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Heeft je buurvrouw toevallig ook 'last' van 5G? Dan weet je namelijk al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon de sub even paar dagen opbergen, niets laten weten, eerstvolgende keer dat ze erover begint, zeggen dat die al lang niet meer thuis staat. Overig gevoelig voor golven.. dat zou je toch nonstop gillend gek worden? Of is het specifiek de golven van de buren, maar niet radio/tv/2/3/4g/etc?

Ik weet dat 80hz relatief 'traag' is voor een geluidsgolf, maar dat die 2 dagen kan blijven hangen? :D

Mijn gok, koelkast, mechanische ventilatie, etc, maar het is makkelijker bij de buren weg te zetten. Al zou het humor zijn om zoiets bij de rijdende rechter te zien :D

[ Voor 39% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2020 09:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Geef je telefoon zijn BT 's avonds eens de naam van je subwoofer en haal je subwoofer van de stroom. Waarschijnlijk voelt ze je subwoofer dan nog steeds, maar dan weet je dus zeker dat het bij haar tussen de oren zit en dat je er dus niets aan kunt/moet doen. Alleen een psych gaat dat dan voor haar oplossen, maar jij kunt er dan niets aan doen. En mocht ze er dan plotseling toch geen last van hebben doet je subwoofer raar, maar die kans acht ik eigenlijk klein.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-07 16:16

Prx

Als je de stroom er even af hebt gehaald en het zou de subwoofer zijn, dan had ze niets meer moeten voelen. Natrillingen is inderdaad onzinnig bij dat soort frequenties, dat ga je niet meer voelen. De gebouwen absorberen die trillingen al heel snel.

Ik denk dat er echt een ander apparaat is wat dit dan veroorzaakt. De eerder genoemde koelkast of vriezer is een goede gok. Maar in dit geval zou ik dit wel eerst aan haar vragen om dit te controleren bij haarzelf, want jullie koelkast/vriezer voelen in een andere woning gaat wel heel erg ver. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Brommend geluid komt over het algemeen van apparaten als koelkasten of vriezers die tegen hun einde aan zitten. dan kan de compressor nog al eens gaan brommen. Iets wat je vaak niet direct hoort als je er naast gaat staan. Houd je oren voor de gein eens tegen de muur aan. Misschien hoor je dan iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Sorry, maar dit is het moment waarop je alle apparaten gewoon weer aan de stroom laat hangen en de buren gaat negeren. Wij hebben ook dit soort buren gehad en je lost het nooit op. Wat je ook doet het is nooit goed, aangezien het probleem tussen de oren zit. Leef gewoon je eigen leven en praat niet meer met ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Misschien moet je buurvrouw eens headphones met noisecanceling gaan dragen.
Verder zou ik me er niet te druk om maken. Dit soort mensen hebben altijd wel iets te zeiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:18
Wil je een leuk truukje uithalen? Trek de stekker eruit van je subwoofer. Pak een ander bluetooth apparaat en geef dezelfde naam als die van je subwoofer.
Als ze nog steeds klagen dan weet je dat ze niet 100 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

com2,1ghz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:42:
Wil je een leuk truukje uithalen? Trek de stekker eruit van je subwoofer. Pak een ander bluetooth apparaat en geef dezelfde naam als die van je subwoofer.
Als ze nog steeds klagen dan weet je dat ze niet 100 zijn.
Dit soort mensen maak je naar mijn idee sowieso weinig meer wijs. Als het eenmaal in je hoofd zit krijg je dat er niet meer uit.

Je moet gewoon de enorme pech hebben dat je naast dit soort mensen woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 17:23
zoveel reacties binnen een uur, je kan toch wel merken dat de gemiddelde tweaker zijn meninng ( oh, en feiten uiteraard ) wel klaar heeft liggen voor dit soort onderwerpen :P Overigens ben ik het wel eens met al het bovenstaande, je zou maar naast zo iemand moeten wonen. Ik zou gek worden, en zeker minder geduld hebben dan TS

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:18
Luchtbakker schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Dit soort mensen maak je naar mijn idee sowieso weinig meer wijs. Als het eenmaal in je hoofd zit krijg je dat er niet meer uit.

Nee maar zoals hierboven gezegd is, ze zijn al van mening dat het probleem door die subwoofer komt. Om dit uit te sluiten kan je deze experiment uitvoeren. Anders blijft het een welles nietes discussie.
Vervolgens lekker negeren.

Met dit soort buren als je een keer denkt mee te werken dan gaan ze steeds verder de grens opzoeken en klagen over andere dingen.
offtopic:
Zo heb ik nu ook buren die op een passief agressieve manier laten weten dat de parkeerplaats voor hun deur van hun is. Telkens als ik mijn auto daar neerzet, zetten zij die van hun erachter op de stoep. Terwijl 20 meter verderop in de zijstraat altijd plek is. Of tegenover de weg waar rijtjesparkeerplaatsen zijn. Als er een auto wegrijdt voor hun deur dan gaan ze naar buiten om hun auto op dat plekje te parkeren. Maakt niet uit hoelaat het is :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Luchtbakker schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:47:
[...]

We zo allemaal bij de FBI als profiler aan de gang kunnen, want met zeer beperkte info weten we precies hoe de buren zijn :P

Er vanuitgaande dat ze inderdaad onredelijk zijn, ben ik het met je eens: met feiten en bewijzen ga je nog niemand overtuigen. Ik denk dat je gewoon beleefd wilt laten weten dat je getest hebt wat je kunt en geprobeerd wat je kunt, maar dat je geconcludeerd hebt dat het niet bij jouw vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 16:25

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Wat je kan doen puur om haar gerust te stellen is de hoofdschakelaar gewoon even uit zetten wanneer ze last heeft. Ok het verhaal over "nagolven" van trillingen sluit je daar mee uit maar bij wijze van laat je de hoofdschakelaar een uurtje uit. Als ze het dan nog voelt tja dan de andere buren maar vragen of ze datzelfde ook kunnen doen. Hopelijk gaat het daarna toch wel dagen dat ze in elk geval niet bij jullie moet zijn.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mattie112 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:52:
Wat je kan doen puur om haar gerust te stellen is de hoofdschakelaar gewoon even uit zetten wanneer ze last heeft. Ok het verhaal over "nagolven" van trillingen sluit je daar mee uit maar bij wijze van laat je de hoofdschakelaar een uurtje uit. Als ze het dan nog voelt tja dan de andere buren maar vragen of ze datzelfde ook kunnen doen. Hopelijk gaat het daarna toch wel dagen dat ze in elk geval niet bij jullie moet zijn.
Ik zou zelf nooit zulke toegevingen doen om verzinsels van een ander tegemoet te komen.
Jezelf een uur volledig zonder stroom zetten (dus ook je koelkast etc) omdat een ander gelooft in een of ander bullshit stralingsverhaal? Neej neej neej. De juiste aanpak is zeggen dat je apparaten niet meer aanstaan, maar ze gewoon lekker in het stopcontact laten zitten. Can't fix stupid.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hann1BaL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:03:
[...]

We zo allemaal bij de FBI als profiler aan de gang kunnen, want met zeer beperkte info weten we precies hoe de buren zijn :P

Er vanuitgaande dat ze inderdaad onredelijk zijn, ben ik het met je eens: met feiten en bewijzen ga je nog niemand overtuigen. Ik denk dat je gewoon beleefd wilt laten weten dat je getest hebt wat je kunt en geprobeerd wat je kunt, maar dat je geconcludeerd hebt dat het niet bij jouw vandaan komt.
Precies, wel serieus nemen (ze ervaart klachten, daar kun je wat van vinden, maar ze ervaart ze blijkbaar), behulpzaam en welwillend zijn, maar met een grens. Je kunt immers niet je leven inrichten met alle apparatuur de hele dag uit zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 10-07 16:25

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mavamaarten schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Ik zou zelf nooit zulke toegevingen doen om verzinsels van een ander tegemoet te komen.
Jezelf een uur volledig zonder stroom zetten (dus ook je koelkast etc) omdat een ander gelooft in een of ander bullshit stralingsverhaal? Neej neej neej. De juiste aanpak is zeggen dat je apparaten niet meer aanstaan, maar ze gewoon lekker in het stopcontact laten zitten. Can't fix stupid.
Behalve dat je koelkast het wel een uurtje red zonder stroom gaat het er vooral om om de buurvrouw rustig / tevreden te krijgen. Als je dat kan "bewijzen" door de hoofdschakelaar uit te gooien is dat toch een kleine moeite om weer rust te krijgen?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-07 09:03
Leg haar uit dat er een nieuwe antenne op de gsm mast is gezet.
Nogal wiedes dat ze last heeft van die 37G die erop getest wordt!
code:
1
(maar niet doorvertellen, dat is eigenlijk nog geheim)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Denk dat ze haar tarzan hoort in het nachtkastje :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GillisB
  • Laatst online: 11-07 12:43
Je hebt zo van die rare personen, en meestal klagen die over alles. Toen ik nog volop aan het afwerken was in mijn nieuwbouw appartement, kwam er een buurvrouw binnen. Ze kwam eens horen bij de verschillende personen die al gekocht hadden.
Een maand nadien kreeg ik een klacht van haar aan mijn broek omdat mijn muziek te hard stond, en ze alles kon horen. (Ze had namelijk mijn Z906 zien staan, en die stond natuurlijk tijdens de werken op)
Eventjes de bouwplannen bovengehaald en haar laten zien dat ze niet alleen 2 ingangen verder woonde; maar ook op een ander verdiep, en dat er 5 volle muren en 6 snelbouwmuren tussen ons in zaten...
Ze negeert mij nog steeds...
Who cares... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mattie112 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Behalve dat je koelkast het wel een uurtje red zonder stroom gaat het er vooral om om de buurvrouw rustig / tevreden te krijgen. Als je dat kan "bewijzen" door de hoofdschakelaar uit te gooien is dat toch een kleine moeite om weer rust te krijgen?
quote: TS
Dit zijn mensen die met hun fabels tegen alle natuurwetten ingaan, en daar valt niet tegenop te boksen, hoe hard je je best ook wil doen, het is nooit genoeg.

Ze hebben écht wel ergens last van, ik neem aan dat ze niet voor de lol klachten verzinnen (dat is weer een andere aandoening). Maar dat het nagolvende geluidsgolven zijn, tsja, dan heb je je laten voorlichten door een kwakzalver, en zulke mensen zijn onverbeterlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 18-05-2020 11:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 11:33

Bene

list incomprehension

Is dit een huurwoning? Woont de buurvrouw in een huurwoning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-07 10:36
Vraag de buurvrouw of ze toevallig een elektrisch bed heeft, mogelijk motor deffect?
Laat haar zelf apparaten in huis uitschakelen nu jij al zoveel stappen hebt genomen om haar tegemoed te komen.

Succes!

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-07 09:03
Als het een wat oudere woning is zou er ook ergens een ballast van een TL-lamp kunnen ronken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 14:51
Laagfrequent geluid is overigens wel een serieus (meetbaar) probleem die lang niet iedereen goed kan horen.
We hebben er zelf thuis ook last van (al jaren) en de laatste anderhalve maand ben ik dan ook actief aan het zoeken waar het vandaan komt. Ik heb het geluid dan ook op kunnen nemen en kunnen analyseren. (In ons geval ik het waarschijnlijk een pomp van of Brabant Water (grondwater) of een rioolgemaal in de buurt)

De omgevingsdienst (provincie), maar ook onafhankelijk onderzoek meldt dat dit soort laagtonige geluiden kilometers kunnen dragen.
Het hoeft dus absoluut niet van de buren te komen, maar het kan ook een ventilator van een stal zijn die 3km verder op draait.

Een sub (tenzij er een mega zware "old-school" trafo inzit die op 50Hz vrolijk mee staat te trillen) kan dit echter bijna niet veroorzaken als hij in stand-by staat.
Het "stroom er af en het is nog steeds van jullie" verhaal is overigens echt zwaar onzin. Het is niet jullie probleem / oorzaak, dus lekker laten gaan. (En vooral alles gewoon aan laten, ipv alles te doen om haar te pleasen)

(Overigens, mochten mensen interesse hebben in mijn zoektocht naar de zoem, ik ben het aan het documenteren op Twitter, hier de analyse van mijn opname, 10x versneld (en dus goed hoorbaar): https://twitter.com/OverSoftNL/status/1257566993269612544 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 11:21
Denk dat je de buurvrouw aan moet geven dat het aan de nabij gelegen 5G zendmast ligt ;)

Maar serieus; respect dat je al zo ver bent gegaan door apparatuur uit te schakelen. Ik had de buurvrouw vriendelijk verzocht hulp te zoeken en/of te verhuizen naar een hutje op de hei. Als ze immers werkelijk overgevoelig is voor energievelden dan zullen andere mensen (waaronder jij) altijd 'schuldig' blijven aan dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mattie112 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:52:
Behalve dat het natuurlijk de reinste onzin is dat je voor de buren je huis helemaal van het stroom zou moeten halen, gaat dat natuurlijk niks bewijzen. Want het eerste dat ze zal doen is de telefoon pakken, een bluetooth scan en guess what, het ding dat het zou veroorzaken is verdwenen, dus ook de klacht, dus bewijs.
Daarnaast, zou het bij mij zijn, dan mag de buurvrouw na inschakelen mooi meehelpen met inschakelen van alle apparatuur in het huis (alle klokken, opstarten van het netwerk) want hier kost het na "even de stroom uitschakelen" een half uur voor alles weer online is (netwerk moet in de juiste volgorde opstarten, anders gaat het fout met shares e.d.).

Het enige wat je kan doen, is enigszins meegaan in het verhaal en dat je naar aanleiding van haar klachten een meting hebt laten doen en dat daaruit kwam dat er inderdaad wel iets gemeten is, maar niet bij jou in huis (het lijkt midden onder de straat te zitten bijv.). En dat jij er gelukkig geen last van heb, maar het wel heel vervelend voor haar vindt en hoopt dat ze de werkelijke bron gaat vinden.

Zij heeft nu de conclusie getrokken dat de bron in jullie huis zit en dat de aanwezigheid van het bluetooth-apparaat daar bewijs van is. Zolang die focus niet doorbroken wordt, zal ze zo goed als zeker achter haar standpunt blijven staan, want iedere keer als ze denkt last te hebben, checkt ze de aanwezigheid en wordt haar "vermoeden" bevestigd.

@OverSoft
Laag geluid kan inderdaad pas tot uiting komen buiten de ruimte waar het geproduceerd wordt, ik heb ook weleens audio-demonstraties bijgewoond waarbij je in de ruimte zelf bepaalde lage tonen niet kon horen, maar zodra je de ruimte uitstapte, ze wel hoorbaar werden. Maar dan praat je over zeer krachtige geluidsinstallaties, niet wat een enkel bluetooth subje kan produceren. En al helemaal niet in een woning daarnaast waar een stenen muur tussen zit.

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 18-05-2020 11:33 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 22:47
Het gaat trouwens om 1 buurvrouw die overgevoelig is voor energievelden.
...
Dit verklaart alles, ik zou een rol aluminium folie geven met de tip om een hoedje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
deepbass909 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:31:
[...]

@OverSoft
Laag geluid kan inderdaad pas tot uiting komen buiten de ruimte waar het geproduceerd wordt, ik heb ook weleens audio-demonstraties bijgewoond waarbij je in de ruimte zelf bepaalde lage tonen niet kon horen, maar zodra je de ruimte uitstapte, ze wel hoorbaar werden. Maar dan praat je over zeer krachtige geluidsinstallaties, niet wat een enkel bluetooth subje kan produceren. En al helemaal niet in een woning daarnaast waar een stenen muur tussen zit.
Meestal wordt het veroorzaakt door grote industriële machines waar de frequentie net de resonantie frequentie van je huis is. (In ons geval is dat 17.8Hz, waardoor alles mee trilt)
In kleinere huizen kan het prima veroorzaakt worden door een 50Hz bron van een zware trafo bijvoorbeeld.
's nachts is het natuurlijk stil en dan hoor je de kleinste geluiden al, het hoeft dus helemaal geen grote geluidsinstallatie te zijn.

Maar die theorie is natuurlijk al direct ontkracht doordat ze de stroom er een keer afgehaald hadden. Als je het dan nog hoort, ligt het niet aan dat huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 10:46
Theo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:12:
[...]

Wetenschappelijk gezien is dit reinste onzin eerste klas, en valt het in dezelfde categorie als aardstralen, Biostabiel, tarotkaarten en chakra.

Dit ga je niet winnen op het rationele vlak. Metingen, rapportjes en wetenschap daar is ze niet gevoelig voor helaas.. Vraag haar wat voor stralingsfilter zou werken en overtuig haar deze onzin dan te halen. Eventueel betaal je er zelf ook een stukje aan mee.

Dit soort mensen moet je op hun eigen terrein tegemoet komen helaas.
Dit ben ik niet helemaal (maar wel bijna ;)) met je eens. Geluid golft wel degelijk na. Dit kan je goed merken in een leeg huis, je zal dan merken dat het galmt/echoot. Echter zodra je het huis vult met spulletjes absorberen die het geluid, en wordt de galm/echo veel minder, maar blijft wel zeer minimaal aanwezig. Er bestaan overigens wel specialistische ruimtes zonder echo. In alle normale gevallen galmt het niet hard/lang genoeg na dat de buurvrouw het kan merken. Als de subwoofer uitstaat, zijn het geluid en de trillingen, na een paar milliseconden, weg. Maar in tegenstelling tot aardstralen, biostabil, tarotkaarten en chakra, bestaat het dus wel en er is een minuscuul effect, waardoor het in ieder geval naar mijn mening niet in dezelfde categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Hann1BaL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:03:
[...]

Er is een sterke aanwijzing dat ze niet sporen: bullshit theorie over subwoofers met na effecten als je ze uitzet. Eigen partner die het niet hoort.

Bluetooth monitoren om apparaen te identificeren die je de schuld kan geven, obsessief gedrag.

Met andere woorden hij heeft al tegen beter weten in de sub woofer uitgezet, maar dan komt er een waanzin theorie dat het toch de subwoofer moet zijn. Ze staat dus al niet open voor rationele argumenten, het moet de subwoofer zijn.

Ik heb jaren naast dat soort mensen gewoond, begin er niet aan om te proberen te overtuigen, het kost alleen maar tijd die je beter kan besteden. Als je pech hebt zijn ze net zo irritant als bij mij en gaan ze je iedere keer als je ze op straat of voor de deur passert zeuren over de 'overlast'. Ik had zelf al snel het punt bereikt waarbij ik niet eens meer mijn wandelsnelheid aanpaste en ze doodzweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"onder hun bed."
+
"tussenwoning"
Logica ontbreekt volledig. Dit zou alleen zo kunnen zijn wanneer je boven elkaar woont, niet naast elkaar.

Wat wel zou kunnen is dat er in de buurt een grote installatie staat te pompen of te herrie maken.

Kun je bluetooth apparaten hernoemen zodat bijvoorbeeld je subwoofer de naam "koelkast" of "5G modem" krijgt? Dan eens kijken of de buurtvrouw roept dat die uit moet omdat die herrie geeft. Dan weet je genoeg.

[ Voor 22% gewijzigd door sypie op 18-05-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-07 10:31

Sebazzz

3dp

sypie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Wat wel zou kunnen is dat er in de buurt een grote installatie staat te pompen of te herrie maken.
Stadsverwarming wellicht?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 00:08

HugoBoss1985

Xenotech

Ik denk dat het door een 5g zendmast komt. :+

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-05-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Sebazzz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Stadsverwarming wellicht?
De 5 grootste veroorzakers van laag-frequente "herrie":
- Rioolgemalen
- Grote grondwater pompen (drinkwater / brouwerijen) (afhankelijk van in welke regio je zit, in sommige regios wordt oppervlakte water gebruikt, deze pompen zorgen voor minder overlast)
- Hoge druk gasleidingen
- Trafo stations
- Stadswarmte

Maar als de OP er geen last van heeft, zou ik de buren lekker doorverwijzen naar de Omgevingsdienst van zijn/haar provincie en die het uit laten zoeken. (Daar zijn ze voor)

/offtopic:
En vertel vooral tegen je buurvrouw dat ze nooit moet verhuizen naar een industrieel gebied. In Eindhoven rond de DAF hoor je 24 uur per dag laag-frequent geluid van verschillende types, daar moet je gewoon aan wennen.

[ Voor 15% gewijzigd door OverSoft op 18-05-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-07 21:17

Theo

moederbord

EJlol schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Dit ben ik niet helemaal (maar wel bijna ;)) met je eens. Geluid golft wel degelijk na. Dit kan je goed merken in een leeg huis, je zal dan merken dat het galmt/echoot. Echter zodra je het huis vult met spulletjes absorberen die het geluid, en wordt de galm/echo veel minder, maar blijft wel zeer minimaal aanwezig. Er bestaan overigens wel specialistische ruimtes zonder echo. In alle normale gevallen galmt het niet hard/lang genoeg na dat de buurvrouw het kan merken. Als de subwoofer uitstaat, zijn het geluid en de trillingen, na een paar milliseconden, weg. Maar in tegenstelling tot aardstralen, biostabil, tarotkaarten en chakra, bestaat het dus wel en er is een minuscuul effect, waardoor het in ieder geval naar mijn mening niet in dezelfde categorie valt.
Geluid kan idd nagalmen, maar niet voor uren zoals de buurvrouw in kwestie beweert; zet je een geluidsbron uit dan is het geluid (voor een mens) ook ineens weg, zweven de golven niet nog uren rond. De echo in een normale woning zorgt enkel maar voor dat geluid maximaal 0.1 seconde nog rondzweeft, en geen uren. Vandaar dat ik het 'reinste onzin eerste klas' noemde; geluid kun je niet bewaren of lang (uren?) passief laten rondgalmen.

De ruimtes zonder echo die ken ik, daar heb ik voor werk soms mee te maken. Als je de eerste keer zo'n ruimte inloopt dan doet dat echt iets met je brein, die snapt het niet dat er *poef* geen echo meer is :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GillisB
  • Laatst online: 11-07 12:43
Vraag eens of ze haar gsm 's nachts laat opladen op haar nachtkastje... Die adapters kunnen nogal eens rare geluiden maken door de netstroom fluctuaties. (Die hoor ik ook)
Misschien antwoord ze zelfs dat ze een "draadloos oplaadsysteem" gebruikt, en dan weet je direct wat de oorzaak is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Los van alle elektrische of elektronische suggesties die hier gedaan zijn - mensen denken vaak niet erg ver na.

Oorsuizen, tinnitus - daar kun je de hele dag geen last van hebben maar in de relatieve stilte van de nacht ineens wel.

En dat kan van een 'pieeeeeeep' (zoals een oude beeldbuis-TV vroeger maakte) tot laagfrequente brom zijn - alsof er een familie beren ligt te dromen onder je bed.

Het zit dus in dat geval letterlijk tussen de oren.

Niets van aantrekken, dit soort klachten is meestal totaal ongegrond, en de mate van 'quasi-wetenschappelijke' benamingen die mensen dan gaan gebruiken om te omschrijven wat ze precies horen, geeft een aardige indicatie van hoe serieus je zoiets moet nemen.

Als je vindt dat je je er iets van aan moet trekken, haal dat ding een tijd volledig van de stroombron (lijkt me geen probleem toch?), en laat haar in de waan dat hij nog aan staat. Kijken hoe lang de klachten dan aanhouden. Dan weet je in elk geval voldoende.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Gevalletje "Misofonie" hier (ikzelf dus). Het probleem is vaak dat ik geluiden opmerk die aan anderen compleet voorbij gaan. Mijn eigen 5.1 subwoofer van Harman Kardon bromt nog lustig door terwijl alle apparatuur eromheen uit staat. Dan moet ik de bass draaiknop helemaal naar nul draaien om dat geluid weg te halen.

Mijn vriendin en anderen horen dat niet. Ik ben overigens 36 jaar oud en ik hoor ook (meer dan prima) die geluidsinstallaties met een hoge piep tegen tieners die je na je 18e levensjaar al niet meer "hoort" te horen ;)

Maar in mijn geval is de oorzaak altijd wel te achterhalen. Ik woon vlakbij een aanvaarroute voor schepen en die hoor ik op grofweg 3km afstand 's avonds laat ook voorbij varen met hun diepe brommende motoren. Niemand heeft er last van behalve ik. Als ik uit mijn raam kijk zie ik ook altijd het schip voorbij brommen.

Oordoppen helpen niet want die bromtoon heeft zo'n frequentie dat het ook via je kaken en mond naar binnen komt. Aluminiumfolie helpt ook niet :+

De buur die hier last van heeft kan geluiden die normale mensen niet opvallen of gewoonweg niet storen dus prima opmerken. Ik denk ook niet dat je hier grappig over moet doen maar deze buur kan wijzen op Misofonie als stoornis, en aangeven dat je al meer doet dan de meeste mensen zouden hebben gedaan. Ze zou contact kunnen opnemen met het AMC (UMC nu) waar ze wetenschappelijk onderzoek doen naar deze stoornis.

Anders inderdaad verhuizen naar een hutje in the middle of nowhere. Dat is serieus een overweging die ik zelf ook meermaals heb gemaakt. Want ik herken erg veel in het verhaal van de TS. Gelukkig zijn mijn eigen omgevingsgeluiden beperkt tot zaken die ik grotendeels met noise cancelling koptelefoons en oordoppen kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 09:46
Lekker negeren dat soort personen. Praten met zulk volk bereik je niks meer dan gezeur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zou geen energie steken in deze kwestie; het zal toch niet tot een voor die buurvrouw goed resultaat leiden. Ze voelt in tegenstelling tot haar partner een “generator”, is “overgevoelig voor energievelden” en heeft het over “nagolven”. Hoe vervelend het ook is voor haar, het probleem ligt bij haar zelf en dat kun jij niet oplossen. Geef aan dat je alles gecontroleerd hebt en dat er in de woning niets te vinden is dat geluiden produceert en dat je geen aanleiding ziet om jullie leven aan haar wensen aan te passen. En daarmee moet men het dan maar doen. En deze boodschap zou ik dan overbrengen aan de partner en niet aan de buurvrouw. Misschien is de partner wel voor rede vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
Blue-eagle schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:02:
Gevalletje "Misofonie" hier (ikzelf dus). Het probleem is vaak dat ik geluiden opmerk die aan anderen compleet voorbij gaan. Mijn eigen 5.1 subwoofer van Harman Kardon bromt nog lustig door terwijl alle apparatuur eromheen uit staat. Dan moet ik de bass draaiknop helemaal naar nul draaien om dat geluid weg te halen.

Mijn vriendin en anderen horen dat niet. Ik ben overigens 36 jaar oud en ik hoor ook (meer dan prima) die geluidsinstallaties met een hoge piep tegen tieners die je na je 18e levensjaar al niet meer "hoort" te horen ;)

Maar in mijn geval is de oorzaak altijd wel te achterhalen. Ik woon vlakbij een aanvaarroute voor schepen en die hoor ik op grofweg 3km afstand 's avonds laat ook voorbij varen met hun diepe brommende motoren. Niemand heeft er last van behalve ik. Als ik uit mijn raam kijk zie ik ook altijd het schip voorbij brommen.

Oordoppen helpen niet want die bromtoon heeft zo'n frequentie dat het ook via je kaken en mond naar binnen komt. Aluminiumfolie helpt ook niet :+

De buur die hier last van heeft kan geluiden die normale mensen niet opvallen of gewoonweg niet storen dus prima opmerken. Ik denk ook niet dat je hier grappig over moet doen maar deze buur kan wijzen op Misofonie als stoornis, en aangeven dat je al meer doet dan de meeste mensen zouden hebben gedaan. Ze zou contact kunnen opnemen met het AMC (UMC nu) waar ze wetenschappelijk onderzoek doen naar deze stoornis.

Anders inderdaad verhuizen naar een hutje in the middle of nowhere. Dat is serieus een overweging die ik zelf ook meermaals heb gemaakt. Want ik herken erg veel in het verhaal van de TS. Gelukkig zijn mijn eigen omgevingsgeluiden beperkt tot zaken die ik grotendeels met noise cancelling koptelefoons en oordoppen kan verhelpen.
Maar, oprecht benieuwd, hoor je de subwoofer dan ook nog (een moment) als je de stekker eruit getrokken hebt?

Wist sowieso niet dat Misofonie bestond dus zo leer je elke dag weer wat. :P Lijkt mij wel heel lastig om mee te leven in de huidige maatschappij waar eigenlijk 24/7 wel dit soort geluiden aanwezig zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 16:52

liberque

Vrijzinnig!

Ben ik de enige die er een beetje kriegel van zou worden als ik naast mensen zou wonen die een hele dag je bluetooth/wifi en andere RF signalen zitten te proben? Weten ze precies wanneer je thuis bent, wie er langskomt etc. Ja, dat recht hebben ze maar ik zou me toch behoorlijk bekeken voelen. In die context zou ik mijn devicenames al veranderen in "Warpcoil", "5G testgenerator" of "100w signal booster". Mijn wifi zou de naam "AIVD Burum Uplink" krijgen en de 5G versie "26Ghz SES/Astra". Mens wordt dan helemaal gek als ze gaat Googelen. Gaat hopelijk een instantie bellen en wordt dan voor gek verklaard.

Zonder gekkigheid: als internetmonteur ben ik een paar keer bij dit soort mensen geweest en ik geloof erg echt wel in dat er mensen zijn die last hebben van energie en straling. Echter bij eenieder waarvan ik het geloofde vielen ze er niemand anders mee lastig, probeerden er mee te leven en hun eigen huis zo "schoon" mogelijk te houden. Er was juist een begrip van hen uit voor anderen die er geen last van hadden en ze wilden niemand anders belemmeren en beknotten met hun probleem. Voor dat soort mensen heb ik dan al veel meer begrip.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
xh3adshotx schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Maar, oprecht benieuwd, hoor je de subwoofer dan ook nog (een moment) als je de stekker eruit getrokken hebt?

Wist sowieso niet dat Misofonie bestond dus zo leer je elke dag weer wat. :P Lijkt mij wel heel lastig om mee te leven in de huidige maatschappij waar eigenlijk 24/7 wel dit soort geluiden aanwezig zijn.
Misofonie is eigenlijk vergelijkbaar met tinnitus (vaak komt het ook op bij mensen die tinnitus hebben (een piep of toon die er eigenlijk niet is)). Om het te behandelen wordt ook vaak dezelfde therapie toegepast, namelijk het leren "er niets om te geven". Dat klinkt heel veel makkelijker als dat het is, maar in feite moet iemand zijn brein er van overtuigen dat het signaal wat hij oppikt niet belangrijk is en niet gevaarlijk voor hem is.

En nee, een subwoofer hoor je dan niet meer. ;)
Je gehoordrempel ligt gewoon een stuk lager.

Ik gebruik zelf Sleepphones om te slapen (een hoofdband met koptelefoon er in die je via bluetooth kan aansturen) met regen geluiden er op 's snachts. Nu kunnen de buren met een hoempapa-band door de slaapkamer wandelen en kan ik nog lekker slapen. ;)

(Disclaimer: ik heb zelf "last" van tinnitus en misofonie. Ik heb geen last meer van mijn tinnitus (hoor het wel, geef er niks om), maar van misofonie af en toe nog wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-07 22:16
Ik zou hier niet op ingaan, hoe vervelend dit ook voor je buurvrouw is. Wanneer jouw subwoofer het probleem blijkt te zijn is de volgende stap dat die altijd uit moet. Wanneer dit gedaan is, komt de volgende melding (je koelkast? Lampen? Wifi?).

Zelf het ik ooit bij een helpdesk gewerkt waarbij iemand belde omdat ze allergisch was voor de Ziggo-wifispot van de buren. Zelf had ze KPN en die wifi kun ze gelukkig wel tegen. Het is dan lastig om die mensen te woord te staan aangezien ze niet de reële antwoorden willen geloven omdat ze het zelf 'voelen'.

Wil niet zeggen dat het absoluut niet kan zijn dat mensen gevoelig zijn voor dit soort dingen, maar harde bewijzen blijven altijd uit. Lijkt me heel lastig om met dit soort (psychische?) problemen te leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40

Kek

3flix

Ik heb een beetje hetzelfde gehad, maar zat toen aan de "klagende" kant.

Uiteindelijk hebben de buren de stroom eraf gehad, dat is wel DE manier om direct te kunnen achterhalen of geluid wel of niet ergens vandaan komt. Als je de stroom voor het hele huis 10 minuten er af had en ze hoort het nog steeds ligt het niet aan jou (of jou huis) en mag ze verder gaan zoeken...

[ Voor 11% gewijzigd door Kek op 18-05-2020 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou ik heb een tijdje een buur gehad die vond dat ik savonds na 20:00 niet meer mocht douchen, koken en andere zaken doen waarvoor de MV unit op een hogere stand moest dan de laagste..

leuk maar de MV unit hoort bij de huurwoning, en het onderhoudsbedrijf constateerde elk jaar dat er niks mis mee was..
en de buur sliep in een "kast" omdat de slaapkamer dan voor andere doeleinden gebruikt kon worden (kleine appartementen)

oftewel bij elke keer dat de buur aan de deur kwam, het zelfde verhaal.. ga maar bij de verhuurder klagen, gezien de MV unit gewoon "goed" is aldus het door de verhuurder gestuurde onderhoudsbedrijf

oftewel als je zeker weet dat het NIET aan jouw apparatuur ligt, gewoon wegsturen met de mededeling ga maar elders klagen

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08

DizzyWeb

Ondertiteld

Kek schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:58:
Ik heb een beetje hetzelfde gehad, maar zat toen aan de "klagende" kant.

Uiteindelijk hebben de buren de stroom eraf gehad, dat is wel DE manier om direct te kunnen achterhalen of geluid wel of niet ergens vandaan komt. Als je de stroom voor het hele huis 10 minuten er af had en ze hoort het nog steeds ligt het niet aan jou (of jou huis) en mag ze verder gaan zoeken...
Niet als het nog "7 dagen nazingt" volgens buurvrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 07:39
Prx schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:20:
Als je de stroom er even af hebt gehaald en het zou de subwoofer zijn, dan had ze niets meer moeten voelen. Natrillingen is inderdaad onzinnig bij dat soort frequenties, dat ga je niet meer voelen. De gebouwen absorberen die trillingen al heel snel.

Ik denk dat er echt een ander apparaat is wat dit dan veroorzaakt. De eerder genoemde koelkast of vriezer is een goede gok. Maar in dit geval zou ik dit wel eerst aan haar vragen om dit te controleren bij haarzelf, want jullie koelkast/vriezer voelen in een andere woning gaat wel heel erg ver. :)
Zeker als het gaat om woningscheidende wanden. Dan staan de huizen in principe los van elkaar. Maar ik weet dus niet hoe oud deze woningen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

liberque schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:24:
Ben ik de enige die er een beetje kriegel van zou worden als ik naast mensen zou wonen die een hele dag je bluetooth/wifi en andere RF signalen zitten te proben? Weten ze precies wanneer je thuis bent, wie er langskomt etc. Ja, dat recht hebben ze maar ik zou me toch behoorlijk bekeken voelen. In die context zou ik mijn devicenames al veranderen in "Warpcoil", "5G testgenerator" of "100w signal booster". Mijn wifi zou de naam "AIVD Burum Uplink" krijgen en de 5G versie "26Ghz SES/Astra". Mens wordt dan helemaal gek als ze gaat Googelen. Gaat hopelijk een instantie bellen en wordt dan voor gek verklaard.

Zonder gekkigheid: als internetmonteur ben ik een paar keer bij dit soort mensen geweest en ik geloof erg echt wel in dat er mensen zijn die last hebben van energie en straling. Echter bij eenieder waarvan ik het geloofde vielen ze er niemand anders mee lastig, probeerden er mee te leven en hun eigen huis zo "schoon" mogelijk te houden. Er was juist een begrip van hen uit voor anderen die er geen last van hadden en ze wilden niemand anders belemmeren en beknotten met hun probleem. Voor dat soort mensen heb ik dan al veel meer begrip.
Trolling level: expert!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40

Kek

3flix

DizzyWeb schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:07:
[...]

Niet als het nog "7 dagen nazingt" volgens buurvrouw.
Ja leuk als ze dat vind, maar zo werkt electronica niet. Dus daar zou ik niet in mee gaan. Mij advies is dan (voor die buurvrouw) ga niet in Nederland wonen maar zoek een hutje ergens in de middle of nowhere..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 12-07 16:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kek schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:52:
[...]
Ja leuk als ze dat vind, maar zo werkt electronica niet. Dus daar zou ik niet in mee gaan. Mij advies is dan (voor die buurvrouw) ga niet in Nederland wonen maar zoek een hutje ergens in de middle of nowhere..
Volgens mij is hier best wel een redelijk plekje voor haar.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben ik de enige die direct aan Better Call Saul moet denken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

OverSoft schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Misofonie is eigenlijk vergelijkbaar met tinnitus (vaak komt het ook op bij mensen die tinnitus hebben (een piep of toon die er eigenlijk niet is)). Om het te behandelen wordt ook vaak dezelfde therapie toegepast, namelijk het leren "er niets om te geven". Dat klinkt heel veel makkelijker als dat het is, maar in feite moet iemand zijn brein er van overtuigen dat het signaal wat hij oppikt niet belangrijk is en niet gevaarlijk voor hem is.

En nee, een subwoofer hoor je dan niet meer. ;)
Je gehoordrempel ligt gewoon een stuk lager.

Ik gebruik zelf Sleepphones om te slapen (een hoofdband met koptelefoon er in die je via bluetooth kan aansturen) met regen geluiden er op 's snachts. Nu kunnen de buren met een hoempapa-band door de slaapkamer wandelen en kan ik nog lekker slapen. ;)

(Disclaimer: ik heb zelf "last" van tinnitus en misofonie. Ik heb geen last meer van mijn tinnitus (hoor het wel, geef er niks om), maar van misofonie af en toe nog wel)
offtopic:
Misofonie is een overgevoeligheid voor bepaalde geluiden. Daar hoef je geen extreem goed gehoor voor te hebben. Sterker nog, ik "heb" het ook en hoor erg slecht (voor mijn leeftijd that is). Bij mij uit zich dat in het niet tegen eetgeluiden kunnen die anderen produceren, maar verder heb ik dan weer nergens last van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:55
Gewoon loslaten, niet meer op reageren. En als ze blijft zeuren, vragen of die molenwiek hard is aangekomen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 09-07 11:28
Het lijkt er inderdaad op dat de oorzaak bij de buurvrouw zelf ligt. Ik heb een zeer slecht gehoor en als ik in mijn bed lig hoor ik piepjes en brommen. In een ver verleden dacht ik dat externe factoren waren. Inmiddels weet ik beter en heb ik ze geaccepteerd. In periode van stress is het meer aanwezig dan wanneer er geen stress is. Een klap met een molenwijk of aluhoedjes heeft hier niets mee te maken :) .Ik kan mij voorstellen dat er bij de buurvrouw een hyperfocus op die geluiden is waardoor er stress ontstaat en de geluiden erger worden. Erg vervelend, maar nu wordt het jouw probleem gemaakt. Lastig om te bepalen in hoeverre je mee wil/moet werken in dit onderzoek.

[ Voor 5% gewijzigd door mcsluis op 18-05-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:45
com2,1ghz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:01:
[...]
.
offtopic:
Zo heb ik nu ook buren die op een passief agressieve manier laten weten dat de parkeerplaats voor hun deur van hun is. Telkens als ik mijn auto daar neerzet, zetten zij die van hun erachter op de stoep. Terwijl 20 meter verderop in de zijstraat altijd plek is. Of tegenover de weg waar rijtjesparkeerplaatsen zijn. Als er een auto wegrijdt voor hun deur dan gaan ze naar buiten om hun auto op dat plekje te parkeren. Maakt niet uit hoelaat het is :')
Je woont toch niet in Breda hè :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:11

Twazerty

AVCHDCoder developer

Je kunt het spelletje wellicht ook meespelen. Nu heb jij ook last van dezelfde klachten en het probleem zit niet bij jouw maar ergens anders. Dus wordt ook slachtoffer van dit fenomeen. Dat je 's-nachts last hebt van de telefoon van de buurvrouw, dat je de koelkast voelt etc.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 12-07 16:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Twazerty schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:02:
Je kunt het spelletje wellicht ook meespelen. Nu heb jij ook last van dezelfde klachten en het probleem zit niet bij jouw maar ergens anders. Dus wordt ook slachtoffer van dit fenomeen. Dat je 's-nachts last hebt van de telefoon van de buurvrouw, dat je de koelkast voelt etc.
En (midden in een vorstperiode) hun verwarmingsketel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het meeste is wel gezegd. Waar het wel aan ligt is niet zo relevant (psychosomatisch, andere bron, hypergehoor), het BT signaal van je subwoofer draagt alleen bij aan een psychosomatisch probleem. Die kan je met de hier al gegeven tip van een andere apparaat de naam subwoofer geven testen :P.

Alleen hier wil ik nog wel op ingaan:
Hann1BaL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Als de buren de subwoofer zouden merken, merk jij het zeker. Dus het is gewoon geen geluid uit de subwoofer.
Dit is zeker niet altijd waar. Lage tonen in een kamer zijn een wonderlijk complex iets. Je luistert naar een gek 'bad' vol staande golven, Op sommige plekken hoog (buik), op sommige blekken heel laag (knoop of dal), als jij luistert naar een sub en je zit in een knoop waar het geluid toevallig net uitdooft, dan kan een sub bij buren allemachtig veel overlast veroorzaken, omdat hij wel enorm veel energie de ruimte in slingert.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
xh3adshotx schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Oh, nee, dat is complete onzin :) Maar iemand die hooggevoelig is voor allerlei geluiden hoort zeker 's avonds in bed opeens van alles om zich heen. Ik lig al wakker van een tikkende klok 2 kamers verderop. Dat is nog makkelijk te herkennen ("Wat maakt precies iedere 1 seconde een tikkend geluid?" :P ) maar bromtonen kunnen overal vandaan komen. Leidingen, buren 3 huizen verderop, hoogspanningskabels, boten, mogelijk een fabriek 5km verderop als de wind verkeerd staat. Etc.
Je leert ermee leven ;) En sommige mensen niet. Die worden gek en maken hun omgeving ook gek. Ik pas mijzelf aan als ik geen invloed op de omgeving kan uitoefenen. Anderen kijken nooit naar zichzelf en blijven hun omgeving maar willen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

JvS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:15:
Het meeste is wel gezegd. Waar het wel aan ligt is niet zo relevant (psychosomatisch, andere bron, hypergehoor), het BT signaal van je subwoofer draagt alleen bij aan een psychosomatisch probleem. Die kan je met de hier al gegeven tip van een andere apparaat de naam subwoofer geven testen :P.

Alleen hier wil ik nog wel op ingaan:

[...]

Dit is zeker niet altijd waar. Lage tonen in een kamer zijn een wonderlijk complex iets. Je luistert naar een gek 'bad' vol staande golven, Op sommige plekken hoog (buik), op sommige blekken heel laag (knoop of dal), als jij luistert naar een sub en je zit in een knoop waar het geluid toevallig net uitdooft, dan kan een sub bij buren allemachtig veel overlast veroorzaken, omdat hij wel enorm veel energie de ruimte in slingert.
Dit is wel waar, maar dan is er echt wel een plek in het eigen huis waar dat ook waarneembaar is. Bij mij is bijv de keuken een plek waar er ineens een gigantische galm is. Ik geloof niet dat het in het huis zelf volledig niet waarneembaar is en bij de buren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 21:37
Ik heb op zolder (huurhuis) een CV ketel staan die ook trillingen door het hele huis stuurt. toen ik er net kwam wonen had ik geen idee waar die trillingen vandaan kwamen.

- de CV stond op continue een voorraadje warm water snel te kunnen aanbieden, dus verwarmde x-keer per tijd water, en sloeg dus aan
- nadat ik de ketel op alleen verwarmen indien watervraag is heb gezet, is de overlast verminderd -> komt nog voor, maar dan sta ik onder de oduche / heb de warm water kraan actief aan, ben dus bezig.

ik zag dat die ketel strak tegen de muur aan staat. Wellicht dat mijn buren ook hetzelfde merken, en jouw buren??

signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

MazeWing

The plot thickens...

Als ik het verhaal zo lees lost het probleem zich snel genoeg vanzelf op, als je buurvrouw een 5g-zendmast in brand zet en opgepakt wordt...

Dat mens is gek met haar “geluidsgolven die natrillen.” Als ze al ergens last van heeft dan is het onmogelijk dat het door jouw subwoofer komt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
  • Laatst online: 12-07 09:17
jeetje ik word ook elke morgen wakker om 4:45 met een merel die het hoogste lied zingt.

Zou zeggen lekker laten gaan .

mensen moeten leren leven met buren en omgevings geluiden.

plet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Het placebo experiment al geprobeerd?

Beste buurvrouw,

U had gelijk, mijn subwoofer geeft inderdaad een storing. Ik heb hem alvast weggegooid!
Sorry voor de last!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn vraag

...
Nagolven en energievelden.... Denk dat je buurvrouw overgevoelig is voor zweeftevengedoe.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Laatst online: 07-07 19:25
Niemand met een warmtepomp in de buurt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Als alles faalt, geef haar een linkje naar deze lijst aan mensen die het onzin noemen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 02:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

six-shooter schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:13:
Als alles faalt, geef haar een linkje naar deze lijst aan mensen die het onzin noemen..
Ja, maar tweakers is MSM!! :P :P :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Laatst online: 14-07-2020
Hebben jullie of je buur een airco of mechanische ventilatie? Of een elektrisch verstelbaar bed? :)
...
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Laatst online: 14-07-2020
:)
Hebben jullie of je buur een airco of mechanische ventilatie? Of een elektrisch verstelbaar bed? :)
...
[/quote]2x sorry

[ Voor 8% gewijzigd door turtles3 op 18-05-2020 20:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Terwijl wij ondertussen 4 pagina’s vol hebben gekregen met popcorn in de hand, gierend over deze Rijdende Rechter-casus, schittert de topic-starter in afwezigheid. @Larissa 1974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gac
  • Laatst online: 20:59

gac

Ik zou eens aan miss Ofonie vragen of ze het geluid continu hoort, of dat het ook wel eens weg is. Het zou ook nog een vloerverwarmingspomp kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

makje

Professioneel prutser

S1NN3D schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:43:
Terwijl wij ondertussen 4 pagina’s vol hebben gekregen met popcorn in de hand, gierend over deze Rijdende Rechter-casus, schittert de topic-starter in afwezigheid. @Larissa 1974
nogal wiedes! TS heeft nu 7 dagen alle apparaten en mogelijke storingsbronnen uit staan en de stoom eraf om te bewijzen aan de buurvrouw dat het niet aan hun ligt :+

Tweakers gaan soms heel ver voor anderen om hun gelijk te halen. Hoort bij het beestje O-)

5900x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk, dat verklaart het geluid of de afwezigheid er van natuurlijk...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 17:23
S1NN3D schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:43:
Het zou wat zijn, dat TS eigenlijk in dit geval de buurvrouw zelf is. En alles gelezen heeft en wellicht spontaan herstelt is? :o

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 21:23
hollandnick schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Het zou wat zijn, dat TS eigenlijk in dit geval de buurvrouw zelf is. En alles gelezen heeft en wellicht spontaan herstelt is? :o
Afbeeldingslocatie: https://tenor.com/view/tim-and-eric-mind-blown-explosion-brain-gif-4502079

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocMac
  • Laatst online: 18-05 12:24
Ik heb ook wel eens last van de golven van de subwoofer van de buren.... als ze een feestje hebben boven.

Dit is een gevalletje psycho-somatiek. Maar ja, dat mag je niet zeggen want dat is gelijk aan "je bent gek" voor sommige mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larissa 1974
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-02-2022
Hier dan eindelijk een reactie van de topic starter. Ik kreeg geen meldingen binnen, dus wist niet dat er was gereageerd..

En niet zo'n klein beetje ook, totaal niet verwacht!

Ik woon in Arnhem, voor ons huis langs rijd een trolleybus. Er is bij ons geen warmtepomp, ventilatie oid...

Ik vind het lastig om "mijn middelvinger op te steken" naar de buurvrouw, ook omdat we een oprit delen en het naar voelt als je elkaar dan tegen komt.

Maar als ik jullie reacties zo lees, zal ik mijn grens nogmaals moeten aangeven.

Inmiddels nu 3x aangegeven dat de discussie steeds weer opnieuw begint. Waarop de buurvrouw vroeg: "hoezo dan?".

Het komt er elke keer op keer dat zij de oorzaak bij ons zoeken (bt controle, zal aan onze subwoofer in standby liggen), terwijl ook wij hebben aangegeven dat het van km's ver kan komen.

Wij hebben verschillende testen op verzoek gedaan, vanuit hun stopt dit niet denk ik.

Bedankt voor jullie tips, opmerkingen en medeleven.

Mocht je nog wat willen toevoegen, dan zie ik het wel verschijnen.

Groeten, Larissa
Pagina: 1 2 Laatste