We gaan onze (voor)deur/ramen vervangen + vloer isoleren
Dak(zolder) + gevel is al geisoleerd ..
Er zijn nog wel "kleine" dingen die (beter)geisoleerd moeten worden .. maar dat neem ik deze zomer ook mee.
Ventilatie word gelijk meegenomen.
Ik schat dat dit 20 tot 24m2 oppervlakte is wat geisoleerd word (totaal 40m2)
Het "oude" glas is wel allemaal dubbel glas (zonder datum op het metaal tussen de ramen) ik schat dat dit 20 tot 30 jaar oud is .. (vorige 1ste eigenaar was niet zeer bedreven in ouderhoud)
Huidig verbruik is 1.000 kuub gas (ongeveer)
Is een verwachte daling van 200 kuub realistisch ? ik hoop 300 of meer maar wil mezelf niet rijk rekenen.
ik weet nie wat een "normaal" gas verbruik moet zijn bij een A+ huis . (ex warm water) .. ik verwacht wel wat verbruik maar hoeveel .. hmmm
ik zoek een beetje ervarings deskundigen op dit gebeid ..
Gegevens:
- gebouwd 1976 wij zijn 2de bewoner(s)
- gevel geisoleerd ( voor de koop 7 jaar terug )
- dubbelglas overal, deur sinds de bouw
- zolder in 2018 geisoleerd
- HRe Nefit cw 4 ketel, (cv -tune topic gevolgd
- aantal ramen (schuifpui,dakkapel, badkamer en zolderraam) van kozijn + glas isolerend sinds bewoning)
- gas verbruik vooraf was 1800 tot 1600 kuub per jaar (klopt ook met de buren die ongeveer zelfde verbruik hebben)
- Wij zijn van 1400 (ingeschat) gezakt naar 1000 kuub gas
- gas/warmwater verbruik = 5% ongeveer (max 10%) dus 100 kuub per jaar van de 1000
Glas oppervlak dat word vervangen met houten kozijnen, word vervangen door HR kozijnen met HR++ glas
voordeur en geheel kozijn word vervangen door HR++
Achterramen (zuidzijde) word extra voorzien van rolluiken
Vloer word voorzien van R waarde 4,5 HFO schuim ..
Hiernaast komen er nog zonne panelen + extra beluchting voor kruipruimte mocht dat iets toevoegen.
Noordzijde moet ik 2 kamers (wandjes) opentrekken en voorzien van glaswol (schuin dak) en Qboard/Wediplaat isolatie en achter knieschotten (loze ruimte waar we niet bij kunnen/niet gebruiken) worden vol gespoten met Glaswol (isolatie) ..
Enige wat ik nog zou kunnen doen is zoals mkleinman buiten-muren voorzien van binnen isolatie (opdikken) hierna
Dak(zolder) + gevel is al geisoleerd ..
Er zijn nog wel "kleine" dingen die (beter)geisoleerd moeten worden .. maar dat neem ik deze zomer ook mee.
Ventilatie word gelijk meegenomen.
Ik schat dat dit 20 tot 24m2 oppervlakte is wat geisoleerd word (totaal 40m2)
Het "oude" glas is wel allemaal dubbel glas (zonder datum op het metaal tussen de ramen) ik schat dat dit 20 tot 30 jaar oud is .. (vorige 1ste eigenaar was niet zeer bedreven in ouderhoud)
Huidig verbruik is 1.000 kuub gas (ongeveer)
Is een verwachte daling van 200 kuub realistisch ? ik hoop 300 of meer maar wil mezelf niet rijk rekenen.
ik weet nie wat een "normaal" gas verbruik moet zijn bij een A+ huis . (ex warm water) .. ik verwacht wel wat verbruik maar hoeveel .. hmmm
ik zoek een beetje ervarings deskundigen op dit gebeid ..
Gegevens:
- gebouwd 1976 wij zijn 2de bewoner(s)
- gevel geisoleerd ( voor de koop 7 jaar terug )
- dubbelglas overal, deur sinds de bouw
- zolder in 2018 geisoleerd
- HRe Nefit cw 4 ketel, (cv -tune topic gevolgd
- aantal ramen (schuifpui,dakkapel, badkamer en zolderraam) van kozijn + glas isolerend sinds bewoning)
- gas verbruik vooraf was 1800 tot 1600 kuub per jaar (klopt ook met de buren die ongeveer zelfde verbruik hebben)
- Wij zijn van 1400 (ingeschat) gezakt naar 1000 kuub gas
- gas/warmwater verbruik = 5% ongeveer (max 10%) dus 100 kuub per jaar van de 1000
Glas oppervlak dat word vervangen met houten kozijnen, word vervangen door HR kozijnen met HR++ glas
voordeur en geheel kozijn word vervangen door HR++
Achterramen (zuidzijde) word extra voorzien van rolluiken
Vloer word voorzien van R waarde 4,5 HFO schuim ..
Hiernaast komen er nog zonne panelen + extra beluchting voor kruipruimte mocht dat iets toevoegen.
Noordzijde moet ik 2 kamers (wandjes) opentrekken en voorzien van glaswol (schuin dak) en Qboard/Wediplaat isolatie en achter knieschotten (loze ruimte waar we niet bij kunnen/niet gebruiken) worden vol gespoten met Glaswol (isolatie) ..
Enige wat ik nog zou kunnen doen is zoals mkleinman buiten-muren voorzien van binnen isolatie (opdikken) hierna
[ Voor 46% gewijzigd door vso op 14-05-2020 18:59 ]
Tja vanalles