Toon posts:

Ramen vervangen verwachte besparing (gas) realisisch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
We gaan onze (voor)deur/ramen vervangen + vloer isoleren
Dak(zolder) + gevel is al geisoleerd ..
Er zijn nog wel "kleine" dingen die (beter)geisoleerd moeten worden .. maar dat neem ik deze zomer ook mee.
Ventilatie word gelijk meegenomen.
Ik schat dat dit 20 tot 24m2 oppervlakte is wat geisoleerd word (totaal 40m2)

Het "oude" glas is wel allemaal dubbel glas (zonder datum op het metaal tussen de ramen) ik schat dat dit 20 tot 30 jaar oud is .. (vorige 1ste eigenaar was niet zeer bedreven in ouderhoud)

Huidig verbruik is 1.000 kuub gas (ongeveer)

Is een verwachte daling van 200 kuub realistisch ? ik hoop 300 of meer maar wil mezelf niet rijk rekenen.

ik weet nie wat een "normaal" gas verbruik moet zijn bij een A+ huis . (ex warm water) .. ik verwacht wel wat verbruik maar hoeveel .. hmmm

ik zoek een beetje ervarings deskundigen op dit gebeid ..

Gegevens:
- gebouwd 1976 wij zijn 2de bewoner(s)
- gevel geisoleerd ( voor de koop 7 jaar terug )
- dubbelglas overal, deur sinds de bouw
- zolder in 2018 geisoleerd
- HRe Nefit cw 4 ketel, (cv -tune topic gevolgd
- aantal ramen (schuifpui,dakkapel, badkamer en zolderraam) van kozijn + glas isolerend sinds bewoning)
- gas verbruik vooraf was 1800 tot 1600 kuub per jaar (klopt ook met de buren die ongeveer zelfde verbruik hebben)
- Wij zijn van 1400 (ingeschat) gezakt naar 1000 kuub gas
- gas/warmwater verbruik = 5% ongeveer (max 10%) dus 100 kuub per jaar van de 1000

Glas oppervlak dat word vervangen met houten kozijnen, word vervangen door HR kozijnen met HR++ glas
voordeur en geheel kozijn word vervangen door HR++

Achterramen (zuidzijde) word extra voorzien van rolluiken

Vloer word voorzien van R waarde 4,5 HFO schuim ..

Hiernaast komen er nog zonne panelen + extra beluchting voor kruipruimte mocht dat iets toevoegen.

Noordzijde moet ik 2 kamers (wandjes) opentrekken en voorzien van glaswol (schuin dak) en Qboard/Wediplaat isolatie en achter knieschotten (loze ruimte waar we niet bij kunnen/niet gebruiken) worden vol gespoten met Glaswol (isolatie) ..

Enige wat ik nog zou kunnen doen is zoals mkleinman buiten-muren voorzien van binnen isolatie (opdikken) hierna

[Voor 46% gewijzigd door vso op 14-05-2020 18:59]

leest meer dan reageert

Beste antwoord (via vso op 14-05-2020 20:03)

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Hier is heel veel info te vinden:

Het grote HR +++ glas en kozijn topic

Zelf heb ik vorig jaar alle 28 ramen in onze woning vervangen door HR+++ triple glas U=0,6. Omdat de kozijnen erg slecht waren hier nieuwe kunststof kozijnen laten monteren, kostte wel wat, maar geen seconde spijt van gekregen. Comfort verbetering is fenomenaal, koudeval totaal verdwenen.

Als je kiest voor dubbel (omdat triple niet past in de sponning) neem dan thermobel 0,8. https://www.agcmirodanbou...el%20NL/Thermobel-0_8.pdf

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Alle reacties

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee