Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGuy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-05-2024
Ook al wordt er in de US een ander, lager Btw-tarief gerekend, toch apart dat de 65" US versie van de U8QF daar $ 819.86 (Amazon dus ietsje goedkoper) moet kosten terwijl de (in Europa geleverde) 55U8QF in NL voor € 849,- geleverd wordt. Ja, er zullen wederom mensen hier op het forum zijn die het niet met me eens zijn maar ik blijf bij m'n standpunt van niet echt redelijke prijsverschillen tussen de verschillende landen. Misschien in dat licht leuk om ze nog eens te verwijzen naar mijn screendump met info over hoe groot de EU als afzetmarkt is.

Daarom...denkt Hisense echt dat mensen in NL niet geïnteresseerd zouden kunnen zijn in een 65" variant van de U8QF?

Fomo heeft het in z'n recensie over de 65" uitvoering die op Amazon telkens uitverkocht is....hoe zou dat nou komen?

En omdat ik benieuwd was naar aanbod van UHD tv's in de maten 55" en 65" (men had het in een van de reacties op mijn bijdrage n.l. over dat grotere maten niet zo gangbaar waren):

Hardware.info: 575 55" modellen en 459 65"modellen
Tweakers: 236 55" modellen en 208 65" modellen

...niet echt dat je zegt dat 65" een niet gangbare maat is in NL...of zou men de 65" modellen gewoon voor de lol aanbieden😉.

Blijft echter een feit dat het aanbod in 75" achter blijft ten opzichte van bovenstaande maten.

[ Voor 26% gewijzigd door TheGuy op 06-08-2020 18:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Ok, ok...de 65" is, bij de retailer, in de US versie $ 949.99 (zie https://www.bestbuy.com/s...uId=6404014&intl=nosplash )...

maar in Duitsland zijn ze ook 'nicht irre' met € 1.110,99 voor de 65U8QF.... https://www.mediamarkt.de...sense-65u8qf-2636234.html ....ja, ja...ze hebben 16% Mehrwertsteuer dus 5% minder belasting dan wij in NL maar toch..

[ Voor 2% gewijzigd door TheGuy op 07-08-2020 15:05 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18

ST10©DE

Dus.............

16 procent btw in Duitsland

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
BTW is tijdelijk 3% verlaagd door de Corona, crisis
Tot eind dit jaar geloof ik.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
@ismo
Ik heb de link aangepast hierboven thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lt2k3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 22:48
Spijtig geen 75 inch U8QF. Anders had ik hem direct gekocht. Het zal de q80t worden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
lt2k3 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:05:
Spijtig geen 75 inch U8QF. Anders had ik hem direct gekocht. Het zal de q80t worden dan
Pff, das toch veel te groot man! 55 is voor mij meer dan genoeg. Anders heb ik een nóg groter zwart vlak in de woonkamer als hij uit staat.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 08:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Digital trends Hisense H9G Quantum Series eerste video

YouTube: Hisense H9G Quantum Series 4K HDR TV Unboxing, Settings, Impressions

H9G = U8QF
Europeese model heeft geen android en dus ook geen standaard google home zoals bljikbaar het US model wel heeft. Dit is de eerste unboxing video en er komt ook een review aan dus.

[ Voor 30% gewijzigd door ismo op 12-08-2020 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ismo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:00:
Digital trends Hisense H9G Quantum Series eerste video

YouTube: Hisense H9G Quantum Series 4K HDR TV Unboxing, Settings, Impressions

H9G = U8QF
Europeese model heeft geen android en dus ook geen standaard google home zoals bljikbaar het US model wel heeft. Dit is de eerste unboxing video en er komt ook een review aan dus.
Nice! Geen Android vind ik helemaal prima! Hang er toch een CCU aan :).

Edit: De stand van de U8QF is wel anders trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 12-08-2020 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Hallo,

Aan een ieder die nu een Hisens U8QF heeft heb ik de volgende vragen:
- wie gebruikt de tv in een heldere kamer?
- hoe zit het met anti-glare en weerkaatsing van (zon)licht zowel direct als indirect?
- wat zijn jullie andere bevindingen zoals aangesloten op een AV-receiver of soundbar?
- hoe bevalt de kijkhoek?

Ik mis jullie reactie en input en hoop dat jullie dolblij zijn met jullie tv maar laat het ons ook horen.

Verder geeft “Stop the Fomo” aan dat de H9G (U8QF) een echte HDR killer is

YouTube: HiSense H9G vs $5500 QLED TV HDR Review: Samsung NOT Happy!!

[ Voor 41% gewijzigd door Sandwarriors op 13-08-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Op Rtings voor de insiders early review Hisense H9G

https://www.rtings.com/tv/reviews/hisense/h9g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:37
1.700 nits voor H9g bij rtings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:16
scroeffie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
Wij gaan in Nederland de volgende Quantum Dot (Q-LED) TV’s U7QF en U8QF series introduceren. De eerste 2 modellen (beeldmaten) zullen we medio Juli beschikbaar hebben.

50U7QF

55U8QF

In September zullen de 55U7QF en de 65U8QF worden toegevoegd.
Ik krijg al resultaten op google bij de 55U7QF. Maar de resultaten (1e 2 hits) leveren negatieve reviews op de verkopende partij. Op hisense zelf staat helaas nog niks vermeld. Anders was ik nu tot aanschaf over gegaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Tegniek op 17-08-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Tegniek schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:01:
[...] Ik krijg al resultaten op google bij de 55U7QF. Maar de resultaten (1e 2 hits) leveren negatieve reviews op de verkopende partij. Op hisense zelf staat helaas nog niks vermeld. Anders was ik nu tot aanschaf over gegaan.
Ik zie ook bij BOL de tv staan met 4 aanbieders waarvan er 3 hetzelfde bedrijf zijn..zou ik ook niet zo snel bij kopen..
https://www.bol.com/nl/pr...&sort=price&sortOrder=asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:16
ismo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Ik zie ook bij BOL de tv staan met 4 aanbieders waarvan er 3 hetzelfde bedrijf zijn..zou ik ook niet zo snel bij kopen..
https://www.bol.com/nl/pr...&sort=price&sortOrder=asc
offtopic:
yep. dat zie je ook met el-vidas die verkoopt ook tv's op bol plaza. Maar is tevens hetzelfde bedrijf als TV Online, die zijn tv's slijt op bol en amazon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Rtings heeft de review van de H9G inmiddels gepubliceerd. Vermoedelijk hetzelfde paneel als de U8QF met een andere voet/speakers en OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
benbaba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:33:
Rtings heeft de review van de H9G inmiddels gepubliceerd. Vermoedelijk hetzelfde paneel als de U8QF met een andere voet/speakers en OS.
Ben benieuwd! Er gaat hier sowieso een nieuwe tv komen binnenkort en ik denk dat het de U8QF gaat worden :D

Edit: Zo, dat is een behoorlijk goed cijfer! Weten we zeker dat de H9G hier de U8QF is?

[ Voor 10% gewijzigd door Peter_Aragorn op 19-08-2020 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Afgelopen weekend was ik in Duitsland bij mijn schoonvader die de U8QF had gekocht. Drie dagen goed kunnen bekijken (65 inch) en mee kunnen spelen. Tot nu toe nooit zo Hisense op het netvlies gehad. Behoorlijk onder de indruk voor wat je krijgt voor die prijs, heel goede TV wilde toch al van 55 naar 65.....

Enige wat ik nog niet heb kunnen testen is de input lag voor PS4

[ Voor 14% gewijzigd door Vildhjarta op 19-08-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:16
benbaba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:33:
Maar bij de H9G hebben ze het telkens over 10 bit panel en de UQ8 een 8 bit + FRC. Nou ben ik alleen niet helemaal qua kennis up to date hierover, maar begreep dat FRC een foefje is om meer 'bit' te laten zien alleen heb ik niet kunnen vinden of dit bij de H9G gewoon zelfde is maar anders genoemd wordt.

Wat is over het algemeen het prijsverloop bij de huidige generatie tv's in een jaar/tot nieuwe modellen aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Als ik een grote wagen zou hebben, dan zou ik hem zo bij Saturn net over de grens gaan halen :( jammer dat de U8QF 65 inch niet in Nederland nog geleverd wordt. Voor de prijs in Duitsland nu zou het een instant buy zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:
[...]

Edit: Zo, dat is een behoorlijk goed cijfer! Weten we zeker dat de H9G hier de U8QF is?
Zeker weten niet, maar als je naar de specificaties kijkt en de reviews dan kan je wel stellen dat het een Europees equivalent is. Datzelfde geldt voor de H8G en U7QF. Op gebruikelijke paneelvariatie na zou ik nagenoeg dezelfde beeldkwaliteit verwachten.
6killer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:26:
[...]

Maar bij de H9G hebben ze het telkens over 10 bit panel en de UQ8 een 8 bit + FRC. Nou ben ik alleen niet helemaal qua kennis up to date hierover, maar begreep dat FRC een foefje is om meer 'bit' te laten zien alleen heb ik niet kunnen vinden of dit bij de H9G gewoon zelfde is maar anders genoemd wordt.

Wat is over het algemeen het prijsverloop bij de huidige generatie tv's in een jaar/tot nieuwe modellen aankondiging?
Om Rtings zelf maar even te quoten
we consider 8-bit with dithering to be equivalent to 10-bit, as long as the 10-bit gradient looks smooth.
HDR tone mapping, FALD zones- en algoritmes alsook piekhelderheid zijn belangrijker voor het eindresultaat bij HDR. Hierin speelt persoonlijke voorkeur ook een rol. Wil men zoveel mogelijk detail en kleuraccuratie of juist zo min mogelijk blooming en een zo hoog mogelijke luminantie. De 2020 4K QLED's van Samsung hebben overigens ook een 8bit+frc paneel wat in de praktijk bij een handje vol hdr-materiaal zorgt voor iets meer posterisatie. Beide worden overigens als 10bit gespecifieerd; de een enkel als 'true' 10bit.

De beste prijzen heb je meestal zo rond de lente en zomer, wanneer de nieuwe modellen weer beschikbaar komen. Daarnaast ook bij Black Friday o.i.d. De introductieprijzen van Hisense zijn wel een heel stuk lager dan bij de rest. De prijsontwikkeling zal dus gering zijn, zeker in vergelijking met bijv. een 2020 QLED van Samsung.

• Peter_Aragorn
benbaba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:36:
[...]

Zeker weten niet, maar als je naar de specificaties kijkt en de reviews dan kan je wel stellen dat het een Europees equivalent is. Datzelfde geldt voor de H8G en U7QF. Op gebruikelijke paneelvariatie na zou ik nagenoeg dezelfde beeldkwaliteit verwachten.

[...]

[...]

HDR tone mapping, FALD zones- en algoritmes alsook piekhelderheid zijn belangrijker voor het eindresultaat bij HDR. Hierin speelt persoonlijke voorkeur ook een rol. Wil men zoveel mogelijk detail en kleuraccuratie of juist zo min mogelijk blooming en een zo hoog mogelijke luminantie. De 2020 4K QLED's van Samsung hebben overigens ook een 8bit+frc paneel wat in de praktijk bij een handje vol hdr-materiaal zorgt voor iets meer posterisatie. Beide worden overigens als 10bit gespecifieerd; de een enkel als 'true' 10bit.

De beste prijzen heb je meestal zo rond de lente en zomer, wanneer de nieuwe modellen weer beschikbaar komen. Daarnaast ook bij Black Friday o.i.d. De introductieprijzen van Hisense zijn wel een heel stuk lager dan bij de rest. De prijsontwikkeling zal dus gering zijn, zeker in vergelijking met bijv. een 2020 QLED van Samsung.
Thanks voor dit. Een heel goed paneel gewoon dus. Was al even de ElektroWorld binnen gelopen hier. Die man hoorde ook alleen maar goede dingen over de U8QF, maar raadde aan heel even te wachten als je tijd hebt. Grote merken komen vanaf 1 sept waarschijnlijk met sales, waardoor HiSense waarschijnlijk ook wel wat met de prijs gaat doen.

Ik kan alleen niet heel lang meer wachten, want de ex-vriendin neemt de huidige tv volgende week mee...

• 6killer
benbaba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:36:
[...]

[...]

[...]

Dan is het waarschijnlijk zelfde paneel dus, dan zou die wel gewoon te vergelijken met de H9G zijn.
Peter_Aragorn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Thanks voor dit. Een heel goed paneel gewoon dus. Was al even de ElektroWorld binnen gelopen hier. Die man hoorde ook alleen maar goede dingen over de U8QF, maar raadde aan heel even te wachten als je tijd hebt. Grote merken komen vanaf 1 sept waarschijnlijk met sales, waardoor HiSense waarschijnlijk ook wel wat met de prijs gaat doen.

Ik kan alleen niet heel lang meer wachten, want de ex-vriendin neemt de huidige tv volgende week mee...
In ieder geval een TV om even te gaan bekijken, alleen verwacht ik eerlijk gezegd niet dat deze TVs vanaf september in prijs dalen, de 65" komt dan pas uit hier dacht ik.

• Peter_Aragorn
6killer schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Dan is het waarschijnlijk zelfde paneel dus, dan zou die wel gewoon te vergelijken met de H9G zijn.

[...]

In ieder geval een TV om even te gaan bekijken, alleen verwacht ik eerlijk gezegd niet dat deze TVs vanaf september in prijs dalen, de 65" komt dan pas uit hier dacht ik.
Nee, denk ik ook niet. Woon in de buurt van de Duitse grens, dus kan altijd nog ff naar de MM daar rijden...

Maargoed, gun de lokale man hier ook wel wat. Dus denk dat ik hem daar haal.

• Vildhjarta
Peter_Aragorn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Nee, denk ik ook niet. Woon in de buurt van de Duitse grens, dus kan altijd nog ff naar de MM daar rijden...

Maargoed, gun de lokale man hier ook wel wat. Dus denk dat ik hem daar haal.
Helaas past die niet in mijn auto anders had ik hetzelfde gedaan >:)

• Peter_Aragorn
Vildhjarta schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Helaas past die niet in mijn auto anders had ik hetzelfde gedaan >:)
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, haha! 65 is sowieso te groot voor mij hoor, maar 55 kan ook al lastig worden in een C1...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Peter_Aragorn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, haha! 65 is sowieso te groot voor mij hoor, maar 55 kan ook al lastig worden in een C1...
Hyundai i10 hier voor alles verder top alleen niet voor grote spullen vervoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Agaron schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:52:

Net Spiderman gespeeld op de PS4 Pro in 4K HDR. Wow wat een verschil met mijn 44inch HD tv _/-\o_
Het beeld was niet helemaal vloeiend maar na het aanzetten van de game modus was dat probleem direct verdwenen. Had verwacht dat de tv dit automatisch zou doen maar de eerste keer moet je dit handmatig in de instellingen aanzetten.
Hoe is jouw ervaring met Input Lag bij het gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ben wel benieuwd hoe de U8QF zich verhoudt tegenover de LG NANO866-serie. Deze vandaag voor mn zusje gehaald en die ziet er toch ook wel heel goed uit al.

Iemand die dit kan beantwoorden? Want qua prijs is de 55 van LG ook wel netjes geprijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 18:21
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:38:
Ben wel benieuwd hoe de U8QF zich verhoudt tegenover de LG NANO866-serie. Deze vandaag voor mn zusje gehaald en die ziet er toch ook wel heel goed uit al.

Iemand die dit kan beantwoorden? Want qua prijs is de 55 van LG ook wel netjes geprijst.
De NANO heeft een IPS scherm, wat meestal een brede kijkhoek en mooie kleuren oplevert. Zwart wordt meestal minder goed weergegeven. In hoeverre dat voor de 866 geldt weet ik niet. Daarnaast is de NANO een edge-lit scherm en heeft daarom vrij slechte dimming.

De U8QF heeft een VA scherm, wat vaak beter zwart en slechtere kijkhoeken betekent. Daarnaast heeft het full array local dimming en dus vrij goede dimming, maar lang niet zo goed als een OLED.

Zelf zou ik zeggen, kies voor een OLED als je je geen zorgen maakt om burn-in en het kan betalen. Ga anders voor een Full Array Local Dimming TV met 100+ zones zoals de U8QF, tenzij de kijkhoek belangrijk is. Wil je een brede kijkhoek, dan kun je naar IPS schermen kijken. En als het je allemaal niet zoveel kan schelen omdat je eigenlijk toch geen verschil merkt, kies dan lekker een goedkope 4K HDR LCD, mits de recensies in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
NoThankYou schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

De NANO heeft een IPS scherm, wat meestal een brede kijkhoek en mooie kleuren oplevert. Zwart wordt meestal minder goed weergegeven. In hoeverre dat voor de 866 geldt weet ik niet. Daarnaast is de NANO een edge-lit scherm en heeft daarom vrij slechte dimming.

De U8QF heeft een VA scherm, wat vaak beter zwart en slechtere kijkhoeken betekent. Daarnaast heeft het full array local dimming en dus vrij goede dimming, maar lang niet zo goed als een OLED.

Zelf zou ik zeggen, kies voor een OLED als je je geen zorgen maakt om burn-in en het kan betalen. Ga anders voor een Full Array Local Dimming TV met 100+ zones zoals de U8QF, tenzij de kijkhoek belangrijk is. Wil je een brede kijkhoek, dan kun je naar IPS schermen kijken. En als het je allemaal niet zoveel kan schelen omdat je eigenlijk toch geen verschil merkt, kies dan lekker een goedkope 4K HDR LCD, mits de recensies in orde zijn.
Nee duidelijk dan is de U8QF beter voor mij. En dan qua beeld nog mooier dan de Nano die ik nu voor me heb van mn zusje. Kijkhoek is prima, zit er toch vrijwel altijd helemaal recht voor.

OLED kan, maar vind ik te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:38:

IPS tv's als de nanocell-series zijn voor HDR en films betreft dweilen met de kraan open. Samenvattend
For day to day run of the mill TV viewing it is perfectly adequate. It’s not a dedicated movie TV for bringing Hollywood to your home in the dark. It has good Smart TV, good input lag for gaming and is a strong performer with the lights on.
In het high-end segment heb je wat LCDs betreft in de EU keuze uit Samsung, Sony en nu ook Hisense. LCDs van LG zijn hooguit mid-rangers. Zie ook H9G (U8QF) vs Nano81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Kun je nagaan. Tov mijn huidige tv vind ik de Nano er al mooi uitzien.

Ga de U8QF van de week dus maar bestellen👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:12
De U8QF blaast de LG LED TV’s echt omver. De winkel geeft zelf aan dat zelfs LG zegt dat zij zich met name op OLED richten in het hogere segment.

Dat zie je pas goed als ze langs elkaar staan.

De kijkhoek van de U8QF is overigens ook prima. Waarschijnlijk vanwege het FALD paneel. OLED gaat dan weer een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Advocate schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:54:
De U8QF blaast de LG LED TV’s echt omver. De winkel geeft zelf aan dat zelfs LG zegt dat zij zich met name op OLED richten in het hogere segment.

Dat zie je pas goed als ze langs elkaar staan.

De kijkhoek van de U8QF is overigens ook prima. Waarschijnlijk vanwege het FALD paneel. OLED gaat dan weer een stapje verder.
Ook de Nano LED :)? Want die is al mooi, maar als de U8QF die omver blaast. Man, dan ga ik die van de week zeker bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
Ja! Smaken verschillen natuurlijk maar de helderheid en het contrast zijn van een andere wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Advocate schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:51:
Ja! Smaken verschillen natuurlijk maar de helderheid en het contrast zijn van een andere wereld.
Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Even een bump met een vraagje. Heeft hij nu wel of niet een 100hz paneel? Want na het zien van 100hz bij andere tv's, denk ik niet dat ik terug kan naar 50hz...

Edit: 120Hz zie ik.
Wel apart dat sommige reviews het er dan over hebben dat de motion soms niet lekker is. Zie:https://www.trustedreviews.com/reviews/hisense-u8q-55u8qftuk

Edit 2:
Ook jammer dat de H9 in de US dan weer wel een echt 10bit paneel heeft en wij in Europa niet. :(

[ Voor 62% gewijzigd door Peter_Aragorn op 24-08-2020 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Peter_Aragorn schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:20:

Edit 2:
Ook jammer dat de H9 in de US dan weer wel een echt 10bit paneel heeft en wij in Europa niet. :(
Ook jammer dat in US die toestellen met Android TV komen en hier met hun eigen Vidaa software. Android TV heb ik op mijn huidige Sony Bravia en vind ik tot nu toe het fijnste OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Vildhjarta schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Ook jammer dat in US die toestellen met Android TV komen en hier met hun eigen Vidaa software. Android TV heb ik op mijn huidige Sony Bravia en vind ik tot nu toe het fijnste OS.
Dat vind ik eigenlijk geen enorme ramp, daar heb ik een Chromecast Ultra voor. Maar het is wel jammer, want Android TV is wel prima inderdaad!

Ga nu toch een beetje twijfelen. Is er voor max €1100 überhaupt een betere tv op de markt?

[ Voor 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 24-08-2020 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:20:
benbaba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:36:Om Rtings zelf maar even te quoten
'We consider 8-bit with dithering to be equivalent to 10-bit, as long as the 10-bit gradient looks smooth'

Zie verder niet wat FALD met de kijkhoek te maken heeft, aan de Rtings review te zien zit er gewoon een AUO paneel in en zo goed zijn die kijkhoeken niet. Gewoon standaard voor een VA paneel zonder truukjes ... (merkbare gamma en black level shift bij 20 graden dus).

Wel benieuwd welke SoC erin zit als ze er deze rating aan geven (bij de nieuwe Sony's krijgt Smoothness 'Very Smooth':
  • Ease of Use: Average
  • Smoothness: Average
Motion issue(s) ook in nog een andere review tegengekomen ja naast die van Trusted, misschien weer iets wat met 50Hz uitzendingen te maken heeft ...
Lees niks over de Motion Clearness (BFI) in de Trusted review wat je toch wel mag testen als je sport gaat beoordelen.

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 24-08-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik zag dat de Expert die vlakbij het werk zit, hem had staan. Dus, even gekeken.

Mooi ding hoor. Verkopers waren er ook van onder de indruk, maarja die willen hem ook verkopen.

Maarrr. Ze hadden ook de OLED van Hisense. €300 duurder, maar man. Die is ook echt heel erg mooi zeg! Strak ontwerp, kleuren die echt van het scherm spatten.

Dus het kan ook zijn dat die er gaat komen. Die €300 mis ik voorlopig toch niet gok ik.

Edit: Mmm, dan is een LG B9 of E9 (!) ook een leuke optie... Wat een keuze allemaal zeg! Wel natuurlijk duurder dan de U8QF, maargoed.

[ Voor 13% gewijzigd door Peter_Aragorn op 24-08-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Techradar review
https://www.techradar.com...sense-u8qf-qled-65u8qf-tv

Buy it if...

You want a big FALD screen at a decent price
It’s not every day you find a direct LED lighting system – where the LEDs sit right behind the screen rather than around its edges – with local dimming in an £1,200 65-inch LCD TV.

You want a TV with forward-firing speakers
While most TVs today feature rear-mounted speakers, the U8QF carries a slender, forward-firing soundbar that gives sound more impact and immediacy.

You want full HDR support
Most TV brands only back either the Dolby Vision or HDR10+ premium HDR formats – despite content being available exclusively in both. The U8QF, though, supports both, so that you get the best quality available from every source.

Don't buy it if...

You’re a fan of scary movies
The screen’s frustrating habit of simply turning the backlight off if a scene gets dark is particularly irksome if you’re a fan of horror films.

You like action movies
The U8QF’s myriad problems with presenting motion are particularly exposed by 24 frames per second action films.

Your room layout means you have to watch TV from an angle
As with most LCD TVs, the U8QF loses colour and contrast if watched from more than around 30 degrees off axis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ben bang dat ik voor de LG OLED 55E9PLA ga, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Inmiddels heeft AVforums de U8QF ook getest.
Impressive everyday workhorse with good image accuracy and a nice bright HDR image that many LCD peers at this price point simply can’t match. There are issues but most of these can be mitigated when used in bright surroundings and not used for critical movie viewing. Keep it in a normal living room with good lighting and the image flaws are far less noticeable and the performance on offer is good. It is not an enthusiasts TV and there are better options if you can spend a little more.
Het grootste 'probleem' lijkt bij het dimming algoritme te liggen, wat voornamelijk in het (volledig) donker opvalt. 24p-judder is er niet, maar interpolatie geeft wel artifacts. Dit is bij de H9G ook het geval. Verder lijkt de max. helderheid lager dan laatst genoemde. HDR 100% 624 vs 646nits, 10% 1250 vs 1479nits en bij 2% 660 vs 860nits. Dit kan te maken hebben met het verschil in local dimming algoritme en ook met de geteste beeldmodus of local dimming instelling. Het kleurenbereik, de kijkhoek en input-lag zijn verder wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Doe dat eens op een ander forum ofzo.. :N

[ Voor 84% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2020 20:40 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
Voor iedereen die interesse heeft:
De Duitse MediaMarkt biedt de 55U8QF aan op hun website voor 872 euro en er gaat direct 90 euro korting af. Voor 782 euro lijkt me dit een prachtige tv.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
audiojunk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:55:
[mbr] Doe dat eens op een ander forum ofzo.. :N [/mbr]
Wat is er mis dan met een vergelijk tussen een Hisense H9G en een Sony X900H.
Graag wel een reden want ik ben me van geen kwaad bewust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
65U8QF inmiddels toch vanuit Duitsland geïmporteerd met dank aan de grote auto van mijn schoonvader :)

Erg blij mee en had via Amazon voor € 1029,00 een hele nette prijs, Voet was wel wat groot voor het meubel waar ie in staan dus vandaag direct een beugel besteld zodat ie later deze week aan de muur kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
@Vildhjarta hoe zijn je eerste ervaringen met de tv? Ik ben er heel benieuwd naar. Met name beeldkwaliteit t.o.v. oled/andere merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
Sven2912 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:41:
@Vildhjarta hoe zijn je eerste ervaringen met de tv? Ik ben er heel benieuwd naar. Met name beeldkwaliteit t.o.v. oled/andere merken.
Let op: ik heb nog niet veel tijd gehad met de tv gisteravond :+

Ben geen supertechneut mbt TV's dus verwacht geen diepgaande technische analyse ;) Dat laat ik liever aan de specialisten hier over. Ben echter wel kritisch over beeld en geluid.

Ik heb letterlijk nog niets ingesteld en het ziet er allemaal erg goed uit. Wat HDR testvideo's gedraaid en ben behoorlijk onder de indruk van de kleuren en hoe diep het zwart is voor een niet-Oled.

Hiervoor stond er een Sony Bravia 55 inch (2015/16) die nu naar de slaapkamer is verhuisd, het verschil in beeldkwaliteit is werkelijk groot, vooral in het zwart.

Binnenkort ga ik nog met de beeldinstellingen finetunen etc en de PS4 moet ik er ook nog op testen, hoor daar goede verhalen over.

Bediening is super simpel en de software ook (ik vind Android TV nog wel beter), nu gebruik ik naast Prime, Netflix, Plex en Youtube niet zo heel veel verder maar ik mis wel Twitch en Disney +, maar ik had nog een Chromecast dus voor nu geen probleem en wie weet komen die er binnenkort bij een update wel bij. Positief is ook hoe vlot de afstandsbediening werkt met de software, bij de Sony is dat echt dramatisch. Deze is heel responsive.

Geluid is goed maar kan ik nog te weinig over zeggen tot ik wat meer gekeken en geluisterd heb.

Kortom dit is echt een eerste indruk, maar die is iig zeer positief, zeker binnen deze pricerange. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Klinkt super goed @Vildhjarta! Maak je gebruik van kabel tv / DVB-t? Werkt dit naar behoren met het Duitse model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Sven2912 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:12:
Klinkt super goed @Vildhjarta! Maak je gebruik van kabel tv / DVB-t? Werkt dit naar behoren met het Duitse model?
Nee + tien jaar geen enkele vorm van kabel of reguliere tv aansluiting meer ;) Satelliet werkt prima (mijn schoonpa in Duitsland heeft dezelfde set en gebruikt hem met zijn satellietontvanger).

Zou allemaal prima moeten gaan aangezien het 55inch model hier ook in Ned verkocht wordt en afgezien van de grootte exact hetzelfde is.

@Agaron heeft hem ook zie ik, wellicht heeft hij DVB-t/Kabel ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vildhjarta op 31-08-2020 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGuy
Voor diegenen die op zoek zijn naar iets groters:

Ben vandaag door Hisense NL (= ATAG Benelux) teruggebeld en kreeg te horen dat de 65U8QF in november in Nederland geleverd zal worden.

Nu is er mij een tijd geleden verteld dat de nieuwe modellen in sept/ oct bekend zouden worden gemaakt dus levering in november zou kunnen kloppen maar ik calculeer tegenwoordig in dat alles vertraging heeft en dat niet alles wat beloofd wordt nagekomen wordt dus...ik ben benieuwd en wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 16:13
Ik heb nog geen ervaring met het kijken via de kabel, gebruik de ziggo box zal morgen de kabel eens testen.

Mijn ervaring na een dikke maand is nog steeds zeer positief. Het kijken overdag met veel licht inval gaat prima, de tv geeft alleen reflectie bij echt donkere scenes. Het geluid is ook echt goed, gebruik mijn soundbar nauwelijks meer.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat ik geen firmware updates binnen kreeg. Dit heeft blijkbaar te maken het het land waar de tv op in gesteld is. Na het veranderen naar Duitsland kon ik meerdere updates downloaden die niet beschikbaar zijn in Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door Agaron op 02-09-2020 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Agaron schreef op woensdag 2 september 2020 @ 01:33:

Wat ik wel heb opgemerkt is dat ik geen firmware updates binnen kreeg. Dit heeft blijkbaar te maken het het land waar de tv op in gesteld is. Na het veranderen naar Duitsland kon ik meerdere updates downloaden die niet beschikbaar zijn in Nederland.
Ik had ook even gekeken en dacht gewoon dat ie op de laatste firmware zat aangezien er niets te updaten viel.
Wat voor updates waren het?

Ik zag vorige week bij Quantum TV dat het wellicht niet zo slim zou zijn de update te doen (dit is volgens mij hetzelfde scherm als ik me niet vergis)

YouTube: 😡NEW Hisense H9G Firmware Update Evaluation...I'm Furious!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Vildhjarta schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:45:
[...]

Ik had ook even gekeken en dacht gewoon dat ie op de laatste firmware zat aangezien er niets te updaten viel.
Wat voor updates waren het?

Ik zag vorige week bij Quantum TV dat het wellicht niet zo slim zou zijn de update te doen (dit is volgens mij hetzelfde scherm als ik me niet vergis)

YouTube: 😡NEW Hisense H9G Firmware Update Evaluation...I'm Furious!
Is niet helemaal dezelfde tv, maar eerder redelijk vergelijkbaar, als je de reviews naast elkaar legt. De firmware en updates verschillen dan ook. De problemen met het algoritme van de backlight, zoals in die video te zien, zijn wel aanwezig bij zowel de H9G als de U8QF.
we did note that on some occasions, with some HDR content, the backlight would switch off completely in scenes that are supposed to be very dark. This was consistent and repeatable.....The local dimming is also noticeably more aggressive.....the backlight switching off completely with tricky dark scenes. Bron:AVForums
The other, much worse issue with the U8QF’s backlight controls is the way the screen basically just switches off all of its lighting during the very darkest shots. Bron:Techradar
Ook hebben sommige gebruikers, bij beide modellen, het over zwarte objecten die paars getoond worden in hdr-modus. Waarschijnlijk is of kan dit d.m.v. firmware updates opgelost worden. Als je geen problemen ondervindt zou ik ook niet updaten. Doe je dat wel is een volledige fabrieksreset erna altijd aan te raden. Hier kan je alle firmware overigens vinden (WW: Hisense1234).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Het gaat om dit model.

In hoeverre heeft men ervaring met gamen op de consoles met deze televisie?

[ Voor 160% gewijzigd door MoldyInko op 05-09-2020 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agaron
@MoldyInko Gamen gaat goed op deze tv, heb geen apparatuur om het te testen maar denk dat die een lage input lag heeft in game mode. Zeer mooi beeld op de ps4 pro in 4K HDR

Het gaat inderdaad om dat model tv, ik gebruik de 65 inch versie.

@Sven2912 Heb de tv getest met de kabel, dit werkt prima na het instellen van de frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
@Agaron

Wat waren jouw ervaringen met de firmware update? Heeft het voor jou iets verbeterd of verslechterd ?

@benbaba
Bedankt voor de info! Zeker handig ook die link naar de firmware, ik heb tot nu toe niets geks opgemerkt op de oude firmware.

Heb nog niet veel calibratie settings kunnen vinden online om uit te proberen. Mocht iemand hier nog een goede link hebben dan houd ik me aanbevolen.

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:34
bij amazon nl kost de tv 2000+ euros denk foutje

https://www.amazon.nl/His...ra-Metallic/dp/B08553DNWQ

in duitsland kan je de 65 inch al kopen https://www.idealo.de/pre...3152_-65u8qf-hisense.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agaron
@Vildhjarta

Niet veel gemerkt qua verandering, ook geen problemen.
Het gaf me wel de optie om het beeld en het geluid te laten regelen door de chip in de tv.
De tv veranderd de beeld en geluid instellingen dan op basis van wat je kijkt, je moet hier wel toestemming voor geven. Heb dit even aangezet maar snel weer uitgezet, vindt het niet fijn werken en gebruik liever mijn eigen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Agaron schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 02:28:
@Vildhjarta

Niet veel gemerkt qua verandering, ook geen problemen.
Het gaf me wel de optie om het beeld en het geluid te laten regelen door de chip in de tv.
De tv veranderd de beeld en geluid instellingen dan op basis van wat je kijkt, je moet hier wel toestemming voor geven. Heb dit even aangezet maar snel weer uitgezet, vindt het niet fijn werken en gebruik liever mijn eigen instellingen.
Weet je ook op welke versie je zit ?

• Sven2912
De 55O8B oled is vandaag bij Kamera express 999 euro. Ik twijfel sterk. De keuze was gevallen op de lg CX bij de juiste prijs. Maar dit onder de 1000 euro met de vele lovende reviews is toch wel verleidend.

Brrr... toch maar even hard nadenken.

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Edit: opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door Tiroz op 15-09-2020 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde: komend weekend 26 en 27 sept. geeft Expert 20% korting op o.a. Hisense tv's. De 55'' U8QF komt dan op maar €720. Verder heb je de 50'' U7QF voor €480, de 75'' A71F voor €800 en de 43'' A75F voor €360.

De 55'' U7QF is inmiddels ook beschikbaar in NL bij Hisense zelf en ook bij Coolblue. Alleen heb je dit weekend bij Expert voor twee tientjes extra de U8QF...

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:34
jammer nog geen 65 inch met korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benbaba schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:16:
Voor de geïnteresseerde: komend weekend 26 en 27 sept. geeft Expert 20% korting op o.a. Hisense tv's. De 55'' U8QF komt dan op maar €720. Verder heb je de 50'' U7QF voor €480, de 75'' A71F voor €800 en de 43'' A75F voor €360.

De 55'' U7QF is inmiddels ook beschikbaar in NL bij Hisense zelf en ook bij Coolblue. Alleen heb je dit weekend bij Expert voor twee tientjes extra de U8QF...
Ik overweeg de 50U7QF voor die prijs, maar die is nu online niet bestelbaar en niet bij een expert in de buurt beschikbaar. Ben benieuwd of die morgen wel te bestellen is, anders heb ik nog weinig aan de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:53:
[...]

Ik overweeg de 50U7QF voor die prijs, maar die is nu online niet bestelbaar en niet bij een expert in de buurt beschikbaar. Ben benieuwd of die morgen wel te bestellen is, anders heb ik nog weinig aan de korting.
Ik zag de Hisense U7qf bij expert maar de verkoper vertelde dat er alleen youtybe, netflix etc. op zit in de smart.. Maar geen nederlandse apps ??

Dan heb ik er niks aan. Moet mijn moeder een kastje erbij en wordt het veel te ingewikkeld voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Wie weet welke nederlandse apps zoals npo-start, nlziet, uitzending gemist,.. hisense heeft in zijn smart-systeem ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
Enige Nederlandse app die ik er op heb zien zitten is Regio TV volgens mij. Het ontbreken van Nederlandse apps is al eens vermeld in dit topic.

Ik denk dat deze Hisense TV’s, zeker met deze kortingen, de beste prijs/kwaliteit verhouding bieden als het gaat om beeldkwaliteit.

Wanneer Nederlandse apps belangrijk(er) zijn dan doe je er denk ik beter aan om voor Philips/Sony te gaan vanwege Android TV. Bij Samsung/LG moet je over een paar jaar waarschijnlijk ook een kastje er bij nemen voor apps wanneer ze niet meer ondersteund worden.

Android TV heeft overigens ook geen eeuwige ondersteuning maar waarschijnlijk langer dan de OS’en die Samsung en LG gebruiken.

• ismo
Gisteren de 55'' U8QF bij Expert besteld, nog niets gehoord over wanneer ze em komen brengen....

• belmonde
ismo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:23:
Gisteren de 55'' U8QF bij Expert besteld, nog niets gehoord over wanneer ze em komen brengen....
In de winkel zeiden ze gisteren dat deze hisense in oktober in nederland geintroduceerd wordt.. Maar ik weet niet hoe dit dan bedoeld wordt. Je kon hem wel al bestellen..

• ismo
In de winkel zeiden ze gisteren dat deze hisense in oktober in nederland geintroduceerd wordt.. Maar ik weet niet hoe dit dan bedoeld wordt. Je kon hem wel al bestellen..
Expert Boskoop heeft em op voorraad had ik gezien en dat is ook de winkel die redelijk in de buurt zit en die em volgens de bevestigingsmail gaat afleveren bij mij, dus hoop dat ie eerder geleverd gaat worden.

Update:
Net gebeld, ze hebben em alleen in de winkel hangen en weten niet wat de levertijd is.... Maandag hoor ik wat de levertijd is....

Update 2:
Levertijd 2 weken maar zelfs dat is niet zeker.... Ik heb mijn bestelling omgezet naar de 65 inch versie en ook daar kreeg ik nog die 20% actie korting over, dus totaal voor de 65'' U8QF zijn de kosten 959 euro. Levertijd zou hetzelfde moeten zijn volgens Expert Boskoop maar we zien het wel 8)

[ Voor 51% gewijzigd door ismo op 29-09-2020 12:38 ]

• belmonde
ismo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:
[...]

Expert Boskoop heeft em op voorraad had ik gezien en dat is ook de winkel redelijk in de buurt zit en die em gaat afleveren bij mij, dus hoop dat ie eerder geleverd gaat worden.
De u7qf 50 inch stond hier in 5-voud in de winkel bij expert.. Maar de u8qf kwam pas later zei de verkoper.
Prima beeld gaf de u7qf maar ik koop hem niet omdat er geen nederlandse apps op zitten.
Maar dat is geen probleem als je een ander kastje hebt daarvoor of alleen youtube en netflix nodig hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door belmonde op 26-09-2020 10:46 ]

Verwijderd

belmonde schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:32:
[...]

De u7qf 50 inch stond hier in 5-voud in de winkel bij expert.. Maar de u8qf kwam pas later zei de verkoper.
Prima beeld gaf de u7qf maar ik koop hem niet omdat er geen nederlandse apps op zitten.
Maar dat is geen probleem als je een ander kastje hebt daarvoor of alleen youtube en netflix nodig hebt.
Heb de 7 hier nu in de bestelling staan voor in de slaapkamer. NL apps missen we niet. Netflix, Prime en gewone tv is meer dan zat.

• Kingofsnake_1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06-2021
Weet iemand of de europese versie van de Hisense 75" Class H8G Quantum Series led uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricklepick
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11-2020
Vrijdagavond de U8QF besteld bij Expert. Het lokale filiaal geeft nu aan dat de levertijd 2-4 weken is, maar de medewerker had er duidelijk een hard hoofd in of dit daadwerkelijk zou gaan lukken.

Edit: Inmiddels weer bericht dat levering rond 7 oktober mogelijk zal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Ricklepick op 28-09-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hangt de 50u7qf op de slaapkamer, niet te vergelijken met de 65 inch oled beneden, maar een meer dan prima slaapkamer tv voor een nette prijs zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 17:35

Squats

Wereldreizende tweaker

Net gezien dat coolblue ook een hisense dealer wordt. Nu met gratis chromecast. Ik dacht echt dat hisense op android zat in deze regio. 65u8qf voor 1199

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Nee, volgens mij heeft in Europa alleen de UK Android er op dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Advocate schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:38:
Nee, volgens mij heeft in Europa alleen de UK Android er op dacht ik.
Nee, ook niet. Zeker weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Squats schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:11:
Net gezien dat coolblue ook een hisense dealer wordt. Nu met gratis chromecast. Ik dacht echt dat hisense op android zat in deze regio. 65u8qf voor 1199
Coolblue heeft er dan een full hd chromecast V3 gratis bij.. t.w.v. 39.95 euro. Niet de ultra van 85 euro.. Maar je kunt niet alles krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squats schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:11:
Nou geen idee of dat per serie verschilt, maar de U7 50" heeft dat VIDAA erop zitten. Niet dat ik daar veel op aan te merken heb, alleen Disney+ moet je dus casten, omdat het geen native app geeft.

Verder enorm tevreden met die tv, voor de slaapkamer na wat tweaken met beeld settings echt een meer dan prima plaatje voor die prijs. En de tv ziet er ook nog eens strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
belmonde schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Nee, ook niet. Zeker weten niet.
Nee je hebt gelijk. Het is Amerika, daar hebben ze Android of Roku.

Misschien dat ze in Amerika geen Chinese software wilden? 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Laatst online: 13:05
Ik heb een luxeprobleempje. Cadeautje van de werkgever, maar mag alleen via Amazon bestellen zonder zelf bij te betalen. Budget is €850.

Nu viel mijn ook eerst op een Samsung QE49Q70R, maar door een plotselinge prijsverhoging op Amazon valt die buiten het budget.
Had ook de LG 49NANO866 op het ook, maar de 55U8QF ziet er toch wel aantrekkelijker uit als ik de reviews lees. Echter moet ik dan wel bij Amazon.de bestellen.

Ik lees dat de Hisense 55U8QF met regelmaat in Duitsland gekocht wordt. Is deze zonder meer te gebruiken op het NL kabelnet of moeten er nog aanpassingen gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Digitair schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:08:
Ik heb een luxeprobleempje. Cadeautje van de werkgever, maar mag alleen via Amazon bestellen zonder zelf bij te betalen. Budget is €850.

Nu viel mijn ook eerst op een Samsung QE49Q70R, maar door een plotselinge prijsverhoging op Amazon valt die buiten het budget.
Had ook de LG 49NANO866 op het ook, maar de 55U8QF ziet er toch wel aantrekkelijker uit als ik de reviews lees. Echter moet ik dan wel bij Amazon.de bestellen.

Ik lees dat de Hisense 55U8QF met regelmaat in Duitsland gekocht wordt. Is deze zonder meer te gebruiken op het NL kabelnet of moeten er nog aanpassingen gedaan worden?
Afgezien van of die hier zonder problemen met kabel werkt. Je kan die niet in NL laten bezorgen helaas, dan moet je een Duits afleveradres voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
En of het zonder meer zou werken middels een CI+ module is maar de vraag. De Nederlandse modellen zijn gecertificeerd hiervoor maar dat is niet per se zo voor de Duitse modellen.

Gebruik je een decoder of kijk je alleen free-to-air dan is er natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Laatst online: 13:05
Een afleveradres in Duitsland is geen probleem.
Maar idd, mocht ik op een later moment via de CI+ willen kijken dan kan dat wel een issue zijn. Ik gebruik nu nog mijn oude humax 5050c decoder.
Dat wordt waarschijnlijk weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 14:59
Ik zoek een 4k tv voor de ps5. Budget is €350,- welke (hisense) tv is hier het beste voor? Kijk ook veel voetbal. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Voor dat budget blijft er niet heel veel over eerlijk gezegd. Je zal via google en wat vage websites best nog een Hisense kunnen vinden voor dat geld maar dat is dan geen Nederlands model.

Ook op bol.com of coolblue blijft er bijna geen keus over (Coolblue niets zelfs).

Je kan nog een 43” Philips 7500 serie vinden voor dat budget en op bol nog een 6445 waar volgens de specs nog een game modus op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los dat de vraag hier niet hoort zou ik eerst 5x je budget verhogen voor een tv en dan een ps5 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
Hugovdw schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:50:
Ik zoek een 4k tv voor de ps5. Budget is €350,- welke (hisense) tv is hier het beste voor? Kijk ook veel voetbal. Thanks
Met dat budget zou ik wachten op een Black Friday aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Omdat mijn huidige tv (Samsung UE55D800) sinds vanochtend een deels kapotte backlight heeft op zoek naar een nieuwe TV en nu zag ik Hisense voorbij komen met goede specs voor een redelijke prijs.

Echter ben ik aan het twijfelen geslagen als het gaat om OLED vs ULED.

Wat is nu de betere tv van Hisense?
De H55O8B of de 55U8QF?
Dat het beeld anders is omdat het OLED vs ULED is snap ik, maar zit ook vooral met de randzaken zoals de apps en smart functionaliteiten er omheen evenals de geluids opties. Sluit hem aan op een Harman Kardon receiver met surround set (oudje dus nog met SPDIF of COAX

Gezien het toch een prijsverschil is van een paar honderd euro lijkt mij dat niet alleen te zitten in OLED vs ULED maar ook de andere zaken er omheen of heb ik dat mis

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Rubman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:14:
Omdat mijn huidige tv (Samsung UE55D800) sinds vanochtend een deels kapotte backlight heeft op zoek naar een nieuwe TV en nu zag ik Hisense voorbij komen met goede specs voor een redelijke prijs.

Echter ben ik aan het twijfelen geslagen als het gaat om OLED vs ULED.

Wat is nu de betere tv van Hisense?
De H55O8B of de 55U8QF?
Dat het beeld anders is omdat het OLED vs ULED is snap ik, maar zit ook vooral met de randzaken zoals de apps en smart functionaliteiten er omheen evenals de geluids opties. Sluit hem aan op een Harman Kardon receiver met surround set (oudje dus nog met SPDIF of COAX

Gezien het toch een prijsverschil is van een paar honderd euro lijkt mij dat niet alleen te zitten in OLED vs ULED maar ook de andere zaken er omheen of heb ik dat mis
Als je eenmaal OLED hebt gezien, wil je geen ULED meer. Althans, die had ik toen ik beide naast elkaar zag met dezelfde 4kHDR video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Peter_Aragorn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Als je eenmaal OLED hebt gezien, wil je geen ULED meer. Althans, die had ik toen ik beide naast elkaar zag met dezelfde 4kHDR video.
Ja daar ben ik ook wel bang voor idd.
Wil ze beide eigenlijk nog even live zien voordat ik zomaar koop.

Zit met name met de randzaken en verschillen daarin.
Hoe is de Smart functionaliteit qua apps e.d. Staat alles erop aan Netflix, Amazon & youtube of zit ook daar weer verschil in.

Hoe zit het met de doorsturing van geluid over SPDIF/Coax als het gaat om dolby en surround etc.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Rubman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Zit met name met de randzaken en verschillen daarin.
Hoe is de Smart functionaliteit qua apps e.d. Staat alles erop aan Netflix, Amazon & youtube of zit ook daar weer verschil in.

Hoe zit het met de doorsturing van geluid over SPDIF/Coax als het gaat om dolby en surround etc.
Het app aanbod is bij alle Hisense modellen hetzelfde. De apps die je noemt staan er toevallig allemaal op. Wat ontbreekt zijn met name de Nederlandse apps als bijvoorbeeld NPO Start en Videoland.

Kijk je middels een decoder dan hebben de decoders vaak nog terugkijk opties of ingebouwde apps, kijk je via een CI+ module dan biedt HbbTV nog wat mogelijkheden.

De TV’s kun je gewoon optisch aansluiten dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik ben zelf fan van OLED, dat beeld is gewoon contrastrijker dan (U)LED. Maar wil je niet het geld voor een OLED uitgeven dan is een LED met een FALD panel zoals de 8QF zo’n beetje het beste wat je kan krijgen, zeker voor die prijs.
Pagina: 1 2 3 Laatste