Acties:
  • +6 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

[ULED/UHD] Hisense 2020 line-up

Hisense tv's zijn sinds 2018 ook officieel in Nederland te verkrijgen. Tot op heden helaas weinig interessant, zeker in vergelijking met de Amerikaanse line-up. Vanaf dit jaar lijkt daar in Europa althans verandering in te komen. Dit met name door de QLED modellen met FALD die vergelijkbaar zijn met de populaire Amerikaanse H8F en H9F. De andere modellen zijn ook het bekijken waard door de scherpe prijzen.

Dit topic is bedoeld voor ervaringen, discussie, informatie en al het andere gerelateerd aan Hisense tv's. Mogelijk komen sommige modellen officieel niet naar Nederland, maar enkel elders in Europa. Hoe die dan toch te bemachtigen, kan hier ook worden gedeeld.

Inhoud
Line-up overzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAHjNJL0Ynnc48wpxR78_svjvw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6yhUc1wq7RcFidI0IoL9Urpf.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TufHJL5BqYU0TyzQydS8kUPwrc4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UPzSl4kjubaiZfs7sB6ZNXCq.png?f=user_large
Meer info
  • UHD instapmodellen
    - T.o.v. 2019-lijn: Energiezuiniger, Game modus (lagere input-lag), AI-upscaler, Alexa built-in, Bluetooth en kleinere bezels.
  • - Verschillen alleen van voet en OS versie. In sommige regio's ook verkocht als A(E)7000F/7010F of A(E)7200F o.i.d.
  • Het mid-end model
    - Voegt motion-interpolatie (MEMC) toe, breed kleurbereik (WCG), Dolby Vision ondersteuning en een luxere behuizing.
    - In sommige regio's mogelijk verkocht als A7520F of A(E)7400F o.i.d.
  • ULED Full Array Local Dimming (FALD)
    - U7QF: 32 zones (50"), 72 zones (55''), 90 zones (65'')
    - U8QF: 132 zones (55''), 180 zones (65'')
Terug naar inhoud
Prijzen
ULED/QLED4K UHDTerug naar inhoud
Reviews
Terug naar inhoud

[ Voor 76% gewijzigd door benbaba op 11-12-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 06:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Toevallig dat je dit topic opent; ik ben op zoek naar een nieuwe (43") TV voor op de slaapkamer ter vervanging van de oude (720p) LG plasma TV die daar hangt. Gebruik: wat casual TV kijken en filmpjes voor onze kleine dochter, en misschien in de winter af en toe een Netflix aflevering of een film.

Wil er niet teveel geld voor uitgeven en ben dus aan het twijfelen tussen een aantal instapmodellen van Samsung (RU7099), LG (UM7050PLA) en daarnaast kwam ik ook TCL en Hisense tegen. Heb zelf weinig ervaring met deze merken maar ze blijken vooral in Amerika (en Azië) uiteraard heel populair en zeker bij de budgetmodellen krijg je veel value-for-money.

Mooi dat het instapmodel (43AE7100F) van Hisense nu ook Bluetooth heeft, dat miste ik op de B7100 serie!

Hamvraag: hoe is het beeld van de Hisense vergeleken met de Samsung & LG instapmodellen?

Ik lees dat Samsung en Hisense VA panelen gebruikt en LG IPS (waarbij de kijkhoek beter is maar de beeldkwaliteit minder). Is de kijkhoek echt zo slecht van VA panelen? Ten opzichte van de oude plasma TV ga ik er zeker op vooruit qua beeldkwaliteit (niet qua kijkhoek dus...) en ik vermoed dat de kijkhoek hetzelfde is als bij de Sony XF9005 die ik in de huiskamer heb staan?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:19
@benbaba Waar plaats je de Hisense U8QF t.o.v. de Samsung 2020 lijn.. ? De Q80T.. op grond van de 1e samsung met fald.. Ik zag dat de q60T ook voor wat het waard is met 1000 nits verkocht wordt geclaimd. Dus gelijk aan deze hisense..

De tcl 815 zag ik deze week maar als 400 nits tv.. !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
[BoSS] schreef op zondag 10 mei 2020 @ 06:48:
Hamvraag: hoe is het beeld van de Hisense vergeleken met de Samsung & LG instapmodellen?

en ik vermoed dat de kijkhoek hetzelfde is als bij de Sony XF9005 die ik in de huiskamer heb staan?
Beeldkwaliteit is vergelijkbaar bij alle instapmodellen. Ze variëren met name qua fabrieksafstelling en (smart) features. De Samsung 7 serie komt ook met PLS panelen. De 43" Q60R ook. Of je een VA-type krijgt kun je op voorhand niet weten. TCL en Hisense is altijd VA. De kijkhoek zal dan inderdaad vergelijkbaar zijn met de XF90. 43" Philips, LG's en Sony's zullen dit beter doen ten koste van contrast.
belmonde schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:40:
@benbaba Waar plaats je de Hisense U8QF t.o.v. de Samsung 2020 lijn.. ? De Q80T.. op grond van de 1e samsung met fald.. Ik zag dat de q60T ook voor wat het waard is met 1000 nits verkocht wordt geclaimd. Dus gelijk aan deze hisense..

De tcl 815 zag ik deze week maar als 400 nits tv.. !
Voor nu lastig te zeggen. Qua specs lijkt hij het meest op de H9F en die is weer vergelijkbaar met de Q70R. Op basis daarvan zou ik zeggen de Q80T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb hem besteld en ben erg benieuwd; hier op het forum lees ik weinig over Hisense TV's terwijl ze op Amazon DE behoren tot de best verkochte modellen. Heb het idee dat het merk in Duitsland wat meer voet aan de grond heeft; zowel Hisense als TCL zijn nog maar op een paar plekken te koop in Nederland.

Mijn vrouw was een beetje huiverig en vroeg waarom ik geen Samsung/LG/Sony/Panasonic had besteld dus hoop dat ik gelijk heb en dat het een prima alternatief is! :)

Update: inmiddels ook ontvangen, wow, de A7-lijn zoals Hisense hem zelf noemt heeft ongelofelijk dunne bezels voor een low-end LCD! De bezels aan de boven- en zijkanten zijn ruim dunner dan die van mijn XF9005 in de huiskamer. Het beeld is, zowel overdag als 's avonds, goed, geen backlight bleeding en helder genoeg. Kijkhoek inderdaad wat minder dan mijn plasma maar nog ruim voldoende voor in de slaapkamer.

Software is erg snel, app-aanbod wel beperkt (wel Netflix & Youtube uiteraard), maar mijn ervaring met Android TV op goedkopere TV's is dat het enorm traag is, vandaar dat ik daar bewust niet voor heb gekozen. Kan altijd mijn Chromecast nog aansluiten.

Vrouw blij, @[BoSS] blij, iedereen blij :)

[ Voor 44% gewijzigd door [BoSS] op 14-05-2020 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-06 12:22

Squats

Wereldreizende tweaker

[BoSS] schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:05:
Heb hem besteld en ben erg benieuwd; hier op het forum lees ik weinig over Hisense TV's terwijl ze op Amazon DE behoren tot de best verkochte modellen. Heb het idee dat het merk in Duitsland wat meer voet aan de grond heeft; zowel Hisense als TCL zijn nog maar op een paar plekken te koop in Nederland.
Waar heb je m besteld? Ik ben namelijk echt heel benieuwd naar de 8Q. Echt bang4buck televisies.
Ik heb wel nog gesproken met hisense, alleen die zeggen dat er geen QD televisies naar nederland komen

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Squats schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Waar heb je m besteld? Ik ben namelijk echt heel benieuwd naar de 8Q. Echt bang4buck televisies.
Ik heb wel nog gesproken met hisense, alleen die zeggen dat er geen QD televisies naar nederland komen
Hisense Nederland loopt achter de feiten aan. Ze zijn ook heel laat pas met de 2019 modellen gekomen. Daarnaast zijn de prijzen minder interessant dan in de rest van Europa. De QLED's zijn theoretisch gezien wel de opvolgers van de U7B en U8B welke hier officieel verkrijgbaar zijn/waren.

In eerste instantie zou ik Amazon en Otto in de gaten houden. Mediamarkt/Saturn in Duitsland verkoopt ze ook. Voor nu lijkt het erop dat ze circa (eind)juli beschikbaar komen. De A75 laat ook nog even op zich wachten. De instapmodellen zijn al wel verkrijgbaar en ik gok dat [BoSS] er een van Otto of Amazon besteld heeft.
[BoSS] schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:05:
Update: inmiddels ook ontvangen, wow, de A7-lijn zoals Hisense hem zelf noemt heeft ongelofelijk dunne bezels voor een low-end LCD! De bezels aan de boven- en zijkanten zijn ruim dunner dan die van mijn XF9005 in de huiskamer. Het beeld is, zowel overdag als 's avonds, goed, geen backlight bleeding en helder genoeg. Kijkhoek inderdaad wat minder dan mijn plasma maar nog ruim voldoende voor in de slaapkamer.

Software is erg snel, app-aanbod wel beperkt (wel Netflix & Youtube uiteraard), maar mijn ervaring met Android TV op goedkopere TV's is dat het enorm traag is, vandaar dat ik daar bewust niet voor heb gekozen. Kan altijd mijn Chromecast nog aansluiten.

Vrouw blij, @[BoSS] blij, iedereen blij :)
Goed om te horen. De 2019-lijn was al zeer goed voor het geld. De 2020-lijn heeft dit dus doorgezet met wat kleine verbeteringen. VidaaU werkt erg soepel inderdaad. Het voordeel, voor de budgetlijn althans, is dat exact dezelfde MStar quad-core SoC gebruikt wordt in de gehele linie (misschien met wat meer/minder RAM).

[ Voor 37% gewijzigd door benbaba op 14-05-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb hem inderdaad bij OTTO besteld, geleverd via Duitsland in 3-4 dagen. Heb er ca. €275 voor betaald, een hele schappelijke prijs wat mij betreft (de populaire modellen van Samsung en LG hebben voor zover ik weet veel meer last van uniformiteitsproblemen op de goedkopere modellen).

Volgens mij verkopen ze daar de high-end modellen nog niet, maar wellicht wel bij Amazon inderdaad (die leveren alleen niet boven 43 inch in Nederland volgens mij, en het assortiment TV's van Amazon NL is duidelijk kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Ik hoop dat de U7QF en/of A7500F ook voor ons beschikbaar komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Inmiddels is op Otto Nederland ook de 55 inch U8QF verschenen voor €899,-. Scherpe introductieprijs en een geduchte concurrent voor de Q70R/Q80T. Hij heeft circa 2,5x meer dimming zones, hogere piekhelderheid, beter geluid (?) en Dolby Vision ondersteuning. De Samsung's zijn weer meer gaming gericht door VRR/Freesync, breder hdmi-input support en 2.1 voor de Q80T en ze hebben met Tizen ook een breder app-aanbod.

De 72 serie met centrale voet, VidaaU 4.0 en DTS Virtual X label zijn ook verschenen. Over een maand moeten deze en de U8QF leverbaar zijn. De B75 heeft Otto nooit verkocht, dus zijn opvolger (A75) zal wat moeilijker verkrijgbaar worden. De U7QF zal wel verkrijgbaar zijn verwacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door benbaba op 22-05-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

benbaba schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:56:
De 72 serie met centrale voet, VidaaU 4.0 en DTS Virtual X label zijn ook verschenen.
Als ik het goed zie, is alleen de voet anders. De upgrade naar VidaaU 4.0 en DTS VirtualX krijgen alle 7xxx modellen volgens mij (ook die uit de B-serie)? Alleen bij de 72-serie is deze al voorgeinstalleerd omdat deze later uitgeleverd wordt.

Vermoed dan ook dat VidaaU 4.0 binnenkort gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
[BoSS] schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Als ik het goed zie, is alleen de voet anders. De upgrade naar VidaaU 4.0 en DTS VirtualX krijgen alle 7xxx modellen volgens mij (ook die uit de B-serie)? Alleen bij de 72-serie is deze al voorgeinstalleerd omdat deze later uitgeleverd wordt.

Vermoed dan ook dat VidaaU 4.0 binnenkort gereleased wordt.
Goed punt inderdaad! Updates en fabrikanten blijft wel altijd even afwachten. In de 2019-range was het verschil alleen inderdaad de voet. Vanaf de 74 wordt het DV en WCG en dit jaar dezelfde behuizing als de U7QF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Inmiddels is op Otto Nederland ook de 55 inch U8QF verschenen voor €899,-. Scherpe introductieprijs en een geduchte concurrent voor de Q70R/Q80T. Hij heeft circa 2,5x meer dimming zones, hogere piekhelderheid, beter geluid (?) en Dolby Vision ondersteuning. De Samsung's zijn weer meer gaming gericht door VRR/Freesync, breder hdmi-input support en 2.1 voor de Q80T en ze hebben met Tizen ook een breder app-aanbod.
Interessante tv. De introductieprijs is zeker marktconform, maar ik wacht nog even tot de prijs wat gedaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
De Hisense 55U8QF vind ik bijzonder interessant.

Ik zit te denken om mijn huidige 55XF9005 aan familie te verkopen en dan deze TV te kopen.
Wel een risico, Sony staat bekend als een goed merk en van Hisense weet ik bijna niets,

Nog ff afwachten tot er meer reviews zijn, hij is toch pas eind Juni verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
King_linT schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:42:
De Hisense 55U8QF vind ik bijzonder interessant.

Ik zit te denken om mijn huidige 55XF9005 aan familie te verkopen en dan deze TV te kopen.
Wel een risico, Sony staat bekend als een goed merk en van Hisense weet ik bijna niets,

Nog ff afwachten tot er meer reviews zijn, hij is toch pas eind Juni verkrijgbaar.
Om welke rede? De XF90 is al een zeer goede tv en qua hardware ongeveer van het kaliber U8QF. De Hisense heeft alleen meer dimming zones en (waarschijnlijk) een hogere piekhelderheid in hdr. HDR10+, lagere input lag en de 'soundbar' zijn verder bijkomstigheden. Sony is op het gebied van motion, kleuraccuratie en beeldverwerking weer zeer goed.

Een 'upgrade' zou m.i. een grotere tv zijn, een oled, en een higher-end tv met extra reflectie- en kijkhoekfilters of met HDMI 2.1 (features). Maar goed uiteindelijk moeten reviews gaan uitwijzen hoe goed de U8QF is natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 28-05-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
benbaba schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Om welke rede? De XF90 is al een zeer goede tv en qua hardware ongeveer van het kaliber U8QF. De Hisense heeft alleen meer dimming zones en (waarschijnlijk) een hogere piekhelderheid in hdr. HDR10+, lagere input lag en de 'soundbar' zijn verder bijkomstigheden. Sony is op het gebied van motion, kleuraccuratie en beeldverwerking weer zeer goed.

Een 'upgrade' zou m.i. een grotere tv zijn, een oled, en een higher-end tv met extra reflectie- en kijkhoekfilters of met HDMI 2.1 (features). Maar goed uiteindelijk moeten reviews gaan uitwijzen hoe goed de U8QF is natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijlk dat de Hisence geen upgrade is tov de XF9005.
Ik ben ook niet op zoek naar een upgrade, ik zoek iets vergelijkbaar en deze komt aardig in de buurt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ben aan het kijken naar de H50B7500 of de H50U7B. Kom alleen niet echt achter het verschil tussen die twee.
(Behalve de extra hdmi poort en AC wifi)

Verder zijn de shopreviews van Otto wel erg slecht, denk dus voor de H50B7500 te gaan via de lokale electroworld.

Of nog maar ff geduld tot de 2020 modellen er zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 01-06-2020 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De 7200-serie is inmiddels ook leverbaar via Amazon Duitsland, en daar lijkt het dat de 7200-serie exact hetzelfde is als de 7000-serie, met uitzondering van de voet (7200 = middenvoet, 7000 = voet uit elkaar).

Ze zijn ook beide €299,-.

Overigens, hier nog een interessant filmpje over VIDAA 4.0:

[ Voor 18% gewijzigd door [BoSS] op 09-06-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Ontzettend interessante tv die U8QF! Even wat reviews zoeken!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 13:50
ben ook benieuwd naar de aankomende reviews van 65" versie t.o.v. de samsung Q95T / Q90R en sony XG-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:32
Weet iemand of Twitch beschikbaar is op vidaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 23:06
Heb ook interesse in dit merk. Was eerst op de markt voor een Samsung Qled maar zie dit ook als een optie. Gisteren was de 65inch U8QF bij mediamarkt Duitsland voor 1099,- heb deze alvast gereserveerd voor ophalen op 20 juli. Mocht die hier in Nederland goedkoper worden dan haal ik de tv hier. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Update van mijn kant, ben nog steeds erg tevreden met mijn 43AE7010. Beeld is na wat tweaken ook heel erg goed, zou zeggen dat de kijkhoeken beter zijn dan mijn 55" Sony XF90 in de huiskamer. Weinig bewegingsonscherpte en blooming, egaal beeld en natuurlijke kleuren. Motion handling kan vast beter maar voor de content die ik kijk op 4m afstand is het ruim voldoende.

Bluetooth werkt ook heel goed, gebruik de TV regelmatig met een Bluetooth koptelefoon. Heel soms hapert het geluid bij Netflix een klein beetje maar raar genoeg heb ik daar geen last van bij live TV kijken via een losse decoder. Lijkt meer aan de Netflix app te liggen - wil het ook nog een keer proberen via een Chromecast.

Ook het design blijft mooi voor zo'n goedkope TV. Een vriend heeft pas geleden een LG instapmodel gekocht (43UM7100), maar daar zijn de randen een stuk dikker en dan oogt het gelijk een stuk lomper.

Software blijft een pijnpunt maar is wel (a) heel snel en (b) Netflix/Youtube/Prime werken goed en dat is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:30
Na het zien van specs en een spaarzame revieuw van de nieuwe 2020 lineup van hisense ben ik ook geïnteresseerd in de 65inch U7QF of zn broertje de U8QF. Wachtend op waar ik em kan kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

ST10©DE

Dus.............

Right. Heb nog een oude Panasonic plasma full HD tv uit 2009. Ik wil wel eens wat anders hoewel de Pana het nog prima doet. Nu zag ik de u7b voor een mooie prijs maar begrijp dat er binnenkort een nieuwe versie van uitkomt, de u7qf?

Is het de moeite waard om te wachten op de nieuwe versie met in het achterhoofd het prijsverschil (ongeveer 300 euro?)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Binnenkort is september/oktober volgens mij @ST10©DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
ST10©DE schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:23:
Right. Heb nog een oude Panasonic plasma full HD tv uit 2009. Ik wil wel eens wat anders hoewel de Pana het nog prima doet. Nu zag ik de u7b voor een mooie prijs maar begrijp dat er binnenkort een nieuwe versie van uitkomt, de u7qf?

Is het de moeite waard om te wachten op de nieuwe versie met in het achterhoofd het prijsverschil (ongeveer 300 euro?)
Als je van plan bent hdr-content te kijken en daar meerwaarde van wilt ondervinden wel. De U7B is een instapper met breed kleurenbereik. De U7QF heeft FALD en een 2,5x hogere piekhelderheid. De B75 biedt ook meer value in de meeste gevallen. Het is praktisch dezelfde tv, minus 1 hdmi-poort.

De U7B en U7Q vergelijken is een beetje zoals bij Samsung de RU74 vergelijken met de 49'' Q70R. Wat hdr-prestaties zal de U8B niet eens in de buurt komen, maar die heeft wel betere motion(controle) door het 120Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

benbaba schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Als je van plan bent hdr-content te kijken en daar meerwaarde van wilt ondervinden wel. De U7B is een instapper met breed kleurenbereik. De U7QF heeft FALD en een 2,5x hogere piekhelderheid. De B75 biedt ook meer value in de meeste gevallen. Het is praktisch dezelfde tv, minus 1 hdmi-poort.

De U7B en U7Q vergelijken is een beetje zoals bij Samsung de RU74 vergelijken met de 49'' Q70R. Wat hdr-prestaties zal de U8B niet eens in de buurt komen, maar die heeft wel betere motion(controle) door het 120Hz paneel.
Pfff, daar gooi je met behoorlijk wat termen en types waar ik geen benul van heb.... ;)

Maar zoals gezegd ik heb nu een 42" Plasma uit 2009. We kijken een beetje TV (via satteliet), onze zoon speelt af en toe Xbox.

Nu is de B75 ongeveer 70 EUR duurder dan de U7B, terwijl de advies prijs hoger is van de U7B. Zin om te wachten op okt. heb ik eigenlijk niet.... Toch de B75 terwijl Hisense zelf aangeeft dat de U7B de hoger geplaatste TV is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 07:24
Wij gaan in Nederland de volgende Quantum Dot (Q-LED) TV’s U7QF en U8QF series introduceren. De eerste 2 modellen (beeldmaten) zullen we medio Juli beschikbaar hebben.

50U7QF

55U8QF

In September zullen de 55U7QF en de 65U8QF worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Heel benieuwd naar de 55U8QF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Ik ook,

keep us in the loop

wie is "wij" btw?

[ Voor 25% gewijzigd door ismo op 07-07-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:05
Inmiddels ook op de website van Electro World te vinden:

https://www.electroworld....55u8qf-6942147457726.html

https://www.electroworld....50u7qf-6942147457764.html

Nog wel zonder afbeelding maar reeds leverbaar.

Edit:

Overigens komen de 75A7100F en de 43A7500F eind juli beschikbaar via Nederlandse kanalen. Andere maten/modellen zullen veelal volgen in het najaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Advocate op 09-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Advocate schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:06:
Inmiddels ook op de website van Electro World te vinden:

https://www.electroworld....55u8qf-6942147457726.html

https://www.electroworld....50u7qf-6942147457764.html

Nog wel zonder afbeelding maar reeds leverbaar.

Edit:

Overigens komen de 75A7100F en de 43A7500F eind juli beschikbaar via Nederlandse kanalen. Andere maten/modellen zullen veelal volgen in het najaar.
Goed gevonden! Zal het toevoegen aan de start post. Eindelijk lijkt Hisense Nederland ook modellen en prijzen te hanteren in lijn met de rest van Europa.

De U7QF is inmiddels getest door het Franse Lesnumeriques. Je kan wel stellen dat hij de verwachting waarmaakt. Piekhelderheid van zo'n 700 nits, goed werkende FALD, accurate kleurweergave en multi-hdr ondersteuning. De wat hoge response tijd en de beperkte kijkhoek door het 60Hz VA-paneel was op voorhand te verwachten. Zeer goede prestaties voor het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
benbaba schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Eindelijk lijkt Hisense Nederland ook modellen en prijzen te hanteren in lijn met de rest van Europa.
Dit kan te maken hebben met het verschil in leverancier. Hisense werd eerder geïmporteerd door Quantis Electronics en tegenwoordig door ATAG Benelux wat zelf onderdeel is van Hisense.

Daarnaast is het in het buitenland wellicht al wat beter bekend en zal er daar misschien wat meer concurrentie strijd zijn.

In Nederland geven ze overigens 5 jaar garantie op Hisense producten die via ATAG Nederland zijn binnen gekomen (geen parallel import). Dat is in het buitenland dan weer niet. Ook niet onbelangrijk, indien je het nodig hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Advocate schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Dit kan te maken hebben met het verschil in leverancier. Hisense werd eerder geïmporteerd door Quantis Electronics en tegenwoordig door ATAG Benelux wat zelf onderdeel is van Hisense.

Daarnaast is het in het buitenland wellicht al wat beter bekend en zal er daar misschien wat meer concurrentie strijd zijn.

In Nederland geven ze overigens 5 jaar garantie op Hisense producten die via ATAG Nederland zijn binnen gekomen (geen parallel import). Dat is in het buitenland dan weer niet. Ook niet onbelangrijk, indien je het nodig hebt natuurlijk.
Klopt, waarschijnlijk zal daar het verschil ook liggen. Ik had liever gezien dat ze net als in Frankrijk en de UK een cashback zouden aanbieden. De 55U82QF is in Frankrijk hierdoor al voor €799,- te krijgen en de 55U72QF voor €599,-. Hoe dan ook een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
benbaba schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:56:
[...]

De U7QF is inmiddels getest door het Franse Lesnumeriques. Je kan wel stellen dat hij de verwachting waarmaakt. Piekhelderheid van zo'n 700 nits, goed werkende FALD, accurate kleurweergave en multi-hdr ondersteuning. De wat hoge response tijd en de beperkte kijkhoek door het 60Hz VA-paneel was op voorhand te verwachten. Zeer goede prestaties voor het geld.
Nice! Ben benieuwd naar de eerste reviews van de 55U8QF :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scroeffie
ismo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:38:
Ik ook,

keep us in the loop

wie is "wij" btw?
hisense nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
5 jaar garantie op uw Hisense televisie

Op uw Hisense televisie zit standaard 2 jaar garantie. Ontvang 3 jaar extra garantie na registratie via www.hisense.nl/5jaargarantie << werkt niet

Deze actie is geldig van 06-01-2020 t/m 31-12-2999

[ Voor 3% gewijzigd door scroeffie op 10-07-2020 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
scroeffie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:11:
5 jaar garantie op uw Hisense televisie

Op uw Hisense televisie zit standaard 2 jaar garantie. Ontvang 3 jaar extra garantie na registratie via www.hisense.nl/5jaargarantie << werkt niet

Deze actie is geldig van 06-01-2020 t/m 31-12-2999
Weet niet waar je die link gevonden hebt maar via https://hisense.nl/service/garantie-en-registratie/ kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7_DjbPs8rDfSNgXpZRzfA5Ebvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4kHaf6k8uEM1lPyssq5NbvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Net toevallig tegen gekomen dat hisense zelf ook tv’s direct verkoopt via hun eigen site https://hisense.nl/televi...el+-+televisies+-+tekst+2 55U8QF €899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-05-2024
Goedenavond iedereen,

Kan iemand mij uitleggen waarom mensen in de US top gespecificeerde Hisense televisies voor weinig geld kunnen aanschaffen terwijl de keuze van mensen in Europa/ Nederland zich beperkt tot modellen die qua specs veel minder zijn of men moet willen kiezen uit de 3 tv's (waarvan 2 laser tv's) die mooie specs hebben maar tegelijkertijd heel veel (duizenden euro's) duurder zijn?

Het lijkt wel alsof de US markt belangrijker wordt gevonden. De keuze in Nederland is helemaal achtergesteld als je op zoek bent naar modellen met mooie specs vanaf 65". Hisense was/ is nota bene partner van het EK 2020 en het enige leuke model dat (daardoor?) wordt aangeboden is hun Oled 55".Ja, mooi maar nog steeds hebben ze in de US de H8 series en de H9 series die overal in reviews de hemel in worden geprezen.

Ik ben ervan overtuigd dat Hisense NL een veel groter marktaandeel zou hebben in NL/EU als ze deze markt niet zo zouden 'discrimineren'....gemiste kans lijkt me.

Oh ja, qua timing zijn ze ook een beetje anders dan 'de rest'...daar waar het bij de meeste merken rond mei duidelijk is welke modellen worden aangeboden in welke markt, is Hisense NL erg laat...te laat voor mensen die hun 'vakantiebudget' graag hadden willen besteden aan een mooie nieuwe tv...en dit geld nu misschien bij de concurrent hebben uitgegeven...nog een gemiste kans?

Om even te illustreren (balen) : https://www.hisense-usa.c...nse-android-smart-tv-2020 bij BestBuy US voor $1.299,99 oftewel € 1.140,06.....man,man,man...weet zeker dat ze binnen een paar dagen door hun voorraad zouden zijn in NL..

[ Voor 9% gewijzigd door TheGuy op 14-07-2020 19:07 . Reden: extra toevoeging interessante link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
TheGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:56:
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen in de US top gespecificeerde Hisense televisies voor weinig geld kunnen aanschaffen terwijl de keuze van mensen in Europa/ Nederland zich beperkt tot modellen die qua specs veel minder zijn of men moet willen kiezen uit de 3 tv's (waarvan 2 laser tv's) die mooie specs hebben maar tegelijkertijd heel veel (duizenden euro's) duurder zijn?
Welke televisie is hier duizenden euro's duurder dan de US variant?
Om even te illustreren (balen) : https://www.hisense-usa.c...nse-android-smart-tv-2020 bij BestBuy US voor $1.299,99 oftewel € 1.140,06.....man,man,man...weet zeker dat ze binnen een paar dagen door hun voorraad zouden zijn in NL..
Je maakt een rekenfout, in de US moet je er vaak nog VAT (BTW) bij betalen. $1299 is €1378,54 (zonder verder met importkosten rekening te houden). Wel leuke prijs, maar op zich niet zo heel bijzonder zeker omdat dat toestel slechts 90 zones FALD heeft, wat de kleinere 65" Q7 ook al heeft. En om het beter vergelijkbaar te maken, de 65" H8G kost $699, dat is €741,73. En de 65" Q7 lijkt niet meer dan €999 te gaan kosten, adviesprijs, maar daar gaat vast nog wel wat mee gebeuren door cashback acties zoals in Frankrijk al te zien is, dan zou je wel eens uit kunnen komen op €799. Dat is niet echt een wereldschokkend prijsverschil, zeker als je hier 5 jaar garantie krijgt en in de US maar 1.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Beste Yodeluxe,

Als ik het heb over duizenden euro's duurder heb ik het over duurder ten opzichte van de rest die er door Hisense NL wordt aangeboden; in NL valt alleen de Oled valt in de categorie 1000-2000 euro, in de 2000-3000 wordt er niets aangeboden en verder is er alleen model van 3.999 euro (ik dacht dat het 100" laser model ook te kopen was maar alleen de 80" is hier verkrijgbaar). Er zijn verder 10 modellen onder de 1.000 euro maar allen low specced

Tuurlijk wordt de verkoopprijs in NL ook verhoogd met Btw (21%), net als dat gebeurd met de tv waarvan ik de link heb toegevoegd en ja, in de US is de Vat slechts 10%, maar desondanks blijft in mijn ogen mijn vergelijk staan, we krijgen minder waar voor ons geld in NL.

En verder. ik zie de 65"Q7 nog nergens staan, zeker niet op de Hisense website, daar staat een low spec H65U8B. En zoals ik al zei, ik kijk naar een grotere tv, het liefst een 75", en die is er gewoon niet...oh ja...de low spec H75A7100F.

Ook ga je niet in op het moment waarop de tv-line-up bekend is in NL...zoals ik blijf zeggen...gemiste kansen..

Oh ja, Hisense NL had de H75U9A niet zolang geleden op de site staan..voor € 4.499...maar ja, er zijn dus vooral low spec modellen onder de 1.000 euro op de NL site zichtbaar....en een laser tv. Ik ben trouwens gewoon op zoek naar de beste deal voor mijn geld...ben niet op zoek naar meer betalen o.i.d. maar als ik echt een 75" zoek heb ik , naar het lijkt gewoon pech gehad...dus nogmaals...waarom wel in de US en niet in NL...

[ Voor 16% gewijzigd door TheGuy op 14-07-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Dat is redelijk simpel.. De high spec modellen zouden in Nederland niet verkocht worden omdat de gemiddelde consument voor hetzelfde geld nu nog zou kiezen voor een Samsung/LG/Sony/Philips/Panasonic.

De kleine groep mensen die het internet afspeuren en tot in de diepte de specs gaan vergelijken (en dan ook nog het liefst die TV voor de Amerikaanse prijs die willen hebben) beter bekend als ‘Tweakers’, is een te kleine afzetmarkt voor elk merk.

Samsung en LG zijn ook niet gestart in Europa met hun high end modellen maar zijn aan de onderkant ingestapt om later duurdere modellen te introduceren wanneer de naam meer bekend is.

De gedachte dat ze dan ook met een paar dagen door hun voorraad heen zouden zijn is dan ook leuk, maar verre van realistisch anders zou iedereen wel TV’s gaan verkopen als het zo simpel zou zijn als simpelweg goede specs met een onbekend merk.

Verder heeft de H65U8B een 120Hz panel. Dan kom je bij de meeste merken toch al bij de hogere modellen uit. Op een paar oude en verdwaalde Samsungs na staat die ook samen met een LG bovenaan in de pricewatch. Het is geen OLED of QLED maar echt low-spec? Daar ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Tja, ben denk ik dan een Tweaker...wel leuk om te weten...de zoektocht gaat door naar mijn droom 75"....kennen jullie Vizio trouwens?...man,man, man..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
TheGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:05:
Als ik het heb over duizenden euro's duurder heb ik het over duurder ten opzichte van de rest die er door Hisense NL wordt aangeboden; in NL valt alleen de Oled valt in de categorie 1000-2000 euro, in de 2000-3000 wordt er niets aangeboden en verder is er alleen model van 3.999 euro (ik dacht dat het 100" laser model ook te kopen was maar alleen de 80" is hier verkrijgbaar). Er zijn verder 10 modellen onder de 1.000 euro maar allen low specced
Ah, op die manier, ik dacht dat je alleen over een prijsverschil had.
Maar dat is toch gewoon een kwestie van marktonderzoek? Grotere televisies zijn hier niet interessant voor de massa, voor velen is 55" zelfs al te groot. Ze gaan niet een televisie van 80 of 100" voor de Europese markt bouwen als daar amper interesse voor is.
Ook ga je niet in op het moment waarop de tv-line-up bekend is in NL...zoals ik blijf zeggen...gemiste kansen..
Waarom moet ik volgens jou daarop ingaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Hoi Yo,

Je hoeft natuurlijk nergens op in te gaan...ik hoop met al m'n mailtje eigenlijk gewoon Hisense NL meer info te ontfutselen over het waarom 'zij wel en wij niet', that's all. Sowieso dank voor de leuke mailwisseling en mocht je tips hebben..die zijn altijd welkom!

Grts,

TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
TheGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:34:
Je hoeft natuurlijk nergens op in te gaan...ik hoop met al m'n mailtje eigenlijk gewoon Hisense NL meer info te ontfutselen over het waarom 'zij wel en wij niet', that's all. Sowieso dank voor de leuke mailwisseling en mocht je tips hebben..die zijn altijd welkom!
Is het dan niet beter om contact op te nemen met Hisense NL? Ik krijg het idee dat je denkt dat ik (of Tweakers) daaraan gelieerd is, maar dat is niet zo.

Wat je altijd nog wel kunt doen, is breed binnen Europa rondkijken of er nog meer aangeboden wordt dan alleen in Nederland. Zelf heb ik nu een paar jaar een Hisense N5500 televisie staan die ik toen bij Amazon UK heb gehaald omdat het toen nog niet in NL te verkrijgen was. En om eerlijk te zijn ben ik er niet echt tevreden over door de korte levensduur van de voeding, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGuy
Ik heb contact met Hisense NL gehad in juni maar daar werd ik niet echt wijzer van...stel je voor, ik sta te popelen om een nieuwe tv te kopen (liefst dus 75"of zelfs meer, ja, ja, ik weet het) en je krijgt dit als antwoord:

Wat betreft de modellen van 2020, verwachten wij in september/oktober nieuwe modellen te introduceren.

Tja, dan kom ik niet echt verder terwijl ik op sites zoals Techradar in mei de line-up voor 2020 zie:

https://www.techradar.com...ts-on-their-way-this-year

Vandaar mijn gedachte: wat maakt NL/EU anders qua afzetmarkt?

Heb trouwens ook mijn bedenkingen over LG en de manier waarop mensen geinformeerd worden over hun (nieuwe) modellen (ja, ook hiermee mailwisseling gehad maar misschien is dat iets voor een andere keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
ben ik eigenlijk niet meer een 'Tuner' i.p.v. een 'Tweaker'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Maar die zeggen dus precies hetzelfde? Die schrijven eind mei dat er dit jaar nog nieuwe modellen aan gaan komen. Dat is toch niet anders dan wat Hisense NL schrijft? Sterker nog, dan zijn ze hier een stuk concreter.

Er zijn overigens ook internationaal vrijwel geen reviews van bijvoorbeeld de 55U8QF dat wilt zeggen dat hij ook daar niet eerder beschikbaar was.

Maar de afzetmarkt in zowel Azië als Amerika is een stuk groter dan Europa, niet eens zo zeer Nederland. Niet heel raar dat de aandacht als eerste daar naartoe gaat. Daar valt het meeste te verdienen. Grote stappen snel thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Hoi Advocate,

Kon het niet laten.....EU als trotse nr.2.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhcAfNwXphkC6ZMZMpRahLK48L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMnfMFgJBEnkWuZccGnudQJ7.jpg?f=fotoalbum_large

en ook interessant...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyQo6miL7BbvqJde-WTLSVe6Ki4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chuAYH7YmJXennCbtTRl8MJk.jpg?f=fotoalbum_large

..dus EU is echt niet onbeduidend als het gaat om wat er hier in de EU verdiend kan worden ;)

Oh ja...de hele 2020 line-up van Hisense is in de UK al langere tijd te koop....dus....waarom kan het daar dan wel en hier niet?....(en dan niet aankomen met de mensen in de UK voor Hisense belangrijker zijn dan hier in NL ;)

[ Voor 48% gewijzigd door TheGuy op 15-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Je kunt zo op ieder merk wel wat aanmerken. De gevestigde namen hanteren absurde introductieprijzen bij hun nieuwe modellen. Hisense doet dit niet. Samsung EU gebruikt bij hun budget tv's een mix van PLS en VA panelen in exact dezelfde tv's. In Amerika niet. De EU Q80R is minder dan de US Q80R. Panasonic en Philips zijn hier actief en in Amerika niet. Zo kan je nog wel even doorgaan, ook voor andere elektronica, maar denk ook aan de auto-industrie.

Veel heeft te maken met wensen en eisen van de consument, naamsbekendheid, marketing, strategie etc. Grote tv's zijn hier sowieso (nog) niet populair. High-end grote lcd's vind je dan ook amper. Enkel Samsung en Sony bieden deze aan. Panasonic en Philips maken überhaupt geen high-end lcd's meer. De gemiddelde consument zal ook eerder een 'dure' Samsung QLED kiezen dan een 'dure' ULED (QLED) Hisense. Naamsbekendheid, marketing, (app)aanbod en ''kwaliteitsgevoel'' spelen hier o.a. een rol. Met budgetmodellen en prijs kan men zich dan eerder onderscheiden.

Met de nieuwe U7Q en U8Q biedt Hisense EU/NL inmiddels ook waardige US equivalenten. Mogelijk heeft de levering door COVID-19 vertraging opgelopen. In andere landen zijn ze ook moeilijker leverbaar. Hisense en ook TCL hebben gewoon even tijd nodig. Als je een paar jaar geleden met een Xiaomi telefoon liep werd je bijna uitgelachen. Later kon je budgetmodellen bij de Kruidvat krijgen. Inmiddels kun je high-end modellen bij de bekende winkels krijgen.

Zoals gezegd is 75 inch is een niche. In het high-end segment word je keuze nog beperkter. De uitlopende Q70R of andere 2019 modellen zijn interessant. TCL komt met de QLED C815, maar dat is meer een midranger. Hisense komt ook nog met de nieuwe U9-serie, maar gezien de beperkte vraag hier zou ik er niet op wachten.

De US H8G is ook vergelijkbaar met de EU U7Q. Introprijs was $799 en €788 voor de 65 inch. De H9G (U8Q) gaat in Amerika ook 'maar' tot 65 inch. Verder zijn het ook 'aparte bedrijven' met verschillende productielocaties en importeurs. In het ene land zijn ze ook langer actief dan het andere om verschillende redenen.

Edit: inmiddels ook een beschrijvende 'review' van Techradar van de U7QF.

[ Voor 15% gewijzigd door benbaba op 15-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Hoi BenBaba,

Natuurlijk wil ik kritisch kunnen zijn, vindt het zelfs gezond mits het netjes blijft natuurlijk. Ook ik zie welke tactieken er gevolgd worden door de 'grote' jongens om mensen hun geld bij hen uit te laten geven. Er zijn plenty verhalen online van mensen die zich verbazen over de klantbenadering/ informatievoorziening van bedrijven zoals b.v. Samsung (neem b.v. die landencodering van Samsung...is de Duitser een andere Europeaan dan de Nederlander? Hun EU modellen zijn technisch allen hetzelfde (natuurlijk blijven er series maar daar gaat het dus niet om), slechts manipulatie van software zorgt voor het 'landenverschil')

En ingaand op jouw 'aparte bedrijven'; ik vind dat de Hisense fabriek in Polen dezelfde (kwaliteits)maatstaven zou moeten hanteren en doelen zou moeten nastreven als Hisense fabrieken elders in de wereld. Als partijen zoals Hisense het goede voorbeeld geven en dat onderscheid niet meer maken en mensen overal ter wereld wil voorzien van dezelfde mooie, goed gespecte producten, dan zal dat 'de grote jongens' wakker schudden. Wereldwijde uniformiteit van je product is voor veel wereldmerken een succesfactor. Diversiteit is niet mis mee, daarmee denk je ook aan mensen die misschien minder te besteden hebben....diversiteit op grond van locatie is in mijn ogen niet slim.McDonals of Apple zouden niet zo succesvol zijn geweest als de Big Mac of de iPhone in de US van een andere kwaliteit zou zijn geweest als de EU variant van hezelfde product...maar...ik ben trouwens meer van de Burgerking😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Soms is een merk in een regio niet meer dan enkel de merknaam die ooit opgekocht is. In zulke gevallen kan je ook niet verwachten dat de tv's overal hetzelfde zijn (Philips in Amerika bijv.; voor Samsung dan weer niet maar een paar jaar geleden had je daar net zo goed een panel lottery qua VA en ADS).
Kwam ook een keer tegen dat Hisense het nummer twee merk in Japan is ... maar dan blijkt dat Toshiba tegenwoordig ook onder de Hisense groep valt en die verkoopcijfers gewoon meetellen (zou me niet verbazen dat dat voor die EU cijfers hierboven ook geldt met een of ander bestaand merk. Dat de gemiddelde verkoopprijs in de EU hoger ligt heeft natuurlijk veel met de veel hogere BTW te maken, onder aan de streep hoeft het niet per se de meest lucratieve markt te zijn. In de gameindustrie is Europa ook altijd het achtergestelde kindje :D ; maar zal ongetwijfeld ook voor een klein deeltje door het vele vertaalwerk komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Ik heb op de Duitse vergelijkingssite de Hisense 55U8QF LED-televisie al voor
€ 792,- gezien dat is een zeer mooie prijs. Ik hoop dat de prijs in Nederland ook rond de
€ 800,- komt te liggen dan koop ik deze liever hier. Btw veel fijne en goede reacties hier op vragen en antwoorden.

https://geizhals.eu/?fs=u...oc=eu&hloc=pl&hloc=uk&in=

[ Voor 11% gewijzigd door Sandwarriors op 20-07-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Website werd al eerder in mei 2020 genoemd.

[ Voor 62% gewijzigd door Sandwarriors op 20-07-2020 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agaron
Net bericht gekregen dat de bestelde Hisense 65U8QF (€ 1130,-) binnen is gekomen in het magazijn. Ik ga de tv dinsdag ophalen bij de Mediamarkt in Duitsland. Ben echt benieuwd naar deze tv gaat een flinke upgrade worden van mn 44 inch full hd tv. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Agaron schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:10:
Net bericht gekregen dat de bestelde Hisense 65U8QF (€ 1130,-) binnen is gekomen in het magazijn. Ik ga de tv dinsdag ophalen bij de Mediamarkt in Duitsland. Ben echt benieuwd naar deze tv gaat een flinke upgrade worden van mn 44 inch full hd tv. :)
Tof! Gooi je een reviewtje hier in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaring met de piek helderheid (blooming) van de ondertiteling van de Hisense 55U8QF of Hisense 65U8QF. In de recensies uit de US en Canada van de Hisense H9G zie je zo hier en daar wat informatie, maar dat komt denk ik dat zij nauwelijks ondertiteling gebruiken.
Ik heb zelf afgelopen maand de Sony XG9505 na twee dagen thuis te hebben gehad teruggestuurd omdat de ondertiteling letterlijk van het beeldscherm afspatte, veel te veel blooming rond de teksten en dat ging gewoon irriteren naast het overigens zeer mooie beeld.

De volgende twee op mijn lijstje zijn de Samsung 55Q80R of 85R en de Hisense 55U8QF hierbij is het prijsvoordeel heel duidelijk voor de Hisense en heeft dolby digital. De QxxT van 2020 viel voor mij al snel af vanwege de hoge prijs en dat ze niet altijd beter waren dan sommige QxxR van 2019.

Kortom, ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie wat betreft de ondertiteling in een donkere of half verlichte kamer (daar valt het uiteraard het meest op) van de Hisense 55U8QF of de Hisense 65U8QF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Hallo Agaron,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je straks je televisie hebt geinstalleerd.
Lees ook even mijn stukje tekst betreffende blooming van de ondertiteling.

Succes en ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Aanvulling piek helderheid (blooming) ondertiteling: voor diegene die dit zojuist lezen hier wat verdere achtergond informatie.

Ik heb op het YouTub kanaal van “stop the fomo”, naar aanleiding van zijn televisie chart met daarin diverse televisie’s dezelfde vraag gesteld over blooming subtitles (blooming ondertiteling) en of hij hier extra aandacht aan zou willen geven. Ook Rtings.com heeft nog geen review van de H9G (U8QF). Als ik geen ondertiteling zou hebben dan zou alles al snel goed zijn . . . maar ja ik kijk veel anderstalige series en films waarbij ondertiteling gewenst is. Rthings geeft aan dat de Hisense H9G (U8QF) nu bovenaan de wenslijst staat om te worden gereviewed. Dus ook ik ben hier benieuwd naar.

Voor de duidelijkheid heb ik nog nergens iemand een review zien geven van de Hisense wat betreft ondertiteling. Dus ik wacht af op een aantal tweakers die de 55U8QF of 65U8QF binnenkort in huis hebben.

Bron: Rtings (Klik op de afbeelding voor leesbaarheid)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Mxx7SCkkRPRbDuzOy7u_yfshi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVzYkROtV62BqXc1dMSh4z7t.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: Stop the Fomo (Klik op de afbeelding voor leesbaarheid)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RknijjgKw5khj0_a3MJlcAPeKhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71MoRm5wZkDtxMk9ZYkpqyRb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Sandwarriors op 21-07-2020 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Sandwarriors schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:22:
Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaring met blooming van de ondertiteling van de Hisense 55U8QF of Hisense 65U8QF. In de recensies uit de US en Canada van de Hisense H9G zie je zo hier en daar wat informatie, maar dat komt denk ik dat zij nauwelijks ondertiteling gebruiken.
Ik heb zelf afgelopen maand de Sony XG9505 na twee dagen thuis te hebben gehad teruggestuurd omdat de ondertiteling letterlijk van het beeldscherm afspatte, veel te veel blooming rond de teksten en dat ging gewoon irriteren naast het overigens zeer mooie beeld.

De volgende twee op mijn lijstje zijn de Samsung 55Q80R of 85R en de Hisense 55U8QF hierbij is het prijsvoordeel heel duidelijk voor de Hisense en heeft dolby digital. De QxxT van 2020 viel voor mij al snel af vanwege de hoge prijs en dat ze niet altijd beter waren dan sommige QxxR van 2019.

Kortom, ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie wat betreft de ondertiteling in een donkere of half verlichte kamer (daar valt het uiteraard het meest op) van de Hisense 55U8QF of de Hisense 65U8QF.
Tip: ik heb zelf nu ruim een jaar een Sony TV met een hoge helderheid (XF90) en had hier in het begin ook last van. De oplossing is om de ondertiteling in te stellen op grijs of deels transparant en er een transparant zwarte balk achter te plaatsen.

Dit is in bijna elke streaming dienst of media player in te stellen en dan is het probleem direct weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.

Had ik dat eerder geweten dan had ik de tv wellicht nog. Maar ondanks dat ik allerlei Instellingen heb aangepast zat natuurlijk specifiek de ondertiteling er niet in, bedenk ik mij. Verder heb ik begrepen dat de Sony 55XG95 en de 55XH95 maar 54 local dimming zones hebben. Ben echt benieuwd of de Hisense dit kan verbeteren met 132 local dimming zones voor de Qled.

Ter vergelijking en ruim duurder de Samsung’s modellen:
55Q80R heeft 48 local dimming zones (6x direct full area zones)
55Q85R heeft 96 local dimming zones (8x direct full area zones)
55Q90R heeft 240 local dimming zones (16x direct full area zones)

Mocht je nog informatie hoe je dat kunt instellen op de Sony of een video hiervan hebben gevonden laat het mij svp weten want het beeld was zeer mooi. Ik gebruik namelijk NLZIET voor televisie uitzendingen en veel Netflix, Videloand en online gaming.

[ Voor 44% gewijzigd door Sandwarriors op 20-07-2020 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Sandwarriors schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:24:
Had ik dat eerder geweten dan had ik de tv wellicht nog. Maar ondanks dat ik allerlei Instellingen heb aangepast zat natuurlijk specifiek de ondertiteling er niet in, bedenk ik mij. Verder heb ik begrepen dat de Sony 55XG95 en de 55XH95 maar 54 local dimming zones hebben. Ben echt benieuwd of de Hisense dit kan verbeteren met 132 local dimming zones voor de Qled.
Bij Netflix is dat inderdaad niet makkelijk te vinden; het kan alleen via je webbrowser in je account settings: https://help.netflix.com/nl/node/100267

Bij KODI is het nog ingewikkelder, daar zit het onder de language settings: https://kodi.wiki/view/Se...to_use_for_text_subtitles

Bij NLZIET en Videoland weet ik niet of je het in kan stellen.

Overigens is het effect van de felle ondertiteling geen subtitle blooming (dat ligt inderdaad aan te weinig zones en zorgt voor grijze halo's rondom de ondertiteling), het heeft namelijk vooral te maken met de helderheid. Veel HDR LED TV's hebben zo'n hoge piekhelderheid dat wit 'van het scherm af springt'. Enige manier om dat op te lossen is (a) om geen wit te gebruiken of (b) de helderheid te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Bedankt voor je reactie en de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Conclusion

Hisense is now also involved in the luxury class. The Hisense 55U8QF is of high quality and looks classy. The 55U8QF is state-of-the-art in terms of image quality. With its 100 Hz panel with full array local dimming and a peak brightness of up to 1000 nits, the Hisense achieves a brilliant image with bright colors as in the cinema. In addition to HDR10 +, the higher quality Dolby Vision is also supported. The integrated JBL sound system is well coordinated and ensures a rich sound. The SmartTV features with the VIDAA operating system and Alexa voice control were convincing in the test. You have to do without a headphone jack, however.

Our verdict: Good! Very good price-performance ratio.

nog een test hier ook te lezen
https://www.produkttest24.com/hisense-55u8qf-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ismo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:59:
Conclusion

Hisense is now also involved in the luxury class. The Hisense 55U8QF is of high quality and looks classy. The 55U8QF is state-of-the-art in terms of image quality. With its 100 Hz panel with full array local dimming and a peak brightness of up to 1000 nits, the Hisense achieves a brilliant image with bright colors as in the cinema. In addition to HDR10 +, the higher quality Dolby Vision is also supported. The integrated JBL sound system is well coordinated and ensures a rich sound. The SmartTV features with the VIDAA operating system and Alexa voice control were convincing in the test. You have to do without a headphone jack, however.

Our verdict: Good! Very good price-performance ratio.

nog een test hier ook te lezen
https://www.produkttest24.com/hisense-55u8qf-test/
Netjes. Ben bang dat ik een nieuwe tv ga kopen binnenkort... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismo
haha ik ook, no brainer binnen dit prijs segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-06 12:36
Ik had besloten om de komende tijd een Samsung Q90R te halen, maar de 55U8QF zou zomaar een betere optie kunnen zijn. Ik ben erg benieuwd naar reviews en met name hoe de game mode presteert. Niet zozeer de reactiesnelheid, maar dat de beeldkwaliteit en local dimming niet te veel omlaag geschroefd worden.

130 local dimming zones klinkt best oké. Ik had hiervoor een 65 inch met 120 dimming zones en daar was ik al tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 10:57

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het smart TV gedeelte. Dat is niet top lees ik overal maar is het echt zo matig/slecht?
Welke apps zijn er nu wel beschikbaar? Kan iemand van jullie die een Hisense heeft dit bekijken?
Disney+/Netflix/Videoland/NPO/RTL XL. Die worden in Nederland veel gebruikt.

Ik zelf heb deze tv nog met web os en dat functioneert prima.

pricewatch: LG 47LB670V Zilver

De tv werkt nog goed maar ook ik ben aan het kijken naar een maatje groter, 55 inch waarschijnlijk.
Ik weet niet in hoeverre de huidige technieken zijn verbeterd ten opzichte van mijn oude tv, maar ik ga er van uit dat er grote stappen gemaakt zijn.😁

Ik kwam dit merk toevallig tegen op een andere website en het spreekt me aan de prijs prestatie vooral.
Ik zal zelf nog verder kijken welke tv niet alleen kwa inches een upgrade is maar ook kwa beeld.
Mijn huidige tv kocht ik voor ongeveer 750 euro toen der tijd dus ik ga naar 55 inch modellen zoeken in die prijsklasse(of er onder). Die wel echt een stap(je) voorruit zijn.

Edit:

Misschien ook iets om toe te voegen aan de ts mbt het smart gedeelte.

[ Voor 64% gewijzigd door pino85 op 23-07-2020 11:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Netflix, YouTube en Amazon Prime zit er op. Nog geen Nederlandse apps. Disney+ waarschijnlijk ergens in het najaar.

Denk dat het voor de meeste ‘Tweakers’ geen drempel moet zijn omdat de meeste wel een ander device hebben met die apps. Maar zeker wel iets waar ze aan moeten werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agaron
Dinsdag was helaas helemaal mis gegaan. De tv was niet te vinden in de winkel, heb em vandaag eindelijk kunnen halen en hij staat nu op de kast heb als compensatie een gratis ophang beugel gekregen. :)

Mijn eerste 3 uur met deze tv (65U8QF) zijn super positief. Wat een beeld kwaliteit echt mooi en helder. De eerste ervaringen met het smart gedeelte zijn ook zeer goed. Het werkt echt vloeiend snel en wisselen tussen applicaties gaat ook vlug zonder enige lag. Ben nu de film "The Old Guard" aan het kijken op Netflix en zie geen subtitel problemen. Heb dit getest met mijn Hue verlichting aan, en ook met alle verlichting in de ruimte uit.

Ik ga nog wat verder testen met de instellingen, als er mensen zijn die nog bepaalde functies getest willen zien laat het vooral weten! Ben van plan om ook een uitgebreidere review te schrijven maar daar heb ik op dit moment het apparaat nog te kort voor in huis. :)

Edit:

Net Spiderman gespeeld op de PS4 Pro in 4K HDR. Wow wat een verschil met mijn 44inch HD tv _/-\o_
Het beeld was niet helemaal vloeiend maar na het aanzetten van de game modus was dat probleem direct verdwenen. Had verwacht dat de tv dit automatisch zou doen maar de eerste keer moet je dit handmatig in de instellingen aanzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Agaron op 24-07-2020 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 10:57

pino85

Im just a Bird in the Sky

Advocate schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:25:
Netflix, YouTube en Amazon Prime zit er op. Nog geen Nederlandse apps. Disney+ waarschijnlijk ergens in het najaar.

Denk dat het voor de meeste ‘Tweakers’ geen drempel moet zijn omdat de meeste wel een ander device hebben met die apps. Maar zeker wel iets waar ze aan moeten werken.
Ik ben niet iemand die nog meer devices er aan wil hangen. Gewoon zo clean mogelijk in onze woon kamer.
Maar wellicht ben ik dan geen "Tweaker" geen idee haha.
Bedankt voor je bericht, top dat ze Disney+ er ook op gaan zetten.
Als ze uiteindelijk meer mensen willen bereiken dan moet het aanbod omhoog, dat zal vast wel gaan gebeuren in de toekomst.

@Agaron

Klinkt al zeer positief! Maar van jou oude tvnaar deze is dit sowieso een enorme upgrade.
Ik hou je review in de gaten, veel plezier met je tv!

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 24-07-2020 03:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Agaron schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:52:
Dinsdag was helaas helemaal mis gegaan. De tv was niet te vinden in de winkel, heb em vandaag eindelijk kunnen halen en hij staat nu op de kast heb als compensatie een gratis ophang beugel gekregen. :)

Mijn eerste 3 uur met deze tv (65U8QF) zijn super positief. Wat een beeld kwaliteit echt mooi en helder. De eerste ervaringen met het smart gedeelte zijn ook zeer goed. Het werkt echt vloeiend snel en wisselen tussen applicaties gaat ook vlug zonder enige lag. Ben nu de film "The Old Guard" aan het kijken op Netflix en zie geen subtitel problemen. Heb dit getest met mijn Hue verlichting aan, en ook met alle verlichting in de ruimte uit.

Ik ga nog wat verder testen met de instellingen, als er mensen zijn die nog bepaalde functies getest willen zien laat het vooral weten! Ben van plan om ook een uitgebreidere review te schrijven maar daar heb ik op dit moment het apparaat nog te kort voor in huis. :)

Edit:

Net Spiderman gespeeld op de PS4 Pro in 4K HDR. Wow wat een verschil met mijn 44inch HD tv _/-\o_
Het beeld was niet helemaal vloeiend maar na het aanzetten van de game modus was dat probleem direct verdwenen. Had verwacht dat de tv dit automatisch zou doen maar de eerste keer moet je dit handmatig in de instellingen aanzetten.
Verdorie. Dit gaat me weer geld kosten... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Ben benieuwd naar je overige bevindingen zoals ondertiteling en reflectie in een heldere kamer.
Succes Agaron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advocate
pino85 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 03:24:
[...]

Ik ben niet iemand die nog meer devices er aan wil hangen. Gewoon zo clean mogelijk in onze woon kamer.
Nee natuurlijk niet, ik heb het liefst ook zo’n min mogelijk kabels en apparaten. Maar heb wel een decoder van de provider en een xbox met ook die apps.

En anders is een chromecast ook heel clean en de cast ‘support’ gaat waarschijnlijk veel langer mee dan de apps op TV’s :)

Zouden de apps er nu wel op zitten dan is de kans toch reëel dat die met een paar jaar niet meer ondersteund worden.

Apps zijn zeker niet onbelangrijk maar het gaat uiteindelijk om het beeld. Ik persoonlijk zou een keuze van een TV ook niet laten afhangen van apps maar dat ben ik ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Advocate schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:21:
[...]

Nee natuurlijk niet, ik heb het liefst ook zo’n min mogelijk kabels en apparaten. Maar heb wel een decoder van de provider en een xbox met ook die apps.

En anders is een chromecast ook heel clean en de cast ‘support’ gaat waarschijnlijk veel langer mee dan de apps op TV’s :)

Zouden de apps er nu wel op zitten dan is de kans toch reëel dat die met een paar jaar niet meer ondersteund worden.

Apps zijn zeker niet onbelangrijk maar het gaat uiteindelijk om het beeld. Ik persoonlijk zou een keuze van een TV ook niet laten afhangen van apps maar dat ben ik ☺️
Eens! Wat mij betreft zit er zelfs geen enkele app of vorm van smart op een televisie. Daar gebruik ik wel een Chromecast voor. Is in bijna alle gevallen toch veel sneller in gebruik, zeker ook het zoeken naar series of films. Dit gaat typend op de telefoon vele malen handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Er is inmiddels ook een test verschenen bij AVForums van de 55U7QF.

Wat wel opvalt, is dat de prijzen buiten Nederland zoveel lager zijn. In NL is de goedkoopste €774,32 bij een of andere vage winkel. In de UK ligt de laagste prijs nu op 699 pond (ongeveer €765). In Duitsland bij Amazon zelfs op €567,34 na aftrek coupon (heb ik al omgerekend naar Nederlandse BTW trouwens). Alleen kan je die weer niet naar Nederland laten verzenden, dus dan moet je het op een alternatieve manier hier krijgen. Het geeft wel aan hoeveel rek er nog in de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

yodeluxe schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:16:
Er is inmiddels ook een test verschenen bij AVForums van de 55U7QF.

Wat wel opvalt, is dat de prijzen buiten Nederland zoveel lager zijn. In NL is de goedkoopste €774,32 bij een of andere vage winkel. In de UK ligt de laagste prijs nu op 699 pond (ongeveer €765). In Duitsland bij Amazon zelfs op €567,34 na aftrek coupon (heb ik al omgerekend naar Nederlandse BTW trouwens). Alleen kan je die weer niet naar Nederland laten verzenden, dus dan moet je het op een alternatieve manier hier krijgen. Het geeft wel aan hoeveel rek er nog in de prijs zit.
Waar komt die duitse prijs vandaan????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ST10©DE schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:20:
[...]Waar komt die duitse prijs vandaan????
Gewoon: https://www.amazon.de/dp/B08553C764 (https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/6942147457788.html) Zo te zien gepricematcht tegen een andere winkel ... (en dan nog een €40 kortingscoupon).

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 28-07-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
ST10©DE schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:20:
[...]

Waar komt die duitse prijs vandaan????
apis29 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 01:06:
[...]

Gewoon: https://www.amazon.de/dp/B08553C764 (https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/6942147457788.html) Zo te zien gepricematched tegen een andere winkel ... (en dan nog een €40 kortingscoupon).
Inderdaad daar. Irritante aan kopen bij Amazon Duitsland is wel dat het allemaal nog wat goedkoper lijkt dan normaal, komt doordat de BTW daar tijdelijk vanwege Corona verlaagd is van 19 naar 16%. Bij afrekenen wordt dan wel weer de Nederlandse BTW van 21% gerekend. Hoe dan ook, ik heb zelf nog geprobeerd bij Amazon te bestellen en een afhaalpunt in Duitsland te kiezen, maar dat gaat jammer genoeg niet (afhaalpunten accepteren geen groot apparaat). En datzelfde is bij de winkel waar Amazon de pricematch mee heeft gedaan en ook een iets duurdere winkel die net geen €600 vraagt kan niet bezorgen bij een afhaalpunt en zelf ophalen gaat bij die goedkoopste in zijn geheel niet, de ander normaal gesproken wel maar nu ook niet vanwege Corona.

In ieder geval zou ik, met die prijzen in gedachten, nooit meer willen betalen dan €650 voor de 55U7QF hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Review van H9G door de badboy onder de TV YouTubers Quantum. Mocht je het kanaal niet kennen is wel een aanrader als je eens een ander geluid wil horen :-)

> YouTube: Is it Worth it? Hisense H9G Review

[ Voor 0% gewijzigd door ismo op 29-07-2020 13:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ismo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:32:
Review van H9G door de badboy onder de TV YouTubers Quantum. Mocht je het kanaal niet kennen is wel een aanrader als je eens een ander geluid wil horen :-)

> YouTube: Is it Worth it? Hisense H9G Review
Is dat de U9K hier in Europa?

Edit: Nee dus. De U8QF dan?!

[ Voor 3% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-07-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Volgens mij is het inderdaad de U8QF. Quantum heeft ook net een review gedaan van de H8G wat dus de U7Q is.

YouTube: Hisense H8G Buyer's Guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Rtings heeft de H9G (U8QF) besteld om te gaan testen dus ik ben benieuwd. Hierna zal ook “stop the fomo” met een test komen.

Www.rtings.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
In de tussentijd heb ik een Samsung 55Q85R op de kop kunnen tikken voor € 1.000,-

Kamer: heldere kamer waarbij de raampartij recht tegenover de tv op het beeldscherm schijnt
Beeldscherm: prachtig met goede kijkhoek en reflectie is buitengewoon
Helderheid: is ruim voldoende en de reflectie wordt dan ook heel goed tegen gegaan.
Ondertiteling: ben ik ook heel bij mij, weinig blooming en niet te helder

Ik ben dan ook zeer benieuwd of de Hisense U8QF dit kan verbeteren. De 55Q85R heeft een one-connection-box en een piek lichtsterkte van 1500 nits in tegenstelling tot de Q80 (1000 nits) en de Q90R (2000 nits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Sandwarriors schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:51:
Rtings heeft de H9G (U8QF) besteld om te gaan testen dus ik ben benieuwd. Hierna zal ook “stop the fomo” met een test komen.

Www.rtings.com
Heel benieuwd wat ze ervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Als iemand nog interesse heeft in wat ervaringen, meningen e.d. over de U8q en U7Q: 34 pagina's op

https://www.avforums.com/...ng-to-uk-in-2020.2270410/

Enne...nog steeds jammer (voor mezelf dan), dat Hisense geen 75" in NL levert (of gaat leveren) met de door mij gewenste specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Expert heeft de 55u8qf nu ook. Toch weer beter dan otto hahaha

[ Voor 5% gewijzigd door Squats op 05-08-2020 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGuy
Misschien heeft men hier ook wel wat aan:

2020 Hisense H9G series 55" & 65" Owners Thread (No Price Talk);

https://www.avsforum.com/...ad-no-price-talk.3156496/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 11:28
Sandwarriors schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:02:
In de tussentijd heb ik een Samsung 55Q85R op de kop kunnen tikken voor € 1.000,-

Ik ben dan ook zeer benieuwd of de Hisense U8QF dit kan verbeteren. De 55Q85R heeft een one-connection-box en een piek lichtsterkte van 1500 nits in tegenstelling tot de Q80 (1000 nits) en de Q90R (2000 nits).
Waar heb je hem gekocht voor 1000 euro? Mooie prijs!

[ Voor 34% gewijzigd door tommymeerNL op 05-08-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Ik heb deze bij plattetv.nl gekocht in de koopjeshoek. Of te wel kwam terug van een andere klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwarriors
  • Niet online
Nieuwe test van H9G (U8QF) ongecalibreerd door “stop the
Er komen meer tests aan dus ook Rtings is nu aan het testen.

YouTube: HiSense H9G vs $5500 QLED TV HDR Review: Samsung NOT Happy!!

[ Voor 35% gewijzigd door Sandwarriors op 07-08-2020 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Denk toch dat die U8QF hier wel gaat komen als ik het zo allemaal zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Eerste aanbieding, ken het bedrijf niet maar wellicht voor iemand die em lokaal in Etten-Leur kopen kan interresant

55U8QF voor 849,-

https://www.witgoedkoopje...goedkoper-5-jaar-garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
Nog niet bij Tweakers maar wel bij HWI in het lijst

https://nl.hardware.info/televisies.57/hisense-55u8qf.578343
Pagina: 1 2 3 Laatste