Iemand deed Thuisbezorgd.nl bestelling via mijn PayPal

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12-2022
Roy23 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Je schijnt ook meer kans te hebben dat je je geld terug krijgt wanneer je PayPal gekoppelt is aan een creditcard.
Is jouw PayPal gekoppeld aan een creditcard, of aan een gewone rekening, of heb je PayPal tegoed?
Beide, een gewone rekening en 2 creditcards.

[ Voor 12% gewijzigd door Crunch op 07-05-2020 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 10:32
Jef61 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Die automatische incasso is eraf en tevens de betaalvoorkeur... ergerlijk is dit.
Ik sta op het punt om het hele account maar te gaan verwijderen ;)
ik heb de hele account maar verwijderd (voor de zekerheid). Ik gebruikte hem toch eigenlijk alleen maar voor takeaway en usenet accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:24

FikkieHo

Wokmaster

Crunch schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:42:
om welk bedrag ging het? Mijn claim is afgewezen door PayPal.
Het was 160 euro in totaal, 2 bestellingen. Ik las op Twitter dat mensen hun geld direct van Thuisbezorgd kregen als hun claim bij PayPal was afgewezen.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Jef61 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:37:
[...]

Ik was na al de berichten tot dezelfde conclusie gekomen dus wilde mijn bankrekening verwijderen bij Paypal, echter om de één of andere reden lukt dit niet. Krijg na de melding 'weet je het zeker' een leeg scherm en verder gebeurt er niets meer. Na opnieuw inloggen is mijn bankrekening nog gewoon aanwezig. Heb het al verschillende malen geprobeerd :( . Erg vreemd allemaal...
Volgens mij had ik het opgelost door mijn account te verwijderen en om daarna weer een nieuwe aan te maken op het zelfde email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flavius schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:36:

Daarnaast: hoe meer mensen dit bij de Politie melden (met zoveel als mogelijk gegevens [i.e. opsporingsindicaties]) des te groter de kans dat de Politie hier op gaat inzetten qua opsporingscapaciteit.
Van 0 naar 0,1%? Realistisch is dit totaal niet haalbaar, persoon A heeft inlog, B maakt bestelling, C haalt het op, brengt het bij D, wie wil je nu precies gaan volgen?

Nu die tweet weer

Maar dit klopt dus helemaal niet, 2FA wordt overruled ongeacht CC of bankrekening, door die betaalautorisatie. Als ik zo al die reacties zit te lezen van hem, moet er ergens nog een tweede probleem bij takeaway zitten, waar ze blijkbaar nog steeds 0.0 over zeggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:40
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Volgens mij had ik het opgelost door mijn account te verwijderen en om daarna weer een nieuwe aan te maken op het zelfde email adres.
Als laatste zal ik dat ook gaan doen. Maar eerst even lekker in de clinch met de helpdesk van PayPal >:) .

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Ik probeer bij het plaatsen van een bestelling mijn paypal te ontkoppelen, alleen wanneer ik op de knop druk refresht de pagina en blijft de knop 'ontkoppelen' staan..3 browsers geprobeerd, 2 helemaal vanilla zonder extensions of adblockers etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crunch
kipsofthemud schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:52:
Ik probeer bij het plaatsen van een bestelling mijn paypal te ontkoppelen, alleen wanneer ik op de knop druk refresht de pagina en blijft de knop 'ontkoppelen' staan..3 browsers geprobeerd, 2 helemaal vanilla zonder extensions of adblockers etc..
Inderdaad ik heb het ook geprobeerd, die website heeft volgens mij heel wat problemen.
Maar ontkoppelen zoals het zou moeten is nooit gelukt. Natuurlijk wel alles bij PayPal verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 19:34
Ik heb zojuist bevestiging ontvangen dat ze mijn account zouden hebben verwijderd, maar ik kan nog steeds vrolijk rondklikken in mijn bestelhistorie, etc.
Dus mijn details staan nog steeds in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JWHtje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:35:
Ik heb zojuist bevestiging ontvangen dat ze mijn account zouden hebben verwijderd, maar ik kan nog steeds vrolijk rondklikken in mijn bestelhistorie, etc.
Dus mijn details staan nog steeds in hun systeem.
Ik vind het ook maar raar, ik heb tweewegverificatie aangezet, daarna een oud telefoonnummer verwijderd waarop ik dat niet had geactiveerd en tweewegverificatie staat helemaal niet aan. Kan in meerdere browsers gewoon met het wachtwoord alleen inloggen, terwijl bij mijn instellingen 2weg op aan staat.

Wel meer dingen werken raar, als je bijvoorbeeld een creditcard ontkoppeld en later opnieuw diezelfde creditcard toevoegd zit daar ook geen authentificatie in. Dat heeft Paypall dan onthouden (dus hoe ontkoppeld is ontkoppeld?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 10:45

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Even een oproep aan slachtoffers voor vervolgvragen aan Thuisbezorgd.

Als je getroffen bent én je hebt een uniek wachtwoord gebruikt, zou je me dat dan willen laten weten via DM?

Ik hoef uiteraard niet te weten wat je wachtwoord is, maar wel wat voor soort wachtwoord je hebt. Bijvoorbeeld of je het hebt aangemaakt via een wachtwoordmanager of -tool, of je wist dat het lang genoeg was/genoeg leestekens/letters/cijfers gebruikte etc.

Ik wil dat weten om te verifiëren of het inderdaad ging om een credential stuffing-aanval, of over een brute-force-aanval, of toch een datalek.

Ik ga uiteraard niet over je specifieke situatie publiceren als je me die toestuurt, het gaat me er puur om dat ik bewijs kan verzamelen. M'n dm's staan open, of mail me anders via tijs@tweakers.net (of check m'n profiel voor anonieme contactmogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walking Hell
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06-2021
ik was hier ook slachtoffer van geweest, 17 euro aan eten had ie besteld, geld al wel weer inmiddels weer terug via paypal. maar het is idd wat gekloot thuisbezorgd zegt ik moest bij paypal zijn en paypal zegt ik moet bij thuisbezorgd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walking Hell schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:29:
ik was hier ook slachtoffer van geweest, 17 euro aan eten had ie besteld, geld al wel weer inmiddels weer terug via paypal. maar het is idd wat gekloot thuisbezorgd zegt ik moest bij paypal zijn en paypal zegt ik moet bij thuisbezorgd zijn. :)
Kan jij trouwens zien op welk adres die bestelling geplaatst is op jou kosten?
Op deze manier zou het toch heel makelijk moeten zijn op de daders op te pakken?
Ik zal dan in dat geval zeker ook aangiften doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Kan jij trouwens zien op welk adres die bestelling geplaatst is op jou kosten?
Op deze manier zou het toch heel makelijk moeten zijn op de daders op te pakken?
Ik zal dan in dat geval zeker ook aangiften doen.
Het adres zegt nog niets. Als ik bij jou door de straat loop als er eten bij jou wordt bezorgd en ik doe net alsof ik thuiskom en zeg dat ik daar woon, krijg ik het eten gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Zeg, ben ik nou zo raar of zijn ze bij Thuisbezorgd nou zo moeilijk?

Er is toch fysiek eten gebracht. Of op z'n minst afgehaald ergens? Dan zijn er dus a) adressen b) videobeelden van mensen. Lijkt mij toch niet zo moeilijk om voor hen te achterhalen wie het zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GlowMouse schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Het adres zegt nog niets. Als ik bij jou door de straat loop als er eten bij jou wordt bezorgd en ik doe net alsof ik thuiskom en zeg dat ik daar woon, krijg ik het eten gewoon mee.
Sorry dat ik het zeg maar hier mogen de bezorgers op worden afgerekend. Van de bezorger wordt geacht om de bestelling bij de juiste persoon af te leveren en niet aan wildvreemde, zijn vrienden, voorbijganger, enz.
Bij het bezorgen kan de bezorger prima vragen naar iemands legitimatie of om eerst zijn voordeur van slot te halen met zijn sleutel, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 105134

Anoniem: 91634 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:06:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar hier mogen de bezorgers op worden afgerekend. Van de bezorger wordt geacht om de bestelling bij de juiste persoon af te leveren en niet aan wildvreemde, zijn vrienden, voorbijganger, enz.
Bij het bezorgen kan de bezorger prima vragen naar iemands legitimatie of om eerst zijn voordeur van slot te halen met zijn sleutel, enz.
Nah eerlijk.. dat denk ik niet hoor.
Een bezorger kan niet zomaar om een vorm van ID vragen lijkt me.. helemaal niet zijn positie.

Het grote probleem in dit verhaal is absoluut het missende stukje verificatie in de bestelling.

Ikzelf wist niet dat mijn PayPal account ALLE betalingen voor thuisbezorgd zonder verificatie zou doen.
Helaas was ik nog in de veronderstelling dat 2FA dit altijd zou ondervangen. Zeker als een bestelling opeens op een adres zou moeten worden bezorgd welke niet eerder gebruikt is. De praktijk blijkt anders.

In mijn geval is het goedgekomen, maar dit heeft niets met het restaurant of de bezorger te maken.
Dit is puur Thuisbezorgd -> PayPal.

Om het iets specifieker te maken:

In mijn geval stond er bij de bestelling:

06 bellen wanneer je er bent, ik kom beneden, niet aanbellen.

Van bovenstaande krijgt niemand argwaan wanneer een bestelling wordt geplaatst lijkt me.
Een bezorger heeft niets aan legitimatie of whatsoever... hij heeft het voer af, en gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105134 op 07-05-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:07
Hier afgelopen zondag 16.45 effe 232,89 afgeschreven op mijn Paypal door takeaway. Direct melding gemaakt bij Paypal en werd in onderzoek geplaats.Direct de koppeling verwijderd tussen Paypal en thuisbezorgd en ww gewijzigd op alle accounts zoals bol en wehkamp. Thuisbezorgd nl helpt je helemaal niet en verwijst je door naar de politie.
Dus ben aan het zoeken gegaan en bleek een oud account te hebben die gehackt was. Daar stond een adres in in Amsterdam maar geen bestelling. Gelukkig heb ik het volledige bedrag terug gekregen van PayPal en deze heeft een dag later de betaling ingetrokken bij takeaway.
Een dag later hebben ze mijn account verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door sdh1981 op 08-05-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:27

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 105134 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:46:
[...]

Nah eerlijk.. dat denk ik niet hoor.
Een bezorger kan niet zomaar om een vorm van ID vragen lijkt me.. helemaal niet zijn positie.
Waarom niet? Hij maakt er geen kopie van toch? Als je een bestelling plaatst bij een webshop, met iDeal betaalt en het wilt afhalen vragen ze toch ook om je legitimatie, precies voor dit soort situaties, om te kijken of jij wel de persoon bent die betaald heeft? En het is ook nog eens vrijwillig. Als een maaltijdbezorger jou vraagt om legitimatie (ID, huissleutel, verzin iets) en jij wilt dat niet laten zien is dat je goed recht. Maar dan neemt 'ie het eten wel weer mee terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Van 0 naar 0,1%? Realistisch is dit totaal niet haalbaar, persoon A heeft inlog, B maakt bestelling, C haalt het op, brengt het bij D, wie wil je nu precies gaan volgen?
Lekker niets doen. Daar wordt het beter van! En dan in de toekomst lekker klagen dat de Politie geen zaken krijgt opgelost, omdat de burgerij van mening is dat het toch geen zin heeft en dus niets meldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Anoniem: 392841 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Alleen maakt Jitse Groen zichzelf het er erg makkelijk vanaf. PayPal's API staat NAW controle toe. Naast het feit dat bij Thuisbezorgd sowieso belletjes af zouden moeten gaan als er opeens vanaf een heel ander adres bestelt wordt dan normaal (dan zou je toch een verificatie moeten gaan uitvoeren), zou het ook alarmbellen moeten laten afgaan als de adressen van PayPal en Thuisbezorgd niet met elkaar overeenkomen. Die optie is er namelijk en wordt door serieuze bedrijven vaak genoeg gebruikt als er risico op fraude is.
Op zich een leuk idee, maar hoeveel thuisbezorgd-gebruikers bestellen er wat te eten op kantoor, of bij een vriend thuis, of in het park (oké, voorlopig dat waarschijnlijk niet...)? Zolang je dat blijft toestaan, kan gewoon op een andere locatie dan het factuuradres worden bezorgd. Ik denk niet dat het voor een dienst als TB écht proportioneel is om daar zó streng in te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

iceheart schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 01:39:
[...]

Op zich een leuk idee, maar hoeveel thuisbezorgd-gebruikers bestellen er wat te eten op kantoor, of bij een vriend thuis, of in het park (oké, voorlopig dat waarschijnlijk niet...)? Zolang je dat blijft toestaan, kan gewoon op een andere locatie dan het factuuradres worden bezorgd. Ik denk niet dat het voor een dienst als TB écht proportioneel is om daar zó streng in te zijn.
Daarom zei ik dat je dan een verificatie moet uitvoeren. Of het nou zo streng is als een ID moeten tonen bij het afhalen of bezorgen of zoiets als dat je een e-mail krijgt die je moet bevestigen maakt eigenlijk weinig uit.

Daarnaast had ik het er over in de trant van patroonherkenning. Om even concreet te zijn - normaal gesproken bestellen meeste mensen ergens in de avond. Als je dan opeens om 4 uur 's nachts wat besteld dan zal het wel opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:45
Oke, even een update van mijn kant.

Na veel moeite te hebben gedaan om mijn geld via paypal terug te krijgen heeft Paypal wel mijn account gelimiteerd. Om deze limitatie op te heffen moet ik een kopie van mijn ID naar ze uploaden om te bewijzen dat ik de account eigenaar ben.

Wat ik niet begrijp is dat Paypal alleen mijn bankgegevens bevat en mijn mobiele telefoonnummer, waarom hebben ze dan een kopie van mijn ID nodig?

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Geraedus schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:29:
[...]
Wat ik niet begrijp is dat Paypal alleen mijn bankgegevens bevat en mijn mobiele telefoonnummer, waarom hebben ze dan een kopie van mijn ID nodig?
Fraudepreventie.
En ze zijn nog nooit echt op de vingers getikt voor dit soort praktijken, dus ze blijven er maar mee doorgaan. Paar jaar geleden ook iemand hier op Tweakers die volkomen legitiem een grote som geld had gekregen via PayPal (betaling voor diensten meen ik me te herinneren). Dat hebben ze maanden lang vastgehouden. Raar bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45

Na veel moeite te hebben gedaan om mijn geld via paypal terug te krijgen heeft Paypal wel mijn account gelimiteerd. Om deze limitatie op te heffen moet ik een kopie van mijn ID naar ze uploaden om te bewijzen dat ik de account eigenaar ben.

Gewoon nooit meer Paypal gebruiken, probleem opgelost (y)

Ik heb N.A.V. dit topic ook maar eens mijn paypal account erbij gezocht. Eerst alle koppelingen verwijderd en daarna de account gesloten. Met de komst van online mastercards is er toch niet echt een usecase meer waarvoor je persé paypal nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter

Ik heb exact hetzelfde. M'n claim werd afgewezen en m'n PayPal account werd gelijk gelimiteerd. Ondertussen geeft Thuisbezorgd nog steeds niet thuis.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

kodak

FP ProMod
Bolk schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:57:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. M'n claim werd afgewezen en m'n PayPal account werd gelijk gelimiteerd. Ondertussen geeft Thuisbezorgd nog steeds niet thuis.
Met welke redenen werd het afgewezen? Zomaar afwijzen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag me af of mensen nu door deze claims ook een poging gaan wagen hun 'legitieme' aankopen te zien terug krijgen. Stel nu dat iemand bv deze week 'normaal' zou hebben besteld via paypal, altijd een poging waard om mee te varen op dit gebeuren en ook gewoon claim in te dienen.

Als dat het geval is, denk ik dat ze stuk terughoudender zijn geworden bij paypal om zomaar claims goed te keuren. Ergens zou het de direct afwijzingen kunnen verklaren bij accounts die niet 100% zijn geverifieerd.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 10:11
Ik was hier ook slachtoffer van. Ik had op Thuisbezorgd een oud, onveilig wachtwoord en was deze 'vergeten'. Hier was er 78,80 afgeschreven voor Paypal/Thuisbezorgd. Ik kon zelf helemaal niet meer inloggen in mijn Thuisbezorgd account hierna. Inmiddels direct mijn Paypal gewijzigd en 2FA ingesteld.

Thuisbezorgd gebeld, zij hebben mijn account gecontroleerd en samen besloten het account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Jammer van de gespaarde punten, maar ach.
Ik heb bij Paypal het geld terug gevraagd en kreeg dit zonder vragen twee dagen later terug.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
SinergyX schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:27:
Vraag me af of mensen nu door deze claims ook een poging gaan wagen hun 'legitieme' aankopen te zien terug krijgen.

Ergens zou het de direct afwijzingen kunnen verklaren bij accounts die niet 100% zijn geverifieerd.
Dat lijkt me niet. Dat een account niet 100% geverifieerd is en anderen misbruik van mogelijkheid tot claimen zouden maken wil niet zeggen dat je een klacht niet serieus hoeft te nemen en daarop kan afwijzen.
Dat paypal verificatie wil vanwege de wettelijke eis is redelijk. Maar dat zou los moeten staan van inhoudelijke behandelen van een claim. De verificatie hadden ze namelijk ook al op orde moeten hebben bij het toestaan van de betaling en toen deden ze er kennelijk niet moeilijk over. Dus prima dat ze verificatie willen door je ID te vragen, maar daarop afwijzen lijkt mij niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Met welke redenen werd het afgewezen? Zomaar afwijzen kan niet.
PayPal vond het niet ongeautoriseerd:
Hartelijk dank voor het melden van deze kwestie. Na zorgvuldige controle van uw kwestie, hebben we vastgesteld dat deze transactie niet ongeautoriseerd is en daarom niet wordt gedekt door onze PayPal Aankoopbescherming.
En na verdere vragen aan PayPal:
Ik heb uw PayPal rekening bekeken en ik zie inderdaad dat hier een claim voor is ingediend, helaas is dit afgewezen. Takeaway is binnen PayPal een factuursovereenkomst. Hiervoor kunnen wij geen terugbetalingen doen. U zal voor een terugbetaling toch bij Takeaway moeten zijn. Ik zou u willen aanraden om uw factuursovereenkomsten te bekijken en degene waar u niet mee akkoord gaat te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kodak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Dat lijkt me niet. Dat een account niet 100% geverifieerd is en anderen misbruik van mogelijkheid tot claimen zouden maken wil niet zeggen dat je een klacht niet serieus hoeft te nemen en daarop kan afwijzen.
Dat paypal verificatie wil vanwege de wettelijke eis is redelijk. Maar dat zou los moeten staan van inhoudelijke behandelen van een claim. De verificatie hadden ze namelijk ook al op orde moeten hebben bij het toestaan van de betaling en toen deden ze er kennelijk niet moeilijk over. Dus prima dat ze verificatie willen door je ID te vragen, maar daarop afwijzen lijkt mij niet kunnen.
Ik bedoel ook niet dat het de directe reden is, maar dat het ergens verband kan hebben.

Paypal is nooit echt een fijn meewerkend bedrijf geweest als je gewoon 'klant' bent (ik heb ook zakelijk account, daar lopen ze 10x harder voor je), maar ik snap de enorme random behandeling niet van elke claim. Gister sprak ik nog 2 mensen (45 en 71 euro), die eerste kreeg een afwijzing, die tweede was zonder communicatie direct toegewezen.

Ze lijken bijna at random de factuurovereenkomst te gebruiken als afgewezen, maar ik ben er nog steeds niet uit welke 2 variaties je dus kan hebben om bij TA dus direct te kunnen betalen (ik heb meegekeken met die persoon van 45 euro, daar staat TA niet bij de factuurovereenkomst, toch is er een directe betaling gedaan).

edit, dus ook bij @Bolk gebruiken ze dus de factuurovereenkomst ding, @CptMorgan stond TA bij jouw factuurovereenkomsten?

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 08-05-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
En op welke gronden zijn claims toegewezen? Daar zit dan waarschijnlijk het antwoord in om een claim gegrond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
kodak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:09:
En op welke gronden zijn claims toegewezen? Daar zit dan waarschijnlijk het antwoord in om een claim gegrond te krijgen.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik kan niet eens meer een claim indien omdat ze de 1e hebben afgewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walking Hell
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06-2021
Crunch schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik kan niet eens meer een claim indien omdat ze de 1e hebben afgewezen.
Dat was bij mij ook, dan gewoon een support ticket openen (e-mail sturen) en het uitleggen, eerste reactie zal waarschijnlijk zoiets zijn van dat ze hebben gekeken dat je 1e poging is mislukt en je claim niet onder “fraude” valt want ze kunnen geen unauthorised transacties zien, (logisch want het gebeurd via thuisbezorgd) dus dan benadruk je dat thuisbezorgd zegt dat je een geschil of kwestie moest openen tussen beide partijen en dat het op die manier het opgelost zal worden.. ik heb zelf lang gewacht op mijn geld want thuisbezorgd geeft geen reactie of antwoord gegeven op mijn geschil/claim en dus heeft Paypal uiteindelijk zelf beslist dat ik mijn geld terug krijg.

Edit: dit zal normaal gesproken makkelijk opgelost kunnen worden als Paypal telefonisch bereikbaar is..

[ Voor 7% gewijzigd door Walking Hell op 08-05-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Walking Hell schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Dat was bij mij ook, dan gewoon een support ticket openen (e-mail sturen) en het uitleggen, eerste reactie zal waarschijnlijk zoiets zijn van dat ze hebben gekeken dat je 1e poging is mislukt en je claim niet onder “fraude” valt want ze kunnen geen unauthorised transacties zien, (logisch want het gebeurd via thuisbezorgd) dus dan benadruk je dat thuisbezorgd zegt dat je een geschil of kwestie moest openen tussen beide partijen en dat het op die manier het opgelost zal worden.. ik heb zelf lang gewacht op mijn geld want thuisbezorgd geeft geen reactie of antwoord gegeven op mijn geschil/claim en dus heeft Paypal uiteindelijk zelf beslist dat ik mijn geld terug krijg.

Edit: dit zal normaal gesproken makkelijk opgelost kunnen worden als Paypal telefonisch bereikbaar is..
Zojuist een mail gestuurd en nu hopen op reactie... het kan toch niet zo zijn dat PayPal met willekeur mensen compenseert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 15:53
Even een update wat hiermee te maken heeft:
https://www.nu.nl/tech/60...ude-met-bestellingen.html

Blijkbaar heeft Thuisbezorgd.nl tweestapsverificatie toegevoegd.

Naar aanleiding hiervan (waar dit topic ook overgaat):
https://www.nu.nl/tech/60...via-paypal-koppeling.html

[ Voor 45% gewijzigd door ZeroXT op 08-05-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ZeroXT schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:59:
Blijkbaar heeft Thuisbezorgd.nl tweestapsverificatie toegevoegd.
Ja, via e-mail 8)7
Lekker als het 30 minuten duurt voordat je de e-mail ontvangt...
Bij het merendeel van de gebruikers zal het wel goed gaan, maar nu is het nog 30 minuten werk om ook TOTP en SMS als opties toe te voegen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:26

FreakNL

Well do ya punk?

Via de mail..... Doe het dan gelijk via de post ofzo :+

Doe dat lekker met SMS zoals de rest van 2020....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
FreakNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:29:
Via de mail..... Doe het dan gelijk via de post ofzo :+

Doe dat lekker met SMS zoals de rest van 2020....
E-mail hebben ze al van iedereen. telefoonnummer niet. Dus ik kan mij voorstellen dat dit het beste is wat ze op korte termijn konden realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j3lte
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-05-2020
Caelorum schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:40:
[...]

E-mail hebben ze al van iedereen. telefoonnummer niet. Dus ik kan mij voorstellen dat dit het beste is wat ze op korte termijn konden realiseren.
Hoe debiel ik de gang van zaken nog steeds vind, ben ik blij dat je met genoeg zeuren en media-aandacht ze toch kan bewegen tot het implementeren van een tijdelijke 2FA oplossing. En nu maar hopen dat ze wel snel met SMS komen. Plus dat er nog steeds een groep mensen zijn die op hun geld zitten te wachten. Ik verwijs ze allemaal gewoon door naar Jitse Groen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
ah, ff snel een adhoc oplossing ingezet, tot ze een definitieve fatsoenlijke oplossing hebben geimplementeerd, prima toch. Niet op alle slakken zout leggen hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuel198312
  • Laatst online: 02-06-2020
Ook ik heb bij PayPal gisteren een claim ingedient, en heb vandaag het bedrag terug gekregen. Er stond bij : " dat de ongeautoriseerd transacties onder de kopers bescherming vielen" .

Opgelost voor mij gelukkig
Wel heb ik zondag nog een afspraak staan om aangifte te doen. Weet iemand of dat nog steeds mogelijk is? Omdat ik nu in principe gaan schade meer heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:24

FikkieHo

Wokmaster

manuel198312 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:08:
Ook ik heb bij PayPal gisteren een claim ingedient, en heb vandaag het bedrag terug gekregen. Er stond bij : " dat de ongeautoriseerd transacties onder de kopers bescherming vielen" .

Opgelost voor mij gelukkig
Wel heb ik zondag nog een afspraak staan om aangifte te doen. Weet iemand of dat nog steeds mogelijk is? Omdat ik nu in principe gaan schade meer heb.
Aangifte doen kan altijd, in principe is de "daad" nog steeds gedaan alleen heeft PayPal het vergoed.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuel198312
FikkieHo schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:09:
[...]

Aangifte doen kan altijd, in principe is de "daad" nog steeds gedaan alleen heeft PayPal het vergoed.
Dank je wel . Dan zal ik zeker aangifte gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Reactie van PayPal:

Beste .....

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met een betaling.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u er een betaling werd afgeschreven van uw rekening en u wilt hier een terugbetaling voor aangezien dit tegen uw wil werd afgeschreven. Ik kan me voorstellen dat dit een frustrerende situatie is en informeer u graag verder.

Ik heb uw PayPal rekening bekeken en zie dat de betaling doorging als betalingsovereenkomst. Dit betekent dat u wettelijk toestemming heeft gegeven aan de verkoper om geld van uw rekening af te schrijven. Waardoor u niet in aanmerking komt tot de koperbescherming. Ik zie dat u deze betaling overeenkomst heeft geannuleerd op 03/05/2020. Hierbij moet ik u melden dat PayPal u helaas niet kan helpen met een terugbetaling te verkrijgen. U zult de verkoper dus rechtstreeks moeten contacteren om voor een terugbetaling te vragen. Mijn excuses voor dit ongemak en hoop dat dit snel wordt opgelost.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
Anastasya
PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt op willekeur. Er is geen enkele reden voor Paypal om de ene klant niet te vergoeden en de andere klant wel terwijl de omstandigheden niet anders zijn. Geen genoegen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Heb ondertussen 2x bot gevangen bij PayPal en Thuisbezorgd geeft nog steeds niet thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Bolk schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:08:
Heb ondertussen 2x bot gevangen bij PayPal en Thuisbezorgd geeft nog steeds niet thuis...
Ik heb een reactie verstuurd aan PayPal en het klopt wat je zegt over Thuisbezorgd, ik krijg geen enkele reactie van ze. In de media aangeven dat gedupeerden worden gecompenseerd en vervolgens niet meer reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Ik heb dus exact hetzelfde meegemaakt en in krijg het tegenovergestelde te horen omdat ik Thuisbezorgd.nl heb geautoriseerd. Maar zonder een autorisatie zouden ze ook bij jouw niet kunnen afschrijven dus ik vraag me af langs welke lat er gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Kan je aangeven wat de inhoud van je claim was? Er zijn klanten die het niet lukt om met hun claim geld terug te krijgen. Het zou ze dus kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manuel198312
kodak schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:44:
[...]

Kan je aangeven wat de inhoud van je claim was? Er zijn klanten die het niet lukt om met hun claim geld terug te krijgen. Het zou ze dus kunnen helpen.
Ik had geschreven :

"net als bij vele anderen zijn er bij Thuisbezorgd.nl 2 door mij niet geautoriseerde betalingen gedaan, de tweede betaling is door Thuisbezord.nl onderschept, de eerste helaas niet en die betreft deze claim"

Dat was het enige en een dag later was hij goedgekeurd, ik had daarvoor al contact gehad met Thuisbezorgd via Facebook en hun laten weten dat ik een geschil zou openen

EDIT:

Dit was hun reactie op de claim :

"Hartelijk dank voor het melden van deze kwestie. We hebben terugbetalingen verwerkt voor bepaalde ongeautoriseerde transacties die door PayPal Aankoopbescherming zijn gedekt. Het voorlopige krediet dat was betaald, is van uw PayPal-saldo afgeschreven. "

Edit 2:

Voor de duidelijkheid, ze hebben eerst het bedrag aan mijn paypal saldo toegevoegd en het vervolgens overgemaakt naar de oorspronkelijke betaalbron (mijn rekening)

[ Voor 26% gewijzigd door manuel198312 op 10-05-2020 15:24 . Reden: aanvulling , edit 2: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
manuel198312 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Ik had geschreven :

"net als bij vele anderen zijn er bij Thuisbezorgd.nl 2 door mij niet geautoriseerde betalingen gedaan, de tweede betaling is door Thuisbezord.nl onderschept, de eerste helaas niet en die betreft deze claim"

Dat was het enige en een dag later was hij goedgekeurd, ik had daarvoor al contact gehad met Thuisbezorgd via Facebook en hun laten weten dat ik een geschil zou openen
Totale willekeur dus, ik heb het probleem 2 maal uitgelegd aan PayPal en 2 maal contact gehad met Thuisbezorgd. PayPal heeft het 2 maal afgewezen en op de 2e reactie aan Thuisbezorgd nog geen antwoord mogen ontvangen. Er is inmiddels een 3e bericht aan PayPal verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuel198312
Crunch schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:47:
[...]

Totale willekeur dus, ik heb het probleem 2 maal uitgelegd aan PayPal en 2 maal contact gehad met Thuisbezorgd. PayPal heeft het 2 maal afgewezen en op de 2e reactie aan Thuisbezorgd nog geen antwoord mogen ontvangen. Er is inmiddels een 3e bericht aan PayPal verstuurd.
Eens lijkt inderdaad totale willekeur te zijn , misschien dat die tweede betaling die direct terug betaald werd mij geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Mijn plan van aanpak is geweest nadat Paypal mijn dispute had afgewezen was door het bedrag terug te boeken via de bank. Hierdoor nam Paypal opnieuw contact op vanwege een "Reversal".

Nadat ik de situatie nogmaals had uitgelegd zijn te toch akkoord gegaan en hebben ze het negatieve balans op mijn Paypal account kwijtgescholden. Wel hebben ze mijn Paypal account gelimiteerd.

Zelf weet ik nog niet of ik nog wel verder ga met het gebruik van Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Geraedus schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:00:
Mijn plan van aanpak is geweest nadat Paypal mijn dispute had afgewezen was door het bedrag terug te boeken via de bank. Hierdoor nam Paypal opnieuw contact op vanwege een "Reversal".

Nadat ik de situatie nogmaals had uitgelegd zijn te toch akkoord gegaan en hebben ze het negatieve balans op mijn Paypal account kwijtgescholden. Wel hebben ze mijn Paypal account gelimiteerd.
Ik heb zojuist ook het bedrag teruggeboekt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Het terugboeken is afgewezen door bunq bij mij. Dus dat is ook geen optie. Ik wil gewoon een oplossing van Thuisbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Bolk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:17:
Het terugboeken is afgewezen door bunq bij mij. Dus dat is ook geen optie. Ik wil gewoon een oplossing van Thuisbezorgd.
Dat snap ik, maar ik heb nog steeds geen reactie van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Aangifte is ook afgewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Bolk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:00:
Politie aangifte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Bolk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:00:
Hoe bedoel je "aangifte is afgewezen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Die korte reactie was niet zo handig van me. Excuus.

De online aangifte bij de Politie die ik gedaan heb tegen deze transactie is afgewezen. Standaardbrief zo te zien dat ik beter naar het bureau kan gaan om opnieuw aangifte te doen om zo een completere aangifte op te bouwen.

Van degenen die online aangifte gedaan hebben: hebben jullie dezelfde reactie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crunch
Crunch schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:47:
[...]
Er is inmiddels een 3e bericht aan PayPal verstuurd.
Reactie erop:

Beste .....,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met uw bericht.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u niet tevreden bent met het feit dat wij geen terugbetaling kunnen uitvoeren in de zaak van Thuisbezorgd. Ik sta u hier graag verder over te woord.

De reden dat uw kwestie is afgewezen, is omdat de betaling binnen een betaalovereenkomst heeft plaatsgevonden.

Bij een betaalovereenkomst hoeft u niet in te loggen op PayPal om de betaling bij de betreffende verkoper afteronden. Om deze reden is er op de tijd van de betaling ook niet ingelogd op PayPal.

In deze zin zijn uw gegevens binnen PayPal niet gecomprimeerd omdat de ongeautoriseerde activiteit niet binnen ons platform heeft plaatsgevonden en wij dit alleen kunnen vergoeden als er binnen ons systeem aantoonbaar gebruik is gemaakt van uw PayPal rekening zonder uw toestemming. Dit wordt ookwel "ongeautoriseerde activiteit bijeen derde partij" genoemd en dit kunnen wij helaas niet vergoeden.

Wanneer Thuisbezorgd niet voldoende informatie aanlevert in een kwestie met daarin toezegging tot het feit dat dit ongeautoriseerd is of niet, kunnen wij de kwestie niet accepteren. Het kan dus best zijn dat zij bij sommige klanten wel informatie hebben geleverd en bij andere niet. De verantwoordelijkheid blijft echter bij de verkoper om een terugbetaling uit te voeren, niet bij ons.

Ik wil u daarom aanraden om de verkoper te contacteren en hen te vragen een terugbetaling uit te voeren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
Rosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Dan blijft het toch vreemd dat de ene wel gecompenseerd word en de ander weer niet.
Dit is echt weer van het kastje naar de muur mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even buiten paypal, heeft iemand het geld van TB zelf al eens gehad?

Wat Jitse schreef:
Omdat de fraude plaats vindt bij PayPal en zij in een aantal gevallen ook gewoon hebben teruggestort. Lukt dat niet dan zullen wij dat doen.
Maar TB doet net zo'n erge kastje/muur effect door te stellen dat je dit bij paypal moet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuel198312
Bolk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:50:
Die korte reactie was niet zo handig van me. Excuus.

De online aangifte bij de Politie die ik gedaan heb tegen deze transactie is afgewezen. Standaardbrief zo te zien dat ik beter naar het bureau kan gaan om opnieuw aangifte te doen om zo een completere aangifte op te bouwen.

Van degenen die online aangifte gedaan hebben: hebben jullie dezelfde reactie gehad?
Niet die reactie maar eigenlijk andersom , Ik heb eerst 0900-8844 gebeld en gevraagd of het mogelijk was online aangifte hiervan te doen. Antwoord : "Nee dat kan niet, je moet een afspraak maken en op het bureau aangifte doen"

Ik een afspraak gemaakt (gekregen want ik kreeg geen tijden om te kiezen) Dus stond ik op zondag morgen om 09.00 op het politiebureau. Zegt die beste agent dat het helemaal niet nodig was om hiervoor naar het bureau te komen en dat ik ook online aangifte kon (moest) doen.

Uiteindelijk heb ik wel gewoon aangifte op het bureau gedaan. Overigens wist de agent mij te vertellen dat op het adres waar het eten "zou zijn bezorgd" iemand woonde die enkele weken eerder slachtoffer was van fraude...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crunch
Zojuist eindelijk bericht gehad van Thuisbezorgd, binnen 4 dagen wordt het geld teruggestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Crunch schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:19:
Zojuist eindelijk bericht gehad van Thuisbezorgd, binnen 4 dagen wordt het geld teruggestort.
Top, dan komt er eindelijk een einde aan het gezever met Thuisbezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Thuisbezorgd heeft aan mijn GPDR verzoek "voldaan".

Een summier lijstje in Excel van al mijn orders. De laatste order met een naam, een (mogelijk?) telefoonnummer + IP van de persoon die mijn account gebruikt heeft.

De data is echt een aanfluiting en in mijn ogen slechts een fractie van wat ze over mij weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
ik zou dan het telefoonnummer bellen op de meest rare momenten van de dag om te vragen naar de pizza

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:16
[verwijderd]

[ Voor 197% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 02-05 17:31
5 mei hadden ze nog wel een ios app update, missc info die handig is om te weten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mar.tin schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:41:
Wellicht al voorbij gekomen, maar eergister moest ik ineens een extra stap voltooien met inloggen bij thuisbezorgd doormiddel van een gemailde code bij bezorgen op een afwijkend adres.

Dit is absoluut nieuw, een week of anderhalf geleden was dit er nog niet
Dat was hun '2FA' toevoeging nadat dit allemaal fout was gegaan, hadden ze dit er al in zitten, had het wel wat tegen kunnen houden, maar afhalen was nog steeds een mogelijkheid geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuel198312
Vandaag een brief gehad van de politie na aanleiding van mij aangifte : "Op dit moment hebben we te weinig aanwijzingen of informatie om een onderzoek te starten" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45
Mar.tin schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:41:
Wellicht al voorbij gekomen, maar eergister moest ik ineens een extra stap voltooien met inloggen bij thuisbezorgd doormiddel van een gemailde code bij bezorgen op een afwijkend adres.

Dit is absoluut nieuw, een week of anderhalf geleden was dit er nog niet
Oh nu het ze zelf geld begint te kosten moeten er ineens toch wel maatregelen genomen worden? Verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
manuel198312 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:09:
Vandaag een brief gehad van de politie na aanleiding van mij aangifte : "Op dit moment hebben we te weinig aanwijzingen of informatie om een onderzoek te starten" :(
In dat geval zou ik verzamelen hoeveel tweakers ook dezelfde aangifte hebben gedaan en dat als argument terugschrijven om te heroverwegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inge..
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
vandaag overkwam mij hetzelfde. I

Iemand aan de andere kant van het land blijkt bij thuisbezorgd voor 55 euro Mc donalds gewoon op een adres te hebben laten komen. Ik werd gealarmeerd doordat ik de melding kreeg van paypal dat de bestelling betaald was. Op paypal bleek de betaling van takeaway.com - thuisbezorgd.nl
Op thuisbezorgd.nl zag ik de bestelling (en levering) keurig staan, ik kon de bezorger nog fooi geven :o
Mijn naam op mijn account is gewijzigd door persoon in kwestie naar 'Damien' en er blijken daarnaast drie adressen te zijn klandestien toegevoegd. Gelukkig is daar nog niet op besteld/betaald van mijn centen. Raar is het wel.

Meteen bij paypal bezwaar gemaakt en thuisbezorgd gemaild.

Reaktie van beiden idem aan de vorige story's.

- Hoewel ik heb gemeld dat ik alleen unieke wachtwoorden gebruik geeft Thuisbezorgd het gebruik van dezelfde wachtwoorden voor meerdere sites als oorzaak aan.
- paypal sluit melding ongeautoriseerde betaling vrijwel onmiddelijk wegens wel 'geautoriseerde' betaling (echt niet!)
- ik heb nog even gekeken naar aangifte bij de politie maar ik bleef cirkeltjes draaien op de site om voor deze vorm aangifte te doen dus dat heb ik maar laten zitten.

Zucht,
Ik heb Thuisbezorgd nu bij Paypal als 'niet actief' gezet. En idd de tweewegauthenticatie aan. En alle wachtwoorden maar weer gewijzigd. Omdat ik ook weleens met facebook ingelogd heb ga ik daar ook maar alles ontkoppelen.

Zowel Paypal als Thuisbezorgd verliezen het vertrouwen. Bij Paypal is dat voor het eerst wat mij betreft, eerder losten ze wel dit soort dingen zonder problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:59
Inge.. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 01:10:

Iemand aan de andere kant van het land blijkt bij thuisbezorgd voor 55 euro Mc donalds gewoon op een adres te hebben laten komen. Ik werd gealarmeerd doordat ik de melding kreeg van paypal dat de bestelling betaald was. Op paypal bleek de betaling van takeaway.com - thuisbezorgd.nl
Op thuisbezorgd.nl zag ik de bestelling (en levering) keurig staan, ik kon de bezorger nog fooi geven :o
Mijn naam op mijn account is gewijzigd door persoon in kwestie naar 'Damien' en er blijken daarnaast drie adressen te zijn klandestien toegevoegd. Gelukkig is daar nog niet op besteld/betaald van mijn centen. Raar is het wel.

- Hoewel ik heb gemeld dat ik alleen unieke wachtwoorden gebruik geeft Thuisbezorgd het gebruik van dezelfde wachtwoorden voor meerdere sites als oorzaak aan.
- paypal sluit melding ongeautoriseerde betaling vrijwel onmiddelijk wegens wel 'geautoriseerde' betaling (echt niet!)
- ik heb nog even gekeken naar aangifte bij de politie maar ik bleef cirkeltjes draaien op de site om voor deze vorm aangifte te doen dus dat heb ik maar laten zitten.

Zucht,
Ik heb Thuisbezorgd nu bij Paypal als 'niet actief' gezet. En idd de tweewegauthenticatie aan. En alle wachtwoorden maar weer gewijzigd. Omdat ik ook weleens met facebook ingelogd heb ga ik daar ook maar alles ontkoppelen.

Zowel Paypal als Thuisbezorgd verliezen het vertrouwen. Bij Paypal is dat voor het eerst wat mij betreft, eerder losten ze wel dit soort dingen zonder problemen op.
Je kunt PayPal ook nog altijd even bellen. Geen idee of ze na het behandelen van je case nog iets kunnen doen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:54

Theo

moederbord

Zucht,

Bij Thuisbezorgd kun je ook bestellen zonder dat je daar een account hebt. Je kan dus je account gewoon opzeggen, en gewoon zonder account bestellen. Je _moet_ dan via Paypal inloggen om ermee te betalen, en hebt dus niks meer te maken met de brakke login bij Thuisbezord.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik weet niet precies wat er gebeurd is hier maar ik wil niets meer met PayPal doen.
Al jaren niet meer.
Aanleiding was ook 2x fraude via PayPal in het verleden . Ik kreeg er geen goed gevoel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb er ook geen goed gevoel bij, ik heb een prepaidaccount en soms voeg ik tijdelijk een bankrekening toe of creditcard omdat het niet anders kan (bij abonnementen). Maar altijd zo kort mogelijk.

Wat me in het verleden op viel is dat als je opnieuw hetzelfde bankrekeningnummer koppeld dit onhouden was (geen verificatie nodig). Dus ondanks dat je het verwijderd, staat dat nog steeds ergens in hun systeem.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27

Zucht,

Toevallig je bankrekening als betaalmethode? Dan zou je de automatische incasso gewoon kunnen blokkeren/storneren.

Verder inderdaad heel vervelend dit gedoe met Paypal.
De enige oplossing hiertegen lijkt 2FA in te schakelen wellicht, maar ook je betaalmethoden te verwijderen van je account en ze pas weer toe te voegen als je een bestelling wilt plaatsen.
Omdat je ze al eens eerder hebt geverifieerd zijn ze dan ook gelijk geverifieerd en hoef je niet opnieuw dat proces te doorlopen.
Natuurlijk ook geen saldo aanhouden op je Paypal account
Wel wat omslachtig allemaal, maar het lijkt voorlopig de enige oplossing te zijn om de fraude met Paypal accounts tegen te gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 10:55
Ik zou zo'n automatische koppeling met Paypal pas invoeren als je naast Paypal ook op het betreffende account (in dit geval Thuisbezorgd) 2FA kunt instellen.
Kan dat niet, dan betaal ik wel met iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dutchgio schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:53:
Ik zou zo'n automatische koppeling met Paypal pas invoeren als je naast Paypal ook op het betreffende account (in dit geval Thuisbezorgd) 2FA kunt instellen.
Kan dat niet, dan betaal ik wel met iDeal.
Ik zou gewoon nooit een automatische koppeling invoeren, dat is de hele kern van de fout van TB geweest, kunnen ze wel schuilen achter dezelfde wachtwoorden etc, zo'n overeenkomst had er nooit mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge..
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Dank jullie wel allemaal.
inmiddels thuisbezorgd account laten verwijderen. Dat bleek toch niet helemaal gelukt want via facebook kwam ik er gewoon nog in, adres was er uit maar bonuspunten stonden er allemaal nog.
Nogmaals verzoek tot verwijderen gedaan en koppeling aan facebook kant eraf gehaald (met alle andere die nog daar op stonden). Ik koppel voorlopig even niks meer..

Ook paypal nogmaals maar gecontact de afschrijving is nog niet gebeurd. Paypal gebruik ik trouwens al sinds 2006 juist zodat ik geen creditcard gegevens overal hoef achter te laten..tot nu toe werd elk geschil (ik heb er een stuk of 3 gehad) prima opgelost. Vanaf nu dan ook maar alleen met dubbele authenticatie. Wel naar want geeft altijd zo'n gedoe als je bijvoorbeeld je telefoon kwijt bent en/of een ander nummer krijgt.
:-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Inge.. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:08:
[...] Vanaf nu dan ook maar alleen met dubbele authenticatie. Wel naar want geeft altijd zo'n gedoe als je bijvoorbeeld je telefoon kwijt bent en/of een ander nummer krijgt.
:-(
Paypal heeft altijd nog een fallback naar sms. Met een bepaalde authenticator apps (bijv, die van microsoft) worden de authorisaties ook gebackupped waarna je deze altijd later nog kan herstellen op een (ander) toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 19:44
Bij toeval dit topic tegengekomen;

Thuisbezorgd maar verwijderd, alhoewel: een verzoek voor verwijderen ingediend, want automatisch kan dit niet! (drempel hiervoor hoog leggen, dan doen de mensen het tenminste niet natuurlijk)

In PayPal ook maar alles ontkoppeld, gebruikte het totaal niet meer, maar stond inderdaad nog alles open. Nu wil ik mijn account verwijderen, krijg ik de melding dat dit niet gaat omdat een transactie open zou staan.
Dan maar het rekeningnummer verwijderen: geeft foutmelding, dus gebeurd niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:43
Ik heb een abonnement bij een bedrijf en betaalde maandelijks automatisch via PayPal.
In PayPal heb ik opgegeven om het geld voor dat bedrijf altijd van rekening x af te halen.
Dat is 2 jaar lang prima gegaan en opeens werd het geld van mijn creditcard afgehaald.
Zonder waarschuwing of opgaaf van reden gaan zij mijn betaalverkeer aanpassen? Ik dacht het niet.
Meerdere keren contact opgenomen, geen reactie, dus account opgezegd.

• JohanNL
ASS-Ware schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:15:
Ik heb een abonnement bij een bedrijf en betaalde maandelijks automatisch via PayPal.
In PayPal heb ik opgegeven om het geld voor dat bedrijf altijd van rekening x af te halen.
Dat is 2 jaar lang prima gegaan en opeens werd het geld van mijn creditcard afgehaald.
Zonder waarschuwing of opgaaf van reden gaan zij mijn betaalverkeer aanpassen? Ik dacht het niet.
Meerdere keren contact opgenomen, geen reactie, dus account opgezegd.
En bij je creditcard maatschappij een klacht ingediend? Dat is de enige manier hoe deze club het ( hopelijk ) eindelijk eens leert.

• ASS-Ware
JohanNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:10:
[...]

En bij je creditcard maatschappij een klacht ingediend? Dat is de enige manier hoe deze club het ( hopelijk ) eindelijk eens leert.
Ik denk niet dat dat kan.
Ik had 2 rekeningnummers en 2 credicards gekoppeld aan mijn PayPal account.
Payal mocht dus geld afschrijven van mijn creditcard.
Ik denk niet dat de creditcardmaatschappij hierin iets kan betekenen.

• JohanNL
ASS-Ware schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:30:
[...]

Ik denk het wel maar daarvoor moet je ze even opbellen, de situatie die jij schets betreft namelijk gewoon een onterechte afschrijving en dan is het simpel: transactie wordt teruggedraaid.

• Caelorum
JohanNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:39:
[...]
Ik denk het wel maar daarvoor moet je ze even opbellen, de situatie die jij schets betreft namelijk gewoon een onterechte afschrijving en dan is het simpel: transactie wordt teruggedraaid.
PayPal is in dat soort dingen ook heel simpel: Betalen of je account word opgeheven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ASS-Ware schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:30:
[...]

De meeste dingen kun je wel zonder paypal doen. Of rechtstreeks met je bankrekening of rechtstreeks met je creditcard. Alleen soms gaat dat niet en willen ze een us-creditcard. Dan gebruik ik het wel eens maar zodra het niet meer nodig is haal ik mijn creditcard weg in paypal (maar ik verdenk ze er nog steeds van dat het dan alleen voor mij niet meer zichtbaar is, maar niet echt verwijderd uit hun systeem)

Voor alle andere dingen (niet abonnementen) gebruik ik paypal alleen prepaid (gewoon aanvullen met ideal (NL) of bancontact (BE), je kan dat tijdens de koop doen en het staat er ook meteen op.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 20-08-2020 08:17 ]

/▌

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
Laatst voor het eerste eten besteld bij Uber-eats. Totaal brakke site want mijn naam moest bijvoorbeeld verplicht het format van een emailadres hebben.
Maar toen betaald via paypal. Deze heeft keurig een uniek wachtwoord via lastpass en 2FA met de app van MS. Moest dit allemaal invullen dus dacht mooi, dit is veilig.
2e keer besteld en toen ging de betaling automatisch, zonder ook maar iets te hoeven verifiëren.
Dus meteen bij Paypal de koppeling verwijderd. Uber-eats ga ik zo ook maar verwijderen voor de zekerheid.
Blijkbaar is dit net zo onveilig als thuisbezogd.nl

[ Voor 4% gewijzigd door chrisborst op 20-08-2020 08:24 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

chrisborst schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:23:
Laatst voor het eerste eten besteld bij Uber-eats. Totaal brakke site want mijn naam moest bijvoorbeeld verplicht het format van een emailadres hebben.
Maar toen betaald via paypal. Deze heeft keurig een uniek wachtwoord via lastpass en 2FA met de app van MS. Moest dit allemaal invullen dus dacht mooi, dit is veilig.
2e keer besteld en toen ging de betaling automatisch, zonder ook maar iets te hoeven verifiëren.
Dus meteen bij Paypal de koppeling verwijderd. Uber-eats ga ik zo ook maar verwijderen voor de zekerheid.
Blijkbaar is dit net zo onveilig als thuisbezogd.nl
Je kan ook gewoon met ideal betalen toch? Dat is net zo makkelijk als je met je gsm besteld en de app van je bank staat daar op.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 10:55
Zojuist een Thuisbezorgd app update ontvangen (Android) waarbij in de changelog vermeld wordt dat 2FA is toegevoegd.
Ik zie er nergens instellingen voor, maar als ik op de browser inlog moet ik middels een code verstuurd naar mijn mailadres de inlogpoging verifiëren.

• JohanNL
Caelorum schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

PayPal is in dat soort dingen ook heel simpel: Betalen of je account word opgeheven.
Met een CC maatschappij ertussen die bemiddeld lijkt dat anders te zijn, sowieso had @ASS-Ware zijn account al opgeheven.

• ASS-Ware
Marzman schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

De meeste dingen kun je wel zonder paypal doen. Of rechtstreeks met je bankrekening of rechtstreeks met je creditcard.
Bij het abonnement, waar ik over typte, kon dat toen niet, inmiddels wel.
Dat was toen voor mij de reden om PayPal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 14:55
Ik had dit hele verhaal helemaal gemist, maar gisteren is exact dit bij mij gebeurd.
Mailtje van een (flinke) bestelling, betaald met Paypal. Ik zag de mail pas na middernacht, dus geen kans om nog iemand te bereiken.

Vanochtend met Thuisbezorgd gebeld (na alle wachtwoorden veranderd te hebben en de koppeling ingetrokken te hebben natuurlijk)

Thuisbezorgd zegt: claim indienen via Paypal, evt aangifte doen, dan komt het goed.
Claim ingediend bij Paypal, ondanks dat er staat dat je dat beter niet kunt doen. Paar uur later mail: jammer joh, Thuisbezorgd mag dat, dus geen ongeautoriseerd gebruik.

Afspraak bij de politie staat, maandag. Maandag ook nog maar even bellen met thuisbezorgd om te proberen om m'n geld terug te krijgen.

Wat ik vreemd vind is dat thuisbezorgd.nl inderdaad 2FA authenticatie lijkt te hebben, zowel op de site als in de app. Er is niemand in m'n mail account geweest, hoe hebben ze die bestelling dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 02-05 17:31
@JochemK Waar is het bezorgd?
Misschien een medewerker van thuisbezorgd zelf?
Of heb je aanwijzingen dat er een hack was.
Maar hey waarom schuift thuisbezorgd jou door naar paypal, je moet toch echt bij thuisbezorgd zijn, en die bestelling hard laten maken door hun. Jij hebt niks besteld toch?
Dus eerst dat maar

Of weet je dat al?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1 2 3 4 Laatste