vandaag overkwam mij hetzelfde. I
Iemand aan de andere kant van het land blijkt bij thuisbezorgd voor 55 euro Mc donalds gewoon op een adres te hebben laten komen. Ik werd gealarmeerd doordat ik de melding kreeg van paypal dat de bestelling betaald was. Op paypal bleek de betaling van takeaway.com - thuisbezorgd.nl
Op thuisbezorgd.nl zag ik de bestelling (en levering) keurig staan, ik kon de bezorger nog fooi geven
Mijn naam op mijn account is gewijzigd door persoon in kwestie naar 'Damien' en er blijken daarnaast drie adressen te zijn klandestien toegevoegd. Gelukkig is daar nog niet op besteld/betaald van mijn centen. Raar is het wel.
Meteen bij paypal bezwaar gemaakt en thuisbezorgd gemaild.
Reaktie van beiden idem aan de vorige story's.
- Hoewel ik heb gemeld dat ik alleen unieke wachtwoorden gebruik geeft Thuisbezorgd het gebruik van dezelfde wachtwoorden voor meerdere sites als oorzaak aan.
- paypal sluit melding ongeautoriseerde betaling vrijwel onmiddelijk wegens wel 'geautoriseerde' betaling (echt niet!)
- ik heb nog even gekeken naar aangifte bij de politie maar ik bleef cirkeltjes draaien op de site om voor deze vorm aangifte te doen dus dat heb ik maar laten zitten.
Zucht,
Ik heb Thuisbezorgd nu bij Paypal als 'niet actief' gezet. En idd de tweewegauthenticatie aan. En alle wachtwoorden maar weer gewijzigd. Omdat ik ook weleens met facebook ingelogd heb ga ik daar ook maar alles ontkoppelen.
Zowel Paypal als Thuisbezorgd verliezen het vertrouwen. Bij Paypal is dat voor het eerst wat mij betreft, eerder losten ze wel dit soort dingen zonder problemen op.