Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Een direct familielid van mij is al jaren "fan" van complottheorieën.

De aarde is plat.
9-11 aanslagen waren hologrammen.
Rond de aarde zit een dome.
Onder de aarde is een andere wereld die toegankelijk is vanaf de noordpool.
We zij nooit op Mars geweest (waren beelden uit de Sahara).
De iss bestaat niet.

Tot nu toe was dat best goed vol te houden, heb al eerder aangegeven dat dat niet in mijn manier van denken past en dat diegene moet geloven wat hij/zij wil. Maar ik het er niet over wil hebben.

Ik word de laatste weken er helemaal gek van.

Op Facebook, via WhatsApp worden dingen gedeeld. Ik krijg steeds meer de indruk dat diegene niet goed wijs is.

5g veroorzaakt corona.
Ze willen ons verplicht vaccineren en zullen dan een chip inspuiten.
De starlink van Elon Musk die overvloog, dat zijn geen satelieten, want satelieten staan stil..
Er is een medicijn tegen covid19, maar dit willen ze ons niet geven,omdat ze de bevolking willen uitdunnen.
Rutte wil de macht over ons en daarom mogen we nu niks.
De waarheid staat op internet (van die "nep" nieuwssites).

Ik snap niets van de gedachten. En meer mensen aan diegene z'n kant, volgen wat diegene zegt. Diegene maakt zich er mega druk om.

Ik heb al vaker tegen diegene gezegd, oké, stel wat je zegt is waar. Wat dan? Je doet er dan toch niks aan, het verandert niks in je leven..
Ik heb zelf in mijn leven geleerd om bronnen te checken en kritisch te zijn. En me vooral niet gek te laten maken. Ik snap haast niet dat het familie kan zijn..

Maar, wat moet ik hier nou mee. Blokkeren en negeren kan niet, omdat dit een direct familielid is.
Is dit herkenbaar, en wat doen jullie er mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

gewoon lekker laten gaan... en om lachen... zolang persoon niet gaat handelen naar dit soort waanbeelden..

euhmmmm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Waarom kun je hem niet blokkeren en negeren?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

DropjesLover

Dit dus ->

Blokkeren en negeren kan prima. Of in ieder geval zodra het over onderwerp zijn complottheorieen wordt gesprek afkappen en weglopen. Dat is de eerste paar keren enorm moeilijk of vervelende situatie, maar uiteindelijk wel beter.

Hoe harder je hem probeert te overtuigen van z'n ongelijk, hoe harder hij blijft volharden.
Hoe dat psychologisch werkt is de laatste jaren (met dank aan Trump) veel onderzoek naar gedaan.

[ Voor 60% gewijzigd door DropjesLover op 22-04-2020 09:37 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Een bepaald type mens kan volledig opgaan in dit soort theorien en hier een hele grote waarheid aan hangen. Hoe meer ze er over lezen hoe groter het geloof wordt en daarmee wordt een disucussie steeds lastiger. Zeker als ze ook nog in contact komen met zielsverwanten die elkaar versterken.

Dat er zowel geostationaire satellieten zijn die stil hangen, als niet-geostationaire observatie satallieten die continue om de aarde draaien is een vrij simpele wetenschap. Die dit soort mensen niet wil horen.
Zij zijn ook doof voor de wetenschap dat het 5G netwerk in Nederland nog totaal niet uitgerold is, pas op kleine schaal is geinstalleerd en maar deels actief is voor de eerste testdoeleinden.
En als de aarde plat zou zijn dan geef je hem een grote weerballon en Go-Pro camera voor zijn verjaardag zodat hij deze op kan laten tot in de stratosfeer en hij zelf kan zien dat de aarde rond is. Of je kijkt de vele YouTube filmpjes van mensen die dit al gedaan hebben maar goed dat zijn vast ook onechte beelden...

Het gros van deze complot theorien wordt volgens kenners gemaakt om de samenleving te ontwrichten. Men is het niet eens met bepaalde visies en strategien van de wereldleiders en probeert op deze manier reuring te veroorzaken waardoor volken in opstand zouden moeten komen. Ik vind dit wat middeleeuws.

Wat doe je met dit soort mensen als je er niet uitkomt? Tja, negeren is een optie maar biedt misschien geen oplossing als je met zo'n persoon moet samenleven. Misschien moet je zelf ook het internet op en zoeken naar anti complot theorie adviezen. Als door anderen gezegd zou ik zelf ook eerder de neiging hebben om dit onderwerp bij zo'n persoon compleet te negeren. "Jij hebt je eigen waarheid en die respecteer ik maar ik ga hierover niet in discussie. En blijf je er over doorgaan dan moet ik je blokkeren want hier komen wij samen niet uit.."

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Hsb-3 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:17:

Maar, wat moet ik hier nou mee. Blokkeren en negeren kan niet, omdat dit een direct familielid is.
Dat kan wel en is je goed recht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 11:21
Hoezo kun je het niet blokkeren? Heb mijn halve familie op social media geblokeerd vanwege de vele troep de er massaal werd uitgespuwd. Als er echt iets belangrjiks is hoor ik dit wel van de andere familieleden die niet zijn geblokkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou diegene gewoon van facebook afgooien, familie of geen familie, dat scheelt alweer confrontatie. Op andere niet noodzakelijke media ook.

Je kan hoe dan ook dit soort gekkies niet overtuigen. Hoeveel bronnen je ook brengt, er is altijd iets. Ik heb ooit in een ver verleden een discussie gehad met een PETA gekkie. Het onderwerp? Volgens diegene waren mensen herbivoor. Dus ik zei dat het niet waar was, kreeg een mooie link van de PETA website die het verschil tussen carnivoor en herbivoor uitlegde, en wij zijn ZEKER geen carnivoor DUS herbivoor. Dus ik leg uit dat er ook zoiets als omnivoor bestaat en link naar wikipedia. HA JIJ BENT GEEN UNIVERSITAIR GESCHOOLDE, DAN ZOU JE WETEN DAT WIKIPEDIA GEEN BRON IS! ofwel, als jij komt met de waarheid pak ik een strawman argument en gaan we daar op door. Ze blijven je afleiden met onzin om maar niet te hoeven luisteren naar de waarheid. Ik heb op dat moment geglimlacht, diegene een goed leven gewenst en geblokt.

Don't argue with idiots. It's not worth your time.

Als blokkeren te hard is, kan je ook iemand op facebook permanent muten. Zit in het uitvouwopties menutje bij elk bericht: X niet meer volgen. Je ziet geen berichten meer maar blijft wel bevriend.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 22-04-2020 09:56 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:47
...is er al iemand op Mars geweest? Ik heb onder een steen gelegen denk ik.

Maar lekker negeren en blokkeren. Boeiend dat het familie is. Die krijg je, die kies je niet. Dan kan het dus voorkomen dat je met niet iedereen kan opschieten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een collega gehad die dat geloofde. Eerst dachten we dat hij grappig aan het doen was, nieuwe collega, en platte aarde? Wtf? Een collega die we al wat langer kenden zegt dat soort dingen altijd als grap. Het is ook lastig te herkennen omdat de grap bewijzen dezelfde zijn als van de collega die het echt geloofde.

Een paar weken later was de collega van de een op de andere dag weg. Opgenomen in een psychologisch ziekenhuis.

Bij grote psychologische problemen moet je er ook niet te veel tegen in gaan (dat herken je wel bij doorvragen). Dat kan gevaarlijk zijn voor jou of hem.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 22-04-2020 09:48 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:33
Nat-Water schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:45:
[...]

Maar lekker negeren en blokkeren. Boeiend dat het familie is. Die krijg je, die kies je niet. Dan kan het dus voorkomen dat je met niet iedereen kan opschieten.
Het is de enige plek in ons zonnestelsel waar alleen maar robots wonen!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nat-Water schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:45:
[...]

De mars rover. Geen mens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo74
Dit topic kun je misschien beter aflsuiten met de aloude uitspraak: "Tegen domheid kun je niet vechten."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Er valt in elk geval niet mee te discussiëren. Discussiëren doe je op basis van feiten en logica, maar deze mensen geloven wat ze geloven op basis van gevoelens. Je komt er nooit uit, net zoals met religie.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is mogelijk ze er van af te brengen, maar dat is een zeer intensief traject. Ze worden nu dagelijks geïndoctrineerd in de niche. Dat doorbreek je niet met incidenteel een 'nietes' of een feit.

Vergelijk het met gehersenspoelde Scientology etc.. https://www.bnnvara.nl/ze...ls-je-gehersenspoeld-bent

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:23
[b]Theo74 in "Hoe om te gaan met complottheorieën?"Zij zijn ook doof voor de wetenschap dat het 5G netwerk in Nederland nog totaal niet uitgerold is, pas op kleine schaal is geinstalleerd en maar deels actief is voor de eerste testdoeleinden.
Voor dit soort gekkies heb ik een SSID met de naam 5G_Testmast[straatnaam]#1 op mijn wifirouter aangemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je op Facebook 'beleefd' wilt blijven en niet wil verwijderen als vriend kan je ontvolgen. Zo krijg je niet de hele tijd die rommel in beeld. Doe ik bij sommige mensen ook.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h1KP3bC/fb.png

Ik begrijp dat dit niet je vraag is van dit topic, maar wellicht helpt het jou een beetje ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 22-04-2020 10:09 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
vj_slof schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:08:
[...]

Voor dit soort gekkies heb ik een SSID met de naam 5G_Testmast[straatnaam]#1 op mijn wifirouter aangemaakt. :)
Kijk maar uit, straks staat je router in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

Inderdaad is gewoon blokkeren voor weergave in je nieuwsfeed toch een optie?
Persoonlijk ga ik op dit soort content alleen in zodra men mij probeert te overtuigen in persoon, dan leg ik even uit dat ik recht heb op mijn eigen verwrongen wereldbeeld en zij zelf ook.

[ Voor 23% gewijzigd door JdM op 22-04-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:23
Sommige mensen kun je helaas niet blokkeren.
Meestal is er mee omgaan zoals dat je ook met zwaar religieuze mensen omgaat voldoende: laat het voor wat het is en laat mensen in hun waarde.

Helaas begin ik mij wel zorgen te maken nu dit soort mensen daadwerkelijk overgaan tot vernieling van infrastructuur.

Is dan toch overtroeven de oplossing? De meeste verhalen zit wel zeker een bepaalde gedachtegang achter.

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/jet_fuel.png

Ik hoorde bijvoorbeeld ook al het volgende:
  • Het is wel een virus. Het is gemaakt door Bill Gates zodat zijn medicijn fabrieken biljoenen aan het vaccin kunnen verdienen. Dit vaccin ligt natuurlijk al klaar.
Nu is de schuld afschuiven op Bill Gates een beetje sneu voor die arme man, maar misschien dat de schade dan beperkt blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door NESFreak op 22-04-2020 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 03:18
Theo74 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:36:

En als de aarde plat zou zijn dan geef je hem een grote weerballon en Go-Pro camera voor zijn verjaardag zodat hij deze op kan laten tot in de stratosfeer en hij zelf kan zien dat de aarde rond is. Of je kijkt de vele YouTube filmpjes van mensen die dit al gedaan hebben maar goed dat zijn vast ook onechte beelden...
"ja maar, dat is het fisheye effect van de gopro"

En zo trappen dergelijke mensen in een heleboel onwaarheden
zeg 2 dingen die waar zijn en 1 die niet waar is. Leg een correlatie tussen deze 3 (causale verbanden zijn niet interessant) en voor je het weet, weet je zelf al niet meer dan er 1 van de 3 statements onwaar is.

Hoe complexer de materie wordt, hoe moelijker uit te leggen dat 1 van de 3 delen onwaar is.
En zo biginnen mensen te geloven in hun eigen leugen, die weer makkelijk aan een ander te verkondigen is.

Een goeie vriend van mij, heeft een zus die ook zulke waanbeelden heeft en daarom in het extreme in door kan gaan.
Je eigen zus blokkeren is niet makkelijk, maar dit is helaas wel het gevolg geweest (na 60+ jaar).

[ Voor 10% gewijzigd door s0ulmaster op 22-04-2020 10:23 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik had ook een paar mensen in mijn kennissengroep en familie die totaal anders over dingen dachten dan ik. Complottheorien, zeer sterke (imo verkeerde) meningen over van alles, maar ook religie en deze mensen weer ik nu gewoon. Het kost mij teveel energie om deze mensen ook nog tevreden te houden.
Overtuigen van het tegenbeeld ben ik al veel eerder mee gestopt, tegen Facebook nieuws kan je nuks inbrengen bij deze mensen.
Lekker zoals hierboven staat ontvolgen en als het familie is die je per se moet zien (op verjaardagen of zo) dan kan je die mensen natuurlijk gewoon ontwijken of over het weer en het werk gaan praten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 22-04-2020 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
Ernemmer schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:21:
Ik had ook een paar mensen in mijn kennissengroep en familie die totaal anders over dingen dachten dan ik. Complottheorien, zeer sterke (imo verkeerde) meningen over van alles, maar ook religie en deze mensen weer ik nu gewoon. Het kost mij teveel energie om deze mensen ook nog tevreden te houden.
Overtuigen van het tegenbeeld ben ik al veel eerder mee gestopt, tegen Facebook nieuws kan je nuks inbrengen bij deze mensen.
Lekker zoals hierboven staat ontvolgen en als het familie is die je per se moet zien (op verjaardagen of zo) dan kan je die mensen natuurlijk gewoon ontwijken of over het weer en het werk gaan praten.
Het weer -> wolken -> chem trails

En tada de verjaardag is weer verpest (waargebeurd verhaal) :F

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
s0ulmaster schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:24:
[...]

Het weer -> wolken -> chem trails

En tada de verjaardag is weer verpest (waargebeurd verhaal) :F
Daar dan gewoon niet op reageren en even naar de WC gaan om vervolgens naast een ander te gaan staan of zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Ernemmer schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:26:
[...]

Daar dan gewoon niet op reageren en even naar de WC gaan om vervolgens naast een ander te gaan staan of zitten.
Klinkt heel makkelijk, helaas niet de praktijk.

Blijft door drammen, je zit toch in dezelfde ruimte, je geeft aan dat je er geen zin in hebt, blijft meer zeuren...
Resultaat is dat de sfeer verpest is er gezijk ontstaat en uiteindelijk iemand van de verjaardag verdwijnt.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
s0ulmaster schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:29:
[...]

Klinkt heel makkelijk, helaas niet de praktijk.

Blijft door drammen, je zit toch in dezelfde ruimte, je geeft aan dat je er geen zin in hebt, blijft meer zeuren...
Resultaat is dat de sfeer verpest is er gezijk ontstaat en uiteindelijk iemand van de verjaardag verdwijnt.
Dat zou inderdaad kunnen, maar veel meer kan je er niet aan doen. Zo iemand zal je echt niet even de waarheid kunnen vertellen en dan denken dat ze het met je eens is.
Het beste is natuurlijk helemaal ontwijken, maar dat is voor de één wat moeilijker dan voor de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Online blokkeren in de nieuwsfeed kan inderdaad wel, mijn zus heeft dat ook gedaan (we hadden het er over). Maar op WhatsApp blokkeren, dat kan niet.
Ik reageer er meestal niet op, of heel beperkt. Maar ik kan er echt met m'n pet niet bij..

Ook als we diegene persoonlijk zien, dan probeer ik het onderwerp te veranderen of te zeggen dat ik het er niet over wil hebben. Maar nu is het heel extreem.. En vooral omdat er steeds meer mensen zo raar beginnen te denken. Kan ook gevaarlijk worden..

Maar gewoon laten gaan en (tijdelijk) ontvolgen is dus jullie algemene tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Op Whatsapp blokkeren kan wel hoor, als ze dan eens iets anders met je wilt bespreken kan ze je gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:23
In de browser op je PC een plugin Social Fixer of F.B.Purity installeren en trefwoorden Corona, 5G filteren en zo hou je het gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het ligt puur aan de persoon hoe ik er mee om ga, de 'domme mensen' ga ik gewoon volledig in mee, tot sarcasme aan toe. Die mensen zitten in de mindset en ga je werkelijk nooit 'het licht laten zien'. Meedoen, meelachen, waait het weer over. Zoals ze mooi zeggen 'die doen geen vlieg kwaad'.

Maar ik kom ze zelf maar weinig tegen, al zitten ze veelal in hetzelfde straatje als de 'extreme gelovige' dat alles de keuze van God is, hij bepaald, hij doet dit met een reden, en daarbij werkt een flinke stuk zelfspot toch wel het beste.

Maar zaken als de ISS, mars, etc, een simpel antwoord als 'ok hij bestaat niet, koffie?' werkt meestal wel, geen enkele vorm van aandacht tegen (of tegenin gaan), dan hebben ze opeens geen drift meer om hun 'visie' door te zetten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

SinergyX schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:11:
Het ligt puur aan de persoon hoe ik er mee om ga, de 'domme mensen' ga ik gewoon volledig in mee, tot sarcasme aan toe. Die mensen zitten in de mindset en ga je werkelijk nooit 'het licht laten zien'. Meedoen, meelachen, waait het weer over. Zoals ze mooi zeggen 'die doen geen vlieg kwaad'.
Totdat ze dus zendmasten in de fik gaan steken. Internet is een mooi medium voor al die mensen die vroeger individueel geen vlieg kwaad deden, maar zich nu gesterkt voelen.

Zie ook Frankrijk enkele maanden terug.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06
Ja was het allemaal maar zo leuk onschuldig.
De hetze tegen vaccinaties kost letterlijk het leven van velen. Wat dat betreft vind ik de platte aarde nog wel een leuke... Lekker onschuldig, maar als snel zijn veel van die complotten niet meer zo onschuldig en leuk.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Ik denk dat Corona de vervanger van chemtrails is, het begon steeds meer mensen op te vallen dus de lizard people hebben nu een virus gemaakt waar we zo allemaal voor gevaccineerd worden inclusief chip. Chemtrails zie je nu ook ineens niet meer dus het lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Oe diegene is ook in de familieappgroep bezig. Dat is lastig. Maar op het niveau zoals geschetst zou ik mezelf wel verwijderen uit die groep denk ik. Daar is niet tegenop te bewijzen en zuigt alle energie uit je.

Ik heb mijn zus ook gemute op Facebook. Is op FB in vage groepen bezig (kruidenbuiltjes, zweefteef niveau). Gelukkig deelt ze dat soort rommel niet op WhatsApp.

Zat me groen en geel te ergeren, maar dus niet ontvriend, maar wel uit de timeline updates. Beter voor mijn bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Semyon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:15:
Ja was het allemaal maar zo leuk onschuldig.
De hetze tegen vaccinaties kost letterlijk het leven van velen. Wat dat betreft vind ik de platte aarde nog wel een leuke... Lekker onschuldig, maar als snel zijn veel van die complotten niet meer zo onschuldig en leuk.
Zowel de meerderheid wel vaccineerd niet. Zelfs de antimensen profiteren daarvan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:50

De aarde is plat.
De iss bestaat niet.

Tot nu toe was dat best goed vol te houden, heb al eerder aangegeven dat dat niet in mijn manier van denken past en dat diegene moet geloven wat hij/zij wil. Maar ik het er niet over wil hebben.

Op Facebook, via WhatsApp worden dingen gedeeld. Ik krijg steeds meer de indruk dat diegene niet goed wijs is.

5g veroorzaakt corona.
De starlink van Elon Musk die overvloog, dat zijn geen satelieten, want satelieten staan stil..
Er is een medicijn tegen covid19, maar dit willen ze ons niet geven,omdat ze de bevolking willen uitdunnen.

Ik snap niets van de gedachten. En meer mensen aan diegene z'n kant, volgen wat diegene zegt. Diegene maakt zich er mega druk om.

Ik heb al vaker tegen diegene gezegd, oké, stel wat je zegt is waar. Wat dan? Je doet er dan toch niks aan, het verandert niks in je leven..
Ik heb zelf in mijn leven geleerd om bronnen te checken en kritisch te zijn. En me vooral niet gek te laten maken. Ik snap haast niet dat het familie kan zijn..

Ik ben geen complot denken, maar waarom zou een complot denker per definitie fout zijn?
Wie zegt dat jouw beeld van de waarheid de juiste is ?
Wij mensen denken altijd dat onze eigen denkbeeld meestal het juist manier is en kraken al het andere graag af. Ik denk dat die persoon exact hetzelfde denkt over jouw denkbeeld van de wereld.

Dus iig hebben jullie iets gemeens met elkaar. Dat is dat jullie waarschijnlijk knetter worden van elkaars denkbeeld.

Gewoon niet met elkaar praten als je het niet hebben kunt door elkaar te vermijden.
Of evt definitief contact verbreken als je er niet op zit te wachten.
Of je gaat gewoon gezellig de discussie aan.

Hoeveel ik in mijn ogen wel niet aan maffe vrienden hebben die rare denkbeelden hebben.
Moeten ze helemaal zelf weten. Heb ik geen zin in die discussie open ik een andere onderwerp tijdens het discussie :P Soms heb ik er wel zin in om beetje lekker te lachen voor mezelf persoonlijk.

Je zult altijd dommere en slimmere mensen dan jezelf hebben. Wat je ermee doet is lekker aan jezelf.

Het feit dat dat je beweert en dan je veranderd niks is natuurlijk niet waar.
Er zijn genoeg mensen geweest op deze planeet en in de geschiedenis, waar menig man tegen gezegd zou hebben en dan je veranderd niks. Die toch veel veranderd heeft op wereld niveau. Het begint altijd bij 1.
Het hoeft niet persee negatief of positief te zijn, maar door al te beweren dat je niks kan veranderen is dan best een bekrompen beeld vind je niet?

Elke gek heeft wel eens keer gelijk in z'n leven.
Juist door mensen die zo lijnrecht tegen overelkaar staan kun je altijd de mooie tussen weg vinden.
Niet altijd iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn hoe dom de ideeen van die beste persoon ook klinkt hehe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb "vroeger", op fora en reallife juist de discussie opgezocht met "dat soort types".

Meters lange lappen tekst op bijv. het fokforum.

Niet om ze te overtuigen, dat gaat immers nooit lukken, maar het dwong me dieper te graven in de kennis die ik al had en deze aan te vullen.

Niets mooier om een aanleiding te hebben ergens meer over te leren.

Natuurlijk is een bougie gevonden bij een opgraving in een aardlaag uit de ijzertijd geen bewijs van een verloren oude samenleving, maar hoe weten we überhaupt hoe oud een aardlaag is?
Hoe gaan deze opgravingen om dit soort vergissingen uit te sluiten?

De Egyptische pyramides zijn geen alien stroomcentrales, maar hoe werden ze gebouwd, wat is de herkomst, het doel?

Uiteraard staat Atlantis niet op de Piri Reis kaart, maar wat wel, wat is het herkomst van de kaart en hoe werden kaarten eigenlijk gemaakt (nu en toen)?

En soms kreeg je daar best een slim antwoord op terug wat je dwong nog verder te graven

Ik vond dat een leuke manier om wat verder buiten mijn bubbel dingen te leren/uit te zoeken.

Uiteindelijk werd het wel vervelend en saai, daarna de discussie niet met opgezocht en actief ontweken (blokkeren kan wel degelijk, ook familie)

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 22-04-2020 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
s0ulmaster schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:20:
[...]

"ja maar, dat is het fisheye effect van de gopro"

En zo trappen dergelijke mensen in een heleboel onwaarheden
zeg 2 dingen die waar zijn en 1 die niet waar is. Leg een correlatie tussen deze 3 (causale verbanden zijn niet interessant) en voor je het weet, weet je zelf al niet meer dan er 1 van de 3 statements onwaar is.

Hoe complexer de materie wordt, hoe moelijker uit te leggen dat 1 van de 3 delen onwaar is.
En zo biginnen mensen te geloven in hun eigen leugen, die weer makkelijk aan een ander te verkondigen is.

Een goeie vriend van mij, heeft een zus die ook zulke waanbeelden heeft en daarom in het extreme in door kan gaan.
Je eigen zus blokkeren is niet makkelijk, maar dit is helaas wel het gevolg geweest (na 60+ jaar).
En als je dan een camera met normale lens neemt dan zijn de beelden nog niet echt, want uit het zicht pakt NASA je camera en houdt er een plaatje voor van een ronde aarde. _/-\o_

Nogmaals, tegen domheid kun je niet vechten.
Wat je lang genoeg aanhoord ga je vanzelf geloven. Daar zijn ze met godsdiensten ook goed in, tot aanslagen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SeatRider schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:13:
[...]

Totdat ze dus zendmasten in de fik gaan steken. Internet is een mooi medium voor al die mensen die vroeger individueel geen vlieg kwaad deden, maar zich nu gesterkt voelen.

Zie ook Frankrijk enkele maanden terug.
Eenmaal in hun koppie, negeren of de discussie aangaan helpt dan ook niet meer. Als zij dit toch al van plan waren, maak jij werkelijk geen enkel verschil meer. En zoals ik zei, wat is bv geloof anders daarin? is het gros van oorlogen niet gebaseerd op verschil van 'visie' op de realiteit? Dingen gaan wel eens fout, of dit nu door 'aluhoedjes' komt, of (zoals nu in US) complotgelovers, of gewoon een politiek statement (genoeg op te noemen).

Hoe maak je verschil tussen een rel (met evt slachtoffers en schade) gebaseerd op politiek of 'onderdrukken', tussen een rel van aluhoedjes? Wat rechtvaardig de 1, maar niet de ander?
MonkeyJohn schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:44:
Kwam op reddit wel een aardig idee tegen wat mogelijk de persoon wel aan het denken kan zetten.
Wat je eigenlijk moet doen is gaan beweren dat die complottheorieën propaganda is van China (die willen toch de wereld overnemen??!! 1!) om de westerse bevolking te verzwakken door ze zichzelf niet te laten vaccineren etc. a.k.a. het is allemaal het plan van China om makkelijker de wereld economie over te nemen. Of iets dergelijks, en als ze het niet geloven "moeten ze zelf maar onderzoek doen op het internet" ;)
Zal waarschijnlijk niets uithalen, maar misschien haal je er nog een klein lolletje uit?
Dat geval zou ik zeggen, briljant plan, meteen vriendjes met China worden :D

[ Voor 39% gewijzigd door SinergyX op 22-04-2020 11:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Kwam op reddit wel een aardig idee tegen wat mogelijk de persoon wel aan het denken kan zetten.
Wat je eigenlijk moet doen is gaan beweren dat die complottheorieën propaganda is van China (die willen toch de wereld overnemen??!! 1!) om de westerse bevolking te verzwakken door ze zichzelf niet te laten vaccineren etc. Het in de fik stekenvvan die masten speelt alleen maar in op dat de chinese bedrijven makkelijker hun 5g spionage apparatuur kunnen verkopen en ophangen a.k.a. het is allemaal het plan van China om makkelijker de wereld economie over te nemen. Of iets dergelijks, en als ze het niet geloven "moeten ze zelf maar onderzoek doen op het internet" ;)
Zal waarschijnlijk niets uithalen, maar misschien haal je er nog een klein lolletje uit?

[ Voor 11% gewijzigd door MonkeyJohn op 22-04-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:23
Hsb-3 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:52:
Maar op WhatsApp blokkeren, dat kan niet.
Mijn vriendin dr neefjes hebben een periode gehad dat ze tientallen "stickers" in de whatsapp groep gooide.
Als iemand dan iets zei kreeg je van 3 personen allemaal stickers eronder gepost.

Werden een hoop gek van, toen gezegd de eerste die een sticker post ligt uit de groep.
Binnen een halve minuut was er een sticker gepost, dus neefje 1 uit de groep gegooid.
Toen een minuut later de volgende

Hebben ze na 2 dagen weer toegevoegd, met de mededeling dat als ze het nog een keer doen een week eruit gaan en daarna een maand.

Heeft wel gewerkt, sindsdien niet meer voorgekomen.

Zou zoiets ook tegen dat familielid zeggen, ga lekker op een complotforum posten maar niet hier, doe je het wel maandje tot bezinning komen buiten deze groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Bob Popcorn

Plop!

Fly-guy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:31:
Heb "vroeger", op fora en reallife juist de discussie opgezocht met "dat soort types".

Meters lange lappen tekst op bijv. het fokforum.

Niet om ze te overtuigen, dat gaat immers nooit lukken, maar het dwong me dieper te graven in de kennis die ik al had en deze aan te vullen.

Niets mooier om een aanleiding te hebben ergens meer over te leren.

Natuurlijk is een bougie gevonden bij een opgraving in een aardlaag uit de ijzertijd geen bewijs van een verloren oude samenleving, maar hoe weten we überhaupt hoe oud een aardlaag is?
Hoe gaan deze opgravingen om dit soort vergissingen uit te sluiten?

De Egyptische pyramides zijn geen alien stroomcentrales, maar hoe werden ze gebouwd, wat is de herkomst, het doel?

Uiteraard staat Atlantis niet op de Piri Reis kaart, maar wat wel, wat is het herkomst van de kaart en hoe werden kaarten eigenlijk gemaakt (nu en toen)?

En soms kreeg je daar best een slim antwoord op terug wat je dwong nog verder te graven

Ik vond dat een leuke manier om wat verder buiten mijn bubbel dingen te leren/uit te zoeken.

Uiteindelijk werd het wel vervelend en saai, daarna de discussie niet met opgezocht en actief ontweken (blokkeren kan wel degelijk, ook familie)
Haha grappig, dit heb ik exact ook altijd zo gedaan. Heeft me een hoop "kennis" opgeleverd, en een aantal prachtige rabbit holes verkend op het internet :) Ik doe het nog steeds graag, al ben ik al jaren niet meer op het Fok forum geweest. Gelukkig heb ik tegenwoordig Reddit voor dit soort dingen :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hsb-3 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:52:
Online blokkeren in de nieuwsfeed kan inderdaad wel, mijn zus heeft dat ook gedaan (we hadden het er over). Maar op WhatsApp blokkeren, dat kan niet.
Ik reageer er meestal niet op, of heel beperkt. Maar ik kan er echt met m'n pet niet bij..

Ook als we diegene persoonlijk zien, dan probeer ik het onderwerp te veranderen of te zeggen dat ik het er niet over wil hebben. Maar nu is het heel extreem.. En vooral omdat er steeds meer mensen zo raar beginnen te denken. Kan ook gevaarlijk worden..

Maar gewoon laten gaan en (tijdelijk) ontvolgen is dus jullie algemene tip.
Dan gewoon regelrecht vragen of diegene jou daar niet mee lastig wil vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou zeker weten aan die persoon aangeven dat je iedereen in zijn waarde wilt laten, maar dat dat niet betekent dat je erin mee moet gaan of dat je altijd beleefd moet luisteren. Je kunt er niks mee, en je bent niet verplicht om altijd te luisteren alleen maar omdat het familie is.
Het is in feite een beetje hetzelfde als die ene oom die alleen maar over voetbal kan praten en niks anders. Tegen die oom zeg je ook dat je afhaakt omdat het alleen maar daarover gaat en dan verwijder je jezelf van het gesprek. Althans, zo doe ik het.

En dan nog wat: ik weet dat het label "familie" dingen altijd gecompliceerder maken, dus ik zal niet zeggen dat je het gewoon maar moet negeren.
Je mag je er ook gewoon klote over voelen; het is toch "familie" die je in je achtig sowieso wat hoger hebt staan dan een random stranger. Vecht niet tegen dat klotegevoel, maar laat het toe.
Op de achtergrond kun je de vraag "in de week leggen" waarom zij eigenlijk het voordeel van de twijfel zouden moeten krijgen. Alleen maar omdat het familie is? Uiteindelijk zijn het personen wiens visie niet passen bij jouw visie, en dat is helemaal niet erg, maar zodra het opgedrongen wordt en het alleen maar erover gaat, kun je niks anders doen dan duidelijk maken waar jij staat in het verhaal, en voor de rest jezelf beschermen door je te onttrekken van die sfeer.
Het is beter om rust te voeden, dan onrust te bestrijden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27

De aarde is plat.
De iss bestaat niet.

5g veroorzaakt corona.

In heel veel dingen geloof ik niet, zoals dat de aarde plat is en dat soort gekkigheid, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er heel veel toevalligheden zijn betreffende het Coronavirus en dat ik niets geloof van de prietpraat van het kabinet. Dit na het doen van eigen onderzoek. Teveel toevalligheden waar vooral het grootkapitaal een groot aandeel in heeft (o.a. Gates).

Wat je met zulke mensen moet doen is geheel aan jou, maar aan de andere kant denk ik wel dat standaard uitgaan van de goedheid van de MSM (mainstream media) ontzettend dom en naief is. Waar geld is is macht en andersom. En ja ik geloof wel in dat vaccinatiegebeuren. Ook logisch, want het staat LETTERLIJK gewoon op de agenda van de EU in 2022 (zie EU site), dus hoezo is dat een complot? Dat is het namelijk niet. En natuurlijk willen ze ons steeds meer controleren. Is dat een goede zaak? Ik denk van niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
SeatRider schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:13:
[...]

Internet is een mooi medium voor al die mensen die vroeger individueel geen vlieg kwaad deden, maar zich nu gesterkt voelen.
Het is eigenlijk bizar als je bedenkt dat er tegenwoordig meer mensen geloven dat de aarde plat is dan 2300 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Droefsnoet schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:12:
[...]

Het is eigenlijk bizar als je bedenkt dat er tegenwoordig meer mensen geloven dat de aarde plat is dan 2300 jaar geleden.
Punt is met dingen als is de aarde plat dat jij en ik dat gekkigheid vinden, maar wat nu als bepaalde mensen zeggen ergens achterin Nieuw-Zeeland te zijn geweest en men kon niet verder of weet ik veel wat voor argumenten ze gebruiken?

Jij zegt COMPLOT! Maar dat is misschien wel onzin ;) Dat moet je dan kunnen bewijzen zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb er ook een in de familie, en die heb ik na een nutteloze discussie op facebook gewoon ontvriend. Dááág met je bullshit.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:14:
Ik heb er ook een in de familie, en die heb ik na een nutteloze discussie op facebook gewoon ontvriend. Dááág met je bullshit.
Zal er nogmaals proberen op in te gaan. Waarom is dat bullshit? Omdat Rutte dat je zegt? Je kan enkel en alleen iets aanwijzen als bs of complot als je ZELF onderzoek hebt gedaan, anders moet je gewoon je mond houden. Freedom of speech ;) Ben het er wel mee eens dat je niet zomaar random dingen kunt roepen zonder daar zelf gedegen onderzoek naar te hebben gedaan. Zo heb ik zelf - naar aanleiding van de documentaire van BNN - onderzoek gedaan naar de dood van Fortuyn. Ook daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zo zat er bijvoorbeeld een kogel die van VOREN door zijn hoofd is geschoten. Wel gek dat Volkert hem van achter beschoot dan ;) Ook hierop reageren veel mensen met complot etc etc, maar de harde bewijzen liggen toch gewoon op tafel? Is het dan nog een complot? Ik vrees van niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:13:
[...]

Punt is met dingen als is de aarde plat dat jij en ik dat gekkigheid vinden, maar wat nu als bepaalde mensen zeggen ergens achterin Nieuw-Zeeland te zijn geweest en men kon niet verder of weet ik veel wat voor argumenten ze gebruiken?

Jij zegt COMPLOT! Maar dat is misschien wel onzin ;) Dat moet je dan kunnen bewijzen zeg maar.
Dan zeg ik niet complot, dan zeg ik BEWIJS het. Gezien er oneindig veel mensen zijn die datzelfde hebben gedaan en WEL verder konden, ga ik niet 1 persoon geloven die zegt van niet.

Ik weet dat de aarde niet plat is omdat ik zelf vaak zat in een vliegtuig heb gezeten en de bolle horizon heb gezien, als ik om me heen kijk vanaf mijn 4e verdieping flatje zie ik dat ook. Dit ondersteunt de wetenschappelijke benadering dus voor zover ik weet is die correct. Als een FlatEarth gekkie mij wil overtuigen van het tegendeel dan mogen ze dat op een wetenschappelijke manier komen doen. Kom maar met feiten, met harde bewijzen. Leg maar uit waarom mijn uitzicht niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:17:
[...]

Zal er nogmaals proberen op in te gaan. Waarom is dat bullshit? Omdat Rutte dat je zegt? Je kan enkel en alleen iets aanwijzen als bs of complot als je ZELF onderzoek hebt gedaan, anders moet je gewoon je mond houden. Freedom of speech ;) Ben het er wel mee eens dat je niet zomaar random dingen kunt roepen zonder daar zelf gedegen onderzoek naar te hebben gedaan. Zo heb ik zelf - naar aanleiding van de documentaire van BNN - onderzoek gedaan naar de dood van Fortuyn. Ook daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zo zat er bijvoorbeeld een kogel die van VOREN door zijn hoofd is geschoten. Wel gek dat Volkert hem van achter beschoot dan ;) Ook hierop reageren veel mensen met complot etc etc, maar de harde bewijzen liggen toch gewoon op tafel? Is het dan nog een complot? Ik vrees van niet.
Weet niet waar je Rutte vandaan haalt maar goed..

Gewoon dat soort bullshit als aarde is plat, 5G zit achter Corona, maanlanding was fake, vaccinaties veroorzaken autisme etc.
En serieus discussiëren gaat niet, want dan is elk bewijs "betaald door New World Order" oid en is ieder roepbericht van gekkie#142 ineens wel bewijs t.o.v. een wetenschapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SmurfLink schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:20:
[...]

Dan zeg ik niet complot, dan zeg ik BEWIJS het. Gezien er oneindig veel mensen zijn die datzelfde hebben gedaan en WEL verder konden, ga ik niet 1 persoon geloven die zegt van niet.

Ik weet dat de aarde niet plat is omdat ik zelf vaak zat in een vliegtuig heb gezeten en de bolle horizon heb gezien, als ik om me heen kijk vanaf mijn 4e verdieping flatje zie ik dat ook. Dit ondersteunt de wetenschappelijke benadering dus voor zover ik weet is die correct. Als een FlatEarth gekkie mij wil overtuigen van het tegendeel dan mogen ze dat op een wetenschappelijke manier komen doen. Kom maar met feiten, met harde bewijzen. Leg maar uit waarom mijn uitzicht niet klopt.
Eens, maar het is een grote groep mensen en een wetenschappertje die met een sattelietfoto komt moet je die geloven of geloof je iemand die er geweest is? ;) Nogmaals ik geloof er zelf niet in dat de aarde plat is, maar ben wel van mening dat alle meningen welkom zijn.

Dikgedrukt ik ook, maar ik begrijp wel wat ze bedoelen als je de aarde ziet als een cd-rom schijfje ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:21:
[...]

Weet niet waar je Rutte vandaan haalt maar goed..

Gewoon dat soort bullshit als aarde is plat, 5G zit achter Corona, maanlanding was fake, vaccinaties veroorzaken autisme etc.
En serieus discussiëren gaat niet, want dan is elk bewijs "betaald door New World Order" oid en is ieder roepbericht van gekkie#142 ineens wel bewijs t.o.v. een wetenschapper.
''Gewoon'' is geen argument. De angst die je nu wordt ingepraat door de regering, dat is ''gewoon''. Met mij kun je wel discussiëren (ik kan niet voor die anderen spreken), maar dat Corona niet klopt daar durf ik wel een jaarsalaris op in te zetten. Maar het is hier niet de plek voor. Mocht je uit interesse erover willen babbelen stuur eens een pm zou ik zeggen :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:17:
[...]

Hij heeft zich na het eerste schot waarschijnlijk omgedraaid. De tweede (of de 5e) kwam zo in de voorkant van z'n kop terecht. Ockhams Razor, de meest voor de hand liggende theorie is vaak de waarheid. Waarom zou er anders over gelogen worden? :')

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:23:
[...]

''Gewoon'' is geen argument. De angst die je nu wordt ingepraat door de regering, dat is ''gewoon''. Met mij kun je wel discussiëren (ik kan niet voor die anderen spreken), maar dat Corona niet klopt daar durf ik wel een jaarsalaris op in te zetten. Maar het is hier niet de plek voor. Mocht je uit interesse erover willen babbelen stuur eens een pm zou ik zeggen :)
No thanks..

"Gewoon" is een prima argument voor zaken waarvan bepaalde figuren met de meest idiote tegen"argumenten" komen.
Ik kan prima zeggen dat als ik een appel laat vallen dat dit "gewoon" door de zwaartekracht komt. Dan kan ik gaan uitleggen hoe dat werkt, maar dat heeft bij die figuren geen zin omdat het vaak gewoon niet bijster intelligente figuren zijn.

Deze kwam ik net tegen en dit is typisch van hoe dat soort figuren werken, alles bij elkaar zoeken dat een mooi plaatje schetst maar totaal niets met elkaar te maken heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVS-iXJYV5m_xGWuCuhLOunxQQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMzw6QuuWACvD8Z4HYDDClqO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 22-04-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
*knip* laten we hier geen specifieke theorieën gaan bespreken, daar is dit niet de plek voor.

[ Voor 87% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2020 13:34 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:27:
[...]

No thanks..

"Gewoon" is een prima argument voor zaken waarvan bepaalde figuren met de meest idiote tegen"argumenten" komen.
Ik kan prima zeggen dat als ik een appel laat vallen dat dit "gewoon" door de zwaartekracht komt. Dan kan ik gaan uitleggen hoe dat werkt, maar dat heeft bij die figuren geen zin omdat het vaak gewoon niet bijster intelligente figuren zijn.
Maar wel schreeuwen dat alles een complottheorie is? Je houd duidelijk niet van een open vrije samenleving waar een ieder zijn of haar waarheid mag verspreiden. Jij wilt enkel de waarheid horen (die vaak niet de waarheid is) maar die je het beste uit komt. Is ook een keuze.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
Sneu voor TS, stelt een serieuze vraag en het topic ontspoord in een Pim Fortuyn discussie in no-time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:28:
[...]

Maar wel schreeuwen dat alles een complottheorie is? Je houd duidelijk niet van een open vrije samenleving waar een ieder zijn of haar waarheid mag verspreiden. Jij wilt enkel de waarheid horen (die vaak niet de waarheid is) maar die je het beste uit komt. Is ook een keuze.
Geen worden in mijn mond leggen.
Tuurlijk valt er over van alles te discussieren, maar sommige onderwerpen simpelweg niet.
En als ik de keuze heb zou ik inderdaad bepaalde figuren lekker op mute zetten met hun aarde is plat en 5G gezeik.

Het is soms gewoon levensgevaarlijk, kijk bijv. eens naar die anti-vaxers en Samoa.. En nu de 5G gekkies die masten in de fik zetten.. Die doen gewoon niet meer mee wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:30:
[...]

Geen worden in mijn mond leggen.
Tuurlijk valt er over van alles te discussieren, maar sommige onderwerpen simpelweg niet.
En als ik de keuze heb zou ik inderdaad bepaalde figuren lekker op mute zetten met hun aarde is plat en 5G gezeik.

Het is soms gewoon levensgevaarlijk, kijk bijv. eens naar die anti-vaxers en Samoa.. Enu de 5G gekkies die masten in de fik zetten.. Die doen gewoon niet meer mee wat mij betreft.
Uhh jawel? Je moet over alles kunnen praten, wat is dat voor gekheid dat iemand voor een ander mag bepalen wat hij of zij zegt? We leven niet onder een Stalin bewind ofzo.

Het gaat soms te ver eens, maar die angst die de regering de meeste mensen nu inboezemt dat is pas gevaarlijk. Een angstige bevolking is immers makkelijker te bespelen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:22:
[...]

Eens, maar het is een grote groep mensen en een wetenschappertje die met een sattelietfoto komt moet je die geloven of geloof je iemand die er geweest is? ;) Nogmaals ik geloof er zelf niet in dat de aarde plat is, maar ben wel van mening dat alle meningen welkom zijn.

Dikgedrukt ik ook, maar ik begrijp wel wat ze bedoelen als je de aarde ziet als een cd-rom schijfje ;)
Ik geloof iemand die er verstand van heeft, die jij zo denigrerend wetenschappertje noemt, vele malen eerder dan een random persoon die iets claimt. Want wie zegt dat hij zijn experiment wel goed uitgevoerd heeft? Misschien voer hij de verkeerde kant op, wat dan ook. Ik ga nooit iemand zomaar op z'n blauwe oogjes geloven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:28:
[...]
Je houd duidelijk niet van een open vrije samenleving waar een ieder zijn of haar waarheid mag verspreiden. Jij wilt enkel de waarheid horen (die vaak niet de waarheid is) maar die je het beste uit komt. Is ook een keuze.
Dat werkt alleen wel twee kanten op: als jij graag 'alternatieve' waarheden wilt verspreiden staat het eenieder ook vrij om je te negeren en te weigeren je een platform te geven die mening te verkondigen.

Ruimte voor alternatieve denkwijzen moet er zeker zijn, maar er is geen mooie middenweg tussen wetenschap en onderbuik. Wil je serieus genomen worden met een alternatieve denkwijze, dan zal je met gedegen onderbouwing moeten komen en niet een stelling poneren en dan maar van andere verwachten dat ze moeite gaan doen die te ontkrachten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SmurfLink schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:32:
[...]

Ik geloof iemand die er verstand van heeft, die jij zo denigrerend wetenschappertje noemt, vele malen eerder dan een random persoon die iets claimt. Want wie zegt dat hij zijn experiment wel goed uitgevoerd heeft? Misschien voer hij de verkeerde kant op, wat dan ook. Ik ga nooit iemand zomaar op z'n blauwe oogjes geloven.
Die zegt er verstand van te hebben ;) Nu is je argument waarschijnlijk; Ja zo kun je alles onder een vergrootglas leggen. Dat klopt en dat moet ook. Ook doktoren, wetenschappers etc etc zitten er met regelmaat naast hoor. Maak je geen illusies en stop aub met ze zien als allerheiligen ofzo.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:32:
[...]

Uhh jawel? Je moet over alles kunnen praten, wat is dat voor gekheid dat iemand voor een ander mag bepalen wat hij of zij zegt? We leven niet onder een Stalin bewind ofzo.
Mag jij vinden, vind ik niet. Dus wat jij niet wil dat ik doe doe jij nu precies bij mij, mijn mening is dat dit niet zou moeten kunnen. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is wel mijn mening en daar moet je het mee doen.

/out voordat ik weer in een eindeloze discussie beland.

[ Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 22-04-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:34:
[...]

Mag jij vinden, vind ik niet. Dus wat jij niet wil dat ik doe doe jij nu precies bij mij, mijn mening is dat dit niet zou moeten kunnen. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is wel mijn mening en daar moet je het mee doen.
Dan leef je totaal in het verkeerde land. Vrijheid van meningsuiting staat al op omvallen, maar dat wil ik en meerdere met mij wel zo houden. Dan is Noord Korea een beter land om in te wonen ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:34:
[...]

Die zegt er verstand van te hebben ;) Nu is je argument waarschijnlijk; Ja zo kun je alles onder een vergrootglas leggen. Dat klopt en dat moet ook. Ook doktoren, wetenschappers etc etc zitten er met regelmaat naast hoor. Maak je geen illusies en stop aub met ze zien als allerheiligen ofzo.
Als hij er geen verstand van had zou hij in de wetenschap niet serieus genomen worden.

Je kan nu wel alles lopen mierenneuken, prima. Ik ben hier uitgepraat. Ik dacht dat dit een topic was hoe om te gaan met complotgekkies, in plaats van dat we hier een complotgekkie bezig gaan lopen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:34
Barrycade schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:23:
Oe diegene is ook in de familieappgroep bezig. Dat is lastig. Maar op het niveau zoals geschetst zou ik mezelf wel verwijderen uit die groep denk ik. Daar is niet tegenop te bewijzen en zuigt alle energie uit je.
Ik zou persoonlijk de beheerder van die groep er op aanspreken dat die hem er uit gooit. Prima als mensen een andere mening hebben maar jij bent toch ook neit bezig om jouw mening via een dergelijke app aan anderen op te dringen?

Als je uitlegd dat op deze manier anderen de groep gaan verlaten (jij bijvoorbeeld) en er een breuk in de familie kan ontstaan denk ik dat elke weldenkende beheerder die persoon er op aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SmurfLink schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:35:
[...]

Als hij er geen verstand van had zou hij in de wetenschap niet serieus genomen worden.

Je kan nu wel alles lopen mierenneuken, prima. Ik ben hier uitgepraat. Ik dacht dat dit een topic was hoe om te gaan met complotgekkies, in plaats van dat we hier een complotgekkie bezig gaan lopen houden.
Dat is niet waar wat je nu zegt. Zelfde met journalisten (die ook te vaak veel te serieus worden genomen). Dat kan jij ook worden he? Eventueel met wat financiële steun van een politieke partij en je zult merken dat je schrijft vanuit een bepaalde politieke richting.

Het gaat er mij niet om om zoals jij dat zegt gekkies bezig te houden. Ook die mensen hebben vrijheid op de twijfel van de waarheid. Dat jij alles aanneemt wat de mainstream media je meld moet jij weten. Dan zie ik jou als gekkie ;) Het is juist heel GEZOND om overal over na te denken en te denken; Is dat wel zo?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Om te beginnen zou ik de term "gekkie" laten vallen. Dan nog een paar boeken over communiceren lezen en deze discussie opnieuw voeren.

"Ik merk dat dit onderwerp je erg bezig houdt. Persoonlijk denk ik liever na over hoe <vul ander / positief onderwerp in>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:42:
Om te beginnen zou ik de term "gekkie" laten vallen. Dan paar boeken over communiceren lezen en deze discussie opnieuw voeren.

"Ik merk dat dit onderwerp je erg bezig houdt. Persoonlijk denk ik liever na over hoe <vul ander / positief onderwerp in>"
Eens. Het is vaak een bepaalde groep die anderen gekkies noemt die zichzelf heel wat vinden en met een dedain neerkijken op het klootjesvolk ;) Walgelijk als je zo in het leven moet staan.

Wel eens dat als iemand loopt te schreeuwen dat Wilders eigenlijk een alien is dat je daar dan best wat van kunt zeggen op een subtiele sociale manier, maar als iemand echt argumenten heeft en dingen anders ziet dan wat ze je op tv vertellen, dan moet die ruimte er zeker zijn. Ook hier op Tweakers is die ruimte er overigens vaak niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Ik heb een oom die er ook wat van kan en ook van die waanbeelden heeft. Wat daar redelijk goed bij helpt is dat hij door zijn vrouw tot de orde wordt geroepen als hij weer eens los gaat, omdat eigenlijk niemand op dit soort gesprekken staat te wachten. Zoals anderen ook al aangeven heeft het geen zin om in discussie te gaan, wat hier in dit topic al zo perfect wordt voorgedaan.

Heeft je familielid toevallig niet ook iemand in haar directe omgeving die af en toe dat soort corrigerend werk zou kunnen doen? Die waanbeelden krijg je er denk ik niet uit, maar je kunt ze wel minder storend maken voor de omgeving van die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bastard schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:46:
Ik heb een oom die er ook wat van kan en ook van die waanbeelden heeft. Wat daar redelijk goed bij helpt is dat hij door zijn vrouw tot de orde wordt geroepen als hij weer eens los gaat, omdat eigenlijk niemand op dit soort gesprekken staat te wachten. Zoals anderen ook al aangeven heeft het geen zin om in discussie te gaan, wat hier in dit topic al zo perfect wordt voorgedaan.

Heeft je familielid toevallig niet ook iemand in haar directe omgeving die af en toe dat soort corrigerend werk zou kunnen doen? Die waanbeelden krijg je er denk ik niet uit, maar je kunt ze wel minder storend maken voor de omgeving van die persoon.
Over wat voor soort waanbeelden hebben we het hier? In welke mate van extreme moeten we denken?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:43:
[...]maar als iemand echt argumenten heeft en dingen anders ziet dan wat ze je op tv vertellen, dan moet die ruimte er zeker zijn. Ook hier op Tweakers is die ruimte er overigens vaak niet.
Voornamelijk door dat juist dat "echt argumenten heeft" nogal eens ontbreekt.

I can't remember where I heard this, but someone once said that defending a position by citing free speech is sort of the ultimate concession; you're saying that the most compelling thing you can say for your position is that it's not literally illegal to express.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19

Kheos

FP ProMod
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:32:
[...]
Een angstige bevolking is immers makkelijker te bespelen.
klopt volkomen

er is niks makkelijker dan het volk dom en bang houden door halve waarheden, complot theorieën, vaccinatie-angst, vaag cijfermateriaal zonder bron, gefabriceerde bewijzen... op sociale media te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Niet mee eens. Zijn waarschijnlijk argumenten of bewijsstukken die je niet bevallen, dat is wat anders. Bedoel wat is ''genoeg'' bewijs? Ik had een tijdje geleden een discussie met iemand over de moord op Fortuyn. Ik droeg wel 50 argumenten aan inclusief verslagen en alsnog kon hij niet geloven dat dat zo was. En daar komt het uiteindelijk op neer. Het maakt helemaal niet uit of je 100 bewijzen aanlevert. Als jij het niet wil geloven of open staat voor een eventuele andere waarheid, dan kun je bewijzen aanleveren wat je wilt ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Kheos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:56:
[...]

klopt volkomen

er is niks makkelijker dan het volk dom en bang houden door halve waarheden, complot theorieën, vaccinatie-angst, vaag cijfermateriaal zonder bron, gefabriceerde bewijzen... op sociale media te posten
Ik weet niet wat dit toevoegt aan dit topic?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien kunnen we ons iets meer focussen op de vraagstelling van de TS? Hij vraagt om manieren hoe hij deze situatie aan zou kunnen pakken, niet om uiteen te zetten wanneer iets wel/niet een complottheorie is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:43:
[...]

Eens. Het is vaak een bepaalde groep die anderen gekkies noemt die zichzelf heel wat vinden en met een dedain neerkijken op het klootjesvolk ;) Walgelijk als je zo in het leven moet staan.
In een gesprek waar ik geen behoefte aan heb mijd ik ieder subjectieve, of emotionele geladen, uiting over anderen zo veel als mogelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook bij directe familieleden is het helemaal even niet erg om een tijd afstand van elkaar te nemen. Dit kan je naar mijn mening prima aangeven bij hem/haar en dan ook erop handelen.

Dan is het verder aan hem/haar omdat te respecteren.

Je bent mij veel te meegaand, juist omdat het familie is zou dit makkelijker moeten zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De aarde is plat.
De iss bestaat niet.

(...snip...)

Ik kan mij prima vinden in onderstaande reactie...
Angeloonie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:34:
[...]

/out voordat ik weer in een eindeloze discussie beland.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 23:44

SuBBaSS

-has Ryzen

Voor twitter: kies voor 'negeren' bij de betreffende persoon. Blokkeren kan natuurlijk ook, maar da's wellicht ook niet de bedoeling.
Voor wat betreft facebook: kies je ervoor om de betreffende persoon niet (meer) te volgen.

Wat whatsapp betreft: gaat dat om groepsgesprekken of worden de berichten ook persoonlijk verstuurd?
In dat laatste geval: niets mis met aangeven dat je dat niet op prijs stelt en dat het absoluut niet helpt om wel eventueel een 'believer' te worden.
Als het om groepsgesprekken gaat: daar zijn meerderen bij betrokken. Mogelijk om 'gewoon' af te spreken de gewraakte berichten daar niet in te posten aangezien het daar het medium niet voor is?
En indien dat er niet ingaat: je kunt zo'n groep toch 'dempen' en er is geen plicht om het te bekijken?

Blokkeren is nou eenmaal een wat botte bijl en mensen hangen er nogal wat aan op.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om die botte bijl te hanteren (wellicht moet je op een gegeven moment wel) maar je hebt gelukkig meer mogelijkheden tot je beschikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:08:
Misschien kunnen we ons iets meer focussen op de vraagstelling van de TS? Hij vraagt om manieren hoe hij deze situatie aan zou kunnen pakken, niet om uiteen te zetten wanneer iets wel/niet een complottheorie is.
Eens. Hapklaar antwoord is er niet. Beste manier is om te bevestigen dat de ander een mening of gedachte mag hebben. Dat zij / hij er mag zijn (bevestiging als persoon) en dan wisselen naar een ander onderwerp.

Hangt af van je relatie met de persoon en je communicatievaardigheden af. In mijn vrijwilligerswerk werkt dit meestal feilloos (in het algemeen, niet specifiek voor voorbeeld van de TS)

Gok dat de 'nood' voor dit soort 'waarheden' in angst ligt. Aandacht op het tegenovergestelde dus. "Ik las dat bij meer dan 80% van de mensen het niet meer klachten geeft dan een verkoudheid. En als je ziek wordt oom Henk ga ik boodschappen voor je doen. Zagen jullie gisteren op TV dat mooie openluchtconcert?" Zoiets?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wel fijn dat @CryptoNL zich heeft opgeworpen om als voorbeeld te dienen van het familielid van TS.

Ok denk dat het nu wel voldoende gedaan is om een beeld te krijgen.

Wellicht kan je TS helpen met te schetsen hoe het zou voelen als je uit de de vriendengroep van een familielid op Facebook zou worden gegooid. Moet er dan een reden bij of zou je de link zelf snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Barrycade schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:34:
Wel fijn dat @CryptoNL zich heeft opgeworpen om als voorbeeld te dienen van het familielid van TS.

Ok denk dat het nu wel voldoende gedaan is om een beeld te krijgen.

Wellicht kan je TS helpen met te schetsen hoe het zou voelen als je uit de de vriendengroep van een familielid op Facebook zou worden gegooid. Moet er dan een reden bij of zou je de link zelf snappen?
Je spreekt met een dedain over andere mensen. Een hele vervelende eigenschap ;) Ik post nooit wat over wat ik denk of wat dan ook. Mijn mening is alleen dat er een groot verschil bestaat tussen wat roeptoeteren zonder onderbouwing en met etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Ik kan niet op iedereen reageren, daar gaat het te hard voor.

Maar het is niet perse dat ik niets zie in de alternatieve waarheid. Maar het verandert voor mij niets aan hoe ik mijn leven leef, dus ik hou me er niet mee bezig. Of de aarde nu rond of plat is, ik kom toch nooit op de zuidpool. Maar ik wil me er gewoon ook niet mee bezig houden.

Het gaat vooral dan om privé whatsapp, of aan de telefoon. Ik wil er ook niet tegenin gaan, omdat er dan vast ruzie komt en dat wil ik niet.. Ik hou het dan meestal kort, van ik zie dat niet zo..
Maar gisteren bijv, kreeg bericht dat die lichtjes in de lucht waren. Ik ben even gaan kijken, wilde het wel zelf zien. Was tof om te zien, maar wel jammer dat het voor vervuiling aan de sterrenhemel zorgt. Zeker als er nog zoveel duizenden bij gaan komen.
Diegene zei dat mensen denken dat 't vallende sterren zijn (mee eens dat dat niet kan) maar ook geen satelieten. Dus ik vroeg wat diegene dan denkt dat het zijn: beesten, raketten, aliens, een net? Daar heb ik niks op terug gehoord. Roepen alleen kan ik niets mee..
Ben wel blij dat diegene niet gereageerd heeft op dat bericht.

Wil ook gewoon niet dat het tot frustratie aan 2 kanten leidt, zou zonde zijn.

Ik ga het in elk geval proberen zo snel mogelijk af te kappen als het weer over zoiets gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Hsb-3 de kunst is om niet te 'kappen'.

"Ziet er gaaf uit! Dank dat je me er op wees. Had ik niet willen missen."

Focus op de gedeelde dingen niet de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ja jemig, als het al aan de resources onbreekt om te weten dat dat om die SpaceX satellieten-clusters ging (wat verre van geheime info is), dan wordt het voor beide partijen wel erg lastig om tot elkaar te komen (dat hadden beiden nl. zo kunnen vinden).

Er zit schijnbaar ook wel iets vanuit jouw zienswijze niet helemaal goed.

Hoe dan ook: zo ga je er niet uitkomen en dan is het wellicht beter inderdaad om het zsm. af te kappen.
(Maar dan op een gewone manier, want jij had in dit laatste geval ook heel makkelijk een sluitend antwoord kunnn geven ipv. "beesten, raketten, aliens, een net").

Het helpt in ieder geval al niet om het allemaal belachelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:38:
[...]

Ik post nooit wat over wat ik denk of wat dan ook.
Euh... 7(8)7

Anyways @Hsb-3, eigenlijk was jou reactie nog best heel netjes. Je kan het er ook bij laten zoals @Verwijderd hierboven net aangaf. Door terug te vragen naar de andere persoon wakker je het vlammetje eigenlijk weer aan. En dan krijg je de volgende keer bij een volgend event, toch weer een dergelijk berichtje. Jouw wedervraag geeft de ander denk ik het gevoel dat je het interessant vindt en eigenlijk geef je daarmee een opt-in voor de volgende keer hehe.

[ Voor 54% gewijzigd door Jivebunny op 22-04-2020 14:54 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@Hsb-3, die Starlink treintjes waaieren steeds verder uit. Dus na een lancering zie je een tijdje af en toe zo'n treintje voorbij komen en na een paar weken zzijn ze zo ver weg dat je ze niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jivebunny schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:51:
[...]

Euh... 7(8)7

Anyways @Hsb-3, eigenlijk was jou reactie nog best heel netjes. Je kan het er ook bij laten zoals @Verwijderd hierboven net aangaf. Door terug te vragen naar de andere persoon wakker je het vlammetje eigenlijk weer aan. En dan krijg je de volgende keer bij een volgend event, toch weer een dergelijk berichtje. Jouw wedervraag geeft de ander denk ik het gevoel dat je het interessant vindt en eigenlijk geef je daarmee een opt-in voor de volgende keer hehe.
Bedoel op social media en dat soort dingen wat TS in het voorbeeld schetst ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:06:
[...]

Bedoel op social media en dat soort dingen wat TS in het voorbeeld schetst ;)
Oh dat is al een stukje duidelijker. Eigenlijk is GoT/forum hier ook een vorm van sociale media natuurlijk.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:08:
Daarom had de topic-titel beter kunnen zijn: hoe ga ik om met domme, drammerige familieleden.
Mijn advies zou zijn: zoveel mogelijk ontlopen en negeren. Dan maar iets minder familie.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
@SuBBaSS ,het eerste wat ik deed was een link posten, van dat het die starlink dingen van Elon Musk waren. Met erna de site waar je kan zien wanneer ze te zien zijn. Maar dat geloofde die persoon niet. Omdat satelieten dus niet bewegen, ofzo.
Toen was het voor mij wel even klaar met dat onderwerp. Dus ik kwam wel meteen met die feiten, maar werden overboord gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hsb-3 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:20:
@SuBBaSS ,het eerste wat ik deed was een link posten, van dat het die starlink dingen van Elon Musk waren. Met erna de site waar je kan zien wanneer ze te zien zijn. Maar dat geloofde die persoon niet. Omdat satelieten dus niet bewegen, ofzo.
Toen was het voor mij wel even klaar met dat onderwerp. Dus ik kwam wel meteen met die feiten, maar werden overboord gegooid.
Ah, wat was uit die eerdere post niet helemaal duidelijk.

Tja, als ze onverbeterlijk zijn dan is het de moeite ook niet waard om te proberen.

Je zou natuurlijk 'in delen' kunnen proberen bij hen het licht te laten schijnen. Dat satellieten 'stil staan' is natuurlijk niet zo moeilijk te debunken.
Maar goed, ben me er van bewust dat er dan vaak wel weer wat anders bijgehaald wordt. Of je die moeite erin wilt stoppen....

Maar het zou in ieder geval geval wel goed zijn als voor diegene duidelijk is dat jij dat soort berichten niet op prijs stelt.
Suggesties die hier gedaan worden als 'contact verbreken' zouden mij echt te ver gaan.
Iemand kan er andere denkbeelden op nahouden. Dat maakt diegene niet ineens minder familie of per se een slecht mens ofzo.
Dat is imo dan ook veel te drastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hsb-3 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:45:
Ik kan niet op iedereen reageren, daar gaat het te hard voor.

Maar het is niet perse dat ik niets zie in de alternatieve waarheid. Maar het verandert voor mij niets aan hoe ik mijn leven leef, dus ik hou me er niet mee bezig. Of de aarde nu rond of plat is, ik kom toch nooit op de zuidpool. Maar ik wil me er gewoon ook niet mee bezig houden.

Het gaat vooral dan om privé whatsapp, of aan de telefoon. Ik wil er ook niet tegenin gaan, omdat er dan vast ruzie komt en dat wil ik niet.. Ik hou het dan meestal kort, van ik zie dat niet zo..
Maar gisteren bijv, kreeg bericht dat die lichtjes in de lucht waren. Ik ben even gaan kijken, wilde het wel zelf zien. Was tof om te zien, maar wel jammer dat het voor vervuiling aan de sterrenhemel zorgt. Zeker als er nog zoveel duizenden bij gaan komen.
Diegene zei dat mensen denken dat 't vallende sterren zijn (mee eens dat dat niet kan) maar ook geen satelieten. Dus ik vroeg wat diegene dan denkt dat het zijn: beesten, raketten, aliens, een net? Daar heb ik niks op terug gehoord. Roepen alleen kan ik niets mee..
Ben wel blij dat diegene niet gereageerd heeft op dat bericht.

Wil ook gewoon niet dat het tot frustratie aan 2 kanten leidt, zou zonde zijn.

Ik ga het in elk geval proberen zo snel mogelijk af te kappen als het weer over zoiets gaat.
Ik zou sowieso geen tegenvragen meer stellen. Wat bij soms werkt (ok, dat is niet in complot situaties, maar toch) is niets zeggen. Van stilte worden mensen ongemakkelijk en beginnen ze bijna zichzelf in twijfel te trekken ("ja, toch, dat is toch zo? toch? toch?"). Dan rek ik de stilte nog even en zeg dan iets van"jij mag vinden wat jij vindt" en dan begin ik over iets anders of zeg dat ik iets anders wil gaan doen en het gesprek ga beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:38:
Mijn mening is alleen dat er een groot verschil bestaat tussen wat roeptoeteren zonder onderbouwing en met etc.
Inderdaad, maar complottheorieën met onderbouwing en zonder roeptoeteren zijn niet makkelijk te vinden......

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Neuzelaar schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:47:
Ik moet ook zeggen dat er nu ook zaken uit het verleden naar boven komen die je zou afdoen als complottheorie maar toch blijken waar te zijn. De Holocaust lijkt ook te erg om waar te zijn...
De ultieme reden om juist complottheorien op facebook etc te willen wegknikkeren.. De complottheorien over o.a. joden is juist wat heeft geleid tot de holocaust... En tweehonderd jaar geleden zou je schoonmoeder een complottheorie over heksen ook niet hebben overleefd :+ /Vooroordel

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 22-04-2020 17:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Interessant, maar ik kan geen antwoord geven. Ik heb links en rechts weleens zo'n 'alternatieve werkelijkheid' gehoord, maar dan zeg ik toch vaak 'oh, dat wist ik niet, ik zal eens kijken thuis'. Maar dat is waar 98% wel normale gesprekken betreffen, die 2% handle ik wel. Als het echt alleen maar daarover zou gaan, dat zou erg vervelend zijn.

Wel vind ik de handelswijze van @Verwijderd en @Angeloonie iets om een voorbeeld aan te nemen. Ook gezien de 'andere' reacties in dit topic, ben ik snel geneigd om er volle bak tegen in te gaan. En eigenlijk werkt dat nooit. En dan niet alleen hier, maar ook privé, op het werk, etc.

Het zou toch zoveel makkelijker zijn om te zeggen 'prima, maar ik denk/doe x', laten we het daar bij houden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:38:
[...]

Dat is niet waar wat je nu zegt. Zelfde met journalisten (die ook te vaak veel te serieus worden genomen). Dat kan jij ook worden he? Eventueel met wat financiële steun van een politieke partij en je zult merken dat je schrijft vanuit een bepaalde politieke richting.

Het gaat er mij niet om om zoals jij dat zegt gekkies bezig te houden. Ook die mensen hebben vrijheid op de twijfel van de waarheid. Dat jij alles aanneemt wat de mainstream media je meld moet jij weten. Dan zie ik jou als gekkie ;) Het is juist heel GEZOND om overal over na te denken en te denken; Is dat wel zo?
Tja klinkt inderdaad als een gezonde dosis paranoia, niks mis mee hoor. Maar paranoia is natuurlijk uitgevonden door wetenschappers die er enkel zijn om je te controleren middels de MSM (brrrr) en niet echt.

Jezelf gelijk stellen aan een wetenschapper getuigt pas van een dedain, niet iedereen is gelijk en even slim. Dat is niet erg, zolang iedereen wel gelijkwaardig is en we daar naar streven. Jij bent enorm vol van het gene waar je anderen van beticht in dit topic en dat ga je niet inzien en dat is jammer.

Advies voor ts is universeel: ignore
Pagina: 1 2 3 Laatste