Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:16:
[...]
Er bestaan verschillende clusters, dit is de laatste mogelijkheid binnen het reguliere onderwijs.
Dit betekent meervoudige problemen, veelal zowel gedragsproblemen, als leerproblemen.
Ze gaat niet allen voor de klas, uitgesloten. Nog liever ontslag, dan dat.
Dan zitten we deze zomer met een overspannen moeder thuis.
Hier ga ik voor staan, gaat niet gebeuren.
Denk dat je dat eerst aan moet kijken, om op voorhand hakken in het zand te zetten gaat ook niet helpen.
Alles staat nu stil, en dat moet weer in gang komen, dat gaat nou eenmaal met horten en stoten.
Ontslag lijkt me voor beide partijen onwenselijk. Je weet immers niet wat voor crisis er nog gaat komen, en dan zou ik liever een baan hebben dan niet.
Als het inderdaad zo is dat ze met een kleinere klas gaan draaien zou er toch tot een oplossing gekomen kunnen worden.
Scholen waren vrij om zelf invulling hieraan te geven, dus in dit geval beginnen ze misschien wel met een kwart klas.
Laten er normaal 20 kids in die klas zitten, heb je het over 5 man.
Bij een halve klas 10 man.
Normaal neemt ze toch ook de halve klas voor zich?
Kan me ook zo voorstellen dat er met een open deuren beleid gewerkt gaat worden, want de deurklinken hoef je dan niet aan te raken. En zo kan een leraar van een aangrensend lokaal ook komen ingrijpen als hij hoort dat er iets uit de hand loopt.
Hier zal echt geen pasklare oplossing voor zijn.
Maar er werd al in de toespraak gezegd dat de scholen zelf mogen gaan kijken hoe ze dit gaan klaarspelen.
In overleg met de medezeggenschapsraad ouderraad of wat voor raad dan ook.
Je vrouw kan haar zorgen uiten op het werk, en in overleg gaan hoe een en ander wel mogelijk is.
Misschien 3 leraren op 2 klassen, of 4 op 3. Dat er eentje continue bijspringt waar het nodig is.
ik geef maar wat input he, ik ben geen leraar
[
Voor 4% gewijzigd door
FRANQ op 22-04-2020 09:32
]