Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:36
Ik zou dit in het geval van TS met de (schoon)ouders bespreken. Ze zijn nog niet heel oud en zitten ook niet in de risicogroep. Als jullie kind verder ook niet met andere kinderen speelt blijft het risico minimaal.
roffeltjes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:55:
Wat me het meeste opvalt is dat in mijn omgeving (en familie... zucht) de oudjes zelf zich veel minder aan al die regels houden.
Dat valt mij inderdaad op. De knutselclub van onze vereniging, pensionado's die gebouw en terrein onderhoud doen, knutselen vrolijk verder met z'n allen.
Backpacker schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:46:
? Huh, dit heb ik dan echt gemist. Kan je dit onderbouwen met een bron?
Waarschijnlijk kan dat niet, want het klopt niet.
https://www.rijksoverheid...oepen-en-vitale-processen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Backpacker schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:46:
[...]

? Huh, dit heb ik dan echt gemist. Kan je dit onderbouwen met een bron?
Nee dat kan ie niet, want de invulling van die noodopvang is per KDV verschillend. Het m0oet er sowieso zijn voro ouders die beiden in de vitale sectoren zitten, en de rest mag men optioneel aanbieden. SOmmiogen doen dat, anderen niet.
Bij ons is ook met slechts 1 ouder in de vitale sector opvang mogelijk. Rest weet ik niet. Maar kan me voorstellen dat de KDV's in de grote steden een beperkter aanbod hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

FreakNL

Well do ya punk?

mystic schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:03:
[...]

De grootouders of TS houden al bewust 1,5 maand afstand, en zo hoort het ook. Je kunt zeggen dat het geen risico groep is maar mensen van die leeftijd zijn wel degelijk een groep met een hoger risico.

..
Hier exact hetzelfde, met als "bonus" dat mijn vader wel echt in een risicogroep zit want hartpatient (bypass in 1991, hartpatient ben je daarna voor het leven).

Overigens wel gewoon (voor mensen die tegen de 70 aanlopen) fitte mensen. Mijn moeder doet alles nog zelf in huis en het is er altijd spic-en-span en mijn vader klust nog regelmatig, is het niet bij mij thuis dan wel bij kennissen. Laatste huzarenstukje (pre-corona) was geloof ik een overkapping van 5 bij 5 bij vrienden. En ze fietsen ook met enige regelmaat flinke stukken. Wel elektrisch, maar dat doet iedereen van die leeftijd geloof ik...

Ze pasten ook 1 keer per week op maar dat was op eigen initiatief (voordat ik hier de toorn der kinderlozen over me heen krijg) maar daar zijn we uiteraard allang mee gestopt, laatste keer was half januari..

Maar wat nu veel meer mee gaat spelen; Hoe lang moeten we dit nog volhouden?? Ik denk dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn en het tot ver in 2021 gaat spelen, wat doen we dan? Dan heb ik het niet over oppassen, dat regelen we zelf wel.. En dat ik mijn beste vrienden een jaar of twee niet zie geloof ik verder ook wel, die ken ik al 30 jaar en die veranderen niet meer.. Maar in het geval van onze dochter zou dat betekenen dat ze 2 jaar en 4 maanden was toen mijn ouders haar voor het laatst zagen en met een beetje pech zien ze haar pas weer als ze 4 jaar is (september 2021)... Hoe gaan we dit in 's hemelsnaam doen? Kijk, dochter boeit het op deze leeftijd nog niks, maar mijn ouders des te meer. En dat snap ik ook wel.. De kans dat ze tussen nu en anderhalf jaar ofwel Corona oplopen door de supermarkt ofwel door ouderdom iets heel anders gaan mankeren is reëel..

Ik ben helemaal voor social distancing, maar dit vraagstuk vind ik bijzonder lastig.. En dan vallen mijn ouders mij er nog niet eens mee lastig, al "voel" ik wel dat ze mijn dochter zeer missen...

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 23-04-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:33
TheBrut3 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:43:
Dat valt mij inderdaad op. De knutselclub van onze vereniging, pensionado's die gebouw en terrein onderhoud doen, knutselen vrolijk verder met z'n allen.
Het is natuurlijk een overweging ie vanaf een bepaalde leeftijd lastig is. Als je 87 bent, ga je dan 2 jaar in isolatie zitten? Of gok je erop dat je met handen wassen de storm overleeft?

Ik snap dat wel... als je na 2 jaar eruit komt, hoe fit ben je dan überhaupt nog na 2 jaar niks doen en de bijbehorende versnelde spier en conditie afbraak?

Nogmaals, ik impliceer niet dat jongeren daarom YOLO moeten doen en lekker ouderen gaan knuffelen, maar dat sommige oudjes zelf er makkelijk over doen is ook weer niet heel vreemd, vanaf een bepaald punt schuift alles naar Carpe Diem, lange termijn is niet heel erg relevant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Bij deze de bevestiging van het RIVM dat de casus van @DeMolT. toegestaan is:
https://nos.nl/l/2332195

[ Voor 28% gewijzigd door RedFox op 29-04-2020 19:25 ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11

RedFox

Heb je een OV ofzo?

-

[ Voor 100% gewijzigd door RedFox op 29-04-2020 19:24 ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 11:06
Wij, vrouw en kind van bijna een jaar, ontwijken onze (schoon)ouders.

Mijn moeder is 67 met COPD. Haar willen we echt niet in gevaar brengen.

Mijn schoonouders daarentegen respecteren onze keuze maar geven aan dat zij waarschijnlijk Corona hebben gehad dus willen wel afspreken. Dit houden wij natuurlijk af. Dan vraag ik mij af hoe weet je dat je Corona hebt gehad en heb je echt zo’n bord voor je kop.

Meeste waar ik mij aan stoor zijn mijn zwager en zijn vriendin met kinderen van 3 jaar en een baby van enkele maanden oud. Gaan regelmatig bij de ouders op bezoek. Kinderen knuffelen met opa en oma, blijven daar logeren. Andere kinderen komen bij hen over de vloer. En dan zie ik weer foto’s op whatsapp verschijnen en dan denk ik weer “man man man, waar zijn jullie toch mee bezig”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn schoonmoeder appt vooral met onze dochter of kijken Tiktok filmpjes :)

Er is geen fysieke interactie tussen familie en ons gezin.

Onze zoon mag weer tennissen!

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 29-04-2020 21:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:54
RedFox schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:23:
Bij deze de bevestiging van het RIVM dat de casus van @DeMolT. toegestaan is:
https://nos.nl/l/2332195
Dank voor het vermelden. Ik had het inderdaad gezien, maar was nog niet direct overtuigd doordat er verder niet echt op ingegaan werd.
We hebben besloten dat onze dochter nu wel naar de noodopvang gaat van het KDV, maar opa's en oma's laten we nog even rusten. We kijken het nog even een aantal weken aan, wellicht komt er nog een duidelijkere 'Go' vanuit de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:00
DeMolT. schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:37:
Ze zijn gezond, hebben geen overgewicht oid.

Niet hoeven werken in KDV of als Gastouders, is natuurlijk heel iets anders dan niet mogen werken.

Ik snap dat als ze diabetes, obesitas of, erger nog, kanker hadden gehad, het risico te groot zou zijn.

We hebben dan ook bewust direct toen dit bekend werd, nog voor de maatregelen van kracht waren, de keuze gemaakt om de opvang stop te zetten; om maar aan te geven dat we de ernst van de situatie begrijpen.
Ook hebben we recht op noodopvang van KDV, maar kiezen we hier ook bewust voor dit niet te doen.

Maar ik heb eigenlijk niet de behoefte om me te verdedigen, ik vroeg me simpelweg af wat andere ouders hiermee doen.
Ik heb zelf ook een kleine van 2 jaar. Mijn ouders zijn gescheiden. De kleine ziet haar opa tijdens deze crisis niet, dat komt later wel weer. Voor de oma is het wat lastiger omdat die een goede band heeft met de kleine.

Ik houd zelf aan: Als ik, de kleine of mijn vrouw niet ziek is (geweest voor 2 weken) en oma voelt zich er oké bij, dan ontmoeten we buiten (bv in het bos). Binnen is toch net een iets groter risico wat ik liever niet neem. En buiten kunnen ze elkaar toch soms zien.

Ik doe het rustig aan stapje voor stapje. Lastige is dat je van een kleintje vrijwel niets merkt als die het virus mee draagt.. maar het wel over kan brengen omdat ze afstand bewaren natuurlijk totaal niet begrijpen op deze leeftijd.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1 2 Laatste