Glasvezel in Rotterdam

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 21:19
Grappig, ik was net nieuws: T-Mobile neemt aanleg glasvezel in Rotterdam-Kralingen over van L2Fiber aan het lezen toen mij de notificatie van bovenstaand bericht in het oog sprong. Benieuwd hoe snel het nu zal gaan en hoe snel in verhouding in tot KPN. Loont het de moeite om bij XS4all/KPN te blijven of komt er een interessanter aanbod in Kralingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-07 20:26
Wat voor mij niet helemaal duidelijk is of ze ook bestaande L2Fiber aansluitingen overnemen. Ik heb een glasvezel aansluiting van Glasnet waar ik heel tevreden over ben, die loopt via het L2Fiber glasvezelnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopringles
Dat lijkt me wel, gezien: "Primevest heeft een principe overeenstemming bereikt met L2Fiber om het bestaande netwerk in Kralingen over te nemen en het netwerk in overeenstemming met het oorspronkelijke plan in Kralingen uit te bouwen tot circa 15.000 huishoudens." op https://newsroom.t-mobile...asvezel-aan-in-rotterdam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:16
Betekent dit ook weer dubbele aanleg van glasvezel van KPN en T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik had eerder uit dit topic begrepen dat dit inderdaad het geval is. Dan hebben we dus de keuze uit glasvezel van T-Mobile of KPN. En het betekent ook twee aansluitingen in de meterkast. Maar goed, dat is wat ik onthouden meen te hebben, dus houd een slag om de arm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 21:42
mopringles schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:
Ik had eerder uit dit topic begrepen dat dit inderdaad het geval is. Dan hebben we dus de keuze uit glasvezel van T-Mobile of KPN. En het betekent ook twee aansluitingen in de meterkast. Maar goed, dat is wat ik onthouden meen te hebben, dus houd een slag om de arm!
Nee, dat hoeft niet, KPN zou op basis van deze info kunnen besluiten om Kralingen en IJsselmonde voorlopig links te laten liggen en verder te gaan met de andere wijken. Zij hadden vorig jaar immers al aangekondigd om 285.000 woningen te verglazen. Dat zouden er dan nu nu voorlopig 45.000 minder kunnen worden.

Tenzij KPN, Primevest en T-Mobile toch nog eens een deal weten te maken. Primevest wou dat in Den Haag ook wel maar T-Mobile is er voor gaan liggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Kijk, dat is nuttige info. Hoewel ik graag de keuze zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laat maar..

[ Voor 129% gewijzigd door Barre73 op 15-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik ben sowieso blij dat er schot in de zaak gaat komen. Want met L2F schoot het niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 11:23
Zou wel tijd worden, er ligt al anderhalf jaar een kabel in m'n straat waarvan ze de laatste meters nog niet getrokken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ai, het Deurneverhaal is mogelijk toch minder positief dan het scheen? Deze tekst klinkt wat teleurstellender/teleurgestelder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:15
Vandaag mail gehad:

Onze glasvezelvoorbereider is eerder langs geweest voor een technische schouw, aan de hand van deze technische schouw is een installatiedocument en een overeenkomst opgesteld.

De installatiedocument en overeenkomst dient door de betreffende personen ondertekend te worden, hiermee wordt er aangegeven dat de eigenaren akkoord gaan met de kosteloze aanleg van de glasvezelnetwerk.

Komt dichterbij aansluiting :) hiep hiep hoera.
Update dinsdag 19 januari 2021 komen ze glasvezel binnen brengen _/-\o_.

[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 14-01-2021 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1--8f3-97IM-y99mOtDbfhq-r4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzBqYTvI01zMXnWDeQA06cFW.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag geplaats.

Weer iemand waarom ik als ik bij breedbandwinkel.nl mijn postcode check wel glasvezel kan bestellen maar alleen bij KPN, ONLINE en XS4ALL. Volgens l https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ hele lijst providers in Nederland voor glas. :(.
Waarom geen andere providers?

[ Voor 37% gewijzigd door saharoen op 25-01-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgTU66wc6atkgkegYpCalKciiow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2S2IdQ8DOAgpguDNQiQfr7Y.jpg?f=user_large

Opgeleverd bij de buren kpn 500/500 abo. Ik blij wanneer huidig contract kabel afgelopen dan over naar glas.

[ Voor 25% gewijzigd door saharoen op 24-03-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
saharoen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
[Afbeelding]
Vandaag geplaats.

Weer iemand waarom ik als ik bij breedbandwinkel.nl mijn postcode check wel glasvezel kan bestellen maar alleen bij KPN, ONLINE en XS4ALL. Volgens l https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ hele lijst providers in Nederland voor glas. :(.
Waarom geen andere providers?
Laat antwoord maar toch maar even voor de volledigheid:

Bottomline: KPN Wholesale kondigde meer dan een jaar geleden aan dat er via GPON geleverd zou gaan worden voor alle nieuwe aansluitingen maar een aantal providers heeft tot op heden haar eigen systemen daar nog niet voldoende op ingericht. Waaronder de grootste, T-Mobile.
Laatste update die ik er over heb gehoord is eind mei 2021 als mogelijke datum voor groen licht qua T-Mobile. Over andere providers weet ik zo niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Zojuist iemand van T-Mobile aan de deur gehad (hier in Kralingen). Het oorspronkelijke contract wat ik bij TriNed had afgesloten voor de aanleg door L2Fiber zou volgens hem niet meer moeten gelden dus heb direct een gigabit abbo afgesloten bij T-Mobile om voor de gratis aansluitkosten in aanmerking te komen. Glasvezel ligt al in de straat maar de laatste meters moeten nog getrokken worden. Zou ergens in mei moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joerdgs schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
Zojuist iemand van T-Mobile aan de deur gehad (hier in Kralingen). Het oorspronkelijke contract wat ik bij TriNed had afgesloten voor de aanleg door L2Fiber zou volgens hem niet meer moeten gelden dus heb direct een gigabit abbo afgesloten bij T-Mobile om voor de gratis aansluitkosten in aanmerking te komen. Glasvezel ligt al in de straat maar de laatste meters moeten nog getrokken worden. Zou ergens in mei moeten gebeuren.
Wordt druk in de grond dan als KPN straks ook gaat beginnen in Kralingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Wordt druk in de grond dan als KPN straks ook gaat beginnen in Kralingen..
Is het bekend of T-Mobile ook in de rest van Rotterdam eigen glasvezelkabel gaat plaatsen? En de planning?

[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 29-03-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Nou de kogel is door kerk. Per 1 juli stap ik ook over naar KPN glasvezel 1 Giga :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Toe ... laat mij ook eens een kogel door de kerk jagen.
In Kralingen ontvingen we onlangs een foldertje waarin glasvezel van T-Mobile werd aangekondigd. Maar waar ik eigenlijk op wacht is een grove planning wanneer verschillende wijken van T-Mobile én KPN zouden worden aangesloten. Liefst zou ik bij KPN/Xs4all blijven, maar als Kralingen in die combinatie nog jaren op zich laat wachten, dan is KPN mij kwijt. Maar een half jaartje langer kan ik nog wel wachten. Want ondanks het mooie foldertje van T-Mobile, zal ik ook op hen nog enige tijd moeten wachten in Kralingen Oost.
De kerk moet hier nog eerst gebouwd worden vooraleer hier over kogels gesproken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die grove planning ga je nooit krijgen. KPN is contractueel verplicht haar projecten (per project) aan de marktpartijen (alle providers die diensten afnemen bij WBA) aan te kondigen. Pas op dat moment (en eigenlijk pas een paar weken later) krijg jij het als bewoner ook te horen.

Maar Kralingen?
https://www.kpnnetwerk.nl...lingen-crooswijk-gestart/

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Die planning is mij grof genoeg ;-) Het was mij ontgaan dat ze hier al gestart waren, of eerlijk gezegd zag ik wel aankondigingen van glasvezel op de boezemkade, maar vroeg me af of dit nu nog bij centrum-oost hoorde of bij Kralingen-Crooswijk. Op de KPN-kaart zag ik dit niet en jouw link had ik niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik zie nu dat ik t-mobile glasvezel kan bestellen.
Volgend jaar tenminste keuze op glasvezel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
https://www.nrc.nl/nieuws...n-voor-glasvezel-a4048820

In en rondom de Zalmhaventoren komt glasvezel van Ziggo. Dus in het uiterste geval zou je dan glasvezel kunnen krijgen van KPN, Ziggo en T-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
https://www.speedtest.net/result/11658948379.png
Vandaag 1000/500 opgeleverd met wifi ax wel eigen router maar ik ben tevreden ;).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2c53GnNlC3IoTpYK3Je4_BJVkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RT24hdpLyJpRIknBRIY8gK6G.png?f=user_large

https://ziggobeta.speedte...df-11eb-b508-5d9457c81a1a

[ Voor 77% gewijzigd door saharoen op 30-06-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iemand nog nieuws voor T-Mobile IJsselmonde? Het is hier stil sinds hun aankondiging vorige jaar. Ik hoop dat KPN of Ziggo het niet gaan kapen..
@saharoen is dat Kralingen?

[ Voor 16% gewijzigd door New Yorker op 05-07-2021 07:17 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 13:39
New Yorker schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:06:
Iemand nog nieuws voor T-Mobile IJsselmonde? Het is hier stil sinds hun aankondiging vorige jaar. Ik hoop dat KPN of Ziggo het niet gaan kapen..
@saharoen is dat Kralingen?
Sinds wanneer kaapt ziggo glasvezel projecten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Ik zit in Delfhaven Rotterdam west.

[ Voor 7% gewijzigd door saharoen op 05-07-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Huib_Bloodstone schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Sinds wanneer kaapt ziggo glasvezel projecten 8)7
Sinds ze begonnen zijn met glasvezel is het niet uit te sluiten. En ze hoeven niks open te maken voor andere partijen.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 13:39
Ziggo hebt al glasvezel naar de wijken, ze kunnen ook de oude kabel gebruiken voor glasvezel als dat nodig is en nieuwbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ja dat klopt alleen laatste meters niet

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpK4c9nDNUQnSjYryIiltxO-OqY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wjFAlX6Mn7mIP8ZPp7ydQ9aB.png?f=user_large

En afgelopen week upload verhoging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fartyplock
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-02 13:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfhUxHf3Dvmlac_HcacOzLbFDHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q5c8GZ7uNEGiHTJ4ByK7u64H.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:59

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zit in gesandwicht tussen twee nieuwbouw gebouwen die wél glasvezel hebben en mijn wijk komt ook niet op de korte termijn plannen voor. Als je toch al bezig was met nieuwbouw, had dan gelijk de rest meegenomen. Ik heb nu internet via ene DSL aansluiting en dat is echt tergend traag. Vooral i.c.m. gamen waar je af en toe een update moet downloaden.

[ Voor 30% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-07-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Op Facebook zie ik eerste berichten dat mensen glaswezel hebben of dat ze straat opbreken voor IJsselmonde.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
nieuws: T-Mobile en Open Dutch Fiber starten aanleg glasvezel in zes Rotterda...

Ziggo en KPN gaan het lastig krijgen in Rotterdam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
KPNnetwerk:
Kleiwegkwartier en Schiebroek worden voorzien de komende maanden van glas.

Bron: update van KPN netwerk 19okt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9blu6Ea_VxsBx7niTy-JLSulFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gfSuSUxog8kQt2NPXpq1W5Eq.png?f=fotoalbum_large

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
KPN komt tenminste met een duidelijke planning.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Moet eigenlijk weer even contact opnemen met T-Mobile want die zijn al maanden te laat met hun geschatte oplevering hier in Kralingen. Toen ik begin zomer een verkoper van ze aan de deur kreeg (nadat ik al lang en breed m'n bestelling had gedaan), toen zei die dat ik in enkele weken van de monteur zou moeten horen voor de planning van een afspraak, maar het is stil gebleven.

[ Voor 51% gewijzigd door Joerdgs op 22-10-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Oef, https://www.kpnnetwerk.nl...ingen-crooswijk-20211026/. Kralingen Oost is voorlopig nog niet in de planning bij KPN, zo lijkt het. Ergens in minuut 14 komt de planning langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door New Yorker op 16-11-2021 20:03 . Reden: Niet meer in verband ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 13:39
Heb deze planning voor Schiebroek ook gezien en het project "Hillergsberg" betreft eigenlijk het Kleiwegkwartier en Schiebroek Zuid en Noord.

Volgens de planning zouden ze medio oktober moeten starten (fase 1) in het Kleiwegkwartier en daarna fase 4 - Schiebroek Noord bovenkant en fase 3 Schiebroek Noord (onderkant)

Fase twee zou Schiebroek zuid moeten zijn.

Maar zijn ze nu al echt zichtbaar gestart in het Kleiwegkwartier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21
super_dirk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:15:
Heb deze planning voor Schiebroek ook gezien en het project "Hillergsberg" betreft eigenlijk het Kleiwegkwartier en Schiebroek Zuid en Noord.

Volgens de planning zouden ze medio oktober moeten starten (fase 1) in het Kleiwegkwartier en daarna fase 4 - Schiebroek Noord bovenkant en fase 3 Schiebroek Noord (onderkant)

Fase twee zou Schiebroek zuid moeten zijn.

Maar zijn ze nu al echt zichtbaar gestart in het Kleiwegkwartier?
Kleiwegkwartier en Hillegersberg Zuid. Vandaar.

• Joerdgs
Heb eindelijk T-Mobile klantenservice eens even gebeld over mijn bestelling (Kralingen West) die al sinds eind maart "in behandeling" is :')

Blijkbaar is begin januari de nieuwe opleverdatum, en is KPN Netwerk de netwerkbeheerder, dus neem aan dat de plannen iets veranderd zijn sinds het bericht dat ze het 'netwerk' van L2Fiber hadden overgenomen. Gedoe zeg, er word nu al 3 jaar lang een glasvezel aansluiting beloofd.

[ Voor 9% gewijzigd door Joerdgs op 16-12-2021 15:37 ]

• handoff
Joerdgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:35:
Heb eindelijk T-Mobile klantenservice eens even gebeld over mijn bestelling (Kralingen West) die al sinds eind maart "in behandeling" is :')

Blijkbaar is begin januari de nieuwe opleverdatum, en is KPN Netwerk de netwerkbeheerder, dus neem aan dat de plannen iets veranderd zijn sinds het bericht dat ze het 'netwerk' van L2Fiber hadden overgenomen. Gedoe zeg, er word nu al 3 jaar lang een glasvezel aansluiting beloofd.
Dat lijkt me raar. Wat zie je staan als je je postcode hier invult: https://www.kpnnetwerk.nl/.

• Barre73
handoff schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:47:
[...]

Dat lijkt me raar. Wat zie je staan als je je postcode hier invult: https://www.kpnnetwerk.nl/.
Hoezo raar? KPN Netwerk legt glasvezel aan in Crooswijk en Kralingen West. T-Mobile doet het in andere wijken en volgens mij heeft T-Mobile ook L2 Fiber aanleg in Kralingen overgenomen? Ik vermoed dat de grens tussen die twee gebieden de Boezem is. Als ik zo kijk naar de afbakening van KPN Netwerk NL.

Dus waar woont @Joerdgs ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxtldrC3Z7vdvsv522UmcDPZR1Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lQjAfQaqBRM9HGNddMcBI87b.jpg?f=user_large

• handoff
Barre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:18:
[...]

Hoezo raar? KPN Netwerk legt glasvezel aan in Crooswijk en Kralingen West. T-Mobile doet het in andere wijken en volgens mij heeft T-Mobile ook L2 Fiber aanleg in Kralingen overgenomen? Ik vermoed dat de grens tussen die twee gebieden de Boezem is. Als ik zo kijk naar de afbakening van KPN Netwerk NL.

[Afbeelding]
Dat is toch niet Kralingen West? Dat is Oud-Crooswijk en Rubroek. Kralingen West is ten oosten van het blauw gekleurde gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door handoff op 16-12-2021 17:07 ]

• Joerdgs
Barre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:18:
[...]

[Afbeelding]
Net ten oosten van het blauwe gebied, zoals handoff al zei.

Maar T-Mobile gaf dus aan dat KPN Netwerk de netwerkbeheerder zal zijn. Ik nam oorspronkelijk ook aan dat KPN en T-Mobile aparte glasvezel initiatieven aan het uitvoeren waren maar blijkbaar is er nu toch een samenwerking geregeld.

Had fijn geweest als ze die mailinglist waar ik nu al meer dan een half jaar op sta gebruikt hadden om dat soort informatie te verspreiden....
handoff schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:47:
[...]

Had ik eerder vandaag ook al gecheckt, stond idd dat glasvezel er aan kwam en dat ik me daar ook op de mailinglist kon zetten. Hopelijk krijg ik hier wel updates :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joerdgs op 16-12-2021 19:13 ]

• Barre73
Joerdgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:11:
[...]

Net ten oosten van het blauwe gebied, zoals handoff al zei.

Maar T-Mobile gaf dus aan dat KPN Netwerk de netwerkbeheerder zal zijn. Ik nam oorspronkelijk ook aan dat KPN en T-Mobile aparte glasvezel initiatieven aan het uitvoeren waren maar blijkbaar is er nu toch een samenwerking geregeld.

Had fijn geweest als ze die mailinglist waar ik nu al meer dan een half jaar op sta gebruikt hadden om dat soort informatie te verspreiden....

[...]

Had ik eerder vandaag ook al gecheckt, stond idd dat glasvezel er aan kwam en dat ik me daar ook op de mailinglist kon zetten. Hopelijk krijg ik hier wel updates :P
Er is zeker geen samenwerking qua aanleg glasvezel. Ten oosten van dat blauwe gebied zou geen KPN Netwerk moeten liggen (op dat kleine groene nieuwbouwtje na).

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
Ben benieuwd wanneer KPN vanuit Rotterdam West (heemraadssingel) oversteekt richting Blijdorp. Is hier al iets over bekend?

• Joerdgs
Barre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:38:
[...]

Er is zeker geen samenwerking qua aanleg glasvezel. Ten oosten van dat blauwe gebied zou geen KPN Netwerk moeten liggen (op dat kleine groene nieuwbouwtje na).
Het is wat de klantenservice vertelde, dus whatever. Ik zie wel of er in januari wat beweging in komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricomert
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07 19:19
In oktober zijn er bij de Nieuwehaven al glasvezelkabels gelegd door KPN. Ik kreeg gisteren bericht dat Tripticom BV deze week in opdracht van KPN is begonnen met het aanleggen van een glasvezelnetwerk in ons complex.
T-Mobile heeft aangegeven dat de verwachte opleverdatum voor mijn woning nu rond 28 januari ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Joerdgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:15:
[...]

Het is wat de klantenservice vertelde, dus whatever. Ik zie wel of er in januari wat beweging in komt :)
L2 Fiber, dus T-Mobile gebied nu, loopt vanaf Oostplein langs de Boezem (Sophiakade) naar de zeilverenigingen bij de Kralingse Plas (ten Oosten van het water) tot aan de uni en inmiddels ook wat verder richting ‘s Gravenland en dergelijke. De overkant is KPN gebied net als het gebied rondom de Oude Haven.

https://www.t-mobile.nl/C...ansluitgebied_hires-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
j_bos schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:50:
[...]

L2 Fiber, dus T-Mobile gebied nu, loopt vanaf Oostplein langs de Boezem (Sophiakade) naar de zeilverenigingen bij de Kralingse Plas (ten Oosten van het water) tot aan de uni en inmiddels ook wat verder richting ‘s Gravenland en dergelijke. De overkant is KPN gebied net als het gebied rondom de Oude Haven.

https://www.t-mobile.nl/C...ansluitgebied_hires-2.png
Dat weet ik ook. Maar de klantenservice zei duidelijk dat KPN Netwerk het beheer zou doen en de laatste meters zou aanleggen, waarna een T-Mobile monteur de installatie voor het thuisnetwerk zou doen. Dus of the klantenservice had niet de goede informatie (ze leken prima de status van de aanleg op te kunnen zoeken), of de informatie die tweakers hier hebben is niet up to date. Kan er ook geen kaas van maken dus ik zie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joerdgs schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:48:
[...]

Dat weet ik ook. Maar de klantenservice zei duidelijk dat KPN Netwerk het beheer zou doen en de laatste meters zou aanleggen, waarna een T-Mobile monteur de installatie voor het thuisnetwerk zou doen. Dus of the klantenservice had niet de goede informatie (ze leken prima de status van de aanleg op te kunnen zoeken), of de informatie die tweakers hier hebben is niet up to date. Kan er ook geen kaas van maken dus ik zie wel :)
Ik heb wel de goede informatie vanuit KPN Netwerk als je wil en me het adres DM't.
Dan weten we het in ieder geval zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Ik zie ook niks raars gewoon KPN die de glasvezel aanlegt via KPN netwerk en jij bestelt een T-Mobile (WBA) abonnement. Dus ik snap niet zo goed waarom er getwijfeld wordt. KPN legt tot in je woning de vezel en de T-Mobile monteur (Guidion) maakt het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
j_bos schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:41:
Ik zie ook niks raars gewoon KPN die de glasvezel aanlegt via KPN netwerk en jij bestelt een T-Mobile (WBA) abonnement. Dus ik snap niet zo goed waarom er getwijfeld wordt. KPN legt tot in je woning de vezel en de T-Mobile monteur (Guidion) maakt het af.
De twijfel is dat het niet klopt met de bekend gemaakte gebieden. T-Mobile zit rechts van de Boezem. KPN links.
Joerdgs zit rechts en zou dus volledig T-Mobile zijn en niets met KPN te doen hebben. Nu zegt de klantenservice iets anders en dat suggereert zelfs dat ze qua netwerkaanleg samenwerken. Hetgeen zeker niet klopt...
Vandaar de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 13:41

CR1691

Hero of Time

Ik ben zelf net gaan wonen in het Scheepsvaartkwartier in Rotterdam en wil graag overstappen naar glasvezel.

Helaas lees ik nog helemaal niks over plannen in dit gebied.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Bij mijn woning in Beverwaard is blijkbaar glaswezel mogelijk door Youfone. Ik weer niet of het een foutje is maar een zoek opdrag van Google kom ik uit bij een onbekende zakelijke glaswezel netwerk. Zelf geen interesse in dat omdat er hier ook door t mobile aangelegd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 09-02-2022 08:00 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
New Yorker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:54:
Bij mijn woning in Beverwaard is blijkbaar glaswezel mogelijk door Youfone. Ik weer niet of het een foutje is maar een zoek opdrag van Google kom ik uit bij een onbekende zakelijke glaswezel netwerk. Zelf geen interesse in dat omdat er hier ook door t mobile aangelegd wordt.
Welk netwerk zou dat zijn dan?

Ik denk eerder dat dit via het T-Mobile netwerk is. Zie hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 09-02-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Dat dacht ik ook maar nog niet beschikbaar op mijn adres. Via Google kwam ik bij deze partij terecht, https://www.dataweb.nl/ve...pP1G9OUra8pRoCVLoQAvD_BwE

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
İnmiddels hier eerste folder gehad dat ze naar mijn wijk komen. En ze graven hier op paar honderd meter verderop al. Bij mijn ouders huis in Lombardijen hebben ze al 4 folders gehad van t mobile maar ze zijn nog steeds niet in die buurt gekomen.
Voordeel is dat ze geen VvE hebben met hun rijtjeshuis.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 20:58
.NCK schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:44:
Ben benieuwd wanneer KPN vanuit Rotterdam West (heemraadssingel) oversteekt richting Blijdorp. Is hier al iets over bekend?
Van de wijk Blijdorp is mij niets bekend. Ik woon in de naastgelegen wijk Bergpolder. Een maand geleden is er een glasvezelvoorbereider bij mij aan de deur geweest t.b.v. een inventarisatie in het flatgebouw. Ik heb nog geen informatie van de KPN gehad.

Je kan je inschrijven voor netwerkupdates in jouw wijk: https://www.kpnnetwerk.nl/aanleggen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
@Barre73 is het aanleggen van glasvezel in Schiebroek uitgesteld?

Ik zie nu voor Schiebroek eerste leverdata van januari en februari 2023. Dat zou dit jaar in het voorjaar al zijn toch?

Stadsdriehoek rondom Oude Haven is ook vertraagd als ik het goed begreep van iemand die daar woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
j_bos schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:36:
@Barre73 is het aanleggen van glasvezel in Schiebroek uitgesteld?

Ik zie nu voor Schiebroek eerste leverdata van januari en februari 2023. Dat zou dit jaar in het voorjaar al zijn toch?

Stadsdriehoek rondom Oude Haven is ook vertraagd als ik het goed begreep van iemand die daar woont?
Ik zie hetzelfde maar kan door vakanties het nu niet navragen. Die hou je tegoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Niet exact gemeente Rotterdam, maar wij zijn vandaag in Pijnacker-Zuid ook aangesloten op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Het lijkt er op dat het project van KPNetwerk in Schiebroek nu op stoom komt. Op de ringdijk zie ik ze actief met het aanleggen de kabels in het publieke domein en in Schiebroek Noord worden nu de mantelbuizen (grote oranje buizen) gelegd bij kruisingen.

Ben wel benieuwd hoe snel de afmontage wordt verzorgd en hoe dit rond het Kleiweg kwartier is verlopen. Er staken daar best veel oranje sprietjes nog uit de grond op de erfgrenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Heb nog steeds geen verbinding hier in Kralingen (west). Paar maandjes terug nog met dat bedrijf Van Gelder gebeld die de uitvoering doet voor T-Mobile, maar sindsdien echt niks van ze gehoord. Geen flauw idee wat de status is.

Zal je zien dat KPN straks de rest van Rotterdam sneller aansluit dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 17:14
super_dirk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:43:
Het lijkt er op dat het project van KPNetwerk in Schiebroek nu op stoom komt. Op de ringdijk zie ik ze actief met het aanleggen de kabels in het publieke domein en in Schiebroek Noord worden nu de mantelbuizen (grote oranje buizen) gelegd bij kruisingen.

Ben wel benieuwd hoe snel de afmontage wordt verzorgd en hoe dit rond het Kleiweg kwartier is verlopen. Er staken daar best veel oranje sprietjes nog uit de grond op de erfgrenzen.
Die oranje sprietjes steken nog steeds uit de grond. Volgens deze pagina zou het januari-februari 2023 geregeld moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
Joerdgs schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:16:
Heb nog steeds geen verbinding hier in Kralingen (west). Paar maandjes terug nog met dat bedrijf Van Gelder gebeld die de uitvoering doet voor T-Mobile, maar sindsdien echt niks van ze gehoord. Geen flauw idee wat de status is.

T-mobile concureert voornamelijk op prijs en ik denk dat Kralingen dan geen prioriteit heeft aangezien de klanten iets welvarender zijn en dus is T-mobile minder aantrekkelijk. Dit is natuurlijk maar een aanname van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik ga morgen een sociale huurwoning flat bezichtigen en die waarschijnlijk 2 glaswezel verbindingen heeft KPN en t mobile (Groot IJsselmonde) ze zijn druk aan het verbouwen waardoor ik het pas in oktober krijgt. Ik zal meterkast kijken wat er klaar staat.

[ Voor 30% gewijzigd door New Yorker op 30-06-2022 07:24 ]

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
handoff schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:48:
[...]

T-mobile concureert voornamelijk op prijs en ik denk dat Kralingen dan geen prioriteit heeft aangezien de klanten iets welvarender zijn en dus is T-mobile minder aantrekkelijk. Dit is natuurlijk maar een aanname van mij.
T-Mobile legt het netwerk niet aan en bezit het ook niet. Dat zou Primevest worden voor Kralingen. En ik denk dat daar de crux zit. Begin 2021 maakten ze samen bekend dat ze Kralingen overnamen van L2 Fiber en gingen uitbouwen. Maar sindsdien is Open Dutch Fiber in beeld gekomen als vaste netwerkbeheerder voor T-Mobile. Zij leggen momenteel alles aan waar T-Mobile eerste hoofdhuurder is. Waaronder bijvoorbeeld Rotterdam Prins WA.
Ik vermoed dat Kralingen het slachtoffer is van een dispuut of ander soort discussie met Primevest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
super_dirk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:43:

Dat zag ik ook, in Schiebroek Noord staan verkeersborden hier in de Ribeslaan met vrijhouden 30 juni erop maar volgens mij is er nog niemand bezig met graven vandaag.

Laatst nog gecheckt met Barre maar die planning van KPN / KPN Netwerk en de onderaannemers is niet (meer) te volgen. Er staat op de site aansluiten begin 2023 en dat was begin 2022 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
@Joerdgs

Stuur anders je postcode en huisnummer eens in een DM dan app ik even een oud collega die glasvezel sales doet.

[ Voor 58% gewijzigd door j_bos op 30-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Ze zijn nu vooral in de voorbereidende fase bezig in Noord Schiebroek - het leggen van grote mantelbuizen op kruisingen en onder wegen door. In de volgende fase zullen ze de stoep opengooien en "bare-cable" kabels gaan leggen. Voordeel is dat ze dan geen wegen hoeven af te sluiten.

Planning is inderdaad onduidelijk maar al ook zeker voortkomen uit beperkte resources voor aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Joerdgs schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:16:

Jij woont vlakbij mijn oude adres, zeker weten in L2Fiber gebied dus dat is geen KPN fiber voor je deur. Je moet idd T-Mobile achter de broek aan zitten en die moeten een onderaannemer inschakelen om je fiber door te trekken. Eventueel je order gewoon cancellen en opnieuw indienen is misschien beter dan ga je opnieuw in de molen? Of toch Van Gelder weer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Mijn nieuwe huurwoning heeft in ieder geval KPN netwerk ondanks dat het IJsselmonde t mobile gebied is.
Postcode check werkt niet omdat huisnummers nog niet herkend worden..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MskeoCbjJQMjx1R4rAymV8zSQxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5rHIM7frWiE44ZLxYdJWOZ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door New Yorker op 01-07-2022 14:43 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
New Yorker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:38:
Mijn nieuwe huurwoning heeft in ieder geval KPN netwerk ondanks dat het IJsselmonde t mobile gebied is.
Postcode check werkt niet omdat huisnummers nog niet herkend worden..
[Afbeelding]
Nieuwe woningen worden sowieso aangesloten op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
handoff schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Nieuwe woningen worden sowieso aangesloten op het KPN netwerk.
Ik hoopte t mobile omdat het hun gebied is en ze stuk goedkoper zijn.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Ze gaan hard in Schiebroek Noord - zijn begonnen rond de Berberislaan en het lijkt erop dat ze ook direct tot aan het huis de vezel aanleggen - waarbij ze in het Kleiwegkwartier dit niet deden. Daar zie je nog veel oranje sprietjes.

Ben benieuwd wanneer de verbindingen ook echt gebruikt kunnen gaan worden - zou het een verademing vinden als we afscheid van de bestaande COAX partij kan nemen.

Wel zie ik dat de planning op kpnnetwerk.nl wederom met twee maanden is verschoven naar maart / april 2023.

[ Voor 12% gewijzigd door super_dirk op 06-07-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het gaat hard in 's Gravenland nu. T-Mobile zet er opeens gas op. Roze sprietjes bij de erfgrens nu overal :)

Wat ook wel geestig is, want die staan overal bij de opritten, daar gaat men geheid overheen rijden 8)7

De planning is dat in december men aangesloten wordt, opvallend hoe hard zoiets opeens kan gaan.

Ik zag op de website dat ze een Zyxel modem meeleveren, hopelijk is dat te vervangen door een eigen modem/router.

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 04-10-2022 18:28 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-07 17:06
Paar jaar geleden L2Fiber langsgehad, maar nu lijkt T-Mobile/ODF het stokje voor Kralingse Veer op te pakken: https://www.t-mobile.nl/t...vezel/capelleaandenijssel / https://opendutchfiber.nl/projects/capelle-aan-den-ijssel

Vind de doorlooptijden alsnog lang duren, ze geven aan dat de verwachting is dat eind 2024 het daadwerkelijk beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Coocoocachoo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:25:
Paar jaar geleden L2Fiber langsgehad, maar nu lijkt T-Mobile/ODF het stokje voor Kralingse Veer op te pakken: https://www.t-mobile.nl/t...vezel/capelleaandenijssel / https://opendutchfiber.nl/projects/capelle-aan-den-ijssel

Vind de doorlooptijden alsnog lang duren, ze geven aan dat de verwachting is dat eind 2024 het daadwerkelijk beschikbaar is.
Kralingen was primevest dacht ik. Prins Alexander heeft weer open Dutch fiber

Ik ben inmiddels sinds 1 november verhuisd naar mijn nieuwe woning en t Mobile zegt dat ik 14 december internet krijgt maar breedbandwinkel zegt dat ze pas in januari gaan aanleggen, ondertussen werkt kpn met glaswezel. (IJsselmonde nieuwbouw)

[ Voor 22% gewijzigd door New Yorker op 25-11-2022 17:23 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joerdgs
T-Mobile heeft eindelijk, na 2-en-half jaar sinds L2Fiber the kabel in de straat heeft aangelegd hier in Kraligen-West, het fiber kastje gemonteerd in de meterkast vorige week. Heeft even geduurd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
In Schiebroek Noord zijn ze begonnen met de laatste stap van het aansluiten tot in de meterkast. Hier wordt op 6 feb de aansluiting afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Laatst online: 18-07 07:07
Vanmiddag een brief gekregen van T-Mobile: er gaat glasvezel aangelegd worden in onze wijk Zalmplaat in Hoogvliet! Zeer blij mee. Waarschijnlijk nemen we eerst een jaar T-Mobile en stappen dan over naar Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hooglander1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:28:
De planning is dat in december men aangesloten wordt, opvallend hoe hard zoiets opeens kan gaan.
Famous last words... Ik krijg elke 4e van de maand het bericht dat het de komende 2 maanden aangesloten zal worden...
Joerdgs schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:31:
T-Mobile heeft eindelijk, na 2-en-half jaar sinds L2Fiber the kabel in de straat heeft aangelegd hier in Kraligen-West, het fiber kastje gemonteerd in de meterkast vorige week. Heeft even geduurd :')
Ik ben bang dat dit realistischer is bij T-mobile. Behoorlijk treurig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Ik ben bang dat dit realistischer is bij T-mobile. Behoorlijk treurig als je het mij vraagt.
Ze hebben dus afgelopen november het kastje aangesloten... pas een paar weken terug kwam er iemand aan de deur om de connectie te testen. Die bleek niet te werken, dus ze zouden snel contact opnemen om er verder naar te kijken en te reparareren. Niks meer van gehoord dusver, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
Vandaag T-Mobile glasvezelinternet vooruit bestelt. T-Mobile geeft aan dat onze straat in Zalmplaat (Hoogvliet) tussen juni en juli 2023 aangesloten gaat worden.

Als het klopt, ben ik benieuwd hoelang het gaat duren voordat we daadwerkelijk online zijn.

Freedom op vdsl houden we ook aan en stappen naar hen over op glasvezel zodra ze hier gaan leveren via ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
nieuws: KPN neemt glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest over

Ik ben benieuwd wat het betekent voor de inwoners van IJsselmonde en Kralingen. Als het goed is kan KPN en andere bedrijven ook hun diensten aanbieden op het T-Mobile netwerk en wordt er in deze wijken niet dubbel aangelegd. Weet iemand welke technologie glasvezel er wordt gebruikt in deze wijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
handoff schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:38:
nieuws: KPN neemt glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest over

Ik ben benieuwd wat het betekent voor de inwoners van IJsselmonde en Kralingen. Als het goed is kan KPN en andere bedrijven ook hun diensten aanbieden op het T-Mobile netwerk en wordt er in deze wijken niet dubbel aangelegd. Weet iemand welke technologie glasvezel er wordt gebruikt in deze wijken?
KPN zal haar apparatuur bijplaatsen in de PoPs en uiteraard dus niet meer zelf graven.
Dat zal XGS-PON apparatuur zijn. Maar de splitters zitten alleen in de PoP omdat het netwerk zelf is aangelegd als Point to Point, dus elke woning een eigen vezel tot in die PoP.
De technologie hangt dus af van de operator die de provider bedient waar jij je abonnement neemt. Glasoperator bedient T-Mobile en gebruikt tegenwoordig GPON apparatuur.
KPN WBA Operator bedient een stuk of 30 providers en gebruikt dus XGS-PON bij nieuwe netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
De afgelopen paar maanden is ODF aan het graven in onze wijk Zalmplaat in Hoogvliet. Vandaag zijn ze bij ons in de straat aan het werk gegaan en hebben ze glasvezel aangelegd tot onze erfgrens. Helaas hebben ze daarbij wel de koperlijn naar ons huis geraakt met de graafmachine en zitten we nu zonder internet sinds begin van de middag...

De mensen die aan het graven waren zeiden dat ze KPN hadden gebeld en dat de koperlijn binnen een uur gerepareerd zou worden. Dat is niet gebeurd. Rond 16:30 vanmiddag KPN gebeld en zij konden niets zien in hun systemen. Daarna maar Freedom gebeld (onze provider) en zij hebben een ticket ingeschoten bij KPN.

Er staat nu een monteur gepland voor morgenmiddag. Ben benieuwd of die ook de lijn gaat repareren of dat die alleen het probleem komt vaststellen. Voor nu wachten we maar even af. Gelukkig onbeperkt internet via de mobiele telefoon, dus die dient nu als hotspot hier thuis.

We hebben bij T-Mobile in mei een abonnement aangevraagd op glasvezel zodra ze kunnen leveren. Als de lijn een jaar in gebruik is, hoop ik over te stappen naar Freedom via de ODF-fiber. Dan zeggen we ook Freedom via VDSL op. Straks dus hopelijk een jaar de luxe van twee internetverbindingen.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

2 oktober kreeg ik de flyer in de bus dat ze gingen graven :D (wat niet klopte trouwens)

Ergens in december abo afgesloten.

Vandaag is de vezel eindelijk doorgelegd naar huis. _O-

Nu nog wachten op Guidion, blijkbaar kan het echt niet zonder hun :(

Kan prima zonder Guidion :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Hooglander1 op 01-09-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik ben toch zo benieuwd wanneer ik in Kralingen een glasvezelabonnementje bij KPN kan afsluiten. Bij T-Mobile... eeh Odido kan het wel, maar dat is niet wat ik wil. Met de overname van Primevest had ik wel enige beweging verwacht, maar ik kan niet echt iets vinden waarop ik mijn verwachtingen en mijn hoop kan baseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
mopringles schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:17:
Ik ben toch zo benieuwd wanneer ik in Kralingen een glasvezelabonnementje bij KPN kan afsluiten. Bij T-Mobile... eeh Odido kan het wel, maar dat is niet wat ik wil. Met de overname van Primevest had ik wel enige beweging verwacht, maar ik kan niet echt iets vinden waarop ik mijn verwachtingen en mijn hoop kan baseren.
Reken niet op eerder dan zomer 2024. Het toevoegen van de adressen aan de administratie van KPN Netwerk (zo compleet en betrouwbaar mogelijk), het verwerken van alle as-built netwerkgegevens die waarschijnlijk niet voldoen aan de normale eisen van KPN Netwerk, en het bouwen van KPN-apparatuur in de PoPs, inclusief aansluiting op het backbone netwerk van KPN zelf, zijn allemaal zaken die eerst geregeld moeten zijn.
En dit moet gebeuren naast het toch al volle schema van de uitrol van KPN Netwerk en Glaspoort waar ook constant nieuwe PoPs en straatkasten worden geplaatst en backbones moeten worden gelegd/aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Dat helpt mij sowieso al veel. Niet het wachten is het probleem, maar het wachten zonder te weten waarom. Zelf had ik iets verzonnen als een concurrentiebeding met Odido of zo, onder hun verantwoordelijkheid is het netwerk in Kralingen toch aangelegd. Jouw antwoord schenkt me meer bevrediging en het lijkt ook wat realistischer dan mijn slag in de lucht.
Al zal het voor de wachttijd niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een vriend van mij in Feijenoord heeft al meer dan een jaar van die glasvezelkabels uit de grond steken voor zijn flat. VVE heeft ook meer dan een jaar geleden mandaat gegeven aan de beheerder om de aansluiting in de woningen af te stemmen. Het staat sindsdien stil, er gebeurt gewoon niks. VVE-beheerder reageert ook niet. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 18:09
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:12:
Een vriend van mij in Feijenoord heeft al meer dan een jaar van die glasvezelkabels uit de grond steken voor zijn flat. VVE heeft ook meer dan een jaar geleden mandaat gegeven aan de beheerder om de aansluiting in de woningen af te stemmen. Het staat sindsdien stil, er gebeurt gewoon niks. VVE-beheerder reageert ook niet. Zonde.
Hier in de provernierswijk geld hetzelfde, zelfs een brief van KPN gehad dat door drukte de uitrol uitgesteld is tot 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

richard-5 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:24:
[...]

Hier in de provernierswijk geld hetzelfde, zelfs een brief van KPN gehad dat door drukte de uitrol uitgesteld is tot 2026.
Liggen de kabels er al? Waar ik het over hebiggen de kabels er al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 18:09
HollovVpo1nt schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:09:
[...]
Liggen de kabels er al? Waar ik het over hebiggen de kabels er al
Als je het over de oranje sprietjes die uit de stoep steken hebt, dan ja de kabels liggen er al en het is ook aangemeld bij de VVE met mandaat e.d.
Pagina: 1 2 Laatste