Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:15
Glasvezel in Rotterdam wordt momenteel aangelegd door meerdere partijen. KPN voorziet in ieder geval de nieuwbouwwoningen van glasvezel. In de nieuwbouwwijken Nesselande, Lloydkwartier en Park Zestienhoven ligt dus al glasvezel. De huidige woningen hebben dus nog geen glasvezel. Daar wil L2Fiber Rotterdam van glasvezel voorzien. Aanbieders via het netwerk van L2Fiber zijn:
  • Trined
  • Fiber
  • Glasnet
  • Hollands Glas
  • SNLR
  • Veilig Gevoel Thuis
Volgens L2Fiber wordt er eerst begonnen in Kralingen-West en wordt in 3 tot 5 jaar heel Rotterdam voorzien van glasvezel. De eerste aansluitingen waren in 2019. Het is de laatste tijd wel stil rond de aanleg van L2Fiber in Rotterdam. Zijn er mensen die nu gebruik maken van glasvezel van L2Fiber of is er al gewerkt bij jou in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:29
Ik wacht al jaren met smart op glasvezel. Hier in Rotterdam west nog geen uitzicht op glasvezel terwijl de glasvezel ring van de gemeente door mijn straat loopt. :( zie link https://www.glazen-maas.nl/netwerk/

Ja als ik zelf 3250 euro aansluitkosten betaal en 295 euro per maand voor zakelijke aansluiting en toen ook maar 100MB.

Basisaansluiting + Internet Access Entry Plus (1:10) 100Mbit KPN

€ 3.250,00

€ 325,00 € 295,00

Basisaansluiting + Internet Access Entry Plus (1:10) 50Mbit KPN

€ 3.250,00

€ 290,00 € 275,00
De verwachte levertijd is circa 18 weken nadat de handtekening van de klant is ontvangen. Deze levertijd kunnen wij niet garanderen. Bij een offnet locatie zijn de risico’s op vertraging groter omdat de kans bestaat dat er vergunningen aangevraagd moeten worden voor de graafwerkzaamheden.

Wel offerte van 2018 :) Ik heb als alternatief maar ziggo zakelijk 300/40.

[ Voor 84% gewijzigd door saharoen op 21-04-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat L2fiber schiet echt niet op. Keek toevallig net op https://www.breedbandatlas.nl/ om te zien hoeveel er al aangelegd is.

Dat is dus niks of praktisch niks. Wat dat betreft kun je beter geen initiatief hebben dan een slecht initiatief.

Die glazen Maas is ook interessant, heb een paar jaar gewoon in de New Orleans woontoren en daar was slechts 1 provider voor de glasvezel met wel een redelijk aanbod per woning, maar zo'n slechte service dat ik het opgaf na een week proberen een aansluiting te krijgen en weer naar Ziggo ben gegaan.

De staat van glasvezel in Rotterdam is wat dat betreft treurig en het ziet er ook niet uit alsof daar snel verandering in gaat komen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ze zijn toch een jaar gelden al begonnen met heel Kralingen van glasvezel te voorzien?
Het probleem is denk ik ook de aanbieders die op de glasvezel van L2Fiber te kiezen zijn.
Lijkt me niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
dolopfriet schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:28:
Ze zijn toch een jaar gelden al begonnen met heel Kralingen van glasvezel te voorzien?
Het probleem is denk ik ook de aanbieders die op de glasvezel van L2Fiber te kiezen zijn.
Lijkt me niet veel soeps.
Ze waren wel begonnen, maar het ligt nog niet in heel Kralingen volgens mij en ik fiets er wel vaak door de wijk, maar ik heb ze nergens glasvezel zien aanleggen. Volgens mij gaan ze alleen aanleggen als er genoeg vraag is naar glasvezel. Maar de informatie van L2Fiber is erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat ik niet snap is waarom L2Fiber niet aanhaakt bij nieuwbouwprojecten. Daar ligt de grond toch al open. Waarom doet alleen KPN dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Jay-B schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:02:
Wat ik niet snap is waarom L2Fiber niet aanhaakt bij nieuwbouwprojecten. Daar ligt de grond toch al open. Waarom doet alleen KPN dit?
KPN is verplicht om een telefoonverbinding te geven. Dan leg je meteen glasvezel aan i.p.v. een telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-07 20:26
Ik begrijp helemaal niets van L2fiber. Ze hebben bij mij in de straat in Kralingen glasvezel aangelegd en ik zie ze af-en-aan wel in de buurt. Ik heb zelf een half jaar geleden een glasvezel aansluiting in mijn meterkast gekregen.

Zit met smart te wachten op een actieve glasvezel, maar kreeg bij navraag te horen: Het klopt inderdaad dat de aansluiting nog niet klaar voor gebruik is. In de straten is de verbinding nog niet gereed waardoor u er momenteel nog geen gebruik van kunt maken. In de aankomende maanden zullen we hier mee verder gaan en hopen dat u er zo spoedig mogelijk gebruik van kunt maken."

Sindsdien niets meer gehoord, ook geen reactie meer op mails.

Toch beetje vreemd als je de aansluiting al hebt. Is het niet handiger om eerst aansluiting in straat aan te leggen en dan pas naar de huizen/meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik begrijp helemaal niets van L2fiber. Ze hebben bij mij in de straat in Kralingen glasvezel aangelegd en ik zie ze af-en-aan wel in de buurt. Ik heb zelf een half jaar geleden een glasvezel aansluiting in mijn meterkast gekregen.
Ik dacht dat ze al failliet waren ;) . Er is geen beweging in Rotterdam en Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
saharoen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Ik dacht dat ze al failliet waren ;) . Er is geen beweging in Rotterdam en Glasvezel.
Dat zou je bijna denken... maar ze pakken nieuwe projecten in Barendrecht en Ridderkerk op, zonder oude projecten af te maken, zitten we dan met straat half vol glasvezel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Ik krijg nu te zien dat er glasvezel komt op postcode check van kpn maar nog geen concrete datum. Ik ben benieuwd.Contract met ziggo tot 1 april 2021. Hopelijk voor die tijd leverbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door saharoen op 09-05-2020 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-07 22:39
Ik verhuis binnenkort ook naar Rotterdam en heb L2Fiber gebeld naar aanleiding van dit topic. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat de uitrol erg langzaam gaat en ze problemen hebben gehad met het vinden van een partij die voor hun het glasvezel in de grond wilde leggen (of die hadden ze en na een conflict zijn ze geswitched). Wat ze aangaf is dat ze vooral bezig zijn met opzetten van 'wijkcentrales' om daadwerkelijk een glasvezel netwerk te kunnen bouwen. Dit duurt heel lang en het is een erg kleine partij. Verder een prima gesprek, maar je merkt wel dat het allemaal langzaam gaat op kleine schaal. Er is geen planning voor andere wijken helaas.

Hierna met een van de providers gebeld die aanbiedt op L2Fiber. Die gaven aan dat ze na een paar weken zich hebben teruggetrokken wegens een zakelijk conflict. Grote kans dat dit met meerdere providers is gebeurt.

Allemaal niet erg hoopvol als ik dit zo hoor. Wellicht dat KPN of T-Mobile het op grotere schaal gaat uitrollen in Rotterdam, maar tot die tijd is het afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
@Emperor_ je kan ook woning kopen met glasvezel in Rotterdam. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
saharoen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:01:
https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Ik krijg nu te zien dat er glasvezel komt op postcode check van kpn maar nog geen concrete datum. Ik ben benieuwd.Contract met ziggo tot 1 april 2021. Hopelijk voor die tijd leverbaar.
Die postcode check van kpn klopt niets van, als ik mijn adres invoer krijg ik” De postcode en huisnummer combinatie is geen geldig adres”, woning staat er al een jaartje of 20 :?

Bij andere postcode checks krijg ik al langer dan half jaar gelden te horen”binnenkort beschikbaar”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
Emperor_ schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:03:
Ik verhuis binnenkort ook naar Rotterdam en heb L2Fiber gebeld naar aanleiding van dit topic. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat de uitrol erg langzaam gaat en ze problemen hebben gehad met het vinden van een partij die voor hun het glasvezel in de grond wilde leggen (of die hadden ze en na een conflict zijn ze geswitched). Wat ze aangaf is dat ze vooral bezig zijn met opzetten van 'wijkcentrales' om daadwerkelijk een glasvezel netwerk te kunnen bouwen. Dit duurt heel lang en het is een erg kleine partij. Verder een prima gesprek, maar je merkt wel dat het allemaal langzaam gaat op kleine schaal. Er is geen planning voor andere wijken helaas.

Hierna met een van de providers gebeld die aanbiedt op L2Fiber. Die gaven aan dat ze na een paar weken zich hebben teruggetrokken wegens een zakelijk conflict. Grote kans dat dit met meerdere providers is gebeurt.

Allemaal niet erg hoopvol als ik dit zo hoor. Wellicht dat KPN of T-Mobile het op grotere schaal gaat uitrollen in Rotterdam, maar tot die tijd is het afwachten.
Thanks voor info, maar niet erg hoopvol inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
saharoen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:35:
@Emperor_ je kan ook woning kopen met glasvezel in Rotterdam. 🙂
Eens, maar het zou fijn zijn als oudere wijken ook worden aangesloten en iedereen toegang krijgt. Daarom maak ik mij een beetje zorgen over de trage uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ja dat komt dat de Nederlandse overheid reggefiber overname door kpn heeft toegestaan zonder eisen.Maar de schouwer zei max 1 jaar . Ik blijf duimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
Ingmar7 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Die postcode check van kpn klopt niets van, als ik mijn adres invoer krijg ik” De postcode en huisnummer combinatie is geen geldig adres”, woning staat er al een jaartje of 20 :?

Bij andere postcode checks krijg ik al langer dan half jaar gelden te horen”binnenkort beschikbaar”
Vanochtend lag de postcodecheck eruit, inmiddels lijkt het weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 21:42
handoff schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:23:
[...]

KPN is verplicht om een telefoonverbinding te geven. Dan leg je meteen glasvezel aan i.p.v. een telefoonkabel.
KPN heeft al jaren geen verplichting meer om een kabel aan te leggen. Alleen een verplichting om telefoon te kunnen leveren maar dat mag ook via mobiel.
Ze leggen in nieuwbouw aan omdat ze dat willen en omdat het logisch is om dan te doen (en relatief goedkoper).

Maar KPN is al begonnen in Amsterdam en Den Haag dus ik zou zeggen.. wacht het nog even af. Kan niet lang meer duren denk ik maar zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 11-05-2020 08:02 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
Ik kreeg net bericht van L2fiber dat mijn aansluiting volgende week actief wordt! Dus er is dus toch (weer) activiteit in Kralingen. Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
ik kreeg net bericht van L2fiber dat mijn aansluiting volgende week actief wordt! Dus er is dus toch (weer) activiteit in Kralingen. Mooi
gefeliciteerd. Welke provider ga je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
eerst proefabo van drie maanden, is van glasnet geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Echte tweaker als gratis kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
Ingmar7 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:51:
eerst proefabo van drie maanden, is van glasnet geloof ik
Ik ben benieuwd, deel de ervaringen als je bent aangesloten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
Aangesloten vandaag! Ging opeens snel en soepel, via L2fiber en provider Glasnet, proefabonnement. Even snelle check: ping 3ms, download 832 Mbps, upload 935 Mbps. Helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Ingmar7 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:13:
Aangesloten vandaag! Ging opeens snel en soepel, via L2fiber en provider Glasnet, proefabonnement. Even snelle check: ping 3ms, download 832 Mbps, upload 935 Mbps. Helemaal happy!
Upload van 935 Mbps kan ik alleen maar van dromen. Ik wou dat L2fiber wat sneller was met aanleggen van glasvezel in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ingmar7 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:13:
Lekker nu ik nog :).
Maar als ik zo lees na aanleg in huis kan het nog 6 maanden duren voordat je echt kan gebruken.

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 20-05-2020 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
Volgens monteur van L2fiber stond het inderdaad op een wat lager pitje, maar zijn ze weer actief met aansluitingen in Kralingen, dus misschien gaat het sneller! Na aansluiting in huis zal het denk ik sneller gaan dan 6 maanden, er waren wat problemen die nu verholpen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
Gisteren schouwer geweest . Hij zei oktober beginnen ze met graven voor glasvezel in opdracht voor kpnnetwerk. Nou hopelijk heb ik in 2021 glasvezel *O* *O* *O* *O*

[ Voor 9% gewijzigd door saharoen op 19-06-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Dat is mooi! Werkt toch wel lekker allemaal net wat sneller met zo’n glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
saharoen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:54:
Gisteren schouwer geweest . Hij zei oktober beginnen ze met graven voor glasvezel in opdracht voor kpnnetwerk. Nou hopelijk heb ik in 2021 glasvezel *O* *O* *O* *O*
Legt L2Fiber niet het glasvezelnetwerk aan in Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
saharoen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:54:
Welke wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Nee L2fiber doet meer in andere steden nu. Ridderkerk https://l2fiber.nl/ridderkerk/ en Barendrecht https://l2fiber.nl/barendrecht/ maar kunnen Rotterdam kan je niet niet eens aanmelden maar beginnen in andere steden vage shit. Maar twee glasvezel lijnen mag ook van mij.

[ Voor 197% gewijzigd door saharoen op 30-06-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik was blijkbaar eerder op de hoogte ;) .

https://www.overons.kpn/n...mst-voor-aanleg-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Legt KPN in heel Rotterdam glasvezel aan i.p.v. L2Fiber of alleen in de genoemde wijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
handoff schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:38:
[...]

Legt KPN in heel Rotterdam glasvezel aan i.p.v. L2Fiber of alleen in de genoemde wijken?
Alles. De genoemde wijken zijn de eerste.

https://www.kpnnetwerk.nl...oegang-tot-snel-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
ze zullen toch niet een tweede aansluiting leggen naast een L2fiber aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 10:34
Ingmar7 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:27:
ze zullen toch niet een tweede aansluiting leggen naast een L2fiber aansluiting?
Tuurlijk wel.. zijn meer voorbeelden in Nederland, ik meen Deurne bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Ok, leek me erg vreemd, wist ik niet, maar goed het zal dan wel kloppen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ok, leek me erg vreemd, wist ik niet, maar goed het zal dan wel kloppen. Thanks
De aanleg in de kern van Deurne wordt gebundeld om zoveel mogelijk overlast te voorkomen. Tijdens deze aanleg worden er gratis gelijktijdig twee glasvezelaansluitingen in de woningen gemonteerd. ;)
https://www.deurne.nl/hom...tem/glasvezel_52804.html#

[ Voor 85% gewijzigd door saharoen op 02-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
saharoen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:07:
[...]
De aanleg in de kern van Deurne wordt gebundeld om zoveel mogelijk overlast te voorkomen. Tijdens deze aanleg worden er gratis gelijktijdig twee glasvezelaansluitingen in de woningen gemonteerd. ;)
https://www.deurne.nl/hom...tem/glasvezel_52804.html#
Ok, thanks, eigenlijk is dit toch een beetje gek, alsof je twee gasleidingen krijgt of twee stroomleidingen. Omdat veel straten al glasvezel hebben liggen moet 'ie toch weer voor tweede keer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ingmar7 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Ok, thanks, eigenlijk is dit toch een beetje gek, alsof je twee gasleidingen krijgt of twee stroomleidingen. Omdat veel straten al glasvezel hebben liggen moet 'ie toch weer voor tweede keer open.
Zoveel straten zijn dat ook weer niet op het totaal van heel Rotterdam. L2 lijkt afgehaakt in Rotterdam.
En blijkbaar kan KPN geen deal bereiken met L2 over het gebruik van die vezels en PoPs. Of ze hebben überhaupt geen vertrouwen in de kwaliteit van dat netwerk...

Maar goed, zo werkt de Telecomwet. Het is een vrije markt en elke partij mag besluiten een netwerk te gaan aanleggen als ze daar denken iets mee te kunnen verdienen. Leuk is anders maar zo is het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Wel vreemd dat L2 is afgehaakt. Met de grote tamtam kondigden ze toch aan heel Rotterdam te verglazen?

Het grote voordeel van KPN glasvezel is vaak dat er veel meer keus is aan providers als bij glasvezelnetwerken zoals L2 of Deltafiber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
Met de grote tamtam kondigden ze toch aan heel Rotterdam te verglazen?
ze hebben vacature misschien de vorige overspannnen ;)
https://l2fiberrotterdam....eltechnischprojectleider/

Misschien een tweaker die alles even gaat doen voor L2fiber ;)

Ik kan niet wachten twee aansluitingen glas zeker welkom :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4iJRaU9wqxw1VNSFaz5En9DyGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1afHK9hQbq0pby2x8VXD6dE.jpg?f=fotoalbum_large
Brief binnen nu officieel

[ Voor 58% gewijzigd door saharoen op 11-07-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 11:23
Ugh, er ligt al meer dan een jaar een fiber kabel in m'n straat (in Kralingen West) van L2Fiber, alleen de laatste meters missen nog. Er is zelfs een schouwer langsgeweest vorig Oktober, sindsdien niks gehoord. En nu lees ik dat ze praktisch afgehaakt zijn? Geweldig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Joerdgs schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:30:
Ugh, er ligt al meer dan een jaar een fiber kabel in m'n straat (in Kralingen West) van L2Fiber, alleen de laatste meters missen nog. Er is zelfs een schouwer langsgeweest vorig Oktober, sindsdien niks gehoord. En nu lees ik dat ze praktisch afgehaakt zijn? Geweldig dit.
Ik woon ook in Kralingen West, precies de zelfde ervaring, maar opeens kreeg ik (vorige maand) een proefaansluiting via Glasnet. Werkt prima! Geef de moed niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 13:28
Vriend van me woont in aan de Nieuwehaven (mega bike oostplein) en heeft ook de brief gehad van KPN. Dat is lijkt mij ook goed nieuws want dan kan je waarschijnlijk via WBA ook providers als T-Mobile, NLE, Youfone en Oxxio krijgen straks.

Mits er geen GPON gebruikt wordt want dat is weer een apart verhaal begreep ik m.b.t. WBA contracten en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Ingmar7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Ik woon ook in Kralingen West, precies de zelfde ervaring, maar opeens kreeg ik (vorige maand) een proefaansluiting via Glasnet. Werkt prima! Geef de moed niet op!
Heb afgelopen week eindelijk contact gekregen met L2Fiber via Facebook DMs, m'n email's het afgelopen jaar hebben ze compleet genegeerd, maar blijkbaar liggen de werkzaamheden momenteel even stil en worden ze in september weer opgepakt.

• OttoParts
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08-2020
Hoi Saharoen! we zijn praktisch buren.. ik had zelfs 2 brieven; één van kpnnetwerk.nl (als de donder toestemming gegeven), en ééntje van de verhuurder. Delfshaven en Centrum/Oost blijken een speerpunt van Wethouder Kathmann en KPN.. Datum indicatie was eerst November, maar KPN heeft de page offline gehaald, net als de prijs indicaties van de abonnementjes. Jij hebt ook vast rare kleine bouwsels in de buurt zien verschijnen met baksteen opdruk en nu al Graffiti (maar dat laatste terzijde). Ik denk dat het wijkkasten zijn.
Enige glasprovider die maar karige indicaties geeft, is XS4all nu.

Laatste nieuwtje van deze kant: mettertijd zullen er info standjes van KPN/Netwerk komen in de buurt.
Eens zien of alles soepel kan/gaat.

p.s. - https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ - dank aan de poster die het linkje gaf hier op Tweaker's - geeft aan dat er op mijn begane grond al ftth beschikbaar is, alleen nog niet op de 2e en (waar ik dus zit) 3e etage.. strange.

Groetz,

Otto

[ Voor 3% gewijzigd door OttoParts op 20-08-2020 13:13 ]

• Barre73
OttoParts schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:02:
Hoi Saharoen! we zijn praktisch buren.. ik had zelfs 2 brieven; één van kpnnetwerk.nl (als de donder toestemming gegeven), en ééntje van de verhuurder. Delfshaven en Centrum/Oost blijken een speerpunt van Wethouder Kathmann en KPN.. Datum indicatie was eerst November, maar KPN heeft de page offline gehaald, net als de prijs indicaties van de abonnementjes. Jij hebt ook vast rare kleine bouwsels in de buurt zien verschijnen met baksteen opdruk en nu al Graffiti (maar dat laatste terzijde). Ik denk dat het wijkkasten zijn.
Enige glasprovider die maar karige indicaties geeft, is XS4all nu.

Laatste nieuwtje van deze kant: mettertijd zullen er info standjes van KPN/Netwerk komen in de buurt.
Eens zien of alles soepel kan/gaat.

p.s. - https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ - dank aan de poster die het linkje gaf hier op Tweaker's - geeft aan dat er op mijn begane grond al ftth beschikbaar is, alleen nog niet op de 2e en (waar ik dus zit) 3e etage.. strange.

Groetz,

Otto
Bijzonder dat als je weet (en brieven hebt gehad) dat KPN Netwerk NL de boel aanlegt, dat je dan toch bij providers gaat kijken naar informatie over de oplevering. Waarom dan niet meteen naar www.kpnnetwerk.nl?

NB: Fourstack is tricky met deze dingen. Die laat namelijk zien wat er orderbaar is, niet of het al werkelijk aan de muur hangt in de meterkast.
Bij nieuwe aanlegprojecten is het mogelijk om tot 4 maanden voor de geplande aansluitdatum al een abonnement te bestellen. Hierdoor krijg je ook meteen de NT geïnstalleerd door de aannemer die de glasvezel naar binnen brengt. Scheelt weer een mogelijk extra bezoek.
Maar door die mogelijkheid laat Fourstack dus nu op adressen met een plandatum binnen 4 maanden al zien dat het beschikbaar is. Dat is verwarrend.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 23:21
Barre73 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

Bijzonder dat als je weet (en brieven hebt gehad) dat KPN Netwerk NL de boel aanlegt, dat je dan toch bij providers gaat kijken naar informatie over de oplevering. Waarom dan niet meteen naar www.kpnnetwerk.nl?

NB: Fourstack is tricky met deze dingen. Die laat namelijk zien wat er orderbaar is, niet of het al werkelijk aan de muur hangt in de meterkast.
Bij nieuwe aanlegprojecten is het mogelijk om tot 4 maanden voor de geplande aansluitdatum al een abonnement te bestellen. Hierdoor krijg je ook meteen de NT geïnstalleerd door de aannemer die de glasvezel naar binnen brengt. Scheelt weer een mogelijk extra bezoek.
Maar door die mogelijkheid laat Fourstack dus nu op adressen met een plandatum binnen 4 maanden al zien dat het beschikbaar is. Dat is verwarrend.
klopt ook niet helemaal, kon laatst al klant een pre order laten inleggen voor glas waar de aansluitdatum in dec 2021 bij een kpn klant. dit wel buiten fourstack omdat die daar niet eens in zichbaar is.dan wordt er ook gelijk een NT/ONT geplaatst bij de klant.

• Barre73
jopoh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

klopt ook niet helemaal, kon laatst al klant een pre order laten inleggen voor glas waar de aansluitdatum in dec 2021 bij een kpn klant. dit wel buiten fourstack omdat die daar niet eens in zichbaar is.dan wordt er ook gelijk een NT/ONT geplaatst bij de klant.
Pre-order is geen echte order. Ik heb over werkelijke orders die al meteen door de orderstraat lopen en de patch en NT order bij Reggefiber landen.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 23:21
Barre73 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Pre-order is geen echte order. Ik heb over werkelijke orders die al meteen door de orderstraat lopen en de patch en NT order bij Reggefiber landen.
oh zo thx voor je info :) wou zeggen pre-order kunnen al eerder ingelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuA4oYOP8_2KLpUdIjNuRs_2uDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLdmfU91S0Fuz56KK5mx9YS1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNP_rrdxfqjypDl7Xf61GGfVv2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEewnDzNAEDSdoMQXR32AtKR.jpg?f=fotoalbum_large :)

Nou ze zijn echt in de wijk begonnen met leggen van glasvezel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

[ Voor 5% gewijzigd door saharoen op 18-09-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 21:19
He, dat ziet eruit als de hooidrift. Dat is lang geen Kralingen, waar ik op hoopte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mopringles schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:46:
He, dat ziet eruit als de hooidrift. Dat is lang geen Kralingen, waar ik op hoopte.
De eerste twee gebieden zijn Blaak en Centrum. Zie uitsnede van de kaart van https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcVaCbfVjY2LFh6lcvB666AZsRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAnhSEbNqjo0m5nM43UfMSiG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Dat klopt is hooidrift is nieuwewesten(geen centrum). Ik heb kpn gebeld wanneer geleverd kan worden. Pas februari 2021.

[ Voor 105% gewijzigd door saharoen op 18-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
saharoen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:32:
Dat klopt is hooidrift is nieuwewesten(geen centrum). Ik heb kpn gebeld wanneer geleverd kan worden. Pas februari 2021.
Het project gebied wordt Centrum genoemd bij KPN Netwerk NL maar inderdaad kan je op dat kaartje zien dat ook nieuwewesten er onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Mijn hoop was dat de foto iets uit Kralingen liet zien. Helaas dus geen nieuwe activiteit van L2FR, maar van KPN. Dan wacht ik maar nog wat langer, nadat de schouwer april 2019 is langs geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fartyplock
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-02 13:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik weet niet of ik blij ben dit te lezen ... maar wel blij met jouw info. Dank. Nu snel een spoedcursusje boeddhisme om te leren met begeerte om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
angesloten vandaag! Ging opeens snel en soepel, via L2fiber en provider Glasnet, proefabonnement. Even snelle check: ping 3ms, download 832 Mbps, upload 935 Mbps. Helemaal happy!
Gefeliciteerd man. Ik kan niet wachten op zo een snelheid. Bijna ze zijn nu voor deur bezig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xsa0oaFrapoD0IaCJdPTRHScvNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHB8TRf1vGDNKLNmTqd3BOi4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door saharoen op 08-10-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Er zijn zo van die momenten dat ik ongeduldig word. Nu is er zo'n moment. Heeft iemand een idee over de snelheid van een dergelijke uitrol. Hoe lang duurt het gemiddeld voor het aanleggen van een bepaalde wijk, of per 10.000 inwoners of een hele stad? En dan moet ik helaas L2FR misschien buiten beschouwing laten, De vacatures staan daar nog immer open en van enige progressie heb ik ook nog niets begrepen.
Met al dat thuiswerken vind ik een behoorlijke upload toch wel erg prettig.
Als ik naar dat KPN-kaartje kijk zijn ze nog - weet niet hoe lang dat duurt, en het ligt zo prettig naast mijn geliefde Kralingen - bezig in de eerste wijk waar ze de eerste schoppen in de grond al enige maanden geleden gezet hebben. Vervolgens weet ik natuurlijk nog niet welke wijk daarop volgt, maar Kralingen lijkt mij geen onlogische keuze met het oog op de bevolkingssamenstelling. Maar KPN bezit waarschijnlijk wel over cijfermatig beter onderbouwde gegevens dan mijn onderbuik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mopringles schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:31:
Er zijn zo van die momenten dat ik ongeduldig word. Nu is er zo'n moment. Heeft iemand een idee over de snelheid van een dergelijke uitrol. Hoe lang duurt het gemiddeld voor het aanleggen van een bepaalde wijk, of per 10.000 inwoners of een hele stad? En dan moet ik helaas L2FR misschien buiten beschouwing laten, De vacatures staan daar nog immer open en van enige progressie heb ik ook nog niets begrepen.
Met al dat thuiswerken vind ik een behoorlijke upload toch wel erg prettig.
Als ik naar dat KPN-kaartje kijk zijn ze nog - weet niet hoe lang dat duurt, en het ligt zo prettig naast mijn geliefde Kralingen - bezig in de eerste wijk waar ze de eerste schoppen in de grond al enige maanden geleden gezet hebben. Vervolgens weet ik natuurlijk nog niet welke wijk daarop volgt, maar Kralingen lijkt mij geen onlogische keuze met het oog op de bevolkingssamenstelling. Maar KPN bezit waarschijnlijk wel over cijfermatig beter onderbouwde gegevens dan mijn onderbuik ;)
Heel grofweg: circa 9 weken graven voor een gebied van 3500 woningen en daarna nog circa 9 weken aansluiten in de woningen. Hangt wel heel erg af van de verdeling hoogbouw en laagbouw. Veel hoogbouw is minder graven maar aansluitfase duurt langer. Zeker als de toestemming van een VVE of woningbouwvereniging lang duurt.

In Rotterdam is men gestart op 31 augustus dus nu ongeveer bijna 9 weken bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Dat is een houvastje, na deze 9 weken graven zouden ze dus nu theoretisch aan een nieuwe wijk kunnen beginnen. Geven we vier weken marge, zitten we eind november... De aannames overspoelen me een beetje, maar ze geven me in ieder geval mentaal houvast, beginnen ze eind november te graven in Kralingen, als ze een aangrenzende wijk nemen, (als ze dat al doen, en waarom die dan?). Dan beleven we ook eindelijk weer eens een krachtiger winter, waardoor ze pas in maart verder kunnen graven, dan is het juni voordat ze daarmee klaar zijn, dat wordt september 2021 voor de laatste aansluitingen in Kralingen ... als ze dat dus als volgende wijk nemen.
Weinig hoogbouw hier, graven is naar mijn inschatting goed te doen en veel eigen bezit. Maar ook hier, alleen maar aannames. En om maar weer eens een van mijn vaderlijke wijsheden voor de kinderen van stal te halen: 'assumption is the mother of all fuck ups', fraai vertaald door de toen 14-jarige als 'de aanname is de moeder aller verneukingen'.
Maar even in het meest optimistische scenario kom ik uit op september 2021. Het is een strohalm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Overigens heb ik mijn berekening, alweer die assumpties, corona- en bouwvakvriendelijk gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Update mail. Geachte heer/mevrouw,
:)

In opdracht van KPN netwerkNL zijn wij in uw gebied glasvezel aan het uitrollen. Ook u woning komt in aanmerking voor een glasvezelaansluiting, dit is geheel kosteloos en verplicht u tot niets.

Wellicht heeft u misschien al via de website van KPN netwerkNL al toestemming gegeven, echter hebben wij bij hoogbouw ook een collectieve toestemming nodig van alle eigenaren.

Het kan zijn dat er een Vereniging van Eigenaren actief is die namens alle bewoners de collectieve toestemming zal geven. Mocht er geen VVE actief zijn, maar is het een huurhuis en valt het onder een woningbouw coöperatie of is er alleen een pandeigenaar dan willen wij graag daar ook de gegevens van weten. Onze glasvezelvoorbereider is eerder langs geweest of zal nog langskomen voor een technische schouw, aan de hand van deze technische schouw zal er een installatiedocument en een overeenkomst opgesteld worden. Meestal worden de gegevens tijdens deze schouw al genoteerd.

De installatiedocument en overeenkomst dient door de betreffende personen ondertekend te worden, hiermee wordt er aangegeven dat de eigenaren akkoord gaan met de kosteloze aanleg van de glasvezelnetwerk. Mocht er in de overeenkomst punten zijn waar u vragen over heeft dan kunt u altijd contact opnemen of wilt u graag een artikel gewijzigd hebben dit kan dan in overleg met de juridische afdeling van KPN NetwerkNL besproken worden.

Hieronder zal ik de punten benoemen die wij nodig hebben om de juiste overeenkomst op te kunnen stellen voor uw complex:

Behoort uw complex tot een vereniging van eigenaren of een vastgoedbeheerder dan hebben wij de volgende gegevens nodig:

Naam VVE/vastgoedbeheerder

KVK nummer VVE/vastgoedbeheerder

Adresgegevens van de VVE/vastgoedbeheerder

Naam + achternaam van de persoon of personen die de overeenkomst gaan ondertekenen.

Bent u de pandeigenaar of huurt u particulier via een pandeigenaar en behoort het complex niet tot een VVE of vastgoed beheerder? Dan hebben wij de volgende gegevens nodig:

Naam pandeigenaar

Contactgegevens pandeigenaar

Huurt u het huis via een woningbouw coöperatie of een stichting, dan hebben wij de volgende gegevens nodig:

Naam van de WoCo/Stichting.

Mocht u naar aanleiding van de bovenstaande nog vragen hebben dan kunt u via de onderstaande gegevens contact opnemen.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Hmm, dat klinkt als een behoorlijk standaardbrief. Het is dat ik de smiley opmerkte onder de aanhef, saharoen ;-) Ik blijf nog even bij mijn berekening voor de vuist weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik heb naar aanleiding van deze mail gebeld met de onderaannemer. En is me toegezegd over twee weken gaan ze beginnen met naar binnen brengen van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Dank je wel, dat is dan L2Fiber neem ik aan. Kralingen Oost? Terwijl ik nog niemand heb zien graven? Ik blijf optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Nope dat is selecta infratechniek. https://www.selectainfra.nl/ 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door saharoen op 28-10-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Een nieuwe speler? Interessant, maar de link die je gaf werkt in ieder geval niet voor mij. : "Hmm. We kunnen die website niet vinden.": lees ik in mijn firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Op https://www.selectainfra.nl/actueel lees ik veel, maar niets over Rotterdam, laat staan over Kralingen. Maar nogmaals, ik blijf hoopvol, iedere speler is er een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Maar als ik me dan even rijk reken en ik het schema van Barr73 aanhoud,dan gaat de eerst schop er in Kralingen Oost er over twee weken in, plus negen weken, ok, laten we zeggen tien... over drie maanden gaan de eerste aansluitingen plaats vinden... dan nog even kerstperiode, mogelijk vorstverlet en voorjaarsvaktantie... vier maanden worden de eerste aanstluitingen in Kralingen Oost gerealiseerd. Hoewel de winter nog moet aanbreken, loop ik nu al warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KPN doet momenteel twee gebieden tegelijk. Eentje met Van Gelder als hoofdaannemer (project Blaak), de andere met Selecta als hoofdaannemer (project Centrum).

Als Kralingen nog niet is aangekondigd in de media dan wordt dat zeker niet over twee weken.

Je hebt namelijk iets gemist in mijn verhaal. Ik had het over 9 weken per gebied van ca 3500 woningen.
Het project dat KPN Blaak noemt is al meer dan 10.000 woningen. En het project dat KPN als Centrum benoemt is bijna 9000.
Dus met alle aannames zou ik nog eens gaan rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 29-10-2020 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik rekende me ook rijk, ben me geheel bewust van het feit dat ik alles naar me toe rekende en geen realistisch scenario schetste. Misschien had ik dat wat duidelijker moeten aangeven. want ik had er even geen rekening mee gehouden dat mensen mijn weinig realistische, maar hoopvolle berekening serieus zouden kunnen nemen. Daar bedoel ik overigens jou niet mee, Barre, maar de eventuele argeloze lezer die mijn stukje voor waar zou aanzien en vervolgens op zijn zachtst teleurgesteld zou raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Update aannemer gebeld wanneer naar binnen kan glasvezel. Kan pas in februari. De levering inderdaad zoals kpn zei pas februari 2021 ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
Het valt mij op dat NetwerkNL de status heeft veranderd van mijn adres. Er staat nu:
Wanneer krijg ik glasvezel? Op dit moment maken wij plannen voor de aanleg van glasvezel in jouw gemeente. Zodra het plan van aanpak gereed is vertellen wij hier meer over.
Het lijkt er dus op dat er toch beweging in zit te komen voor Rotterdam Overschie. Hopelijk dat ze in 2021 meer weten over de planning. Ik wacht (on)geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Emperor_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:54:
Het valt mij op dat NetwerkNL de status heeft veranderd van mijn adres. Er staat nu:

[...]

Het lijkt er dus op dat er toch beweging in zit te komen voor Rotterdam Overschie. Hopelijk dat ze in 2021 meer weten over de planning. Ik wacht (on)geduldig af.
Is dit niet nadat KPN heeft aangekondigd om in 2025 het aantal glasvezelaansluitingen te verdubbelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor_
handoff schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:03:
[...]

Is dit niet nadat KPN heeft aangekondigd om in 2025 het aantal glasvezelaansluitingen te verdubbelen?
Nee als sinds 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
handoff schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:03:
[...]

Die aankondiging ken ik niet?
Alleen de mededeling dat ze eind 2021 een miljoen extra aansluitingen wilden hebben. Ten opzichte van eind 2018 (toen het er ongeveer 2,2 miljoen waren)
. Ik zie zojuist de persberichten. Verdubbeling in 2025 met 80 procent van NL als doel op langere termijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 24-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Emperor_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:54:

[...]

Zoals bekend wil KPN heel Rotterdam doen in 5 jaar. Dus dan zal Overschie ook zeker aan de beurt komen:

nieuws: KPN gaat in Rotterdam 285.000 woningen aansluiten op glasvezel in vij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Interesting: TMobile neemt het glasvezelnet van L2Fiber in de Rotterdamse wijk Kralingen over.

https://www.nu.nl/rotterd...gen-over-van-l2fiber.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Grappig, ik was net nieuws: T-Mobile neemt aanleg glasvezel in Rotterdam-Kralingen over van L2Fiber aan het lezen toen mij de notificatie van bovenstaand bericht in het oog sprong. Benieuwd hoe snel het nu zal gaan en hoe snel in verhouding in tot KPN. Loont het de moeite om bij XS4all/KPN te blijven of komt er een interessanter aanbod in Kralingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Wat voor mij niet helemaal duidelijk is of ze ook bestaande L2Fiber aansluitingen overnemen. Ik heb een glasvezel aansluiting van Glasnet waar ik heel tevreden over ben, die loopt via het L2Fiber glasvezelnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopringles
Dat lijkt me wel, gezien: "Primevest heeft een principe overeenstemming bereikt met L2Fiber om het bestaande netwerk in Kralingen over te nemen en het netwerk in overeenstemming met het oorspronkelijke plan in Kralingen uit te bouwen tot circa 15.000 huishoudens." op https://newsroom.t-mobile...asvezel-aan-in-rotterdam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Betekent dit ook weer dubbele aanleg van glasvezel van KPN en T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik had eerder uit dit topic begrepen dat dit inderdaad het geval is. Dan hebben we dus de keuze uit glasvezel van T-Mobile of KPN. En het betekent ook twee aansluitingen in de meterkast. Maar goed, dat is wat ik onthouden meen te hebben, dus houd een slag om de arm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mopringles schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:
Ik had eerder uit dit topic begrepen dat dit inderdaad het geval is. Dan hebben we dus de keuze uit glasvezel van T-Mobile of KPN. En het betekent ook twee aansluitingen in de meterkast. Maar goed, dat is wat ik onthouden meen te hebben, dus houd een slag om de arm!
Nee, dat hoeft niet, KPN zou op basis van deze info kunnen besluiten om Kralingen en IJsselmonde voorlopig links te laten liggen en verder te gaan met de andere wijken. Zij hadden vorig jaar immers al aangekondigd om 285.000 woningen te verglazen. Dat zouden er dan nu nu voorlopig 45.000 minder kunnen worden.

Tenzij KPN, Primevest en T-Mobile toch nog eens een deal weten te maken. Primevest wou dat in Den Haag ook wel maar T-Mobile is er voor gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Kijk, dat is nuttige info. Hoewel ik graag de keuze zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laat maar..

[ Voor 129% gewijzigd door Barre73 op 15-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ik ben sowieso blij dat er schot in de zaak gaat komen. Want met L2F schoot het niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Zou wel tijd worden, er ligt al anderhalf jaar een kabel in m'n straat waarvan ze de laatste meters nog niet getrokken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
Ai, het Deurneverhaal is mogelijk toch minder positief dan het scheen? Deze tekst klinkt wat teleurstellender/teleurgestelder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Vandaag mail gehad:

Onze glasvezelvoorbereider is eerder langs geweest voor een technische schouw, aan de hand van deze technische schouw is een installatiedocument en een overeenkomst opgesteld.

De installatiedocument en overeenkomst dient door de betreffende personen ondertekend te worden, hiermee wordt er aangegeven dat de eigenaren akkoord gaan met de kosteloze aanleg van de glasvezelnetwerk.

Komt dichterbij aansluiting :) hiep hiep hoera.
Update dinsdag 19 januari 2021 komen ze glasvezel binnen brengen _/-\o_.

[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 14-01-2021 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1--8f3-97IM-y99mOtDbfhq-r4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzBqYTvI01zMXnWDeQA06cFW.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag geplaats.

Weer iemand waarom ik als ik bij breedbandwinkel.nl mijn postcode check wel glasvezel kan bestellen maar alleen bij KPN, ONLINE en XS4ALL. Volgens l https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ hele lijst providers in Nederland voor glas. :(.
Waarom geen andere providers?

[ Voor 37% gewijzigd door saharoen op 25-01-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgTU66wc6atkgkegYpCalKciiow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2S2IdQ8DOAgpguDNQiQfr7Y.jpg?f=user_large

Opgeleverd bij de buren kpn 500/500 abo. Ik blij wanneer huidig contract kabel afgelopen dan over naar glas.

[ Voor 25% gewijzigd door saharoen op 24-03-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
saharoen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
[Afbeelding]
Vandaag geplaats.

Weer iemand waarom ik als ik bij breedbandwinkel.nl mijn postcode check wel glasvezel kan bestellen maar alleen bij KPN, ONLINE en XS4ALL. Volgens l https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ hele lijst providers in Nederland voor glas. :(.
Waarom geen andere providers?
Laat antwoord maar toch maar even voor de volledigheid:

Bottomline: KPN Wholesale kondigde meer dan een jaar geleden aan dat er via GPON geleverd zou gaan worden voor alle nieuwe aansluitingen maar een aantal providers heeft tot op heden haar eigen systemen daar nog niet voldoende op ingericht. Waaronder de grootste, T-Mobile.
Laatste update die ik er over heb gehoord is eind mei 2021 als mogelijke datum voor groen licht qua T-Mobile. Over andere providers weet ik zo niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Zojuist iemand van T-Mobile aan de deur gehad (hier in Kralingen). Het oorspronkelijke contract wat ik bij TriNed had afgesloten voor de aanleg door L2Fiber zou volgens hem niet meer moeten gelden dus heb direct een gigabit abbo afgesloten bij T-Mobile om voor de gratis aansluitkosten in aanmerking te komen. Glasvezel ligt al in de straat maar de laatste meters moeten nog getrokken worden. Zou ergens in mei moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joerdgs schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
Zojuist iemand van T-Mobile aan de deur gehad (hier in Kralingen). Het oorspronkelijke contract wat ik bij TriNed had afgesloten voor de aanleg door L2Fiber zou volgens hem niet meer moeten gelden dus heb direct een gigabit abbo afgesloten bij T-Mobile om voor de gratis aansluitkosten in aanmerking te komen. Glasvezel ligt al in de straat maar de laatste meters moeten nog getrokken worden. Zou ergens in mei moeten gebeuren.
Wordt druk in de grond dan als KPN straks ook gaat beginnen in Kralingen..

Pagina: 1 2 Laatste