Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Glasvezel in Rotterdam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18:46
Glasvezel in Rotterdam wordt momenteel aangelegd door meerdere partijen. KPN voorziet in ieder geval de nieuwbouwwoningen van glasvezel. In de nieuwbouwwijken Nesselande, Lloydkwartier en Park Zestienhoven ligt dus al glasvezel. De huidige woningen hebben dus nog geen glasvezel. Daar wil L2Fiber Rotterdam van glasvezel voorzien. Aanbieders via het netwerk van L2Fiber zijn:
  • Trined
  • Fiber
  • Glasnet
  • Hollands Glas
  • SNLR
  • Veilig Gevoel Thuis
Volgens L2Fiber wordt er eerst begonnen in Kralingen-West en wordt in 3 tot 5 jaar heel Rotterdam voorzien van glasvezel. De eerste aansluitingen waren in 2019. Het is de laatste tijd wel stil rond de aanleg van L2Fiber in Rotterdam. Zijn er mensen die nu gebruik maken van glasvezel van L2Fiber of is er al gewerkt bij jou in de buurt?

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Ik wacht al jaren met smart op glasvezel. Hier in Rotterdam west nog geen uitzicht op glasvezel terwijl de glasvezel ring van de gemeente door mijn straat loopt. :( zie link https://www.glazen-maas.nl/netwerk/

Ja als ik zelf 3250 euro aansluitkosten betaal en 295 euro per maand voor zakelijke aansluiting en toen ook maar 100MB.

Basisaansluiting + Internet Access Entry Plus (1:10) 100Mbit KPN

€ 3.250,00

€ 325,00 € 295,00

Basisaansluiting + Internet Access Entry Plus (1:10) 50Mbit KPN

€ 3.250,00

€ 290,00 € 275,00
De verwachte levertijd is circa 18 weken nadat de handtekening van de klant is ontvangen. Deze levertijd kunnen wij niet garanderen. Bij een offnet locatie zijn de risico’s op vertraging groter omdat de kans bestaat dat er vergunningen aangevraagd moeten worden voor de graafwerkzaamheden.

Wel offerte van 2018 :) Ik heb als alternatief maar ziggo zakelijk 300/40.

[Voor 84% gewijzigd door saharoen op 21-04-2020 18:38]

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat L2fiber schiet echt niet op. Keek toevallig net op https://www.breedbandatlas.nl/ om te zien hoeveel er al aangelegd is.

Dat is dus niks of praktisch niks. Wat dat betreft kun je beter geen initiatief hebben dan een slecht initiatief.

Die glazen Maas is ook interessant, heb een paar jaar gewoon in de New Orleans woontoren en daar was slechts 1 provider voor de glasvezel met wel een redelijk aanbod per woning, maar zo'n slechte service dat ik het opgaf na een week proberen een aansluiting te krijgen en weer naar Ziggo ben gegaan.

De staat van glasvezel in Rotterdam is wat dat betreft treurig en het ziet er ook niet uit alsof daar snel verandering in gaat komen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 02-07 10:39
Ze zijn toch een jaar gelden al begonnen met heel Kralingen van glasvezel te voorzien?
Het probleem is denk ik ook de aanbieders die op de glasvezel van L2Fiber te kiezen zijn.
Lijkt me niet veel soeps.

• handoff
dolopfriet schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:28:
Ze zijn toch een jaar gelden al begonnen met heel Kralingen van glasvezel te voorzien?
Het probleem is denk ik ook de aanbieders die op de glasvezel van L2Fiber te kiezen zijn.
Lijkt me niet veel soeps.
Ze waren wel begonnen, maar het ligt nog niet in heel Kralingen volgens mij en ik fiets er wel vaak door de wijk, maar ik heb ze nergens glasvezel zien aanleggen. Volgens mij gaan ze alleen aanleggen als er genoeg vraag is naar glasvezel. Maar de informatie van L2Fiber is erg summier.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:53
Wat ik niet snap is waarom L2Fiber niet aanhaakt bij nieuwbouwprojecten. Daar ligt de grond toch al open. Waarom doet alleen KPN dit?

• handoff
Jay-B schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:02:
Wat ik niet snap is waarom L2Fiber niet aanhaakt bij nieuwbouwprojecten. Daar ligt de grond toch al open. Waarom doet alleen KPN dit?
KPN is verplicht om een telefoonverbinding te geven. Dan leg je meteen glasvezel aan i.p.v. een telefoonkabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 02-07 22:42
Ik begrijp helemaal niets van L2fiber. Ze hebben bij mij in de straat in Kralingen glasvezel aangelegd en ik zie ze af-en-aan wel in de buurt. Ik heb zelf een half jaar geleden een glasvezel aansluiting in mijn meterkast gekregen.

Zit met smart te wachten op een actieve glasvezel, maar kreeg bij navraag te horen: Het klopt inderdaad dat de aansluiting nog niet klaar voor gebruik is. In de straten is de verbinding nog niet gereed waardoor u er momenteel nog geen gebruik van kunt maken. In de aankomende maanden zullen we hier mee verder gaan en hopen dat u er zo spoedig mogelijk gebruik van kunt maken."

Sindsdien niets meer gehoord, ook geen reactie meer op mails.

Toch beetje vreemd als je de aansluiting al hebt. Is het niet handiger om eerst aansluiting in straat aan te leggen en dan pas naar de huizen/meterkast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Ik begrijp helemaal niets van L2fiber. Ze hebben bij mij in de straat in Kralingen glasvezel aangelegd en ik zie ze af-en-aan wel in de buurt. Ik heb zelf een half jaar geleden een glasvezel aansluiting in mijn meterkast gekregen.
Ik dacht dat ze al failliet waren ;) . Er is geen beweging in Rotterdam en Glasvezel.

• Ingmar7
saharoen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Ik dacht dat ze al failliet waren ;) . Er is geen beweging in Rotterdam en Glasvezel.
Dat zou je bijna denken... maar ze pakken nieuwe projecten in Barendrecht en Ridderkerk op, zonder oude projecten af te maken, zitten we dan met straat half vol glasvezel :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Ik krijg nu te zien dat er glasvezel komt op postcode check van kpn maar nog geen concrete datum. Ik ben benieuwd.Contract met ziggo tot 1 april 2021. Hopelijk voor die tijd leverbaar.

[Voor 7% gewijzigd door saharoen op 09-05-2020 13:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:36
Ik verhuis binnenkort ook naar Rotterdam en heb L2Fiber gebeld naar aanleiding van dit topic. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat de uitrol erg langzaam gaat en ze problemen hebben gehad met het vinden van een partij die voor hun het glasvezel in de grond wilde leggen (of die hadden ze en na een conflict zijn ze geswitched). Wat ze aangaf is dat ze vooral bezig zijn met opzetten van 'wijkcentrales' om daadwerkelijk een glasvezel netwerk te kunnen bouwen. Dit duurt heel lang en het is een erg kleine partij. Verder een prima gesprek, maar je merkt wel dat het allemaal langzaam gaat op kleine schaal. Er is geen planning voor andere wijken helaas.

Hierna met een van de providers gebeld die aanbiedt op L2Fiber. Die gaven aan dat ze na een paar weken zich hebben teruggetrokken wegens een zakelijk conflict. Grote kans dat dit met meerdere providers is gebeurt.

Allemaal niet erg hoopvol als ik dit zo hoor. Wellicht dat KPN of T-Mobile het op grotere schaal gaat uitrollen in Rotterdam, maar tot die tijd is het afwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
@Emperor_ je kan ook woning kopen met glasvezel in Rotterdam. 🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingmar7
saharoen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:01:
https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Ik krijg nu te zien dat er glasvezel komt op postcode check van kpn maar nog geen concrete datum. Ik ben benieuwd.Contract met ziggo tot 1 april 2021. Hopelijk voor die tijd leverbaar.
Die postcode check van kpn klopt niets van, als ik mijn adres invoer krijg ik” De postcode en huisnummer combinatie is geen geldig adres”, woning staat er al een jaartje of 20 :?

Bij andere postcode checks krijg ik al langer dan half jaar gelden te horen”binnenkort beschikbaar”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingmar7
Emperor_ schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:03:
Ik verhuis binnenkort ook naar Rotterdam en heb L2Fiber gebeld naar aanleiding van dit topic. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat de uitrol erg langzaam gaat en ze problemen hebben gehad met het vinden van een partij die voor hun het glasvezel in de grond wilde leggen (of die hadden ze en na een conflict zijn ze geswitched). Wat ze aangaf is dat ze vooral bezig zijn met opzetten van 'wijkcentrales' om daadwerkelijk een glasvezel netwerk te kunnen bouwen. Dit duurt heel lang en het is een erg kleine partij. Verder een prima gesprek, maar je merkt wel dat het allemaal langzaam gaat op kleine schaal. Er is geen planning voor andere wijken helaas.

Hierna met een van de providers gebeld die aanbiedt op L2Fiber. Die gaven aan dat ze na een paar weken zich hebben teruggetrokken wegens een zakelijk conflict. Grote kans dat dit met meerdere providers is gebeurt.

Allemaal niet erg hoopvol als ik dit zo hoor. Wellicht dat KPN of T-Mobile het op grotere schaal gaat uitrollen in Rotterdam, maar tot die tijd is het afwachten.
Thanks voor info, maar niet erg hoopvol inderdaad...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:36
saharoen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:35:
@Emperor_ je kan ook woning kopen met glasvezel in Rotterdam. 🙂
Eens, maar het zou fijn zijn als oudere wijken ook worden aangesloten en iedereen toegang krijgt. Daarom maak ik mij een beetje zorgen over de trage uitrol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Ja dat komt dat de Nederlandse overheid reggefiber overname door kpn heeft toegestaan zonder eisen.Maar de schouwer zei max 1 jaar . Ik blijf duimen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Ingmar7 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Die postcode check van kpn klopt niets van, als ik mijn adres invoer krijg ik” De postcode en huisnummer combinatie is geen geldig adres”, woning staat er al een jaartje of 20 :?

Bij andere postcode checks krijg ik al langer dan half jaar gelden te horen”binnenkort beschikbaar”
Vanochtend lag de postcodecheck eruit, inmiddels lijkt het weer te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:50
handoff schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:23:
[...]

KPN is verplicht om een telefoonverbinding te geven. Dan leg je meteen glasvezel aan i.p.v. een telefoonkabel.
KPN heeft al jaren geen verplichting meer om een kabel aan te leggen. Alleen een verplichting om telefoon te kunnen leveren maar dat mag ook via mobiel.
Ze leggen in nieuwbouw aan omdat ze dat willen en omdat het logisch is om dan te doen (en relatief goedkoper).

Maar KPN is al begonnen in Amsterdam en Den Haag dus ik zou zeggen.. wacht het nog even af. Kan niet lang meer duren denk ik maar zo.

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 11-05-2020 08:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingmar7
Ik kreeg net bericht van L2fiber dat mijn aansluiting volgende week actief wordt! Dus er is dus toch (weer) activiteit in Kralingen. Mooi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
ik kreeg net bericht van L2fiber dat mijn aansluiting volgende week actief wordt! Dus er is dus toch (weer) activiteit in Kralingen. Mooi
gefeliciteerd. Welke provider ga je nemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingmar7
eerst proefabo van drie maanden, is van glasnet geloof ik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Echte tweaker als gratis kan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• handoff
Ingmar7 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:51:
eerst proefabo van drie maanden, is van glasnet geloof ik
Ik ben benieuwd, deel de ervaringen als je bent aangesloten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingmar7
Aangesloten vandaag! Ging opeens snel en soepel, via L2fiber en provider Glasnet, proefabonnement. Even snelle check: ping 3ms, download 832 Mbps, upload 935 Mbps. Helemaal happy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• handoff
Ingmar7 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:13:
Aangesloten vandaag! Ging opeens snel en soepel, via L2fiber en provider Glasnet, proefabonnement. Even snelle check: ping 3ms, download 832 Mbps, upload 935 Mbps. Helemaal happy!
Upload van 935 Mbps kan ik alleen maar van dromen. Ik wou dat L2fiber wat sneller was met aanleggen van glasvezel in Rotterdam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Ingmar7 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:13:
Lekker nu ik nog :).
Maar als ik zo lees na aanleg in huis kan het nog 6 maanden duren voordat je echt kan gebruken.

[Voor 15% gewijzigd door saharoen op 20-05-2020 08:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingmar7
Volgens monteur van L2fiber stond het inderdaad op een wat lager pitje, maar zijn ze weer actief met aansluitingen in Kralingen, dus misschien gaat het sneller! Na aansluiting in huis zal het denk ik sneller gaan dan 6 maanden, er waren wat problemen die nu verholpen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Gisteren schouwer geweest . Hij zei oktober beginnen ze met graven voor glasvezel in opdracht voor kpnnetwerk. Nou hopelijk heb ik in 2021 glasvezel *O* *O* *O* *O*

[Voor 9% gewijzigd door saharoen op 19-06-2020 20:55]

• Ingmar7
Dat is mooi! Werkt toch wel lekker allemaal net wat sneller met zo’n glasvezel.

• handoff
saharoen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:54:
Gisteren schouwer geweest . Hij zei oktober beginnen ze met graven voor glasvezel in opdracht voor kpnnetwerk. Nou hopelijk heb ik in 2021 glasvezel *O* *O* *O* *O*
Legt L2Fiber niet het glasvezelnetwerk aan in Rotterdam?

• Barre73
saharoen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:54:
Welke wijk?

• saharoen
  • Nu online
Nee L2fiber doet meer in andere steden nu. Ridderkerk https://l2fiber.nl/ridderkerk/ en Barendrecht https://l2fiber.nl/barendrecht/ maar kunnen Rotterdam kan je niet niet eens aanmelden maar beginnen in andere steden vage shit. Maar twee glasvezel lijnen mag ook van mij.

[Voor 197% gewijzigd door saharoen op 30-06-2020 23:04]

• saharoen
  • Nu online
Ik was blijkbaar eerder op de hoogte ;) .

https://www.overons.kpn/n...mst-voor-aanleg-glasvezel

• handoff
Legt KPN in heel Rotterdam glasvezel aan i.p.v. L2Fiber of alleen in de genoemde wijken?

• Barre73
handoff schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:38:
[...]

Legt KPN in heel Rotterdam glasvezel aan i.p.v. L2Fiber of alleen in de genoemde wijken?
Alles. De genoemde wijken zijn de eerste.

https://www.kpnnetwerk.nl...oegang-tot-snel-internet/

• Ingmar7
ze zullen toch niet een tweede aansluiting leggen naast een L2fiber aansluiting?

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:31
Ingmar7 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:27:
ze zullen toch niet een tweede aansluiting leggen naast een L2fiber aansluiting?
Tuurlijk wel.. zijn meer voorbeelden in Nederland, ik meen Deurne bijvoorbeeld

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Ingmar7
Ok, leek me erg vreemd, wist ik niet, maar goed het zal dan wel kloppen. Thanks

• saharoen
  • Nu online
Ok, leek me erg vreemd, wist ik niet, maar goed het zal dan wel kloppen. Thanks
De aanleg in de kern van Deurne wordt gebundeld om zoveel mogelijk overlast te voorkomen. Tijdens deze aanleg worden er gratis gelijktijdig twee glasvezelaansluitingen in de woningen gemonteerd. ;)
https://www.deurne.nl/hom...tem/glasvezel_52804.html#

[Voor 85% gewijzigd door saharoen op 02-07-2020 09:09]

• Ingmar7
saharoen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:07:
[...]
De aanleg in de kern van Deurne wordt gebundeld om zoveel mogelijk overlast te voorkomen. Tijdens deze aanleg worden er gratis gelijktijdig twee glasvezelaansluitingen in de woningen gemonteerd. ;)
https://www.deurne.nl/hom...tem/glasvezel_52804.html#
Ok, thanks, eigenlijk is dit toch een beetje gek, alsof je twee gasleidingen krijgt of twee stroomleidingen. Omdat veel straten al glasvezel hebben liggen moet 'ie toch weer voor tweede keer open.

• Barre73
Ingmar7 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Ok, thanks, eigenlijk is dit toch een beetje gek, alsof je twee gasleidingen krijgt of twee stroomleidingen. Omdat veel straten al glasvezel hebben liggen moet 'ie toch weer voor tweede keer open.
Zoveel straten zijn dat ook weer niet op het totaal van heel Rotterdam. L2 lijkt afgehaakt in Rotterdam.
En blijkbaar kan KPN geen deal bereiken met L2 over het gebruik van die vezels en PoPs. Of ze hebben überhaupt geen vertrouwen in de kwaliteit van dat netwerk...

Maar goed, zo werkt de Telecomwet. Het is een vrije markt en elke partij mag besluiten een netwerk te gaan aanleggen als ze daar denken iets mee te kunnen verdienen. Leuk is anders maar zo is het..
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True