Is het bekend of T-Mobile ook in de rest van Rotterdam eigen glasvezelkabel gaat plaatsen? En de planning?Wordt druk in de grond dan als KPN straks ook gaat beginnen in Kralingen..
[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 29-03-2021 22:23 ]
Is het bekend of T-Mobile ook in de rest van Rotterdam eigen glasvezelkabel gaat plaatsen? En de planning?Wordt druk in de grond dan als KPN straks ook gaat beginnen in Kralingen..
[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 29-03-2021 22:23 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2021 21:47 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
[ Voor 77% gewijzigd door saharoen op 30-06-2021 22:12 ]
[ Voor 16% gewijzigd door New Yorker op 05-07-2021 07:17 ]
Weg
Sinds wanneer kaapt ziggo glasvezel projectenNew Yorker schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:06:
Iemand nog nieuws voor T-Mobile IJsselmonde? Het is hier stil sinds hun aankondiging vorige jaar. Ik hoop dat KPN of Ziggo het niet gaan kapen..
@saharoen is dat Kralingen?
[ Voor 7% gewijzigd door saharoen op 05-07-2021 09:34 ]
Sinds ze begonnen zijn met glasvezel is het niet uit te sluiten. En ze hoeven niks open te maken voor andere partijen.Huib_Bloodstone schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:16:
[...]
Sinds wanneer kaapt ziggo glasvezel projecten
Weg
[ Voor 30% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-07-2021 12:16 ]
Weg
Weg
[ Voor 51% gewijzigd door Joerdgs op 22-10-2021 20:14 ]
[ Voor 99% gewijzigd door New Yorker op 16-11-2021 20:03 . Reden: Niet meer in verband ]
Weg
Kleiwegkwartier en Hillegersberg Zuid. Vandaar.super_dirk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:15:
Heb deze planning voor Schiebroek ook gezien en het project "Hillergsberg" betreft eigenlijk het Kleiwegkwartier en Schiebroek Zuid en Noord.
Volgens de planning zouden ze medio oktober moeten starten (fase 1) in het Kleiwegkwartier en daarna fase 4 - Schiebroek Noord bovenkant en fase 3 Schiebroek Noord (onderkant)
Fase twee zou Schiebroek zuid moeten zijn.
Maar zijn ze nu al echt zichtbaar gestart in het Kleiwegkwartier?
[ Voor 9% gewijzigd door Joerdgs op 16-12-2021 15:37 ]
Dat lijkt me raar. Wat zie je staan als je je postcode hier invult: https://www.kpnnetwerk.nl/.Joerdgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:35:
Heb eindelijk T-Mobile klantenservice eens even gebeld over mijn bestelling (Kralingen West) die al sinds eind maart "in behandeling" is
Blijkbaar is begin januari de nieuwe opleverdatum, en is KPN Netwerk de netwerkbeheerder, dus neem aan dat de plannen iets veranderd zijn sinds het bericht dat ze het 'netwerk' van L2Fiber hadden overgenomen. Gedoe zeg, er word nu al 3 jaar lang een glasvezel aansluiting beloofd.
Hoezo raar? KPN Netwerk legt glasvezel aan in Crooswijk en Kralingen West. T-Mobile doet het in andere wijken en volgens mij heeft T-Mobile ook L2 Fiber aanleg in Kralingen overgenomen? Ik vermoed dat de grens tussen die twee gebieden de Boezem is. Als ik zo kijk naar de afbakening van KPN Netwerk NL.handoff schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:47:
[...]
Dat lijkt me raar. Wat zie je staan als je je postcode hier invult: https://www.kpnnetwerk.nl/.
Dat is toch niet Kralingen West? Dat is Oud-Crooswijk en Rubroek. Kralingen West is ten oosten van het blauw gekleurde gebied.Barre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:18:
[...]
Hoezo raar? KPN Netwerk legt glasvezel aan in Crooswijk en Kralingen West. T-Mobile doet het in andere wijken en volgens mij heeft T-Mobile ook L2 Fiber aanleg in Kralingen overgenomen? Ik vermoed dat de grens tussen die twee gebieden de Boezem is. Als ik zo kijk naar de afbakening van KPN Netwerk NL.
Dus waar woont @Joerdgs ?
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door handoff op 16-12-2021 17:07 ]
Net ten oosten van het blauwe gebied, zoals handoff al zei.Barre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:18:
[...]
Hoezo raar? KPN Netwerk legt glasvezel aan in Crooswijk en Kralingen West. T-Mobile doet het in andere wijken en volgens mij heeft T-Mobile ook L2 Fiber aanleg in Kralingen overgenomen? Ik vermoed dat de grens tussen die twee gebieden de Boezem is. Als ik zo kijk naar de afbakening van KPN Netwerk NL.
Dus waar woont @Joerdgs ?
[Afbeelding]
Had ik eerder vandaag ook al gecheckt, stond idd dat glasvezel er aan kwam en dat ik me daar ook op de mailinglist kon zetten. Hopelijk krijg ik hier wel updateshandoff schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:47:
[...]
Dat lijkt me raar. Wat zie je staan als je je postcode hier invult: https://www.kpnnetwerk.nl/.
[ Voor 14% gewijzigd door Joerdgs op 16-12-2021 19:13 ]
Er is zeker geen samenwerking qua aanleg glasvezel. Ten oosten van dat blauwe gebied zou geen KPN Netwerk moeten liggen (op dat kleine groene nieuwbouwtje na).Joerdgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:11:
[...]
Net ten oosten van het blauwe gebied, zoals handoff al zei.
Maar T-Mobile gaf dus aan dat KPN Netwerk de netwerkbeheerder zal zijn. Ik nam oorspronkelijk ook aan dat KPN en T-Mobile aparte glasvezel initiatieven aan het uitvoeren waren maar blijkbaar is er nu toch een samenwerking geregeld.
Had fijn geweest als ze die mailinglist waar ik nu al meer dan een half jaar op sta gebruikt hadden om dat soort informatie te verspreiden....
[...]
Had ik eerder vandaag ook al gecheckt, stond idd dat glasvezel er aan kwam en dat ik me daar ook op de mailinglist kon zetten. Hopelijk krijg ik hier wel updates
Het is wat de klantenservice vertelde, dus whatever. Ik zie wel of er in januari wat beweging in komtBarre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:38:
[...]
Er is zeker geen samenwerking qua aanleg glasvezel. Ten oosten van dat blauwe gebied zou geen KPN Netwerk moeten liggen (op dat kleine groene nieuwbouwtje na).
L2 Fiber, dus T-Mobile gebied nu, loopt vanaf Oostplein langs de Boezem (Sophiakade) naar de zeilverenigingen bij de Kralingse Plas (ten Oosten van het water) tot aan de uni en inmiddels ook wat verder richting ‘s Gravenland en dergelijke. De overkant is KPN gebied net als het gebied rondom de Oude Haven.Joerdgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:15:
[...]
Het is wat de klantenservice vertelde, dus whatever. Ik zie wel of er in januari wat beweging in komt
Dat weet ik ook. Maar de klantenservice zei duidelijk dat KPN Netwerk het beheer zou doen en de laatste meters zou aanleggen, waarna een T-Mobile monteur de installatie voor het thuisnetwerk zou doen. Dus of the klantenservice had niet de goede informatie (ze leken prima de status van de aanleg op te kunnen zoeken), of de informatie die tweakers hier hebben is niet up to date. Kan er ook geen kaas van maken dus ik zie welj_bos schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:50:
[...]
L2 Fiber, dus T-Mobile gebied nu, loopt vanaf Oostplein langs de Boezem (Sophiakade) naar de zeilverenigingen bij de Kralingse Plas (ten Oosten van het water) tot aan de uni en inmiddels ook wat verder richting ‘s Gravenland en dergelijke. De overkant is KPN gebied net als het gebied rondom de Oude Haven.
https://www.t-mobile.nl/C...ansluitgebied_hires-2.png
Ik heb wel de goede informatie vanuit KPN Netwerk als je wil en me het adres DM't.Joerdgs schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:48:
[...]
Dat weet ik ook. Maar de klantenservice zei duidelijk dat KPN Netwerk het beheer zou doen en de laatste meters zou aanleggen, waarna een T-Mobile monteur de installatie voor het thuisnetwerk zou doen. Dus of the klantenservice had niet de goede informatie (ze leken prima de status van de aanleg op te kunnen zoeken), of de informatie die tweakers hier hebben is niet up to date. Kan er ook geen kaas van maken dus ik zie wel
De twijfel is dat het niet klopt met de bekend gemaakte gebieden. T-Mobile zit rechts van de Boezem. KPN links.j_bos schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:41:
Ik zie ook niks raars gewoon KPN die de glasvezel aanlegt via KPN netwerk en jij bestelt een T-Mobile (WBA) abonnement. Dus ik snap niet zo goed waarom er getwijfeld wordt. KPN legt tot in je woning de vezel en de T-Mobile monteur (Guidion) maakt het af.
PSN: Finally_Chris
[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 09-02-2022 08:00 ]
Weg
Welk netwerk zou dat zijn dan?New Yorker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:54:
Bij mijn woning in Beverwaard is blijkbaar glaswezel mogelijk door Youfone. Ik weer niet of het een foutje is maar een zoek opdrag van Google kom ik uit bij een onbekende zakelijke glaswezel netwerk. Zelf geen interesse in dat omdat er hier ook door t mobile aangelegd wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 09-02-2022 08:28 ]
Weg
Weg
Van de wijk Blijdorp is mij niets bekend. Ik woon in de naastgelegen wijk Bergpolder. Een maand geleden is er een glasvezelvoorbereider bij mij aan de deur geweest t.b.v. een inventarisatie in het flatgebouw. Ik heb nog geen informatie van de KPN gehad..NCK schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:44:
Ben benieuwd wanneer KPN vanuit Rotterdam West (heemraadssingel) oversteekt richting Blijdorp. Is hier al iets over bekend?
Ik zie hetzelfde maar kan door vakanties het nu niet navragen. Die hou je tegoed..j_bos schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:36:
@Barre73 is het aanleggen van glasvezel in Schiebroek uitgesteld?
Ik zie nu voor Schiebroek eerste leverdata van januari en februari 2023. Dat zou dit jaar in het voorjaar al zijn toch?
Stadsdriehoek rondom Oude Haven is ook vertraagd als ik het goed begreep van iemand die daar woont?
Die oranje sprietjes steken nog steeds uit de grond. Volgens deze pagina zou het januari-februari 2023 geregeld moeten zijn.super_dirk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:43:
Het lijkt er op dat het project van KPNetwerk in Schiebroek nu op stoom komt. Op de ringdijk zie ik ze actief met het aanleggen de kabels in het publieke domein en in Schiebroek Noord worden nu de mantelbuizen (grote oranje buizen) gelegd bij kruisingen.
Ben wel benieuwd hoe snel de afmontage wordt verzorgd en hoe dit rond het Kleiweg kwartier is verlopen. Er staken daar best veel oranje sprietjes nog uit de grond op de erfgrenzen.
T-mobile concureert voornamelijk op prijs en ik denk dat Kralingen dan geen prioriteit heeft aangezien de klanten iets welvarender zijn en dus is T-mobile minder aantrekkelijk. Dit is natuurlijk maar een aanname van mij.Joerdgs schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:16:
Heb nog steeds geen verbinding hier in Kralingen (west). Paar maandjes terug nog met dat bedrijf Van Gelder gebeld die de uitvoering doet voor T-Mobile, maar sindsdien echt niks van ze gehoord. Geen flauw idee wat de status is.
Zal je zien dat KPN straks de rest van Rotterdam sneller aansluit dan hier.
[ Voor 30% gewijzigd door New Yorker op 30-06-2022 07:24 ]
Weg
T-Mobile legt het netwerk niet aan en bezit het ook niet. Dat zou Primevest worden voor Kralingen. En ik denk dat daar de crux zit. Begin 2021 maakten ze samen bekend dat ze Kralingen overnamen van L2 Fiber en gingen uitbouwen. Maar sindsdien is Open Dutch Fiber in beeld gekomen als vaste netwerkbeheerder voor T-Mobile. Zij leggen momenteel alles aan waar T-Mobile eerste hoofdhuurder is. Waaronder bijvoorbeeld Rotterdam Prins WA.handoff schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:48:
[...]
T-mobile concureert voornamelijk op prijs en ik denk dat Kralingen dan geen prioriteit heeft aangezien de klanten iets welvarender zijn en dus is T-mobile minder aantrekkelijk. Dit is natuurlijk maar een aanname van mij.
Dat zag ik ook, in Schiebroek Noord staan verkeersborden hier in de Ribeslaan met vrijhouden 30 juni erop maar volgens mij is er nog niemand bezig met graven vandaag.super_dirk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:43:
Het lijkt er op dat het project van KPNetwerk in Schiebroek nu op stoom komt. Op de ringdijk zie ik ze actief met het aanleggen de kabels in het publieke domein en in Schiebroek Noord worden nu de mantelbuizen (grote oranje buizen) gelegd bij kruisingen.
Ben wel benieuwd hoe snel de afmontage wordt verzorgd en hoe dit rond het Kleiweg kwartier is verlopen. Er staken daar best veel oranje sprietjes nog uit de grond op de erfgrenzen.
Jij woont vlakbij mijn oude adres, zeker weten in L2Fiber gebied dus dat is geen KPN fiber voor je deur. Je moet idd T-Mobile achter de broek aan zitten en die moeten een onderaannemer inschakelen om je fiber door te trekken. Eventueel je order gewoon cancellen en opnieuw indienen is misschien beter dan ga je opnieuw in de molen? Of toch Van Gelder weer bellen?Joerdgs schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:16:
Heb nog steeds geen verbinding hier in Kralingen (west). Paar maandjes terug nog met dat bedrijf Van Gelder gebeld die de uitvoering doet voor T-Mobile, maar sindsdien echt niks van ze gehoord. Geen flauw idee wat de status is.
Zal je zien dat KPN straks de rest van Rotterdam sneller aansluit dan hier.
[ Voor 6% gewijzigd door New Yorker op 01-07-2022 14:43 ]
Weg
Nieuwe woningen worden sowieso aangesloten op het KPN netwerk.New Yorker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:38:
Mijn nieuwe huurwoning heeft in ieder geval KPN netwerk ondanks dat het IJsselmonde t mobile gebied is.
Postcode check werkt niet omdat huisnummers nog niet herkend worden..
[Afbeelding]
Ik hoopte t mobile omdat het hun gebied is en ze stuk goedkoper zijn.handoff schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:30:
[...]
Nieuwe woningen worden sowieso aangesloten op het KPN netwerk.
Weg
[ Voor 12% gewijzigd door super_dirk op 06-07-2022 14:32 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 04-10-2022 18:28 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Kralingen was primevest dacht ik. Prins Alexander heeft weer open Dutch fiberCoocoocachoo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:25:
Paar jaar geleden L2Fiber langsgehad, maar nu lijkt T-Mobile/ODF het stokje voor Kralingse Veer op te pakken: https://www.t-mobile.nl/t...vezel/capelleaandenijssel / https://opendutchfiber.nl/projects/capelle-aan-den-ijssel
Vind de doorlooptijden alsnog lang duren, ze geven aan dat de verwachting is dat eind 2024 het daadwerkelijk beschikbaar is.
[ Voor 22% gewijzigd door New Yorker op 25-11-2022 17:23 ]
Weg
Famous last words... Ik krijg elke 4e van de maand het bericht dat het de komende 2 maanden aangesloten zal worden...Hooglander1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:28:
De planning is dat in december men aangesloten wordt, opvallend hoe hard zoiets opeens kan gaan.
Ik ben bang dat dit realistischer is bij T-mobile. Behoorlijk treurig als je het mij vraagt.Joerdgs schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:31:
T-Mobile heeft eindelijk, na 2-en-half jaar sinds L2Fiber the kabel in de straat heeft aangelegd hier in Kraligen-West, het fiber kastje gemonteerd in de meterkast vorige week. Heeft even geduurd
Ze hebben dus afgelopen november het kastje aangesloten... pas een paar weken terug kwam er iemand aan de deur om de connectie te testen. Die bleek niet te werken, dus ze zouden snel contact opnemen om er verder naar te kijken en te reparareren. Niks meer van gehoord dusver, zucht.Ik ben bang dat dit realistischer is bij T-mobile. Behoorlijk treurig als je het mij vraagt.
KPN zal haar apparatuur bijplaatsen in de PoPs en uiteraard dus niet meer zelf graven.handoff schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:38:
nieuws: KPN neemt glasvezelnetwerken van investeringsmaatschappij Primevest over
Ik ben benieuwd wat het betekent voor de inwoners van IJsselmonde en Kralingen. Als het goed is kan KPN en andere bedrijven ook hun diensten aanbieden op het T-Mobile netwerk en wordt er in deze wijken niet dubbel aangelegd. Weet iemand welke technologie glasvezel er wordt gebruikt in deze wijken?
[ Voor 7% gewijzigd door Hooglander1 op 01-09-2023 23:06 ]
Reken niet op eerder dan zomer 2024. Het toevoegen van de adressen aan de administratie van KPN Netwerk (zo compleet en betrouwbaar mogelijk), het verwerken van alle as-built netwerkgegevens die waarschijnlijk niet voldoen aan de normale eisen van KPN Netwerk, en het bouwen van KPN-apparatuur in de PoPs, inclusief aansluiting op het backbone netwerk van KPN zelf, zijn allemaal zaken die eerst geregeld moeten zijn.mopringles schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:17:
Ik ben toch zo benieuwd wanneer ik in Kralingen een glasvezelabonnementje bij KPN kan afsluiten. Bij T-Mobile... eeh Odido kan het wel, maar dat is niet wat ik wil. Met de overname van Primevest had ik wel enige beweging verwacht, maar ik kan niet echt iets vinden waarop ik mijn verwachtingen en mijn hoop kan baseren.
Hier in de provernierswijk geld hetzelfde, zelfs een brief van KPN gehad dat door drukte de uitrol uitgesteld is tot 2026.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:12:
Een vriend van mij in Feijenoord heeft al meer dan een jaar van die glasvezelkabels uit de grond steken voor zijn flat. VVE heeft ook meer dan een jaar geleden mandaat gegeven aan de beheerder om de aansluiting in de woningen af te stemmen. Het staat sindsdien stil, er gebeurt gewoon niks. VVE-beheerder reageert ook niet. Zonde.
Liggen de kabels er al? Waar ik het over hebiggen de kabels er alrichard-5 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:24:
[...]
Hier in de provernierswijk geld hetzelfde, zelfs een brief van KPN gehad dat door drukte de uitrol uitgesteld is tot 2026.
Als je het over de oranje sprietjes die uit de stoep steken hebt, dan ja de kabels liggen er al en het is ook aangemeld bij de VVE met mandaat e.d.HollovVpo1nt schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:09:
[...]
Liggen de kabels er al? Waar ik het over hebiggen de kabels er al
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq