Videobellen met oma (98)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 22:56
Mijn vraag

ik zoek een systeem voor videobellen, dat ook gebruikt kan worden door mijn oma van 98.
iets wat gebeld kan worden, en met 1 knop opgenomen kan worden.
Zelf bellen door bijvoorbeeld druk op knop ->foto's van haar kinderen->druk op foto en bellen zou helemaal top zijn, maar niet noodzakelijk.
Oma bellen met meerdere mensen tegelijkertijd zou ook heel fijn zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
het liefst bellen we met oma via de smartphone's, Android en iPhone's

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
KOMP: https://www.noisolation.com/global/komp/
nog niet leverbaar in NL, hoewel ik wel op een wachtlijst sta. hebben het over leverbaar in de UK, Noorwegen en Zweden in Augustus, duurt een beetje lang.

iPad met Facetime: werkt, maar alleen voor de (achter)(klein)kinderen met een apple device. en de slide to pick up is al lastig voor oma

Tablet met Duo videocall: werkt prima, maar de verzorging dient wel oma te helpen de videocall op te zetten. die hebben daar natuurlijk niet altijd tijd voor.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
bel de zorgverzekering die hebben daar oplossingen voor

of de verzorging

legio mensen hebben zon systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:53:
bel de zorgverzekering die hebben daar oplossingen voor

of de verzorging

legio mensen hebben zon systeem
We zullen haar zorgverzekering inderdaad is bellen, dat is een goede.

de oplossing die de verzorging biedt is dus Duo, maar dat kan maar een uurtje per dag. wij willen een systeem dat ook de rest van de dag werkt :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
htn02 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:02:
[...]
wij willen een systeem dat ook de rest van de dag werkt :-)
"wij willen"

En wat wil oma ?

Want de mijne wilde niet eens een magnetron in huis, en eet nog liever de pre-fab maaltijden koud, dan om iets nieuws aan te leren

Het belangrijkste in dit is niet de technische oplossing, maar de wens, en het willen meewerken van oma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@htn02 de website geeft aan dat het product wel leverbaar zou zijn in NL maar door de grote vraag nu even niet leverbaar? https://checkout.noisolation.com/nl/komp

Is oma verder nog wel aardig bij de pinken (lees geen dementie oid)? Gaat het vooral om videobellen?
We hebben ook gedacht om iets voor mijn schoonmoeder te regelen en op de locatie waar ze zit is Skypen op afspraak ook mogelijk. Maar zonder hulp gaat dat bij haar niet (dementerend), en ze schuift zelf het tablet steeds aan de kant zodat ze telkens weer buiten beeld valt (als er geen hulp in de buurt is).

Skype kan ingesteld worden op automatisch gesprek aannemen, maar dat zal voor mijn schoonmoeder dus geen optie zijn helaas, anders hadden we wat op haar kamer neergezet waarmee dat zou kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
FreshMaker schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:58:
[...]

"wij willen"

En wat wil oma ?

Want de mijne wilde niet eens een magnetron in huis, en eet nog liever de pre-fab maaltijden koud, dan om iets nieuws aan te leren

Het belangrijkste in dit is niet de technische oplossing, maar de wens, en het willen meewerken van oma
oma wil graag meer dan 1 uur per dag kunnen videobellen met haar kinderen/kleinkinderen/achterkleinkinderen. bedenk wel dat er voor oma niet veel anders te doen is: de bewoners worden ook van elkaar geïsoleerd, dus het is dat en TV/boek/puzzelboekjes. wel is het zo dat oma een klein beetje begint te dementeren, en technische dingen niet snel snapt.
hardware-lover schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:15:
@htn02 de website geeft aan dat het product wel leverbaar zou zijn in NL maar door de grote vraag nu even niet leverbaar? https://checkout.noisolation.com/nl/komp

Is oma verder nog wel aardig bij de pinken (lees geen dementie oid)? Gaat het vooral om videobellen?
We hebben ook gedacht om iets voor mijn schoonmoeder te regelen en op de locatie waar ze zit is Skypen op afspraak ook mogelijk. Maar zonder hulp gaat dat bij haar niet (dementerend), en ze schuift zelf het tablet steeds aan de kant zodat ze telkens weer buiten beeld valt (als er geen hulp in de buurt is).

Skype kan ingesteld worden op automatisch gesprek aannemen, maar dat zal voor mijn schoonmoeder dus geen optie zijn helaas, anders hadden we wat op haar kamer neergezet waarmee dat zou kunnen.
Skype is echt te lastig voor oma, ze begint toch een beetje te dementeren. heeft al moeite met de TV, hoewel die afstandbediening toch al 30-40 jaar hetzelfde werkt.

automatisch beantwoorden heb ik over nagedacht, maar dat lijkt mij een onprettig idee voor oma zelf.

wat betrefd die Komp, die is dus voor augustus niet leverbaar, die valt daarop af.
ik had ze gezien, maar ze komen toch uit bij oplossingen voor oma's die nog wat meer kunnen.
Pagina: 1