Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 15:14
Ik zoek een?
Ik zoek een tablet voor mijn oma. Dit omdat wij als familie het directe contact zoveel mogelijk willen vermijden (i.v.m. corona). Met een tablet kunnen wij namelijk samen videobellen.

Wat is je budget?
Maximaal rond de 300 euro. Goedkoper kan altijd.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de tablet gebruiken om te videobellen met oma. Oma is totaal niet technisch, het moet dus een simpele tablet zijn. Hiermee bedoel ik bijv. geen bloatware pop-ups e.d.

Mijn plan is om gewoon Skype te installeren en die icon op het hoofdscherm te zetten. Zo hoeft oma alleen maar de tablet aan te zetten en op dit icoontje te drukken. Meer niet!

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik al gevonden:
  • Lenovo Tab M10 FHD Plus (2nd Gen)
  • Lenovo Tab M10 gevonden
  • Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019)
Welke vragen heb je hier nog over?
De tablet is dus eigenlijk speciaal voor het videobellen. Camera moet dus gewoon goed zijn en de schermgrootte moet ook voldoende zijn (10+ inch). Oma moet het namelijk wel allemaal goed kunnen zien ;)

PS:
Een Apple iPad sluit ik niet uit. Als dit het waard is wil ik hier best over nadenken. Echter weet ik niet of dit overkill is voor de eisen die wij hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door change1001 op 18-03-2020 17:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mag het iets meer zijn?

Voorbeeld: V&A aangeboden: Microsoft Surface Go 4G/LTE 8GB ram 128GB opslag (zakelijk mo... of V&A aangeboden: Microsoft Surface Go WiFi 4GB ram 64GB opslag Zilver

Kan je dus (zelfs) iets als TeamViewer op installeren; snapt oma iets niet, kan je remote inloggen, even meedenken / kijken wat ze bedoelt, corrigeren en klaar. En voor oma zit er een type-cover bij; is misschien even wennen maar misschien is dat toch intuitiever als oma wel iets wil tikken dan een "tablet met onscreen keyboard".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:28
Mja ik denk als je het als een grote telefoon ziet het handigst is. Dan is zo'n tab ideaal. Gewoon leren hoe ze moet opnemen.
Typen hoeft toch nooit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik blijf er bij dat iPads voor de wat oudere medemens verreweg het makkelijkste apparaat zijn om te bedienen met tevens de minste onderhoud.
Zit je met een instapmodel wat hiervoor prima is wel net boven je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
IPad instapmodel of een tweedehands exemplaar van een jaar of 2-3 oud.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
Mja is een iPad dan niet "overkill"? Of denken jullie dat dat die €350 wel waard is?

@sambalbaj @Tommie12

Daarnaast weet ik niet of een Surface voor mijn oma zo makkelijk is. Dit door Windows.

@MAX3400

[ Voor 43% gewijzigd door change1001 op 18-03-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als het echt enkel om videobellen gaat natuurlijk wel. Dan voldoet alles met een redelijk groot scherm.

Maar wil je haar nog wat kleine digitale stapjes laten maken, al is het maar de digitale krant lezen, een e-mail lezen, foto's, uitzending gemist of iets opzoeken, dan zou ik het zeker doen.

Voor mijn moeder, bijna 80, is het zo ongeveer het meest belangrijke wat ze in huis heeft sinds mijn vader is overleden. Doet ze al dat soort dingen nog mee terwijl ze nooit met een pc overweg kon. Erg makkelijk te leren en qua updaten geen onderhoud en lange ondersteuning. De Android telefoon die ze heeft is continu vragen, bellen lukt, Whatsapp net maar voor de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze zeggen dat Ipads heel goed werken voor oudere mensen. Misschien dat je een referbished Ipad kan vinden voor 300 euro? (ik dacht dat die net wat duurder waren met de instapmodellen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
Bedankt voor alle reacties. Morgen even met oma bespreken of ze het iets vindt, zo ja dan kopen we denk ik de pricewatch: Apple iPad 2019 Wi-Fi 32GB Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
change1001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:09:
Mja is een iPad dan niet "overkill"? Of denken jullie dat dat die €350 wel waard is?

@sambalbaj @Tommie12

Daarnaast weet ik niet of een Surface voor mijn oma zo makkelijk is. Dit door Windows.

@MAX3400
Ach, je zal zien dat je oma er snel meer mee doet dan alleen dat videobellen.

Zet er een paar fijne apps op, en een paar spelletjes. Woordpuzzels, sudoku, candy crush, of wat ze leuk vindt, en na een week merk je dat de batterij het geen dag vol houdt.

Een nieuws app is natuurlijk ook handig.

Mijn vader is 82, en als zijn iPad defect gaat, dan staat die dezelfde dag nog in de winkel om een andere te kopen.

Refurbished is zeker een goed idee als het budget een probleem is, maar ik zou geen model kiezen dat langer dan 3 jaar op de markt is, ander riskeer je buiten de boot te vallen binnen 1-2 jaar bij een volgende update.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
Nog een kleine bump.

Ik heb de iPad binnen gekregen. Echter zoek ik nu een videobel app die echt heel simpel is. Het liefst gewoon icoontjes van de verschillende familieleden. Groepsbellen zou fijn zijn. Oscar Senior heb ik nu net geïnstalleerd, echter zie ik heel sneaky staan dat dit de proefversie is die verloopt op 20 mei. Ik wil gewoon een gratis app zonder abonnement. Enige adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
Facetime is perfect, maar werkt alleen van/naar Apple apparaten.

Is het misschien mogelijk om Whatsapp er op te installeren? Dan kun je met vrijwel iedereen beeldbellen.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:41
Case schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:39:
Facetime is perfect, maar werkt alleen van/naar Apple apparaten.

Is het misschien mogelijk om Whatsapp er op te installeren? Dan kun je met vrijwel iedereen beeldbellen.
WhatsApp werkt niet op de iPad (vereist een telefoon nummer / simkaart) en als je al een cellular editie hebt (wat ik betwijfel, die is duurder + extra abbo) dan is er geen WhatsApp app voor de iPad.

FaceTime / Skype / Google Hangouts zijn denk ik de beste opties. Waarbij de eerste zoals je zegt enkel voor naar Apple gebruikers is.

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 20-03-2020 20:44 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
ZpAz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:44:
[...]

WhatsApp werkt niet op de iPad (vereist een telefoon nummer / simkaart) en als je al een cellular editie hebt (wat ik betwijfel, die is duurder + extra abbo) dan is er geen WhatsApp app voor de iPad.

FaceTime / Skype / Google Hangouts zijn denk ik de beste opties. Waarbij de eerste zoals je zegt enkel voor naar Apple gebruikers is.
Ik heb Skype geïnstalleerd. Hopen dat oma het begrijpt met een zelfgemaakte handleiding! Is namelijk niet echt de 'simpelste' app voor senioren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:54
change1001 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Ik heb Skype geïnstalleerd. Hopen dat oma het begrijpt met een zelfgemaakte handleiding! Is namelijk niet echt de 'simpelste' app voor senioren.
Zet de contacten er vast in, is het een kwestie van klikken en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
swhnld schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:40:
[...]

Zet de contacten er vast in, is het een kwestie van klikken en bellen.
Yes alle contacten van de familieleden staan erin. Ben een handleiding aan het maken voor oma. Hopen dat we oma morgen wegwijs kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
Wij zijn nu ook bezig om voor Oma een tablet te regelen.

Aangezien ze geen internet heeft, denken wij aan een 4g / cellular versie van een ipad. Hoe bevalt Skype tot nu toe bij jullie? Nog tips en tricks die je wilt delen?

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• change1001
Case schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:28:
Wij zijn nu ook bezig om voor Oma een tablet te regelen.

Aangezien ze geen internet heeft, denken wij aan een 4g / cellular versie van een ipad. Hoe bevalt Skype tot nu toe bij jullie? Nog tips en tricks die je wilt delen?
De iPad ligt nu al eventjes bij oma. Ik heb Skype erop gezet en een handleiding gemaakt voor oma (wil hem best doorsturen). Lettertype groot en wat dingetjes in de instellingen aangepast. Iedereen van de familie heeft een account aangemaakt op skype. Oma toegevoegd. Daarna was het makkelijk, oma bellen en klaar. Handleiding is wel belangrijk, icoontjes aanklikken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
Ja, inderdaad. Ik heb inmiddels zo'n ding besteld. Mocht je de handleiding door willen sturen, graag. Zie mijn PM met mailadres :)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRoelie
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-05-2020
DUO van Google heb ik goede ervaringen mee. Geen opsmuk en je hebt geen telefoonnummer nodig. Mocht je alsnog een SIM-kaart nodig hebben (door bijvoorbeeld slecht openbaar WiFi netwerk in het verzorgingshuis), geen 097-nummer nemen. Google accepteert nog geen 097 nummers om te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het kicken en kapen van topics en crossposten is niet toegestaan, dus graag even een nieuw topic aanmaken.

[ Voor 115% gewijzigd door rens-br op 14-05-2020 16:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.