Hoe maak ik videobellen zo simpel mogelijk voor oma van 91

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capybara
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Door de huidige coronacrisis kan de familie niet op bezoek komen bij mijn oma.

Hoe zorg ik ervoor dat een tablet of smartphone zo is ingesteld dat zij contact kan maken met ons?

Ik ben bekend met chatapps als Skype, Zoom, Facetime, Discord, etc. Ook heb ik wel eens op afstand support geleverd via teamviewer. Het liefste zou ik een tablet willen overnemen op afstand. Mijn oma heeft nooit leren werken met een computer dus het moet echt zo simpel mogelijk. Alle onverwachte dingen leiden waarschijnlijk tot problemen.

Het liefste zo ik met een iPad willen werken omdat iedereen in de familie die ook heeft. Maar ik heb tot nu toe geen goede software gevonden om remote access te krijgen op een iPad. Er is ook een android tablet beschikbaar maar deze is al wat ouder. Een oude smartphone zou ook kunnen maar dan is het scherm kleiner.

Heeft iemand ervaren hiermee? Alle tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

In mijn ervaring is jitsi doodsimpel: klik
Voordeel is dat het in een browser kan draaien, dus je hoeft er niet veel aan te doen.
Nadeel is dat google de "kamers" indexeert en dan kan iedereen meekijken, dus een password is wel nuttig en of oma daar iets mee kan weet ik niet......

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:25

ThomasXCI

Mine!

Blijkbaar kun je iOS zo instellen dat die gesprekken automatisch opneemt. link Misschien niet heel ideaal, want dan kan oma jullie niet bellen, maar jij wel haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Een iPad en dan Facetime? Wanneer ze dan via Facetime gebeld wordt moet je oma enkel even op het groene bolletje drukken/swipen en that's it. Dat moet wel lukken toch? Anders kan je ook "Auto Answer" aanzetten: https://mcmw.abilitynet.o...ls-iphone-ipad-ipod-touch

Zover ik weet zijn er geem mogelijkheden om een iOS apparaat die niet jailbroken is vanaf afstand te besturen. Als dat een vereiste is zou je kunnen kijken naar een Android tablet. Daar heb je vaak veel meer mogelijkheden mee omdat root makkelijker te krijgen is of zelfs standaard aangeboden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:14

Agent47

I always close my contracts.

Ipad uit vraag en aanbod goedkoop kopen en dan Facetime?
Ze hoeft alleen maar op het groene knopje te drukken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21
Amazon's Echo heeft een functie genaamd 'drop in'. Het werkt als een soort intercom tussen devices die elkaar approved hebben voor die functionaliteit. Je stelt dus tweemaal een Echo device in voor drop-in, aan jou kant zeg je "Echo, drop in to oma" en je bent meteen hoorbaar bij oma. Hoeft ze dus niets voor te doen behalve iets terug te zeggen :P

Het gesprek kan ook geiniteerd worden vanuit de Echo-app, dan heb je maar 1x een Echo nodig bij oma en de familie gebruikt gewoon de smartphone.

https://www.digitaltrends...rop-in-on-an-echo-device/

[ Voor 29% gewijzigd door Tom Paris op 02-04-2020 13:14 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capybara
Bedankt voor de tips!

Ik ga aan de slag en kijken welke app het beste is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 15:12
https://www.noisolation.com/nl/komp/

Misschien een beetje overpriced, maar werkt wel goed, 1 keer goed instellen en ze hoeven niks te doen. Zit alleen een volumeknop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capybara
Uiteindelijk heb ik de volgende oplossing bedacht.
  1. Installeer de launcher Simple Mode voor Android. Deze creëert een startscherm met maar 4 icontjes
  2. Geen wachtwoord voor de ontgrendeling
  3. Met QuickSupport en TeamViewer kan ik de tablet op afstand overnemen.
  4. Meerdere apps geïnstalleerd om mee te kunnen videobellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 19:49
Zet er een google Hub max neer. Kan je met google Duo naar bellen en kan bellen met andere Duo gebruikers. Werkt helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
*knip* topickaping

[ Voor 88% gewijzigd door g0tanks op 14-05-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 23:38