Beste Church of Noise
Bedankt voor het starten en onderhouden van dit topic.
Ik heb zelf een Purple gekocht tijdens de kickstarterfase en was zeer onder de indruk van het kleine kastje en al zijn mogelijkheden. Zo onder de indruk zelfs dat ik een bedrijf ben begonnen om Firewalla units te verkopen hier in NL. (Ik weet niet zeker of ik het hier mag promoten?) Ik zal het in een andere reactie vermelden voor het geval het verwijderd moet worden zodat deze post niet verwijderd wordt.
Mijn Purple is aangesloten op een 1Gbps glasvezel op het WAN en een Linksys Mesh op het LAN.
Helaas begon mijn Purple na een paar maanden raar te doen en zakte mijn 1 Gbps fiber snelheid naar minder dan 10mbps. Ik probeerde de box opnieuw te flashen wat niet hielp. Firewalla nam een kijkje onder de motorkap op afstand, maar kon het probleem ook niet vinden. Ik keerde terug naar mijn oude T-Mobile zyxel totdat ik een vervangende Purple ontving.
Desalniettemin een erg cool kastje met een hoop mogelijkheden!
Het verbaast me nog steeds om te zien welk verkeer er vanaf mijn apparaten wordt verzonden en met welke servers mijn apparaten communiceren.
Mocht iemand nog vragen hebben, dan zal ik mijn best doen die ook te beantwoorden.
P.S. Zoals je misschien hebt gezien werken ze nu aan een rackmount kit voor de Gold.
Groetjes