Goede vraag...
Misschien een ticket aanmaken? Ze antwoorden typisch nogal snel.
Het probleem is dat ik zelf nog geen KPN verbinding heb. Deze wordt pas 18 januari aangesloten.Church of Noise schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:31:
Goede vraag...
Is je fw je enige router of zit er nog een voor?nielsn schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:48:
[...]
Het probleem is dat ik zelf nog geen KPN verbinding heb. Deze wordt pas 18 januari aangesloten.
Daarbij was ik het een en ander aan het voorbereiden omdat ik 20e op wintersport ga en er thuis gewoon TV gekeken / gewerkt moet worden.
Er staan 3 vragen hierover in dat help topic - geen beantwoord, geeft weinig hoop.nielsn schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:00:
[...]
Volgens mij hoeven de nieuwe TV+ ontvangers inderdaad niet meer op een apart VLAN te zitten maar voor de beste beeldkwaliteit zou je toch gebruik moeten maken van multicast.
Ah, ik lees nu het volgende: https://help.firewalla.co...34/comments/1500000108862
Heeft iemand KPN glasvezel internet in combinatie met IPTV werkend via multicast?
Hoeft niet. Ik heb een FritzBox die de VDSL/PPPoE/NAT afhandelt. Van daar een interne IP range (192.168.x.y) naar de Firewalla. Die staat op zijn beurt als router ingesteld zonder NAT, met een andere IP range (10.x.y.z) aan de LAN kant. En dan een static route in de FritzBox naar 10.x.y.z via het 192.168.x.y adres van de Firewalla. Werkt goed en neemt meteen wat load van de Firewalla weg.
Yes, but no.
[ Voor 5% gewijzigd door Robi op 06-03-2024 14:37 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Robi op 15-05-2024 20:09 ]
quote: https://www.r4it.nl/kopen-1Hieronder staan de stappen om Firewalla in te stellen in combinatie met KPN IPTV*.
In de Firewalla app 3 netwerken aanmaken:
1 - WAN PPPoE vlan6, MTU 1500, MRU 1492, Poort 4/WAN.
2 - WAN DHCP vlan 4 option 60 IPTV_RG, IGMP proxy aan, IPv6 uit , Poort 4/WAN.
Op beide WAN netwerken Connectivity test uit.
3 - Een LAN aanmaken op poort 1-3/LAN.
Vervolgens een route aanmaken:
Matching: IP range 213.75.112.0/21
Device: Je tv decoder uit de lijst selecteren (Tip: De hostname staat onderop de decoder, op deze manier kun je het herkennen)
WAN: IPTV WAN (het WAN netwerk dat je ingesteld hebt op DHCP, vlan4)
Tot slot:
De glasvezel modem even disconnecten, even wachten en dan weer connecten, daarna de decoder van het stroom af en na 10s weer opstarten. Dan zou die tot 100% moeten lopen. Stopt ie bij 85% dan heb je de route niet (goed) ingesteld.
Met veel dank aan de volharding van een van onze klanten.
Disclaimer:
De verstrekte stappen voor het integreren van Firewalla met KPN IPTV worden aangeboden als een algemene handleiding. Houd rekening met het volgende:
- Geen Garantie: Deze stappen werken mogelijk niet in alle scenario's, en de resultaten kunnen variëren op basis van individuele netwerkconfiguraties en software-instellingen.
- Gebruikersverantwoordelijkheid: Gebruikers zijn volledig verantwoordelijk voor het implementeren van deze stappen. Eventuele wijzigingen in de netwerkconfiguratie zijn voor rekening van de gebruiker.
- Individuele Omstandigheden: Netwerkconfiguraties verschillen; gebruikers moeten deze stappen aanpassen aan hun specifieke situatie en compatibiliteit verifiëren.
- Aansprakelijkheidsvrijwaring: De aanbieder van deze stappen is niet aansprakelijk voor enige schade of verlies als gevolg van het integratieproces.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Alleen 21% BTW, geen verdere kosten voor invoer.Robi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:08:
Gisteren een Gold Plus besteld, ben benieuwd hoelang het verzenden naar nederland gaat duren![]()
Hebben jullie allemaal import kosten moeten betalen?
Moest je dit direct al betalen bij levering of kwamen die kosten later?bolkmans schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:51:
[...]
Alleen 21% BTW, geen verdere kosten voor invoer.
Ik twijfel hoe dat ook al weer liep. Het is te lang geleden voor mij. Ik twijfel tussen (1) dat de douane het pakket pas vrijgeeft als de BTW ais betaald en (2) dat er een betaalopdracht op het pakket zit of (3) een betaalopdracht later wordt verzonden.Robi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:50:
[...]
Moest je dit direct al betalen bij levering of kwamen die kosten later?
Hier had uw reclame kunnen staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Robi op 23-05-2024 20:37 ]
Heb je via de firewalla shop zelf besteld? Ben ook aan kijken naar een firewalla namelijk, nu een pfsense doos maar wil het voor de rest hier ook wat makkelijker maken en wat minder zelf hoeven klussenRobi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:59:
Zojuist de Gold Plus ontvangen. vlans weer ingesteld, werkt super nice met de app!
Nog niks gehoord van Fedex over inklaringskosten maar dat zal later wel komen vermoed ik
[ Voor 5% gewijzigd door jimmy87 op 30-05-2024 14:45 ]
Via de shop zelf. Bevalt tot nu toe zeer goed! Hiervoor Mikrotik en Ubiquiti gehad, ook heel leuk, maar dit maakt alles gewoon super simpel met veel insights. Zeker een aanrader! Prestaties zijn ook super i.c.m. Odidojimmy87 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:39:
[...]
Heb je via de firewalla shop zelf besteld? Ben ook aan kijken naar een firewalla namelijk, nu een pfsense doos maar wil het voor de rest hier ook wat makkelijker maken en wat minder zelf hoeven klussen
[ Voor 70% gewijzigd door jimmy87 op 31-05-2024 00:29 ]
Ik draai nu pi-hole op mijn nas alleen vindt de sygnology het niet fijn waardoor het dashboard vsn pi-hol na een dag erg traag is.Robi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:59:
Zojuist de Gold Plus ontvangen. vlans weer ingesteld, werkt super nice met de app!
Nog niks gehoord van Fedex over inklaringskosten maar dat zal later wel komen vermoed ik
[ Voor 27% gewijzigd door bertdrenth op 22-12-2024 16:02 ]
Zou je de odido instellingen willen delen?Robi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:47:
[...]
Via de shop zelf. Bevalt tot nu toe zeer goed! Hiervoor Mikrotik en Ubiquiti gehad, ook heel leuk, maar dit maakt alles gewoon super simpel met veel insights. Zeker een aanrader! Prestaties zijn ook super i.c.m. Odido
Instellen vereist weinig kennis, het is heel simpel.bertdrenth schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:50:
[...]
Zou je de odido instellingen willen delen?
Het installeren ging heel makkelijk bij Odido alleen de vlan en klaar.Church of Noise schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:16:
Hoe zijn de eerste bevindingen?
(ik herinner me dat ik zelf erg blij was met de functionaliteiten maar wel wat tijd nodig had om de complexiteit van de interface te doorgronden)
Ik denk dat richting de 300-350 euro een aantrekkelijkere prijs is maar je kan altijd nog in prijs zakken. Hij krijgt nog volop updates en niet te importeren is ook wat waard.ericafterdark schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:57:
Mijn Gold staat te koop, maar ik twijfel over wat een eerlijke prijs zou zijn. Ik heb een bedrag genoemd, maar vind het lastig om de echte waarde in te schatten. Wat denken jullie dat redelijk is? Hij is 16 maanden oud en komt met een Europese voedingskabel.
Dank, dan zit ik te hoog, zal de advertentie aanpassen.dylan111111 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:45:
[...]
Ik denk dat richting de 300-350 euro een aantrekkelijkere prijs is maar je kan altijd nog in prijs zakken. Hij krijgt nog volop updates en niet te importeren is ook wat waard.
In ander nieuws, iemand die Firewalla Access Point 7 al kunnen bestellen/op het wens lijstje gezet? (Waarschijnlijk niet aangezien het USA customers only is...)
https://firewalla.com/products/firewalla-ap7
Dat heeft vast te maken met MAC Randomization op de betreffende apparaten.bertdrenth schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:12:
Wat mij ipvalt is dat hij soms bekende apparaten weer ziet als nieuw toestel en je in quarantaine wordt gezet.
In theorie zou het niet anders moeten zijn dan elke andere firewalla qua interface/configuratie, alleen meer snelheid/capaciteitJurGradi schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:17:
Hey,
Iemand ervaringen met de "Firewalla Gold Pro 10G".
Ik zoek iets deftigs dat hoge (>5G) snelheden aankan.
Soms komen ze voorbij op Marktplaats, maar verder niet voor zo ver ik weet.r.reus schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:32:
Is er inmiddels al ergens in Europe/Nederland voordelig een Firewalla te koop?
Via Amerika blijven de prijzen hoog met import en BTW.
tweedehands zie je ze ook niet.
Denk voornamelijk dat het werkt in het Firewalla eco systeem. Daarnaast is de prijs hoog maar ook niet heel gek eigenlijk voor wat je krijgt, een vergelijkbare access point met die hardware gaat ook snel 300+ euro.jimmy87 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:24:
Nu is dit een serieuze vraag en niet om firewalla af te breken
Maar waarom zou iemand deze kopen boven iets als een Unifi AP of een tplink etc.
[ Voor 8% gewijzigd door SED op 16-07-2025 23:54 ]
Copyright and left by SED...
Dus wederom problemen met de kwaliteitscontrole. Wel netjes opgelost. Probleem momenteel zijn invoerrechten, BTW en heffingen die eraan lijken te komen.In we praktijk valt dat best mee. Ik heb een Purple. Gehad uit de reeks waarbij een van de ethernet poorten plots rare kuren vertoonde,
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq