Mediaspeler Ziggo go

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Voor mijn zoon heb ik een tv op zijn kamer geplaatst. Hier ligt echter geen kabel en is ook niet heel makkelijk aan te leggen. Hij wil graag (ouderwets) tv kunnen kijken en dacht toen aan het streamen van Ziggo go via een telefoon/tabler. Nu lees ik op internet ervaringen met mediaspelers waar de Ziggo go-app op geinstalleerd kan worden zodat je geen telefoon/ tablet nodig hebt. Dit lijkt mij ideaal.

Weet iemand wel mediaspeler hiervoor geschikt is (eventueel via aliexpress)? Dit aangezien ik ook veel lees over het feit dat op sommige spelers Ziggo go is geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
De ziggo go app moet nog steeds uitkomen voor android tv en apple tv.
Zou je dan via een ab kunnen bedienen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:45
Je zou voor een mi box 4 kunnen gaan, deze heeft zowel android tv als chromecast ultra aanboord.

Ik gebruik deze momenteel i.c.m. streamingdiensten o.a. met nlziet, netflix disney+, amazon primevideo, youtube premium.

Dat werkt echt super! Alleen voor formule1 (ziggo go) maak ik gebruik van de chromecast met het account van mijn schoonouders :p

Zolang er geen native ziggo go app is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Bedoelen jullie dat het dus niet mogelijk is om zonder te streamen gebruik te maken van ziggo go op een mediaspeler/smart tv? Ik had mijn hoop gevestigd op dit bericht van vorig jaar https://www.totaaltv.nl/n...r-blokkade-ziggo-omzeilt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 12:27
Ziggo roept al sinds eind 2018 dat ze met die app bezig zijn en dat er "binnenkort" meer over bekend is o.i.d. dus daar zou ik je hoop niet op vestigen.
Ja je kunt voor een random chinese 'Android mediabox' gaan maar daar installeer je doorgaans apps op bedoeld voor telefoons/tablets en dus een touchscreen interface die waarschijnlijk bagger werkt met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 15:25
Geen idee of dit nog werkt maar voorheen gebruikte ik een Chromecast. Is qua zappen niet zo prettig als een afstandsbediening maar het werkte iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SmooK schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:53:
Geen idee of dit nog werkt maar voorheen gebruikte ik een Chromecast. Is qua zappen niet zo prettig als een afstandsbediening maar het werkte iig wel.
Chromecast werkt wel, maar niet alles (bijvoorbeeld film1 kun je niet chromecasten).
mobile12 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:14:
Voor mijn zoon heb ik een tv op zijn kamer geplaatst. Hier ligt echter geen kabel en is ook niet heel makkelijk aan te leggen. Hij wil graag (ouderwets) tv kunnen kijken en dacht toen aan het streamen van Ziggo go via een telefoon/tabler. Nu lees ik op internet ervaringen met mediaspelers waar de Ziggo go-app op geinstalleerd kan worden zodat je geen telefoon/ tablet nodig hebt. Dit lijkt mij ideaal.

Weet iemand wel mediaspeler hiervoor geschikt is (eventueel via aliexpress)? Dit aangezien ik ook veel lees over het feit dat op sommige spelers Ziggo go is geblokkeerd.
Je moet iets gebruiken waar android op staat, en niet android TV. Of windows, dat kan ook.
Dus, neem een tablet/laptop/htpc, hang die via hdmi aan je tv en zorg dat er een afstandsbediening op werkt (via bluetooth bijvoorbeeld) of desnoods alleen een draadloze muis of muis + toetsenbord.

Of inderdaad, neem een chromecast en stuur die aan die via je mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Er is een "Beta" app in omloop voor Android TV waarmee je prima naar Ziggo kunt kijken. Deze heb ik zelf ook gebruikt op mijn NVIDIA Shield TV.

Je moet echter wel op een Ziggo lijn zitten wil deze app werken. In mijn geval (glas van KPN) werkt dit dus niet meer, doordat Ziggo daar een beperking op heeft gezet een poosje geleden.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
DaLass schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:50:
Er is een "Beta" app in omloop voor Android TV waarmee je prima naar Ziggo kunt kijken. Deze heb ik zelf ook gebruikt op mijn NVIDIA Shield TV.

Je moet echter wel op een Ziggo lijn zitten wil deze app werken. In mijn geval (glas van KPN) werkt dit dus niet meer, doordat Ziggo daar een beperking op heeft gezet een poosje geleden.
Die werkt alleen nog maar als je EN op de ziggo lijn zit EN in de testgroep zit. Dus voor de meesten niet van toepassing, want in die testgroep kom je niet meer.

Maar goed, er zijn genoeg andere draadjes hierover, weinig nut om hier alles te gaan herhalen waarom ziggo go voor niet-testers nu echt niet meer werkt op android tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wat @dragon2 hierboven zegt, een Box met Android, niet met Android TV. Maar dan nog moet je een boxje hebben waarmee de ZiggoGO app zich ook goed laat bedienen. Mijn ervaring is dat dit per Android box kan variëren, vooral binnen het gedeelte "TV&Replay". Dat ligt dan vooral aan het type afstandsbediening wat standaard wordt meegeleverd. Vooral de uitvoeringen met "Air/flymouse" bediening werken het beste binnen ZiggoGo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:00:
[...]

Die werkt alleen nog maar als je EN op de ziggo lijn zit EN in de testgroep zit. Dus voor de meesten niet van toepassing, want in die testgroep kom je niet meer.
Dit is niet waar. Wél een ziggo lijn (gok ik), maar je hoeft niet in de testgroep te zitten. De 'gehackte' app werkt echt perfect op de Mi box S. Eindelijk een super alles-in-1 oplossing.

En anders een chromecast voor een paar tientjes. Dan kun je de normale ziggo go app vanaf je telefoon casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Freakster86 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:00:
[...]

Dit is niet waar. Wél een ziggo lijn (gok ik), maar je hoeft niet in de testgroep te zitten. De 'gehackte' app werkt echt perfect op de Mi box S. Eindelijk een super alles-in-1 oplossing.

En anders een chromecast voor een paar tientjes. Dan kun je de normale ziggo go app vanaf je telefoon casten.
Aangezien ik juist op zoek ben naar een configuratie zonder streamen vanaf een telefoon/ tablet, zou dit dan blijkbaar dé setup moeten zijn.

Zijn er nog andere boxen of is de MI S de enige? Dan is het dus mogelijk om de ziggo go app te bedienen via afstandbediening die de box bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@mobile12 Er zijn heel veel android boxen, maar slechts twee die officieel Android TV hebben. De Mi Box S en de Nvidia Shield. Dat zijn eigenlijk de twee die je imho wilt i.v.m. ondersteuning van apps. Geen gedoe. Enkel om de Ziggo app aan de praat te krijgen moet je door een hoepel springen. De Mi Box S is met ~50 euro een stuk goedkoper. De Shield is een een stuk krachtiger, dus mocht je ook wat willen gamen...

Voor wat betreft de app, er loopt hier een topic over Ziggo Go op Android TV Vergt een kleine aanpassing in de apk, maar dan kun je hem zonder problemen side loaden en inloggen met je NL account. In een paar minuten werkt het. Geen garantie dat het blijft werken natuurlijk, maar voor nu werkt het mijns inziens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Freakster86 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:00:
@mobile12 Er zijn heel veel android boxen, maar slechts twee die officieel Android TV hebben. De Mi Box S en de Nvidia Shield. Dat zijn eigenlijk de twee die je imho wilt i.v.m. ondersteuning van apps. Geen gedoe. Enkel om de Ziggo app aan de praat te krijgen moet je door een hoepel springen. De Mi Box S is met ~50 euro een stuk goedkoper. De Shield is een een stuk krachtiger, dus mocht je ook wat willen gamen...

Voor wat betreft de app, er loopt hier een topic over Ziggo Go op Android TV Vergt een kleine aanpassing in de apk, maar dan kun je hem zonder problemen side loaden en inloggen met je NL account. In een paar minuten werkt het. Geen garantie dat het blijft werken natuurlijk, maar voor nu werkt het mijns inziens perfect.
Nu de ziggo tv-app is gereleased, ben ik weer op zoek naar een goede setup voor de tv waar geen kabel ligt (ik wil dus niet streamen vanaf een telefoon/ tablet). Aangezien het geen android-tv betreft zal ik volgende mij een losse android-box nodig hebben. Is de mi box s hier nog steeds geschikt voor of is er een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wat ik gelezen heb is dat de Ziggo Go app niet goed werkt op de MI box.
Hier draait de Ziggo Go app wel goed op een Sony Android TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudhaar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 20:11
Ik heb voor mijn moeder de Amazon Fire TV stick aangeschaft, daar kan de Ziggo app zelfstandig op draaien.

Op de stick browsen naar https://www.amazon.com/gp/product/B08BZG44W7/?ie=UTF8&ref=mas_ty en dan is de Ziggo app te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
mobile12 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Nu de ziggo tv-app is gereleased, ben ik weer op zoek naar een goede setup voor de tv waar geen kabel ligt (ik wil dus niet streamen vanaf een telefoon/ tablet). Aangezien het geen android-tv betreft zal ik volgende mij een losse android-box nodig hebben. Is de mi box s hier nog steeds geschikt voor of is er een beter alternatief?
Ik kan de Mi Box S niet meer aanraden. Teveel gedoe mee na de laatste updates.

Een Amazon Fire Stick is leuk, maar de Nederlands versie is erg beperkt (qua afstandsbediening en snelheid). Via Duitsland kun je er wel een importeren, maar dat heeft weer andere nadelen. Los van het Amazon ecosysteem, daar moet je van houden. Anders zit je alsnog veel te prutsen.

Wat mij betreft zijn er twee oplossingen. Een pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB of een Nvidia Shield, waarbij de laatste een stuk duurder is. De Google variant moet je wel even uit het buitenland halen, anders betaal je de hoofdprijs. Maar volgens mij is dat het apparaat waar je het meeste kijkplezier van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:55:
Wat ik gelezen heb is dat de Ziggo Go app niet goed werkt op de MI box.
Hier draait de Ziggo Go app wel goed op een Sony Android TV.
Totale onzin, draait als een tierelier op een Mi Box (s), dus hoe je aan die wijsheid komt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mobile12 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:49:
[...]
Alles waar naar geld. Ik lees dat de CCGTV wordt aangeraden, zou op dit moment nog steeds niet mijn eerste keuze zijn.

Mag het wat kosten, Shield 2019 (pro).
Zo voordelig mogelijk, Fire TV 4k stick (geïmporteerd), bij voorkeur indien deze in de aanbieding is, of Mi Box S en dan na de laatste software update gevolgd door een algehele reset, dus even opnieuw beginnen, scheelt een hoop gezeur. Daarna pas (wat mij betreft), de CCGTV. Is nog te duur voor wat deze te bieden heeft en is ook nog wat te beperkt in zijn mogelijkheden (vaste framerate is de grootste ergernis wat mij betreft).

Maar het eea is erg afhankelijk van waar je het apparaatje allemaal voor wil gaan gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:51:
de CCGTV. Is nog te duur voor wat deze te bieden heeft en is ook nog wat te beperkt in zijn mogelijkheden (vaste framerate is de grootste ergernis wat mij betreft).
Die vaste framerate, geldt dat voor alles, of enkel het ziggogo gedeelte?
Indien enkel ziggogo is dat niet echt een probleem toch? Ik ben in de veronderstelling dat alles daarin dezelfde framerate heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LA-384 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:42:
[...]
Die vaste framerate, geldt dat voor alles, of enkel het ziggogo gedeelte?
Indien enkel ziggogo is dat niet echt een probleem toch? Ik ben in de veronderstelling dat alles daarin dezelfde framerate heeft.
Met die vaste bedoel ik, je kiest er één uit de beschikbare en dat blijft dan zo voor al het media wat je afspeelt, ongeacht de gebruikte app. Voor een meest vloeiende Ziggo ervaring kies je dan voor 50Hz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Met die vaste bedoel ik, je kiest er één uit de beschikbare en dat blijft dan zo voor al het media wat je afspeelt, ongeacht de gebruikte app. Voor een meest vloeiende Ziggo ervaring kies je dan voor 50Hz.
Ah op die manier. Het hoeft geen heel groot nadeel te zijn als dat eenvoudig is te veranderen via een snelmenu. Volgens mij is 50fps en 24fps toch wel het meest voorkomende. Waarbij die laatste eigenlijk vooral bij (fhd) films het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LA-384 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:51:
[...]
Ah op die manier. Het hoeft geen heel groot nadeel te zijn als dat eenvoudig is te veranderen via een snelmenu. Volgens mij is 50fps en 24fps toch wel het meest voorkomende. Waarbij die laatste eigenlijk vooral bij (fhd) films het geval is.
Snelmenu als zijnde via de systeeminstellingen bedoel je? Als je dat niet bezwaarlijk vind dan kan het zo ja ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Dus wel wat wisselende ervaringen. In mijn situatie gaat het om de tv voor mijn zoon. Het is belangrijk dat het eenvoudig en snel werkt. Aangezien papa het mag betalen, hoeft het niet te duur te zijn :).

@hardware-lover wat is het verschil tussen de Mi box s en de fire tv-stick qua mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mobile12 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:54:
Dus wel wat wisselende ervaringen. In mijn situatie gaat het om de tv voor mijn zoon. Het is belangrijk dat het eenvoudig en snel werkt. Aangezien papa het mag betalen, hoeft het niet te duur te zijn :).

@hardware-lover wat is het verschil tussen de Mi box s en de fire tv-stick qua mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid?
V.w.b. het aan de praat krijgen van bepaalde apps, is de Fire Stick het meest lastig, niet alles is namelijk uit hun eigen store te installeren. V.w.b. gebruik en support, dan krijgt de Fire Stick voorrang. De officieel voor Nederland verkrijgbare is erg kaal en minder krachtig itt de 4k versie, deze heeft een veel uitgebreider menu, maar misschien is dat helemaal niet nodig.

Waar ga je de Box nu eigenlijk voor gebruiken, alleen maar voor Ziggo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
hardware-lover schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:
[...]

V.w.b. het aan de praat krijgen van bepaalde apps, is de Fire Stick het meest lastig, niet alles is namelijk uit hun eigen store te installeren. V.w.b. gebruik en support, dan krijgt de Fire Stick voorrang. De officieel voor Nederland verkrijgbare is erg kaal en minder krachtig itt de 4k versie, deze heeft een veel uitgebreider menu, maar misschien is dat helemaal niet nodig.

Waar ga je de Box nu eigenlijk voor gebruiken, alleen maar voor Ziggo?
Het is echt bedoeld voor tv kijken. Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mobile12 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:02:
[...]
Het is echt bedoeld voor tv kijken. Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.
Netflix, Disney, Videoland, Prime video, Youtube, NLZiet, NPO(+), Kodi enz. enz. Op de Fire Stick ook nog Apple TV Plus maar deze moet het dan weer stellen zonder wat andere beschikbare apps ;)

Edit: aan wat voor TV/Monitor komt de speler te hangen, grootte bedoel ik?

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2021 21:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
hardware-lover schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Netflix, Disney, Videoland, Prime video, Youtube, NLZiet, NPO(+), Kodi enz. enz. Op de Fire Stick ook nog Apple TV Plus maar deze moet het dan weer stellen zonder wat andere beschikbare apps ;)

Edit: aan wat voor TV/Monitor komt de speler te hangen, grootte bedoel ik?
Netflix en YouTube wordt al gekeken via de ingebouwde apps. Het gaat om een Philips-tv van volgens mij 43".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mobile12 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:16:
[...]
Netflix en YouTube wordt al gekeken via de ingebouwde apps. Het gaat om een Philips-tv van volgens mij 43".
Dan zou ik kiezen tussen de Mi Box S of de Fire Stick, gezien de aanschafprijs en het gebruik. Is er bekabeld internet beschikbaar bij de TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
hardware-lover schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Dan zou ik kiezen tussen de Mi Box S of de Fire Stick, gezien de aanschafprijs en het gebruik. Is er bekabeld internet beschikbaar bij de TV?
Nee, geen bekabeld internet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mobile12 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Nee, geen bekabeld internet...
Wel fatsoenlijke wifi? Want anders zou het wel eens tegen kunnen gaan vallen, ongeacht het apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
hardware-lover schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Totale onzin, draait als een tierelier op een Mi Box (s), dus hoe je aan die wijsheid komt?
Omdat het Ziggo forum vol staat met problemen met de MI en Ziggo Go.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Omdat het Ziggo forum vol staat met problemen met de MI en Ziggo Go.
Ik denk dat jij doelt op het gebruik van ZiggoGo via Chromecast, maar niet op de ZiggoGo app voor Android/Google TV, dat zijn 2 verschillende apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 22:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb een Chromecast met Google TV, dat werkt hier echt goed. Met een eigen afstandsbediening en Ziggo Go app, Netflix, Prime, etc. Als je fatsoenlijk wifi bereik hebt daar, dan zou ik daar voor gaan.
Je hebt geen telefoon nodig, alleen de bijbehorende afstandsbediening.

Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobile12
janvanduschoten schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:25:
Ik heb een Chromecast met Google TV, dat werkt hier echt goed. Met een eigen afstandsbediening en Ziggo Go app, Netflix, Prime, etc. Als je fatsoenlijk wifi bereik hebt daar, dan zou ik daar voor gaan.
Je hebt geen telefoon nodig, alleen de bijbehorende afstandsbediening.

Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2
Moet dat ook werken op de chromecast die ik heb? (Zie foto)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT8ZAm77lQ7cqPWIK26va8dAIkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4DRiLfX3PA6kb33xUqZlZZh.jpg?f=fotoalbum_large

Never mind.... zie het al. De chromecast met Google TV is een andere....

[ Voor 3% gewijzigd door mobile12 op 06-01-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
hardware-lover schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat jij doelt op het gebruik van ZiggoGo via Chromecast, maar niet op de ZiggoGo app voor Android/Google TV, dat zijn 2 verschillende apps.
Nee de problemen gingen over de Ziggo Go app op de MI box.
Op mijn Sony Android TV werkt de Ziggo Go app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:00:
[...]
Nee de problemen gingen over de Ziggo Go app op de MI box.
[knip]
Heb je een linkje (of linkjes) voor mij? Ik heb al diverse andere apparaten aangehaald waarop de app het ook prima doet maar een complete TV als goedwerkende oplossing aandragen heeft natuurlijk niet zo heel veel zin. Je bent dan kwalitatief beter af met een Ziggo Next of XL box voorzien van de nieuwe software dan de app op je TV draaien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@hardware-lover Dat klopt niet, de Sony OLED Android TV is kwalitatief beter dan een Next of XL box, daarom hebben wij ook gekozen voor een CI+ module, ook gemakkelijk alles op één apparaat.
Misschien dat @mavical je meer kan vertellen over de MI box, hij heeft ook problemen met de Ziggo Go app op de MI box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:19:
@hardware-lover Dat klopt niet, de Sony OLED Android TV is kwalitatief beter dan een Next of XL box, daarom hebben wij ook gekozen voor een CI+ module, ook gemakkelijk alles op één apparaat.
Misschien dat @mavical je meer kan vertellen over de MI box, hij heeft ook problemen met de Ziggo Go app op de MI box.
Even helder zijn, de ZiggoGo TV app draait onder je Android TV OS, via CI+ gebruik je die dus niet. De bitrates voor Live TV via DVB-C, dus voor de Next en/of XL Box zijn gelijk aan die wat rechtstreeks via de CI+ module je TV inkomt, dat het beeld wat anders is/lijkt dat zou kunnen, maar theoretisch zouden ze gelijk moeten zijn.

Via de ZiggoGo app voor Android TV, de app die je vanuit de Play Store installeert dus, komt de bitrate voor Live en Replay TV niet hoger dan 4.29Mbit in een 720p resolutie. Dat is een beperking die Ziggo aan de app heeft opgelegd, via On Demand is de kwaliteit wel beter met de app. De bitrates voor Live TV via DVB-C (antennekabel), al dan niet rechtstreeks je TV in of via een extern apparaat (Next Box, XL of whatever geschikt apparaat), gaat tot maximaal ~12Mbit in een 1080i resolutie, zo wordt het door Ziggo aangeleverd bedoel ik dan.

Jij maakt melding van vele reacties op het Ziggo forum van de ZiggoGo TV app icm de Mi Box, dus moet het toch redelijk eenvoudig zijn om wat linkjes te delen daarover?

Let wel, ik verdedig niets, ik heb diverse Media spelers in huis om te testen en vergelijken, maar ik wil wel graag hebben dat het voor iedereen helder is wat er door een ander wordt beweerd, dus daarom graag linkjes naar hetgeen JIJ hebt gelezen?

Edit: @HereIsTom dan hadden je reacties net zo goed achterwege kunnen blijven, zo kan iedereen van alles gaan beweren.

Overigens zijn de bitrates en resoluties via de ZiggoGo TV app instellingen zichtbaar te krijgen, zo moeilijk is dat nu ook weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2021 01:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb niet gekeken naar bitrate of resolutie van de Ziggo Go app op de TV, maar de beeldkwaliteit is niet slechter als dat ik op de Next box had.
Misschien kun je zelf even zoeken in het Ziggo forum, maakt mij niet uit wilde het alleen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Na wat onderzoek kom ik eigenlijk op de volgende opties:
pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB
pricewatch: Xiaomi Mi Box S 8GB
pricewatch: Amazon Fire TV Stick 2e generatie 8GB

Qua prijs komt de Fire Stick het beste naar voren. Een ander voordeel hiervan vindt ik dat het slechts een stick is die in de tv wordt geplugd en geen apart kastje is.

Welke optie adviseren jullie? Qua specs/ mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mobile12 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:26:
Na wat onderzoek kom ik eigenlijk op de volgende opties:
pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB
pricewatch: Xiaomi Mi Box S 8GB
pricewatch: Amazon Fire TV Stick 2e generatie 8GB

Qua prijs komt de Fire Stick het beste naar voren. Een ander voordeel hiervan vindt ik dat het slechts een stick is die in de tv wordt geplugd en geen apart kastje is.

Welke optie adviseren jullie? Qua specs/ mogelijkheden.
Heb je nog even een antwoord op deze (mogelijk verloren gegaan in de reacties die daarna kwamen)?
hardware-lover in "Mediaspeler Ziggo go"

Als dat dik in orde is dan zou ik eigenlijk willen zeggen, geen van drieën dan, en hoewel hij soms flink lager wordt aangeboden (soms onder de €30,- ), deze; https://www.cyberport.de/...-sprachfernbedienung.html of, als Full HD ook voldoende is, deze; https://www.cyberport.de/...-sprachfernbedienung.html

Zijn veel completer (in het anderstalige startmenu), en flink sneller dan de Lite versie, dat scheelt echt heel veel. Het zijn wel redelijk forse sticks.

De Google TV Stick gaat ook rechtstreeks in de TV, net als de Fire Stick, al hangt deze aan een kort hdmi kabeltje, maar dan is er ook nog een Mi Stick (al durf ik deze niet werkelijk aan te bevelen, ken deze niet bij gebruik en er zijn wat bedenkingen bij het geringe werkgeheugen).

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2021 20:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
HereIsTom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:48:
Ik heb niet gekeken naar bitrate of resolutie van de Ziggo Go app op de TV, maar de beeldkwaliteit is niet slechter als dat ik op de Next box had.
Misschien kun je zelf even zoeken in het Ziggo forum, maakt mij niet uit wilde het alleen aangeven.
Dat is bij mij absoluut wel het geval. De ziggo go app heb ik op een nvidia shield draaien, maar de beeldkwaliteit is echt fors minder dan op de next box. Hopelijk gaan ze daar aan werken de komende jaren, zodat de next-box overbodig wordt.

Overigens geen dealbreaker wat mij betreft, want het is maar lineaire tv. Ik kijk het journaal, wie is de mol, F1 en soms wat voetbal. In maart krijg ik mijn nieuwe huis en dan gaat de next-box niet mee. De app op de shield vind ik veel handiger, scheelt een apparaat, goedkoper abonnement en zo'n achterlijke coax aansluiting.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 08-01-2021 10:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Hulleman, je blijft wel bij Ziggo als internet provider, ondanks die "achterlijke" coax kabel? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
hardware-lover schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:13:
@Hulleman, je blijft wel bij Ziggo als internet provider, ondanks die "achterlijke" coax kabel? 😏
Goed punt. Ziggo vind ik verder prima, dus ik denk het wel:p

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hulleman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:32:
[...]
Goed punt. Ziggo vind ik verder prima, dus ik denk het wel:p
Ik vroeg het eigenlijk met de ZiggoGo TV app op je Shield in het achterhoofd, geen Ziggo internet, geen verbinding met die app 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
hardware-lover schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Ik vroeg het eigenlijk met de ZiggoGo TV app op je Shield in het achterhoofd, geen Ziggo internet, geen verbinding met die app 😏
Die kun je ook afnemen zonder internet van Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:27:
[...]
Die kun je ook afnemen zonder internet van Ziggo ;)
Daar gaan we weer......😏

Dat geldt voor de mobiele app, niet die voor Android/Google/Fire/Apple TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
hardware-lover schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Daar gaan we weer......😏

Dat geldt voor de mobiele app, niet die voor Android/Google/Fire/Apple TV.
Cast ik die naar mijn Shield, opgelost. Dat gaat natuurlijk nog wel komen. Alle providers zullen van die externe spelers af moeten en een volledige appvariant aan gaan bieden.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:31:
[...]
Cast ik die naar mijn Shield, opgelost. Dat gaat natuurlijk nog wel komen. Alle providers zullen van die externe spelers af moeten en een volledige appvariant aan gaan bieden.
Dat gaat nog jaren en jaren duren (als het er al gaat komen). Maar jij hebt je oplossing gevonden d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 11-01-2021 12:39 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1