Croga schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:06:
[...]
Ik ben het met je eens dat dat zeker onprettige verhalen zijn. Persoonlijk heb ik er nog geen last van gehad maar op deze manier lopen ze wel het risico ook mij een keer dusdanig tegen de borst te stoten dat ik weg ga. Er zijn een aantal soortgelijke banken in opkomst op het moment. En mijn move afgelopen jaar van ING naar BUNQ heeft voor mij bewezen dat er geen enkele reden is om vast te houden aan een bank waar je niet prettig bij zit; voor mij is het dit keer een handmatige overstap geweest en dat zou ik zo opnieuw kunnen doen.
Klopt, overstappen valt ook heel erg mee! Maar dat niet alleen, je zit bijna nergens meer echt ergens aan vast. Je kan dus of direct helemaal overstappen, of eerst gewoon een beetje bankhoppen met "testrekeningen" en dan pas je keuze maken, hoef je "al die moeite met overstappen" ook niet te doen totdat het het echt waard is om te doen/dat je het zeker weet.

Dat lees je echter wel vaak als bezwaar, "dan moet ik alles aanpassen". Ten eerste zijn er meerdere diensten voor als je echt te lazy bent. Ten tweede heb je evt ook nog de overstap service, maar daar zitten smerige boetes aan vast als het toch niet bevalt. En ten derde: hoeveel partijen hebben nou echt je rekeningnummer en doen auto-incasso? Die paar bedrijven, een werkgever en wat persoonlijke transacties zijn toch geen ramp om ff door te geven?

Is meestal met een uurtje wel geregeld, alleen is het soms lastiger door hypotheken en verzekeringen als de bank je verplicht dan een rekening bij hen aan te houden. (Maarja, op de hypotheek is die euro per maand ook niet zo boeiend.)
Ik ben ook blij dat ik al weet hoe simpel het is. Zit ook te twijfelen of ik wel bij bunq moet blijven. Ook ik word net als jij niet geraakt door de huidige maatregelen. Maar what's next...? Ze hebben aangetoond uiterst onbetrouwbaar te zijn, behandelen hun klanten nogal asociaal, de klantenservice is niet al te best, maar het ergste van alles: ze liegen alles bij elkaar en hebben zelfs oude overeenkomsten van tekst gewijzigd en toen ze daar op betrapt werden snel helemaal offline gehaald. Met dat soort fratsen begin ik nu een "abandon ship" idee te krijgen: nu verandert er niets en is er voor mij niets aan de hand, maar misschien is het beter om hier van leren en tóch maar weg te gaan voordat het mij wél overkomt... (Want niet te vergeten: dit is de 2e keer dat bunq dit zo doet.)
Bunq is een behoorlijk goed product, maar een nogal slecht bedrijf.
@
VanderWells
Heb je verder geen wensen eigenlijk? Een gezamenlijke rekening waar jullie beiden op kunnen inloggen is breed verkrijgbaar bij verschillende banken. Waar ze zich in onderscheiden zijn vaak de manier van werken, kosten of bepaalde exclusieve diensten die alleen zij (goed) aanbieden.
Als het enkel een gezamenlijke rekening is dan is de vraag eigenlijk een beetje te breed, want dan is 't: kies d'r een waarvan je 't logo het mooist vindt en succes ermee. Maar als je nog meer wensen hebt, dan kunnen mensen misschien gerichter advies/ervaringen delen?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)