Acties:
  • +8 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb twee jaar geleden een Wahl Professional 5-star Balding Clipper gekocht. Perfect apparaat.
Anyway, dat boeit niemand.

Ik ben ik hier, om alle tweakers die kalend zijn en nog in de ontkenningsfase zitten, aan te moedigen juist deze periode te gebruiken om een buzzcut te proberen. En nee, je zult (als we straks weer naar buiten mogen) zeker niet minder sjans hebben met de dames, beter een buzzcut dan een kop uitdunnend haar.

Heb je mentale ondersteuning nodig om afscheid te nemen van dat laatste restje haar, laat het hier dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Vihaio schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:15:
Ik heb net voor het eerst in jaren zelf voor kapper gespeeld. Ik ben voor hetzelfde kapsel gegaan als bij de kapper: zijkanten met een (goedkoop b-merk) tondeuse, bovenkant met de schaar. dat naar rechts kammen en met gel die kant op houden.

Omdat dit topic toch een stuk leuker is met foto's:

***members only***

Paar dingen die me opvielen:
  • De kant die ik m'n haar op kam gaat wel erg plotseling van lang naar kort, daar mag wel iets meer overgang in zitten.
  • Ik denk dat ik achter bij m'n kruin te veel heb weggehaald, maar weet niet helemaal waar die grens dan moet zitten
  • De achterkant van je hoofd bekijken is en in spiegelbeeld werken echt lastig met twee spiegels :+ M'n arm zat de hele tijd in de weg en als ik dacht "iets naar rechts met de tondeuse ging ik naar links met m'n hand
Er zijn nog een paar kleine dingen die beter konden (m'n nek bijvoorbeeld), maar al met al redelijk tevreden. Ik weet alleen niet of ik het over ongeveer twee weken weer ga proberen, of dat ik dan alles kort doe. Dan is toch duidelijk makkelijker en scheelt best wat tijd.
Props voor de foto’s. _/-\o_

Ik kijk het nog heel ff aan maar vrees dat alles er af gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 12:46
terabyte schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:29:
Ik heb twee jaar geleden een Wahl Professional 5-star Balding Clipper gekocht. Perfect apparaat.
Anyway, dat boeit niemand.

Ik ben ik hier, om alle tweakers die kalend zijn en nog in de ontkenningsfase zitten, aan te moedigen juist deze periode te gebruiken om een buzzcut te proberen. En nee, je zult (als we straks weer naar buiten mogen) zeker niet minder sjans hebben met de dames, beter een buzzcut dan een kop uitdunnend haar.

Heb je mentale ondersteuning nodig om afscheid te nemen van dat laatste restje haar, laat het hier dan weten.
Ik voel me aangesproken :+
Nu wil ik er aan beginnen, maar is zowel de wahl color pro als de Chrome pro nergens te krijgen.
Ik wou gelijk maar een goed ding halen, m’n vrouw moet het doen en die wil het graag netjes doen :o ...

Bingo, op eBay toch 1 gevonden. Volgend weekend tijd om er aan te geloven...

[ Voor 4% gewijzigd door Smobbo op 19-04-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 12:02

RKD

Smobbo schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:52:
[...]

Nu wil ik er aan beginnen, maar is zowel de wahl color pro als de Chrome pro nergens te krijgen.
Ik wou gelijk maar een goed ding halen, m’n vrouw moet het doen en die wil het graag netjes doen :o ...

Amazon.de had ook nog de Wahl Color Pro liggen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Heb net de eerste zelfknip gedaan. Met opzetstuk nr 3, dwz de 10 mm. Overal haar, het was dan ook wel lang voor mijn doen ;)

Voor Zoom/Teams hoeft alleen de voorkant goed te zitten :+

Het kreeg de goedkeuring van mijn moeder, die vroeger mijn haar knipte; ze heeft ook kapperscursussen en zo gedaan. Zelfs als we compenseren voor moederlijke liefheid, dan nog is het dus geen ramp geweest :p

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 19-04-2020 22:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kruidvat is gewoon nog open toch in Nederland? Gewoon een kappersschaartje kopen daar en een tondeuze en dan wat Youtube video's kijken. Met Youtube lukt alles, schilderen, auto's repareren, de cv ontluchten, je haar knippen, make up tips :+

Nee, mijn vrouw knipt mijn haar. Maar ze heeft het wel echt van Youtube.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gonadan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:50:
[...]

@The Eagle schijnt daar ook anders over te denken. :+
Je voelt je goed, je voelt je lekker, je scheert je baard met Black & Decker :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Eagle schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:43:
[...]

Je voelt je goed, je voelt je lekker, je scheert je baard met Black & Decker :+
Dat had zo een reclamedeuntje kunnen zijn. :D

Maar ik refereerde naar het heggeschaarverhaal. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook hier zelf aan de slag gegaan, combi van tondeuse en knippen.

Heb niet het hipste, meest ingewikkelde kapsel, maar moet zeggen dat het resultaat me echoën meevalt.

Vooral achterop lastig om het helemaal netjes te krijgen, maar zelf zie je altijd meer dan iemand anders.

Zeker iets wat meer wat meer oefening prima zelf te doen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:50

botoo

💀 too old to die young

Altijd gezegd dat als ik een kale kruin krijg dat ik dan m'n kop helemaal kaalscheer, mrs. botoo is het daar geheel niet mee eens dus ik braaf elke maand naar de kapper om het te milimeteren met een klein plat 'dakje' bovenop en een kuifje voorop.

Situatie nu maakt kapperbezoek even onmogelijk dus gelijk de kans genomen om zelf aan de slag te gaan en mrs. botoo verteld dat als het mislukt dat ik dan toch echt helemaal naar de 0 zal gaan. Nu heb ik er totaal niet aan gedacht dat er wel weer van alles op YT zou staan dus heb ik een stuk schilderstape gepakt en rondom mijn hoofd geplakt, alles er onder op 0, tape weg, tondeuze schuin op de nullijn gezet en daarna op gevoel met een kam opzetstuk losgegaan.

Inmiddels heb ik het alweer twee keer gedaan en het resultaat is te goed zodat mrs. botoo me nog steeds niet toestaat om eens echt kaal rond te lopen, misschien moet ik de volgende keer maar eens 'uitschieten' :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35

SuBBaSS

-has Ryzen

Het kan zijn dat het me in het topic ontgaan is, maar ik heb vziw. hier in het topic (geen) tips gezien om met de zonnige dagen wel voorzichtig te zijn met de hoofdhuid. Die heeft in vele gevallen heeeel lang geen zon meer gezien en kan dan ook flink verbranden op zonnige dagen.

Zonnebrandcrème erop smeren lijkt een wat raar/vervelend klusje maar de lappen vel van je hoofd krabben is dat ook. :P
Een petje is (dan) ook geen overbodige luxe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ga eens in de 5 jaar ongeveer, en de vorige keer is ruim 1.5 jaar geleden dus heb nog 3.5 jaar de tijd. :P

Oftewel, gewoon uitzitten en er lollig bijlopen.

Mensen lullen toch wel over je maakt niet uit hoe je erbij loopt. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:54
apart dat niemand foto's post van ze coupe corona :)

[ Voor 36% gewijzigd door Amaze86 op 28-04-2020 18:44 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:55
Marzman schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:29:
Kruidvat is gewoon nog open toch in Nederland? Gewoon een kappersschaartje kopen daar en een tondeuze en dan wat Youtube video's kijken. Met Youtube lukt alles, schilderen, auto's repareren, de cv ontluchten, je haar knippen, make up tips :+

Nee, mijn vrouw knipt mijn haar. Maar ze heeft het wel echt van Youtube.
Dat dus. Inmiddels al zeker 8 jaar niet naar de kapper/barbier geweest: een prachtige besparing *O*

Moeilijk is het bij de meeste kapsels voor jongens/mannen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sorry voor deze bump, maar ik wilde niet nog een apart topic openen. :)

Ook ik ben opzoek naar een alternatief om zelf mijn haren te knippen:
https://www.philips.nl/c-...e#filters=DIY_CLIPPERS_SU

Helaas allebei uitverkocht, zijn er goede alternatieven?
Je hebt ook de professionele tondeuses, maar dat is denk niet zo eenvoudig als die zelf knippers?

Zijn multigrooms eigenlijk ook geschikt? Ik heb er zelf één (MG7735) en dat ging redelijk goed, totdat ik mij vergiste en één hap uit mijn haar had. :|

Vandaar dus nu opzoek naar een beter alternatief. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door HollowGamer op 03-05-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:59
De laaste keer dat ik naar de kapper ben gegaan is ruim tien jaar geleden, mevrouw de kapster had mij toen dekkend geknipt :(. Dat was voor mij de druppel.

Ik gebruik sindsdien een Remington met een brede kop.
Inmiddels gaat dat prima, de eerste pogingen kreeg ik nog wel eens vragen of alles wel goed met mij ging. :+

Tip: je hoofd is (waarschijnlijk) niet zo'n glad object als dat je zelf denkt.
Een tondeuze strak op je hoofd drukken en banen trekken zorgt ervoor dat je oneffenheden van je hoofd in je kapsel terug ziet.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@HollowGamer er zijn meerdere Wahl tondeuses genoemd in het topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@gambieter Top! Ik heb er één aangeschaft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

HollowGamer schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:09:
Sorry voor deze bump, maar ik wilde niet nog een apart topic openen. :)

Ook ik ben opzoek naar een alternatief om zelf mijn haren te knippen:
https://www.philips.nl/c-...e#filters=DIY_CLIPPERS_SU

Helaas allebei uitverkocht, zijn er goede alternatieven?
Je hebt ook de professionele tondeuses, maar dat is denk niet zo eenvoudig als die zelf knippers?

Zijn multigrooms eigenlijk ook geschikt? Ik heb er zelf één (MG7735) en dat ging redelijk goed, totdat ik mij vergiste en één hap uit mijn haar had. :|

Vandaar dus nu opzoek naar een beter alternatief. ;)
Die Philips draai dingen komen op mij over als een oplossing voor een niet bestaand probleem, een marketing gimmick. Het scheren van je achterhoofd is lastig omdat je het niet kunt zien, niet omdat je een tondeuse op een bepaalde manier vasthoudt. Ik heb een aantal gewone Phillips tondeuses gehad. Op zich prima, maar als je een Wahl of moser gebruikt hebt dan merk je duidelijk verschil. Wil je dus voor altijd zelf, doe dan een Wahl, wil je dat niet dan is je multigroom ook prima als je even kijkt hoe het kan dat het kapje erafgeschoten is? Anders werkt een Philips van 25euro met draad ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01

lasharor

7 december 2004

Ik heb al een hele tijd deze trimmer: Philips Series 7000 MG7735/15 die ik eigenlijk voor mijn baard gebruik. Maar, werkt ook perfect voor op je hoofd.

Had al een aardige bos haar dus heb maar besloten om het er helemaal vanaf te halen. Moet toch zeggen dat het een apart gevoel is als je die trimmer op je hoofd zet en al dat haar eraf ziet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Grappig, was dit topic nog niet tegengekomen, maar heb zelf vorige week ook een Wahl besteld, op Coolblue en Bol.com was alles uitverkocht, op Amazon nog eentje kunnen scoren.

Guides die ik zelf gevonden had waren:
YouTube: Perfect Fade in 4 Minutes | How to Cut Men's Hair | Best Tutorial | ...

YouTube: Haircut tutorial for beginners - How to: skin fade cut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zelf uit de losse pols je eigen hoofd faden is niet makkelijk. :+
Een strakke lijn neerzetten aan de achterkant binnnen een dagdeel zonder dat die lijn uiteindelijk eindigt bij je wenkbrauwen is een echte challenge.

Ik doe een taper, veel makkelijker zelf netjes te krijgen.
Bij gebruik van taper guards heb je dan ook nauwelijks hulp nodig van de vrouw. Ik trek die gewoon achterlangs door.
De laatste centimeter(s) nekrand doe ik wel faden, tenzij de vriendin in de buurt is, want zelf krijg ik dat niet recht genoeg.

(nb, technisch gezien is fade een subclass van taper.)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb ergens nog een tondeuse liggen... maar moet eerlijk bekennen dat ik het nooit gedurfd heb om hem ook echt te gebruiken.

Misschien dat het dit jaar wel gaat gebeuren. Maar dan gaat gewoon alles heel kort, army style... anders wordt het zo rommelig. Zeker bij de oren etc.

That being said... zit ik hier nu met lang haar en een halve baard :+

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 07-05-2020 16:59 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Lethalis Oren, daar heb je dus de tapers voor. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT_eX6lHoJvW7FQHdnXWVHYyu5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/epKzukESqDGhk6L2pwGE7KG5.jpg?f=user_large

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Vandaag gedaan *O*
Ik zie een kostenbesparing aankomen de rest van het jaar :D

Alleen tondeuze nodig op standje 4cm.

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 08-05-2020 00:21 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ach, niemand ziet de achterkant op een Zoom schermpje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08

SomerenV

It's something!

Lethalis schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:58:
Ik heb ergens nog een tondeuse liggen... maar moet eerlijk bekennen dat ik het nooit gedurfd heb om hem ook echt te gebruiken.

Misschien dat het dit jaar wel gaat gebeuren. Maar dan gaat gewoon alles heel kort, army style... anders wordt het zo rommelig. Zeker bij de oren etc.

That being said... zit ik hier nu met lang haar en een halve baard :+
Gewoon doen :D Ik had tot een jaartje of anderhalf terug relatief lang haar. Dat haar begon her en der wat dunner te worden en ik had nooit zin in de kapper dus zei m'n vriendin: scheer het dan gewoon allemaal eraf. Dus wij naar de kapper gegaan, gezegd 'alles eraf, kortste stand' en die zei: "dan mag je vriendin het begin maken" :+

Nu anderhalf jaar later nog geen moment spijt van gehad. Ik heb een simpele tondeuse van Babyliss (volgens mij) en om de week millimeter ik de hele boel weer. Overigens wel nog in combinatie met baard, maar die kan ik met de tondeuse ook prima bijwerken. Maar geen gekut meer met kappers, nooit je haar meer hoeven doen want het zit altijd goed, geen gedoe meer met wax of gel, geen nat haar in de regen, haar niet door de war als je ooit een muts/pet/helm op hebt en het is zo droog na het douchen. Denk je 'kut, het is te lang' dan is dat in een minuutje of 2 weer gefixt _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier 15jaar geleden een 'dure' Wahl gekocht, met compleet pakket
Destijds nog geen 50€ meen ik ( want dat vond ik al te duur )
Als ik hem nu opzoek, staan ze voor het dubbele online, met minder opzetkammetjes

Al die tijd doet mijn wederhelft onze haren, Die van de jongste, en het mijne.
Mix van halflang, kambaar on top, en opgeschoren zijkant/achterkant.
De oudste zit in een Emo/Punk/Rock - lang haar / kiltdragende periode ;) die wil niets

De Wahl gaat één keer per anderhalve maand eroverheen, mijn baard doe ik met een draadloze tondeuse, die beduidend minder lang meegaan.
Afgelopen week een Remington laten komen ( 27€ ) want de Wahl is echt te zwaar (gewicht) daarvoor :+
Lethalis schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:58:
De Tapers, rond de oren

[YouTube: left and right ear area taper guards - Ivan Zoot - Andis tool tips - 803]

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 08-05-2020 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 08-05 09:20

Empathy

Extreme Audio

Pow, voor mij komt de opening van de kappers net op tijd. Ik zou het niet aandurven m'n vriendin een tondeuse op m'n hoofd te laten zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:29
Empathy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:39:
Pow, voor mij komt de opening van de kappers net op tijd. Ik zou het niet aandurven m'n vriendin een tondeuse op m'n hoofd te laten zetten :P
Ik heb het zelfs aangedurfd mijn vrouw me te laten knippen met 0 ervaring.
Professionele kappersschaar gekocht, Youtube laten kijken en knippen maar.
Mijn kapsel is zeg maar half lang (beetje zo'n hockeykapsel met zijscheiding :? ) en het is verrassend goed gelukt! Enige nadeel was dat ze een klein beetje in mijn oor had geknipt en dat bloedde als een rund, maar dat scharen we onder beginnersfoutje ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Mijn kapsel is zeg maar half lang (beetje zo'n hockeykapsel met zijscheiding :? ) en het is verrassend goed gelukt! Enige nadeel was dat ze een klein beetje in mijn oor had geknipt en dat bloedde als een rund, maar dat scharen we onder beginnersfoutje ;) .
Ach joh, een kniesoor die daar op let :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:54
Ook hier heeft YouTube de uitkomst gegeven. Ik had nog een goedkope tondeuse liggen en de keukenschaar deed het goed genoeg. En daar komt bij dat ik geen standaard kapsel heb, dus mijn vrouw mocht aan de bak. Spannender voor haar dan voor mij ;) Maar zeer tevreden met het resultaat, afgelopen weekend alweer voor de tweede keer.

Toch zal ik weer naar de kapper als ze weer open zijn, al was het maar vanwege de snelheid en de comfortabele stoel tijdens het knippen. En m'n vrouw weet ook wel leukere activiteiten te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn vrouw wil al weken mijn haar knippen maar ik weiger. De oudste zoon heeft ze prima gedaan maar mijn haar is moeilijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb ook een poging gewaagd om er model in te krijgen. Maar wat een gedoe zeg, het is er uiteindelijk gewoon weer allemaal af gegaan. Ik denk dat ik de kapper de komende tijd lekker links laat liggen (en ik ging altijd vaak).

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 12:46
Smobbo schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:52:
[...]

Nog ff een update. 2 weken geleden dan toch de tondeuse erop gezet.
Wel gelijk midden over gegaan, kon ik niet meer terugkrabbelen ;) !
Eerste keer op standje 22mm, morgen doe ik het nog een keer op 10mm. Dat lijkt me beter. Het groeit ook nogal snel weer aan op de plekken waar nog haar zit.

Wat een bevrijding! Ik was me nogal zelfbewust van m’n verkapte comb-over. Nu hoef ik er gewoon niet meer over na te denken :D !

Zelfs m’n vrouw is tevreden. Die wou nog geen afscheid van m’n haar nemen, maar begreep dat het mij stoorde dat m’n haar zo halfgaar was.

Voor een ieder die twijfelt, gewoon doen! Desnoods komende week bij de kapper die weer open is :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:34:
[...]

Hier ook alweer 6 jaar in gebruik :)

[...]

Elke 4 weken naar de kapper x 20 euro x 6 jaar = 1440 euro
Wahl tondeuse = 60 euro
Profit tot nu toe 1380 Euro :)

En voor mij persoonlijk aangezien ik nog nooit een kapsalon van binnen heb gezien.
80 jaar x 12 knipbeurten x 20 euro = 19.200
4 tondeuses x 60 euro = 240

Lifetime profit 18960 euro en je hoeft ook nooit een afspraak te maken :)

PS. ik ben nog geen 80, ik hoop het wel minimaal te worden
Vraag is alleen of je als 80 jarige het nog zelf kan doen, als je dan al niet kaal bent. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Gratis rood verven van je haar ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25
Gisteren ook aan de slag geweest.

Begon al slecht, wou het om 20mm doen, maar het opzet stuk was van 1-10 mm.
Dus streep midden om mijn hoofd van 1cm. :o
Dan maar de rest gedaan op 1cm.

Op net gewassen droog haar werkt het bij mij ook niet fijn.
Op mijn kruin werd het haar niet door de tondeuse opgenomen, omdat mijn haar steeds werd plat gedrukt. ik had het ananas effect. :|

Deze morgen voor het douchen heb ik ook mijn kruin op 1 cm gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 01:35

SuBBaSS

-has Ryzen

Overgeef Dave schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:16:
Gisteren ook aan de slag geweest.

Begon al slecht, wou het om 20mm doen, maar het opzet stuk was van 1-10 mm.
Dus streep midden om mijn hoofd van 1cm. :o
Dan maar de rest gedaan op 1cm.

Op net gewassen droog haar werkt het bij mij ook niet fijn.
Op mijn kruin werd het haar niet door de tondeuse opgenomen, omdat mijn haar steeds werd plat gedrukt. ik had het ananas effect. :|

Deze morgen voor het douchen heb ik ook mijn kruin op 1 cm gekregen.
:D
Oeps!

Herinner me de eerste keer dat mijn stiefma mijn kapsel bij zou werken met de tondeuse nog goed (al is dat rustig 30 jaar geleden).
Ze zet hem in mijn nek en meteen hoorde je het geluid van een vastbijtende scheerkop, HNNNNGGGG,
Dikke kale plek in de nek en dus 'no way back'. :+

Zelf ben ik met mijn hakkietakkie-trimmer wel wat voorzichtiger qua standen. Begin rustig op de hoogste stand bovenop en ga steeds een standje lager (met soms ook nog overlapping door de 'uitdunstand' die dat ding van mij heeft).

Overigens doe ik het stuk boven/ rond de oren tegenwoordig met een kam erbij. Je hoeft toch wat minder precies te zijn en dat werkt toch het best tegen 'sprieten' (die kennen we allemaal wel zo onderhand gok ik). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zo, vandaag de tweede zelftondeuse gedaan. Eerste keer was met het 10 mm opzetstuk, vandaag het 6 mm opzetstuk gebruikt. Ik heb twee kruinen waarvan er eentje tegenwerkt, maar het ging niet slecht. De nek is zelf heel moeilijk te doen, maar de Zoom/Teams-voorkant zit weer goed, hopelijk kan ik nu 4 weken wachten ipv 3 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Laatst online: 01-05 07:03
Ik ben ook geinspireerd om mijn eigen haren te knippen. Mijn kapsel is redelijk simpel (mijn kapper gaat er ook gewoon overeen met een tondeuse met in totaal maar 2 verschillende opzetkammen) dus denk dat ik het ook relatief simpel kan houden.

Wahl tondeuse die ik op het oog heb voorlopig niet meer in voorraad dus daar wacht ik nog op.

Wel een vraagje: gebruiken jullie een kapperscape om te voorkomen dat haartjes op je lichaam komen (las ergens in dit topic dat dat echt niet tof was) of dragen jullie een t shirt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Blote bast, boven een wasbak en daarna douchen. Dat ga ik zo doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
gambieter schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:45:
Blote bast, boven een wasbak en daarna douchen. Dat ga ik zo doen :p
Bedoel je dat je gebukt je haren scheert? Klinkt heel moeilijk/vermoeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik gewoon in de badkamer, daarna de stofzuiger erdoor en dan inderdaad douchen.

De nek afgeplakt met schilders tape en gewoon met het scheermes, ging best goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Dwarlorf op 09-05-2020 23:50 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Maar volgens mij las ik hier dat iemand zei dat haartjes dan in je huid kunnen prikken en ze dan heel lastig eraf te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

CutePuppy schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:50:
Maar volgens mij las ik hier dat iemand zei dat haartjes dan in je huid kunnen prikken en ze dan heel lastig eraf te halen zijn?
Als je niet doucht wel, zeker als je dan meteen een t-shirt aantrekt maar na het douchen heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
CutePuppy schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:47:
Bedoel je dat je gebukt je haren scheert? Klinkt heel moeilijk/vermoeiend?
Nee, sta tegen de wasbak aan. Meeste haren komen daar terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Ok. Ga dat ook proberen dan. Dank voor het advies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54
Ik heb een spiegel opgehangen in de douche. Eerst met de tondeuse alle haren eraf, die liggen dan op de grond van de (droge) douche en die veeg ik bij elkaar en doe ik in de prullenbak, dan douchen en met het mes de kop helemaal kaal. Nu al bijna 9 jaar zo..
En dat allemaal omdat 9 jaar geleden de kapster een uur eerder dicht ging dan normaal.. (Oja? ok! Dan doe ik het voortaan zelf wel. Doei!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Met @Hennie-M, haren gaan de prullenbak in en niet door het putje. Mijn week oude baard trimmen kan hier al issues met de afvoer geven.

Je kan natuurlijk een kapperscape of baardschort gebruiken, of een handdoek over je schouders leggen als je niet van plan bent naderhand te douchen.
Maar dat beperkt het probleem alleen maar, je zal als je klaar bent nog steeds haren van jezelf af moeten blazen met een fohn of creatief moeten zijn met een stofzuiger.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Toch een update om dit even goed af te sluiten.

Vorige week een Wahl Elite Pro Clipper kunnen kopen (was een halve dag in voorraad daarna weer uitverkocht, haha) en de dag erna mijn kapsel bijgewerkt.

19 mm voor voorkant/bovenkant en 13 mm voor achterkant (wat nog best wel lang was, dus nog beetje met 11 mm bijgewerkt). Moet zeggen dat het resultaat redelijk goed is. Ben er wel blij mee. Volgende keer wat meer aandacht besteden aan de achterkant (onderin toch niet heel netjes afgewerkt) en rondom oren ook niet heel net afgewerkt (zaten geen speciale ear tapers bij helaas). Moet nog iets meer research doen om te snappen hoe ik dat zelf het beste kan doen. Voor de rest wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 17:05 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De achterkant is echt moeilijk, ik vind uberhaupt met een spiegel werken al lastig. Ik doe het nu gewoon elke twee tot drie weken met de 6 mm opzetstuk, de achterkant is onderaan niet helemaal gelijk maar die zie je niet op Zoom....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 14:01
gambieter schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:55:
[...]

Nee, sta tegen de wasbak aan. Meeste haren komen daar terecht.
Kijk wel uit met de wasbak. Ik weet niet hoe lang de haren zijn die jij knipt maar ook bij wat kortere haren kan je afvoer verstopt raken.
Zelf doe ik het meeste gewoon op de vloer en dan de trekker over de vloer en alles in de vuilnisbak. Wat er in de wasbak komt probeer ik zoveel mogelijk even op te pakken, of wc papiertje even het bij elkaar vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

gambieter schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:10:
De achterkant is echt moeilijk, ik vind uberhaupt met een spiegel werken al lastig. Ik doe het nu gewoon elke twee tot drie weken met de 6 mm opzetstuk, de achterkant is onderaan niet helemaal gelijk maar die zie je niet op Zoom....
Volgens mij kwam het hier in het topic voorbij. Met een stukje schilderstape de onderkant afplakken en de rest van de (nek)haren daaronder wegscheren. Werkt bij mij wel prima voor zover ik dat kan beoordelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dwarlorf schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Volgens mij kwam het hier in het topic voorbij. Met een stukje schilderstape de onderkant afplakken en de rest van de (nek)haren daaronder wegscheren. Werkt bij mij wel prima voor zover ik dat kan beoordelen.
Ik gebruik dat een dik elastiek voor.

Niet te strak elastiek uitzoeken, dat ga je nooit kunnen uitleggen als dat niet helemaal goed afloopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
martin_v_z schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Kijk wel uit met de wasbak. Ik weet niet hoe lang de haren zijn die jij knipt maar ook bij wat kortere haren kan je afvoer verstopt raken.
Zelf doe ik het meeste gewoon op de vloer en dan de trekker over de vloer en alles in de vuilnisbak. Wat er in de wasbak komt probeer ik zoveel mogelijk even op te pakken, of wc papiertje even het bij elkaar vegen.
Of gewoon je stopje in de afvoer instoppen of dichtdoen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dwarlorf schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Mijn ouders hadden een Wahl Super Taper en die heb nu aangezien zij vanwege leeftijd weer gewoon naar de kapper gaan, ding was voor mijn vader.

Ik gebruik voor de onderste nekharen gewoon de Gillete Mach3 waar ik ook m'n smoel mee scheer. Die kun je redelijk tegen de haargrens aan laten tikken zonder dat je daar gelijk teveel wegscheert.

Daarna tondeuse met 3 mm kam er overheen en klaar. Ik had al geen ingewikkeld kapsel (die 3 mm namelijk) dus de kapper is voor mij na Corona ook exit.

Voordeel van zelf een tondeuse hebben is ook dat je vaker kunt trimmen zonder de poeplap te trekken dus heb ik ook een consistenter kapsel, ik liet het nog wel eens doorgroeien tot 10+ mm en dat is nu verleden tijd.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat doet dat hendeltje op die tondeuse eigenlijk? Doet het ook iets i.c.m. Opzetkam?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

evilution schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:20:
[...]
Ik gebruik voor de onderste nekharen gewoon de Gillete Mach3 waar ik ook m'n smoel mee scheer. Die kun je redelijk tegen de haargrens aan laten tikken zonder dat je daar gelijk teveel wegscheert.
Ik gebruik ook gewoon m'n regular wilkinson alleen met dat tape hoef ik geen moeite te doen met opletten.
evilution schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:20:
[...]

Mijn ouders hadden een Wahl Super Taper en die heb nu aangezien zij vanwege leeftijd weer gewoon naar de kapper gaan, ding was voor mijn vader.

Daarna tondeuse met 3 mm kam er overheen en klaar. Ik had al geen ingewikkeld kapsel (die 3 mm namelijk) dus de kapper is voor mij na Corona ook exit.

Voordeel van zelf een tondeuse hebben is ook dat je vaker kunt trimmen zonder de poeplap te trekken dus heb ik ook een consistenter kapsel, ik liet het nog wel eens doorgroeien tot 10+ mm en dat is nu verleden tijd.
Ik heb trouwens geen Wahl (ik zie dat je dat door de context van mijn reactie logischerwijs wel zo hebt geinterpreteerd). Ik heb een Braun baard trimmer die ik gewoon op de laagste stand zet voor m'n kop.
evilution schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:22:
Wat doet dat hendeltje op die tondeuse eigenlijk? Doet het ook iets i.c.m. Opzetkam?
Ik zou het niet kunnen zeggen dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
evilution schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:22:
Dat is een taper lever, een hendel om mee in te stellen hoe kort/lang je wilt gaan.
De offset die je instelt neem je gewoon over met opzetstukjes.

Over het algemeen is de offset in te stellen tussen de 1 en 3 mm. De opzetkammen verspringen bijna altijd met 3mm.
Bij gecombineerd gebruik van de hendel en opzetkammen heb je dus een hele hoop standjes om mee te taperen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 22:40
Hoe zorgen jullie voor een mooie ovegang van opgeschoren haar naar bovenkant van het haar op je hoofd. Heb nu een soort dikkere band waar opgeschoren haar over gaat in haar wat ik niet op scheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dracula schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:35:
Hoe zorgen jullie voor een mooie ovegang van opgeschoren haar naar bovenkant van het haar op je hoofd. Heb nu een soort dikkere band waar opgeschoren haar over gaat in haar wat ik niet op scheer.
Zelf geen ervaring (ik milimeter mn koppie), maar kun je geen stand kiezen? Ik kan van 1 mm naar 10 mm. Dus bij de overgang het gemiddelde kiezen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Dwarlorf Dan heb je in plaats van 1 rand ineens 2 randen. :P

@Dracula Dat doe je met tapering of fading. (Zelf je eigen hoofd goed faden is moeilijk.)

Je gebruikt de opzetstukjes (en taperlever) om bij elke stap iets langer haar over te houden en werkt van je nek naar boven toe.
Zo kan je in stapjes van een millimeter een taps toelopende overgang maken.

Daar zijn zat videos over te vinden op Youtube die het allemaal heel makkelijk laten lijken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 22:40
Raymond P schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:02:

@Dracula Dat doe je met tapering of fading. (Zelf je eigen hoofd goed faden is moeilijk.)

Je gebruikt de opzetstukjes (en taperlever) om bij elke stap iets langer haar over te houden en werkt van je nek naar boven toe.
Zo kan je in stapjes van een millimeter een taps toelopende overgang maken.

Daar zijn zat videos over te vinden op Youtube die het allemaal heel makkelijk laten lijken.
Ja ok, dat had vrouwlief wel beetje gedaan maar zit toch een rand nog. Bovenop is gewoon met schaar gedaan.

Nog maar even beter oefenen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Raymond P schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:02:
@Dwarlorf Dan heb je in plaats van 1 rand ineens 2 randen. :P
Ik doe niet voor niets milimeteren. Geen gedoe en snel klaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels is de zoveelste superdeluxe1000functiessh*tzooitondeuse van Philips naar de klote gegaan en krijg ik van mijn vrouw te horen dat we maar eens een echte tondeuse moeten kopen. Mijn opmerking 'dan gebruiken we de Moser tondeuse voor de katten/konijnen toch' werd niet gewaardeerd dus ik ben op zoek naar iets degelijks en het liefst zonder accu (want die gaan toch na 1 jaar verrot)

Ik heb gehoord dat Wahl wel 1 van de betere zijn toch? :+ Als ze überhaupt nog leverbaar zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 20-06-2020 11:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het is hier lang stil geweest. Iedereen terug naar de kapper? :p

Ik ben benieuwd of er iemand een link heeft voor een 4.5mm opzet stuk voor mijn Wahl clipper. Ik moet deze types hebben, met een plastic lipje dat het vastklemt:
https://www.ebay.co.uk/it...ttachment-UK/362994074712
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-GLH6ntBO6RMZnVVqUjzzYUnJk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6gNu4g4TxBjfxnGIuyH5tWn.jpg?f=fotoalbum_medium

Dus niet deze:
https://www.ebay.co.uk/it...rds-UK-Brand/303024048459
Die zijn voor een andere bevestiging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evIZpDejUnoIxkqo7pCqjiFGcXM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwXEMPV3QSSbdav8zch2cX8E.jpg?f=fotoalbum_medium
Ik kan alleen de sets met 3mm en 6mm vinden, ook op de Wahl website niet meer, en ben dus bang dat ze er niet zijn. Ik vind 6mm net iets te lang, 3mm is te kort. Ik doe het nu elke 2-3 weken, 6 mm rondom, en de kale plek haren die niet willen krijgen een voorzichtige 3mm.

En de achterkant zie ik nog steeds niet :+

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 20-10-2020 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Nee hoor, ben nog steeds zelf kapper!
Op de Wahl website staan deze: https://www.wahl.shop/nl/...c-gekleurd-03070-100.html Lijkt mij wat je zoekt?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ursamajor schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:22:
Nee hoor, ben nog steeds zelf kapper!
Op de Wahl website staan deze: https://www.wahl.shop/nl/...c-gekleurd-03070-100.html Lijkt mij wat je zoekt?
Dank! Zal eens kijken of ik die in het VK kan krijgen :)

Gevonden, als Plastic Attachment Comb Colour Coded - #1.5 Plum. £1.50 voor de kam en £4 voor de verzending :+

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 20-10-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Gisteren na lange tijd weer eens een poging gewaagd. Waar ik de vorige keer het best aardig uit de losse pols deed, kostte het nu meer moeite om zij- en achterkant op 9mm te krijgen en onderaan 6mm en bovenop 12. Na veel gedoe was ik er klaar mee, rode kammetje erop en gaan. Ook ergens in mei gedaan maar het ziet er nu toch wat korter uit. Ik kan er wel weer ff tegen aan.

Nu nog ff kijken of ik zelf die nekharen, er steekt er nog wel eens een uit, netjes kort krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ik heb helaas mijn wahl color pro laten vallen op een stenen badkamer vloer en nu "knipt" hij niet meer.

Het snijblad vloog er uit na de val, maar er lijkt niets afgebroken te zijn. Het blad terug geplaatst, geolied en, volgens de handleiding afgesteld.

Echter ook al beweegt het mes zoals het hoort, als ik m door mijn haar haal doet hij bijzonder weinig. Niet helemaal niets, maar waar je normaal dikke stukken haar afscheerde, gaan er nu een paar haartjes af. Het mes loopt niet vast, maar snijdt ook niets af.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Fly-guy schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:13:
Ik heb helaas mijn wahl color pro laten vallen op een stenen badkamer vloer en nu "knipt" hij niet meer.

Het snijblad vloog er uit na de val, maar er lijkt niets afgebroken te zijn. Het blad terug geplaatst, geolied en, volgens de handleiding afgesteld.

Echter ook al beweegt het mes zoals het hoort, als ik m door mijn haar haal doet hij bijzonder weinig. Niet helemaal niets, maar waar je normaal dikke stukken haar afscheerde, gaan er nu een paar haartjes af. Het mes loopt niet vast, maar snijdt ook niets af.

Iemand die dit herkent?
Waarschijnlijk is het onderblad (het gedeelte wat stilstaat) dan iets verschoven. Of de bevestiging van het snijblad heeft een klap gehad. Het luistert nogal nauw, een millimeter te ver naar links of rechts en hij 'knipt' niet meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Deze krijg ik vandaag binnen:
https://www.bol.com/nl/p/...000010997900/?language=nl

Om eerlijk te zijn durf ik het niet zelf te doen. Ik heb altijd aan de zijkant kort 2/3mm en bovenop iets van 12-14mm, maar ik ben bang dat het heel raar gaat uitzien als ik het zelf doe.. waarom is er nog niet iets uitgevonden waardoor het wel makkelijk zelf kan/gaat, behalve helemaal kaal/kort natuurlijk.

Kappers zullen voorlopig nog wel dicht blijven?

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 16-01-2021 15:28 ]

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:02
Vandaag de Wahl Elite Pro (met vast netsnoer) ontvangen. Stevig, gewichtige tondeuse. Maar begonnen met de grootste opzetkam, om de eerste bewegingen aan te voelen, en zo stapsgewijs korter gegaan.
Vooral veel weggehaald aan zijkanten/achterkant. Bovenkant blijft nog even onaangepakt, t valt nu netjes zeg maar.

Uiteraard voor aanvang van knippen 5 druppels olie op de aangegeven plaatsen gedaan en 10-20 seconden laten inlopen :)

Nu weer wachten tot het haar is aangegroeid...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Vandaag toch maar toegegeven. Aangezien de kappers alweer een week of 6 open zijn en de grootste drukte wel geweest is, vandaag het maar eens professioneel laten doen. Dan ziet de non-Zoom kant er ook weer eens goed uit ;)

Het zal wel 1x professioneel, 3x zelf en dan weer de cyclus opnieuw beginnen worden.

• Lethalis
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik ook weer de tondeuse gebruikt. Twijfelde nu wel wat meer haha. Maar ik vind het ook zonde om vlak na mijn vaccinatie onnodig ergens heen te gaan en daar corona op te lopen.

Misschien dat de volgende keer wel weer ouderwets naar de kapper gaan wordt. Anderzijds vind ik het ook wel weer wat hebben dat ik het zelf kan doen nu... heb alleen wel mijn vrouw nodig om mijn nek te fixen.

Grootste voordeel is dat ik geen zinloze gesprekken hoef te voeren met een kapster over het weer, vakanties... of nog erger, dat het gesprek stilvalt en het 1 en al awkward is. Of dat ze een uur bezig zijn, omdat ze het niet aandurven om er zoveel af te halen. Ik heb doorgaans lang haar omdat ik lui ben, niet omdat ik het mooi vind ofzo. Het contrast vinden ze dan lastig.

Terwijl ik thuis dat schaap gewoon even scheer om het zo maar te zeggen :+

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1 2 Laatste