Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Helaas de kans gemist om mijn haren te laten kortwieken voordat hier in het VK de grote lockdown is begonnen, en nu zijn kappers en kapsalons allemaal dicht. Helaas is mijn haar hiermee vergelijkbaar zodra het wat langer wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8bJGcujk1SrouTPgZz1TsBrtIE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z87PR3IahUdl4c8pkT79MY90.jpg?f=fotoalbum_medium
(en nee, de rest van het plaatje past niet bij me)

Nu heb ik normaal een legercoupe, standje anderhalf met het haar rondom mijn monniken kale plek wat korter bij de rand. Nu moet ik het zelf gaan doen, aangezien social distancing en zo het vragen van anderen ook onmogelijk maakt.

Dan is de vraag: wat is de beste apparatuur? Zijn er tweakers met ervaring met bepaalde apparaten? Ik zag ooit een soort van ronde multi-tondeuse met handvat die je over je hoofd kon blijven bewegen (een soort van robotstofzuiger) maar kan zoiets nergens vinden?

Ben benieuwd naar tips en suggesties, kan niet de enige zijn die hier mee zit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
Ik doe het met een baardtrimmer. Al 10-tallen jaren. En de nek scheer ik met een halsbandje om de nek om de grens te markeren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:51
ik heb mijn vriendin een poging laten doen... kort daarna maar vol de tondeuse op m’n bol. Nu kapsel model Grapperhaus. Hakkûh!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb de philips hc7460 gekocht via amazon.nl toen er nog net een voorraadje was. Werkt voor mij goed genoeg. Ben van 42mm naar 24mm gegaan. Nu heb ik geen moeilijk kapsel dus gewoon rondom 24mm gedaan en de randjes bijgewerkt door de tanden eraf te halen.

Alleen wel erachter gekomen dat ik niet lenig genoeg ben om de achterkant van mijn hoofd goed te doen :+ . Heb twee uurtjes met een hanenkam (achter) rondgelopen voordat ik mijn moeder voor hulp kon vragen (ik zou willen dat ik bovenop nog een hanenkam kon :'( :'( )

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
JukeboxBill schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:33:
Ik doe het met een baardtrimmer. Al 10-tallen jaren. En de nek scheer ik met een halsbandje om de nek om de grens te markeren.
Is die sterk genoeg? Die van mij zit al vol als ik mijn ringbaardje gedaan heb.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:39:
[...]

Na elke baan even uitkloppen? :)

Ik scheer al jaren mn hoofd kaal met een tondeuze, daarna onder de douche met het scheermes er overheen. Baard en snor met 7mm kam en dan een beetje rondom trimmen. Nu helpt die ervaring gelukkig wel :)

Mijn ervaring is dat draadloze/oplaadbare tondeuzes van mindere kwaliteit zijn, de volgende word gewoon eentje met snoer.

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 04-04-2020 14:45 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een simpele tondeuse van Philips van ca. 20-25 euro gok ik.
Alles op lengte krijgen is prima te doen, maar de randjes netjes bijwerken is toch lastig in je eentje. Vooral bij je achterhoofd/nek.

Ik deed sowieso altijd al om de 6 weken thuiskapster en tussendoor na 3 weken zelf bijwerken, maar dan wat minder focus op de randjes, vooral lengte weer goed krijgen. Nu maar eens kijken of de vriendin het aandurft...

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 04-04-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
[...]

Toen die nieuw was wel, maar nu moet ik hem ook wat vaker uitkloppen. Ik heb ook wel dun haar, ook toen ik nog er veel van had :|

Als het erg lang is, pak ik ook wel eerst een kappers-tondeuse (BabyLiss) voor het grove werk. Maar daarmee kan je niet alles netjes even lang krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik al een jaar of tien een Babyliss tondeuse (volgens mij deze). Een jaar of twee geleden heb ik een nieuwe aangeschaft omdat de accu minder goed werd en de mesjes een beetje bot.

Het is best makkelijk zelf te doen. Gewoon rustig in de spiegel kijken, rechte banen trekken en het haar elke baan aftikken in een bakje. Ik doe bij mezelf alles op één lengte, dus als ik denk dat ik klaar ben, ga ik voor de zekerheid nog een keer of tig rustig kriskras over mijn hele hoofd om uitstekende sprietjes mee te nemen.

Ik doe zelf ook de randjes van het kapsel zonder opzetkammetje (ongeveer halve cm, vanaf bovenkant bakkebaarden recht naar achteren, rond de oren en voorzichtig langs de achterkant)

De ene keer gaat het beter dan de andere, maar zeker op 2-4 mm werkt dit prima.

Ik heb wel gekeken naar een Philips OneBlade, maar die is een stuk smaller dus dan ben je langer bezig, en voor scheren (wat daar ook mee kan) gebruik ik liever een iets kleiner mesje.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 04-04-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

NoTimeRemains

I know

ik scheer al jaren mn kop helemaal kaal, dus dat is makkelijk maar mn baard begint nu wel uit te lopen. Daar blijf ik dan ook nog maar even vanaf.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 19:02
[...]

Ik doe altijd zelf mijn haar en gebruik ook altijd een baardtrimmer gewoon zorgen dat het goed geolied is en het moet geen probleem zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Koop een Wahl en leer het zelf, scheelt je weer elke maand kapperskosten.
https://www.bol.com/nl/p/...NNrw.1_32.34.ProductTitle

Ik doe mijn haar eigenlijk altijd zelf en is na een paar keer oefenen eigenlijk best makkelijk.
YouTube: How To Cut Your Own Hair with Clippers - MomLife Crisis
Het faden naar echte helemaal kaal is wel redelijk moeilijk om dat goed te doen, maar als je het iets langer laat dan in het filmpje is het heel goed zelf te doen.

En als je dan in de nek een rechte rand wilt kan je dat inderdaad met een bandje/riempje heel precies doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 04-04-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:18:
Die Wahl is echt een uitstekende keuze. Even gezocht, en ik zie dat ik dat ding alweer zes jaar heb. Beste investering ooit (y)

M'n vrouw doet het met frisse tegenzin, en net van 6mm naar 3mm gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 04-04-2020 15:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 21:50
Ik heb mijzelf standje 6 gegeven aan de zijkant, en 24mm bovenop, en vanmorgen mijn zoontje nog even gekapt.
Dikt tevreden! Ik heb al een aantal jaar de Braun HC5050.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:22:
[...]

Die Wahl is echt een uitstekende keuze. Even gezocht, en ik zie dat ik dat ding alweer zes jaar heb. Beste investering ooit (y)

M'n vrouw doet het met frisse tegenzin, en net van 6mm naar 3mm gegaan.
Hier ook alweer 6 jaar in gebruik :)
Besteld op
23 januari 2014 om 16:02
Elke 4 weken naar de kapper x 20 euro x 6 jaar = 1440 euro
Wahl tondeuse = 60 euro
Profit tot nu toe 1380 Euro :)

En voor mij persoonlijk aangezien ik nog nooit een kapsalon van binnen heb gezien.
80 jaar x 12 knipbeurten x 20 euro = 19.200
4 tondeuses x 60 euro = 240

Lifetime profit 18960 euro en je hoeft ook nooit een afspraak te maken :)

PS. ik ben nog geen 80, ik hoop het wel minimaal te worden

[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 09-04-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dank allen, nuttig topic zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:41

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb 4 tondeuses versleten en daarna een Wahl aangeschaft. Beste keuze ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dankzij de Wahl al 10-tallen jaren Bold en Beautifull...Standje 0 uiteraard..
Disclaimer: Alleen doen als je zo'n mooie schedel hebt als ik.

[ Voor 33% gewijzigd door NoahAmber op 04-04-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik moet er ook aan gaan geloven maar ben zo ontzettend ijdel op m'n haar dat ik er toch wel 'tegenop' zie.
Ik ben op de kruin vrij kaal. Dus ik denk dat helemaal kaal (wat ik eigenlijk niet zo zie zitten) of zo kort mogelijk dan het beste staat? Iemand ervaring?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

Blokker_1999

Full steam ahead

NoahAmber schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:15:
Dankzij de Wahl al 10-tallen jaren Bold en Beautifull...Standje 0 uiteraard..
Disclaimer: Alleen doen als je zo'n mooie schedel hebt als ik.
Als het niet voor de psoriasis was, had ik het al lang eens geprobeerd ;)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
Dwarlorf schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:50:
Ik moet er ook aan gaan geloven maar ben zo ontzettend ijdel op m'n haar dat ik er toch wel 'tegenop' zie.
Ik ben op de kruin vrij kaal. Dus ik denk dat helemaal kaal (wat ik eigenlijk niet zo zie zitten) of zo kort mogelijk dan het beste staat? Iemand ervaring?
Helemaal kaal heb ik ook eens een paar keer geprobeerd om de tijd tussen de beurten te verlengen.
Mij beviel dat helemaal niet. Het kost heel veel tijd om het echt glad kaal te krijgen. Er bleven iedere keer wel wat haartjes staan en dat is dan geen gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

JukeboxBill schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:11:
[...]

Helemaal kaal heb ik ook eens een paar keer geprobeerd om de tijd tussen de beurten te verlengen.
Mij beviel dat helemaal niet. Het kost heel veel tijd om het echt glad kaal te krijgen. Er bleven iedere keer wel wat haartjes staan en dat is dan geen gezicht.
Ok, dan ga ik helemaal kaal al niet eens proberen. Ik moet de eerste keer maar ff verschillende lengtes uitproberen tot ik 'tevreden' ben. (m'n arme haartjes! :| )

[ Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 05-04-2020 10:35 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:01
TheBorg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb 4 tondeuses versleten en daarna een Wahl aangeschaft. Beste keuze ooit.
Geen accu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31

-tom-562

Oliesjeik

Zoals eerder gezegd, koop een tondeuse van Wahl, die gaan je leven lang mee. Geen accu, maar snoer is lang genoeg!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Net zoals je geen heggenschaar op accu wil, wil je ook geen tondeuse op accu.
Ik heb deze bad boy van Wahl. Best. Buy. Ever.
Dwarlorf schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:50:
Ik had al een kale plek op m'n 18e. Jaren in ontkenning gezeten. Gewoon millimeteren, trust me.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 04-04-2020 19:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hoe vaak oliën jullie je Wahl eigenlijk? Ik echt heel weinig, heb niet de indruk dat de messen snel bot worden of dat het ding stroever scheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik heb al een paar jaar lang een Philips draadloze tondeuse. Ideaal, gewoon over het bolletje rausen, daarna scheerschuim erop en met het mes erover. 30 min werk en zo glad als een biljartbal.

Tot 8 jaar terug had ik altijd lang haar, van de een op de andere dag een tondeuse gekocht en naar het "kapsel" kaal gegaan. Geen moment spijt van gehad.

Met de tondeuse raus ik er gewoon overheen op gevoel, het scheren doe ik met 2 spiegels zodat ik goed kan zien wat ik doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:10
Na jaren met een baardtrimmer te prutsen, heb ik me ook een wahl balding clipper aangeschaft. Gewoon dat ding al aanzetten, precies of je de grootste zekering in een fabriek omzet _/-\o_
Aangezien ik zelf ook last heb van een "groeiend voorhoofd", heb ik voor mezelf zoveel jaar geleden uitgemaakt dat alles eraf gaat, geen overkam of type marcel kiekeboe. En dat doet die wahl bangelijk goed. Gewoon zonder opzetstuk langs alle kanten erover, en als ik veel tijd heb, wil ik de gilette er ook wel eens overhalen.

@Ernemmer soms maak ik toch nog wel eens een afspraak bij een kapper. Een volledig hoofdverzorging door zo'n poppemieke :Y

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:07:
Hoe vaak oliën jullie je Wahl eigenlijk? Ik echt heel weinig, heb niet de indruk dat de messen snel bot worden of dat het ding stroever scheert.
Door vuil in je haar kan die slijten, maar als je zorgt dat je 'm gebruikt in gewassen haar zal ie heel lang mee gaan zonder te slijpen. In 6 jaar heb ik 'm ongeveer 50 keer gebruikt nu en dat ding is nog als nieuw.
De olie gebruik je zodat ie soepel blijft lopen. Ik doe er na elke trimbeurt een druppel of 2-3 op en zet 'm dan even aan zodat het goed er tussen loopt. Na 6 jaar zit het bijgeleverde potje nog halfvol.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 04-04-2020 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:17:
[...]

Door vuil in je haar kan die slijten, maar als je zorgt dat je 'm gebruikt in gewassen haar zal ie heel lang mee gaan zonder te slijpen.
De olie gebruik je zodat ie soepel blijft lopen. Ik doe er na elke trimbeurt en een druppel of 2-3 op en zet 'm dan even aan zodat het goed er tussen loopt. Na 6 jaar zit het bijgeleverde potje nog halfvol.
:D

Dat is echt véél vaker dan ik. En meestal stap ik na het scheren onder de douche. :P

Thanks.

Maar still going strong bald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dwarlorf schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:17:
[...]

Ok, dan ga ik helemaal kaal al niet eens proberen. Ik moet de eerste keer maar ff verschillende lengtes uitproberen tot ik 'tevreden' ben. (m'n arme haartjes! :| )
Dat ging meteen al fout. Het is gemicrometerd.
JukeboxBill schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:11:
[...]

Bij deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 06:25
Ik heb het voordeel dat mijn vrouw een thuiskappers cursus heeft gevolgd enkele jaren geleden.
Die doet dat dus voor mij al jaren en zo nu en dan de puntjes voor onze dochter.
Geen probleem hier.
Zo'n Wahl is zeker een goede keuze! Die hebben wij ook. Ik heb vrij dik haar en deze gaat er zo doorheen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48
Hier tondeuse op standje #coronascheerjeweg :+

Heb een philips trimmer/tondeuse en dat volstaat.

Btw: mooi moment om te ontdekken of kaal hoofd en baard je staan. Kreeg al vragen waar m'n Harley geparkeerd staat.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb relatief lang haar (voor een man), maar niet zo lang dat het niet eigenlijk zijn 4 wekelijkse knipbeurtje nodig heeft :(. Ik heb hier thuis al voorgesteld om het gewoon heel kort te doen (dat is over 4 weken dan wel weer aangegroeid als ik weer in het openbaar mag), maar dat werd een dikke nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik laat me al jarenlang met de tondeuse behandelen. Werkt prima, eens in de 6-7 weken even een behandeling en klaar. Stuk goedkoper dan bij de kapper, en zelfde eindresultaat :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 18:34

Nox

Noxiuz

NiGeLaToR schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:00:
Hier tondeuse op standje #coronascheerjeweg :+

Heb een philips trimmer/tondeuse en dat volstaat.

Btw: mooi moment om te ontdekken of kaal hoofd en baard je staan. Kreeg al vragen waar m'n Harley geparkeerd staat.
8)

Hier deze unit voor baard aangeschaft:
https://www.google.com/sh...5291811,cdl:1,prmr:1,cs:1

(Ok holy shit wat een link)

Ooit voor baard gekocht maar gezien hoe weinig haar ik nog heb is dit ook prima.

Tips: iets wat nat mag worden is super en zorg voor je accu. Hiervoor een unit van 4 tientjes gehad maar een iets duurdere was het meer dan waard. Gaat veel makkelijker zo'n bos haar te lijf. Als je alleen je haar wil doen is een droge 230v unit wel oke, maar voor baard+haar zou ik het niet aanraden.

Mijn advies zou wel zijn het een ander te laten doen of goed met 2 spiegels werken. Dan maar een familielid opzoeken... Mijn haar kan op 1 stand van 3 of 4 mm maar door de eigenwijsheid van mijn haar is het een ramp. Voor woeste wenkbrauwen een kammetje gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 05-04-2020 20:05 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:48
Waarom zie ik geen foto's in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik ga al jaaaren niet meer naar de kapper!

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 23:24
Is er hier iemand met een cordless Wahl in dit topic? Kan je het toestel gebruiken terwijl de netstroom ook aangesloten is? Of werkt die enkel en alleen op batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjIKNiLgltZfTYZeKJkWy7PYr2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8tceIWRLJ9AFPRPUL6SqbTh.jpg?f=fotoalbum_large

Kost je even, maar prima te doen. Doet wel iets meer millitair aan dan normaal maar nog steeds verschillende lengtes kunnen hanteren.

Protip:
Die lakens bij een kapperszaak zijn niet voor niets, trek iets aan. De meeste haren douche je er wel af, maar als je met ontbloot bovenlichaam scheert/knipt blijven sommige haartjes een beetje hangen en dringen dan als een soort splinter in je huid. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

JT

VETAK y0

Same! Ik heb mijne zeker ook al 8 jaar ofzo. Doet het nog supergoed. Deze gebruiken ze niet voor niks bij kapsalons.
RobIII schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:04:
[...]

Net zoals je geen heggenschaar op accu wil
Hier moet ik even op in gaan :P Dat hangt denk ik echt van het model af. Wij hebben het destijds duurste model van B&D. Een heg met wat takken van 1cm is geen probleem. 2cm ook niet, al zul je misschien een tikkie rustiger de heg moeten pakken. Maar met een heg van destijds 36 meter langte en grofweg 1.50 hoog rondom het erf was het een verademing om niet constant met kabels te moeten eikelen, verleggen, oppassen dat die er niet tussen kwam enzovoort. Die paar stukjes waar het superdicht begroeid was en je even 5 seconden langer over deed wogen niet op tegen het eindeloze tijdsvoordeel dat ik haalde door niet steeds met de kabel in de weer te moeten. Nog los van de frustratie die ik niet meer had :P Daarnaast had ik met de actie-aanschaf 2 accu's. Als de heg klaar was, dan was de tweede accu nog voor meer dan de helft vol. Niet slecht toch?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

offtopic:
Het zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik had gisteren mijn moeder op Skype, en ze vond mijn inpromptu hanekam zo mooi dat ze er een foto van wilde :+

Maar ik wil er vanaf ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

JT

VETAK y0

gambieter schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:10:
Ik had gisteren mijn moeder op Skype, en ze vond mijn inpromptu hanekam zo mooi dat ze er een foto van wilde :+
Niet alleen je moeder wil die foto. Leveren. Anders ben ik voor een instant ip ban.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
JT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:21:
Niet alleen je moeder wil die foto. Leveren. Anders ben ik voor een instant ip ban.
Dan moet er eerst een NSFW tag bij :+

(get your kicks elsewhere, you perv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:43:
Zoals eerder gezegd, koop een tondeuse van Wahl, die gaan je leven lang mee. Geen accu, maar snoer is lang genoeg!
Als hij ooit kapot gaat kun je altijd nog de draadloze versie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Na tig keer toch niet tevreden zijn over de (verschillende) kappers heb ik op youtube allerlei tutorials gekeken en een Wahl met verschillende opzetstukken gekocht.
Ben er erg blij mee, ookal was het in het begin even spannend.
Ik doe bovenop standje 6 en de zijkanten stand 1. De overgang van 1 naar 6 doe ik met een schuin opzetstuk en dat gaat erg goed.
De randen achter en in m'n nek doe ik zonder opzetstuk en kijk ik met een handspiegel achter me in de grote badkamerspiegel. Kleine nekharen met een scheermesje en bovenop nog een paar knippen met de uitdunschaar. Gel erin en klaar.
Inderdaad een heel goeie investering en altijd tevreden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:52

HugoBoss1985

Xenotech

Als dadelijk de Corona crisis voorbij is dan blijven de kappers slechte zaken doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25
Ik milimeter al jaren, Eerst op 6mm en 3mm bij de randen, toen naar 3mm. Tenslotte, toen het opzetstukje kapot ging, gewoon naar 0. Met mijn Babyliss houd ik dan een halve milimeter over of zo. Helemaal prima, want als het 100% kaal zou zijn, dan moet ik het een beetje gaan bijhouden.

Zo'n Wahl, hoe goed gaat dat zonder opzetstukken? En hoe kort wordt het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de firma Wahl doet goeie zaken hier op Tweakers ;)

ik ga er ook maar eens eentje bestellen.
Ik heb nu inmiddels coupe Hopeloos. Was net te laat voor een kappersafspraak afgelopen maand.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
En hoe gaan jullie om met je nekhaar scheren? Ik heb wildgroei daar en het zou toch fijn zijn als ik mijn vrouw daar niet voor hoef lastig te vallen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:00:
En hoe gaan jullie om met je nekhaar scheren? Ik heb wildgroei daar en het zou toch fijn zijn als ik mijn vrouw daar niet voor hoef lastig te vallen.
1 keer in de 4 weken je vrouw vragen om 10 minuutjes je haren wat bij te scheren..? Noem jij lastig vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
D-Ed schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:04:
[...]

1 keer in de 4 weken je vrouw vragen om 10 minuutjes je haren wat bij te scheren..? Noem jij lastig vallen?
4 weken, dan is het bij mij geen aanzien meer. Elke 2 weken moet het bij mij. Ze doet het altijd zonder gemopper hoor, maar het zou toch fijn zijn als je het zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:08:
[...]

4 weken, dan is het bij mij geen aanzien meer. Elke 2 weken moet het bij mij. Ze doet het altijd zonder gemopper hoor, maar het zou toch fijn zijn als je het zelf kan.
In het kader van Corona crisis is vier weken zeer acceptabel over het algemeen ;)

In de tijd dat ik vierwekelijks mijn hoofd millimeterde (ik laat de laatste jaren mijn haar weer staan dus bezocht de kapper weer wat vaker) deed mijn vrouw dat altijd met liefde en plezier dus misschien heb ik gewoon geluk.. Binnenkort de tondeuse maar weer eens uit de kast trekken en kijken of ze nog steeds wil helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35

SuBBaSS

-has Ryzen

Doe het hier ook alweer wat jaren met de tondeuse/trimmer. Niets spectaculairs verder, simpel ding.

Heeft wel even moeite gekost om het goed te doen maar na menig instructiefilmpje heb ik het aardig onder de knie.
Nek was extra lastig, tip voor halsbandje is een goede. Deed het zelf door duim en wijsvinger in een 'L'-vorm te houden en de duim dan onder je oor (recht) naar voren te laten wijzen. Je wijsvinger ligt dan horizontaal in je nek. Was wel even oefenen maar werkt goed.
(Goede) tweede spiegel is wel een must (beter nog zo'n 'drieluik' waar je in kan gaan staan en 'overall' overzicht hebt. En ja, goed oefenen om de bewegingen in spiegelbeeld te kunnen doen).

Ik milimeter mijn haar liefst/eigenlijk niet. Nek mag kort, bovenop mag langer. Wordt al wat uitdagender met een tondeuse.
Wellicht eens oefen met zelf knippen.
Mensen hier daar ervaring mee? Dus echt met de schaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Ursamajor schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:42:
Na tig keer toch niet tevreden zijn over de (verschillende) kappers heb ik op youtube allerlei tutorials gekeken en een Wahl met verschillende opzetstukken gekocht.
Ben er erg blij mee, ookal was het in het begin even spannend.
Ik doe bovenop standje 6 en de zijkanten stand 1. De overgang van 1 naar 6 doe ik met een schuin opzetstuk en dat gaat erg goed.
De randen achter en in m'n nek doe ik zonder opzetstuk en kijk ik met een handspiegel achter me in de grote badkamerspiegel. Kleine nekharen met een scheermesje en bovenop nog een paar knippen met de uitdunschaar. Gel erin en klaar.
Inderdaad een heel goeie investering en altijd tevreden.
Linkjes van die youtube kanalen toevallig? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
https://www.coolblue.nl/product/707572/remington-mb4125.html
Ik heb deze baardtimmer en daarmee trim ik mn baard en snor altijd op 11.
Voor mn haar heb ik t 2 weken geleden ook gebruikt op standje 18, en dat ging goed tot redelijk, wel vaak er over heen. En ik heb mn vrouw de randjes laten doen, maar dat wil ik volgende keer zelf proberen.
De trimmer voor mn honden lijkt me meer geschikt voor mn haar, maar ik weet nog niet of ik het zelfde apparaat wil gebruiken, aan de andere kant, waarom ook niet. (Dat is meer zo'n whal ding maar dan goedkoop).

YouTube: How To Cut Your Own Hair with Clippers - MomLife Crisis dit filmpje heb ik gebruikt voor tips en inspiratie :). Ik wilde eigenlijk bovenop een standje langer, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar, dus toen alles maar op 18 gedaan.

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 15:43
Geert1976 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:47:
Ook in mijn geval was dat een goede aankoop ;).

Ik laat het overigens door mijn moeder doen. Opzetkam 7 leverde daarbij een prima lengte op. Als ik zelf aan de gang ga, wordt het waarschijnlijk pas bij opzetkam 1 netjes :+

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gaan zitten voor de tv en m'n vriendin het laten doen. Die is kapster dus dat vertrouwen heb ik wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Gadgets FTW!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Youtube algoritme naar de klote voor de komende zes maanden ben ik bang _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 06:25
argon007 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:00:
Is er hier iemand met een cordless Wahl in dit topic? Kan je het toestel gebruiken terwijl de netstroom ook aangesloten is? Of werkt die enkel en alleen op batterij?
Die van ons (de duurste Wahl volgens mij) werkt ook me draad aangesloten. Moet ook wel, omdat ze die alleen bij mij gebruikt en eigenlijk wel leeg is op het moment dat we hem nodig hebben. Vergeten hem daarna natuurlijk ook weer te laden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40
Ook mensen met een 'kapsel' die het zelf regelen? Of reageren hier alleen de 'soldaten'? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

vinom schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:00:
Ik millimeter mijn haar al jaren. Ik doe dit in de spiegel met mijn tondeuse (ging hiervoor wel gewoon naar de kapper om het elke maand goed te laten doen overigens). Wat ik in den beginnen nog wel eens heb gedaan is een stuk schilderstape pakken, recht op mijn nek plakken en alles daar onder gewoon weg trimmen/scheren. Zo weet je zeker dat je een rechte lijn krijgt. Niet de mooiste oplossing maar wel prima als je het vergelijkt met het risico dat je het helemaal verneukt (en ja, dat is mij ook wel eens gebeurd. Bijna huilend naar de kapper gerend die het nog heeft weten te redden door mijn nekhaargrens wat op te schuiven). Als het even kan gewoon door iemand anders laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sebas1979 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:06:
Ook mensen met een 'kapsel' die het zelf regelen? Of reageren hier alleen de 'soldaten'? ;)
Ja hoi! Ik moest eigenlijk 3 april al naar de kapper (ik ga 1x in de 6 weken), maar dat ging dus niet door. Denk dat ik het nu tot 28 april probeer vol te houden. Wellicht dat daarna de kappers weer open mogen. Denk wel dat ik m'n beginnende matje eraf knip.

Ach, ik vertoon me verder toch nauwelijks in het openbaar. En heb m'n conferencecallende collega's al gewaarschuwd dat ik over een paar weken een staartje in ga doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Sebas1979 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:06:
Beetje schreeuwerig, maar wel een goede tutorial over hoe je ook je ''kapsel'' in orde kan houden.

YouTube: QUICK & EASY HOME HAIRCUT TUTORIAL & TIPS (How to Cut Your Own Hair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RobIII schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Het zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen ;)
@The Eagle schijnt daar ook anders over te denken. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-05 15:04
Geert1976 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:47:
Heb een Wahl Moser 1400, en dat is één van de weinige dingen in mijn huishouden die mijn kinderen nog niet kapot hebben gekregen. :o :+

En één van m'n zoons gebruikt em wekelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Vanoverdegrens op 08-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Grappig dat velen hier een Wahl hebben. Ik zie net dat ik de Chrome Pro heb voor maar liefst 44 euro. Sinds juni 2017 zo'n 700 euro aan kapperskosten bespaard.

[ Voor 19% gewijzigd door Ursamajor op 08-04-2020 17:23 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 09:33
Ik heb zelf ook een Wahl voor mn baard (de zogenoemde super taper (is ook een draadloze versie van)). De barbier waar ik soms heen ga heeft ook een super taper en een draadloze supertaper en zag laatst dat mn kapper ook een super taper heeft..

Ben er verder erg blij mee, al komt hij mn haar niet in (is schouder lang ;) dus kan wel even groeien voordat het raar lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

JukeboxBill schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:33:
Ik heb toevallig ook voor het eerst mijn haar gedaan. Net als Gambieter een monnikenkop (grote kale plek met haar rondom), maar standje 1 (3mm).

Natuurlijk wilde ik mijn achterkant doen zonder kapje en uiteraard misrekende ik me en haalde ik een hap er uit :D

Toen maar mijn hand strak tegen mijn achterhoofd gehouden en langs de rand gewerkt. Maar een bandje is ook wel een goed idee! Of misschien zelfs een kartonnen iets met de juiste ronding?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:55
Hier ook een Wahl. Een tijd lang een BaByliss gebruikt: superfijn apparaat, maar teveel plastic dus brak af na tijdje.

Belangrijke tip met het mooie zonnige weer: als je normaal geen kort haar hebt en het dan ineens < 3mm doet dan brand dat zonnetje zo lekker op je bol en voor je het weet verbrand je. Dus insmeren of wat langer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan dat niet met een 3d printer?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
De kapper is een van de dingen die ik juist niet mis, ik knip m'n haar al jaren zelf, alleen maar elke paar maanden de puntjes eraf :)

Van lang haar de puntjes afknippen is best makkelijk als je het alleen recht wil hebben. Het haar doorkammen, lage staart in doen en elastiek op de rug voorzichtig recht naar beneden trekken terwijl je schuin naar beneden kijkt. Dan het haar naar voren halen zonder dan het verschuift in de elastiek en lengte naar keuze recht afknippen. Ooit "geleerd" van een omschrijving ergens online :D

Één keer eindigde het wel lichtelijk scheef. Maar het viel niet op, het scheelt dat de voorkant altijd onaangeroerd is zo lang je er niet "per ongeluk" 40cm van af haalt of zo :P

Dit herinnert me wel dat ik het misschien morgen weer eens moet knippen. Laatste keer was begin december :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Afgelopen Zatedag een tondeuse gekocht en gemillimeterd.
Eerste poging Is aardig gelukt en de korte kop bevalt me prima. Minder tijd kwijt met wassen en in model brengen. Mijn kapper -waar ik vanaf 1989 kom, de man is inmiddels 74- is een klant kwijt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
Sinds november vorig jaar, na een jaar of 6 thuis kapper te zijn geweest met m’n tondeuse, besloten het langer te laten groeien, naar de kapper te gaan etc etc. Nou, begin januari en half februari geweest en bij de laatste keer de ‘Famous last words’ gezegd: “laat maar lang bovenop om te zien hoe het groeit”...

Chewbacca is er niets bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
celshof schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:45:
Ik milimeter al jaren, Eerst op 6mm en 3mm bij de randen, toen naar 3mm. Tenslotte, toen het opzetstukje kapot ging, gewoon naar 0. Met mijn Babyliss houd ik dan een halve milimeter over of zo. Helemaal prima, want als het 100% kaal zou zijn, dan moet ik het een beetje gaan bijhouden.

Zo'n Wahl, hoe goed gaat dat zonder opzetstukken? En hoe kort wordt het dan?
Die Wahl color van hierboven maakt het iets van 0,5mm, maar is nu uitverkocht.

De detailer van Wahl maakt het 0,01 mm volgens mij.
YouTube: Testing Wahl Detailer
Maar om het overal dan precies zo kort te krijgen is wel veel werk.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 09-04-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40
Ernemmer schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:36:
[...]

Beetje schreeuwerig, maar wel een goede tutorial over hoe je ook je ''kapsel'' in orde kan houden.

YouTube: QUICK & EASY HOME HAIRCUT TUTORIAL & TIPS (How to Cut Your Own Hair)
Ik zocht niet direct een tutorial, maar wie weet, als m'n 'coupe Einstein' me tegen begint te staan... :P

Maar ik vroeg me vooral af of alle tondeuse-enthousiastelingen allemaal gewoon de boel er af scheren, of dat er echt mensen hun kapsel zelf onderhouden. Tot zo ver lijkt het van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een kennis van mij is op YouTube ook maar eens bezig geweest met 'DIY kapper zijn', en hij vond het nog verdraaid lastig met met de tondeuse om zijn haar aan de zijkanten kort te wieken. Wel heeft hij de goede tip om het haar goed nat te maken.

Voor mijzelf zal het een minder groot probleem zijn, omdat ik voor 80% kaal ben, en het aan de zijkanten toch vaak laat milimeteren, en bovenop alles eraf. Dat moet voor mij geen probleem zijn. Tondeuze instellen op 3 mm, en sjezen maar!

Een andere kennis besloot het over een andere boeg te gooien wat ik nooit van hem verwacht had: Al het haar op zijn koppie eraf :D
"Boeiend, want ik zit toch veel thuis :P "

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 09-04-2020 11:22 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Sebas1979 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:14:
[...]
Maar ik vroeg me vooral af of alle tondeuse-enthousiastelingen allemaal gewoon de boel er af scheren, of dat er echt mensen hun kapsel zelf onderhouden. Tot zo ver lijkt het van niet.
Ik dus wel, lang(er) bovenop en kort aan de zijkant. Het vergt een beetje oefening, maar als je er handigheid in hebt gekregen, valt t best mee.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, heb een Wahl Cordless Super Taper Hair Clipper besteld via Ebay. Duurt not even voor deze komt, dan kan ik eindelijk gaan kortwieken!
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/images.linnlive.com/8f815d3a3761ede080d4340943a0d37e/db2e2239-eb3f-4c1f-87ad-72ce487ca999.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@gambieter Ik heb dat model ook maar dan met draad, erg fijn ding!

[ Voor 16% gewijzigd door dawg op 11-04-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
dawg schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:57:
@gambieter Ik heb dat model ook maar dan met draad, erg fijn ding!
Mooi. Deze kan bedraad en draadloos, ik heb maar 1 spiegel in het huis en daar is draadloos de enige optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gambieter schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:28:
[...]

Mooi. Deze kan bedraad en draadloos, ik heb maar 1 spiegel in het huis en daar is draadloos de enige optie ;)
Sowieso kan draadloos wel relax zijn bij dit model, want hij is best zwaar voor een tondeuse. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 14:01
AW_Bos schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:20:
Een kennis van mij is op YouTube ook maar eens bezig geweest met 'DIY kapper zijn', en hij vond het nog verdraaid lastig met met de tondeuse om zijn haar aan de zijkanten kort te wieken. Wel heeft hij de goede tip om het haar goed nat te maken.

Voor mijzelf zal het een minder groot probleem zijn, omdat ik voor 80% kaal ben, en het aan de zijkanten toch vaak laat milimeteren, en bovenop alles eraf. Dat moet voor mij geen probleem zijn. Tondeuze instellen op 3 mm, en sjezen maar!

Een andere kennis besloot het over een andere boeg te gooien wat ik nooit van hem verwacht had: Al het haar op zijn koppie eraf :D
"Boeiend, want ik zit toch veel thuis :P "
Een tondeuse moet je juist niet op nat haar gebruiken.
Als je gaat knippen met een schaar en het haar nat maakt hou er dan rekening mee dat het resultaat korter is wanneer het haar weer droog is.

Ik knip nu al een paar jaar mijn haar zelf. De eerste keer was erg spannend en ik blijf elke keer wat leren hoe het beter kan.
Ik heb nog redelijk lang haar, dus geen millimeter werk.

Wat ik doe is eerst de zijkanten en achterkant met de tondeuse op een lange stand. Ik heb er een van philips en die gaat tot iets van 45mm.
Daarna switch ik over naar rond de 32mm en doe ik weer de zijkanten en achterkant. Je moet wel echt meerdere keren over het haar gaan wil je alles netjes krijgen. Even je haar terug naar beneden kammen werkt ook goed.

Dan de randjes aan de achterkant. Ik heb een handspiegel en ga dan zo recht mogelijk met mijn achterhoofd naar de badkamer spiegel. Dit is wel tricky. Dan met een schaar knip ik een rechte lijn voor de achterkant. En daarna ga ik met de tondeuse zonder opzetstuk langs de zijkant en rond ik de achterkant wat af.

Dan doe ik met een schaar de bovenkant van mijn haar en de voorkant.

Eerlijk gezegd is dit misschien nog wel het meest lastige. Ik zit nog steeds te zoeken wat ik daarmee nu een fijn model vind. Het is ook lastig goed structuur in het haar te knippen omdat je niet achter iemand staat.

Al met al komt er meestal een acceptabel resultaat uit en de mensen die ik vertel dat ik het zelf knip kijken altijd erg verbaasd, ze moeten dan altijd de achterkant bekijken want ze snappen niet hoe je dat zelf doet. :)

Ik zal wel eerlijk zijn. De kapper zal mijn haar beter kunnen knippen. Maar ik heb ook wel knipbeurten van kappers gehad die minder zijn dan wat ik zelf doe. En maak je een foutje, het groeit toch wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Wij hebben een Wahl Super Taper tondeuse met snoer gekocht. Zelfde als de kapper. Deze zijn onverslijtbaar. Ik heb het nu één keer mogen doen (na bekijken YouTube) en het gaat best gemakkelijk. We hebben extra opzet stukje 1.5 gekocht (dat is dus geen 1.5mm). Dat vind hij ideale lengte, maar gaan we vandaag eens testen. Hij gaat anders elke 2 weken.

Het is even kijken hoe je het doet met de afgeschoren haartjes, maar ik heb nog een plastic hoes liggen van mijn visagie opleiding dat ideaal is.

Specs van pc

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 20:34
Ik heb net voor het eerst in jaren zelf voor kapper gespeeld. Ik ben voor hetzelfde kapsel gegaan als bij de kapper: zijkanten met een (goedkoop b-merk) tondeuse, bovenkant met de schaar. dat naar rechts kammen en met gel die kant op houden.

Omdat dit topic toch een stuk leuker is met foto's:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Paar dingen die me opvielen:
  • De kant die ik m'n haar op kam gaat wel erg plotseling van lang naar kort, daar mag wel iets meer overgang in zitten.
  • Ik denk dat ik achter bij m'n kruin te veel heb weggehaald, maar weet niet helemaal waar die grens dan moet zitten
  • De achterkant van je hoofd bekijken is en in spiegelbeeld werken echt lastig met twee spiegels :+ M'n arm zat de hele tijd in de weg en als ik dacht "iets naar rechts met de tondeuse ging ik naar links met m'n hand
Er zijn nog een paar kleine dingen die beter konden (m'n nek bijvoorbeeld), maar al met al redelijk tevreden. Ik weet alleen niet of ik het over ongeveer twee weken weer ga proberen, of dat ik dan alles kort doe. Dan is toch duidelijk makkelijker en scheelt best wat tijd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQHX38BNbzr7GChxjY6j_8ZWKwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nd4J7j88nBwewtmd5Yz1qv6Z.jpg?f=user_large

Zag deze op Twitter en vind het hier wrl passen :+

Mijn Wahl schijnt onderweg te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zag deze op Twitter en vind het hier wrl passen :+

Mijn Wahl schijnt onderweg te zijn...
Heb goede ervaringen met Remington titanium. kan het type zo niet vinden, is al oudje die ik heb liggen.
Maar het schijnt dat kappers in NL binnenkort weer openen. standje 18 geheel en opscheren met 9 of zo kun je zelf wel. je partner of dochter kan evt. je nek scheren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 11:17

n3z

Mijn Jewfro begint nu echt veel te lang te worden. Tijd om alles eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 23:24
Mijn Wahl Super Taper Cordeless is vandaag ook aangekomen... Ben benieuwd.
eens de 3mm uitproberen en anders bestel ik waarschijnlijk de 4.5mm er nog bij. 6mm is net te lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:37
Ik val zelf inmiddels in categorie 7 van het plaatje hierboven. Een flinke baard had ik al en ik was net toevallig mijn haar aan het laten groeien. Ik ging alleen wel elke twee weken naar de barbier, elke twee weken mijn baard bijwerken en elke vier weken mijn haar fatsoeneren. Dat ik dat nu niet meer doe zie je wel duidelijk terug, hahaha. Gelukkig werk ik volledig thuis, laat ik de boodschappen bezorgen en kom ik dus vrijwel niet het huis of de tuin uit, dus ik laat het lekker doorgroeien. Het enige dat ik nu zelf doe is de zijkant van mijn baard en de onderkant van mijn snor, zodat mijn mond nog bereikbaar is. De rest durf ik echt niet zelf aan. Hopen dat mijn barbier binnenkort weer open mag :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, de Wahl is binnen. Nu nog moed verzamelen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11
Ga er niet aan beginnen, heb maar een pet gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:14:
Nou, de Wahl is binnen. Nu nog moed verzamelen :+
Hier ook...

Voordeel is wel dat ik de komende maanden toch de deur niet uithoef, dus als ik het opkloot ziet toch niemand het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooi man, alle starters meteen met topmateriaal aan de gang!

Heb mezelf hier aantal dagen geleden weer even aangepakt en voor de wildgroei in de nek de tip van 'elastiek om je nek' (ok het werd een riem, maar goed) geprobeerd en dat werkt wel makkelijker en betrouwbaarder dan de methode die ik eerder zelf gebruikte.

Ga daarnaast toch ook maar kijken naar zo'n soort unit:
Afbeeldingslocatie: https://dygtyjqp7pi0m.cloudfront.net/i/2202/655709_1m.jpg?v=8C659044AE31270

Dan eentje die aan de muur kan zodat je 'erin' kunt gaan staan.
Dat gekloot met die 2e handspiegel van me schiet niet zo erg op nl.

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 18-04-2020 19:22 . Reden: Plaatje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

SuBBaSS schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:59:
Mooi man, alle starters meteen met topmateriaal aan de gang!
Gelukkig is dat topmateriaal niet duur!
Je plaatje doet het niet btw

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ursamajor schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:36:
[...]

Gelukkig is dat topmateriaal niet duur!
Je plaatje doet het niet btw
Noob ben ik ook. |:(
Klopt hoor, geen betere 'reclame' dan dat kappers ze zelf ook gebruiken.

Doe het zelf wel met een hakkietakkie ding, maar weet ook wel zeker dat die het lang niet zo lang uit gaat houden als zo Wahl. Doet het verder prima hoor maar alle waar naar z'n prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier nog een nieuwe Wahl eigenaar en meteen maar even uitgeprobeerd. Ging eigenlijk prima met alle tips van hier.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16
Gebruik al jaren een tondeuse van Phillips waarvan je de kop kunt roteren. Maakt het kinderlijk eenvoudig om zelf je haar kort te houden. Geen rare houdingen of extra spiegels nodig.

https://www.mediamarkt.nl...elf-tondeuse-1225056.html

[ Voor 20% gewijzigd door Bulligan op 18-04-2020 19:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste