@
VanRoyal ik denk dat het niet veel duidelijker gaat worden dan dat artikel. Het probleem is inderdaad dat iedereen ongeveer zijn eigen standaard bedenkt, en die hoewel ze veel op elkaar lijken toch niet helemaal hetzelfde zijn.
Uiteindelijk gaat het er om welk vermogen er uit elke poort kan komen, en of ze dat tegelijk kunnen leveren of dat er poorten beperkt worden als er meerdere aangesloten zitten.
In de praktijk maakt het mij niet veel uit of mijn telefoon nu in 1 uur of 1:10 volledig vol is. Meestal heb ik hem door de dag heen op een draadloze standaard/lader staan, dus loopt hij niet zo hard leeg. Ook in de auto hangt hij meestal aan de kabel als ik aan het navigeren ben. Ik heb de multipoort lader meer om meerdere telefoons thuis lekker vlot weer wat bij te laden; hoeveel en hoe snel is dan minder belangrijk.
Ik had mijn lader besteld net voor ik mijn nieuwe laptop ging bestellen. Daarbij wilde ik graag een laptop die via USB C opgeladen kon worden, maar dat is het uiteindelijk toch niet geworden. Dat was echter wel één van de hoofdredenen om voor zo'n hoog vermogen lader met USB C en A te gaan, die de meeste standaarden ondersteunt.